abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89859641
Om als Schumacher fan toch de mooie momenten van zijn comeback te koesteren een paar mooie inhaalacties van afgelopen seizoen :)





Vooral de actie op button vind ik persoonlijk erg mooi.
pi_89863090
Maar zou de Schumacher van het afgelopen seizoen nu ook de Schumi zijn geweest als hij binnen Benetton en Ferrari GEEN voorkeursbehandeling zou hebben gehad? ;)
pi_89863115
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Las het zojuist ook al: mooie vent die Jos een prima kans gaf en hem geweldig op zijn ballen gaf toen ie spinde in Barcelona. Rip
En hij ook steeds maar proberen om Jos met beide benen op de grond te houden als de hollandse media hem weer eens richting Ferrari, McLaren of Williams zat te praten :)
pi_89864091
Volkswagen juicht nieuwe motorformule voor 2013 toe
De toetreding van Volkswagen tot de Formule 1 is met de invoering van de nieuwe motorreglementen voor de periode na 2012 een stuk dichterbij gekomen. De koningsklasse van de autosport gaat vanaf 2013 1,6 liter viercilinder turbomotoren gebruiken.

Dit is volledig naar wens van Volkswagen. Hans-Joachim Stuck zegt in Duitse kranten zoals Welt am Sonntag en Bild am Sonntag en op de site RP-online.de: De voorwaarden voor een entree van Volkswagen zijn gecreëerd. We hebben nog niets besloten, maar we verwelkomen de beslissing van de FIA zeer. De nieuwe motorformule is een goed startpunt voor Volkswagen in de Formule 1.

http://www.f1today.nl/201(...)e-voor-2013-toe.html

Dar gaaaaaan we weer met Volkswagen. Nu hoop ik echt dat ze de toegang tot de F1 definitief wordt ontzegd! :N
pi_89877702
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 17:36 schreef LeXX het volgende:

[..]

Mijn HDi'tje spuit met een druk van ruim 1200 bar de diesel in, en nieuwe generatie schijnt dat al met 1850 bar te doen.
Weet iemand met hoeveel bar inspuiting de huidige F1-motoren werken?
Diesels wel, maar benzine motoren gaan niet verder dan zo'n 200 bar inspuiting.

De F1 zou met deze regelgeving nu weer een voortrekkersrol kunnen gaan spelen om zowel de performance als efficiency van gewone straatauto's te kunnen verbeteren. Zeker nu het aantal te gebruiken motoren wordt verminderd. Hier kunnen dus bedrijven als Volkswagen, Ferrari, Mercedes, Renault en Lotus op meeliften door hun (sport)wagens van deze technologie te gaan voorzien, waardoor die duurzamer (zuiniger) worden zonder aan performance in te boeten.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 13 december 2010 @ 16:31:55 #56
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_89878684
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 07:58 schreef Big-Ern het volgende:
Maar zou de Schumacher van het afgelopen seizoen nu ook de Schumi zijn geweest als hij binnen Benetton en Ferrari GEEN voorkeursbehandeling zou hebben gehad? ;)
zoiets eis je op :)
Please, make yourself uncomfortable.
  maandag 13 december 2010 @ 16:33:39 #57
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_89878765
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 16:10 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Diesels wel, maar benzine motoren gaan niet verder dan zo'n 200 bar inspuiting.

De F1 zou met deze regelgeving nu weer een voortrekkersrol kunnen gaan spelen om zowel de performance als efficiency van gewone straatauto's te kunnen verbeteren. Zeker nu het aantal te gebruiken motoren wordt verminderd. Hier kunnen dus bedrijven als Volkswagen, Ferrari, Mercedes, Renault en Lotus op meeliften door hun (sport)wagens van deze technologie te gaan voorzien, waardoor die duurzamer (zuiniger) worden zonder aan performance in te boeten.
de vrijheid qua motorontwikkelingen zullen wel enorm beperkt worden ;(
Please, make yourself uncomfortable.
pi_89883750
quote:
FIA to impose curfew on personnel

Formula 1 will impose a curfew on team personnel next season in a bid to try and cut down on the working hours expected of staff.

Following concerns expressed by the new outfits in particular at the start of 2010, when they worked around the clock at the first few races of the campaign, the FIA has agreed on a working limit from the beginning of next year.

In its published 2011 F1 sporting regulations that appeared on Monday following last week's ratification by the World Motor Sport Council, the FIA announced the details of the curfew.

The curfew will be from midnight to 6am when practice starts at 10am and from 1am to 7am if practice starts at 11am.

"No team personnel who are associated in any way with the operation of the cars are permitted within the confines of the circuit during two six hour periods which commence ten hours before the scheduled start times of P1 and P3," stated the regulations.

"However, each team will be permitted four individual exceptions to the above during a Championship season."

The FIA has also announced that for next year only teams will be allowed a penalty-free gearbox change - with units now due to last for five events.

Article 28.6 f) stages: "For 2011 only, except during the last Event of the Championship season, each driver will be permitted to use a replacement gearbox without incurring a penalty the first time this becomes necessary during the season. Under such circumstances the replacement gearbox will only be required to complete the remainder of the Event in question."

The FIA also confirmed the tyre regulations for 2011 following the return of Pirelli to Formula 1 as the official tyre supplier.

For next season, each driver will have a nominated three sets of dry weather tyres for use in P1 and P2, with one set returned after each session. A further eight sets are then available for the rest of the weekend, with one set handed back before qualifying.

The FIA also confirmed how penalties will be handed out if drivers do not use both tyres of dry weather tyres during races.

"If the race is suspended and cannot be re-started, thirty seconds will be added to the elapsed time of any driver who was unable to use both specifications of dry-weather tyre during the race," stated the regulations. "However, any driver who completes the race without using both specifications of dry-weather tyre will be excluded from the race results."

As well as confirming the details of well-known technical changes, including moveable rear wings plus the banning of driver-activated F-ducts and double diffusers, the FIA confirmed the 107% per cent rule which will see cars not quick enough in Q1 excluded from starting the races.

The full regulations can be found here.
  maandag 13 december 2010 @ 19:50:13 #59
34586 kepler
No bounce, no play
pi_89886910
Een curfew :') Tis net een kleuterklas :D

Men kan ook overdrijven natuurlijk, die paar uurtjes zullen echt de kosten niet zijn :D
The line is a dot to you!
pi_89909214
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 19:50 schreef kepler het volgende:
Een curfew :') Tis net een kleuterklas :D

Men kan ook overdrijven natuurlijk, die paar uurtjes zullen echt de kosten niet zijn :D
Het gaat ook niet over de kosten, maar over de veiligheid.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_89911011
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:33 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het gaat ook niet over de kosten, maar over de veiligheid.
Welke veiligheid? Je bedoelt dat er het risico is dat ze een moertje verkeerd bevestigen? Dan worden ze meteen ontslagen.. Ik vind het echt een bullshitregel.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_89911907
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:23 schreef Burnie88 het volgende:

[..]

Welke veiligheid? Je bedoelt dat er het risico is dat ze een moertje verkeerd bevestigen? Dan worden ze meteen ontslagen.. Ik vind het echt een bullshitregel.
Als de monteur door vermoeidheid (na een hele nacht doorwerken) een fout maakt die een crash tot gevolg kan hebben, vind ik dat de FIA het recht heeft om dit te verbieden omdat zij over de veiligheid op de baan gaan.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:51:41 #63
184465 Migue
Sensuele man
pi_89911967
Het is sowieso idioot om zo lang door te werken. Zie het maar als een Arboregel, die de FIA heeft ingevoerd. Lijkt mij prima, want die mensen mogen best wel beschermd worden.
pi_89915366
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:49 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Als de monteur door vermoeidheid (na een hele nacht doorwerken) een fout maakt die een crash tot gevolg kan hebben, vind ik dat de FIA het recht heeft om dit te verbieden omdat zij over de veiligheid op de baan gaan.
Maar ik vind het dan wel een beetje hypocriet om de monteurs die in de fabrieken werken geen avondklok te presenteren. Alsof die gasten daar niet 's nachts door hoeven te werken wanneer de titelstrijd op zijn hoogtepunt is. En alsof hun geen fouten kunnen maken.

Oh en dan nog iets; de coureurs. Misschien moeten ze dan voor hen ook een ARBO-regel opstellen; maximaal 10 uur PR per weekend zodat de coureurs zich kunnen focussen op het racen. Zo maken ze nog fouten omdat ze zich niet goed genoeg voorbereid hebben.

En last but not least; de monteurs worden er wel naar betaald he. Het is de passie van die mannen om aan 's wereld meest geavanceerde bolides te werken, who cares als je dan eens 's nachts door moet gaan. Ik vind dit typisch iets wat een team zelf moet beslissen.
's Avonds een man, overdags rustig an
  dinsdag 14 december 2010 @ 13:41:15 #65
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_89915470
het zijn wel dezelfde mensen die de pitstops verzorgen. het kan mij weinig boeien of ze wel of niet 's nachts doorwerken...
Please, make yourself uncomfortable.
pi_89921009
Ik heb nog een idee voor de FIA: regel het nou eens met die safetycars! Geen achterliggers tussen de leiders wanneer de SC weer naar binnen gaat! Net zoals bij IndyCar achterliggers er langs laten en wat mij betreft 2 rondjes langer achter de SC zodat het veld weer netjes op volgorde ligt!
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_89923764
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:51 schreef Burnie88 het volgende:
Ik heb nog een idee voor de FIA: regel het nou eens met die safetycars! Geen achterliggers tussen de leiders wanneer de SC weer naar binnen gaat! Net zoals bij IndyCar achterliggers er langs laten en wat mij betreft 2 rondjes langer achter de SC zodat het veld weer netjes op volgorde ligt!
Onzin. Coureurs hebben er al voordeel van dat er een safetycar is. Zouden ze hierdoor nog meer voordeel krijgen doordat ze achterblijvers niet meer hoeven in te halen , terwijl ze dat zonder safetycar wel zouden moeten.

De safetycar is er voor de veiligheid, niet om de show te verbeteren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_89924364
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:04 schreef sasquatsch het volgende:

De safetycar is er voor de veiligheid, niet om de show te verbeteren.
Waarom is het dan een supercar van een paar ton? ;)
Calm down, please!
pi_89924985
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:04 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Onzin. Coureurs hebben er al voordeel van dat er een safetycar is. Zouden ze hierdoor nog meer voordeel krijgen doordat ze achterblijvers niet meer hoeven in te halen , terwijl ze dat zonder safetycar wel zouden moeten.

De safetycar is er voor de veiligheid, niet om de show te verbeteren.
Niet mee eens. De safetycar zorgt voor oneerlijke toestanden, denk even terug aan Valencia 2010. Alonso die gigantisch genaaid wordt omdat de SC op het verkeerde moment naar buiten komt.

De satetycar is er dan misschien voor de veiligheid, het is inherent dat hierdoor de spanning terugkomt in de wedstrijd omdat het veld weer bij elkaar komt. Dat moet niet verpest worden door een stel Lotussen of Toro Rosso's die niks te zoeken hebben tussen P3 en P4. Aangezien het altijd zo chaotisch is als het maar kan, zullen die Lotussen en/of Toro Rosso's ook niet enorm van het gas gaan om maar even de top 10 er langs te laten, dan verpesten zij hun eigen positie ten opzichte van hun concurrentie.

De oplossing is dus simpel; achterblijvers weghalen uit het verkeer. Dit doen ze bij de IndyCar ook en dat is prima. Als je één rondje achterstand hebt, weet je dan trouwens ook nagenoeg zeker dat dat één rondje blijft, dus het lijkt mij een eerlijk systeem.
's Avonds een man, overdags rustig an
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 december 2010 @ 17:45:33 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_89925440
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:34 schreef Burnie88 het volgende:

[..]

Niet mee eens. De safetycar zorgt voor oneerlijke toestanden, denk even terug aan Valencia 2010. Alonso die gigantisch genaaid wordt omdat de SC op het verkeerde moment naar buiten komt.
Dat mag nu al niet meer, maar ik kan me de race in Brazilië dit jaar herinneren waarbij de safety car er voor gezorgd heeft dat de eerste zeven in de race een ronde voorsprong hadden op de rest van het veld, terwijl ik meen Schumacher voor het ongeval dat de safety car inluidde slechts enkele seconden voor de achtste plaats reed. De coureurs die achter Vettel reden werden hierdoor behoorlijk genaaid, omdat ze net op een ronde waren gezet.
quote:
De satetycar is er dan misschien voor de veiligheid, het is inherent dat hierdoor de spanning terugkomt in de wedstrijd omdat het veld weer bij elkaar komt. Dat moet niet verpest worden door een stel Lotussen of Toro Rosso's die niks te zoeken hebben tussen P3 en P4. Aangezien het altijd zo chaotisch is als het maar kan, zullen die Lotussen en/of Toro Rosso's ook niet enorm van het gas gaan om maar even de top 10 er langs te laten, dan verpesten zij hun eigen positie ten opzichte van hun concurrentie.

De oplossing is dus simpel; achterblijvers weghalen uit het verkeer. Dit doen ze bij de IndyCar ook en dat is prima. Als je één rondje achterstand hebt, weet je dan trouwens ook nagenoeg zeker dat dat één rondje blijft, dus het lijkt mij een eerlijk systeem.
Klopt. Wat je ook kunt doen is alle achterblijvers op volgorde uit de groep halen en af laten zakken naar de staart, waarbij hun onderlinge volgorde niet verandert. Degenen die al in de leidende ronde zaten zullen hierdoor allemaal vooraan komen te rijden.

Iedereen die zich af laat zakken krijgt dan een rondje terug.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_89925613
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat mag nu al niet meer, maar ik kan me de race in Brazilië dit jaar herinneren waarbij de safety car er voor gezorgd heeft dat de eerste zeven in de race een ronde voorsprong hadden op de rest van het veld, terwijl ik meen Schumacher voor het ongeval dat de safety car inluidde slechts enkele seconden voor de achtste plaats reed. De coureurs die achter Vettel reden werden hierdoor behoorlijk genaaid, omdat ze net op een ronde waren gezet.

[..]

Klopt. Wat je ook kunt doen is alle achterblijvers op volgorde uit de groep halen en af laten zakken naar de staart, waarbij hun onderlinge volgorde niet verandert. Degenen die al in de leidende ronde zaten zullen hierdoor allemaal vooraan komen te rijden.

Iedereen die zich af laat zakken krijgt dan een rondje terug.
Dat laatste is inderdaad een goed idee. Ik snap niet waarom de FIA zoiets niet kan bedenken, echt onbegrijpelijk.

Conclusie is gewoon dat de SC geen roet in het eten mag gooien voor iemands race.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_89937009
Calm down, please!
  woensdag 15 december 2010 @ 09:06:26 #73
131800 Tarado
capô de fusca
pi_89947774
Korean GP boss bullish over future

By Jonathan Noble Tuesday, December 14th 2010, 12:16 GMT

quote:
Korean Grand Prix organiser Yung Cho Chung says he has no doubts that his event has a bright future on the back of a boost from the government and a coveted award from the FIA.

Chung was in Monaco last weekend to collect his Race Promoters' Trophy at the FIA Prize Gala - awarded to him for the efforts that were made to get his grand prix track ready in time for last year's inaugural F1 race.

But better than that, the future prospects for Korea have been boosted by the event receiving major financial support from the national and local government with Prime Minister Kim Hwang-sik having attended the race in October.

Speaking to AUTOSPORT, Chung said he was delighted with how things looked for the future as he admitted that things had not been ideal because of the delays in circuit construction for this year's race.

"It was really hard this year," he explained. "I never thought about the prospect of delaying the race, but the weather was terrible. And then another bad thing was that the international media kept saying the race might not happen.

"So on the one hand I had to concentrate on the construction, and then there was a problem with the marketing side because people were trying to cancel tickets. But all that has gone now and I think next year will be great. This [race promoters'] prize encourages me for next year to do a better job, so I will do my best.

"I did my best this year and I think the FOM and FIA realised that we worked so hard, and that is why they gave us this prize."

Chung said the feedback from the government after the race was hugely positive and multi-million pound financial commitments have already been made for the future.

"The central government did not realise how big the F1 was, but now they have realised and the national assembly has already approved a major backing for next year.

"And also local government has realised it is good for the economy, so there will be a lot more involvement from local and central government for next year, with tourism and developing other areas. I really appreciate that they will now support it."

When asked about the areas that will be focused on for track improvements in 2011, Chung said: "We will complete the rest of the infrastructure and the grandstands will all be finished with their seats. We will try and put more trees and more grass there so it is a much nicer environment and we try to make another road for traffic to get in and out. Everything will be better."

Chung also said that at least two new hotels were scheduled for construction near the track, to help improve the accommodation options, and the some changes were likely to be made to the track layout too.

"I am still considering some modifications to Turn 17 and the pit lane in," he said. "This proved harder for the driver than I thought, so I am working with the FIA now. I have discussed with Charlie [Whiting] and I think there will be some minor changes in that area."
autosport.com
pi_89949134
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat mag nu al niet meer, maar ik kan me de race in Brazilië dit jaar herinneren waarbij de safety car er voor gezorgd heeft dat de eerste zeven in de race een ronde voorsprong hadden op de rest van het veld, terwijl ik meen Schumacher voor het ongeval dat de safety car inluidde slechts enkele seconden voor de achtste plaats reed. De coureurs die achter Vettel reden werden hierdoor behoorlijk genaaid, omdat ze net op een ronde waren gezet.

[..]

Klopt. Wat je ook kunt doen is alle achterblijvers op volgorde uit de groep halen en af laten zakken naar de staart, waarbij hun onderlinge volgorde niet verandert. Degenen die al in de leidende ronde zaten zullen hierdoor allemaal vooraan komen te rijden.

Iedereen die zich af laat zakken krijgt dan een rondje terug.
En wordt zo bevoordeeld omdat ze meer benzine hebben doordat ze een rondje minder hoeven te rijden.

Iemand er tussenuit halen die er zonder safetycar ook al tussen zou zitten blijft een onnodig voordeel geven aan coureurs die achter liggen (en dus een nadeel geven aan coureurs die voorop liggen).

Dan heb ik liever dat ze de pits sluiten totdat iedereen achter de safetycar rijdt. Nu ze niet meer bijtanken moet dat geen probleem zijn. Dan hebben coureurs geen voordeel/nadeel meer als de safetycar op het verkeerde moment de baan opkomt.

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:50 schreef Burnie88 het volgende:

[..]

Dat laatste is inderdaad een goed idee. Ik snap niet waarom de FIA zoiets niet kan bedenken, echt onbegrijpelijk.

Conclusie is gewoon dat de SC geen roet in het eten mag gooien voor iemands race.
Eens, maar rijders er tussenuit halen benadeeld diegene die daarvoor liggen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')