1 2 3 4 | Circuit de Valencia Ricardo Tormo, Spain 1st - 3rd February 2011 Jerez, Spain 10-13th February 2011 Circuit de Catalunya, Spain 18th-21st February 2011 Bahrain International Circuit, Bahrain 3rd-6th March 2011 |
Dat plan was toch ook alwéér van de baan, en die ging zoch toch richten op Amerika?quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:36 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Ik hoop dat mijn Held zo wijs is om het juist "niet" te kopen
Je weet het nooit bij hem..quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:11 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat plan was toch ook alwéér van de baan, en die ging zoch toch richten op Amerika?
edit; Ja dus 29 okt al:
http://www.gpupdate.net/n(...)ormule-1-rentree-op/
quote:FIA bevestigt gebruik turbomotoren vanaf 2013
10 december 2010
De World Motor Sport Council (WMSC) van de FIA heeft besloten dat er vanaf 2013 met een 1,6 liter turbomotor met vier cilinders zal worden gereden. Deze motoren moeten een stuk zuiniger worden dan de huidige 2,4 liter V8-motoren en ook beter voor het milieu zijn.
Een grote verrassing is het nieuws niet. Al maanden werd gespeculeerd over de motoren die vanaf 2013 gebruikt zouden moeten worden, en het was al vrij snel duidelijk dat er werd gedacht aan zuinige turbomotoren. De verwachting is dat er 35 procent minder brandstof zal worden verbruikt, zonder dat de huidige prestaties verloren gaan.
Het aantal motoren dat een coureur mag gebruiken tijdens een seizoen, is nu nog acht, maar vanaf 2013 zal dat nog verder worden gereduceerd. In 2013 heeft de coureur nog de beschikking over vijf motoren, vanaf 2014 zal dat slechts vier zijn.
De WMSC sprak ook over enkele veranderingen die al eerder in moeten gaan. Zo moet een versnellingsbak vanaf volgend jaar vijf races mee gaan, in plaats van vier. Bovendien zijn bewegende achtervleugels voortaan toegestaan, en wordt er strenger gekeken naar de onderdelen van de auto, om zo eventueel gebruik van illegale aërodynamica tegen te gaan.
Heeft sasquatsch een paar posts boven je geplaatst.quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:55 schreef Burnie88 het volgende:
Tot slot; heeft/weet iemand het testschema voor de F1 voor de komende tijd (dus vanaf 2011)?
Dit.quote:
Dank! Jammer dat ze niet testen op Portimao (weet niet zeker of ik het goed spel), mooi circuit is dat. Maargoed, tot 1 februari dus nog zien te vermaken met transfergeruchten.quote:
En niet te vergeten de strijd om de naam Lotus en komt HRT de winter door.quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:51 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Dank! Jammer dat ze niet testen op Portimao (weet niet zeker of ik het goed spel), mooi circuit is dat. Maargoed, tot 1 februari dus nog zien te vermaken met transfergeruchten.
Baas meenemen en meteen wit voetje scorenquote:Op vrijdag 10 december 2010 19:52 schreef sanger het volgende:
Ik had in de planning om naar de Catalunya test te gaan, maar ik begin in februari bij een andere baas en om nu meteen vrij te nemen is ook weer zo iets
Misschien een ideequote:Op vrijdag 10 december 2010 21:08 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Baas meenemen en meteen wit voetje scoren
WTF 500 bar? Dat moet toch wel een typo zijn of niet dan?!quote:De World Motor Sport Council heeft vandaag ingestemd met een nieuwe F1 motor vanaf 2013. De FIA gaat hiermee de groene toer op, en probeert zoveel mogelijk te verbeteren op ecologisch vlak. Na gesprekken met motoren bouwers en experts uit het F1 veld, is beslist om een 1.6 liter vier cylinder krachtbron te gebruiken, met een injectie tot 500 bar en een maximum van 12,000 toeren per minuut.
Deze zouden een pak zuiniger moeten zijn dan de huidige generatie V8 motoren. De 1.6 liter turbomotoren zullen 35% minder brandstof verbruiken, zonder dat dit tot enig prestatieverlies zal leiden. In 2013 zijn 5 motoren per piloot toegestaan, om het jaar nadien dit aantal terug te schroeven naar 4 stuks per piloot.
Mijn HDi'tje spuit met een druk van ruim 1200 bar de diesel in, en nieuwe generatie schijnt dat al met 1850 bar te doen.quote:Op zaterdag 11 december 2010 00:17 schreef Peterselieman het volgende:
wilde net zeggen. De inspuiting van de brandstof is met max 500 bar.
Bij vrachtwagens zitten ze tegenwoordig al op 200 bar, dus het is een reëel getal
damn, weer een legende dood, ik kan hem maar op een manier herdenken:quote:Op zondag 12 december 2010 20:03 schreef Trystar het volgende:
Tom Walkinshaw overleden:
http://adamcooperf1.com/2010/12/12/tom-walkinshaw-1946-2010/
Ik herinner hem als iemand met een uitgesproken mening toen hij nog actief was in het F1 wereldje.quote:Op zondag 12 december 2010 22:24 schreef Peterselieman het volgende:
Damn zeg. Walkinshaw was wel een markant figuur in de autosport.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |