hoop niet dat ie testrijder word eigenlijk...quote:Op maandag 15 november 2010 22:18 schreef sanger het volgende:
http://www.f1today.nl/201(...)st-met-williams.html
McGregor is persoonlijke sponsor van vd Garde en de CEO van McGregor is de manager van Giedo. McGregor wilde de samenwerking beeindigen maar nu niet meer? Toevallig of?
quote:Red Bull could lose Vettel
Owner of the Red Bull Formula One Team, Dieter Mateschitz, says that his team will have to keep providing world champion Sebastian Vettel with a competitive car, or lose him.
Mateschitz realises that Vettel, who became the youngest world champion ever, could easily be lured away to other teams when his contract expires at the end of next year, if Red Bull fails to maintain the dominance in the sport that it enjoyed this year.
"He will be a world champion a few times more, provided he is sitting in the right car," said the Austrian billionaire on Austrian television ORG. "We will do our best to give that car to him. If we are not able to, we will have to let him go somewhere where he can be champion again."
Red Bull has an option on Vettel for 2012 and has already indicated it wants to extend his contract to 2015.
Hulkenberg is net weg, er is dus ook een racestoeltje (al lijkt Maldonado die in te nemen).quote:Op maandag 15 november 2010 23:17 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
hoop niet dat ie testrijder word eigenlijk...
Force India for Hulkenberg?quote:Op dinsdag 16 november 2010 08:53 schreef sanger het volgende:
Hulkenberg verwacht ik eigenlijk bij Renault
Naast Sutil zou dat wel een erg goede line up zijnquote:
Dat valt ook wel weer mee. De naam 'Williams' mag dan legendarisch zijn maar de praktijk is dat ze weinig voor elkaar onder doen. Al is het verlies van die TD die nu bij Sauber zit er bij FI wel behoorlijk ingeklapt, toegegeven.quote:Op dinsdag 16 november 2010 09:42 schreef sanger het volgende:
[..]
Naast Sutil zou dat wel een erg goede line up zijnZou voor Hulkenberg wel een stap terug zijn imo.
Williams heeft dit seizoen anders een zeer behoorlijke ontwikkeling doorgemaakt. Ze hebben zich sneller ontwikkeld dan welk team dan ook schat ik zo in.quote:Op dinsdag 16 november 2010 09:58 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Dat valt ook wel weer mee. De naam 'Williams' mag dan legendarisch zijn maar de praktijk is dat ze weinig voor elkaar onder doen. Al is het verlies van die TD die nu bij Sauber zit er bij FI wel behoorlijk ingeklapt, toegegeven.
Dit seizoen wel ja. Normaal gesproken beginnen ze sterk en gaat het seizoen uit als een nachtkaars. Het hangt natuurlijk ook samen met de financiele stand van zaken. Afgelopen hadden ze blijkbaar het e.e..a. te spenderen, want ontwikkelen kost nu eenmaal geld. Maar als de voortekenen niet bedriegen kan dit volgend jaar weleens anders worden.quote:Op dinsdag 16 november 2010 10:11 schreef sanger het volgende:
[..]
Williams heeft dit seizoen anders een zeer behoorlijke ontwikkeling doorgemaakt. Ze hebben zich sneller ontwikkeld dan welk team dan ook schat ik zo in.
Gewaagde uitspraak maar wel interessant, zou ik wel willen weten welk team zich het snelst ontwikkeld heeftquote:Op dinsdag 16 november 2010 10:11 schreef sanger het volgende:
[..]
Williams heeft dit seizoen anders een zeer behoorlijke ontwikkeling doorgemaakt. Ze hebben zich sneller ontwikkeld dan welk team dan ook schat ik zo in.
Door het vertrek van sponsoren inderdaad. Maar daar stat tegenover dat Adam Parr heeft geroepen dat Williams er de laatste 10 jaar financieel niet zo goed voor heeft gestaan als momenteel. Vorige week heeft hij dat ergens geroepen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 10:19 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Dit seizoen wel ja. Normaal gesproken beginnen ze sterk en gaat het seizoen uit als een nachtkaars. Het hangt natuurlijk ook samen met de financiele stand van zaken. Afgelopen hadden ze blijkbaar het e.e..a. te spenderen, want ontwikkelen kost nu eenmaal geld. Maar als de voortekenen niet bedriegen kan dit volgend jaar weleens anders worden.
Moeilijk te meten denk ik. Je kunt denk ik alleen kijken naar de rangorde tijdens de eerste en laatste GP'squote:Op dinsdag 16 november 2010 10:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Gewaagde uitspraak maar wel interessant, zou ik wel willen weten welk team zich het snelst ontwikkeld heeft
Mja, Sauber heeft het ook niet slecht gedaan. Van onbetrouwbare bolide tot eentje die regelmatig punten pakt.quote:Op dinsdag 16 november 2010 10:11 schreef sanger het volgende:
[..]
Ook een goede inderdaad. Die hebben vooral in de kwali een flinke stap gezet, in de race viel de pace toch wel iets tegen denk ik.quote:Op dinsdag 16 november 2010 10:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, Sauber heeft het ook niet slecht gedaan. Van onbetrouwbare bolide tot eentje die regelmatig punten pakt.
Laat Peter Sauber maar schuiven. Blijkbaar heeft de man oog voor heel goed personeel.quote:Op dinsdag 16 november 2010 10:29 schreef sanger het volgende:
[..]
Ook een goede inderdaad. Die hebben vooral in de kwali een flinke stap gezet, in de race viel de pace toch wel iets tegen denk ik.
Het is wel te meten maar veel werk, ik heb weleens in auto motor und sport een berekening gezien, van gemiddelde rondetijden tov de leiders, die zich uiteraard ook doorontwikkelenquote:Op dinsdag 16 november 2010 10:25 schreef sanger het volgende:
[..]
Moeilijk te meten denk ik. Je kunt denk ik alleen kijken naar de rangorde tijdens de eerste en laatste GP's
Dat soort chitchat zegt mij niks. Als je gaat lopen te beweren dat je er niet goed voor staat schrikt dit sponsoren af. Sponsoren die ze nu zo hard nodig zijn. Pure pr taal.quote:Op dinsdag 16 november 2010 10:24 schreef sanger het volgende:
[..]
Door het vertrek van sponsoren inderdaad. Maar daar stat tegenover dat Adam Parr heeft geroepen dat Williams er de laatste 10 jaar financieel niet zo goed voor heeft gestaan als momenteel. Vorige week heeft hij dat ergens geroepen.
Ik las al ergens (Joe Saward?) dat HRT ervan af wilde omdat Toyota te duur (30 miljoen) zou zijn. Voor ca. een derde van dat bedrag kunnen ze zelf een chassis bouwen dat beter is dan het prutswerk van Dallara, zeker met Geoff Willis als technisch directeur.quote:
Maar als je daar nu nog aan moet beginnen......quote:Op dinsdag 16 november 2010 11:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik las al ergens (Joe Saward?) dat HRT ervan af wilde omdat Toyota te duur (30 miljoen) zou zijn. Voor ca. een derde van dat bedrag kunnen ze zelf een chassis bouwen dat beter is dan het prutswerk van Dallara, zeker met Geoff Willis als technisch directeur.
gpupdate.netquote:Chandhok praat met Force India over racerol
Karun Chandhok is met het team van Force India in gesprek over een racestoeltje voor volgend seizoen. Zo heeft de 26-jarige Indiër laten weten. Chandhok reed dit jaar zijn eerste races in de Formule 1, bij het team van Hispania.
"Ik ben met vier teams in gesprek over volgend jaar", zei Chandhok, die het team van HRT aan de elfde plek in het constructeurskampioenschap hielp door veertiende te worden in Australië en Monaco, tegen de Hindustan Times. "Force India is één van die teams. Ik heb regelmatig contact met Vijay Mallya. Ook ben ik nog in gesprek met het team van Hispania. Ik hoop voor december ergens een contract te hebben.
Yup ... en ondanks z'n unibrow heeft hij toch wel de F1-mentaliteitquote:Op dinsdag 16 november 2010 16:11 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik zou Chandhok wel bij FI willen zien rijden. Die races die hij mocht rijden viel hij niet tegen. De auto was klote uiteraard, maar hij deed niet onder voor Senna.
Ze lopen achter daar. Was vorige week al bekend.quote:
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | Pos Driver Car Time 1. Daniel Ricciardo Red Bull 1m39.616s 2. Oliver Turvey McLaren 1m40.725s 3. Antonio Felix da Costa Force India 1m41.381s 4. Esteban Gutierrez Sauber 1m41.432s 5. Dean Stoneman Williams 1m41.522s 6. Mikhail Aleshin Renault 1m42.073s 7. Jean-Eric Vergne Toro Rosso 1m42.489s 8. Paul di Resta Force India 1m42.736s 9. Sam Bird Mercedes 1m42.985s 10. Jerome D'Ambrosio Virgin 1m43.518s 11. Pastor Maldonado HRT 1m43.750s 12. Jules Bianchi Ferrari 1m43.894s 13. Rodolfo Gonzalez Lotus 1m44.924s 14. Rio Haryanto Virgin 1m49.439s All timing unofficial |
autosport.comquote:McLaren boss Martin Whitmarsh has urged Abu Dhabi track chiefs to make changes to its 'flawed' track design following the lack of overtaking at last weekend's season finale.
The Yas Marina circuit was supposedly designed to try and encouraging exciting racing, but despite a long straight and heavy braking zones drivers struggled to find any opportunities to get past their rivals.
That lack of passing ultimately foiled Fernando Alonso's title challenge as he was unable to overtake Vitaly Petrov and begin a push up the order that he needed to win the world championship.
Whitmarsh believes that although the facilities in Abu Dhabi are among the best in the world, the layout needs some attention.
"This circuit is regrettably a great facility and everything else, but as we saw in GP2 and as we saw in F1 it is almost impossible to overtake here - and it is flawed in that way," he said.
"I personally would like to see it changed. If you look at GP2, it was not inspiring. I think it is a fantastic facility that we come to, but the end of the straight they need a wide challenging corner, not a chicane that has got one line through it - because it is impossible to overtake.
"You could see that when we first saw the plans. It did not look like this was going to be a circuit you could overtake on, and it has been proven. There is a massive commitment here to making this a great venue, so in the scheme of things priority should be given to looking at the circuit."
Whitmarsh's comments have been backed by Petrov himself - who successfully held off Alonso through the Abu Dhabi Grand Prix.
"Overtaking is not possible here," Petrov said when asked by AUTOSPORT. "The Ferrari was behind and he could not overtake here. But I don't know what they can change because they have already built the place.
"To help overtaking, I think you need a faster corner, maybe third or fourth gear and then you have an opportunity to overtake. If at Turn 7, the hairpin onto the back straight, if that corner was like Turn 1 then I am sure it would be better."
Yas Marina circuit boss Richard Cregan said over the Abu Dhabi weekend that the track was always looking at ways to make itself better.
"We extended the run off at Turn 8 this year as we felt there was space to do it, and we reconfigured the barriers in that area as they were not ideal," he said.
"We are always looking at various different elements that we can improve. If you stop doing that you should stop running the circuit. So we are looking at different circuits, the way others run races, and we will pick the best bits and improve the circuit."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |