abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89761821
Testdata 2011:

1
2
3
4
Circuit de Valencia Ricardo Tormo, Spain    1st - 3rd February 2011
Jerez, Spain                                10-13th February 2011
Circuit de Catalunya, Spain                 18th-21st February 2011
Bahrain International Circuit, Bahrain      3rd-6th March 2011
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 10 december 2010 @ 14:11:39 #27
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_89762516
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 13:36 schreef SjaakVilleneuve het volgende:

[..]

Ik hoop dat mijn Held zo wijs is om het juist "niet" te kopen ;)
Dat plan was toch ook alwéér van de baan, en die ging zoch toch richten op Amerika?

edit; Ja dus 29 okt al:
http://www.gpupdate.net/n(...)ormule-1-rentree-op/
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_89766261
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 14:11 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Dat plan was toch ook alwéér van de baan, en die ging zoch toch richten op Amerika?

edit; Ja dus 29 okt al:
http://www.gpupdate.net/n(...)ormule-1-rentree-op/
Je weet het nooit bij hem.. :P
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  vrijdag 10 december 2010 @ 16:57:55 #30
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_89769487
Anders ook belangrijk :

quote:
FIA bevestigt gebruik turbomotoren vanaf 2013
10 december 2010


De World Motor Sport Council (WMSC) van de FIA heeft besloten dat er vanaf 2013 met een 1,6 liter turbomotor met vier cilinders zal worden gereden. Deze motoren moeten een stuk zuiniger worden dan de huidige 2,4 liter V8-motoren en ook beter voor het milieu zijn.

Een grote verrassing is het nieuws niet. Al maanden werd gespeculeerd over de motoren die vanaf 2013 gebruikt zouden moeten worden, en het was al vrij snel duidelijk dat er werd gedacht aan zuinige turbomotoren. De verwachting is dat er 35 procent minder brandstof zal worden verbruikt, zonder dat de huidige prestaties verloren gaan.

Het aantal motoren dat een coureur mag gebruiken tijdens een seizoen, is nu nog acht, maar vanaf 2013 zal dat nog verder worden gereduceerd. In 2013 heeft de coureur nog de beschikking over vijf motoren, vanaf 2014 zal dat slechts vier zijn.

De WMSC sprak ook over enkele veranderingen die al eerder in moeten gaan. Zo moet een versnellingsbak vanaf volgend jaar vijf races mee gaan, in plaats van vier. Bovendien zijn bewegende achtervleugels voortaan toegestaan, en wordt er strenger gekeken naar de onderdelen van de auto, om zo eventueel gebruik van illegale aërodynamica tegen te gaan.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_89771453
Teamorders
Goed dat het verbod hierop eindelijk is afgeschaft. In een teamsport zijn teamorders logisch. Al helemaal als je bedenkt dat in iedere andere auto en/of motorsport teamorders altijd zijn en worden toegestaan.

Turbomotoren
Mijn eerste gevoel zegt; kut. Maar in principe gaat het mij maar om 1 ding; formule1-bolides moeten langs komen janken als je op de tribune zit. Ik wil kippenvel omdat het schelle geluid tot je botten doordringt (BMW was daar eerder koning in, dit jaar klonk de Lotus fantastisch). Ik hoop dat de FIA hetgeen wat F1 deels zo mooi maakt, het geluid, niet verwaarloost met deze maatregel.

Formule 3 internationaal
Oke, heeft niks te maken met F1 (wel met de doorstroom van jonge talenten), maar goed dat de FIA het F3 kampioenschap heeft gereorganiseerd. Het was altijd een leuke klasse, maar de laatste 2 jaar dus niet meer. Goed idee omdezelfe puntentelling e.d. te gebruiken als in de F1, nu nog wat meer races op de kalender.

Tot slot; heeft/weet iemand het testschema voor de F1 voor de komende tijd (dus vanaf 2011)?
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_89771621
quote:
Goede zaak.
pi_89772621
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 17:55 schreef Burnie88 het volgende:
Tot slot; heeft/weet iemand het testschema voor de F1 voor de komende tijd (dus vanaf 2011)?
Heeft sasquatsch een paar posts boven je geplaatst.
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 december 2010 18:01 schreef wimderon het volgende:

[..]

Goede zaak.
Dit.
pi_89773346
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 13:52 schreef sasquatsch het volgende:
Testdata 2011:

[ code verwijderd ]

Dank! Jammer dat ze niet testen op Portimao (weet niet zeker of ik het goed spel), mooi circuit is dat. Maargoed, tot 1 februari dus nog zien te vermaken met transfergeruchten.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_89773403
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 18:51 schreef Burnie88 het volgende:

[..]

Dank! Jammer dat ze niet testen op Portimao (weet niet zeker of ik het goed spel), mooi circuit is dat. Maargoed, tot 1 februari dus nog zien te vermaken met transfergeruchten.
En niet te vergeten de strijd om de naam Lotus en komt HRT de winter door. :P
  vrijdag 10 december 2010 @ 19:52:36 #36
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_89776372
Ik had in de planning om naar de Catalunya test te gaan, maar ik begin in februari bij een andere baas en om nu meteen vrij te nemen is ook weer zo iets :P
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_89780086
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:52 schreef sanger het volgende:
Ik had in de planning om naar de Catalunya test te gaan, maar ik begin in februari bij een andere baas en om nu meteen vrij te nemen is ook weer zo iets :P
Baas meenemen en meteen wit voetje scoren :)
Calm down, please!
  vrijdag 10 december 2010 @ 22:35:52 #38
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_89784674
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 21:08 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Baas meenemen en meteen wit voetje scoren :)
Misschien een idee :P
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_89789549
quote:
De World Motor Sport Council heeft vandaag ingestemd met een nieuwe F1 motor vanaf 2013. De FIA gaat hiermee de groene toer op, en probeert zoveel mogelijk te verbeteren op ecologisch vlak. Na gesprekken met motoren bouwers en experts uit het F1 veld, is beslist om een 1.6 liter vier cylinder krachtbron te gebruiken, met een injectie tot 500 bar en een maximum van 12,000 toeren per minuut.

Deze zouden een pak zuiniger moeten zijn dan de huidige generatie V8 motoren. De 1.6 liter turbomotoren zullen 35% minder brandstof verbruiken, zonder dat dit tot enig prestatieverlies zal leiden. In 2013 zijn 5 motoren per piloot toegestaan, om het jaar nadien dit aantal terug te schroeven naar 4 stuks per piloot.
WTF 500 bar? Dat moet toch wel een typo zijn of niet dan?!

Ik geloof er geen zak van, die hele motor ploft direct uit elkaar als je er 500 bar op zet 8)7

Bedoelen ze soms 5 bar? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_89789604
Ow wacht, ik lees het net op F1.com, ik dacht dat ze het met die 500 bar over turbodruk hadden, maar dat is dus niet. Ik vond het al vreemd :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 11 december 2010 @ 00:16:36 #41
34586 kepler
No bounce, no play
pi_89789644
500 bar klinkt wel wat veel ja :D
The line is a dot to you!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 11 december 2010 @ 00:17:08 #42
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_89789665
wilde net zeggen. De inspuiting van de brandstof is met max 500 bar.

Bij vrachtwagens zitten ze tegenwoordig al op 200 bar, dus het is een reëel getal :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_89792017
Voor brandstofinspuiting wellicht wel ja, maar voor een turbodruk absoluut niet :P
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_89807596
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 december 2010 00:17 schreef Peterselieman het volgende:
wilde net zeggen. De inspuiting van de brandstof is met max 500 bar.

Bij vrachtwagens zitten ze tegenwoordig al op 200 bar, dus het is een reëel getal :P
Mijn HDi'tje spuit met een druk van ruim 1200 bar de diesel in, en nieuwe generatie schijnt dat al met 1850 bar te doen.
Weet iemand met hoeveel bar inspuiting de huidige F1-motoren werken?
  zondag 12 december 2010 @ 20:05:59 #47
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_89845010
quote:
damn, weer een legende dood, ik kan hem maar op een manier herdenken:

Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_89848698
Las het zojuist ook al: mooie vent die Jos een prima kans gaf en hem geweldig op zijn ballen gaf toen ie spinde in Barcelona. Rip
Calmer than you are
  Redactie Frontpage / Sport zondag 12 december 2010 @ 22:24:23 #49
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_89852985
Damn zeg. Walkinshaw was wel een markant figuur in de autosport.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 12 december 2010 @ 23:09:54 #50
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_89856083
quote:
13s.gif Op zondag 12 december 2010 22:24 schreef Peterselieman het volgende:
Damn zeg. Walkinshaw was wel een markant figuur in de autosport.
Ik herinner hem als iemand met een uitgesproken mening toen hij nog actief was in het F1 wereldje.
Helaas voor hem heeft hij die wereld waarin hij jarenlang actief was wel via de achterdeur moeten verlaten, na het failliet van Arrows/TWR.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')