abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89681542
091231_49243_FOK!_F1-Nieuwtjesbanner2010.png

Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78

Openingsposts van de Grands Prix van het seizoen 2010:
2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix
2010 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1
2010 Formula 1 Petronas Malaysian Prix #1
2010 Formula 1 Chinese Grand Prix #1

Eindstanden 2010
Eindstanden F1-kampioenschap

Teams:
- McLaren
- Ferrari
- Sauber
- Renault
- Scuderia Toro Rosso
- Red Bull Racing
- Williams
- Mercedes GP
- Force India
- Hispania Racing Team
- Lotus F1 Racing
- Virgin Racing

Wie staan er in 2011 aan de start

Red Bull Racing
01. Sebastian Vettel WDC 2010
02. Mark Webber

Vodafone McLaren Mercedes
03. Lewis Hamilton WDC 2008
04. Jenson Button WDC 2009

Scuderia Ferrari Marlboro
05. Fernando Alonso WDC 2005, 2006
06. Felipe Massa

Mercedes GP Petronas F1 Team
07. Michael Schumacher WDC 1994, 1995, 2000 t/m 2004
08. Nico Rosberg

Lotus Renault GP
09. Robert Kubica
10. TBA

AT&T Williams
11. Rubens Barrichello
12. Pastor Maldonado

Force India F1 Team
14. TBA
15. TBA

Sauber F1 Team
16. Kamui Kobayashi,
17. Sergio Perez Mendoza

Scuderia Toro Rosso
18. TBA
19. TBA

Team Lotus
20. Jarno Trulli
21. Heikki Kovalainen

HRT F1 Team
22. TBA
23. TBA

Marussia Virgin Racing
24. TBA
25. TBA

Voor meer info zie het [F1] Silly season 2011 Topic en de voorlopige entry list van de FIA.

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- Autosport.com

Onze boyz (nu of vroeger in F1 actief):
- Ho-Pin Tung (Formule 1: testrijder bij Renault; GP2)
- Christijan Albers (ooit coureur bij Minardi en Spyker; Le Mans Series)
- Robert Doornbos (ooit testrijder voor Red Bull Racing (2006); racecoureur Minardi F1 Team (vanaf de GP van Hockenheim, Duitsland, 2005); officieel test- en reservecoureur voor Jordan GP F1 (2005); IndyCars (vanaf 2009))
Zie verder het topic over Nederlandse Talenten

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting Regulations
- [pdf] 2010 F1 Sporting Regulations - published on 11.02.2010 showing alterations

Technical Regulations 2009/2010
- [pdf] 2010 F1 Technical Regulations - published on 11.02.2010 showing alterations

Gerelateerde reguleringen
O.a. apendices, zie Regulations pagina van FIA

Testschema

De kalender voor 2010 met 19 races

Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009
Filmpje van Red Bull waarin de wijzigingen worden uitgelegd.

Artikelen over KERS
Artikel 1
Artikel 2
over KERS (Duitstalig)

Artikel(en) over aerodynamische wijzingen
Artikel 1

BBC
Tv-gids voor BBC One.
Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.
Denk aan het uur verschil met Engeland!

4.gif *onder voorbehoud van wijzigingen

FOK!sport F1-gedeelte

FOK! Formule 1-manager 2010

De OP is hier te vinden

[ Bericht 4% gewijzigd door sasquatsch op 09-12-2010 11:45:57 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_89681928
Hier verder. Heb de oude op gebruikt. Kan een mod een nieuwe maken en deze hier overheen zetten?

Ik heb al wel de links naar het silly season topic en nieuwe entry list aangepast.
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 8 december 2010 @ 16:34:17 #3
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_89681984
Ik stel voor om in dit deel geen fotos te plaatsen van Ecclestone en zijn recentelijk verkregen aangezicht.
  woensdag 8 december 2010 @ 16:36:15 #4
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_89682095
quote:
6s.gif Op woensdag 8 december 2010 16:34 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik stel voor om in dit deel geen fotos te plaatsen van Ecclestone en zijn recentelijk verkregen aangezicht.
Inderdaad, laten we het een leuk topic houden :')
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 8 december 2010 @ 16:46:02 #5
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_89682540
Geinig volgens mij rijden ze beide ook met Renault motoren....
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_89683120
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 16:46 schreef nils7 het volgende:
Geinig volgens mij rijden ze beide ook met Renault motoren....
Misschien zijn ze uit op een tweede team en betere samenwerking a la Red Bull. Je zou een hoop kosten kunnen besparen, kijk maar naar gebruik van hetzelfde chassis e.d. wat Red Bull doet.

Wellicht is eea deel van een samenwerkingsverband?
  woensdag 8 december 2010 @ 17:05:48 #7
65960 sanger
pi_89683476
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 16:57 schreef LeXX het volgende:

[..]

Misschien zijn ze uit op een tweede team en betere samenwerking a la Red Bull. Je zou een hoop kosten kunnen besparen, kijk maar naar gebruik van hetzelfde chassis e.d. wat Red Bull doet.

Dat wordt in de nieuwe Concorde Agreement een stuk moeilijker, met name het delen van een bepaald onderdeel.
pi_89684117
De Lotus Groep is niet uit op samenwerking met Team Lotus. Maar de Lotus Groep groep heeft ook geen problemen met een ander team met de naam Lotus (als we Danny Bahar mogen geloven). Ze zien het als gratis reclame.

quote:
Lotus Cars, for its part, appears not to be overly concerned about the existence of a second team diluting its brand. Their view is that only one of the teams is affiliated with Lotus, and the other one is providing free advertising for it.
  woensdag 8 december 2010 @ 17:25:56 #9
184465 Migue
Sensuele man
pi_89684426
sasquatsch, wat je post in het vorige topic betreft, daar heb je gelijk in. Alleen snap ik het punt niet dat je met de vergelijking met Renault en Mercedes-Benz wil maken. Renault en Mercedes-Benz hadden/hebben beide de steun van de daadwerkelijke autofabrikant. Natuurlijk was Renault F1 geen Renault Sport meer en is Mercedes-Benz Grand Prix geen Mercedes-Benz Rennabteilung, maar dat ondersteunt alleen maar mijn mening, dat papiertjes niets zeggen en het gaat om de mensen/bedrijven achter het team.

Verder is het zo overnemen van een team wel wat zwakjes. Als Group Lotus echt had willen schitteren hadden ze vorig jaar gewoon een aandeel in 1Malaysia F1 genomen zoals ze nu met Renault F1 hebben gedaan en hun zin doorgedrukt. Hadden ze met Tony Fernandes in huis misschien zelfs wel Team Lotus eindelijk terug kunnen krijgen. Hetzelfde geldt overigens ook voor de altijd bla die bla van Force India, met hun "kijk ons eens een nieuw team zijn!" Dat zijn ze niet.

quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 16:57 schreef LeXX het volgende:

[..]

Ik bewonder je optimisme, maar dat gaat 'm echt niet worden ;)
  woensdag 8 december 2010 @ 20:23:01 #10
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_89692175
Dit belooft weer een goed off-season te gaan worden :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_89710874
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 17:25 schreef Migue het volgende:
sasquatsch, wat je post in het vorige topic betreft, daar heb je gelijk in. Alleen snap ik het punt niet dat je met de vergelijking met Renault en Mercedes-Benz wil maken. Renault en Mercedes-Benz hadden/hebben beide de steun van de daadwerkelijke autofabrikant. Natuurlijk was Renault F1 geen Renault Sport meer en is Mercedes-Benz Grand Prix geen Mercedes-Benz Rennabteilung, maar dat ondersteunt alleen maar mijn mening, dat papiertjes niets zeggen en het gaat om de mensen/bedrijven achter het team.

Verder is het zo overnemen van een team wel wat zwakjes. Als Group Lotus echt had willen schitteren hadden ze vorig jaar gewoon een aandeel in 1Malaysia F1 genomen zoals ze nu met Renault F1 hebben gedaan en hun zin doorgedrukt. Hadden ze met Tony Fernandes in huis misschien zelfs wel Team Lotus eindelijk terug kunnen krijgen. Hetzelfde geldt overigens ook voor de altijd bla die bla van Force India, met hun "kijk ons eens een nieuw team zijn!" Dat zijn ze niet.

[..]

Ik bewonder je optimisme, maar dat gaat 'm echt niet worden ;)
En daar raak je precies het punt waar deze discussie om gaat. In jouw benadering is McLaren niet het McLaren van vroeger omdat daar nu andere mensen eigenaar van zijn, dan toen Bruce McLaren het team oprichtte.

De vraag is dus wanneer een team een voortzetting van een andere team (dat bestaat of ooit bestaan heeft) is.

Is het dezelfde eigenaar (zie Renault en Mercedes) of dezelfde naam met een andere eigenaar (Team Lotus, McLaren)? Of is het de inschrijving bij de FIA (oftewel Mercedes is eigenlijk hetzelfde als Tyrrell)?

Ik denk niet dat daar een eenduidig antwoord op is. Daarom ga ik uit van dezelfde eigenaar of dezelfde naam. Dus is imho het nieuwe Team Lotus een voortzetting van het oude Team Lotus (al is het natuurlijk niet hetzelfde team) en is het huidige Renault een voortzetting van het Renault van de jaren '70 (wat weer niet hetzelfde team is). En is Force India dus geen Jordan, ook al zijn ze daaruit ontstaan.
pi_89712816
'Team Lotus volgend jaar toch met groen gele kleuren aan de start'

quote:
Team Lotus looks likely to ditch its plans for a black and gold livery in 2011 following confirmation of Group Lotus' collaboration with the separate Renault outfit.
..
As the news broke, fans of Fernandes' Team Lotus urged the Malaysian outfit to simply stick with green and yellow.

Mike Gascoyne's secretary duly took a poll, showing 77 per cent support for retaining the current colours, while only 15 per cent want the next car to be black.

"Seems pretty conclusive," said technical boss Gascoyne.
  donderdag 9 december 2010 @ 12:09:00 #13
65960 sanger
pi_89713511
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 10:49 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

En daar raak je precies het punt waar deze discussie om gaat. In jouw benadering is McLaren niet het McLaren van vroeger omdat daar nu andere mensen eigenaar van zijn, dan toen Bruce McLaren het team oprichtte.
Imo is het als het een voortzetting is van dezelfde juridische entiteit. Net als het bedrijfsleven.
pi_89727181
quote:
Lotus Renault: Petrov is first choice

By Edd Straw Thursday, December 9th 2010, 12:41 GMT

Vitaly Petrov is the re-branded Lotus Renault team's first choice to partner Robert Kubica next season, but he must convince the team that he has the focus to perform consistently in 2011, according to team co-owner Gerard Lopez.

The 26-year-old Russian is set to re-sign for a second season with the team after scoring 27 points during his rookie year. But Lopez believes that he must still demonstrate that he has what it takes to deliver results every weekend.
autosport.com

"Our preferred choice at this stage is to continue with Vitaly, but he has to sit down with us," Lopez told AUTOSPORT.

"Vitaly was having an operation last week, so he didn't have time to sit down with [team principal] Eric Boullier and the engineers.

"The situation is that we will make the decision based on that discussion with Vitaly and his understanding of what it means if he stays at the team.

"Our expectation is that he can do what he did in Hungary or Abu Dhabi more consistently. We know that he has got the speed, but we also know that he sometimes lacks the focus to deliver on a full weekend. If we stay with Vitaly, he has to be able to do that more consistently."

The deal with Lotus Cars to re-brand the team will not change Petrov's situation, and the desire to further exploit business opportunities in Russia will not hurt his chances.

Boullier believes that Petrov is a strong candidate, but that others remain in contention.

"The process will remain the same," said Boullier of the driver decision. "We are clearly considering different options, but Vitaly is one of the strong ones and could remain.

"I would definitely like to fix everything before Christmas."
autosport.com
  donderdag 9 december 2010 @ 19:57:34 #15
184465 Migue
Sensuele man
pi_89733191
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 10:49 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Volgens mijn benadering is dat absoluut niet het geval. McLaren is nu een fusie van Project Four en Team McLaren. Om precies dezelfde reden waarom Force India gewoon Jordan Grand Prix met een andere naam en eigenaar is.

quote:
De vraag is dus wanneer een team een voortzetting van een andere team (dat bestaat of ooit bestaan heeft) is.

Is het dezelfde eigenaar (zie Renault en Mercedes) of dezelfde naam met een andere eigenaar (Team Lotus, McLaren)? Of is het de inschrijving bij de FIA (oftewel Mercedes is eigenlijk hetzelfde als Tyrrell)?

Ik denk niet dat daar een eenduidig antwoord op is. Daarom ga ik uit van dezelfde eigenaar of dezelfde naam. Dus is imho het nieuwe Team Lotus een voortzetting van het oude Team Lotus (al is het natuurlijk niet hetzelfde team) en is het huidige Renault een voortzetting van het Renault van de jaren '70 (wat weer niet hetzelfde team is). En is Force India dus geen Jordan, ook al zijn ze daaruit ontstaan.
Dat is een verschil van inzicht. Ik vind het om meer dingen gaan dan een papiertje alleen. Het bedrijf en personen achter een team telt daarbij voor mij heel zwaar. Ook wat er vanuit het verleden meegenomen wordt. Daarom snap ik niet dat mensen die helemaal voor 1Malaysia F1 zijn, helemaal tegen Group Lotus kunnen zijn. Behalve dat het pesterij van Dany Bahar is, zie ik totaal niet hoe je wel een team kan steunen dat niet meer Team Lotus is dan het papiertje dat de Tune Group van David Hunt heeft gekocht, maar het bedrijf dat vroeger Team Lotus was minus de papierwinkel, zo ter zijde kunnen schuiven. Als Tony Fernandes afgelopen seizoen als 1Malaysia F1 had gereden en vandaag bekend had gemaakt zich Team Lotus te gaan noemen, was het precies andersom geweest.
pi_89737423
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 19:57 schreef Migue het volgende:

[..]

Volgens mijn benadering is dat absoluut niet het geval. McLaren is nu een fusie van Project Four en Team McLaren. Om precies dezelfde reden waarom Force India gewoon Jordan Grand Prix met een andere naam en eigenaar is.
Dan is Renault dus Toleman en niet het Renault van de jaren '70 en '80. Zelfde met Mercedes, wat volgens jou dus Tyrrell is en niet het Mercedes van de jaren '50. Ofwel je spreekt jezelf tegen ofwel ik begrijp je niet (wat me waarschijnlijker lijkt).

quote:
[..]

Dat is een verschil van inzicht. Ik vind het om meer dingen gaan dan een papiertje alleen. Het bedrijf en personen achter een team telt daarbij voor mij heel zwaar. Ook wat er vanuit het verleden meegenomen wordt. Daarom snap ik niet dat mensen die helemaal voor 1Malaysia F1 zijn, helemaal tegen Group Lotus kunnen zijn. Behalve dat het pesterij van Dany Bahar is, zie ik totaal niet hoe je wel een team kan steunen dat niet meer Team Lotus is dan het papiertje dat de Tune Group van David Hunt heeft gekocht, maar het bedrijf dat vroeger Team Lotus was minus de papierwinkel, zo ter zijde kunnen schuiven. Als Tony Fernandes afgelopen seizoen als 1Malaysia F1 had gereden en vandaag bekend had gemaakt zich Team Lotus te gaan noemen, was het precies andersom geweest.
Ik snap je redenering hier en ben het er wel mee eens dat het om meer gaat dan alleen de naam. Het liefst zou ik de twee weer samen zien, zoals het voor de verkoop van de Lotus Groep aan GM was. Maar daar wil Danny Bahar niet aan. Die kiest liever voor het overnemen van Renault dan het team dat al de naam Lotus draagt over te nemen, waar ze zelf een samenwerking mee zijn aangegaan (iets waar Danny Bahar op tegen was, maar toen had hij nog niet de positie die hij nu heeft).

Verder was de Lotus Groep nooit Team Lotus, werkten ze er alleen nauw mee samen omdat ze dezelfde eigenaar hadden. Sinds de verkoop van de Lotus Groep aan GM (in 1986) zijn de bedrijven volstrekt gescheiden.
Daarnaast zijn het de voormalige Team Lotus engineers Nino Judge en Steve Kenchington (van het Litespeed F3 team) die het idee hadden om Team Lotus in de F1 terug te brengen, toen de FIA een tender voor nieuwe teams uitschreef. Hier hadden ze de support van David Hunt voor, de laatste eigenaar van (het toenmalige) Team Lotus (die zelf al meerdere keren vergeefs heeft geprobeerd om het team terug in de F1 te krijgen).
Omdat ze in eerste instantie door de FIA zijn afgewezen, zijn ze, toen de plek van BMW Sauber vrijkwam, een samenwerking aangegaan met en Tony Fernandes, en de Lotus Groep om de naam Lotus terug in de F1 te krijgen. Mede door deze (Maleisische) steun hebben ze een plek gekregen.

Ik geloof niet dat David Hunt zo blij was met de samenwerking van het team met Proton, omdat deze al meerdere keren heeft geprobeerd hem die rechten op de naam afhandig te maken.
Nu de Lotus Groep zich uit Lotus Racing heeft teruggetrokken heeft David Hunt weer de naam ter beschikking gesteld, nu door verkoop, daar waar het daarvoor alleen het gebruik was. Daarnaast heeft het team de volledige steun van de Chapman familie, de oorspronkelijke eigenaars van Lotus.

Hoe je het went of keert, het zal nooit meer het oude Lotus zijn. Maar het team met de naam Team Lotus komt er voor mij dichter bij dan het team met de naam Lotus dat zich ingekocht heeft in het Renault F1 team, terwijl ze daarvoor betrokken waren bij het andere team. Hoe kun je een team laten vallen om je vervolgens in een ander team in te kopen? Geld, resultaat? Dan had je er niet aan moeten beginnen denk ik.
pi_89751856
'HRT te koop'

quote:
HRT, the least competitive team in Formula One this year, is for sale.

The Spanish sports newspaper AS reports that despite the new investment of former Telefonica boss Juan Villalonga, the Hispania team is "in a delicate situation" as the 2011 season looms.

The shock split with its new car builder partner Toyota Motorsport has left HRT with "no car, no base, no drivers, no sponsors -- only a Cosworth engine," the report said.

There seems no solution to the problems and using the 2010 Dallara-designed car again is likely to leave the drivers afoul of the new 107 per cent qualifying rule, "so (owner) Jose Ramon Carabante and his equity partners have put up the team for sale".

Diario AS said the recent arrival of Villalonga's investment had triggered a new round of talks with potential investors mainly in the US and South America, but still no deals were done.

"It is evident that if Carabante finds a buyer he will dispose of the team," the report added.

Earlier this week, team boss Colin Kolles said he is in no rush to appoint a pair of drivers for 2011.

"We are not necessarily in a hurry, the deadline is three days before the first race," he told Italian website 422race.com.

"The 2011 car?" he added. "We will have one. And we are in the process of manufacturing it."
  vrijdag 10 december 2010 @ 09:11:42 #18
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_89751899
echt missen doet niemand HRT, de enige reden dat de meeste naar ze uit keek was de naam Senna.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_89755744
En er IS gewoon bijna niks te koop! ;) Het team heeft praktisch niets.
pi_89755831
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 09:11 schreef Toekito het volgende:
echt missen doet niemand HRT, de enige reden dat de meeste naar ze uit keek was de naam Senna.
Nieuwe teams zijn altijd wel leuk om te volgen, maar dit was inderdaad niks. Hopelijk biedt dit kansen voor Stefan GP.
's Avonds een man, overdags rustig an
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 december 2010 @ 11:24:18 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_89755852
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 11:21 schreef Big-Ern het volgende:
Precies
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 11:23 schreef Burnie88 het volgende:

[..]

Nieuwe teams zijn altijd wel leuk om te volgen, maar dit was inderdaad niks. Hopelijk biedt dit kansen voor Stefan GP.
Dat is ook een lege huls :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_89756124
En dan de boel(lees: licentie) ook nu pas te koop zetten :') . Er is geen tijd meer om een fatsoenlijke auto te ontwerpen en te bouwen. Nee, volgend jaar dus een team minder op de grid.
pi_89758287
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 11:30 schreef Big-Ern het volgende:
En dan de boel(lees: licentie) ook nu pas te koop zetten :') . Er is geen tijd meer om een fatsoenlijke auto te ontwerpen en te bouwen. Nee, volgend jaar dus een team minder op de grid.
Of iemand moet alsnog de Toyota bolide kopen!
  vrijdag 10 december 2010 @ 12:39:41 #24
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_89759030
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 11:21 schreef Big-Ern het volgende:
een hoop schimmige lui in het bestuur.
Sporten voor Sophia
pi_89761225
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 09:09 schreef sasquatsch het volgende:
'HRT te koop'

[..]

Ik hoop dat mijn Held zo wijs is om het juist "niet" te kopen ;)
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_89761821
Testdata 2011:

1
2
3
4
Circuit de Valencia Ricardo Tormo, Spain    1st - 3rd February 2011
Jerez, Spain                                10-13th February 2011
Circuit de Catalunya, Spain                 18th-21st February 2011
Bahrain International Circuit, Bahrain      3rd-6th March 2011
  vrijdag 10 december 2010 @ 14:11:39 #27
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_89762516
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 13:36 schreef SjaakVilleneuve het volgende:

[..]

Ik hoop dat mijn Held zo wijs is om het juist "niet" te kopen ;)
Dat plan was toch ook alwéér van de baan, en die ging zoch toch richten op Amerika?

edit; Ja dus 29 okt al:
http://www.gpupdate.net/n(...)ormule-1-rentree-op/
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_89766261
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 14:11 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Dat plan was toch ook alwéér van de baan, en die ging zoch toch richten op Amerika?

edit; Ja dus 29 okt al:
http://www.gpupdate.net/n(...)ormule-1-rentree-op/
Je weet het nooit bij hem.. :P
  vrijdag 10 december 2010 @ 16:57:55 #30
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_89769487
Anders ook belangrijk :

quote:
FIA bevestigt gebruik turbomotoren vanaf 2013
10 december 2010

De World Motor Sport Council (WMSC) van de FIA heeft besloten dat er vanaf 2013 met een 1,6 liter turbomotor met vier cilinders zal worden gereden. Deze motoren moeten een stuk zuiniger worden dan de huidige 2,4 liter V8-motoren en ook beter voor het milieu zijn.

Een grote verrassing is het nieuws niet. Al maanden werd gespeculeerd over de motoren die vanaf 2013 gebruikt zouden moeten worden, en het was al vrij snel duidelijk dat er werd gedacht aan zuinige turbomotoren. De verwachting is dat er 35 procent minder brandstof zal worden verbruikt, zonder dat de huidige prestaties verloren gaan.

Het aantal motoren dat een coureur mag gebruiken tijdens een seizoen, is nu nog acht, maar vanaf 2013 zal dat nog verder worden gereduceerd. In 2013 heeft de coureur nog de beschikking over vijf motoren, vanaf 2014 zal dat slechts vier zijn.

De WMSC sprak ook over enkele veranderingen die al eerder in moeten gaan. Zo moet een versnellingsbak vanaf volgend jaar vijf races mee gaan, in plaats van vier. Bovendien zijn bewegende achtervleugels voortaan toegestaan, en wordt er strenger gekeken naar de onderdelen van de auto, om zo eventueel gebruik van illegale aërodynamica tegen te gaan.
pi_89771453
Teamorders
Goed dat het verbod hierop eindelijk is afgeschaft. In een teamsport zijn teamorders logisch. Al helemaal als je bedenkt dat in iedere andere auto en/of motorsport teamorders altijd zijn en worden toegestaan.

Turbomotoren
Mijn eerste gevoel zegt; kut. Maar in principe gaat het mij maar om 1 ding; formule1-bolides moeten langs komen janken als je op de tribune zit. Ik wil kippenvel omdat het schelle geluid tot je botten doordringt (BMW was daar eerder koning in, dit jaar klonk de Lotus fantastisch). Ik hoop dat de FIA hetgeen wat F1 deels zo mooi maakt, het geluid, niet verwaarloost met deze maatregel.

Formule 3 internationaal
Oke, heeft niks te maken met F1 (wel met de doorstroom van jonge talenten), maar goed dat de FIA het F3 kampioenschap heeft gereorganiseerd. Het was altijd een leuke klasse, maar de laatste 2 jaar dus niet meer. Goed idee omdezelfe puntentelling e.d. te gebruiken als in de F1, nu nog wat meer races op de kalender.

Tot slot; heeft/weet iemand het testschema voor de F1 voor de komende tijd (dus vanaf 2011)?
pi_89771621
quote:
Goede zaak.
pi_89772621
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 17:55 schreef Burnie88 het volgende:
Tot slot; heeft/weet iemand het testschema voor de F1 voor de komende tijd (dus vanaf 2011)?
Heeft sasquatsch een paar posts boven je geplaatst.
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 december 2010 18:01 schreef wimderon het volgende:

[..]

Goede zaak.
Dit.
pi_89773346
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 13:52 schreef sasquatsch het volgende:
Testdata 2011:

[ code verwijderd ]

Dank! Jammer dat ze niet testen op Portimao (weet niet zeker of ik het goed spel), mooi circuit is dat. Maargoed, tot 1 februari dus nog zien te vermaken met transfergeruchten.
pi_89773403
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 18:51 schreef Burnie88 het volgende:

[..]

Dank! Jammer dat ze niet testen op Portimao (weet niet zeker of ik het goed spel), mooi circuit is dat. Maargoed, tot 1 februari dus nog zien te vermaken met transfergeruchten.
En niet te vergeten de strijd om de naam Lotus en komt HRT de winter door. :P
  vrijdag 10 december 2010 @ 19:52:36 #36
65960 sanger
pi_89776372
Ik had in de planning om naar de Catalunya test te gaan, maar ik begin in februari bij een andere baas en om nu meteen vrij te nemen is ook weer zo iets :P
pi_89780086
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:52 schreef sanger het volgende:
Ik had in de planning om naar de Catalunya test te gaan, maar ik begin in februari bij een andere baas en om nu meteen vrij te nemen is ook weer zo iets :P
Baas meenemen en meteen wit voetje scoren :)
Calm down, please!
  vrijdag 10 december 2010 @ 22:35:52 #38
65960 sanger
pi_89784674
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 21:08 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Baas meenemen en meteen wit voetje scoren :)
Misschien een idee :P
pi_89789549
quote:
De World Motor Sport Council heeft vandaag ingestemd met een nieuwe F1 motor vanaf 2013. De FIA gaat hiermee de groene toer op, en probeert zoveel mogelijk te verbeteren op ecologisch vlak. Na gesprekken met motoren bouwers en experts uit het F1 veld, is beslist om een 1.6 liter vier cylinder krachtbron te gebruiken, met een injectie tot 500 bar en een maximum van 12,000 toeren per minuut.

Deze zouden een pak zuiniger moeten zijn dan de huidige generatie V8 motoren. De 1.6 liter turbomotoren zullen 35% minder brandstof verbruiken, zonder dat dit tot enig prestatieverlies zal leiden. In 2013 zijn 5 motoren per piloot toegestaan, om het jaar nadien dit aantal terug te schroeven naar 4 stuks per piloot.
WTF 500 bar? Dat moet toch wel een typo zijn of niet dan?!

Ik geloof er geen zak van, die hele motor ploft direct uit elkaar als je er 500 bar op zet 8)7

Bedoelen ze soms 5 bar? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_89789604
Ow wacht, ik lees het net op F1.com, ik dacht dat ze het met die 500 bar over turbodruk hadden, maar dat is dus niet. Ik vond het al vreemd :X
vosss is de naam,
  zaterdag 11 december 2010 @ 00:16:36 #41
34586 kepler
No bounce, no play
pi_89789644
500 bar klinkt wel wat veel ja :D
The line is a dot to you!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 11 december 2010 @ 00:17:08 #42
Maffe Fries
pi_89789665
wilde net zeggen. De inspuiting van de brandstof is met max 500 bar.

Bij vrachtwagens zitten ze tegenwoordig al op 200 bar, dus het is een reëel getal :P
pi_89792017
Voor brandstofinspuiting wellicht wel ja, maar voor een turbodruk absoluut niet :P
vosss is de naam,
pi_89807596
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 december 2010 00:17 schreef Peterselieman het volgende:
wilde net zeggen. De inspuiting van de brandstof is met max 500 bar.

Bij vrachtwagens zitten ze tegenwoordig al op 200 bar, dus het is een reëel getal :P
Mijn HDi'tje spuit met een druk van ruim 1200 bar de diesel in, en nieuwe generatie schijnt dat al met 1850 bar te doen.
Weet iemand met hoeveel bar inspuiting de huidige F1-motoren werken?
  zondag 12 december 2010 @ 20:05:59 #47
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_89845010
quote:
damn, weer een legende dood, ik kan hem maar op een manier herdenken:

Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_89848698
Las het zojuist ook al: mooie vent die Jos een prima kans gaf en hem geweldig op zijn ballen gaf toen ie spinde in Barcelona. Rip
Calmer than you are
  Redactie Frontpage / Sport zondag 12 december 2010 @ 22:24:23 #49
Maffe Fries
pi_89852985
Damn zeg. Walkinshaw was wel een markant figuur in de autosport.
  zondag 12 december 2010 @ 23:09:54 #50
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_89856083
quote:
13s.gif Op zondag 12 december 2010 22:24 schreef Peterselieman het volgende:
Damn zeg. Walkinshaw was wel een markant figuur in de autosport.
Ik herinner hem als iemand met een uitgesproken mening toen hij nog actief was in het F1 wereldje.
Helaas voor hem heeft hij die wereld waarin hij jarenlang actief was wel via de achterdeur moeten verlaten, na het failliet van Arrows/TWR.
pi_89859641
Om als Schumacher fan toch de mooie momenten van zijn comeback te koesteren een paar mooie inhaalacties van afgelopen seizoen :)

Vooral de actie op button vind ik persoonlijk erg mooi.
pi_89863090
Maar zou de Schumacher van het afgelopen seizoen nu ook de Schumi zijn geweest als hij binnen Benetton en Ferrari GEEN voorkeursbehandeling zou hebben gehad? ;)
pi_89863115
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Las het zojuist ook al: mooie vent die Jos een prima kans gaf en hem geweldig op zijn ballen gaf toen ie spinde in Barcelona. Rip
En hij ook steeds maar proberen om Jos met beide benen op de grond te houden als de hollandse media hem weer eens richting Ferrari, McLaren of Williams zat te praten :)
pi_89864091
Volkswagen juicht nieuwe motorformule voor 2013 toe
De toetreding van Volkswagen tot de Formule 1 is met de invoering van de nieuwe motorreglementen voor de periode na 2012 een stuk dichterbij gekomen. De koningsklasse van de autosport gaat vanaf 2013 1,6 liter viercilinder turbomotoren gebruiken.

Dit is volledig naar wens van Volkswagen. Hans-Joachim Stuck zegt in Duitse kranten zoals Welt am Sonntag en Bild am Sonntag en op de site RP-online.de: De voorwaarden voor een entree van Volkswagen zijn gecreëerd. We hebben nog niets besloten, maar we verwelkomen de beslissing van de FIA zeer. De nieuwe motorformule is een goed startpunt voor Volkswagen in de Formule 1.

http://www.f1today.nl/201(...)e-voor-2013-toe.html

Dar gaaaaaan we weer met Volkswagen. Nu hoop ik echt dat ze de toegang tot de F1 definitief wordt ontzegd! :N
pi_89877702
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 17:36 schreef LeXX het volgende:

[..]

Mijn HDi'tje spuit met een druk van ruim 1200 bar de diesel in, en nieuwe generatie schijnt dat al met 1850 bar te doen.
Weet iemand met hoeveel bar inspuiting de huidige F1-motoren werken?
Diesels wel, maar benzine motoren gaan niet verder dan zo'n 200 bar inspuiting.

De F1 zou met deze regelgeving nu weer een voortrekkersrol kunnen gaan spelen om zowel de performance als efficiency van gewone straatauto's te kunnen verbeteren. Zeker nu het aantal te gebruiken motoren wordt verminderd. Hier kunnen dus bedrijven als Volkswagen, Ferrari, Mercedes, Renault en Lotus op meeliften door hun (sport)wagens van deze technologie te gaan voorzien, waardoor die duurzamer (zuiniger) worden zonder aan performance in te boeten.
  maandag 13 december 2010 @ 16:31:55 #56
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_89878684
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 07:58 schreef Big-Ern het volgende:
Maar zou de Schumacher van het afgelopen seizoen nu ook de Schumi zijn geweest als hij binnen Benetton en Ferrari GEEN voorkeursbehandeling zou hebben gehad? ;)
zoiets eis je op :)
Please, make yourself uncomfortable.
  maandag 13 december 2010 @ 16:33:39 #57
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_89878765
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 16:10 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Diesels wel, maar benzine motoren gaan niet verder dan zo'n 200 bar inspuiting.

De F1 zou met deze regelgeving nu weer een voortrekkersrol kunnen gaan spelen om zowel de performance als efficiency van gewone straatauto's te kunnen verbeteren. Zeker nu het aantal te gebruiken motoren wordt verminderd. Hier kunnen dus bedrijven als Volkswagen, Ferrari, Mercedes, Renault en Lotus op meeliften door hun (sport)wagens van deze technologie te gaan voorzien, waardoor die duurzamer (zuiniger) worden zonder aan performance in te boeten.
de vrijheid qua motorontwikkelingen zullen wel enorm beperkt worden ;(
pi_89883750
quote:
FIA to impose curfew on personnel

Formula 1 will impose a curfew on team personnel next season in a bid to try and cut down on the working hours expected of staff.

Following concerns expressed by the new outfits in particular at the start of 2010, when they worked around the clock at the first few races of the campaign, the FIA has agreed on a working limit from the beginning of next year.

In its published 2011 F1 sporting regulations that appeared on Monday following last week's ratification by the World Motor Sport Council, the FIA announced the details of the curfew.

The curfew will be from midnight to 6am when practice starts at 10am and from 1am to 7am if practice starts at 11am.

"No team personnel who are associated in any way with the operation of the cars are permitted within the confines of the circuit during two six hour periods which commence ten hours before the scheduled start times of P1 and P3," stated the regulations.

"However, each team will be permitted four individual exceptions to the above during a Championship season."

The FIA has also announced that for next year only teams will be allowed a penalty-free gearbox change - with units now due to last for five events.

Article 28.6 f) stages: "For 2011 only, except during the last Event of the Championship season, each driver will be permitted to use a replacement gearbox without incurring a penalty the first time this becomes necessary during the season. Under such circumstances the replacement gearbox will only be required to complete the remainder of the Event in question."

The FIA also confirmed the tyre regulations for 2011 following the return of Pirelli to Formula 1 as the official tyre supplier.

For next season, each driver will have a nominated three sets of dry weather tyres for use in P1 and P2, with one set returned after each session. A further eight sets are then available for the rest of the weekend, with one set handed back before qualifying.

The FIA also confirmed how penalties will be handed out if drivers do not use both tyres of dry weather tyres during races.

"If the race is suspended and cannot be re-started, thirty seconds will be added to the elapsed time of any driver who was unable to use both specifications of dry-weather tyre during the race," stated the regulations. "However, any driver who completes the race without using both specifications of dry-weather tyre will be excluded from the race results."

As well as confirming the details of well-known technical changes, including moveable rear wings plus the banning of driver-activated F-ducts and double diffusers, the FIA confirmed the 107% per cent rule which will see cars not quick enough in Q1 excluded from starting the races.

The full regulations can be found here.
  maandag 13 december 2010 @ 19:50:13 #59
34586 kepler
No bounce, no play
pi_89886910
Een curfew :') Tis net een kleuterklas :D

Men kan ook overdrijven natuurlijk, die paar uurtjes zullen echt de kosten niet zijn :D
pi_89909214
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 19:50 schreef kepler het volgende:
Een curfew :') Tis net een kleuterklas :D

Men kan ook overdrijven natuurlijk, die paar uurtjes zullen echt de kosten niet zijn :D
Het gaat ook niet over de kosten, maar over de veiligheid.
pi_89911011
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:33 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het gaat ook niet over de kosten, maar over de veiligheid.
Welke veiligheid? Je bedoelt dat er het risico is dat ze een moertje verkeerd bevestigen? Dan worden ze meteen ontslagen.. Ik vind het echt een bullshitregel.
pi_89911907
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:23 schreef Burnie88 het volgende:

[..]

Welke veiligheid? Je bedoelt dat er het risico is dat ze een moertje verkeerd bevestigen? Dan worden ze meteen ontslagen.. Ik vind het echt een bullshitregel.
Als de monteur door vermoeidheid (na een hele nacht doorwerken) een fout maakt die een crash tot gevolg kan hebben, vind ik dat de FIA het recht heeft om dit te verbieden omdat zij over de veiligheid op de baan gaan.
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:51:41 #63
184465 Migue
Sensuele man
pi_89911967
Het is sowieso idioot om zo lang door te werken. Zie het maar als een Arboregel, die de FIA heeft ingevoerd. Lijkt mij prima, want die mensen mogen best wel beschermd worden.
pi_89915366
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:49 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Als de monteur door vermoeidheid (na een hele nacht doorwerken) een fout maakt die een crash tot gevolg kan hebben, vind ik dat de FIA het recht heeft om dit te verbieden omdat zij over de veiligheid op de baan gaan.
Maar ik vind het dan wel een beetje hypocriet om de monteurs die in de fabrieken werken geen avondklok te presenteren. Alsof die gasten daar niet 's nachts door hoeven te werken wanneer de titelstrijd op zijn hoogtepunt is. En alsof hun geen fouten kunnen maken.

Oh en dan nog iets; de coureurs. Misschien moeten ze dan voor hen ook een ARBO-regel opstellen; maximaal 10 uur PR per weekend zodat de coureurs zich kunnen focussen op het racen. Zo maken ze nog fouten omdat ze zich niet goed genoeg voorbereid hebben.

En last but not least; de monteurs worden er wel naar betaald he. Het is de passie van die mannen om aan 's wereld meest geavanceerde bolides te werken, who cares als je dan eens 's nachts door moet gaan. Ik vind dit typisch iets wat een team zelf moet beslissen.
  dinsdag 14 december 2010 @ 13:41:15 #65
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_89915470
het zijn wel dezelfde mensen die de pitstops verzorgen. het kan mij weinig boeien of ze wel of niet 's nachts doorwerken...
pi_89921009
Ik heb nog een idee voor de FIA: regel het nou eens met die safetycars! Geen achterliggers tussen de leiders wanneer de SC weer naar binnen gaat! Net zoals bij IndyCar achterliggers er langs laten en wat mij betreft 2 rondjes langer achter de SC zodat het veld weer netjes op volgorde ligt!
pi_89923764
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:51 schreef Burnie88 het volgende:
Ik heb nog een idee voor de FIA: regel het nou eens met die safetycars! Geen achterliggers tussen de leiders wanneer de SC weer naar binnen gaat! Net zoals bij IndyCar achterliggers er langs laten en wat mij betreft 2 rondjes langer achter de SC zodat het veld weer netjes op volgorde ligt!
Onzin. Coureurs hebben er al voordeel van dat er een safetycar is. Zouden ze hierdoor nog meer voordeel krijgen doordat ze achterblijvers niet meer hoeven in te halen , terwijl ze dat zonder safetycar wel zouden moeten.

De safetycar is er voor de veiligheid, niet om de show te verbeteren.
pi_89924364
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:04 schreef sasquatsch het volgende:

Waarom is het dan een supercar van een paar ton? ;)
Calm down, please!
pi_89924985
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:04 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Onzin. Coureurs hebben er al voordeel van dat er een safetycar is. Zouden ze hierdoor nog meer voordeel krijgen doordat ze achterblijvers niet meer hoeven in te halen , terwijl ze dat zonder safetycar wel zouden moeten.

Niet mee eens. De safetycar zorgt voor oneerlijke toestanden, denk even terug aan Valencia 2010. Alonso die gigantisch genaaid wordt omdat de SC op het verkeerde moment naar buiten komt.

De satetycar is er dan misschien voor de veiligheid, het is inherent dat hierdoor de spanning terugkomt in de wedstrijd omdat het veld weer bij elkaar komt. Dat moet niet verpest worden door een stel Lotussen of Toro Rosso's die niks te zoeken hebben tussen P3 en P4. Aangezien het altijd zo chaotisch is als het maar kan, zullen die Lotussen en/of Toro Rosso's ook niet enorm van het gas gaan om maar even de top 10 er langs te laten, dan verpesten zij hun eigen positie ten opzichte van hun concurrentie.

De oplossing is dus simpel; achterblijvers weghalen uit het verkeer. Dit doen ze bij de IndyCar ook en dat is prima. Als je één rondje achterstand hebt, weet je dan trouwens ook nagenoeg zeker dat dat één rondje blijft, dus het lijkt mij een eerlijk systeem.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 december 2010 @ 17:45:33 #70
Maffe Fries
pi_89925440
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:34 schreef Burnie88 het volgende:

[..]

Niet mee eens. De safetycar zorgt voor oneerlijke toestanden, denk even terug aan Valencia 2010. Alonso die gigantisch genaaid wordt omdat de SC op het verkeerde moment naar buiten komt.
Dat mag nu al niet meer, maar ik kan me de race in Brazilië dit jaar herinneren waarbij de safety car er voor gezorgd heeft dat de eerste zeven in de race een ronde voorsprong hadden op de rest van het veld, terwijl ik meen Schumacher voor het ongeval dat de safety car inluidde slechts enkele seconden voor de achtste plaats reed. De coureurs die achter Vettel reden werden hierdoor behoorlijk genaaid, omdat ze net op een ronde waren gezet.
quote:
De satetycar is er dan misschien voor de veiligheid, het is inherent dat hierdoor de spanning terugkomt in de wedstrijd omdat het veld weer bij elkaar komt. Dat moet niet verpest worden door een stel Lotussen of Toro Rosso's die niks te zoeken hebben tussen P3 en P4. Aangezien het altijd zo chaotisch is als het maar kan, zullen die Lotussen en/of Toro Rosso's ook niet enorm van het gas gaan om maar even de top 10 er langs te laten, dan verpesten zij hun eigen positie ten opzichte van hun concurrentie.

De oplossing is dus simpel; achterblijvers weghalen uit het verkeer. Dit doen ze bij de IndyCar ook en dat is prima. Als je één rondje achterstand hebt, weet je dan trouwens ook nagenoeg zeker dat dat één rondje blijft, dus het lijkt mij een eerlijk systeem.
Klopt. Wat je ook kunt doen is alle achterblijvers op volgorde uit de groep halen en af laten zakken naar de staart, waarbij hun onderlinge volgorde niet verandert. Degenen die al in de leidende ronde zaten zullen hierdoor allemaal vooraan komen te rijden.

Iedereen die zich af laat zakken krijgt dan een rondje terug.
pi_89925613
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat mag nu al niet meer, maar ik kan me de race in Brazilië dit jaar herinneren waarbij de safety car er voor gezorgd heeft dat de eerste zeven in de race een ronde voorsprong hadden op de rest van het veld, terwijl ik meen Schumacher voor het ongeval dat de safety car inluidde slechts enkele seconden voor de achtste plaats reed. De coureurs die achter Vettel reden werden hierdoor behoorlijk genaaid, omdat ze net op een ronde waren gezet.

[..]

Klopt. Wat je ook kunt doen is alle achterblijvers op volgorde uit de groep halen en af laten zakken naar de staart, waarbij hun onderlinge volgorde niet verandert. Degenen die al in de leidende ronde zaten zullen hierdoor allemaal vooraan komen te rijden.

Dat laatste is inderdaad een goed idee. Ik snap niet waarom de FIA zoiets niet kan bedenken, echt onbegrijpelijk.

Conclusie is gewoon dat de SC geen roet in het eten mag gooien voor iemands race.
pi_89937009
Calm down, please!
  woensdag 15 december 2010 @ 09:06:26 #73
131800 Tarado
capô de fusca
pi_89947774
Korean GP boss bullish over future

By Jonathan Noble Tuesday, December 14th 2010, 12:16 GMT

quote:
Korean Grand Prix organiser Yung Cho Chung says he has no doubts that his event has a bright future on the back of a boost from the government and a coveted award from the FIA.

Chung was in Monaco last weekend to collect his Race Promoters' Trophy at the FIA Prize Gala - awarded to him for the efforts that were made to get his grand prix track ready in time for last year's inaugural F1 race.

But better than that, the future prospects for Korea have been boosted by the event receiving major financial support from the national and local government with Prime Minister Kim Hwang-sik having attended the race in October.

Speaking to AUTOSPORT, Chung said he was delighted with how things looked for the future as he admitted that things had not been ideal because of the delays in circuit construction for this year's race.

"It was really hard this year," he explained. "I never thought about the prospect of delaying the race, but the weather was terrible. And then another bad thing was that the international media kept saying the race might not happen.

"So on the one hand I had to concentrate on the construction, and then there was a problem with the marketing side because people were trying to cancel tickets. But all that has gone now and I think next year will be great. This [race promoters'] prize encourages me for next year to do a better job, so I will do my best.

"I did my best this year and I think the FOM and FIA realised that we worked so hard, and that is why they gave us this prize."

Chung said the feedback from the government after the race was hugely positive and multi-million pound financial commitments have already been made for the future.

"The central government did not realise how big the F1 was, but now they have realised and the national assembly has already approved a major backing for next year.

"And also local government has realised it is good for the economy, so there will be a lot more involvement from local and central government for next year, with tourism and developing other areas. I really appreciate that they will now support it."

When asked about the areas that will be focused on for track improvements in 2011, Chung said: "We will complete the rest of the infrastructure and the grandstands will all be finished with their seats. We will try and put more trees and more grass there so it is a much nicer environment and we try to make another road for traffic to get in and out. Everything will be better."

Chung also said that at least two new hotels were scheduled for construction near the track, to help improve the accommodation options, and the some changes were likely to be made to the track layout too.

"I am still considering some modifications to Turn 17 and the pit lane in," he said. "This proved harder for the driver than I thought, so I am working with the FIA now. I have discussed with Charlie [Whiting] and I think there will be some minor changes in that area."
autosport.com
pi_89949134
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

[..]

En wordt zo bevoordeeld omdat ze meer benzine hebben doordat ze een rondje minder hoeven te rijden.

Iemand er tussenuit halen die er zonder safetycar ook al tussen zou zitten blijft een onnodig voordeel geven aan coureurs die achter liggen (en dus een nadeel geven aan coureurs die voorop liggen).

Dan heb ik liever dat ze de pits sluiten totdat iedereen achter de safetycar rijdt. Nu ze niet meer bijtanken moet dat geen probleem zijn. Dan hebben coureurs geen voordeel/nadeel meer als de safetycar op het verkeerde moment de baan opkomt.

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:50 schreef Burnie88 het volgende:

[..]

Dat laatste is inderdaad een goed idee. Ik snap niet waarom de FIA zoiets niet kan bedenken, echt onbegrijpelijk.

Conclusie is gewoon dat de SC geen roet in het eten mag gooien voor iemands race.
Eens, maar rijders er tussenuit halen benadeeld diegene die daarvoor liggen.
pi_89958226
:o Ik heb hier nog geen tvp... Schandalig! :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  woensdag 15 december 2010 @ 14:57:50 #77
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_89958994
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:38 schreef Sally het volgende:
:o Ik heb hier nog geen tvp... Schandalig! :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
je hebt ook altijd wat speciaals hé tut!
Sporten voor Sophia
pi_89961419
quote:
it's just pure class..
  woensdag 15 december 2010 @ 18:16:40 #79
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_89967127
Mooi overzichtje van alle nieuwe regels, incl plaatjes :)

http://jalopnik.com/57134(...)echnical-regulations
pi_89967920
quote:
Op woensdag 15 december 2010 18:16 schreef Klonk het volgende:

Top! :)
  donderdag 16 december 2010 @ 07:20:22 #81
131800 Tarado
capô de fusca
pi_89987883
Bahar: Lotus sought Fernandes tie-up

By Jonathan Noble Wednesday, December 15th 2010, 19:00 GMT

quote:
Group Lotus CEO Dany Bahar has revealed his company did try and broker a deal for an official tie-up with Tony Fernandes in Formula 1 - but says the conditions put to them on the table made it a no-brainer to go and back Renault instead.

With F1 still facing the prospect of there being two Lotus names in the sport next year, Bahar has offered some extra insight into why his company chose to become title sponsor and shareholder of Renault rather than throwing its weight behind Lotus Racing.

Speaking at the RAC Club in London during a Lotus media lunch on Wednesday, Bahar said that his company had originally sought a solution with Fernandes - but said when a deal with Renault was on offer for around a third of the price it was obvious which route had to be taken.

"A question that has come up many times was why did you not find an amicable solution with Tony Fernandes? Well we tried," he said.

"Let me just say when the counter proposals are so ridiculous and absurd, it makes no sense to continue these discussions. And if you can go with a top five team that is maybe one third of the cost that was asked by the other side, then that makes sense.

"We do not have the financial resources, and we don't have the time to invest in a newly formed team that really deserves respect. By buying into an existing one which is well financed, which has the right partners in there, it was just the more conservative approach and we just wanted to fight at the top end of the grid. And that should not sound disrespectful to anyone, but we have such an ambitious plan ahead of us, we don't want to lose time and we want to support the brand out there."

When asked by AUTOSPORT whether he shared Fernandes' view that it would have been a perfect solution for the two entities to tie up, Bahar said: "Yes, I think so. If the price had been right and if some conditions would have been more realistic, then I believe this would have been the right approach.

"We were not afraid of partnering with Mr Fernandes, but as I said, there is one way that Lotus does business - and this is getting involved and not just putting the logo on the car. We need to be involved in the management. We need to take decisions together. We need to fund it together as well, which is fine, but it cannot just be that we are seen as a sponsor, we pay the cheque and everything else is run by someone else. That is something that we will never do. And even if it is a public perception, it will never happen.

"But, as I said before, if we have to take a detour for one year or two years in order to reach control, then we will take this into consideration as long as our brand is respectfully presented and we have the maximum benefits of it for our support and sales. But it was not just the price. There were many elements that meant we could not find the deal."

Bahar has hit back at any suggestions that he had deliberately gone out of his way to scupper Fernandes' F1 ambitions

"Although the public perception is I am the bad guy and I am doing everything I can to sabotage them, this is complete nonsense," he explained. "You cannot imagine that Dany Bahar can influence prime ministers, the board of Lotus, the board of Proton, the shareholders. There are so many people involved and it would not make sense.

"We have to see it a little bit from a reality point of view. We believe F1 is a very good way to flag our brand values for now and for the future. It is the right transportation if you want - and absolutely 100 per cent what we communicate for the future. From that perspective everyone is in agreement."

Bahar also says he is optimistic that a solution will be found between Fernandes and Lotus parent company Proton about the use of the Team Lotus name in F1, which will end once and for all current confusion over the brand's activities in F1.

"The legal battle is what it is," he said. "Will be there be four Lotus cars or two Lotus teams out there? I have no idea. My personal opinion is I don't believe so. I think our shareholders and the other team will probably get to an amicable solution, I hope so, but if not there is always a court who will decide who is right and who is wrong.

"We do not crave to be Team Lotus. We do not want to be Team Lotus. We do not want to change our name to Team Lotus. That is not us. It was a glorious past.

"The Lotus Group was a separate company, but it is part of Mr Chapman's empire if you want. We see it as part of the car manufacturer, whether it was used to support sales or to raise money - it was under one umbrella and they were two different companies. Maybe some formalities will confirm that.

"That is why we believe Team Lotus should be kept where it is. It is a glorious brand. They achieved a lot and they should rest in peace. We as Group Lotus and Chapman himself used Lotus to promote the cars, and we will be doing the same. We are not doing anything wrong; it is what the brand has always done. We see it as a marketing tool.

"The only thing we believe we have a right to is to the name Lotus. If you see any car, whether it is a F1 car or a road car, that is our right - we believe this is the right way for the brand and our lawyers believe we are on strong legal ground saying that Lotus is a brand that belongs to Lotus Cars. So we are not fighting to be Team Lotus.

"We want to use our brand as much as possible, we have a very big promotional budget for the next few years in F1, based around our existing cars, and that is all we want to do. I don't believe any judge in any court in the world can stop us from promoting our brand in any sport, so the fight is not us against Team Lotus."
autosport.com
pi_90016573
Ook die Amerikaan weer eens in het nieuws :')

Scott Speed upset over lawsuit
Calm down, please!
  donderdag 16 december 2010 @ 21:12:53 #83
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_90017861
quote:
18s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:54 schreef Googolplexian het volgende:
Ook die Amerikaan weer eens in het nieuws :')

Scott Speed upset over lawsuit
Marketing technisch is het natuurlijk een briljante naam!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_90022575
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 21:12 schreef nils7 het volgende:

[..]

Marketing technisch is het natuurlijk een briljante naam!
Helemaal als het een Schot was :D
Calm down, please!
pi_90034404
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 07:20 schreef Tarado het volgende:
Bahar: Lotus sought Fernandes tie-up

By Jonathan Noble Wednesday, December 15th 2010, 19:00 GMT

[..]

autosport.com
Wordt ontkend door Fernandes. Volgens Fernandes hebben ze wel samen gegeten, maar is er geen aanbod gedaan.

Toro Rosso lanceert op 1 februari 2011
pi_90038329
Ik snap weinig meer van dat Lotus verhaal. Lotus Group werkt nu samen met Renault. Maar Team Lotus, is dat nou van de moeder van Lotus Group (Proton)? Of hoe zit dat nu precies? :@
pi_90045376
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:30 schreef Burnie88 het volgende:
Ik snap weinig meer van dat Lotus verhaal. Lotus Group werkt nu samen met Renault. Maar Team Lotus, is dat nou van de moeder van Lotus Group (Proton)? Of hoe zit dat nu precies? :@
Is ook ingewikkeld, zeker zoals het nu gaat.

In het kort, beide Lotussen hadden dit jaar een samenwerking, maar de Lotus Groep heeft die samenwerking verbroken. Het nieuwe Team Lotus heeft volgend jaar niets met Proton of de Lotus Groep te maken.

Iets langer:
Even bij het begin beginnen. Nino Judge (van Litespeed Racing), een vroegere Team Lotus engineer wilde Team Lotus (die naam mocht hij gebruiken van David Hunt, voormalig eigenaar van de naam) terug in de F1 krijgen. Door dat de eerste keer de aanmelding werd afgewezen, besloot Nino Judge samen te werken met Tony Fernandes van AirAsia. Die zag er wel wat in en zocht op zijn beurt samenwerking met de Lotus Groep en de Maleisische regering. Zij gingen een vijf jarig samenwerkingsverband aan voor de naam Lotus Racing. Waarschijnlijk is het Tony Fernandes' bedoeling om binnen afzienbare tijd de naam Lotus weer aanzien te geven en zo met een groep investeerders het noodlijdende bedrijf over te nemen van Proton en weer winstgevend te maken.

Afgelopen jaar kwam Dany Bahar aan de macht bij de Lotus Groep en die had hetzelfde idee alleen op een andere manier, nl aansluiting bij een topteam om de Lotus naam meer uitstraling te geven zodat er meer auto's verkocht gaan worden.

Dus werd de samenwerking met Lotus Racing verbroken. Hierop zocht Lotus Racing weer contact met David Hunt voor de naam Team Lotus, die ze toen van hem gekocht hebben, zodat ze volgend jaar nog steeds Lotus heten. (Een andere naam zou ze nl. geld gaan kosten omdat ze dan weer als nieuw team gezien zouden worden en de inkomsten voor de 10de plaats mislopen en in de toekomst nog meer inkomsten mislopen omdat ze dan een top 10 klassering niet mee kunnen tellen).

Vervolgens heeft de Lotus Groep eerst geprobeerd er voor te zorgen dat Team Lotus die naam niet mocht gebruiken (wat tot nog toe niet gelukt is) en nu hebben ze een samenwerking met Renault aangekondigd, waarbij ze een deel van de aandelen van Genii hebben overgenomen, die Renault al volledig had uitgekocht. Renault is nu alleen motorenleverancier en naamgever van de wagens. Lotus is voorlopig alleen toegevoegd als hoofdsponsor. In de toekomst zou de wagen hernoemd moeten worden naar Lotus (ik las ergens per 2013 als het nieuwe Concorde Agreement ingaat).

Wat dat laatste betreft, dat kan alleen (zonder veel inkomsten mis te lopen) als alle teams unaniem voorstemmen (wat me onwaarschijnlijk lijkt, met het huidige Lotus team in de F1) en als het andere team (Team Lotus) geen Lotus (als chassisnaam) heet.
  zaterdag 18 december 2010 @ 14:37:20 #88
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_90084830
Is die Docu van Senna al uit?
N/A
  zaterdag 18 december 2010 @ 14:41:38 #89
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_90084969
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 18:16 schreef Klonk het volgende:

Dus nog minder aerodynamische onderdelen?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_90094930
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 14:37 schreef nils7 het volgende:
Bedoel je deze?

Senna, Beyond The Speed of Sound
pi_90095676
Ik ben benieuwd hoe vaak Ferrari gaat dreigen te stoppen voor het seizoen begint. ^^ Traditie-getrouw altijd wel minimaal één keer.
Calm down, please!
pi_90100716
Geen idee of het klopt, maar toch. De mogelijke Ferrari voor 2011:

http://www.marca.com/2010/12/18/motor/formula1/1292688236.html

quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 20:16 schreef Googolplexian het volgende:
Ik ben benieuwd hoe vaak Ferrari gaat dreigen te stoppen voor het seizoen begint. ^^ Traditie-getrouw altijd wel minimaal één keer.
Er komen weer onderhandelingen voor een Concorde Agreement voor 2013 en later, dus heel FOTA zal wel weer gaan dreigen.
pi_90114796
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 22:14 schreef ElmarO het volgende:
Geen idee of het klopt, maar toch. De mogelijke Ferrari voor 2011:

http://www.marca.com/2010/12/18/motor/formula1/1292688236.html

Kan niet kloppen, lijkt me. Ik zie verschillende punten die volgens de post van Klonk over de regulations niet meer mogen, zoals de haaievin, dubbele spoiler-struts en 13% spaak-oppervlak (en meer).
Calm down, please!
pi_90115406
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 10:47 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Kan niet kloppen, lijkt me. Ik zie verschillende punten die volgens de post van Klonk over de regulations niet meer mogen, zoals de haaievin, dubbele spoiler-struts en 13% spaak-oppervlak (en meer).
Leek mij ook niet echt te kloppen, maar ik dacht ik post het toch maar. Misschien zit er ergens wel een kern van waarheid in. We zullen het voorlopig toch een beetje met speculeren moeten doen. ;(
pi_90115923
Calm down, please!
pi_90116088
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 11:33 schreef Googolplexian het volgende:
Ah :')

Ferrari renews threat of breakaway series

En dat is één
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 22:14 schreef ElmarO het volgende:
Er komen weer onderhandelingen voor een Concorde Agreement voor 2013 en later, dus heel FOTA zal wel weer gaan dreigen.
Zei ik toch. :7
  zondag 19 december 2010 @ 12:07:11 #97
65960 sanger
pi_90117168
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 11:16 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Leek mij ook niet echt te kloppen, maar ik dacht ik post het toch maar. Misschien zit er ergens wel een kern van waarheid in. We zullen het voorlopig toch een beetje met speculeren moeten doen. ;(
heb je die sidepods gezien :o
pi_90121515
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 12:07 schreef sanger het volgende:

[..]

heb je die sidepods gezien :o
De linker ziet er anders uit dan de rechter.
  zondag 19 december 2010 @ 14:11:51 #99
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_90122411
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:51 schreef ElmarO het volgende:

[..]

door KERS?

Maar het lijkt mij sterk dat ze de F11 uit laten lekken :P
  zondag 19 december 2010 @ 15:08:18 #100
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_90124956
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 19:58 schreef Sally het volgende:

[..]

Bedoel je deze?

Senna, Beyond The Speed of Sound
Uiteraard was een mooi kerstkado geweest :)

quote:

[..]

Nee hoor zijn allebei hetzelfde... de ene is een vergelijking met de F10
Overigens lijkt me dit idd gewoon een hersenspinsel hehehe

[ Bericht 14% gewijzigd door nils7 op 19-12-2010 15:12:28 (Scheelt een post) ]
N/A
  zondag 19 december 2010 @ 15:59:40 #101
65960 sanger
pi_90127356
quote:

[..]

Ik bedoel met name het verschil in grootte.
pi_90198780
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 14:37 schreef nils7 het volgende:
premiere in Europa is 12 mei 2011 in Duitsland en 3 juni in Engeland.

In Japan en Brazilië is-is al uit.
pi_90224992
Jerome d'Ambrosio -> 2de Virgin!

Eindelijk weer een Belg in de F1 ! 8-)
pi_90226567
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:19 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Jerome d'Ambrosio -> 2de Virgin!

Eindelijk weer een Belg in de F1 ! 8-)
Gelukkig geen Giedo, dat zou een afgang worden. Voor Jerome ook trouwens.
pi_90232649
Gelukkig hebben ze voor Jerome gekozen en niet voor de centjes van Van der Garde!
the pleasure - the privilege is mine
pi_90232707
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:57 schreef Burnie88 het volgende:

[..]

Gelukkig geen Giedo, dat zou een afgang worden. Voor Jerome ook trouwens.
Juis, beide zijn ongeveer van gelijkwaardig niveau. Misschien dat we qua pure snelheid Van der Garde nog wel iets hoger in moeten schatten dan 'D Ambrosio.
Maar ach, het moet gek lopen willen de Virgins aankomend seizoen weer niet hopeloos achteraan willen rijden. Ik heb er totaal geen vertrouwen in. Ze willen daar voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, wat natuurlijk niet gaat werken. Ik denk dat ze bij Team Lotus de boel redelijk voor elkaar hebben en dat ze met een veel betere auto komen. Virgin zal geen partij meer zijn, is mijn voorspelling.
  dinsdag 21 december 2010 @ 19:37:55 #107
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_90248893
van der Garde is denk ik wel sneller. d'Ambrosio heeft slechts één sprintrace -die van Monaco- gewonnen omdat hij op pole stond vanwege zijn achtste plek in de hoofdrace...
pi_90250733
D'Ambrosio heeft het erg goed gedaan als testrijder en viel op met zijn tweede plaats in de Young Driver Test in Abu Dhabi.
  woensdag 22 december 2010 @ 00:03:51 #109
184465 Migue
Sensuele man
pi_90265427
Jérôme d'Ambrosio is een uitstekend coureur. Hij was in GP2 Series constant beter dan Kamui Kobayashi, en laten we nu ook niet doen alsof DAMS zo'n geweldig team is. De Giedo van der Garde-hetze plotseling slaat echt nergens op. 'Pech' is het woord dat bij Giedo hoort, de afgelopen twee jaar. Hoe anders had het kunnen zijn als hij vaker geluk had gehad dan pech.
pi_90283536
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 00:03 schreef Migue het volgende:
Jérôme d'Ambrosio is een uitstekend coureur. Hij was in GP2 Series constant beter dan Kamui Kobayashi, en laten we nu ook niet doen alsof DAMS zo'n geweldig team is. De Giedo van der Garde-hetze plotseling slaat echt nergens op. 'Pech' is het woord dat bij Giedo hoort, de afgelopen twee jaar. Hoe anders had het kunnen zijn als hij vaker geluk had gehad dan pech.
Over welke hetze heb je het?
  woensdag 22 december 2010 @ 14:13:57 #111
131800 Tarado
capô de fusca
pi_90288031
PETROV HOLDS ONTO RENAULT SEAT FOR TWO MORE SEASONS
Posted on | December 22, 2010 | by | No Comments

quote:
The Lotus Renault GP Team has confirmed today that it has signed Vitaly Petrov for another two seasons.
This is a great vote of confidence in the Russian, who was a rather erratic performer in 2010 with some very strong showings, such as Hungary, but also a tendency to lose the car when on slick tyres on a damp track. But he showed enough in the closing stages of the season to retain the drive and now has the security of knowing that he is in for 2012 as well as 2011. So he can build on the positives from this year.
As well as stringing a whole weekend together, rather than just individual moments of strong performance such as practice, qualifying or race, Petrovs biggest challenge will be to get closer to the pace of his team mate Robert Kubica.
The gap between the two in terms of average grid position across the season was the largest in the field this year; seven places. Kubica averaged 6th place, Petrov 13th. His low points score also contributed to Renault losing the chance of fourth place in the Constructors, as a second driver would normally be expected to score 50% of the points of the lead driver, which would have put them on a par with Mercedes.
Team boss Gerard Lopez was very keen for the Russian to stay on board as he opens up the Russian market to the team, a lucrative one in which Lopez company Genii Capital is already very active. With a Russian Grand Prix on the calendar for 2014, the Lotus Renault GP team, as it is now called, is well placed to benefit.
Lopez said. Last season, he showed on several occasions that he clearly has the potential to deliver. It was just a matter of putting everything together during the same weekend, race after race, and this will be his target for 2011.
Also, thanks to Vitaly and the team, Russia is opening up to Formula 1. Over the past few months, weve established close links with this country and with some of its strongest companies. Were looking forward to building on this special relationship and turning it into a very successful adventure over the next two seasons.
http://www.jamesallenonf1(...)or-two-more-seasons/
pi_90294693
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 14:13 schreef Tarado het volgende:
PETROV HOLDS ONTO RENAULT SEAT FOR TWO MORE SEASONS
Posted on | December 22, 2010 | by | No Comments

[..]

http://www.jamesallenonf1(...)or-two-more-seasons/
Nice :D Waar één goede race in de schijnwerpers allemaal niet goed voor kan zijn, he. (edit : plus wat Russische miljoenen)
Calm down, please!
pi_90300004
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 16:26 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Nice :D Waar één goede race in de schijnwerpers allemaal niet goed voor kan zijn, he. (edit : plus wat Russische miljoenen)
Ik denk vooral dat laatste. Al kunnen ze door het eerste de keuze weer wat makkelijker rechtvaardigen. :P
pi_90314392
LOL!!!

http://www.f1technical.net/news/15820

Kubica finds cellphone in cockpit

Renault has released a rather surprising clip and conversation of Robert Kubica back during FP3 of the 2010 Bahrain GP. While he was driving around the track, he found a cellphone in his cockpit, most likely from one of his engineers.
Calm down, please!
pi_90321949
pi_90333908
quote:
11s.gif Op donderdag 23 december 2010 00:47 schreef Trystar het volgende:
[ afbeelding ]
Alonso weg, van der Garde aangetrokken als zijn vervanger,
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_90334031
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 11:22 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Alonso weg, van der Garde aangetrokken als zijn vervanger,
_O-
Calm down, please!
pi_90334061
Van der Garde blijft bij Addax in GP2

Giedo van der Garde heeft besloten om nog een jaar in de GP2 te rijden. De Nederlander was in de running voor een stoeltje bij Virgin, maar dat koos voor Jerome d'Ambrosio. Van der Garde zal opnieuw uitkomen voor het team van Addax en wil voor de titel gaan.

"Ik ben blij dat de plannen voor volgend jaar rond zijn en wil Addax graag bedanken voor hun vertrouwen", liet Van der Garde weten. "De GP2 zal met een hagelnieuw chassis rijden in 2011, wat betekent dat iedereen vanaf nul zal beginnen met de afstelling van de auto. Een nieuwe auto betekent natuurlijk een enorme uitdaging en ik ben zeer gemotiveerd om voor het kampioenschap te knokken en verder te werken aan mijn ultieme doel; een zitje bij een competitief Formule 1-team."

Addax-teambaas Alejandro Agag: "Ik ben heel blij met het feit dat Giedo heeft besloten om nog een jaar voor ons te rijden. Ik ben er absoluut van overtuigd dat dit de juiste beslissing is, met het oog op een competitief Formule 1-stoeltje. Ik denk dat Giedo een zeer sterke kandidaat is voor de GP2-titel. En we hebben dit jaar al gezien wat die titel voor een coureur kan betekenen; de kampioen van 2010 rijdt volgend jaar voor Williams F1. Barwa Addax zal al zijn middelen inzetten om het talent van Giedo te ondersteunen, zodat hij zijn doel kan bereiken. We hebben nu een jaar met Giedo gewerkt en zijn relatie met het team is geweldig. Het team loopt met hem weg en we zijn erg blij dat hij nog een jaar blijft."
Calm down, please!
pi_90335101
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 22:39 schreef Googolplexian het volgende:
LOL!!!

http://www.f1technical.net/news/15820

Kubica finds cellphone in cockpit

Renault has released a rather surprising clip and conversation of Robert Kubica back during FP3 of the 2010 Bahrain GP. While he was driving around the track, he found a cellphone in his cockpit, most likely from one of his engineers.
LOL! Leuk dat je dat ook te zien krijgt
  donderdag 23 december 2010 @ 14:02:05 #120
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_90340692
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
pi_90340771
de jaarlijkse kerstkaart van ecclestone? :')
pi_90353299
En weer een nieuw hoofdstuk in de soap genaamd Lotus :')

quote:
Chapman family backs Group Lotus

The family of Colin Chapman has thrown its support behind Group Lotus's ambitions with the Renault team, after expressing its view that it would prefer the Team Lotus name not to return to Formula 1.

With no end in sight to the naming row that will see the Group Lotus-sponsored Renault team going up against Team Lotus in F1 next year, Lotus founder Colin Chapman's son Clive has now made his views clear for the first time.

In a statement issued on Thursday on behalf of the Chapman family by Clive, who is managing director of Classic Team Lotus, he says he is fully behind the efforts of Group Lotus CEO Dany Bahar.

And although previously he gave his blessing to the efforts of Lotus Racing when it had a deal in place with Group Lotus to use the name, he claims the situation is different now that the outfits licencing deal with the road car company has ended.

"The Chapman Family is impressed by the exciting developments underway at Group Lotus, and it is very grateful to Proton for the significant investment that is being made, to secure a strong future for the excellent workforce at the Hethel factory," stated Chapman.

"In 2010 the Chapman Family and Classic Team Lotus have been pleased to support Group Lotus in many ways. In consultation with Proton, this included supporting the use of the Lotus name in Formula 1, which was licensed by Group Lotus.

"The Chapman Family was impressed by the achievements of Lotus Racing as a new team, and appreciated its respect for Team Lotus history. However, then its license to use the Lotus name was terminated and things changed."

Tony Fernandes operation is taking Group Lotus to court over the termination of its licencing deal. While that matter is ongoing, the outfit purchased the Team Lotus name from its owner David Hunt in a deal agreed in September so it could rebrand the outfit.

The Team Lotus name is the moniker that Colin Chapmans F1 team originally ran under, and his son says the family would like its name not to be used in F1 again.

"During 2010, the Chapman Family, as and when appropriate, made it clear to those involved that it would prefer that the Team Lotus name should not be used in Formula 1. Indeed, assurances to this effect were received," he said.

"The Team Lotus identity represents the motor racing legacy of Colin Chapman, and this was preserved by the Chapman Family and invested within Classic Team Lotus. The association by Group Lotus with Team Lotus history is much appreciated and entirely appropriate, especially as it is in keeping with how things were in Colin Chapmans time.

"The Chapman Family is looking forward to continuing to give its support to Group Lotus, which is the ongoing Lotus entity created by Colin and Hazel Chapman. After all, the Lotus marque is the responsibility of Group Lotus, and Hethel is the home of Lotus."
pi_90357949
Voor de liefhebbers een PDF-bestand van 632 pagina's met daarin alle updates van alle teams gedurende het seizoen: http://bit.ly/2010_tech
  donderdag 23 december 2010 @ 23:55:03 #124
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_90370520
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 14:04 schreef Bluurgh het volgende:
de jaarlijkse kerstkaart van ecclestone? :')
Neuh, van Red Bull. >:)
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
pi_90388589
Niet echt F1 nieuws, maar toch:

quote:
Vader Kimi Raikkonen onverwachts overleden
De vader van ex Formule 1-coureur Kimi Raikkonen, Matti Raikkonen, is afgelopen woensdag onverwachts overleden. Dit meldt de Oostenrijkse krant Kleine Zeitung. Matti Raikkonen is slechts 56 jaar geworden.

Het management van de Fin vraagt iedereen de privacy en het verdriet van de familie te respecteren. "Zoiets als dit is, zeker met Kerst, erg moeilijk voor de familie", vertelde Riku Kuvaja - woordvoerder van Raikkonen.
RIP voor de nabestaanden ;(
vosss is de naam,
pi_90389566
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 13:01 schreef vosss het volgende:
Niet echt F1 nieuws, maar toch:

[..]

RIP voor de nabestaanden ;(
Godver ... wat een timing, zeg :{ RIP
Calm down, please!
pi_90393248
god wat zou ik kimi toch graag in de plaats van petrov zien zeg! Baal er nog steeds van dat hij niet meer in de f1 zit.. Altijd voluit gaan en niet denken aan de eventuele gevolgen!
pi_90394163
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 14:50 schreef rooneyelst het volgende:
god wat zou ik kimi toch graag in de plaats van petrov zien zeg! Baal er nog steeds van dat hij niet meer in de f1 zit.. Altijd voluit gaan en niet denken aan de eventuele gevolgen!
Met 0,0 motivatie en evenveel charisma. Opgerot staat netjes, zeg ik :) Dan zag ik nog liever Montoya.
Calm down, please!
  vrijdag 24 december 2010 @ 16:02:14 #129
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_90396112
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 15:09 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Met 0,0 motivatie en evenveel charisma. Opgerot staat netjes, zeg ik :) Dan zag ik nog liever Montoya.
Juist, d'r waren vaker leuke acties op de baan van Raikkonen. Maar dan idd het charisma.

Toen je Montoya noemde moest ik direct hier aan denken:

''You broke my fucking head'' :')
pi_90396356
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 16:02 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Juist, d'r waren vaker leuke acties op de baan van Raikkonen. Maar dan idd het charisma.

Toen je Montoya noemde moest ik direct hier aan denken:

''You broke my fucking head'' :')
:D :') Typische Montoya-non-actie _O-
Calm down, please!
pi_90396690
Montoya _O_
pi_90398441
quote:

[..]

ja je kan beter iemand hebben die heel veel praat en vervolgens geen deuk in een pakje boter rijdt!...hij deed hetgeen waarvoor ze hem in dienst namen en dat was snel rijden!
  vrijdag 24 december 2010 @ 17:00:57 #133
131800 Tarado
capô de fusca
pi_90398659
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 16:55 schreef rooneyelst het volgende:

[..]

ja je kan beter iemand hebben die heel veel praat en vervolgens geen deuk in een pakje boter rijdt!...hij deed hetgeen waarvoor ze hem in dienst namen en dat was snel rijden!
dat is juist het probleem dat deed hij niet meer
  vrijdag 24 december 2010 @ 17:07:17 #134
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_90398962
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 16:55 schreef rooneyelst het volgende:

[..]

Jammer dat ie dat vanaf 2008 niet meer heeft gedaan. Het enige wat er in me opkomt van zijn laatste 2 jaar is de actie van hem en Lewis in Spa '08 ( _O_ ) en z'n Magnum/Cola combinatie in Sepang ( :') )
pi_90399025
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 17:07 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Jammer dat ie dat vanaf 2008 niet meer heeft gedaan. Het enige wat er in me opkomt van zijn laatste 2 jaar is de actie van hem en Lewis in Spa '08 ( _O_ ) en z'n Magnum/Cola combinatie in Sepang ( :') )
Zijn bijnaam was natuurlijk niet voor niets The Iceman. 8-)
  vrijdag 24 december 2010 @ 17:18:27 #136
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_90399505
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 17:08 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Zijn bijnaam was natuurlijk niet voor niets The Iceman. 8-)
Dan hoop ik dat de Trulli-train nooit echt gaat gebeuren :P
pi_90448173
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 16:18 schreef Trystar het volgende:
Montoya _O_
Die pressconference van hem met Schumacher en ik geloof Button was ook geniaal.

You gotta be blind or just plain stupid if you didnnt see me.

En vervolgens vroegen ze aan Button hoe hij erover dacht en die deed net offie niks gezien had :')

Ik weet even niet meer wanneer dat precies was en op youtube kan ik het filmpje niet vinden zo 123.

Montoya was een baas :7
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_90448189
Ow kut, ik zit op Brennie's laptop
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  zondag 26 december 2010 @ 10:30:14 #139
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_90452603
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 17:07 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Vergeet Spa '09 niet ;)
pi_90453659
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 10:30 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Vergeet Spa '09 niet ;)
Die eigenlijk gewonnen had moeten worden door Fisichella.
pi_90453691
Spa 09 is de enige race in de afgelopen +/- 15 jaar die ik niet live gezien heb.

Kutvakantiehuis in Frankrijk zonder F1 op de TV :r }:| :(!

Heel mn vakantie verpest :'(
vosss is de naam,
pi_90453717
En er zou wel gewoon kabelTV zijn. Ja leuk, maar de enige zenders die het niet deden waren de zenders die F1 uitzonden. De rest deed het prima. Ik vermoed een complot :(
vosss is de naam,
  zondag 26 december 2010 @ 21:53:33 #143
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_90470940
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 10:30 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Vergeet Spa '09 niet ;)
1 keer de KERS-knop gebruiken na een safetycar-fase noem ik geen onvergetelijke actie. Wel op een cruciaal moment én perfect uitgevoerd. Maar ik kan niet zeggen dat Kimi daar al zijn talent toonde.
pi_90495360
BBC gamble £200m F1 deal by promoting Martin Brundle to hot seat and dropping Jonathan Legard

Read more: http://www.dailymail.co.u(...)d.html#ixzz19JwyO2N3
Calm down, please!
pi_90495444
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 15:04 schreef Googolplexian het volgende:
BBC gamble £200m F1 deal by promoting Martin Brundle to hot seat and dropping Jonathan Legard

Goed nieuws ^O^
pi_90497152
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 15:04 schreef Googolplexian het volgende:

Ik had juist helemaal niks tegen Legard
  maandag 27 december 2010 @ 15:51:45 #147
131800 Tarado
capô de fusca
pi_90497321
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 15:47 schreef SjaakVilleneuve het volgende:

[..]

Ik had juist helemaal niks tegen Legard
Ik ook niet, er was een duidelijke rangorde in commentaar, eentje neem je niet serieus en eentje wel, met Coulthard erbij kan je een competitie krijgen over wie het slimste jongetje van de klas is
pi_90498162
:s)

Maar ik denk dat Crofty een betere keuze zal zijn dan Coulthard. Het was fantastisch toen Kobabashi Heidfeld inhaalde op een enthousiaste manier en Crofty "Leeeeeeroy Jenkins" uitschreeuwde :)

[ Bericht 6% gewijzigd door ari_zahav op 27-12-2010 16:24:11 ]
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
pi_90498746
quote:

[..]

Met 0,0 motivatie en evenveel charisma. Opgerot staat netjes, zeg ik :)
http://www.liveleak.com/view?i=823_1227160711 _O_

@Brennie
http://www.garagetv.be/vi(...)2004_press_conf.aspx _O_

Het is jammer dat dat duo bij mclaren niet echt veel konden doen.
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
  maandag 27 december 2010 @ 18:55:38 #150
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_90504147
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 16:15 schreef ari_zahav het volgende:
:s)

Maar ik denk dat Crofty een betere keuze zal zijn dan Coulthard. Het was fantastisch toen Kobabashi Heidfeld inhaalde op een enthousiaste manier en Crofty "Leeeeeeroy Jenkins" uitschreeuwde :)
Twee oud-coureurs commentaar laten geven is denk ik niet het beste plan. Ik zie ook graag Crofty naast Brundle zitten.
Mag ook graag naar de Chequered Flag Podcast's luisteren van Radio 5 Live :)
  dinsdag 28 december 2010 @ 18:29:43 #151
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_90546641
Wie zijn die lui die de vrije training altijd deden bij de BBC? Samen met Anthony Davidson. Zij zijn enthousiast en hebben kennis.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_90546931
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 december 2010 18:29 schreef Fir3fly het volgende:
Wie zijn die lui die de vrije training altijd deden bij de BBC? Samen met Anthony Davidson. Zij zijn enthousiast en hebben kennis.
Zouden de volgende mensen moeten zijn: David Croft, Holly Samos, Anthony Davidson and Jason Swales.
  dinsdag 28 december 2010 @ 18:46:52 #153
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_90547438
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 december 2010 18:29 schreef Fir3fly het volgende:
David Croft is daar altijd de "lead-commentator"
Davidson is ook altijd erg interessant om naar te luisteren
pi_90569977
Het is een lastige situatie waar de BBC zich in heeft verwikkeld nu.

- Brundle heeft zijn plaats verdient, hij doet al commentaar sinds 1997 volgens mij, en hij doet het goed.
- Legard is zwaar kut, zie het youtube fimpje die ik eerder heb gepost.
- Crofty is de baas. Vrije trainingen zijn meestal saai, maar hij, Anthony Davidson, Maurice Hamilton, Ted Kravitz en Holly Samos (die helaas is gestopt met F1) maken de vrije trainingen interessant genoeg om helemaal te volgen. Ik weet niet of ik hem wil missen op de vrijdag en zaterdag.
- DC is grappig, zie de filmpjes die ik hier post, maar 2 coureurs bij elkaar kan verkeerd uitpakken. Maar Brundle is sinds 1996 geen coureur meer, dus het zou kunnen werken...

De BBC heeft nog 3 maanden om dit uit te vogelen, dus genoeg tijd om op internet petities te starten :)

woensdag 29 december 2010 @ 07:49:09 #155
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_90570374
Tof, twee coureurs als commentator, geef ze even een paar races om te oefenen en dan gaat het helemaal goed komen voor mijn gevoel.

D.C. deed het al leuk en goed als medepresentator voor de race :)
pi_90572933
quote:
Zeg maar gewoon @vosss hoor. Ik zat op Brennie's laptop toen ik die post plaatste :)
vosss is de naam,
  woensdag 29 december 2010 @ 11:28:41 #157
184465 Migue
Sensuele man
pi_90574624
V8 Supercars-uitzendingen worden bijna volledig door oud-coureurs gedaan en zij doen het beste commentaar en de hele show eromheen die ik ooit in de autosport gezien heb.
pi_90590512
vosss is de naam,
pi_90590965
Is die eerste onboard van Fangio? Volgens mij heb ik daar nog wel ergens het volledige filmpje van liggen.
Calmer than you are
pi_90590991
Uploaden die handel :9
vosss is de naam,
pi_90591137
Staat ergens op een externe HD met waarschijnlijk niet de tags 'onboard' en 'Fangio'. Als ik hem tegenkom, dump ik hem wel ergens.
Calmer than you are
pi_90676266
Alvast een prettige jaarwisseling F1-hoolies!
  vrijdag 31 december 2010 @ 14:41:56 #163
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_90676974
quote:
Op vrijdag 31 december 2010 14:26 schreef Burnie88 het volgende:
Sporten voor Sophia
pi_90687048
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 14:26 schreef Burnie88 het volgende:
Thanks, en van hetzelfde (8>
vosss is de naam,
pi_90688864
quote:
Op vrijdag 31 december 2010 14:26 schreef Burnie88 het volgende:
  vrijdag 31 december 2010 @ 21:05:13 #166
131800 Tarado
capô de fusca
pi_90691240
Allen een goed 2011 gewenst, dat het qua F1 minimaal net zo spannend wordt als 2010 met wat meer spektakel *O*
pi_90692293
Prettige jaarwisseling en een goed spannend en drama vrij F1 seizoen in 2011 toegewenst
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
  zaterdag 1 januari 2011 @ 09:59:44 #168
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_90703075
quote:
Op vrijdag 31 december 2010 21:05 schreef Tarado het volgende:
Allen een goed 2011 gewenst, dat het qua F1 minimaal net zo spannend wordt als 2010 met wat meer spektakel *O*
Sporten voor Sophia
  zaterdag 1 januari 2011 @ 11:17:30 #169
34586 kepler
No bounce, no play
pi_90703775
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 14:26 schreef Burnie88 het volgende:
pi_90703960
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 21:05 schreef Tarado het volgende:
Dit.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 januari 2011 @ 16:34:43 #171
Maffe Fries
pi_90712179
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 21:05 schreef Tarado het volgende:
Dit dus
  maandag 3 januari 2011 @ 10:47:20 #172
131800 Tarado
capô de fusca
pi_90783651
Toro Rosso to be sold?
January 3, 2011 by joesaward
quote:
There have been rumours in recent months that Scuderia Toro Rosso is again up for sale, with a price tag of around $30 million, although the buyer would also need to assume a certain amount of debt as well.

The team was up for sale a year or so ago but the economic climate was poor and at that point it made more sense for Red Bull boss Dietrich Mateschitz to invest instead and build up the team so that it would fetch a better price when the world economy recovers. In the interim the team was used to train up young drivers. When Mateschitz bought the team at the end of 2005 there was a provision that teams would be allowed to use customer cars and it made sense to have two teams. This worked well until the 2008 Italian Grand Prix when Sebastian Vettel’s victory in a Toro Rosso alarmed the other teams and customer cars were banned, forcing Toro Rosso to become a constructor again in 2009, although the teams did allow Toro Rosso to use the Red Bull design that year and allowed the 2010 car to be based on the 2009.

Red Bull is obviously keen to concentrate all of its resources on the main team, rather than paying for a secondary team that is only really useful to run young drivers when it would be much cheaper for Red Bull to provide drivers with money if it wants them to be race-trained in F1.

The team has competed in F1 since 1985, when founder Giancarlo Minardi moved his Formula 2 operation into Grand Prix racing. The perpetual underdog, it gained a loyal following despite continued financial problems. Minardi was forced to sell the operation to Australian businessman Paul Stoddart in 2001 and he in turn was forced to sell to Red Bull, although during his ownership the team helped to develop the careers of both Mark Webber and Fernando Alonso.
http://joesaward.wordpress.com/2011/01/03/toro-rosso-to-be-sold/
pi_90784509
Fuck..weer geen 27 miljoen gewonnen. Weg kans om mezelf in te kopen voor een jaartje F1.
Calmer than you are
  maandag 3 januari 2011 @ 12:00:16 #174
131800 Tarado
capô de fusca
pi_90786152
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 11:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Fuck..weer geen 27 miljoen gewonnen. Weg kans om mezelf in te kopen voor een jaartje F1.
:)

Ik won ook slechts 30euro ;(
pi_90786947
Ik won er 10.

Met een half lot.

Dus eik maar 5.

En dat moet nog door 2, want dat lot hadden we samen.

Toch mooi even ¤2,50 die je meepakt :')
vosss is de naam,
pi_90786986
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:00 schreef Tarado het volgende:

[..]

:)

Ik won ook slechts 30euro ;(
dat is mischien net genoeg om hrt te kopen ^O^
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_90787059
Dan ga ik Alonso maar van de baan af raggen in F1 2010 op de PS3
Calmer than you are
pi_90787972
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:26 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Dan ga ik Alonso maar van de baan af raggen in F1 2010 op de PS3
Dat doe ik altijd als ik verdrietig ben. Daar word ik instant vrolijk van O+

Overigens melden vandaag diverse bronnen (nog niet officieel) dat Luizi aan de kant geschoven is voor Di Resta en dat The Hulk er vrijdagcoureur wordt.

Officiële bevestiging zou aanstaande zijn.
Jammer dat Hulk geen racestoeltje heeft kunnen vinden. ;(

En ik ben natuurlijk benieuwd naar het debuut van Paul :Y
vosss is de naam,
pi_90788034
dat zou tof zijn :Y
vind di resta een meer dan prima coureur ^O^
pi_90788329
Met Sutil en Di Resta als coureur en dan Hulkenberg als vrijdagrijder denk ik dat ze een prima team hebben qua rijders bij Force India en zijn ze klaar om weer eens een stap voorwaarts te maken.

Ik hoop dat ze het komend jaar wat beter doen dan afgelopen jaar in elk geval :)
vosss is de naam,
  maandag 3 januari 2011 @ 13:17:59 #181
131800 Tarado
capô de fusca
pi_90788915
Alleen door die naam al heb ik niets met Force India, doet me teveel aan A1 denken, afgelopen jaar niet best met de beste motor van het veld.

Wel jammer dat Hulkenberg nu aan de zijlijn staat
  maandag 3 januari 2011 @ 14:17:52 #182
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_90791735
Di Montezemolo niet blij met V4-motoren

Boxers en lijnmotoren zijn (ook) al uitgesloten?
  maandag 3 januari 2011 @ 14:33:22 #183
131800 Tarado
capô de fusca
pi_90792405
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 14:17 schreef bodylotion het volgende:

Staat niet in de "pressrelease"

FORMULA ONE

quote:
The WMSC approved the introduction of a new specification engine from 2013, underlining the FIAs commitment to improving sustainability and addressing the needs of the automotive industry. Following dialogue with the engine manufacturers and experts in this field, the power units will be four cylinders, 1.6 litre with high pressure gasoline injection up to 500 bar with a maximum of 12,000 rpm.

The engines will deliver a 35% reduction in fuel consumption and will feature extensive energy management and energy recovery systems, while maintaining current levels of performance. In 2013, five engines will be permitted per driver, but each year after that the limit will be four.
http://www.fia.com/en-GB/(...)ges/wmsc-101210.aspx

Ik vind het grootste probleem dat het toerental maar tot 12000 mag, dit zal toch invloed hebben op het geluid
pi_90794368
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 14:17 schreef bodylotion het volgende:

Tuurlijk niet ... Wat moet Ferrari nou in de "echte wereld" met 4 pitters?
Calm down, please!
pi_90796486
quote:
Ik vind het grootste probleem dat het toerental maar tot 12000 mag, dit zal toch invloed hebben op het geluid
Lijkt me wel. Overigens dat het maar 4 pitjes zijn gaat ook invloed hebben op het geluid hoor, al zouden ze gewoon 18k rpm draaien. Dan nog hoor je duidelijk een 4 cilindergeluid. En dat hoort imo niet in de top motorsport.

De Formule 1 moet niet zuinig zijn. De Formule 1 moet niet milieubewust zijn. De Formule 1 moet niet goedkoop zijn.

De Formule 1 moet schreeuwen en janken en zo veel mogelijk brandstof zuipen en stinkende milieuvervuilende slierten achterlaten. *O* _O_ O+

Maargoed, die tijden hebben we helaas wel gehad ;(
vosss is de naam,
pi_90797998
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:54 schreef vosss het volgende:

De Formule 1 moet schreeuwen en janken en zo veel mogelijk brandstof zuipen en stinkende milieuvervuilende slierten achterlaten. *O* _O_ O+

En dan binnen 5 jaar dood of weg uit Europa :{

Neuh ... laat ze maar de toon zetten voor andere motorsporten ;) ik vind het prima!
Calm down, please!
pi_90798220
Het is verdomme geen theekransje met agrobiologisch verantwoorde kaakjes erbij }:|

Het is de Formule 1, de absolute top van de motorsport en dat moet zuipen en stinken en milieubelastend zijn :Y
vosss is de naam,
  maandag 3 januari 2011 @ 16:26:52 #188
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_90798309
Een F1-motor is nu al efficiënter dan een Prius :P

Maar ik denk dat het net zo gaat klinken als die Brabhams begin jaren '80. Rauw.
pi_90798483
Met efficiëntie heb ik geen problemen. Met milieubewust wel.

Milieubewuste F1 is zo een beetje hetzelfde als alcoholvrij bier. :r
vosss is de naam,
  maandag 3 januari 2011 @ 16:34:06 #190
131800 Tarado
capô de fusca
pi_90798698

Dit is een BMW 4 cylinder F2 en maakt nog geen 10.000rpm en heeft 400 pk, dan moet het met het geluid van de nieuwe F1 auto's mee kunnen vallen (hoop ik) :)
pi_90798700
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 16:29 schreef vosss het volgende:
Met efficiëntie heb ik geen problemen. Met milieubewust wel.

Milieubewuste F1 is zo een beetje hetzelfde als alcoholvrij bier. :r
Welneee!!!

Vmax = Vmax ... kan jou het nou schelen hoe je d'r komt?

Misschien dat door de nieuwe motoren, KERS en minder herrie F1 ook wel weer op Zandvoort mag rijden uiteindelijk!
Calm down, please!
pi_90798769
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 16:34 schreef Googolplexian het volgende:
Misschien dat door de nieuwe motoren, KERS en minder herrie F1 ook wel weer op Zandvoort mag rijden uiteindelijk!
Geloof het maar niet :D :'( :D
vosss is de naam,
  maandag 3 januari 2011 @ 16:44:57 #193
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_90799260
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 16:34 schreef Tarado het volgende:

Dit is een BMW 4 cylinder F2 en maakt nog geen 10.000rpm en heeft 400 pk, dan moet het met het geluid van de nieuwe F1 auto's mee kunnen vallen (hoop ik) :)
Dit is dacht ik ook een 4 cylinder:

pi_90799609
Die 1.5 V16 uit de jaren 50 klinkt toch het best imo O+
vosss is de naam,
pi_90805225
quote:
7s.gif Op maandag 3 januari 2011 16:25 schreef vosss het volgende:
Het is verdomme geen theekransje met agrobiologisch verantwoorde kaakjes erbij }:|

Het is de Formule 1, de absolute top van de motorsport en dat moet zuipen en stinken en milieubelastend zijn :Y
Jij gaat het nog zwaar krijgen als in 2016 de hybride-auto's komen. :)

Overigens moet het niet persé zuipen en stinken. Het moet high tech zijn, innovatief, het voorbeeld an waar het naartoe zal gaan, van wat er mogelijk is. Zuipen en stinken is nogal ouderwets.
  maandag 3 januari 2011 @ 19:14:12 #196
34586 kepler
No bounce, no play
pi_90805419
Hybride -O-
pi_90806567
quote:
Zuipen en stinken is nogal ouderwets.
Zeg ketelbinkie, noem je mij nou ouderwets of hoe moet ik dit opvatten? }:|
vosss is de naam,
pi_90806615
quote:
2s.gif Op maandag 3 januari 2011 19:14 schreef kepler het volgende:
Hybride -O-
Hybride is een tussen-fase.

Ook F1 wordt op den duur 100% elektrisch + KERS.

Hoe minder je een energie-vorm hoeft te converteren, des te zuiniger is de motor
Calm down, please!
pi_90806649
quote:
6s.gif Op maandag 3 januari 2011 19:40 schreef vosss het volgende:

[..]

Is tegenwoordig echt geen belediging meer, hoor.
Of ben je New Kid Turbo?
Calm down, please!
pi_90806942
quote:
6s.gif Op maandag 3 januari 2011 19:40 schreef vosss het volgende:

[..]

Hoezo, stink je?
  maandag 3 januari 2011 @ 20:06:57 #201
184465 Migue
Sensuele man
pi_90807942
quote:
6s.gif Op maandag 3 januari 2011 19:10 schreef k_man het volgende:

[..]

Jij gaat het nog zwaar krijgen als in 2016 de hybride-auto's komen. :)

Overigens moet het niet persé zuipen en stinken. Het moet high tech zijn, innovatief, het voorbeeld an waar het naartoe zal gaan, van wat er mogelijk is. Zuipen en stinken is nogal ouderwets.
En zo is het. Formule 1 heeft niets met dikke motoren en een teringherrie te maken. Laat dat maar aan de Amerikanen en Australiërs over (en zelfs daar is men al eerder tot het inzicht gekomen dat het zuiniger en efficiënter moet). Formule 1 heeft met de ontwikkeling van technologie te maken. Hoe relevant is de ontwikkeling van een V8 nou nog? Ferrari kan wel huilie huilie doen (what else is new?), maar over 5, 10 jaar, zitten er ook in de Ferrari's en Mercedes-AMG's kleinere motoren, maximaal V6.

Het is tijd dat sommige mensen wakker worden en met de tijd meegaan, want de tijd wacht niet op hen.
pi_90823513
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 16:44 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Dit is dacht ik ook een 4 cylinder:

Klopt, een BMW M12..4 cilinder in lijn, max iets van 12000 rpm en 1500 pk.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_90826199
quote:
Formule 1 heeft met de ontwikkeling van technologie te maken.
Ontwikkeling van technologie?

Mag ik je er even aan herinneren dat het motorenregelement al jaren bevroren is.
Daar ontwikkeld men 0,0 meer aan :{

En F1 moet wel benzineslurpend en lawaaierig etc zijn :)
vosss is de naam,
pi_90827401
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 09:18 schreef vosss het volgende:

[..]

Ontwikkeling van technologie?

Mag ik je er even aan herinneren dat het motorenregelement al jaren bevroren is.
Daar ontwikkeld men 0,0 meer aan :{

En F1 moet wel benzineslurpend en lawaaierig etc zijn :)
Motoren mogen alleen aangepast worden om ze betrouwbaarder te maken. Dat heeft met kostenreductie te maken. Ook een vorm van vernieuwing, want alles moet tegenwoordig duurzaam zijn. (Ze mogen alleen niet aangepast worden om ze sterker en sneller te maken).

En om aan de innovatie tegemoet te komen is er om de zoveel jaar een nieuw reglement waarin de engineers hun technologische vernieuwing kwijt kunnen. Zoals nu met de nieuwe 1.6 l turbo motoren. Die moeten dus zuinig en betrouwbaar worden. En de vindingen die daarmee gedaan worden, kunnen dan weer gebruikt worden in de auto industrie, waar de trend is om alles zuiniger en betrouwbaarder te maken. (Enkele sportieve merken uitgesloten, maar die gaan nog wel overstag).
  dinsdag 4 januari 2011 @ 13:20:59 #205
262938 ForzaScuderiaFerrari
Subaru Impreza GT Turbo
pi_90833316
Tja, enerzijds is het jammer. Het jankende geluid van de huidige motoren is wel mooi. Anderzijds is een compleet nieuw concept ook wel weer uitdagend en het sluit inderdaad ook een stuk beter aan bij de huidige situatie waarin we steeds meer turbo-motoren op zien duiken.

Ik ben benieuwd...vooral naar de ruzies van teams die elkaar gaan beschuldigen van het rommelen met de turbodruk :P
Forza Scuderia Ferrari
Subaru Power!
pi_90842835
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 19:41 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Hybride is een tussen-fase.

Ook F1 wordt op den duur 100% elektrisch + KERS.

Hoe minder je een energie-vorm hoeft te converteren, des te zuiniger is de motor
Het is alleen jammer dat Mercedes zijn KERS (blijkbaar) niet zo makkelijk kan aanpassen. Anders hadden we komend seizoen al een krachtigere KERS gehad. -O-

Offtopic: Ik ga naar de GP van Canada. *O*
  dinsdag 4 januari 2011 @ 17:30:02 #207
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_90842928
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 17:28 schreef ElmarO het volgende:

[..]

nice! hoe dat zo?
pi_90843928
quote:
Op dinsdag 4 januari 2011 17:28 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Het is alleen jammer dat Mercedes zijn KERS (blijkbaar) niet zo makkelijk kan aanpassen. Anders hadden we komend seizoen al een krachtigere KERS gehad. -O-

montreal is een mooie stad :)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 januari 2011 @ 17:55:21 #209
Maffe Fries
pi_90843967
Erg tof Elmar. Een van de leukste races van het jaar. Geniet er van
pi_90843993
quote:

Camera mee & Fok!F1 reportage on scene. *O*

ps.: gaaf!
Calm down, please!
pi_90850907
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 17:30 schreef bodylotion het volgende:

[..]

nice! hoe dat zo?
Ik wilde graag een keer naar een Grand Prix buiten Europa. Nu deed de kans zich voor om te gaan en dan moet je maar gelijk een toffe uitzoeken. :7

quote:
14s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
Erg tof Elmar. Een van de leukste races van het jaar. Geniet er van
Gaat wel lukken denk ik. :P
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 17:55 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Camera mee & Fok!F1 reportage on scene. *O*

ps.: gaaf!
Ik ga mijn best doen. *O*
pi_90851035
quote:
Op dinsdag 4 januari 2011 17:28 schreef ElmarO het volgende:

[..]
Cool! Have fun! :)
pi_90851746
Leuk, Elmar!

Happy New Year, iedereen!
pi_90853668
Chris Dyer gehaktdag bij Ferrari vanwege Abu Dhabi.

Maar als Alonso van de baan af knalt in Monaco en Belgie, is er niets ah handje :')
Calmer than you are
  dinsdag 4 januari 2011 @ 22:37:35 #215
131800 Tarado
capô de fusca
pi_90859954
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 20:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Chris Dyer gehaktdag bij Ferrari vanwege Abu Dhabi.

Maar als Alonso van de baan af knalt in Monaco en Belgie, is er niets ah handje :')
Inderdaad vreemd dat ze Dyer nu slachtofferen, zo'n off day maakt je juist scherper lijkt me
  dinsdag 4 januari 2011 @ 23:29:35 #216
184465 Migue
Sensuele man
pi_90862583
Zo gaat dat in Italië. Megaslechte move om je team te motiveren.
  woensdag 5 januari 2011 @ 12:19:09 #217
262938 ForzaScuderiaFerrari
Subaru Impreza GT Turbo
pi_90875929
Vreemde actie ja. Iedereen maakt weleens fouten en soms worden die op de beslissende momenten gemaakt. Of hadden ze Alonso ook ontslagen als ie in de laatste ronde de bocht uit was gevlogen? :')
Forza Scuderia Ferrari
Subaru Power!
pi_90877178
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:19 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
Vreemde actie ja. Iedereen maakt weleens fouten en soms worden die op de beslissende momenten gemaakt. Of hadden ze Alonso ook ontslagen als ie in de laatste ronde de bocht uit was gevlogen? :')
De schoonmaakster, de baan was immers vies want dat is de enige reden dat hij eraf kan zijn gegaan hij maakt immers geen fouten ;)
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:08:30 #219
131800 Tarado
capô de fusca
pi_90878360
Zo, moet me ook maar weer eens op de hoogte brengen van de ontwikkelingen nu de presentaties eraan komen :W
Where facts are few, experts are many.
pi_90878585
quote:

nice! ^O^
pi_90879148
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:49:54 #223
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_90879240
Oeh!
Naamtopic! *O*
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:54:14 #224
131800 Tarado
capô de fusca
pi_90879427
quote:

[..]

Ik had hier overheen gelezen, geweldig ^O^ , toch één van de mooiste races van het jaar, ben benieuwd of dat live ( ik bedoel dus niet op tv) ook zo is :)
pi_90894006
ROTTERDAM - De Italiaanse Formule 1-renstal Ferrari heeft Chris Dyer opzijgeschoven als hoofd van de technische staf. Hij wordt opgevolgd door Pat Fry, die nog voor McLaren werkte.

Dyer krijgt met zijn verwijdering de rekening gepresenteerd voor de tactische blunder die hij afgelopen seizoen maakte in de beslissende GP van Abu Dhabi. Op zijn aanraden richtte Ferrari in die race alle aandacht op WK-leider Mark Webber, maar dat bleek niet de goede keuze. Webbers Red Bull-ploegmaat Sebastien Vettel profiteerde optimaal van de vrijheid en snoepte zo de wereldtitel weg voor de neus van Fernando Alonso.

In de Italiaanse media werd Dyer na afloop aangewezen als grote schuldige voor het mislopen van de titel.
05/01/11 17u43
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-na-WK-blunder.dhtml

Gottegot, het moet niet gekker worden. Stel je eens voor als je een fout maakt! :r Over alle goede dingen die hij gedaan heeft hoor je niemand. Nee, gelijk de kop er af bij een fout. Walgelijk.
Jaja, ik weet het. Zo gaat dat tegenwoordig :N
pi_90894789
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik had hier overheen gelezen, geweldig ^O^ , toch één van de mooiste races van het jaar, ben benieuwd of dat live ( ik bedoel dus niet op tv) ook zo is :)
Ik hoop van wel. Heb in ieder geval kaarten besteld voor een tribune bij de uitgang van de pitstraat (Turn 2). Dus ik verwacht ook wel wat actie te zien. :)
pi_90896680
qua sfeer kun je iig bijna niet beter hebben denk ik, volgens mij leeft het daar enorm in cnada :Y
  woensdag 5 januari 2011 @ 19:37:04 #228
34586 kepler
No bounce, no play
pi_90897571
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 18:55 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ik hoop van wel. Heb in ieder geval kaarten besteld voor een tribune bij de uitgang van de pitstraat (Turn 2). Dus ik verwacht ook wel wat actie te zien. :)
Erg cool, de Canadese GP staat ook op mijn lijstje :Y Plak je er nog een rondreis aan vast?

De GP van Melbourne staat trouwens bovenaan mn lijstje :D
pi_90899226
Naja, er komt nu Pat Fry te zitten, en die kan wel wat.
pi_90899296
quote:
1s.gif
Geweldig zeg! Veel plezier alvast!
pi_90899575
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 18:55 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Dat is een hele mooie bocht om te zitten. Nee ik ben er niet geweest, maar het is altijd mijn favoriete race op de kalender geweest, samen met die van Suzuka ! Turn 1 & 2 zijn een allesbeslissende factor bij de start en ook inhaalpogingen willen daar nog wel eens foutlopen !

Veel plezier en ik hoop tzt nog wel wat terug te zien :)
  donderdag 6 januari 2011 @ 13:04:51 #232
131800 Tarado
capô de fusca
pi_90927487
Neil Martin van RBR naar FERRARI

Ferrari slaat slag op transfermarkt
Uitgegeven: 6 januari 2011 11:18
Laatst gewijzigd: 6 januari 2011 11:25
AMSTERDAM - Ferrari heeft een opvallende slag geslagen op de transfermarkt. Neil Martin treedt met onmiddellijke ingang toe tot het technisch kader van het team. Hij komt over van Red Bull.

© ANP
De 38-jarige Engelsman was een van de belangrijkste mensen in de cockpit van de renstal van wereldkampioen Sebastian Vettel.
Een zelf ontwikkeld computerprogramma stelt Martin in staat tijdens de race de juiste strategie te bepalen. Het is onbekend in welke functie hij deze expertise gaat gebruiken in dienst van Ferrari.

Tactische blunder
Eigenaar Dietrich Mateschitz van Red Bull is niet bang dat Martins vertrek het startsein is van een exodus. Integendeel, de contracten van de vijftig belangrijkste mensen zijn onlangs verlengd, zegt hij in Bild. Sebastian weet precies met welke personen hij zal samenwerken in de toekomst.
Ferrari maakte begin deze week al bekend dat het Chris Dyer uit zijn functie heeft ontheven als het hoofd van de technische staf tijdens Grands Prix.
Directe aanleiding is de tactische blunder die hij beging tijdens de laatste race van het vorige seizoen in Abu Dhabi. Door een verkeerde pitstopstrategie moest Fernando Alonso de titel laten aan Vettel.
  donderdag 6 januari 2011 @ 13:07:48 #233
131800 Tarado
capô de fusca
pi_90927620
Force India to launch VJM04 at Jerez test
6 January 2011 by Keith Collantine

quote:
Force Indias 2011 F1 car will make its first appearance in the second test of the year at Jerez.

The VJM03 will remain in service for the first test 2011 at Valencia.

Chief operating officer Otmar Szafnauer told Reuters the new car will be revealed at Jerez:

There is always a trade-off between running the car early and getting increased information for the aero department and we believe it will work to our advantage, given our size and resources.
Otmar Szanfnauer

The Jerez test is on February 10-13th.

The team is yet to confirm its 2011 driver line-up with Paul di Resta and Nico Hülkenberg understood to be vying for a place at the team as well as 2010 drivers Adrian Sutil and Vitantonio Liuzzi.
http://www.f1fanatic.co.u(...)vjm04-at-jerez-test/
  donderdag 6 januari 2011 @ 17:51:22 #234
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_90940990
pi_90941036
Als ik iemand zo nodig NIET hoef te zien in de F1 is hij het wel :X
vosss is de naam,
  donderdag 6 januari 2011 @ 17:53:56 #236
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_90941139
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 17:52 schreef vosss het volgende:
Als ik iemand zo nodig NIET hoef te zien in de F1 is hij het wel :X
Toch heeft hij ooit een nette vierde plek gescoord tijdens de GP van Indianapolis :+
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 januari 2011 @ 17:55:13 #237
Maffe Fries
pi_90941203
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 17:53 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Toch heeft hij ooit een nette vierde plek gescoord tijdens de GP van Indianapolis :+
Dat was toch die slalomrace?
  donderdag 6 januari 2011 @ 17:58:42 #238
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_90941353
quote:
10s.gif Op donderdag 6 januari 2011 17:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat was toch die slalomrace?
om de flessen die op de baan gegooid werden, ja :7
pi_90942965
Was het niet zo dat hij eerst best redelijk was, maar nadat hij een flinke crash had gemaakt toen helemaal achteraan reed?
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_90943377
Mja ach, geen prutser, maar er zijn veel beteren op de markt. Aan de nadere kant, want moet je met een goede coureur als je toch achteraan rijdt :P
  donderdag 6 januari 2011 @ 19:48:42 #241
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_90946541
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 18:35 schreef Waffle het volgende:
Was het niet zo dat hij eerst best redelijk was, maar nadat hij een flinke crash had gemaakt toen helemaal achteraan reed?
Nee dat was Massa...

Heb ooit een keer een foto van hem gemaakt tijdens een pitstop in de Worldseries by Renault dat ie de krik mee nam hahahah
N/A
pi_90946928
Volgens mij was hij best wel snel, maar was/is het typisch weer zo'n coureur die het van z'n goede dagen moet hebben. Niet constant dus...

Ik heb vaak negatieve reacties gelezen over een andere pay-driver, Bernoldi. Hij had precies het zelfde syndroom, maar was ook wel getalenteerd en had van mij langer in de F1 mogen blijven. Zeker na de race op Monaco in 2001, waar hij David Coulthard 41 ronden lang een cursus "blokken" gaf :D
pi_90947119
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 19:56 schreef Meike26 het volgende:
Volgens mij was hij best wel snel, maar was/is het typisch weer zo'n coureur die het van z'n goede dagen moet hebben. Niet constant dus...

Ik heb vaak negatieve reacties gelezen over een andere pay-driver, Bernoldi. Hij had precies het zelfde syndroom, maar was ook wel getalenteerd en had van mij langer in de F1 mogen blijven. Zeker na de race op Monaco in 2001, waar hij David Coulthard 41 ronden lang een cursus "blokken" gaf :D
De beste blijft toch wel

:P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 januari 2011 @ 20:01:20 #244
Maffe Fries
pi_90947178
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 19:56 schreef Meike26 het volgende:

Dat was geniaal toen
  donderdag 6 januari 2011 @ 20:01:22 #245
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_90947179
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 20:00 schreef SjaakVilleneuve het volgende:

[..]

De beste blijft toch wel
[ afbeelding ]
mazzacane _O-
Sporten voor Sophia
pi_90947343
Hmm, De Cesaris was ook wel geinig. :)
  donderdag 6 januari 2011 @ 20:10:36 #247
65960 sanger
pi_90947637
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 18:35 schreef Waffle het volgende:
Dat was Burti. Althans, ik denk dat jij hem bedoeld :)

pi_90948700
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 20:01 schreef Toekito het volgende:

[..]

mazzacane _O-
Is zelfs een Nederlands bedrijf naar vernoemd. Mazza Opleiding, Training en Coaching.

quote:
"De naam Mazza is afgeleid van de Formule 1 coureur Gaston Mazzacane, een rijder uit de Minardi-stal"
Blijkbaar net zo succesvol als Mazzacane, want het bedrijf bestaat niet meer.
pi_90950054
quote:

[..]

De beste blijft toch wel
[ afbeelding ]
Dat was er eentje inderdaad, maar Giovanni Lavaggi was minstens net zo talentloos :) .
  donderdag 6 januari 2011 @ 23:49:54 #250
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_90959622
quote:

[..]

De beste blijft toch wel
[ afbeelding ]

Hij was baas. _O_
pi_90960448
Riccardo Rosset :').
Vergeet Taki Inoue en Yuji Ide niet :')

_O_

Of natuurlijk...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 januari 2011 @ 00:12:12 #252
Maffe Fries
pi_90960568
Tarso Marques, nog zo'n hoogvlieger
pi_90960593
Pedro Diniz, met de centjes van papa's Parmalat
  vrijdag 7 januari 2011 @ 00:16:30 #254
34586 kepler
No bounce, no play
pi_90960704
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 00:12 schreef Glijdt_licht het volgende:
Pedro Diniz, met de centjes van papa's Parmalat
Diniz kon nog wel enigszins rijden toch? :D
pi_90960773
En natuurlijk mag Jean-Denis Délétraz niet ontbreken
quote:
1994 : Larrousse

Towards the end of 1994, the Larrousse team were running short on money.[5] Larrousse's number 19 car, which had started the year being driven by Olivier Beretta, was now being driven by drivers who could bring sponsorship money to the team.[5] For the final race of the year in Australia, Larrousse let Délétraz replace Érik Comas in the team's second car for more sponsorship money in order to aid their financial situation.[5]

During qualifying, Délétraz surprised some in the Formula One paddock when he qualified in 25th position, outqualifying Domenico Schiattarella.[2] However, Schiattarella overtook him during the first lap of the Grand Prix, and Délétraz gradually dropped back from the rest of the field. He retired on lap 57 with gearbox failure, after he had already been lapped ten times. He was lapping the circuit 6 seconds slower than the leaders, 2 seconds slower than his teammate Hideki Noda and 1-2 seconds slower than the next slowest driver Schiattarella.
quote:
1995 : Pacific
During qualifying for his first round of the year, in Portugal, Délétraz was hindered by a gearbox problem which saw him qualify last, twelve seconds behind pole-position sitter David Coulthard. The race proved problematic as well - Délétraz was so out of his depth that after 3 laps, he was 40 seconds behind Coulthard, and was lapping the circuit 12 seconds slower than the leaders and 6-7 seconds than the next slowest driver Roberto Moreno in a Forti and 7-8 seconds slower than his teammate Montermini. He was lapped by the leaders after just seven laps of the race, and after fourteen he retired from the race with cramp in his left arm- but this drew paddock wide criticism as Estoril is a clockwise circuit, which requires more work from the right arm, and English F1 journalist Nigel Roebuck made scathing comments about Deletraz's performance in the race. He did better at his second race, at the Nürburgring, saw him qualify just over nine seconds behind pole-position, and he finished the race in fifteenth place as the last finisher, seven laps behind the winner.
pi_90960790
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 00:16 schreef kepler het volgende:

[..]

Uiteindelijk werd ie nog best goed... :P
  vrijdag 7 januari 2011 @ 03:40:48 #257
184465 Migue
Sensuele man
pi_90963691
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 00:09 schreef Glijdt_licht het volgende:
Of natuurlijk...
[ [url=http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:hyyH99i6WNOBsM:http://f1rejects.com/driv(...)1.jpg&t=1]afbeelding[/url] ]
Esteban Tuero was een enorm groot talent, maar die jongen koos er zelf voor om geen Formule 1 meer te doen. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat hij met de juiste motivatie een succesvolle Formule 1-coureur had kunnen zijn. De resultaten spreken voor zich, net als de opinie van Formule 1-prominenten destijds.
pi_90964085
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 00:16 schreef kepler het volgende:

[..]

Ja, die was niet heel slecht.
pi_90965085
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 00:09 schreef Glijdt_licht het volgende:
Riccardo Rosset :').

tosser :')
pi_90965416
Tja, die Tuero heb ik ook nooit begrepen: destijds jongste coureur ooit in F1 en deed het toch vrij prima. Stopte hij niet nadat ie redelijke crash had meegemaakt?

Overigens is er voor mij maar een echte held: Taki Inoue. Er is ergens een interview van Olav Mol met die gozer, waarop ie alleen maar 'is okay' antwoord. Briljant.
Calmer than you are
pi_90965717
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 09:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Tja, die Tuero heb ik ook nooit begrepen: destijds jongste coureur ooit in F1 en deed het toch vrij prima. Stopte hij niet nadat ie redelijke crash had meegemaakt?

Overigens is er voor mij maar een echte held: Taki Inoue. Er is ergens een interview van Olav Mol met die gozer, waarop ie alleen maar 'is okay' antwoord. Briljant.
Ik vind het zo jammer dat ik pas sinds dit seizoen écht F1 volg :) Ik heb heel wat gemist :(
  vrijdag 7 januari 2011 @ 10:16:42 #262
184465 Migue
Sensuele man
pi_90966907
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 09:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
De crash was de officiële reden. De werkelijkheid zou zijn dat racen in de Formule 1 vooral de droom van zijn vader was en niet van Esteban zelf.

Inmiddels rijdt hij al weer heel wat jaartjes in de TC2000, dus hij lijkt daar wel gelukkig mee te zijn. Good for him.
pi_90968799
Karthikeyan naar HRT, geen slechte keuze lijkt me. Ik heb Narain niet bepaald hoog zitten, maar hij heeft wel vrij veel ervaring en hij zal veel sponsorgeld meenemen uit het onontgonnen India wat betreft sponsoren. Ben benieuwd wie het 2e stoeltje krijgt, ik zou Klien er in houden.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 11:43:46 #264
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_90969788
Ik had liever iets nieuws gezien in plaats van Karthikeyan.
Nietszeggende coureur.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:24:37 #265
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_90971478
die 107 procent-regel kan nog wel eens kut worden voor HRT...
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:27:33 #266
131800 Tarado
capô de fusca
pi_90971587
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:24 schreef bodylotion het volgende:
Ik vraag me af of ze uberhaupt aan de start verschijnen bij de eerste GP
pi_90972975
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:24 schreef bodylotion het volgende:
Zal wel meevallen. Vorig jaar waren ze er ook met de 107% altijd bij geweest, toch? Zoiets zie Bernie iig.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 13:20:16 #268
293993 sveno1990
Lick it, lick it, lick it
pi_90973680
weer zon rijder die niks toevoegt hij heeft zijn kans al gehad om te laten zien wat die had en heeft gefaald.

ik zie liever een rijder uit de GP2 een kans krijgen
I'll rip your head off and shit down your neck
pi_90974544
Narain is een schande voor de F1, zoals dat zovele coureurs zijn en zijn geweest trouwens. Dan is Chandok iets minder slecht. Waarom sponsert Tata deze Chandok dan niet?
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 13:20 schreef sveno1990 het volgende:
weer zon rijder die niks toevoegt hij heeft zijn kans al gehad om te laten zien wat die had en heeft gefaald.

ik zie liever een rijder uit de GP2 een kans krijgen
Er zou een regel moeten komen dat in ieder geval de kampioen uit de GP2 ondergebracht wordt bij een F1 team, al dan niet met Bernie's hulp. Een beetje zoals dat nu in de Indy's ook gebeurd. Voor de nummer 2 zou dan een prijs als vrijdagrijder vast moeten zitten ofzo.
pi_90976288
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 13:40 schreef Big-Ern het volgende:

Er zou een regel moeten komen dat in ieder geval de kampioen uit de GP2 ondergebracht wordt bij een F1 team, al dan niet met Bernie's hulp. Een beetje zoals dat nu in de Indy's ook gebeurd. Voor de nummer 2 zou dan een prijs als vrijdagrijder vast moeten zitten ofzo.
Maar dan wordt ook alweer de rijder met de beste wagen beloond.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 14:28:37 #271
131800 Tarado
capô de fusca
pi_90976557
Narain Karthikeyan, Karun Chandhok And Indian F1 Progress

quote:
F1s Indian horizons expanded dramatically yesterday when the Hispania Race Team (HRT) announced the signing of Narain Karthikeyan, the Indian who raced F1 for Jordan in 2005 and then stagnated as a Williams test driver in 2006-07. The Racedriver.com also understands that Indias other leading driver, Karun Chandhok, is on the verge of agreeing a third driver deal with Tony Fernandes Lotus Racing a contract that would include two races appearances in 2011 (at the Indian Grand Prix and also at the preceding Korean GP).

Karthikeyan has long enjoyed a positive sponsorship relationship with the massive Tata group (software suppliers to Ferrari) and regularly trains two London-based members of the Tata family at Dr Jonathan Palmers Bedford track facility. Tata were determined to support an Indian driver in their home Grand Prix and have therefore paid Eu10m to secure the full-time race drive for Karthikeyan. The 2011 HRT car will be based on the 2010 Dallara monocoque but a small team of engineers are now working out of the excellent BRP composite facility in the UK, designing a building a new adaptation of the Williams gearbox to the Dallara chassis. With HRT also rumoured to have secured major sponsorship from a Swiss bank, there is now every chance that a quick driver will be seen in the other HRT car, too.

Chandhok has meanwhile put together a neat-looking package for his Lotus deal. It may not involve a lot of racing but there is a fair chance that he will be able to parlay this into a full-time drive for 2012, particularly on the back of what is shaping up to be a blockbuster race in India. Monsoon rains have recently delayed circuit construction but the organizers as they would remain confident that all will be in place for the October 30 date.
http://www.theracedriver.(...)-indian-f1-progress/
pi_90985676
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 13:40 schreef Big-Ern het volgende:
Narain is een schande voor de F1, zoals dat zovele coureurs zijn en zijn geweest trouwens. Dan is Chandok iets minder slecht. Waarom sponsert Tata deze Chandok dan niet?

[..]

Ik snap ook niet waarom Chandhok geen kans krijgt, hij deed het beter dan Senna maar werd toch gekicked.

Wat de GP2 kampioen betreft, die rijdt dit jaar voor Williams (Maldonado) en de runner-up voor Sauber (Pérez)... daar zal je wel blij mee zijn?
  vrijdag 7 januari 2011 @ 17:51:03 #273
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_90985761
pi_90985832
Marussia Virgin Racing
24. Timo Glock
25. Jérôme d'Ambrosio

Waarom staat er nog TBA? Ook Petrov is al bevestigd bij Renault volgens wikipedia en hij staat op de Renault F1 website als driver.

quote:
Mallya...
Liuzzi OUT
Chandhok IN

Is dat nou zo moeilijk? :)

[ Bericht 14% gewijzigd door Nober op 07-01-2011 17:59:06 ]
pi_90987790
quote:
quote:
Eén seizoen racen voor HRT is prima, maar nu wil ik voor een team rijden waarmee ik punten kan scoren", zei hij
Ik vind dat nogal wat hoor.

10 races gereden en dan meteen hoog in de bol hebben :X
vosss is de naam,
  vrijdag 7 januari 2011 @ 18:55:53 #276
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_90988144
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 18:47 schreef vosss het volgende:

[..]

[..]

Ik vind dat nogal wat hoor.

10 races gereden en dan meteen hoog in de bol hebben :X
Hij heeft gelijk ;) Hoe hoog kun je jezelf schatten als je weet dat je eerst 7 andere teams langs moet om punten te pakken met een bak die langzamer is als een GP2. Iedere coureur wil punten pakken en het liefst winnen. Als je je zelf als doel geeft om enkel en alleen mee te kunnen rijden, dan verdien je het niet om f1-coureur te zijn, en verdien je enkel en alleen de stempel paydriver.
pi_90988260
Nouja ik persoonlijk ben van mening dat áls je al instapt in de F1 dat je dat dan zeker niet bij een derderangs kutteam eerste klas moet doen.
vosss is de naam,
pi_90989181
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 17:52 schreef Nober het volgende:
Marussia Virgin Racing
24. Timo Glock
25. Jérôme d'Ambrosio

Waarom staat er nog TBA? Ook Petrov is al bevestigd bij Renault volgens wikipedia en hij staat op de Renault F1 website als driver.

[..]

Mallya...
Liuzzi OUT
Chandhok IN

Is dat nou zo moeilijk? :)
Wel als Liuzzi nog een contract heeft voor 2011 en Mallya geen rechtszaak wil. dat moet eerst opgelost worden.
En dan Di Resta erin.
pi_90991408
Jon Noble van autosport.com op Twitter:

McLaren has announced it will launch its car in Berlin on February 4
  vrijdag 7 januari 2011 @ 20:35:50 #280
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_90993549
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 18:58 schreef vosss het volgende:
Nouja ik persoonlijk ben van mening dat áls je al instapt in de F1 dat je dat dan zeker niet bij een derderangs kutteam eerste klas moet doen.
Het moet toch ergens gebeuren? Kijk naar Webber, Alonso, Trulli, Fisichella. Allemaal Minardi, derde rangs kutteam destijds. Oké, die laatste 2 zijn misschiens niet de allerbeste voorbeelden, maar hebben het allebei niet onverdienstelijk gedaan bij Renault. Niet iedereen heeft de luxe van ene Hamilton. Of suiker oompjes zoals Mateschitz.
pi_90995158
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 17:48 schreef Nober het volgende:

[..]

Ik snap ook niet waarom Chandhok geen kans krijgt, hij deed het beter dan Senna maar werd toch gekicked.

Wat de GP2 kampioen betreft, die rijdt dit jaar voor Williams (Maldonado) en de runner-up voor Sauber (Pérez)... daar zal je wel blij mee zijn?
Zo hoort het wel ja.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 23:00:38 #282
131800 Tarado
capô de fusca
pi_91003468
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:56 schreef Trystar het volgende:
Jon Noble van autosport.com op Twitter:

McLaren has announced it will launch its car in Berlin on February 4
Ja en volgens hem doen ze de eerste test in Valencia niet met de nieuwe auto

McLaren plans interim car for first test

By Jonathan Noble Friday, January 7th 2011, 19:16 GMT

quote:
McLaren is set to use an interim car for the first Formula 1 test of 2011 at Valencia, AUTOSPORT understands, after announcing on Friday that its launch will be held in Berlin on February 4.

The first official test of the year takes place at Valencia from February 1-3, but McLaren will not unveil its new MP4-26 until the day after that test finishes.

AUTOSPORT understands that the launch is not simply a colour-scheme unveiling - but will be the actual first public appearance of the new car.

McLaren has declined to comment on its intentions for the first test at Valencia, but sources suggest the team is looking at using an updated version of the MP4-25 for the test - rather than its 2011 model.

It is understood that the car that will run at Valencia will likely be a modified hybrid of the current MP4-25, but fitted with aerodynamic developments and updates from the 2011 car.

Such a move would allow the team a few extra days of development time in the wind tunnel. Using a well-known platform will also ensure that McLaren should be able to complete plenty of mileage to gain data on how Pirelli's 2011 rubber interacts with the cars.

Tim Goss, chief engineer of McLaren's 2010 car, told AUTOSPORT last month that the outfit was upbeat about the progress being made with the new car.

"It's looking very good," Goss said. "We can't say much about it at the moment, but Doug [McKiernan, chief aerodynamicist] and his team have done a great job of creating the aerodynamic platform for the car, and it is looking good."

McLaren is not the only team that is choosing not to run its 2011 car in Valencia - with Force India, Virgin Racing and HRT all having so far confirmed that they will only run 2010 models for the first test.

World champion Red Bull Racing, which missed the first test last year, is making a big push to get its car ready for Valencia so it can understand better how the Pirellis work on the actual 2011 challenger.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 01:48:47 #283
184465 Migue
Sensuele man
pi_91012082
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:17 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Wel als Liuzzi nog een contract heeft voor 2011 en Mallya geen rechtszaak wil. dat moet eerst opgelost worden.
En dan Di Resta erin.
Mallya is ook gekke Henkie niet, hij gaat echt geen bakken met geld betalen om Liuzzi in te ruilen voor Chandhok wie bij lange na nog geen plek bij een regelmatig puntenscorend team heeft afgedwongen. Di Resta daarentegen, verdient die kans wel.
pi_91012186
Lotus-Renault R31, wat vinden jullie?

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 21:01 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Zo hoort het wel ja.
Maar als jij dat echt vind dan moeten er dus nu 12 GP2 coureurs in de F1 zitten? Rosberg, Kovalainen, Hamilton, Piquet, Glock, Di Grassi, Pantano, Senna, Hülkenberg, Petrov, Maldonado en Pérez.

Dat zijn namelijk de GP2 kampioenen en de runner-ups van 2005-2010, dan zou je over 5 jaar alleen maar GP2 coureurs in de F1 hebben... beetje te veel van het talenvolle als je het mij vraagt.

Dan word je op je wenken bediend zie ik, want alleen Pantano (Jordan, 2004) is het niet gelukt als GP2 kampioen, alle andere 11 wel en voor Pantano kreeg je Kobayashi.

Dat zou ten koste gaan van coureurs als Vettel, Kubica... en net als in de F1 geldt dat de beste auto/team vooraan mee doet voor het kampioenschap.

[ Bericht 9% gewijzigd door Nober op 08-01-2011 02:03:22 ]
  zaterdag 8 januari 2011 @ 03:26:24 #285
184465 Migue
Sensuele man
pi_91013887
De Formule 1 moet zich verre houden van prijzengeld en beloningen voor prestaties in feederseries. Anders sluit de F1 andere raceklassen uit, en hoe kan je dan nog spreken van de beste coureurs ter wereld? De beste coureurs van de GP2 wordt het dan. En hoewel dat ook geen schande is, is het niet eerlijk naar coureurs die hun best doen in DTM, IndyCar, Superleague Formula, etc. Klassen vanwaaruit de overstap naar de F1 ook prima te maken is. Er is toch wel genoeg animo voor coureurs om de weg naar de Formule 1 te vinden, in tegenstelling tot de weg naar de IndyCars die dat dan weer wel nodig heeft.
pi_91014970
Ja, voor een deel zeker mee eens. Het is natuurlijk ook onzin om te stellen dat het veld vnml uit GP 2 rijders moet bestaan want er zijn wel meer goede raceklasses. De andere kant is dat het in principe wel de ideale opstapklasse is. DTM bijvoorbeeld is compleet wat anders, is geen openwiel Formule racen meer. En je ziet maar weinig overstappen van IndyLights/IndyCars naar Europees racen. Als je eenmaal in Amerika racet kom je blijkbaar niet snel terug. Overigens is het rijdersnivo daar wel een stuk lager.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 08:54:22 #287
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_91015127
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 01:52 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]

Zie een paar weken geleden toen die foto online kwam...
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_91015228
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 01:52 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]

ernstig mooi :9~

en tevens ontzettend belachelijk dat deze kleurstelling aan de naam lotus gekoppelt word.
dat is hetzelfde als dat williams bijv. volgend jaar weer met rothmans kleuren gaat rijden :P
pi_91015942
quote:
Op zaterdag 8 januari 2011 08:54 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Zie een paar weken geleden toen die foto online kwam...
Dit.
Het is de R30 met de nieuwe livery, meer niet.
pi_91016422
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 09:09 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

ernstig mooi :9~

en tevens ontzettend belachelijk dat deze kleurstelling aan de naam lotus gekoppelt word.
dat is hetzelfde als dat williams bijv. volgend jaar weer met rothmans kleuren gaat rijden :P
Wat is daar belachelijk aan? De kleuren van de JPS Lotus. Waarom zou dat nu niet kunnen dan?
vosss is de naam,
pi_91016449
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 10:51 schreef vosss het volgende:

[..]

Wat is daar belachelijk aan? De kleuren van de JPS Lotus. Waarom zou dat nu niet kunnen dan?
omdat jps nu geen sponsor is?
pi_91016485
Ow op die manier bedoel je. :)

Nouja ik vind hem wel erg vet in elk geval :Y
vosss is de naam,
pi_91019259
Aan de andere kant :

Zwart + goud != trademark.

Zie Ferrari met hun achterlijkestreepjescode. Asociatie is kennelijk genoeg.
Calm down, please!
  zaterdag 8 januari 2011 @ 12:48:40 #294
65960 sanger
pi_91019326
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 12:46 schreef Googolplexian het volgende:
Aan de andere kant :

Zwart + goud != trademark.

Zie Ferrari met hun achterlijkestreepjescode. Asociatie is kennelijk genoeg.
Is de Renault wel zwart/goud en niet zwart/geel?
pi_91019419
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 12:48 schreef sanger het volgende:

[..]

Is de Renault wel zwart/goud en niet zwart/geel?
[F1] F1 nieuwtjes topic deel 79 - Het gevecht tussen de Lotussen
Calm down, please!
  zaterdag 8 januari 2011 @ 13:33:19 #296
65960 sanger
pi_91020768
Ja, die heb ik gezien. Ik zie het meer als geel. Iig niet het goud zoals dat vroeger door Lotus gebruikt werd volgens mij.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 14:06:37 #297
131800 Tarado
capô de fusca
pi_91022005
Zo "goud" ziet het goud er op die oude JPS ook niet uit maar de kwaliteit van de lak is ook niet te vergelijken
pi_91022462
Die Renault is een render, geen echte foto.. Valt dus niet veel over die kleur te zeggen op dat plaatje.
Where facts are few, experts are many.
pi_91022516
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:33 schreef sanger het volgende:
Ja, die heb ik gezien. Ik zie het meer als geel. Iig niet het goud zoals dat vroeger door Lotus gebruikt werd volgens mij.
Word rijk! Vindt de eerste internet spiegel uit!

Als je dat lukt begrijp je ook glittering, spiegeling, weerkaatsing, etc.

Goud != Geel.
Goud drukkleur != Goud.
Calm down, please!
pi_91022783
Edit : Speciaal voor sanger ;)

Gouden ring naast Pantone waaier.
En dan NOG is druk kleur anders dan scherm-kleur.
Calm down, please!
  zaterdag 8 januari 2011 @ 14:38:28 #301
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_91023293
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:33 schreef sanger het volgende:
Lotus/Renault heeft destijds in dat zelfde persbericht verklaart dat ze met dezelfde kleurstelling gaan rijden als de ''klassieke JPS'' wagen. Dus ze gaan wel degelijk met het goud rijden ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')