Inderdaad, laten we het een leuk topic houdenquote:Op woensdag 8 december 2010 16:34 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik stel voor om in dit deel geen fotos te plaatsen van Ecclestone en zijn recentelijk verkregen aangezicht.
Misschien zijn ze uit op een tweede team en betere samenwerking a la Red Bull. Je zou een hoop kosten kunnen besparen, kijk maar naar gebruik van hetzelfde chassis e.d. wat Red Bull doet.quote:Op woensdag 8 december 2010 16:46 schreef nils7 het volgende:
Geinig volgens mij rijden ze beide ook met Renault motoren....
Dat wordt in de nieuwe Concorde Agreement een stuk moeilijker, met name het delen van een bepaald onderdeel.quote:Op woensdag 8 december 2010 16:57 schreef LeXX het volgende:
[..]
Misschien zijn ze uit op een tweede team en betere samenwerking a la Red Bull. Je zou een hoop kosten kunnen besparen, kijk maar naar gebruik van hetzelfde chassis e.d. wat Red Bull doet.
Wellicht is eea deel van een samenwerkingsverband?
quote:Lotus Cars, for its part, appears not to be overly concerned about the existence of a second team diluting its brand. Their view is that only one of the teams is affiliated with Lotus, and the other one is providing free advertising for it.
Ik bewonder je optimisme, maar dat gaat 'm echt niet wordenquote:Op woensdag 8 december 2010 16:57 schreef LeXX het volgende:
[..]
Misschien zijn ze uit op een tweede team en betere samenwerking a la Red Bull. Je zou een hoop kosten kunnen besparen, kijk maar naar gebruik van hetzelfde chassis e.d. wat Red Bull doet.
Wellicht is eea deel van een samenwerkingsverband?
En daar raak je precies het punt waar deze discussie om gaat. In jouw benadering is McLaren niet het McLaren van vroeger omdat daar nu andere mensen eigenaar van zijn, dan toen Bruce McLaren het team oprichtte.quote:Op woensdag 8 december 2010 17:25 schreef Migue het volgende:
sasquatsch, wat je post in het vorige topic betreft, daar heb je gelijk in. Alleen snap ik het punt niet dat je met de vergelijking met Renault en Mercedes-Benz wil maken. Renault en Mercedes-Benz hadden/hebben beide de steun van de daadwerkelijke autofabrikant. Natuurlijk was Renault F1 geen Renault Sport meer en is Mercedes-Benz Grand Prix geen Mercedes-Benz Rennabteilung, maar dat ondersteunt alleen maar mijn mening, dat papiertjes niets zeggen en het gaat om de mensen/bedrijven achter het team.
Verder is het zo overnemen van een team wel wat zwakjes. Als Group Lotus echt had willen schitteren hadden ze vorig jaar gewoon een aandeel in 1Malaysia F1 genomen zoals ze nu met Renault F1 hebben gedaan en hun zin doorgedrukt. Hadden ze met Tony Fernandes in huis misschien zelfs wel Team Lotus eindelijk terug kunnen krijgen. Hetzelfde geldt overigens ook voor de altijd bla die bla van Force India, met hun "kijk ons eens een nieuw team zijn!" Dat zijn ze niet.
[..]
Ik bewonder je optimisme, maar dat gaat 'm echt niet worden
quote:Team Lotus looks likely to ditch its plans for a black and gold livery in 2011 following confirmation of Group Lotus' collaboration with the separate Renault outfit.
..
As the news broke, fans of Fernandes' Team Lotus urged the Malaysian outfit to simply stick with green and yellow.
Mike Gascoyne's secretary duly took a poll, showing 77 per cent support for retaining the current colours, while only 15 per cent want the next car to be black.
"Seems pretty conclusive," said technical boss Gascoyne.
Imo is het als het een voortzetting is van dezelfde juridische entiteit. Net als het bedrijfsleven.quote:Op donderdag 9 december 2010 10:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En daar raak je precies het punt waar deze discussie om gaat. In jouw benadering is McLaren niet het McLaren van vroeger omdat daar nu andere mensen eigenaar van zijn, dan toen Bruce McLaren het team oprichtte.
autosport.comquote:Lotus Renault: Petrov is first choice
By Edd Straw Thursday, December 9th 2010, 12:41 GMT
Vitaly Petrov is the re-branded Lotus Renault team's first choice to partner Robert Kubica next season, but he must convince the team that he has the focus to perform consistently in 2011, according to team co-owner Gerard Lopez.
The 26-year-old Russian is set to re-sign for a second season with the team after scoring 27 points during his rookie year. But Lopez believes that he must still demonstrate that he has what it takes to deliver results every weekend.
autosport.com
"Our preferred choice at this stage is to continue with Vitaly, but he has to sit down with us," Lopez told AUTOSPORT.
"Vitaly was having an operation last week, so he didn't have time to sit down with [team principal] Eric Boullier and the engineers.
"The situation is that we will make the decision based on that discussion with Vitaly and his understanding of what it means if he stays at the team.
"Our expectation is that he can do what he did in Hungary or Abu Dhabi more consistently. We know that he has got the speed, but we also know that he sometimes lacks the focus to deliver on a full weekend. If we stay with Vitaly, he has to be able to do that more consistently."
The deal with Lotus Cars to re-brand the team will not change Petrov's situation, and the desire to further exploit business opportunities in Russia will not hurt his chances.
Boullier believes that Petrov is a strong candidate, but that others remain in contention.
"The process will remain the same," said Boullier of the driver decision. "We are clearly considering different options, but Vitaly is one of the strong ones and could remain.
"I would definitely like to fix everything before Christmas."
Volgens mijn benadering is dat absoluut niet het geval. McLaren is nu een fusie van Project Four en Team McLaren. Om precies dezelfde reden waarom Force India gewoon Jordan Grand Prix met een andere naam en eigenaar is.quote:Op donderdag 9 december 2010 10:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En daar raak je precies het punt waar deze discussie om gaat. In jouw benadering is McLaren niet het McLaren van vroeger omdat daar nu andere mensen eigenaar van zijn, dan toen Bruce McLaren het team oprichtte.
Dat is een verschil van inzicht. Ik vind het om meer dingen gaan dan een papiertje alleen. Het bedrijf en personen achter een team telt daarbij voor mij heel zwaar. Ook wat er vanuit het verleden meegenomen wordt. Daarom snap ik niet dat mensen die helemaal voor 1Malaysia F1 zijn, helemaal tegen Group Lotus kunnen zijn. Behalve dat het pesterij van Dany Bahar is, zie ik totaal niet hoe je wel een team kan steunen dat niet meer Team Lotus is dan het papiertje dat de Tune Group van David Hunt heeft gekocht, maar het bedrijf dat vroeger Team Lotus was minus de papierwinkel, zo ter zijde kunnen schuiven. Als Tony Fernandes afgelopen seizoen als 1Malaysia F1 had gereden en vandaag bekend had gemaakt zich Team Lotus te gaan noemen, was het precies andersom geweest.quote:De vraag is dus wanneer een team een voortzetting van een andere team (dat bestaat of ooit bestaan heeft) is.
Is het dezelfde eigenaar (zie Renault en Mercedes) of dezelfde naam met een andere eigenaar (Team Lotus, McLaren)? Of is het de inschrijving bij de FIA (oftewel Mercedes is eigenlijk hetzelfde als Tyrrell)?
Ik denk niet dat daar een eenduidig antwoord op is. Daarom ga ik uit van dezelfde eigenaar of dezelfde naam. Dus is imho het nieuwe Team Lotus een voortzetting van het oude Team Lotus (al is het natuurlijk niet hetzelfde team) en is het huidige Renault een voortzetting van het Renault van de jaren '70 (wat weer niet hetzelfde team is). En is Force India dus geen Jordan, ook al zijn ze daaruit ontstaan.
Dan is Renault dus Toleman en niet het Renault van de jaren '70 en '80. Zelfde met Mercedes, wat volgens jou dus Tyrrell is en niet het Mercedes van de jaren '50. Ofwel je spreekt jezelf tegen ofwel ik begrijp je niet (wat me waarschijnlijker lijkt).quote:Op donderdag 9 december 2010 19:57 schreef Migue het volgende:
[..]
Volgens mijn benadering is dat absoluut niet het geval. McLaren is nu een fusie van Project Four en Team McLaren. Om precies dezelfde reden waarom Force India gewoon Jordan Grand Prix met een andere naam en eigenaar is.
Ik snap je redenering hier en ben het er wel mee eens dat het om meer gaat dan alleen de naam. Het liefst zou ik de twee weer samen zien, zoals het voor de verkoop van de Lotus Groep aan GM was. Maar daar wil Danny Bahar niet aan. Die kiest liever voor het overnemen van Renault dan het team dat al de naam Lotus draagt over te nemen, waar ze zelf een samenwerking mee zijn aangegaan (iets waar Danny Bahar op tegen was, maar toen had hij nog niet de positie die hij nu heeft).quote:[..]
Dat is een verschil van inzicht. Ik vind het om meer dingen gaan dan een papiertje alleen. Het bedrijf en personen achter een team telt daarbij voor mij heel zwaar. Ook wat er vanuit het verleden meegenomen wordt. Daarom snap ik niet dat mensen die helemaal voor 1Malaysia F1 zijn, helemaal tegen Group Lotus kunnen zijn. Behalve dat het pesterij van Dany Bahar is, zie ik totaal niet hoe je wel een team kan steunen dat niet meer Team Lotus is dan het papiertje dat de Tune Group van David Hunt heeft gekocht, maar het bedrijf dat vroeger Team Lotus was minus de papierwinkel, zo ter zijde kunnen schuiven. Als Tony Fernandes afgelopen seizoen als 1Malaysia F1 had gereden en vandaag bekend had gemaakt zich Team Lotus te gaan noemen, was het precies andersom geweest.
quote:HRT, the least competitive team in Formula One this year, is for sale.
The Spanish sports newspaper AS reports that despite the new investment of former Telefonica boss Juan Villalonga, the Hispania team is "in a delicate situation" as the 2011 season looms.
The shock split with its new car builder partner Toyota Motorsport has left HRT with "no car, no base, no drivers, no sponsors -- only a Cosworth engine," the report said.
There seems no solution to the problems and using the 2010 Dallara-designed car again is likely to leave the drivers afoul of the new 107 per cent qualifying rule, "so (owner) Jose Ramon Carabante and his equity partners have put up the team for sale".
Diario AS said the recent arrival of Villalonga's investment had triggered a new round of talks with potential investors mainly in the US and South America, but still no deals were done.
"It is evident that if Carabante finds a buyer he will dispose of the team," the report added.
Earlier this week, team boss Colin Kolles said he is in no rush to appoint a pair of drivers for 2011.
"We are not necessarily in a hurry, the deadline is three days before the first race," he told Italian website 422race.com.
"The 2011 car?" he added. "We will have one. And we are in the process of manufacturing it."
Nieuwe teams zijn altijd wel leuk om te volgen, maar dit was inderdaad niks. Hopelijk biedt dit kansen voor Stefan GP.quote:Op vrijdag 10 december 2010 09:11 schreef Toekito het volgende:
echt missen doet niemand HRT, de enige reden dat de meeste naar ze uit keek was de naam Senna.
Preciesquote:Op vrijdag 10 december 2010 11:21 schreef Big-Ern het volgende:
En er IS gewoon bijna niks te koop!Het team heeft praktisch niets.
Dat is ook een lege hulsquote:Op vrijdag 10 december 2010 11:23 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Nieuwe teams zijn altijd wel leuk om te volgen, maar dit was inderdaad niks. Hopelijk biedt dit kansen voor Stefan GP.
Of iemand moet alsnog de Toyota bolide kopen!quote:Op vrijdag 10 december 2010 11:30 schreef Big-Ern het volgende:
En dan de boel(lees: licentie) ook nu pas te koop zetten. Er is geen tijd meer om een fatsoenlijke auto te ontwerpen en te bouwen. Nee, volgend jaar dus een team minder op de grid.
een hoop schimmige lui in het bestuur.quote:Op vrijdag 10 december 2010 11:21 schreef Big-Ern het volgende:
En er IS gewoon bijna niks te koop!Het team heeft praktisch niets.
Ik hoop dat mijn Held zo wijs is om het juist "niet" te kopenquote:
1 2 3 4 | Circuit de Valencia Ricardo Tormo, Spain 1st - 3rd February 2011 Jerez, Spain 10-13th February 2011 Circuit de Catalunya, Spain 18th-21st February 2011 Bahrain International Circuit, Bahrain 3rd-6th March 2011 |
Dat plan was toch ook alwéér van de baan, en die ging zoch toch richten op Amerika?quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:36 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Ik hoop dat mijn Held zo wijs is om het juist "niet" te kopen
Je weet het nooit bij hem..quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:11 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat plan was toch ook alwéér van de baan, en die ging zoch toch richten op Amerika?
edit; Ja dus 29 okt al:
http://www.gpupdate.net/n(...)ormule-1-rentree-op/
quote:FIA bevestigt gebruik turbomotoren vanaf 2013
10 december 2010
De World Motor Sport Council (WMSC) van de FIA heeft besloten dat er vanaf 2013 met een 1,6 liter turbomotor met vier cilinders zal worden gereden. Deze motoren moeten een stuk zuiniger worden dan de huidige 2,4 liter V8-motoren en ook beter voor het milieu zijn.
Een grote verrassing is het nieuws niet. Al maanden werd gespeculeerd over de motoren die vanaf 2013 gebruikt zouden moeten worden, en het was al vrij snel duidelijk dat er werd gedacht aan zuinige turbomotoren. De verwachting is dat er 35 procent minder brandstof zal worden verbruikt, zonder dat de huidige prestaties verloren gaan.
Het aantal motoren dat een coureur mag gebruiken tijdens een seizoen, is nu nog acht, maar vanaf 2013 zal dat nog verder worden gereduceerd. In 2013 heeft de coureur nog de beschikking over vijf motoren, vanaf 2014 zal dat slechts vier zijn.
De WMSC sprak ook over enkele veranderingen die al eerder in moeten gaan. Zo moet een versnellingsbak vanaf volgend jaar vijf races mee gaan, in plaats van vier. Bovendien zijn bewegende achtervleugels voortaan toegestaan, en wordt er strenger gekeken naar de onderdelen van de auto, om zo eventueel gebruik van illegale aërodynamica tegen te gaan.
Heeft sasquatsch een paar posts boven je geplaatst.quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:55 schreef Burnie88 het volgende:
Tot slot; heeft/weet iemand het testschema voor de F1 voor de komende tijd (dus vanaf 2011)?
Dit.quote:
Dank! Jammer dat ze niet testen op Portimao (weet niet zeker of ik het goed spel), mooi circuit is dat. Maargoed, tot 1 februari dus nog zien te vermaken met transfergeruchten.quote:
En niet te vergeten de strijd om de naam Lotus en komt HRT de winter door.quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:51 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Dank! Jammer dat ze niet testen op Portimao (weet niet zeker of ik het goed spel), mooi circuit is dat. Maargoed, tot 1 februari dus nog zien te vermaken met transfergeruchten.
Baas meenemen en meteen wit voetje scorenquote:Op vrijdag 10 december 2010 19:52 schreef sanger het volgende:
Ik had in de planning om naar de Catalunya test te gaan, maar ik begin in februari bij een andere baas en om nu meteen vrij te nemen is ook weer zo iets
Misschien een ideequote:Op vrijdag 10 december 2010 21:08 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Baas meenemen en meteen wit voetje scoren
WTF 500 bar? Dat moet toch wel een typo zijn of niet dan?!quote:De World Motor Sport Council heeft vandaag ingestemd met een nieuwe F1 motor vanaf 2013. De FIA gaat hiermee de groene toer op, en probeert zoveel mogelijk te verbeteren op ecologisch vlak. Na gesprekken met motoren bouwers en experts uit het F1 veld, is beslist om een 1.6 liter vier cylinder krachtbron te gebruiken, met een injectie tot 500 bar en een maximum van 12,000 toeren per minuut.
Deze zouden een pak zuiniger moeten zijn dan de huidige generatie V8 motoren. De 1.6 liter turbomotoren zullen 35% minder brandstof verbruiken, zonder dat dit tot enig prestatieverlies zal leiden. In 2013 zijn 5 motoren per piloot toegestaan, om het jaar nadien dit aantal terug te schroeven naar 4 stuks per piloot.
Mijn HDi'tje spuit met een druk van ruim 1200 bar de diesel in, en nieuwe generatie schijnt dat al met 1850 bar te doen.quote:Op zaterdag 11 december 2010 00:17 schreef Peterselieman het volgende:
wilde net zeggen. De inspuiting van de brandstof is met max 500 bar.
Bij vrachtwagens zitten ze tegenwoordig al op 200 bar, dus het is een reëel getal
damn, weer een legende dood, ik kan hem maar op een manier herdenken:quote:Op zondag 12 december 2010 20:03 schreef Trystar het volgende:
Tom Walkinshaw overleden:
http://adamcooperf1.com/2010/12/12/tom-walkinshaw-1946-2010/
Ik herinner hem als iemand met een uitgesproken mening toen hij nog actief was in het F1 wereldje.quote:Op zondag 12 december 2010 22:24 schreef Peterselieman het volgende:
Damn zeg. Walkinshaw was wel een markant figuur in de autosport.
En hij ook steeds maar proberen om Jos met beide benen op de grond te houden als de hollandse media hem weer eens richting Ferrari, McLaren of Williams zat te pratenquote:Op zondag 12 december 2010 21:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Las het zojuist ook al: mooie vent die Jos een prima kans gaf en hem geweldig op zijn ballen gaf toen ie spinde in Barcelona. Rip
Diesels wel, maar benzine motoren gaan niet verder dan zo'n 200 bar inspuiting.quote:Op zaterdag 11 december 2010 17:36 schreef LeXX het volgende:
[..]
Mijn HDi'tje spuit met een druk van ruim 1200 bar de diesel in, en nieuwe generatie schijnt dat al met 1850 bar te doen.
Weet iemand met hoeveel bar inspuiting de huidige F1-motoren werken?
zoiets eis je opquote:Op maandag 13 december 2010 07:58 schreef Big-Ern het volgende:
Maar zou de Schumacher van het afgelopen seizoen nu ook de Schumi zijn geweest als hij binnen Benetton en Ferrari GEEN voorkeursbehandeling zou hebben gehad?
de vrijheid qua motorontwikkelingen zullen wel enorm beperkt wordenquote:Op maandag 13 december 2010 16:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Diesels wel, maar benzine motoren gaan niet verder dan zo'n 200 bar inspuiting.
De F1 zou met deze regelgeving nu weer een voortrekkersrol kunnen gaan spelen om zowel de performance als efficiency van gewone straatauto's te kunnen verbeteren. Zeker nu het aantal te gebruiken motoren wordt verminderd. Hier kunnen dus bedrijven als Volkswagen, Ferrari, Mercedes, Renault en Lotus op meeliften door hun (sport)wagens van deze technologie te gaan voorzien, waardoor die duurzamer (zuiniger) worden zonder aan performance in te boeten.
quote:FIA to impose curfew on personnel
Formula 1 will impose a curfew on team personnel next season in a bid to try and cut down on the working hours expected of staff.
Following concerns expressed by the new outfits in particular at the start of 2010, when they worked around the clock at the first few races of the campaign, the FIA has agreed on a working limit from the beginning of next year.
In its published 2011 F1 sporting regulations that appeared on Monday following last week's ratification by the World Motor Sport Council, the FIA announced the details of the curfew.
The curfew will be from midnight to 6am when practice starts at 10am and from 1am to 7am if practice starts at 11am.
"No team personnel who are associated in any way with the operation of the cars are permitted within the confines of the circuit during two six hour periods which commence ten hours before the scheduled start times of P1 and P3," stated the regulations.
"However, each team will be permitted four individual exceptions to the above during a Championship season."
The FIA has also announced that for next year only teams will be allowed a penalty-free gearbox change - with units now due to last for five events.
Article 28.6 f) stages: "For 2011 only, except during the last Event of the Championship season, each driver will be permitted to use a replacement gearbox without incurring a penalty the first time this becomes necessary during the season. Under such circumstances the replacement gearbox will only be required to complete the remainder of the Event in question."
The FIA also confirmed the tyre regulations for 2011 following the return of Pirelli to Formula 1 as the official tyre supplier.
For next season, each driver will have a nominated three sets of dry weather tyres for use in P1 and P2, with one set returned after each session. A further eight sets are then available for the rest of the weekend, with one set handed back before qualifying.
The FIA also confirmed how penalties will be handed out if drivers do not use both tyres of dry weather tyres during races.
"If the race is suspended and cannot be re-started, thirty seconds will be added to the elapsed time of any driver who was unable to use both specifications of dry-weather tyre during the race," stated the regulations. "However, any driver who completes the race without using both specifications of dry-weather tyre will be excluded from the race results."
As well as confirming the details of well-known technical changes, including moveable rear wings plus the banning of driver-activated F-ducts and double diffusers, the FIA confirmed the 107% per cent rule which will see cars not quick enough in Q1 excluded from starting the races.
The full regulations can be found here.
Het gaat ook niet over de kosten, maar over de veiligheid.quote:Op maandag 13 december 2010 19:50 schreef kepler het volgende:
Een curfewTis net een kleuterklas
Men kan ook overdrijven natuurlijk, die paar uurtjes zullen echt de kosten niet zijn
Welke veiligheid? Je bedoelt dat er het risico is dat ze een moertje verkeerd bevestigen? Dan worden ze meteen ontslagen.. Ik vind het echt een bullshitregel.quote:Op dinsdag 14 december 2010 10:33 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het gaat ook niet over de kosten, maar over de veiligheid.
Als de monteur door vermoeidheid (na een hele nacht doorwerken) een fout maakt die een crash tot gevolg kan hebben, vind ik dat de FIA het recht heeft om dit te verbieden omdat zij over de veiligheid op de baan gaan.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:23 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Welke veiligheid? Je bedoelt dat er het risico is dat ze een moertje verkeerd bevestigen? Dan worden ze meteen ontslagen.. Ik vind het echt een bullshitregel.
Maar ik vind het dan wel een beetje hypocriet om de monteurs die in de fabrieken werken geen avondklok te presenteren. Alsof die gasten daar niet 's nachts door hoeven te werken wanneer de titelstrijd op zijn hoogtepunt is. En alsof hun geen fouten kunnen maken.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als de monteur door vermoeidheid (na een hele nacht doorwerken) een fout maakt die een crash tot gevolg kan hebben, vind ik dat de FIA het recht heeft om dit te verbieden omdat zij over de veiligheid op de baan gaan.
Onzin. Coureurs hebben er al voordeel van dat er een safetycar is. Zouden ze hierdoor nog meer voordeel krijgen doordat ze achterblijvers niet meer hoeven in te halen , terwijl ze dat zonder safetycar wel zouden moeten.quote:Op dinsdag 14 december 2010 15:51 schreef Burnie88 het volgende:
Ik heb nog een idee voor de FIA: regel het nou eens met die safetycars! Geen achterliggers tussen de leiders wanneer de SC weer naar binnen gaat! Net zoals bij IndyCar achterliggers er langs laten en wat mij betreft 2 rondjes langer achter de SC zodat het veld weer netjes op volgorde ligt!
Waarom is het dan een supercar van een paar ton?quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:04 schreef sasquatsch het volgende:
De safetycar is er voor de veiligheid, niet om de show te verbeteren.
Niet mee eens. De safetycar zorgt voor oneerlijke toestanden, denk even terug aan Valencia 2010. Alonso die gigantisch genaaid wordt omdat de SC op het verkeerde moment naar buiten komt.quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Onzin. Coureurs hebben er al voordeel van dat er een safetycar is. Zouden ze hierdoor nog meer voordeel krijgen doordat ze achterblijvers niet meer hoeven in te halen , terwijl ze dat zonder safetycar wel zouden moeten.
De safetycar is er voor de veiligheid, niet om de show te verbeteren.
Dat mag nu al niet meer, maar ik kan me de race in Brazilië dit jaar herinneren waarbij de safety car er voor gezorgd heeft dat de eerste zeven in de race een ronde voorsprong hadden op de rest van het veld, terwijl ik meen Schumacher voor het ongeval dat de safety car inluidde slechts enkele seconden voor de achtste plaats reed. De coureurs die achter Vettel reden werden hierdoor behoorlijk genaaid, omdat ze net op een ronde waren gezet.quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:34 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Niet mee eens. De safetycar zorgt voor oneerlijke toestanden, denk even terug aan Valencia 2010. Alonso die gigantisch genaaid wordt omdat de SC op het verkeerde moment naar buiten komt.
Klopt. Wat je ook kunt doen is alle achterblijvers op volgorde uit de groep halen en af laten zakken naar de staart, waarbij hun onderlinge volgorde niet verandert. Degenen die al in de leidende ronde zaten zullen hierdoor allemaal vooraan komen te rijden.quote:De satetycar is er dan misschien voor de veiligheid, het is inherent dat hierdoor de spanning terugkomt in de wedstrijd omdat het veld weer bij elkaar komt. Dat moet niet verpest worden door een stel Lotussen of Toro Rosso's die niks te zoeken hebben tussen P3 en P4. Aangezien het altijd zo chaotisch is als het maar kan, zullen die Lotussen en/of Toro Rosso's ook niet enorm van het gas gaan om maar even de top 10 er langs te laten, dan verpesten zij hun eigen positie ten opzichte van hun concurrentie.
De oplossing is dus simpel; achterblijvers weghalen uit het verkeer. Dit doen ze bij de IndyCar ook en dat is prima. Als je één rondje achterstand hebt, weet je dan trouwens ook nagenoeg zeker dat dat één rondje blijft, dus het lijkt mij een eerlijk systeem.
Dat laatste is inderdaad een goed idee. Ik snap niet waarom de FIA zoiets niet kan bedenken, echt onbegrijpelijk.quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat mag nu al niet meer, maar ik kan me de race in Brazilië dit jaar herinneren waarbij de safety car er voor gezorgd heeft dat de eerste zeven in de race een ronde voorsprong hadden op de rest van het veld, terwijl ik meen Schumacher voor het ongeval dat de safety car inluidde slechts enkele seconden voor de achtste plaats reed. De coureurs die achter Vettel reden werden hierdoor behoorlijk genaaid, omdat ze net op een ronde waren gezet.
[..]
Klopt. Wat je ook kunt doen is alle achterblijvers op volgorde uit de groep halen en af laten zakken naar de staart, waarbij hun onderlinge volgorde niet verandert. Degenen die al in de leidende ronde zaten zullen hierdoor allemaal vooraan komen te rijden.
Iedereen die zich af laat zakken krijgt dan een rondje terug.
autosport.comquote:Korean Grand Prix organiser Yung Cho Chung says he has no doubts that his event has a bright future on the back of a boost from the government and a coveted award from the FIA.
Chung was in Monaco last weekend to collect his Race Promoters' Trophy at the FIA Prize Gala - awarded to him for the efforts that were made to get his grand prix track ready in time for last year's inaugural F1 race.
But better than that, the future prospects for Korea have been boosted by the event receiving major financial support from the national and local government with Prime Minister Kim Hwang-sik having attended the race in October.
Speaking to AUTOSPORT, Chung said he was delighted with how things looked for the future as he admitted that things had not been ideal because of the delays in circuit construction for this year's race.
"It was really hard this year," he explained. "I never thought about the prospect of delaying the race, but the weather was terrible. And then another bad thing was that the international media kept saying the race might not happen.
"So on the one hand I had to concentrate on the construction, and then there was a problem with the marketing side because people were trying to cancel tickets. But all that has gone now and I think next year will be great. This [race promoters'] prize encourages me for next year to do a better job, so I will do my best.
"I did my best this year and I think the FOM and FIA realised that we worked so hard, and that is why they gave us this prize."
Chung said the feedback from the government after the race was hugely positive and multi-million pound financial commitments have already been made for the future.
"The central government did not realise how big the F1 was, but now they have realised and the national assembly has already approved a major backing for next year.
"And also local government has realised it is good for the economy, so there will be a lot more involvement from local and central government for next year, with tourism and developing other areas. I really appreciate that they will now support it."
When asked about the areas that will be focused on for track improvements in 2011, Chung said: "We will complete the rest of the infrastructure and the grandstands will all be finished with their seats. We will try and put more trees and more grass there so it is a much nicer environment and we try to make another road for traffic to get in and out. Everything will be better."
Chung also said that at least two new hotels were scheduled for construction near the track, to help improve the accommodation options, and the some changes were likely to be made to the track layout too.
"I am still considering some modifications to Turn 17 and the pit lane in," he said. "This proved harder for the driver than I thought, so I am working with the FIA now. I have discussed with Charlie [Whiting] and I think there will be some minor changes in that area."
En wordt zo bevoordeeld omdat ze meer benzine hebben doordat ze een rondje minder hoeven te rijden.quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat mag nu al niet meer, maar ik kan me de race in Brazilië dit jaar herinneren waarbij de safety car er voor gezorgd heeft dat de eerste zeven in de race een ronde voorsprong hadden op de rest van het veld, terwijl ik meen Schumacher voor het ongeval dat de safety car inluidde slechts enkele seconden voor de achtste plaats reed. De coureurs die achter Vettel reden werden hierdoor behoorlijk genaaid, omdat ze net op een ronde waren gezet.
[..]
Klopt. Wat je ook kunt doen is alle achterblijvers op volgorde uit de groep halen en af laten zakken naar de staart, waarbij hun onderlinge volgorde niet verandert. Degenen die al in de leidende ronde zaten zullen hierdoor allemaal vooraan komen te rijden.
Iedereen die zich af laat zakken krijgt dan een rondje terug.
Eens, maar rijders er tussenuit halen benadeeld diegene die daarvoor liggen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:50 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Dat laatste is inderdaad een goed idee. Ik snap niet waarom de FIA zoiets niet kan bedenken, echt onbegrijpelijk.
Conclusie is gewoon dat de SC geen roet in het eten mag gooien voor iemands race.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
quote:Op woensdag 15 december 2010 14:38 schreef Sally het volgende:
Ik heb hier nog geen tvp... Schandalig!
je hebt ook altijd wat speciaals hé tut!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
it's just pure class..quote:
Top!quote:Op woensdag 15 december 2010 18:16 schreef Klonk het volgende:
Mooi overzichtje van alle nieuwe regels, incl plaatjes
http://jalopnik.com/57134(...)echnical-regulations
autosport.comquote:Group Lotus CEO Dany Bahar has revealed his company did try and broker a deal for an official tie-up with Tony Fernandes in Formula 1 - but says the conditions put to them on the table made it a no-brainer to go and back Renault instead.
With F1 still facing the prospect of there being two Lotus names in the sport next year, Bahar has offered some extra insight into why his company chose to become title sponsor and shareholder of Renault rather than throwing its weight behind Lotus Racing.
Speaking at the RAC Club in London during a Lotus media lunch on Wednesday, Bahar said that his company had originally sought a solution with Fernandes - but said when a deal with Renault was on offer for around a third of the price it was obvious which route had to be taken.
"A question that has come up many times was why did you not find an amicable solution with Tony Fernandes? Well we tried," he said.
"Let me just say when the counter proposals are so ridiculous and absurd, it makes no sense to continue these discussions. And if you can go with a top five team that is maybe one third of the cost that was asked by the other side, then that makes sense.
"We do not have the financial resources, and we don't have the time to invest in a newly formed team that really deserves respect. By buying into an existing one which is well financed, which has the right partners in there, it was just the more conservative approach and we just wanted to fight at the top end of the grid. And that should not sound disrespectful to anyone, but we have such an ambitious plan ahead of us, we don't want to lose time and we want to support the brand out there."
When asked by AUTOSPORT whether he shared Fernandes' view that it would have been a perfect solution for the two entities to tie up, Bahar said: "Yes, I think so. If the price had been right and if some conditions would have been more realistic, then I believe this would have been the right approach.
"We were not afraid of partnering with Mr Fernandes, but as I said, there is one way that Lotus does business - and this is getting involved and not just putting the logo on the car. We need to be involved in the management. We need to take decisions together. We need to fund it together as well, which is fine, but it cannot just be that we are seen as a sponsor, we pay the cheque and everything else is run by someone else. That is something that we will never do. And even if it is a public perception, it will never happen.
"But, as I said before, if we have to take a detour for one year or two years in order to reach control, then we will take this into consideration as long as our brand is respectfully presented and we have the maximum benefits of it for our support and sales. But it was not just the price. There were many elements that meant we could not find the deal."
Bahar has hit back at any suggestions that he had deliberately gone out of his way to scupper Fernandes' F1 ambitions
"Although the public perception is I am the bad guy and I am doing everything I can to sabotage them, this is complete nonsense," he explained. "You cannot imagine that Dany Bahar can influence prime ministers, the board of Lotus, the board of Proton, the shareholders. There are so many people involved and it would not make sense.
"We have to see it a little bit from a reality point of view. We believe F1 is a very good way to flag our brand values for now and for the future. It is the right transportation if you want - and absolutely 100 per cent what we communicate for the future. From that perspective everyone is in agreement."
Bahar also says he is optimistic that a solution will be found between Fernandes and Lotus parent company Proton about the use of the Team Lotus name in F1, which will end once and for all current confusion over the brand's activities in F1.
"The legal battle is what it is," he said. "Will be there be four Lotus cars or two Lotus teams out there? I have no idea. My personal opinion is I don't believe so. I think our shareholders and the other team will probably get to an amicable solution, I hope so, but if not there is always a court who will decide who is right and who is wrong.
"We do not crave to be Team Lotus. We do not want to be Team Lotus. We do not want to change our name to Team Lotus. That is not us. It was a glorious past.
"The Lotus Group was a separate company, but it is part of Mr Chapman's empire if you want. We see it as part of the car manufacturer, whether it was used to support sales or to raise money - it was under one umbrella and they were two different companies. Maybe some formalities will confirm that.
"That is why we believe Team Lotus should be kept where it is. It is a glorious brand. They achieved a lot and they should rest in peace. We as Group Lotus and Chapman himself used Lotus to promote the cars, and we will be doing the same. We are not doing anything wrong; it is what the brand has always done. We see it as a marketing tool.
"The only thing we believe we have a right to is to the name Lotus. If you see any car, whether it is a F1 car or a road car, that is our right - we believe this is the right way for the brand and our lawyers believe we are on strong legal ground saying that Lotus is a brand that belongs to Lotus Cars. So we are not fighting to be Team Lotus.
"We want to use our brand as much as possible, we have a very big promotional budget for the next few years in F1, based around our existing cars, and that is all we want to do. I don't believe any judge in any court in the world can stop us from promoting our brand in any sport, so the fight is not us against Team Lotus."
Marketing technisch is het natuurlijk een briljante naam!quote:Op donderdag 16 december 2010 20:54 schreef Googolplexian het volgende:
Ook die Amerikaan weer eens in het nieuws
Scott Speed upset over lawsuit
Helemaal als het een Schot wasquote:Op donderdag 16 december 2010 21:12 schreef nils7 het volgende:
[..]
Marketing technisch is het natuurlijk een briljante naam!
Wordt ontkend door Fernandes. Volgens Fernandes hebben ze wel samen gegeten, maar is er geen aanbod gedaan.quote:Op donderdag 16 december 2010 07:20 schreef Tarado het volgende:
Bahar: Lotus sought Fernandes tie-up
By Jonathan Noble Wednesday, December 15th 2010, 19:00 GMT
[..]
autosport.com
Is ook ingewikkeld, zeker zoals het nu gaat.quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:30 schreef Burnie88 het volgende:
Ik snap weinig meer van dat Lotus verhaal. Lotus Group werkt nu samen met Renault. Maar Team Lotus, is dat nou van de moeder van Lotus Group (Proton)? Of hoe zit dat nu precies?![]()
Dus nog minder aerodynamische onderdelen?quote:Op woensdag 15 december 2010 18:16 schreef Klonk het volgende:
Mooi overzichtje van alle nieuwe regels, incl plaatjes
http://jalopnik.com/57134(...)echnical-regulations
Er komen weer onderhandelingen voor een Concorde Agreement voor 2013 en later, dus heel FOTA zal wel weer gaan dreigen.quote:Op zaterdag 18 december 2010 20:16 schreef Googolplexian het volgende:
Ik ben benieuwd hoe vaak Ferrari gaat dreigen te stoppen voor het seizoen begint. ^^ Traditie-getrouw altijd wel minimaal één keer.
Kan niet kloppen, lijkt me. Ik zie verschillende punten die volgens de post van Klonk over de regulations niet meer mogen, zoals de haaievin, dubbele spoiler-struts en 13% spaak-oppervlak (en meer).quote:Op zaterdag 18 december 2010 22:14 schreef ElmarO het volgende:
Geen idee of het klopt, maar toch. De mogelijke Ferrari voor 2011:
http://www.marca.com/2010/12/18/motor/formula1/1292688236.html
Leek mij ook niet echt te kloppen, maar ik dacht ik post het toch maar. Misschien zit er ergens wel een kern van waarheid in. We zullen het voorlopig toch een beetje met speculeren moeten doen.quote:Op zondag 19 december 2010 10:47 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Kan niet kloppen, lijkt me. Ik zie verschillende punten die volgens de post van Klonk over de regulations niet meer mogen, zoals de haaievin, dubbele spoiler-struts en 13% spaak-oppervlak (en meer).
quote:Op zondag 19 december 2010 11:33 schreef Googolplexian het volgende:
Ah
Ferrari renews threat of breakaway series
En dat is één
Zei ik toch.quote:Op zaterdag 18 december 2010 22:14 schreef ElmarO het volgende:
Er komen weer onderhandelingen voor een Concorde Agreement voor 2013 en later, dus heel FOTA zal wel weer gaan dreigen.
heb je die sidepods gezienquote:Op zondag 19 december 2010 11:16 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Leek mij ook niet echt te kloppen, maar ik dacht ik post het toch maar. Misschien zit er ergens wel een kern van waarheid in. We zullen het voorlopig toch een beetje met speculeren moeten doen.
door KERS?quote:Op zondag 19 december 2010 13:51 schreef ElmarO het volgende:
[..]
De linker ziet er anders uit dan de rechter.
Uiteraard was een mooi kerstkado geweestquote:Op zaterdag 18 december 2010 19:58 schreef Sally het volgende:
[..]
Bedoel je deze?
Senna, Beyond The Speed of Sound
Nee hoor zijn allebei hetzelfde... de ene is een vergelijking met de F10quote:Op zondag 19 december 2010 13:51 schreef ElmarO het volgende:
[..]
De linker ziet er anders uit dan de rechter.
Ik bedoel met name het verschil in grootte.quote:Op zondag 19 december 2010 13:51 schreef ElmarO het volgende:
[..]
De linker ziet er anders uit dan de rechter.
premiere in Europa is 12 mei 2011 in Duitsland en 3 juni in Engeland.quote:
Gelukkig geen Giedo, dat zou een afgang worden. Voor Jerome ook trouwens.quote:Op dinsdag 21 december 2010 11:19 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Jerome d'Ambrosio -> 2de Virgin!
Eindelijk weer een Belg in de F1 !
Juis, beide zijn ongeveer van gelijkwaardig niveau. Misschien dat we qua pure snelheid Van der Garde nog wel iets hoger in moeten schatten dan 'D Ambrosio.quote:Op dinsdag 21 december 2010 11:57 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Gelukkig geen Giedo, dat zou een afgang worden. Voor Jerome ook trouwens.
Over welke hetze heb je het?quote:Op woensdag 22 december 2010 00:03 schreef Migue het volgende:
Jérôme d'Ambrosio is een uitstekend coureur. Hij was in GP2 Series constant beter dan Kamui Kobayashi, en laten we nu ook niet doen alsof DAMS zo'n geweldig team is. De Giedo van der Garde-hetze plotseling slaat echt nergens op. 'Pech' is het woord dat bij Giedo hoort, de afgelopen twee jaar. Hoe anders had het kunnen zijn als hij vaker geluk had gehad dan pech.
http://www.jamesallenonf1(...)or-two-more-seasons/quote:The Lotus Renault GP Team has confirmed today that it has signed Vitaly Petrov for another two seasons.
This is a great vote of confidence in the Russian, who was a rather erratic performer in 2010 with some very strong showings, such as Hungary, but also a tendency to lose the car when on slick tyres on a damp track. But he showed enough in the closing stages of the season to retain the drive and now has the security of knowing that he is in for 2012 as well as 2011. So he can build on the positives from this year.
As well as stringing a whole weekend together, rather than just individual moments of strong performance such as practice, qualifying or race, Petrovs biggest challenge will be to get closer to the pace of his team mate Robert Kubica.
The gap between the two in terms of average grid position across the season was the largest in the field this year; seven places. Kubica averaged 6th place, Petrov 13th. His low points score also contributed to Renault losing the chance of fourth place in the Constructors, as a second driver would normally be expected to score 50% of the points of the lead driver, which would have put them on a par with Mercedes.
Team boss Gerard Lopez was very keen for the Russian to stay on board as he opens up the Russian market to the team, a lucrative one in which Lopez company Genii Capital is already very active. With a Russian Grand Prix on the calendar for 2014, the Lotus Renault GP team, as it is now called, is well placed to benefit.
Lopez said. Last season, he showed on several occasions that he clearly has the potential to deliver. It was just a matter of putting everything together during the same weekend, race after race, and this will be his target for 2011.
Also, thanks to Vitaly and the team, Russia is opening up to Formula 1. Over the past few months, weve established close links with this country and with some of its strongest companies. Were looking forward to building on this special relationship and turning it into a very successful adventure over the next two seasons.
Nicequote:Op woensdag 22 december 2010 14:13 schreef Tarado het volgende:
PETROV HOLDS ONTO RENAULT SEAT FOR TWO MORE SEASONS
Posted on | December 22, 2010 | by | No Comments
[..]
http://www.jamesallenonf1(...)or-two-more-seasons/
Ik denk vooral dat laatste. Al kunnen ze door het eerste de keuze weer wat makkelijker rechtvaardigen.quote:Op woensdag 22 december 2010 16:26 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
NiceWaar één goede race in de schijnwerpers allemaal niet goed voor kan zijn, he. (edit : plus wat Russische miljoenen)
Alonso weg, van der Garde aangetrokken als zijn vervanger,quote:
quote:Op donderdag 23 december 2010 11:22 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Alonso weg, van der Garde aangetrokken als zijn vervanger,
LOL! Leuk dat je dat ook te zien krijgtquote:Op woensdag 22 december 2010 22:39 schreef Googolplexian het volgende:
LOL!!!
http://www.f1technical.net/news/15820
Kubica finds cellphone in cockpit
Renault has released a rather surprising clip and conversation of Robert Kubica back during FP3 of the 2010 Bahrain GP. While he was driving around the track, he found a cellphone in his cockpit, most likely from one of his engineers.
quote:Chapman family backs Group Lotus
The family of Colin Chapman has thrown its support behind Group Lotus's ambitions with the Renault team, after expressing its view that it would prefer the Team Lotus name not to return to Formula 1.
With no end in sight to the naming row that will see the Group Lotus-sponsored Renault team going up against Team Lotus in F1 next year, Lotus founder Colin Chapman's son Clive has now made his views clear for the first time.
In a statement issued on Thursday on behalf of the Chapman family by Clive, who is managing director of Classic Team Lotus, he says he is fully behind the efforts of Group Lotus CEO Dany Bahar.
And although previously he gave his blessing to the efforts of Lotus Racing when it had a deal in place with Group Lotus to use the name, he claims the situation is different now that the outfits licencing deal with the road car company has ended.
"The Chapman Family is impressed by the exciting developments underway at Group Lotus, and it is very grateful to Proton for the significant investment that is being made, to secure a strong future for the excellent workforce at the Hethel factory," stated Chapman.
"In 2010 the Chapman Family and Classic Team Lotus have been pleased to support Group Lotus in many ways. In consultation with Proton, this included supporting the use of the Lotus name in Formula 1, which was licensed by Group Lotus.
"The Chapman Family was impressed by the achievements of Lotus Racing as a new team, and appreciated its respect for Team Lotus history. However, then its license to use the Lotus name was terminated and things changed."
Tony Fernandes operation is taking Group Lotus to court over the termination of its licencing deal. While that matter is ongoing, the outfit purchased the Team Lotus name from its owner David Hunt in a deal agreed in September so it could rebrand the outfit.
The Team Lotus name is the moniker that Colin Chapmans F1 team originally ran under, and his son says the family would like its name not to be used in F1 again.
"During 2010, the Chapman Family, as and when appropriate, made it clear to those involved that it would prefer that the Team Lotus name should not be used in Formula 1. Indeed, assurances to this effect were received," he said.
"The Team Lotus identity represents the motor racing legacy of Colin Chapman, and this was preserved by the Chapman Family and invested within Classic Team Lotus. The association by Group Lotus with Team Lotus history is much appreciated and entirely appropriate, especially as it is in keeping with how things were in Colin Chapmans time.
"The Chapman Family is looking forward to continuing to give its support to Group Lotus, which is the ongoing Lotus entity created by Colin and Hazel Chapman. After all, the Lotus marque is the responsibility of Group Lotus, and Hethel is the home of Lotus."
Neuh, van Red Bull.quote:Op donderdag 23 december 2010 14:04 schreef Bluurgh het volgende:
de jaarlijkse kerstkaart van ecclestone?
RIP voor de nabestaandenquote:Vader Kimi Raikkonen onverwachts overleden
De vader van ex Formule 1-coureur Kimi Raikkonen, Matti Raikkonen, is afgelopen woensdag onverwachts overleden. Dit meldt de Oostenrijkse krant Kleine Zeitung. Matti Raikkonen is slechts 56 jaar geworden.
Het management van de Fin vraagt iedereen de privacy en het verdriet van de familie te respecteren. "Zoiets als dit is, zeker met Kerst, erg moeilijk voor de familie", vertelde Riku Kuvaja - woordvoerder van Raikkonen.
Godver ... wat een timing, zegquote:Op vrijdag 24 december 2010 13:01 schreef vosss het volgende:
Niet echt F1 nieuws, maar toch:
[..]
RIP voor de nabestaanden
Met 0,0 motivatie en evenveel charisma. Opgerot staat netjes, zeg ikquote:Op vrijdag 24 december 2010 14:50 schreef rooneyelst het volgende:
god wat zou ik kimi toch graag in de plaats van petrov zien zeg! Baal er nog steeds van dat hij niet meer in de f1 zit.. Altijd voluit gaan en niet denken aan de eventuele gevolgen!
Juist, d'r waren vaker leuke acties op de baan van Raikkonen. Maar dan idd het charisma.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:09 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Met 0,0 motivatie en evenveel charisma. Opgerot staat netjes, zeg ikDan zag ik nog liever Montoya.
quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:02 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Juist, d'r waren vaker leuke acties op de baan van Raikkonen. Maar dan idd het charisma.
Toen je Montoya noemde moest ik direct hier aan denken:
''You broke my fucking head''
ja je kan beter iemand hebben die heel veel praat en vervolgens geen deuk in een pakje boter rijdt!...hij deed hetgeen waarvoor ze hem in dienst namen en dat was snel rijden!quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:09 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Met 0,0 motivatie en evenveel charisma. Opgerot staat netjes, zeg ikDan zag ik nog liever Montoya.
dat is juist het probleem dat deed hij niet meerquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:55 schreef rooneyelst het volgende:
[..]
ja je kan beter iemand hebben die heel veel praat en vervolgens geen deuk in een pakje boter rijdt!...hij deed hetgeen waarvoor ze hem in dienst namen en dat was snel rijden!
Jammer dat ie dat vanaf 2008 niet meer heeft gedaan. Het enige wat er in me opkomt van zijn laatste 2 jaar is de actie van hem en Lewis in Spa '08 (quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:55 schreef rooneyelst het volgende:
[..]
ja je kan beter iemand hebben die heel veel praat en vervolgens geen deuk in een pakje boter rijdt!...hij deed hetgeen waarvoor ze hem in dienst namen en dat was snel rijden!
Zijn bijnaam was natuurlijk niet voor niets The Iceman.quote:Op vrijdag 24 december 2010 17:07 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Jammer dat ie dat vanaf 2008 niet meer heeft gedaan. Het enige wat er in me opkomt van zijn laatste 2 jaar is de actie van hem en Lewis in Spa '08 () en z'n Magnum/Cola combinatie in Sepang (
)
Dan hoop ik dat de Trulli-train nooit echt gaat gebeurenquote:Op vrijdag 24 december 2010 17:08 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Zijn bijnaam was natuurlijk niet voor niets The Iceman.
Die pressconference van hem met Schumacher en ik geloof Button was ook geniaal.quote:
Vergeet Spa '09 nietquote:Op vrijdag 24 december 2010 17:07 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Jammer dat ie dat vanaf 2008 niet meer heeft gedaan. Het enige wat er in me opkomt van zijn laatste 2 jaar is de actie van hem en Lewis in Spa '08 () en z'n Magnum/Cola combinatie in Sepang (
)
Die eigenlijk gewonnen had moeten worden door Fisichella.quote:
1 keer de KERS-knop gebruiken na een safetycar-fase noem ik geen onvergetelijke actie. Wel op een cruciaal moment én perfect uitgevoerd. Maar ik kan niet zeggen dat Kimi daar al zijn talent toonde.quote:
Goed nieuwsquote:Op maandag 27 december 2010 15:04 schreef Googolplexian het volgende:
BBC gamble £200m F1 deal by promoting Martin Brundle to hot seat and dropping Jonathan Legard
Read more: http://www.dailymail.co.u(...)d.html#ixzz19JwyO2N3
Ik had juist helemaal niks tegen Legardquote:Op maandag 27 december 2010 15:04 schreef Googolplexian het volgende:
BBC gamble £200m F1 deal by promoting Martin Brundle to hot seat and dropping Jonathan Legard
Read more: http://www.dailymail.co.u(...)d.html#ixzz19JwyO2N3
Ik ook niet, er was een duidelijke rangorde in commentaar, eentje neem je niet serieus en eentje wel, met Coulthard erbij kan je een competitie krijgen over wie het slimste jongetje van de klas isquote:Op maandag 27 december 2010 15:47 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Ik had juist helemaal niks tegen Legard
http://www.liveleak.com/view?i=823_1227160711quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:09 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Met 0,0 motivatie en evenveel charisma. Opgerot staat netjes, zeg ik![]()
Twee oud-coureurs commentaar laten geven is denk ik niet het beste plan. Ik zie ook graag Crofty naast Brundle zitten.quote:Op maandag 27 december 2010 16:15 schreef ari_zahav het volgende:
Maar ik denk dat Crofty een betere keuze zal zijn dan Coulthard. Het was fantastisch toen Kobabashi Heidfeld inhaalde op een enthousiaste manier en Crofty "Leeeeeeroy Jenkins" uitschreeuwde
Zouden de volgende mensen moeten zijn: David Croft, Holly Samos, Anthony Davidson and Jason Swales.quote:Op dinsdag 28 december 2010 18:29 schreef Fir3fly het volgende:
Wie zijn die lui die de vrije training altijd deden bij de BBC? Samen met Anthony Davidson. Zij zijn enthousiast en hebben kennis.
David Croft is daar altijd de "lead-commentator"quote:Op dinsdag 28 december 2010 18:29 schreef Fir3fly het volgende:
Wie zijn die lui die de vrije training altijd deden bij de BBC? Samen met Anthony Davidson. Zij zijn enthousiast en hebben kennis.
Zeg maar gewoon @vosss hoor. Ik zat op Brennie's laptop toen ik die post plaatstequote:Op maandag 27 december 2010 16:32 schreef ari_zahav het volgende:
@Brennie
http://www.garagetv.be/vi(...)2004_press_conf.aspx![]()
quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:26 schreef Burnie88 het volgende:
Alvast een prettige jaarwisseling F1-hoolies!
Thanks, en van hetzelfdequote:Op vrijdag 31 december 2010 14:26 schreef Burnie88 het volgende:
Alvast een prettige jaarwisseling F1-hoolies!
quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:26 schreef Burnie88 het volgende:
Alvast een prettige jaarwisseling F1-hoolies!
quote:Op vrijdag 31 december 2010 21:05 schreef Tarado het volgende:
Allen een goed 2011 gewenst, dat het qua F1 minimaal net zo spannend wordt als 2010 met wat meer spektakel
quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:26 schreef Burnie88 het volgende:
Alvast een prettige jaarwisseling F1-hoolies!
Dit.quote:Op vrijdag 31 december 2010 21:05 schreef Tarado het volgende:
Allen een goed 2011 gewenst, dat het qua F1 minimaal net zo spannend wordt als 2010 met wat meer spektakel
Dit dusquote:Op vrijdag 31 december 2010 21:05 schreef Tarado het volgende:
Allen een goed 2011 gewenst, dat het qua F1 minimaal net zo spannend wordt als 2010 met wat meer spektakel
http://joesaward.wordpress.com/2011/01/03/toro-rosso-to-be-sold/quote:There have been rumours in recent months that Scuderia Toro Rosso is again up for sale, with a price tag of around $30 million, although the buyer would also need to assume a certain amount of debt as well.
The team was up for sale a year or so ago but the economic climate was poor and at that point it made more sense for Red Bull boss Dietrich Mateschitz to invest instead and build up the team so that it would fetch a better price when the world economy recovers. In the interim the team was used to train up young drivers. When Mateschitz bought the team at the end of 2005 there was a provision that teams would be allowed to use customer cars and it made sense to have two teams. This worked well until the 2008 Italian Grand Prix when Sebastian Vettel’s victory in a Toro Rosso alarmed the other teams and customer cars were banned, forcing Toro Rosso to become a constructor again in 2009, although the teams did allow Toro Rosso to use the Red Bull design that year and allowed the 2010 car to be based on the 2009.
Red Bull is obviously keen to concentrate all of its resources on the main team, rather than paying for a secondary team that is only really useful to run young drivers when it would be much cheaper for Red Bull to provide drivers with money if it wants them to be race-trained in F1.
The team has competed in F1 since 1985, when founder Giancarlo Minardi moved his Formula 2 operation into Grand Prix racing. The perpetual underdog, it gained a loyal following despite continued financial problems. Minardi was forced to sell the operation to Australian businessman Paul Stoddart in 2001 and he in turn was forced to sell to Red Bull, although during his ownership the team helped to develop the careers of both Mark Webber and Fernando Alonso.
quote:Op maandag 3 januari 2011 11:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Fuck..weer geen 27 miljoen gewonnen. Weg kans om mezelf in te kopen voor een jaartje F1.
Dat doe ik altijd als ik verdrietig ben. Daar word ik instant vrolijk vanquote:Op maandag 3 januari 2011 12:26 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Dan ga ik Alonso maar van de baan af raggen in F1 2010 op de PS3
Staat niet in de "pressrelease"quote:Op maandag 3 januari 2011 14:17 schreef bodylotion het volgende:
Di Montezemolo niet blij met V4-motoren
Boxers en lijnmotoren zijn (ook) al uitgesloten?
http://www.fia.com/en-GB/(...)ges/wmsc-101210.aspxquote:The WMSC approved the introduction of a new specification engine from 2013, underlining the FIAs commitment to improving sustainability and addressing the needs of the automotive industry. Following dialogue with the engine manufacturers and experts in this field, the power units will be four cylinders, 1.6 litre with high pressure gasoline injection up to 500 bar with a maximum of 12,000 rpm.
The engines will deliver a 35% reduction in fuel consumption and will feature extensive energy management and energy recovery systems, while maintaining current levels of performance. In 2013, five engines will be permitted per driver, but each year after that the limit will be four.
Tuurlijk niet ... Wat moet Ferrari nou in de "echte wereld" met 4 pitters?quote:Op maandag 3 januari 2011 14:17 schreef bodylotion het volgende:
Di Montezemolo niet blij met V4-motoren
Boxers en lijnmotoren zijn (ook) al uitgesloten?
Lijkt me wel. Overigens dat het maar 4 pitjes zijn gaat ook invloed hebben op het geluid hoor, al zouden ze gewoon 18k rpm draaien. Dan nog hoor je duidelijk een 4 cilindergeluid. En dat hoort imo niet in de top motorsport.quote:Ik vind het grootste probleem dat het toerental maar tot 12000 mag, dit zal toch invloed hebben op het geluid
En dan binnen 5 jaar dood of weg uit Europaquote:Op maandag 3 januari 2011 15:54 schreef vosss het volgende:
De Formule 1 moet schreeuwen en janken en zo veel mogelijk brandstof zuipen en stinkende milieuvervuilende slierten achterlaten.![]()
![]()
![]()
Welneee!!!quote:Op maandag 3 januari 2011 16:29 schreef vosss het volgende:
Met efficiëntie heb ik geen problemen. Met milieubewust wel.
Milieubewuste F1 is zo een beetje hetzelfde als alcoholvrij bier.
Geloof het maar nietquote:Op maandag 3 januari 2011 16:34 schreef Googolplexian het volgende:
Misschien dat door de nieuwe motoren, KERS en minder herrie F1 ook wel weer op Zandvoort mag rijden uiteindelijk!
Dit is dacht ik ook een 4 cylinder:quote:Op maandag 3 januari 2011 16:34 schreef Tarado het volgende:
Dit is een BMW 4 cylinder F2 en maakt nog geen 10.000rpm en heeft 400 pk, dan moet het met het geluid van de nieuwe F1 auto's mee kunnen vallen (hoop ik)
Jij gaat het nog zwaar krijgen als in 2016 de hybride-auto's komen.quote:Op maandag 3 januari 2011 16:25 schreef vosss het volgende:
Het is verdomme geen theekransje met agrobiologisch verantwoorde kaakjes erbij
Het is de Formule 1, de absolute top van de motorsport en dat moet zuipen en stinken en milieubelastend zijn
Zeg ketelbinkie, noem je mij nou ouderwets of hoe moet ik dit opvatten?quote:Zuipen en stinken is nogal ouderwets.
Hybride is een tussen-fase.quote:
Is tegenwoordig echt geen belediging meer, hoor.quote:Op maandag 3 januari 2011 19:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Zeg ketelbinkie, noem je mij nou ouderwets of hoe moet ik dit opvatten?
Hoezo, stink je?quote:Op maandag 3 januari 2011 19:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Zeg ketelbinkie, noem je mij nou ouderwets of hoe moet ik dit opvatten?
En zo is het. Formule 1 heeft niets met dikke motoren en een teringherrie te maken. Laat dat maar aan de Amerikanen en Australiërs over (en zelfs daar is men al eerder tot het inzicht gekomen dat het zuiniger en efficiënter moet). Formule 1 heeft met de ontwikkeling van technologie te maken. Hoe relevant is de ontwikkeling van een V8 nou nog? Ferrari kan wel huilie huilie doen (what else is new?), maar over 5, 10 jaar, zitten er ook in de Ferrari's en Mercedes-AMG's kleinere motoren, maximaal V6.quote:Op maandag 3 januari 2011 19:10 schreef k_man het volgende:
[..]
Jij gaat het nog zwaar krijgen als in 2016 de hybride-auto's komen.
Overigens moet het niet persé zuipen en stinken. Het moet high tech zijn, innovatief, het voorbeeld an waar het naartoe zal gaan, van wat er mogelijk is. Zuipen en stinken is nogal ouderwets.
Klopt, een BMW M12..4 cilinder in lijn, max iets van 12000 rpm en 1500 pk.quote:Op maandag 3 januari 2011 16:44 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Dit is dacht ik ook een 4 cylinder:
Ontwikkeling van technologie?quote:Formule 1 heeft met de ontwikkeling van technologie te maken.
Motoren mogen alleen aangepast worden om ze betrouwbaarder te maken. Dat heeft met kostenreductie te maken. Ook een vorm van vernieuwing, want alles moet tegenwoordig duurzaam zijn. (Ze mogen alleen niet aangepast worden om ze sterker en sneller te maken).quote:Op dinsdag 4 januari 2011 09:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Ontwikkeling van technologie?
Mag ik je er even aan herinneren dat het motorenregelement al jaren bevroren is.
Daar ontwikkeld men 0,0 meer aan
En F1 moet wel benzineslurpend en lawaaierig etc zijn
Het is alleen jammer dat Mercedes zijn KERS (blijkbaar) niet zo makkelijk kan aanpassen. Anders hadden we komend seizoen al een krachtigere KERS gehad.quote:Op maandag 3 januari 2011 19:41 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Hybride is een tussen-fase.
Ook F1 wordt op den duur 100% elektrisch + KERS.
Hoe minder je een energie-vorm hoeft te converteren, des te zuiniger is de motor
nice! hoe dat zo?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:28 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Offtopic: Ik ga naar de GP van Canada.
montreal is een mooie stadquote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:28 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Het is alleen jammer dat Mercedes zijn KERS (blijkbaar) niet zo makkelijk kan aanpassen. Anders hadden we komend seizoen al een krachtigere KERS gehad.
Offtopic: Ik ga naar de GP van Canada.
Ik wilde graag een keer naar een Grand Prix buiten Europa. Nu deed de kans zich voor om te gaan en dan moet je maar gelijk een toffe uitzoeken.quote:
Gaat wel lukken denk ik.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
Erg tof Elmar. Een van de leukste races van het jaar. Geniet er van
Ik ga mijn best doen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:55 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Camera mee & Fok!F1 reportage on scene.
ps.: gaaf!
Cool! Have fun!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:28 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Offtopic: Ik ga naar de GP van Canada.
Inderdaad vreemd dat ze Dyer nu slachtofferen, zo'n off day maakt je juist scherper lijkt mequote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Chris Dyer gehaktdag bij Ferrari vanwege Abu Dhabi.
Maar als Alonso van de baan af knalt in Monaco en Belgie, is er niets ah handje
De schoonmaakster, de baan was immers vies want dat is de enige reden dat hij eraf kan zijn gegaan hij maakt immers geen foutenquote:Op woensdag 5 januari 2011 12:19 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
Vreemde actie ja. Iedereen maakt weleens fouten en soms worden die op de beslissende momenten gemaakt. Of hadden ze Alonso ook ontslagen als ie in de laatste ronde de bocht uit was gevlogen?
Ik had hier overheen gelezen, geweldigquote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:28 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Offtopic: Ik ga naar de GP van Canada.
Ik hoop van wel. Heb in ieder geval kaarten besteld voor een tribune bij de uitgang van de pitstraat (Turn 2). Dus ik verwacht ook wel wat actie te zien.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik had hier overheen gelezen, geweldig, toch één van de mooiste races van het jaar, ben benieuwd of dat live ( ik bedoel dus niet op tv) ook zo is
Erg cool, de Canadese GP staat ook op mijn lijstjequote:Op woensdag 5 januari 2011 18:55 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik hoop van wel. Heb in ieder geval kaarten besteld voor een tribune bij de uitgang van de pitstraat (Turn 2). Dus ik verwacht ook wel wat actie te zien.
Dat is een hele mooie bocht om te zitten. Nee ik ben er niet geweest, maar het is altijd mijn favoriete race op de kalender geweest, samen met die van Suzuka ! Turn 1 & 2 zijn een allesbeslissende factor bij de start en ook inhaalpogingen willen daar nog wel eens foutlopen !quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:55 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik hoop van wel. Heb in ieder geval kaarten besteld voor een tribune bij de uitgang van de pitstraat (Turn 2). Dus ik verwacht ook wel wat actie te zien.
http://www.f1fanatic.co.u(...)vjm04-at-jerez-test/quote:Force Indias 2011 F1 car will make its first appearance in the second test of the year at Jerez.
The VJM03 will remain in service for the first test 2011 at Valencia.
Chief operating officer Otmar Szafnauer told Reuters the new car will be revealed at Jerez:
There is always a trade-off between running the car early and getting increased information for the aero department and we believe it will work to our advantage, given our size and resources.
Otmar Szanfnauer
The Jerez test is on February 10-13th.
The team is yet to confirm its 2011 driver line-up with Paul di Resta and Nico Hülkenberg understood to be vying for a place at the team as well as 2010 drivers Adrian Sutil and Vitantonio Liuzzi.
Toch heeft hij ooit een nette vierde plek gescoord tijdens de GP van Indianapolisquote:Op donderdag 6 januari 2011 17:52 schreef vosss het volgende:
Als ik iemand zo nodig NIET hoef te zien in de F1 is hij het wel
Dat was toch die slalomrace?quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:53 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Toch heeft hij ooit een nette vierde plek gescoord tijdens de GP van Indianapolis
om de flessen die op de baan gegooid werden, jaquote:Op donderdag 6 januari 2011 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat was toch die slalomrace?
Nee dat was Massa...quote:Op donderdag 6 januari 2011 18:35 schreef Waffle het volgende:
Was het niet zo dat hij eerst best redelijk was, maar nadat hij een flinke crash had gemaakt toen helemaal achteraan reed?
De beste blijft toch welquote:Op donderdag 6 januari 2011 19:56 schreef Meike26 het volgende:
Volgens mij was hij best wel snel, maar was/is het typisch weer zo'n coureur die het van z'n goede dagen moet hebben. Niet constant dus...
Ik heb vaak negatieve reacties gelezen over een andere pay-driver, Bernoldi. Hij had precies het zelfde syndroom, maar was ook wel getalenteerd en had van mij langer in de F1 mogen blijven. Zeker na de race op Monaco in 2001, waar hij David Coulthard 41 ronden lang een cursus "blokken" gaf
Dat was geniaal toenquote:Op donderdag 6 januari 2011 19:56 schreef Meike26 het volgende:
Volgens mij was hij best wel snel, maar was/is het typisch weer zo'n coureur die het van z'n goede dagen moet hebben. Niet constant dus...
Ik heb vaak negatieve reacties gelezen over een andere pay-driver, Bernoldi. Hij had precies het zelfde syndroom, maar was ook wel getalenteerd en had van mij langer in de F1 mogen blijven. Zeker na de race op Monaco in 2001, waar hij David Coulthard 41 ronden lang een cursus "blokken" gaf
mazzacanequote:Op donderdag 6 januari 2011 20:00 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
De beste blijft toch wel
[ afbeelding ]
Dat was Burti. Althans, ik denk dat jij hem bedoeldquote:Op donderdag 6 januari 2011 18:35 schreef Waffle het volgende:
Was het niet zo dat hij eerst best redelijk was, maar nadat hij een flinke crash had gemaakt toen helemaal achteraan reed?
Is zelfs een Nederlands bedrijf naar vernoemd. Mazza Opleiding, Training en Coaching.quote:
Blijkbaar net zo succesvol als Mazzacane, want het bedrijf bestaat niet meer.quote:"De naam Mazza is afgeleid van de Formule 1 coureur Gaston Mazzacane, een rijder uit de Minardi-stal"
Dat was er eentje inderdaad, maar Giovanni Lavaggi was minstens net zo talentloosquote:Op donderdag 6 januari 2011 20:00 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
De beste blijft toch wel
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:00 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
De beste blijft toch wel
[ afbeelding ]
Diniz kon nog wel enigszins rijden toch?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:12 schreef Glijdt_licht het volgende:
Pedro Diniz, met de centjes van papa's Parmalat
quote:1994 : Larrousse
Towards the end of 1994, the Larrousse team were running short on money.[5] Larrousse's number 19 car, which had started the year being driven by Olivier Beretta, was now being driven by drivers who could bring sponsorship money to the team.[5] For the final race of the year in Australia, Larrousse let Délétraz replace Érik Comas in the team's second car for more sponsorship money in order to aid their financial situation.[5]
During qualifying, Délétraz surprised some in the Formula One paddock when he qualified in 25th position, outqualifying Domenico Schiattarella.[2] However, Schiattarella overtook him during the first lap of the Grand Prix, and Délétraz gradually dropped back from the rest of the field. He retired on lap 57 with gearbox failure, after he had already been lapped ten times. He was lapping the circuit 6 seconds slower than the leaders, 2 seconds slower than his teammate Hideki Noda and 1-2 seconds slower than the next slowest driver Schiattarella.
quote:1995 : Pacific
During qualifying for his first round of the year, in Portugal, Délétraz was hindered by a gearbox problem which saw him qualify last, twelve seconds behind pole-position sitter David Coulthard. The race proved problematic as well - Délétraz was so out of his depth that after 3 laps, he was 40 seconds behind Coulthard, and was lapping the circuit 12 seconds slower than the leaders and 6-7 seconds than the next slowest driver Roberto Moreno in a Forti and 7-8 seconds slower than his teammate Montermini. He was lapped by the leaders after just seven laps of the race, and after fourteen he retired from the race with cramp in his left arm- but this drew paddock wide criticism as Estoril is a clockwise circuit, which requires more work from the right arm, and English F1 journalist Nigel Roebuck made scathing comments about Deletraz's performance in the race. He did better at his second race, at the Nürburgring, saw him qualify just over nine seconds behind pole-position, and he finished the race in fifteenth place as the last finisher, seven laps behind the winner.
Uiteindelijk werd ie nog best goed...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:16 schreef kepler het volgende:
[..]
Diniz kon nog wel enigszins rijden toch?
Esteban Tuero was een enorm groot talent, maar die jongen koos er zelf voor om geen Formule 1 meer te doen. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat hij met de juiste motivatie een succesvolle Formule 1-coureur had kunnen zijn. De resultaten spreken voor zich, net als de opinie van Formule 1-prominenten destijds.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:09 schreef Glijdt_licht het volgende:
Of natuurlijk...
[ [url=http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:hyyH99i6WNOBsM:http://f1rejects.com/driv(...)1.jpg&t=1]afbeelding[/url] ]
Ja, die was niet heel slecht.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:16 schreef kepler het volgende:
[..]
Diniz kon nog wel enigszins rijden toch?
Ik vind het zo jammer dat ik pas sinds dit seizoen écht F1 volgquote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Tja, die Tuero heb ik ook nooit begrepen: destijds jongste coureur ooit in F1 en deed het toch vrij prima. Stopte hij niet nadat ie redelijke crash had meegemaakt?
Overigens is er voor mij maar een echte held: Taki Inoue. Er is ergens een interview van Olav Mol met die gozer, waarop ie alleen maar 'is okay' antwoord. Briljant.
De crash was de officiële reden. De werkelijkheid zou zijn dat racen in de Formule 1 vooral de droom van zijn vader was en niet van Esteban zelf.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Tja, die Tuero heb ik ook nooit begrepen: destijds jongste coureur ooit in F1 en deed het toch vrij prima. Stopte hij niet nadat ie redelijke crash had meegemaakt?
Ik vraag me af of ze uberhaupt aan de start verschijnen bij de eerste GPquote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:24 schreef bodylotion het volgende:
die 107 procent-regel kan nog wel eens kut worden voor HRT...
Zal wel meevallen. Vorig jaar waren ze er ook met de 107% altijd bij geweest, toch? Zoiets zie Bernie iig.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:24 schreef bodylotion het volgende:
die 107 procent-regel kan nog wel eens kut worden voor HRT...
Er zou een regel moeten komen dat in ieder geval de kampioen uit de GP2 ondergebracht wordt bij een F1 team, al dan niet met Bernie's hulp. Een beetje zoals dat nu in de Indy's ook gebeurd. Voor de nummer 2 zou dan een prijs als vrijdagrijder vast moeten zitten ofzo.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:20 schreef sveno1990 het volgende:
weer zon rijder die niks toevoegt hij heeft zijn kans al gehad om te laten zien wat die had en heeft gefaald.
ik zie liever een rijder uit de GP2 een kans krijgen
Maar dan wordt ook alweer de rijder met de beste wagen beloond.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:40 schreef Big-Ern het volgende:
Er zou een regel moeten komen dat in ieder geval de kampioen uit de GP2 ondergebracht wordt bij een F1 team, al dan niet met Bernie's hulp. Een beetje zoals dat nu in de Indy's ook gebeurd. Voor de nummer 2 zou dan een prijs als vrijdagrijder vast moeten zitten ofzo.
http://www.theracedriver.(...)-indian-f1-progress/quote:F1s Indian horizons expanded dramatically yesterday when the Hispania Race Team (HRT) announced the signing of Narain Karthikeyan, the Indian who raced F1 for Jordan in 2005 and then stagnated as a Williams test driver in 2006-07. The Racedriver.com also understands that Indias other leading driver, Karun Chandhok, is on the verge of agreeing a third driver deal with Tony Fernandes Lotus Racing a contract that would include two races appearances in 2011 (at the Indian Grand Prix and also at the preceding Korean GP).
Karthikeyan has long enjoyed a positive sponsorship relationship with the massive Tata group (software suppliers to Ferrari) and regularly trains two London-based members of the Tata family at Dr Jonathan Palmers Bedford track facility. Tata were determined to support an Indian driver in their home Grand Prix and have therefore paid Eu10m to secure the full-time race drive for Karthikeyan. The 2011 HRT car will be based on the 2010 Dallara monocoque but a small team of engineers are now working out of the excellent BRP composite facility in the UK, designing a building a new adaptation of the Williams gearbox to the Dallara chassis. With HRT also rumoured to have secured major sponsorship from a Swiss bank, there is now every chance that a quick driver will be seen in the other HRT car, too.
Chandhok has meanwhile put together a neat-looking package for his Lotus deal. It may not involve a lot of racing but there is a fair chance that he will be able to parlay this into a full-time drive for 2012, particularly on the back of what is shaping up to be a blockbuster race in India. Monsoon rains have recently delayed circuit construction but the organizers as they would remain confident that all will be in place for the October 30 date.
Ik snap ook niet waarom Chandhok geen kans krijgt, hij deed het beter dan Senna maar werd toch gekicked.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:40 schreef Big-Ern het volgende:
Narain is een schande voor de F1, zoals dat zovele coureurs zijn en zijn geweest trouwens. Dan is Chandok iets minder slecht. Waarom sponsert Tata deze Chandok dan niet?
[..]
Er zou een regel moeten komen dat in ieder geval de kampioen uit de GP2 ondergebracht wordt bij een F1 team, al dan niet met Bernie's hulp. Een beetje zoals dat nu in de Indy's ook gebeurd. Voor de nummer 2 zou dan een prijs als vrijdagrijder vast moeten zitten ofzo.
Mallya...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:51 schreef bodylotion het volgende:
Chandhok wil geen tweede seizoen bij HRT
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:51 schreef bodylotion het volgende:
Chandhok wil geen tweede seizoen bij HRT
Ik vind dat nogal wat hoor.quote:Eén seizoen racen voor HRT is prima, maar nu wil ik voor een team rijden waarmee ik punten kan scoren", zei hij
Hij heeft gelijkquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:47 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
Ik vind dat nogal wat hoor.
10 races gereden en dan meteen hoog in de bol hebben
Wel als Liuzzi nog een contract heeft voor 2011 en Mallya geen rechtszaak wil. dat moet eerst opgelost worden.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:52 schreef Nober het volgende:
Marussia Virgin Racing
24. Timo Glock
25. Jérôme d'Ambrosio
Waarom staat er nog TBA? Ook Petrov is al bevestigd bij Renault volgens wikipedia en hij staat op de Renault F1 website als driver.
[..]
Mallya...
Liuzzi OUT
Chandhok IN
Is dat nou zo moeilijk?
Het moet toch ergens gebeuren? Kijk naar Webber, Alonso, Trulli, Fisichella. Allemaal Minardi, derde rangs kutteam destijds. Oké, die laatste 2 zijn misschiens niet de allerbeste voorbeelden, maar hebben het allebei niet onverdienstelijk gedaan bij Renault. Niet iedereen heeft de luxe van ene Hamilton. Of suiker oompjes zoals Mateschitz.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:58 schreef vosss het volgende:
Nouja ik persoonlijk ben van mening dat áls je al instapt in de F1 dat je dat dan zeker niet bij een derderangs kutteam eerste klas moet doen.
Zo hoort het wel ja.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:48 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom Chandhok geen kans krijgt, hij deed het beter dan Senna maar werd toch gekicked.
Wat de GP2 kampioen betreft, die rijdt dit jaar voor Williams (Maldonado) en de runner-up voor Sauber (Pérez)... daar zal je wel blij mee zijn?
Ja en volgens hem doen ze de eerste test in Valencia niet met de nieuwe autoquote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:56 schreef Trystar het volgende:
Jon Noble van autosport.com op Twitter:
McLaren has announced it will launch its car in Berlin on February 4
quote:McLaren is set to use an interim car for the first Formula 1 test of 2011 at Valencia, AUTOSPORT understands, after announcing on Friday that its launch will be held in Berlin on February 4.
The first official test of the year takes place at Valencia from February 1-3, but McLaren will not unveil its new MP4-26 until the day after that test finishes.
AUTOSPORT understands that the launch is not simply a colour-scheme unveiling - but will be the actual first public appearance of the new car.
McLaren has declined to comment on its intentions for the first test at Valencia, but sources suggest the team is looking at using an updated version of the MP4-25 for the test - rather than its 2011 model.
It is understood that the car that will run at Valencia will likely be a modified hybrid of the current MP4-25, but fitted with aerodynamic developments and updates from the 2011 car.
Such a move would allow the team a few extra days of development time in the wind tunnel. Using a well-known platform will also ensure that McLaren should be able to complete plenty of mileage to gain data on how Pirelli's 2011 rubber interacts with the cars.
Tim Goss, chief engineer of McLaren's 2010 car, told AUTOSPORT last month that the outfit was upbeat about the progress being made with the new car.
"It's looking very good," Goss said. "We can't say much about it at the moment, but Doug [McKiernan, chief aerodynamicist] and his team have done a great job of creating the aerodynamic platform for the car, and it is looking good."
McLaren is not the only team that is choosing not to run its 2011 car in Valencia - with Force India, Virgin Racing and HRT all having so far confirmed that they will only run 2010 models for the first test.
World champion Red Bull Racing, which missed the first test last year, is making a big push to get its car ready for Valencia so it can understand better how the Pirellis work on the actual 2011 challenger.
Mallya is ook gekke Henkie niet, hij gaat echt geen bakken met geld betalen om Liuzzi in te ruilen voor Chandhok wie bij lange na nog geen plek bij een regelmatig puntenscorend team heeft afgedwongen. Di Resta daarentegen, verdient die kans wel.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Wel als Liuzzi nog een contract heeft voor 2011 en Mallya geen rechtszaak wil. dat moet eerst opgelost worden.
En dan Di Resta erin.
Maar als jij dat echt vind dan moeten er dus nu 12 GP2 coureurs in de F1 zitten? Rosberg, Kovalainen, Hamilton, Piquet, Glock, Di Grassi, Pantano, Senna, Hülkenberg, Petrov, Maldonado en Pérez.quote:
Zie een paar weken geleden toen die foto online kwam...quote:Op zaterdag 8 januari 2011 01:52 schreef Nober het volgende:
Lotus-Renault R31, wat vinden jullie?
[ afbeelding ]
ernstig mooiquote:Op zaterdag 8 januari 2011 01:52 schreef Nober het volgende:
Lotus-Renault R31, wat vinden jullie?
[ afbeelding ]
Dit.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 08:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Zie een paar weken geleden toen die foto online kwam...
Wat is daar belachelijk aan? De kleuren van de JPS Lotus. Waarom zou dat nu niet kunnen dan?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 09:09 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ernstig mooi![]()
en tevens ontzettend belachelijk dat deze kleurstelling aan de naam lotus gekoppelt word.
dat is hetzelfde als dat williams bijv. volgend jaar weer met rothmans kleuren gaat rijden
omdat jps nu geen sponsor is?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 10:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat is daar belachelijk aan? De kleuren van de JPS Lotus. Waarom zou dat nu niet kunnen dan?
Is de Renault wel zwart/goud en niet zwart/geel?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:46 schreef Googolplexian het volgende:
Aan de andere kant :
Zwart + goud != trademark.
Zie Ferrari met hun achterlijkestreepjescode. Asociatie is kennelijk genoeg.
[F1] F1 nieuwtjes topic deel 79 - Het gevecht tussen de Lotussenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:48 schreef sanger het volgende:
[..]
Is de Renault wel zwart/goud en niet zwart/geel?
Word rijk! Vindt de eerste internet spiegel uit!quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:33 schreef sanger het volgende:
Ja, die heb ik gezien. Ik zie het meer als geel. Iig niet het goud zoals dat vroeger door Lotus gebruikt werd volgens mij.
Lotus/Renault heeft destijds in dat zelfde persbericht verklaart dat ze met dezelfde kleurstelling gaan rijden als de ''klassieke JPS'' wagen. Dus ze gaan wel degelijk met het goud rijdenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:33 schreef sanger het volgende:
Ja, die heb ik gezien. Ik zie het meer als geel. Iig niet het goud zoals dat vroeger door Lotus gebruikt werd volgens mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |