abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89681542
091231_49243_FOK!_F1-Nieuwtjesbanner2010.png

Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78

Openingsposts van de Grands Prix van het seizoen 2010:
2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix
2010 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1
2010 Formula 1 Petronas Malaysian Prix #1
2010 Formula 1 Chinese Grand Prix #1

Eindstanden 2010
Eindstanden F1-kampioenschap

Teams:
- McLaren
- Ferrari
- Sauber
- Renault
- Scuderia Toro Rosso
- Red Bull Racing
- Williams
- Mercedes GP
- Force India
- Hispania Racing Team
- Lotus F1 Racing
- Virgin Racing

Wie staan er in 2011 aan de start

Red Bull Racing
01. Sebastian Vettel WDC 2010
02. Mark Webber

Vodafone McLaren Mercedes
03. Lewis Hamilton WDC 2008
04. Jenson Button WDC 2009

Scuderia Ferrari Marlboro
05. Fernando Alonso WDC 2005, 2006
06. Felipe Massa

Mercedes GP Petronas F1 Team
07. Michael Schumacher WDC 1994, 1995, 2000 t/m 2004
08. Nico Rosberg

Lotus Renault GP
09. Robert Kubica
10. TBA

AT&T Williams
11. Rubens Barrichello
12. Pastor Maldonado

Force India F1 Team
14. TBA
15. TBA

Sauber F1 Team
16. Kamui Kobayashi,
17. Sergio Perez Mendoza

Scuderia Toro Rosso
18. TBA
19. TBA

Team Lotus
20. Jarno Trulli
21. Heikki Kovalainen

HRT F1 Team
22. TBA
23. TBA

Marussia Virgin Racing
24. TBA
25. TBA

Voor meer info zie het [F1] Silly season 2011 Topic en de voorlopige entry list van de FIA.

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- Autosport.com

Onze boyz (nu of vroeger in F1 actief):
- Ho-Pin Tung (Formule 1: testrijder bij Renault; GP2)
- Christijan Albers (ooit coureur bij Minardi en Spyker; Le Mans Series)
- Robert Doornbos (ooit testrijder voor Red Bull Racing (2006); racecoureur Minardi F1 Team (vanaf de GP van Hockenheim, Duitsland, 2005); officieel test- en reservecoureur voor Jordan GP F1 (2005); IndyCars (vanaf 2009))
Zie verder het topic over Nederlandse Talenten

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting Regulations
- [pdf] 2010 F1 Sporting Regulations - published on 11.02.2010 showing alterations

Technical Regulations 2009/2010
- [pdf] 2010 F1 Technical Regulations - published on 11.02.2010 showing alterations

Gerelateerde reguleringen
O.a. apendices, zie Regulations pagina van FIA

Testschema


De kalender voor 2010 met 19 races


Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009
Filmpje van Red Bull waarin de wijzigingen worden uitgelegd.

Artikelen over KERS
Artikel 1
Artikel 2
over KERS (Duitstalig)

Artikel(en) over aerodynamische wijzingen
Artikel 1

BBC
Tv-gids voor BBC One.
Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.
Denk aan het uur verschil met Engeland!

4.gif *onder voorbehoud van wijzigingen

FOK!sport F1-gedeelte

FOK! Formule 1-manager 2010

De OP is hier te vinden

[ Bericht 4% gewijzigd door sasquatsch op 09-12-2010 11:45:57 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_89681928
Hier verder. Heb de oude op gebruikt. Kan een mod een nieuwe maken en deze hier overheen zetten?

Ik heb al wel de links naar het silly season topic en nieuwe entry list aangepast.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 8 december 2010 @ 16:34:17 #3
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_89681984
Ik stel voor om in dit deel geen fotos te plaatsen van Ecclestone en zijn recentelijk verkregen aangezicht.
  woensdag 8 december 2010 @ 16:36:15 #4
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_89682095
quote:
6s.gif Op woensdag 8 december 2010 16:34 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik stel voor om in dit deel geen fotos te plaatsen van Ecclestone en zijn recentelijk verkregen aangezicht.
Inderdaad, laten we het een leuk topic houden :')
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 8 december 2010 @ 16:46:02 #5
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_89682540
Geinig volgens mij rijden ze beide ook met Renault motoren....
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_89683120
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 16:46 schreef nils7 het volgende:
Geinig volgens mij rijden ze beide ook met Renault motoren....
Misschien zijn ze uit op een tweede team en betere samenwerking a la Red Bull. Je zou een hoop kosten kunnen besparen, kijk maar naar gebruik van hetzelfde chassis e.d. wat Red Bull doet.

Wellicht is eea deel van een samenwerkingsverband?
  woensdag 8 december 2010 @ 17:05:48 #7
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_89683476
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 16:57 schreef LeXX het volgende:

[..]

Misschien zijn ze uit op een tweede team en betere samenwerking a la Red Bull. Je zou een hoop kosten kunnen besparen, kijk maar naar gebruik van hetzelfde chassis e.d. wat Red Bull doet.

Wellicht is eea deel van een samenwerkingsverband?
Dat wordt in de nieuwe Concorde Agreement een stuk moeilijker, met name het delen van een bepaald onderdeel.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_89684117
De Lotus Groep is niet uit op samenwerking met Team Lotus. Maar de Lotus Groep groep heeft ook geen problemen met een ander team met de naam Lotus (als we Danny Bahar mogen geloven). Ze zien het als gratis reclame.

quote:
Lotus Cars, for its part, appears not to be overly concerned about the existence of a second team diluting its brand. Their view is that only one of the teams is affiliated with Lotus, and the other one is providing free advertising for it.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 8 december 2010 @ 17:25:56 #9
184465 Migue
Sensuele man
pi_89684426
sasquatsch, wat je post in het vorige topic betreft, daar heb je gelijk in. Alleen snap ik het punt niet dat je met de vergelijking met Renault en Mercedes-Benz wil maken. Renault en Mercedes-Benz hadden/hebben beide de steun van de daadwerkelijke autofabrikant. Natuurlijk was Renault F1 geen Renault Sport meer en is Mercedes-Benz Grand Prix geen Mercedes-Benz Rennabteilung, maar dat ondersteunt alleen maar mijn mening, dat papiertjes niets zeggen en het gaat om de mensen/bedrijven achter het team.

Verder is het zo overnemen van een team wel wat zwakjes. Als Group Lotus echt had willen schitteren hadden ze vorig jaar gewoon een aandeel in 1Malaysia F1 genomen zoals ze nu met Renault F1 hebben gedaan en hun zin doorgedrukt. Hadden ze met Tony Fernandes in huis misschien zelfs wel Team Lotus eindelijk terug kunnen krijgen. Hetzelfde geldt overigens ook voor de altijd bla die bla van Force India, met hun "kijk ons eens een nieuw team zijn!" Dat zijn ze niet.

quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 16:57 schreef LeXX het volgende:

[..]

Misschien zijn ze uit op een tweede team en betere samenwerking a la Red Bull. Je zou een hoop kosten kunnen besparen, kijk maar naar gebruik van hetzelfde chassis e.d. wat Red Bull doet.

Wellicht is eea deel van een samenwerkingsverband?
Ik bewonder je optimisme, maar dat gaat 'm echt niet worden ;)
  woensdag 8 december 2010 @ 20:23:01 #10
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_89692175
Dit belooft weer een goed off-season te gaan worden :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_89710874
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 17:25 schreef Migue het volgende:
sasquatsch, wat je post in het vorige topic betreft, daar heb je gelijk in. Alleen snap ik het punt niet dat je met de vergelijking met Renault en Mercedes-Benz wil maken. Renault en Mercedes-Benz hadden/hebben beide de steun van de daadwerkelijke autofabrikant. Natuurlijk was Renault F1 geen Renault Sport meer en is Mercedes-Benz Grand Prix geen Mercedes-Benz Rennabteilung, maar dat ondersteunt alleen maar mijn mening, dat papiertjes niets zeggen en het gaat om de mensen/bedrijven achter het team.

Verder is het zo overnemen van een team wel wat zwakjes. Als Group Lotus echt had willen schitteren hadden ze vorig jaar gewoon een aandeel in 1Malaysia F1 genomen zoals ze nu met Renault F1 hebben gedaan en hun zin doorgedrukt. Hadden ze met Tony Fernandes in huis misschien zelfs wel Team Lotus eindelijk terug kunnen krijgen. Hetzelfde geldt overigens ook voor de altijd bla die bla van Force India, met hun "kijk ons eens een nieuw team zijn!" Dat zijn ze niet.

[..]

Ik bewonder je optimisme, maar dat gaat 'm echt niet worden ;)
En daar raak je precies het punt waar deze discussie om gaat. In jouw benadering is McLaren niet het McLaren van vroeger omdat daar nu andere mensen eigenaar van zijn, dan toen Bruce McLaren het team oprichtte.

De vraag is dus wanneer een team een voortzetting van een andere team (dat bestaat of ooit bestaan heeft) is.

Is het dezelfde eigenaar (zie Renault en Mercedes) of dezelfde naam met een andere eigenaar (Team Lotus, McLaren)? Of is het de inschrijving bij de FIA (oftewel Mercedes is eigenlijk hetzelfde als Tyrrell)?

Ik denk niet dat daar een eenduidig antwoord op is. Daarom ga ik uit van dezelfde eigenaar of dezelfde naam. Dus is imho het nieuwe Team Lotus een voortzetting van het oude Team Lotus (al is het natuurlijk niet hetzelfde team) en is het huidige Renault een voortzetting van het Renault van de jaren '70 (wat weer niet hetzelfde team is). En is Force India dus geen Jordan, ook al zijn ze daaruit ontstaan.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_89712816
'Team Lotus volgend jaar toch met groen gele kleuren aan de start'

quote:
Team Lotus looks likely to ditch its plans for a black and gold livery in 2011 following confirmation of Group Lotus' collaboration with the separate Renault outfit.
..
As the news broke, fans of Fernandes' Team Lotus urged the Malaysian outfit to simply stick with green and yellow.

Mike Gascoyne's secretary duly took a poll, showing 77 per cent support for retaining the current colours, while only 15 per cent want the next car to be black.

"Seems pretty conclusive," said technical boss Gascoyne.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 9 december 2010 @ 12:09:00 #13
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_89713511
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 10:49 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

En daar raak je precies het punt waar deze discussie om gaat. In jouw benadering is McLaren niet het McLaren van vroeger omdat daar nu andere mensen eigenaar van zijn, dan toen Bruce McLaren het team oprichtte.
Imo is het als het een voortzetting is van dezelfde juridische entiteit. Net als het bedrijfsleven.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_89727181
quote:
Lotus Renault: Petrov is first choice

By Edd Straw Thursday, December 9th 2010, 12:41 GMT

Vitaly Petrov is the re-branded Lotus Renault team's first choice to partner Robert Kubica next season, but he must convince the team that he has the focus to perform consistently in 2011, according to team co-owner Gerard Lopez.

The 26-year-old Russian is set to re-sign for a second season with the team after scoring 27 points during his rookie year. But Lopez believes that he must still demonstrate that he has what it takes to deliver results every weekend.
autosport.com

"Our preferred choice at this stage is to continue with Vitaly, but he has to sit down with us," Lopez told AUTOSPORT.

"Vitaly was having an operation last week, so he didn't have time to sit down with [team principal] Eric Boullier and the engineers.

"The situation is that we will make the decision based on that discussion with Vitaly and his understanding of what it means if he stays at the team.

"Our expectation is that he can do what he did in Hungary or Abu Dhabi more consistently. We know that he has got the speed, but we also know that he sometimes lacks the focus to deliver on a full weekend. If we stay with Vitaly, he has to be able to do that more consistently."

The deal with Lotus Cars to re-brand the team will not change Petrov's situation, and the desire to further exploit business opportunities in Russia will not hurt his chances.

Boullier believes that Petrov is a strong candidate, but that others remain in contention.

"The process will remain the same," said Boullier of the driver decision. "We are clearly considering different options, but Vitaly is one of the strong ones and could remain.

"I would definitely like to fix everything before Christmas."
autosport.com
  donderdag 9 december 2010 @ 19:57:34 #15
184465 Migue
Sensuele man
pi_89733191
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 10:49 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

En daar raak je precies het punt waar deze discussie om gaat. In jouw benadering is McLaren niet het McLaren van vroeger omdat daar nu andere mensen eigenaar van zijn, dan toen Bruce McLaren het team oprichtte.
Volgens mijn benadering is dat absoluut niet het geval. McLaren is nu een fusie van Project Four en Team McLaren. Om precies dezelfde reden waarom Force India gewoon Jordan Grand Prix met een andere naam en eigenaar is.

quote:
De vraag is dus wanneer een team een voortzetting van een andere team (dat bestaat of ooit bestaan heeft) is.

Is het dezelfde eigenaar (zie Renault en Mercedes) of dezelfde naam met een andere eigenaar (Team Lotus, McLaren)? Of is het de inschrijving bij de FIA (oftewel Mercedes is eigenlijk hetzelfde als Tyrrell)?

Ik denk niet dat daar een eenduidig antwoord op is. Daarom ga ik uit van dezelfde eigenaar of dezelfde naam. Dus is imho het nieuwe Team Lotus een voortzetting van het oude Team Lotus (al is het natuurlijk niet hetzelfde team) en is het huidige Renault een voortzetting van het Renault van de jaren '70 (wat weer niet hetzelfde team is). En is Force India dus geen Jordan, ook al zijn ze daaruit ontstaan.
Dat is een verschil van inzicht. Ik vind het om meer dingen gaan dan een papiertje alleen. Het bedrijf en personen achter een team telt daarbij voor mij heel zwaar. Ook wat er vanuit het verleden meegenomen wordt. Daarom snap ik niet dat mensen die helemaal voor 1Malaysia F1 zijn, helemaal tegen Group Lotus kunnen zijn. Behalve dat het pesterij van Dany Bahar is, zie ik totaal niet hoe je wel een team kan steunen dat niet meer Team Lotus is dan het papiertje dat de Tune Group van David Hunt heeft gekocht, maar het bedrijf dat vroeger Team Lotus was minus de papierwinkel, zo ter zijde kunnen schuiven. Als Tony Fernandes afgelopen seizoen als 1Malaysia F1 had gereden en vandaag bekend had gemaakt zich Team Lotus te gaan noemen, was het precies andersom geweest.
pi_89737423
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 19:57 schreef Migue het volgende:

[..]

Volgens mijn benadering is dat absoluut niet het geval. McLaren is nu een fusie van Project Four en Team McLaren. Om precies dezelfde reden waarom Force India gewoon Jordan Grand Prix met een andere naam en eigenaar is.
Dan is Renault dus Toleman en niet het Renault van de jaren '70 en '80. Zelfde met Mercedes, wat volgens jou dus Tyrrell is en niet het Mercedes van de jaren '50. Ofwel je spreekt jezelf tegen ofwel ik begrijp je niet (wat me waarschijnlijker lijkt).

quote:
[..]

Dat is een verschil van inzicht. Ik vind het om meer dingen gaan dan een papiertje alleen. Het bedrijf en personen achter een team telt daarbij voor mij heel zwaar. Ook wat er vanuit het verleden meegenomen wordt. Daarom snap ik niet dat mensen die helemaal voor 1Malaysia F1 zijn, helemaal tegen Group Lotus kunnen zijn. Behalve dat het pesterij van Dany Bahar is, zie ik totaal niet hoe je wel een team kan steunen dat niet meer Team Lotus is dan het papiertje dat de Tune Group van David Hunt heeft gekocht, maar het bedrijf dat vroeger Team Lotus was minus de papierwinkel, zo ter zijde kunnen schuiven. Als Tony Fernandes afgelopen seizoen als 1Malaysia F1 had gereden en vandaag bekend had gemaakt zich Team Lotus te gaan noemen, was het precies andersom geweest.
Ik snap je redenering hier en ben het er wel mee eens dat het om meer gaat dan alleen de naam. Het liefst zou ik de twee weer samen zien, zoals het voor de verkoop van de Lotus Groep aan GM was. Maar daar wil Danny Bahar niet aan. Die kiest liever voor het overnemen van Renault dan het team dat al de naam Lotus draagt over te nemen, waar ze zelf een samenwerking mee zijn aangegaan (iets waar Danny Bahar op tegen was, maar toen had hij nog niet de positie die hij nu heeft).

Verder was de Lotus Groep nooit Team Lotus, werkten ze er alleen nauw mee samen omdat ze dezelfde eigenaar hadden. Sinds de verkoop van de Lotus Groep aan GM (in 1986) zijn de bedrijven volstrekt gescheiden.
Daarnaast zijn het de voormalige Team Lotus engineers Nino Judge en Steve Kenchington (van het Litespeed F3 team) die het idee hadden om Team Lotus in de F1 terug te brengen, toen de FIA een tender voor nieuwe teams uitschreef. Hier hadden ze de support van David Hunt voor, de laatste eigenaar van (het toenmalige) Team Lotus (die zelf al meerdere keren vergeefs heeft geprobeerd om het team terug in de F1 te krijgen).
Omdat ze in eerste instantie door de FIA zijn afgewezen, zijn ze, toen de plek van BMW Sauber vrijkwam, een samenwerking aangegaan met en Tony Fernandes, en de Lotus Groep om de naam Lotus terug in de F1 te krijgen. Mede door deze (Maleisische) steun hebben ze een plek gekregen.

Ik geloof niet dat David Hunt zo blij was met de samenwerking van het team met Proton, omdat deze al meerdere keren heeft geprobeerd hem die rechten op de naam afhandig te maken.
Nu de Lotus Groep zich uit Lotus Racing heeft teruggetrokken heeft David Hunt weer de naam ter beschikking gesteld, nu door verkoop, daar waar het daarvoor alleen het gebruik was. Daarnaast heeft het team de volledige steun van de Chapman familie, de oorspronkelijke eigenaars van Lotus.

Hoe je het went of keert, het zal nooit meer het oude Lotus zijn. Maar het team met de naam Team Lotus komt er voor mij dichter bij dan het team met de naam Lotus dat zich ingekocht heeft in het Renault F1 team, terwijl ze daarvoor betrokken waren bij het andere team. Hoe kun je een team laten vallen om je vervolgens in een ander team in te kopen? Geld, resultaat? Dan had je er niet aan moeten beginnen denk ik.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_89751856
'HRT te koop'

quote:
HRT, the least competitive team in Formula One this year, is for sale.

The Spanish sports newspaper AS reports that despite the new investment of former Telefonica boss Juan Villalonga, the Hispania team is "in a delicate situation" as the 2011 season looms.

The shock split with its new car builder partner Toyota Motorsport has left HRT with "no car, no base, no drivers, no sponsors -- only a Cosworth engine," the report said.

There seems no solution to the problems and using the 2010 Dallara-designed car again is likely to leave the drivers afoul of the new 107 per cent qualifying rule, "so (owner) Jose Ramon Carabante and his equity partners have put up the team for sale".

Diario AS said the recent arrival of Villalonga's investment had triggered a new round of talks with potential investors mainly in the US and South America, but still no deals were done.

"It is evident that if Carabante finds a buyer he will dispose of the team," the report added.

Earlier this week, team boss Colin Kolles said he is in no rush to appoint a pair of drivers for 2011.

"We are not necessarily in a hurry, the deadline is three days before the first race," he told Italian website 422race.com.

"The 2011 car?" he added. "We will have one. And we are in the process of manufacturing it."
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 10 december 2010 @ 09:11:42 #18
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_89751899
echt missen doet niemand HRT, de enige reden dat de meeste naar ze uit keek was de naam Senna.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_89755744
En er IS gewoon bijna niks te koop! ;) Het team heeft praktisch niets.
pi_89755831
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 09:11 schreef Toekito het volgende:
echt missen doet niemand HRT, de enige reden dat de meeste naar ze uit keek was de naam Senna.
Nieuwe teams zijn altijd wel leuk om te volgen, maar dit was inderdaad niks. Hopelijk biedt dit kansen voor Stefan GP.
's Avonds een man, overdags rustig an
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 december 2010 @ 11:24:18 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_89755852
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 11:21 schreef Big-Ern het volgende:
En er IS gewoon bijna niks te koop! ;) Het team heeft praktisch niets.
Precies
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 11:23 schreef Burnie88 het volgende:

[..]

Nieuwe teams zijn altijd wel leuk om te volgen, maar dit was inderdaad niks. Hopelijk biedt dit kansen voor Stefan GP.
Dat is ook een lege huls :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_89756124
En dan de boel(lees: licentie) ook nu pas te koop zetten :') . Er is geen tijd meer om een fatsoenlijke auto te ontwerpen en te bouwen. Nee, volgend jaar dus een team minder op de grid.
pi_89758287
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 11:30 schreef Big-Ern het volgende:
En dan de boel(lees: licentie) ook nu pas te koop zetten :') . Er is geen tijd meer om een fatsoenlijke auto te ontwerpen en te bouwen. Nee, volgend jaar dus een team minder op de grid.
Of iemand moet alsnog de Toyota bolide kopen!
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 10 december 2010 @ 12:39:41 #24
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_89759030
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 11:21 schreef Big-Ern het volgende:
En er IS gewoon bijna niks te koop! ;) Het team heeft praktisch niets.
een hoop schimmige lui in het bestuur.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_89761225
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 09:09 schreef sasquatsch het volgende:
'HRT te koop'

[..]

Ik hoop dat mijn Held zo wijs is om het juist "niet" te kopen ;)
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_89761821
Testdata 2011:

1
2
3
4
Circuit de Valencia Ricardo Tormo, Spain    1st - 3rd February 2011
Jerez, Spain                                10-13th February 2011
Circuit de Catalunya, Spain                 18th-21st February 2011
Bahrain International Circuit, Bahrain      3rd-6th March 2011
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 10 december 2010 @ 14:11:39 #27
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_89762516
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 13:36 schreef SjaakVilleneuve het volgende:

[..]

Ik hoop dat mijn Held zo wijs is om het juist "niet" te kopen ;)
Dat plan was toch ook alwéér van de baan, en die ging zoch toch richten op Amerika?

edit; Ja dus 29 okt al:
http://www.gpupdate.net/n(...)ormule-1-rentree-op/
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_89766261
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 14:11 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Dat plan was toch ook alwéér van de baan, en die ging zoch toch richten op Amerika?

edit; Ja dus 29 okt al:
http://www.gpupdate.net/n(...)ormule-1-rentree-op/
Je weet het nooit bij hem.. :P
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  vrijdag 10 december 2010 @ 16:57:55 #30
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_89769487
Anders ook belangrijk :

quote:
FIA bevestigt gebruik turbomotoren vanaf 2013
10 december 2010


De World Motor Sport Council (WMSC) van de FIA heeft besloten dat er vanaf 2013 met een 1,6 liter turbomotor met vier cilinders zal worden gereden. Deze motoren moeten een stuk zuiniger worden dan de huidige 2,4 liter V8-motoren en ook beter voor het milieu zijn.

Een grote verrassing is het nieuws niet. Al maanden werd gespeculeerd over de motoren die vanaf 2013 gebruikt zouden moeten worden, en het was al vrij snel duidelijk dat er werd gedacht aan zuinige turbomotoren. De verwachting is dat er 35 procent minder brandstof zal worden verbruikt, zonder dat de huidige prestaties verloren gaan.

Het aantal motoren dat een coureur mag gebruiken tijdens een seizoen, is nu nog acht, maar vanaf 2013 zal dat nog verder worden gereduceerd. In 2013 heeft de coureur nog de beschikking over vijf motoren, vanaf 2014 zal dat slechts vier zijn.

De WMSC sprak ook over enkele veranderingen die al eerder in moeten gaan. Zo moet een versnellingsbak vanaf volgend jaar vijf races mee gaan, in plaats van vier. Bovendien zijn bewegende achtervleugels voortaan toegestaan, en wordt er strenger gekeken naar de onderdelen van de auto, om zo eventueel gebruik van illegale aërodynamica tegen te gaan.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_89771453
Teamorders
Goed dat het verbod hierop eindelijk is afgeschaft. In een teamsport zijn teamorders logisch. Al helemaal als je bedenkt dat in iedere andere auto en/of motorsport teamorders altijd zijn en worden toegestaan.

Turbomotoren
Mijn eerste gevoel zegt; kut. Maar in principe gaat het mij maar om 1 ding; formule1-bolides moeten langs komen janken als je op de tribune zit. Ik wil kippenvel omdat het schelle geluid tot je botten doordringt (BMW was daar eerder koning in, dit jaar klonk de Lotus fantastisch). Ik hoop dat de FIA hetgeen wat F1 deels zo mooi maakt, het geluid, niet verwaarloost met deze maatregel.

Formule 3 internationaal
Oke, heeft niks te maken met F1 (wel met de doorstroom van jonge talenten), maar goed dat de FIA het F3 kampioenschap heeft gereorganiseerd. Het was altijd een leuke klasse, maar de laatste 2 jaar dus niet meer. Goed idee omdezelfe puntentelling e.d. te gebruiken als in de F1, nu nog wat meer races op de kalender.

Tot slot; heeft/weet iemand het testschema voor de F1 voor de komende tijd (dus vanaf 2011)?
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_89771621
quote:
Goede zaak.
pi_89772621
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 17:55 schreef Burnie88 het volgende:
Tot slot; heeft/weet iemand het testschema voor de F1 voor de komende tijd (dus vanaf 2011)?
Heeft sasquatsch een paar posts boven je geplaatst.
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 december 2010 18:01 schreef wimderon het volgende:

[..]

Goede zaak.
Dit.
pi_89773346
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 13:52 schreef sasquatsch het volgende:
Testdata 2011:

[ code verwijderd ]

Dank! Jammer dat ze niet testen op Portimao (weet niet zeker of ik het goed spel), mooi circuit is dat. Maargoed, tot 1 februari dus nog zien te vermaken met transfergeruchten.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_89773403
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 18:51 schreef Burnie88 het volgende:

[..]

Dank! Jammer dat ze niet testen op Portimao (weet niet zeker of ik het goed spel), mooi circuit is dat. Maargoed, tot 1 februari dus nog zien te vermaken met transfergeruchten.
En niet te vergeten de strijd om de naam Lotus en komt HRT de winter door. :P
  vrijdag 10 december 2010 @ 19:52:36 #36
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_89776372
Ik had in de planning om naar de Catalunya test te gaan, maar ik begin in februari bij een andere baas en om nu meteen vrij te nemen is ook weer zo iets :P
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_89780086
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:52 schreef sanger het volgende:
Ik had in de planning om naar de Catalunya test te gaan, maar ik begin in februari bij een andere baas en om nu meteen vrij te nemen is ook weer zo iets :P
Baas meenemen en meteen wit voetje scoren :)
Calm down, please!
  vrijdag 10 december 2010 @ 22:35:52 #38
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_89784674
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 21:08 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Baas meenemen en meteen wit voetje scoren :)
Misschien een idee :P
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_89789549
quote:
De World Motor Sport Council heeft vandaag ingestemd met een nieuwe F1 motor vanaf 2013. De FIA gaat hiermee de groene toer op, en probeert zoveel mogelijk te verbeteren op ecologisch vlak. Na gesprekken met motoren bouwers en experts uit het F1 veld, is beslist om een 1.6 liter vier cylinder krachtbron te gebruiken, met een injectie tot 500 bar en een maximum van 12,000 toeren per minuut.

Deze zouden een pak zuiniger moeten zijn dan de huidige generatie V8 motoren. De 1.6 liter turbomotoren zullen 35% minder brandstof verbruiken, zonder dat dit tot enig prestatieverlies zal leiden. In 2013 zijn 5 motoren per piloot toegestaan, om het jaar nadien dit aantal terug te schroeven naar 4 stuks per piloot.
WTF 500 bar? Dat moet toch wel een typo zijn of niet dan?!

Ik geloof er geen zak van, die hele motor ploft direct uit elkaar als je er 500 bar op zet 8)7

Bedoelen ze soms 5 bar? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_89789604
Ow wacht, ik lees het net op F1.com, ik dacht dat ze het met die 500 bar over turbodruk hadden, maar dat is dus niet. Ik vond het al vreemd :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 11 december 2010 @ 00:16:36 #41
34586 kepler
No bounce, no play
pi_89789644
500 bar klinkt wel wat veel ja :D
The line is a dot to you!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 11 december 2010 @ 00:17:08 #42
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_89789665
wilde net zeggen. De inspuiting van de brandstof is met max 500 bar.

Bij vrachtwagens zitten ze tegenwoordig al op 200 bar, dus het is een reëel getal :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_89792017
Voor brandstofinspuiting wellicht wel ja, maar voor een turbodruk absoluut niet :P
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_89807596
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 december 2010 00:17 schreef Peterselieman het volgende:
wilde net zeggen. De inspuiting van de brandstof is met max 500 bar.

Bij vrachtwagens zitten ze tegenwoordig al op 200 bar, dus het is een reëel getal :P
Mijn HDi'tje spuit met een druk van ruim 1200 bar de diesel in, en nieuwe generatie schijnt dat al met 1850 bar te doen.
Weet iemand met hoeveel bar inspuiting de huidige F1-motoren werken?
  zondag 12 december 2010 @ 20:05:59 #47
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_89845010
quote:
damn, weer een legende dood, ik kan hem maar op een manier herdenken:

Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_89848698
Las het zojuist ook al: mooie vent die Jos een prima kans gaf en hem geweldig op zijn ballen gaf toen ie spinde in Barcelona. Rip
Calmer than you are
  Redactie Frontpage / Sport zondag 12 december 2010 @ 22:24:23 #49
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_89852985
Damn zeg. Walkinshaw was wel een markant figuur in de autosport.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 12 december 2010 @ 23:09:54 #50
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_89856083
quote:
13s.gif Op zondag 12 december 2010 22:24 schreef Peterselieman het volgende:
Damn zeg. Walkinshaw was wel een markant figuur in de autosport.
Ik herinner hem als iemand met een uitgesproken mening toen hij nog actief was in het F1 wereldje.
Helaas voor hem heeft hij die wereld waarin hij jarenlang actief was wel via de achterdeur moeten verlaten, na het failliet van Arrows/TWR.
pi_89859641
Om als Schumacher fan toch de mooie momenten van zijn comeback te koesteren een paar mooie inhaalacties van afgelopen seizoen :)





Vooral de actie op button vind ik persoonlijk erg mooi.
pi_89863090
Maar zou de Schumacher van het afgelopen seizoen nu ook de Schumi zijn geweest als hij binnen Benetton en Ferrari GEEN voorkeursbehandeling zou hebben gehad? ;)
pi_89863115
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Las het zojuist ook al: mooie vent die Jos een prima kans gaf en hem geweldig op zijn ballen gaf toen ie spinde in Barcelona. Rip
En hij ook steeds maar proberen om Jos met beide benen op de grond te houden als de hollandse media hem weer eens richting Ferrari, McLaren of Williams zat te praten :)
pi_89864091
Volkswagen juicht nieuwe motorformule voor 2013 toe
De toetreding van Volkswagen tot de Formule 1 is met de invoering van de nieuwe motorreglementen voor de periode na 2012 een stuk dichterbij gekomen. De koningsklasse van de autosport gaat vanaf 2013 1,6 liter viercilinder turbomotoren gebruiken.

Dit is volledig naar wens van Volkswagen. Hans-Joachim Stuck zegt in Duitse kranten zoals Welt am Sonntag en Bild am Sonntag en op de site RP-online.de: De voorwaarden voor een entree van Volkswagen zijn gecreëerd. We hebben nog niets besloten, maar we verwelkomen de beslissing van de FIA zeer. De nieuwe motorformule is een goed startpunt voor Volkswagen in de Formule 1.

http://www.f1today.nl/201(...)e-voor-2013-toe.html

Dar gaaaaaan we weer met Volkswagen. Nu hoop ik echt dat ze de toegang tot de F1 definitief wordt ontzegd! :N
pi_89877702
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 17:36 schreef LeXX het volgende:

[..]

Mijn HDi'tje spuit met een druk van ruim 1200 bar de diesel in, en nieuwe generatie schijnt dat al met 1850 bar te doen.
Weet iemand met hoeveel bar inspuiting de huidige F1-motoren werken?
Diesels wel, maar benzine motoren gaan niet verder dan zo'n 200 bar inspuiting.

De F1 zou met deze regelgeving nu weer een voortrekkersrol kunnen gaan spelen om zowel de performance als efficiency van gewone straatauto's te kunnen verbeteren. Zeker nu het aantal te gebruiken motoren wordt verminderd. Hier kunnen dus bedrijven als Volkswagen, Ferrari, Mercedes, Renault en Lotus op meeliften door hun (sport)wagens van deze technologie te gaan voorzien, waardoor die duurzamer (zuiniger) worden zonder aan performance in te boeten.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 13 december 2010 @ 16:31:55 #56
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_89878684
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 07:58 schreef Big-Ern het volgende:
Maar zou de Schumacher van het afgelopen seizoen nu ook de Schumi zijn geweest als hij binnen Benetton en Ferrari GEEN voorkeursbehandeling zou hebben gehad? ;)
zoiets eis je op :)
Please, make yourself uncomfortable.
  maandag 13 december 2010 @ 16:33:39 #57
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_89878765
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 16:10 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Diesels wel, maar benzine motoren gaan niet verder dan zo'n 200 bar inspuiting.

De F1 zou met deze regelgeving nu weer een voortrekkersrol kunnen gaan spelen om zowel de performance als efficiency van gewone straatauto's te kunnen verbeteren. Zeker nu het aantal te gebruiken motoren wordt verminderd. Hier kunnen dus bedrijven als Volkswagen, Ferrari, Mercedes, Renault en Lotus op meeliften door hun (sport)wagens van deze technologie te gaan voorzien, waardoor die duurzamer (zuiniger) worden zonder aan performance in te boeten.
de vrijheid qua motorontwikkelingen zullen wel enorm beperkt worden ;(
Please, make yourself uncomfortable.
pi_89883750
quote:
FIA to impose curfew on personnel

Formula 1 will impose a curfew on team personnel next season in a bid to try and cut down on the working hours expected of staff.

Following concerns expressed by the new outfits in particular at the start of 2010, when they worked around the clock at the first few races of the campaign, the FIA has agreed on a working limit from the beginning of next year.

In its published 2011 F1 sporting regulations that appeared on Monday following last week's ratification by the World Motor Sport Council, the FIA announced the details of the curfew.

The curfew will be from midnight to 6am when practice starts at 10am and from 1am to 7am if practice starts at 11am.

"No team personnel who are associated in any way with the operation of the cars are permitted within the confines of the circuit during two six hour periods which commence ten hours before the scheduled start times of P1 and P3," stated the regulations.

"However, each team will be permitted four individual exceptions to the above during a Championship season."

The FIA has also announced that for next year only teams will be allowed a penalty-free gearbox change - with units now due to last for five events.

Article 28.6 f) stages: "For 2011 only, except during the last Event of the Championship season, each driver will be permitted to use a replacement gearbox without incurring a penalty the first time this becomes necessary during the season. Under such circumstances the replacement gearbox will only be required to complete the remainder of the Event in question."

The FIA also confirmed the tyre regulations for 2011 following the return of Pirelli to Formula 1 as the official tyre supplier.

For next season, each driver will have a nominated three sets of dry weather tyres for use in P1 and P2, with one set returned after each session. A further eight sets are then available for the rest of the weekend, with one set handed back before qualifying.

The FIA also confirmed how penalties will be handed out if drivers do not use both tyres of dry weather tyres during races.

"If the race is suspended and cannot be re-started, thirty seconds will be added to the elapsed time of any driver who was unable to use both specifications of dry-weather tyre during the race," stated the regulations. "However, any driver who completes the race without using both specifications of dry-weather tyre will be excluded from the race results."

As well as confirming the details of well-known technical changes, including moveable rear wings plus the banning of driver-activated F-ducts and double diffusers, the FIA confirmed the 107% per cent rule which will see cars not quick enough in Q1 excluded from starting the races.

The full regulations can be found here.
  maandag 13 december 2010 @ 19:50:13 #59
34586 kepler
No bounce, no play
pi_89886910
Een curfew :') Tis net een kleuterklas :D

Men kan ook overdrijven natuurlijk, die paar uurtjes zullen echt de kosten niet zijn :D
The line is a dot to you!
pi_89909214
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 19:50 schreef kepler het volgende:
Een curfew :') Tis net een kleuterklas :D

Men kan ook overdrijven natuurlijk, die paar uurtjes zullen echt de kosten niet zijn :D
Het gaat ook niet over de kosten, maar over de veiligheid.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_89911011
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:33 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het gaat ook niet over de kosten, maar over de veiligheid.
Welke veiligheid? Je bedoelt dat er het risico is dat ze een moertje verkeerd bevestigen? Dan worden ze meteen ontslagen.. Ik vind het echt een bullshitregel.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_89911907
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:23 schreef Burnie88 het volgende:

[..]

Welke veiligheid? Je bedoelt dat er het risico is dat ze een moertje verkeerd bevestigen? Dan worden ze meteen ontslagen.. Ik vind het echt een bullshitregel.
Als de monteur door vermoeidheid (na een hele nacht doorwerken) een fout maakt die een crash tot gevolg kan hebben, vind ik dat de FIA het recht heeft om dit te verbieden omdat zij over de veiligheid op de baan gaan.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:51:41 #63
184465 Migue
Sensuele man
pi_89911967
Het is sowieso idioot om zo lang door te werken. Zie het maar als een Arboregel, die de FIA heeft ingevoerd. Lijkt mij prima, want die mensen mogen best wel beschermd worden.
pi_89915366
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:49 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Als de monteur door vermoeidheid (na een hele nacht doorwerken) een fout maakt die een crash tot gevolg kan hebben, vind ik dat de FIA het recht heeft om dit te verbieden omdat zij over de veiligheid op de baan gaan.
Maar ik vind het dan wel een beetje hypocriet om de monteurs die in de fabrieken werken geen avondklok te presenteren. Alsof die gasten daar niet 's nachts door hoeven te werken wanneer de titelstrijd op zijn hoogtepunt is. En alsof hun geen fouten kunnen maken.

Oh en dan nog iets; de coureurs. Misschien moeten ze dan voor hen ook een ARBO-regel opstellen; maximaal 10 uur PR per weekend zodat de coureurs zich kunnen focussen op het racen. Zo maken ze nog fouten omdat ze zich niet goed genoeg voorbereid hebben.

En last but not least; de monteurs worden er wel naar betaald he. Het is de passie van die mannen om aan 's wereld meest geavanceerde bolides te werken, who cares als je dan eens 's nachts door moet gaan. Ik vind dit typisch iets wat een team zelf moet beslissen.
's Avonds een man, overdags rustig an
  dinsdag 14 december 2010 @ 13:41:15 #65
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_89915470
het zijn wel dezelfde mensen die de pitstops verzorgen. het kan mij weinig boeien of ze wel of niet 's nachts doorwerken...
Please, make yourself uncomfortable.
pi_89921009
Ik heb nog een idee voor de FIA: regel het nou eens met die safetycars! Geen achterliggers tussen de leiders wanneer de SC weer naar binnen gaat! Net zoals bij IndyCar achterliggers er langs laten en wat mij betreft 2 rondjes langer achter de SC zodat het veld weer netjes op volgorde ligt!
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_89923764
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:51 schreef Burnie88 het volgende:
Ik heb nog een idee voor de FIA: regel het nou eens met die safetycars! Geen achterliggers tussen de leiders wanneer de SC weer naar binnen gaat! Net zoals bij IndyCar achterliggers er langs laten en wat mij betreft 2 rondjes langer achter de SC zodat het veld weer netjes op volgorde ligt!
Onzin. Coureurs hebben er al voordeel van dat er een safetycar is. Zouden ze hierdoor nog meer voordeel krijgen doordat ze achterblijvers niet meer hoeven in te halen , terwijl ze dat zonder safetycar wel zouden moeten.

De safetycar is er voor de veiligheid, niet om de show te verbeteren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_89924364
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:04 schreef sasquatsch het volgende:

De safetycar is er voor de veiligheid, niet om de show te verbeteren.
Waarom is het dan een supercar van een paar ton? ;)
Calm down, please!
pi_89924985
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:04 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Onzin. Coureurs hebben er al voordeel van dat er een safetycar is. Zouden ze hierdoor nog meer voordeel krijgen doordat ze achterblijvers niet meer hoeven in te halen , terwijl ze dat zonder safetycar wel zouden moeten.

De safetycar is er voor de veiligheid, niet om de show te verbeteren.
Niet mee eens. De safetycar zorgt voor oneerlijke toestanden, denk even terug aan Valencia 2010. Alonso die gigantisch genaaid wordt omdat de SC op het verkeerde moment naar buiten komt.

De satetycar is er dan misschien voor de veiligheid, het is inherent dat hierdoor de spanning terugkomt in de wedstrijd omdat het veld weer bij elkaar komt. Dat moet niet verpest worden door een stel Lotussen of Toro Rosso's die niks te zoeken hebben tussen P3 en P4. Aangezien het altijd zo chaotisch is als het maar kan, zullen die Lotussen en/of Toro Rosso's ook niet enorm van het gas gaan om maar even de top 10 er langs te laten, dan verpesten zij hun eigen positie ten opzichte van hun concurrentie.

De oplossing is dus simpel; achterblijvers weghalen uit het verkeer. Dit doen ze bij de IndyCar ook en dat is prima. Als je één rondje achterstand hebt, weet je dan trouwens ook nagenoeg zeker dat dat één rondje blijft, dus het lijkt mij een eerlijk systeem.
's Avonds een man, overdags rustig an
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 december 2010 @ 17:45:33 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_89925440
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:34 schreef Burnie88 het volgende:

[..]

Niet mee eens. De safetycar zorgt voor oneerlijke toestanden, denk even terug aan Valencia 2010. Alonso die gigantisch genaaid wordt omdat de SC op het verkeerde moment naar buiten komt.
Dat mag nu al niet meer, maar ik kan me de race in Brazilië dit jaar herinneren waarbij de safety car er voor gezorgd heeft dat de eerste zeven in de race een ronde voorsprong hadden op de rest van het veld, terwijl ik meen Schumacher voor het ongeval dat de safety car inluidde slechts enkele seconden voor de achtste plaats reed. De coureurs die achter Vettel reden werden hierdoor behoorlijk genaaid, omdat ze net op een ronde waren gezet.
quote:
De satetycar is er dan misschien voor de veiligheid, het is inherent dat hierdoor de spanning terugkomt in de wedstrijd omdat het veld weer bij elkaar komt. Dat moet niet verpest worden door een stel Lotussen of Toro Rosso's die niks te zoeken hebben tussen P3 en P4. Aangezien het altijd zo chaotisch is als het maar kan, zullen die Lotussen en/of Toro Rosso's ook niet enorm van het gas gaan om maar even de top 10 er langs te laten, dan verpesten zij hun eigen positie ten opzichte van hun concurrentie.

De oplossing is dus simpel; achterblijvers weghalen uit het verkeer. Dit doen ze bij de IndyCar ook en dat is prima. Als je één rondje achterstand hebt, weet je dan trouwens ook nagenoeg zeker dat dat één rondje blijft, dus het lijkt mij een eerlijk systeem.
Klopt. Wat je ook kunt doen is alle achterblijvers op volgorde uit de groep halen en af laten zakken naar de staart, waarbij hun onderlinge volgorde niet verandert. Degenen die al in de leidende ronde zaten zullen hierdoor allemaal vooraan komen te rijden.

Iedereen die zich af laat zakken krijgt dan een rondje terug.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_89925613
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat mag nu al niet meer, maar ik kan me de race in Brazilië dit jaar herinneren waarbij de safety car er voor gezorgd heeft dat de eerste zeven in de race een ronde voorsprong hadden op de rest van het veld, terwijl ik meen Schumacher voor het ongeval dat de safety car inluidde slechts enkele seconden voor de achtste plaats reed. De coureurs die achter Vettel reden werden hierdoor behoorlijk genaaid, omdat ze net op een ronde waren gezet.

[..]

Klopt. Wat je ook kunt doen is alle achterblijvers op volgorde uit de groep halen en af laten zakken naar de staart, waarbij hun onderlinge volgorde niet verandert. Degenen die al in de leidende ronde zaten zullen hierdoor allemaal vooraan komen te rijden.

Iedereen die zich af laat zakken krijgt dan een rondje terug.
Dat laatste is inderdaad een goed idee. Ik snap niet waarom de FIA zoiets niet kan bedenken, echt onbegrijpelijk.

Conclusie is gewoon dat de SC geen roet in het eten mag gooien voor iemands race.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_89937009
Calm down, please!
  woensdag 15 december 2010 @ 09:06:26 #73
131800 Tarado
capô de fusca
pi_89947774
Korean GP boss bullish over future

By Jonathan Noble Tuesday, December 14th 2010, 12:16 GMT

quote:
Korean Grand Prix organiser Yung Cho Chung says he has no doubts that his event has a bright future on the back of a boost from the government and a coveted award from the FIA.

Chung was in Monaco last weekend to collect his Race Promoters' Trophy at the FIA Prize Gala - awarded to him for the efforts that were made to get his grand prix track ready in time for last year's inaugural F1 race.

But better than that, the future prospects for Korea have been boosted by the event receiving major financial support from the national and local government with Prime Minister Kim Hwang-sik having attended the race in October.

Speaking to AUTOSPORT, Chung said he was delighted with how things looked for the future as he admitted that things had not been ideal because of the delays in circuit construction for this year's race.

"It was really hard this year," he explained. "I never thought about the prospect of delaying the race, but the weather was terrible. And then another bad thing was that the international media kept saying the race might not happen.

"So on the one hand I had to concentrate on the construction, and then there was a problem with the marketing side because people were trying to cancel tickets. But all that has gone now and I think next year will be great. This [race promoters'] prize encourages me for next year to do a better job, so I will do my best.

"I did my best this year and I think the FOM and FIA realised that we worked so hard, and that is why they gave us this prize."

Chung said the feedback from the government after the race was hugely positive and multi-million pound financial commitments have already been made for the future.

"The central government did not realise how big the F1 was, but now they have realised and the national assembly has already approved a major backing for next year.

"And also local government has realised it is good for the economy, so there will be a lot more involvement from local and central government for next year, with tourism and developing other areas. I really appreciate that they will now support it."

When asked about the areas that will be focused on for track improvements in 2011, Chung said: "We will complete the rest of the infrastructure and the grandstands will all be finished with their seats. We will try and put more trees and more grass there so it is a much nicer environment and we try to make another road for traffic to get in and out. Everything will be better."

Chung also said that at least two new hotels were scheduled for construction near the track, to help improve the accommodation options, and the some changes were likely to be made to the track layout too.

"I am still considering some modifications to Turn 17 and the pit lane in," he said. "This proved harder for the driver than I thought, so I am working with the FIA now. I have discussed with Charlie [Whiting] and I think there will be some minor changes in that area."
autosport.com
pi_89949134
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat mag nu al niet meer, maar ik kan me de race in Brazilië dit jaar herinneren waarbij de safety car er voor gezorgd heeft dat de eerste zeven in de race een ronde voorsprong hadden op de rest van het veld, terwijl ik meen Schumacher voor het ongeval dat de safety car inluidde slechts enkele seconden voor de achtste plaats reed. De coureurs die achter Vettel reden werden hierdoor behoorlijk genaaid, omdat ze net op een ronde waren gezet.

[..]

Klopt. Wat je ook kunt doen is alle achterblijvers op volgorde uit de groep halen en af laten zakken naar de staart, waarbij hun onderlinge volgorde niet verandert. Degenen die al in de leidende ronde zaten zullen hierdoor allemaal vooraan komen te rijden.

Iedereen die zich af laat zakken krijgt dan een rondje terug.
En wordt zo bevoordeeld omdat ze meer benzine hebben doordat ze een rondje minder hoeven te rijden.

Iemand er tussenuit halen die er zonder safetycar ook al tussen zou zitten blijft een onnodig voordeel geven aan coureurs die achter liggen (en dus een nadeel geven aan coureurs die voorop liggen).

Dan heb ik liever dat ze de pits sluiten totdat iedereen achter de safetycar rijdt. Nu ze niet meer bijtanken moet dat geen probleem zijn. Dan hebben coureurs geen voordeel/nadeel meer als de safetycar op het verkeerde moment de baan opkomt.

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:50 schreef Burnie88 het volgende:

[..]

Dat laatste is inderdaad een goed idee. Ik snap niet waarom de FIA zoiets niet kan bedenken, echt onbegrijpelijk.

Conclusie is gewoon dat de SC geen roet in het eten mag gooien voor iemands race.
Eens, maar rijders er tussenuit halen benadeeld diegene die daarvoor liggen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')