En hij ook steeds maar proberen om Jos met beide benen op de grond te houden als de hollandse media hem weer eens richting Ferrari, McLaren of Williams zat te pratenquote:Op zondag 12 december 2010 21:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Las het zojuist ook al: mooie vent die Jos een prima kans gaf en hem geweldig op zijn ballen gaf toen ie spinde in Barcelona. Rip
Diesels wel, maar benzine motoren gaan niet verder dan zo'n 200 bar inspuiting.quote:Op zaterdag 11 december 2010 17:36 schreef LeXX het volgende:
[..]
Mijn HDi'tje spuit met een druk van ruim 1200 bar de diesel in, en nieuwe generatie schijnt dat al met 1850 bar te doen.
Weet iemand met hoeveel bar inspuiting de huidige F1-motoren werken?
zoiets eis je opquote:Op maandag 13 december 2010 07:58 schreef Big-Ern het volgende:
Maar zou de Schumacher van het afgelopen seizoen nu ook de Schumi zijn geweest als hij binnen Benetton en Ferrari GEEN voorkeursbehandeling zou hebben gehad?
de vrijheid qua motorontwikkelingen zullen wel enorm beperkt wordenquote:Op maandag 13 december 2010 16:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Diesels wel, maar benzine motoren gaan niet verder dan zo'n 200 bar inspuiting.
De F1 zou met deze regelgeving nu weer een voortrekkersrol kunnen gaan spelen om zowel de performance als efficiency van gewone straatauto's te kunnen verbeteren. Zeker nu het aantal te gebruiken motoren wordt verminderd. Hier kunnen dus bedrijven als Volkswagen, Ferrari, Mercedes, Renault en Lotus op meeliften door hun (sport)wagens van deze technologie te gaan voorzien, waardoor die duurzamer (zuiniger) worden zonder aan performance in te boeten.
quote:FIA to impose curfew on personnel
Formula 1 will impose a curfew on team personnel next season in a bid to try and cut down on the working hours expected of staff.
Following concerns expressed by the new outfits in particular at the start of 2010, when they worked around the clock at the first few races of the campaign, the FIA has agreed on a working limit from the beginning of next year.
In its published 2011 F1 sporting regulations that appeared on Monday following last week's ratification by the World Motor Sport Council, the FIA announced the details of the curfew.
The curfew will be from midnight to 6am when practice starts at 10am and from 1am to 7am if practice starts at 11am.
"No team personnel who are associated in any way with the operation of the cars are permitted within the confines of the circuit during two six hour periods which commence ten hours before the scheduled start times of P1 and P3," stated the regulations.
"However, each team will be permitted four individual exceptions to the above during a Championship season."
The FIA has also announced that for next year only teams will be allowed a penalty-free gearbox change - with units now due to last for five events.
Article 28.6 f) stages: "For 2011 only, except during the last Event of the Championship season, each driver will be permitted to use a replacement gearbox without incurring a penalty the first time this becomes necessary during the season. Under such circumstances the replacement gearbox will only be required to complete the remainder of the Event in question."
The FIA also confirmed the tyre regulations for 2011 following the return of Pirelli to Formula 1 as the official tyre supplier.
For next season, each driver will have a nominated three sets of dry weather tyres for use in P1 and P2, with one set returned after each session. A further eight sets are then available for the rest of the weekend, with one set handed back before qualifying.
The FIA also confirmed how penalties will be handed out if drivers do not use both tyres of dry weather tyres during races.
"If the race is suspended and cannot be re-started, thirty seconds will be added to the elapsed time of any driver who was unable to use both specifications of dry-weather tyre during the race," stated the regulations. "However, any driver who completes the race without using both specifications of dry-weather tyre will be excluded from the race results."
As well as confirming the details of well-known technical changes, including moveable rear wings plus the banning of driver-activated F-ducts and double diffusers, the FIA confirmed the 107% per cent rule which will see cars not quick enough in Q1 excluded from starting the races.
The full regulations can be found here.
Het gaat ook niet over de kosten, maar over de veiligheid.quote:Op maandag 13 december 2010 19:50 schreef kepler het volgende:
Een curfewTis net een kleuterklas
Men kan ook overdrijven natuurlijk, die paar uurtjes zullen echt de kosten niet zijn
Welke veiligheid? Je bedoelt dat er het risico is dat ze een moertje verkeerd bevestigen? Dan worden ze meteen ontslagen.. Ik vind het echt een bullshitregel.quote:Op dinsdag 14 december 2010 10:33 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het gaat ook niet over de kosten, maar over de veiligheid.
Als de monteur door vermoeidheid (na een hele nacht doorwerken) een fout maakt die een crash tot gevolg kan hebben, vind ik dat de FIA het recht heeft om dit te verbieden omdat zij over de veiligheid op de baan gaan.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:23 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Welke veiligheid? Je bedoelt dat er het risico is dat ze een moertje verkeerd bevestigen? Dan worden ze meteen ontslagen.. Ik vind het echt een bullshitregel.
Maar ik vind het dan wel een beetje hypocriet om de monteurs die in de fabrieken werken geen avondklok te presenteren. Alsof die gasten daar niet 's nachts door hoeven te werken wanneer de titelstrijd op zijn hoogtepunt is. En alsof hun geen fouten kunnen maken.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als de monteur door vermoeidheid (na een hele nacht doorwerken) een fout maakt die een crash tot gevolg kan hebben, vind ik dat de FIA het recht heeft om dit te verbieden omdat zij over de veiligheid op de baan gaan.
Onzin. Coureurs hebben er al voordeel van dat er een safetycar is. Zouden ze hierdoor nog meer voordeel krijgen doordat ze achterblijvers niet meer hoeven in te halen , terwijl ze dat zonder safetycar wel zouden moeten.quote:Op dinsdag 14 december 2010 15:51 schreef Burnie88 het volgende:
Ik heb nog een idee voor de FIA: regel het nou eens met die safetycars! Geen achterliggers tussen de leiders wanneer de SC weer naar binnen gaat! Net zoals bij IndyCar achterliggers er langs laten en wat mij betreft 2 rondjes langer achter de SC zodat het veld weer netjes op volgorde ligt!
Waarom is het dan een supercar van een paar ton?quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:04 schreef sasquatsch het volgende:
De safetycar is er voor de veiligheid, niet om de show te verbeteren.
Niet mee eens. De safetycar zorgt voor oneerlijke toestanden, denk even terug aan Valencia 2010. Alonso die gigantisch genaaid wordt omdat de SC op het verkeerde moment naar buiten komt.quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Onzin. Coureurs hebben er al voordeel van dat er een safetycar is. Zouden ze hierdoor nog meer voordeel krijgen doordat ze achterblijvers niet meer hoeven in te halen , terwijl ze dat zonder safetycar wel zouden moeten.
De safetycar is er voor de veiligheid, niet om de show te verbeteren.
Dat mag nu al niet meer, maar ik kan me de race in Brazilië dit jaar herinneren waarbij de safety car er voor gezorgd heeft dat de eerste zeven in de race een ronde voorsprong hadden op de rest van het veld, terwijl ik meen Schumacher voor het ongeval dat de safety car inluidde slechts enkele seconden voor de achtste plaats reed. De coureurs die achter Vettel reden werden hierdoor behoorlijk genaaid, omdat ze net op een ronde waren gezet.quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:34 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Niet mee eens. De safetycar zorgt voor oneerlijke toestanden, denk even terug aan Valencia 2010. Alonso die gigantisch genaaid wordt omdat de SC op het verkeerde moment naar buiten komt.
Klopt. Wat je ook kunt doen is alle achterblijvers op volgorde uit de groep halen en af laten zakken naar de staart, waarbij hun onderlinge volgorde niet verandert. Degenen die al in de leidende ronde zaten zullen hierdoor allemaal vooraan komen te rijden.quote:De satetycar is er dan misschien voor de veiligheid, het is inherent dat hierdoor de spanning terugkomt in de wedstrijd omdat het veld weer bij elkaar komt. Dat moet niet verpest worden door een stel Lotussen of Toro Rosso's die niks te zoeken hebben tussen P3 en P4. Aangezien het altijd zo chaotisch is als het maar kan, zullen die Lotussen en/of Toro Rosso's ook niet enorm van het gas gaan om maar even de top 10 er langs te laten, dan verpesten zij hun eigen positie ten opzichte van hun concurrentie.
De oplossing is dus simpel; achterblijvers weghalen uit het verkeer. Dit doen ze bij de IndyCar ook en dat is prima. Als je één rondje achterstand hebt, weet je dan trouwens ook nagenoeg zeker dat dat één rondje blijft, dus het lijkt mij een eerlijk systeem.
Dat laatste is inderdaad een goed idee. Ik snap niet waarom de FIA zoiets niet kan bedenken, echt onbegrijpelijk.quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat mag nu al niet meer, maar ik kan me de race in Brazilië dit jaar herinneren waarbij de safety car er voor gezorgd heeft dat de eerste zeven in de race een ronde voorsprong hadden op de rest van het veld, terwijl ik meen Schumacher voor het ongeval dat de safety car inluidde slechts enkele seconden voor de achtste plaats reed. De coureurs die achter Vettel reden werden hierdoor behoorlijk genaaid, omdat ze net op een ronde waren gezet.
[..]
Klopt. Wat je ook kunt doen is alle achterblijvers op volgorde uit de groep halen en af laten zakken naar de staart, waarbij hun onderlinge volgorde niet verandert. Degenen die al in de leidende ronde zaten zullen hierdoor allemaal vooraan komen te rijden.
Iedereen die zich af laat zakken krijgt dan een rondje terug.
autosport.comquote:Korean Grand Prix organiser Yung Cho Chung says he has no doubts that his event has a bright future on the back of a boost from the government and a coveted award from the FIA.
Chung was in Monaco last weekend to collect his Race Promoters' Trophy at the FIA Prize Gala - awarded to him for the efforts that were made to get his grand prix track ready in time for last year's inaugural F1 race.
But better than that, the future prospects for Korea have been boosted by the event receiving major financial support from the national and local government with Prime Minister Kim Hwang-sik having attended the race in October.
Speaking to AUTOSPORT, Chung said he was delighted with how things looked for the future as he admitted that things had not been ideal because of the delays in circuit construction for this year's race.
"It was really hard this year," he explained. "I never thought about the prospect of delaying the race, but the weather was terrible. And then another bad thing was that the international media kept saying the race might not happen.
"So on the one hand I had to concentrate on the construction, and then there was a problem with the marketing side because people were trying to cancel tickets. But all that has gone now and I think next year will be great. This [race promoters'] prize encourages me for next year to do a better job, so I will do my best.
"I did my best this year and I think the FOM and FIA realised that we worked so hard, and that is why they gave us this prize."
Chung said the feedback from the government after the race was hugely positive and multi-million pound financial commitments have already been made for the future.
"The central government did not realise how big the F1 was, but now they have realised and the national assembly has already approved a major backing for next year.
"And also local government has realised it is good for the economy, so there will be a lot more involvement from local and central government for next year, with tourism and developing other areas. I really appreciate that they will now support it."
When asked about the areas that will be focused on for track improvements in 2011, Chung said: "We will complete the rest of the infrastructure and the grandstands will all be finished with their seats. We will try and put more trees and more grass there so it is a much nicer environment and we try to make another road for traffic to get in and out. Everything will be better."
Chung also said that at least two new hotels were scheduled for construction near the track, to help improve the accommodation options, and the some changes were likely to be made to the track layout too.
"I am still considering some modifications to Turn 17 and the pit lane in," he said. "This proved harder for the driver than I thought, so I am working with the FIA now. I have discussed with Charlie [Whiting] and I think there will be some minor changes in that area."
En wordt zo bevoordeeld omdat ze meer benzine hebben doordat ze een rondje minder hoeven te rijden.quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat mag nu al niet meer, maar ik kan me de race in Brazilië dit jaar herinneren waarbij de safety car er voor gezorgd heeft dat de eerste zeven in de race een ronde voorsprong hadden op de rest van het veld, terwijl ik meen Schumacher voor het ongeval dat de safety car inluidde slechts enkele seconden voor de achtste plaats reed. De coureurs die achter Vettel reden werden hierdoor behoorlijk genaaid, omdat ze net op een ronde waren gezet.
[..]
Klopt. Wat je ook kunt doen is alle achterblijvers op volgorde uit de groep halen en af laten zakken naar de staart, waarbij hun onderlinge volgorde niet verandert. Degenen die al in de leidende ronde zaten zullen hierdoor allemaal vooraan komen te rijden.
Iedereen die zich af laat zakken krijgt dan een rondje terug.
Eens, maar rijders er tussenuit halen benadeeld diegene die daarvoor liggen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:50 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Dat laatste is inderdaad een goed idee. Ik snap niet waarom de FIA zoiets niet kan bedenken, echt onbegrijpelijk.
Conclusie is gewoon dat de SC geen roet in het eten mag gooien voor iemands race.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
quote:Op woensdag 15 december 2010 14:38 schreef Sally het volgende:
Ik heb hier nog geen tvp... Schandalig!
je hebt ook altijd wat speciaals hé tut!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
it's just pure class..quote:
Top!quote:Op woensdag 15 december 2010 18:16 schreef Klonk het volgende:
Mooi overzichtje van alle nieuwe regels, incl plaatjes
http://jalopnik.com/57134(...)echnical-regulations
autosport.comquote:Group Lotus CEO Dany Bahar has revealed his company did try and broker a deal for an official tie-up with Tony Fernandes in Formula 1 - but says the conditions put to them on the table made it a no-brainer to go and back Renault instead.
With F1 still facing the prospect of there being two Lotus names in the sport next year, Bahar has offered some extra insight into why his company chose to become title sponsor and shareholder of Renault rather than throwing its weight behind Lotus Racing.
Speaking at the RAC Club in London during a Lotus media lunch on Wednesday, Bahar said that his company had originally sought a solution with Fernandes - but said when a deal with Renault was on offer for around a third of the price it was obvious which route had to be taken.
"A question that has come up many times was why did you not find an amicable solution with Tony Fernandes? Well we tried," he said.
"Let me just say when the counter proposals are so ridiculous and absurd, it makes no sense to continue these discussions. And if you can go with a top five team that is maybe one third of the cost that was asked by the other side, then that makes sense.
"We do not have the financial resources, and we don't have the time to invest in a newly formed team that really deserves respect. By buying into an existing one which is well financed, which has the right partners in there, it was just the more conservative approach and we just wanted to fight at the top end of the grid. And that should not sound disrespectful to anyone, but we have such an ambitious plan ahead of us, we don't want to lose time and we want to support the brand out there."
When asked by AUTOSPORT whether he shared Fernandes' view that it would have been a perfect solution for the two entities to tie up, Bahar said: "Yes, I think so. If the price had been right and if some conditions would have been more realistic, then I believe this would have been the right approach.
"We were not afraid of partnering with Mr Fernandes, but as I said, there is one way that Lotus does business - and this is getting involved and not just putting the logo on the car. We need to be involved in the management. We need to take decisions together. We need to fund it together as well, which is fine, but it cannot just be that we are seen as a sponsor, we pay the cheque and everything else is run by someone else. That is something that we will never do. And even if it is a public perception, it will never happen.
"But, as I said before, if we have to take a detour for one year or two years in order to reach control, then we will take this into consideration as long as our brand is respectfully presented and we have the maximum benefits of it for our support and sales. But it was not just the price. There were many elements that meant we could not find the deal."
Bahar has hit back at any suggestions that he had deliberately gone out of his way to scupper Fernandes' F1 ambitions
"Although the public perception is I am the bad guy and I am doing everything I can to sabotage them, this is complete nonsense," he explained. "You cannot imagine that Dany Bahar can influence prime ministers, the board of Lotus, the board of Proton, the shareholders. There are so many people involved and it would not make sense.
"We have to see it a little bit from a reality point of view. We believe F1 is a very good way to flag our brand values for now and for the future. It is the right transportation if you want - and absolutely 100 per cent what we communicate for the future. From that perspective everyone is in agreement."
Bahar also says he is optimistic that a solution will be found between Fernandes and Lotus parent company Proton about the use of the Team Lotus name in F1, which will end once and for all current confusion over the brand's activities in F1.
"The legal battle is what it is," he said. "Will be there be four Lotus cars or two Lotus teams out there? I have no idea. My personal opinion is I don't believe so. I think our shareholders and the other team will probably get to an amicable solution, I hope so, but if not there is always a court who will decide who is right and who is wrong.
"We do not crave to be Team Lotus. We do not want to be Team Lotus. We do not want to change our name to Team Lotus. That is not us. It was a glorious past.
"The Lotus Group was a separate company, but it is part of Mr Chapman's empire if you want. We see it as part of the car manufacturer, whether it was used to support sales or to raise money - it was under one umbrella and they were two different companies. Maybe some formalities will confirm that.
"That is why we believe Team Lotus should be kept where it is. It is a glorious brand. They achieved a lot and they should rest in peace. We as Group Lotus and Chapman himself used Lotus to promote the cars, and we will be doing the same. We are not doing anything wrong; it is what the brand has always done. We see it as a marketing tool.
"The only thing we believe we have a right to is to the name Lotus. If you see any car, whether it is a F1 car or a road car, that is our right - we believe this is the right way for the brand and our lawyers believe we are on strong legal ground saying that Lotus is a brand that belongs to Lotus Cars. So we are not fighting to be Team Lotus.
"We want to use our brand as much as possible, we have a very big promotional budget for the next few years in F1, based around our existing cars, and that is all we want to do. I don't believe any judge in any court in the world can stop us from promoting our brand in any sport, so the fight is not us against Team Lotus."
Marketing technisch is het natuurlijk een briljante naam!quote:Op donderdag 16 december 2010 20:54 schreef Googolplexian het volgende:
Ook die Amerikaan weer eens in het nieuws
Scott Speed upset over lawsuit
Helemaal als het een Schot wasquote:Op donderdag 16 december 2010 21:12 schreef nils7 het volgende:
[..]
Marketing technisch is het natuurlijk een briljante naam!
Wordt ontkend door Fernandes. Volgens Fernandes hebben ze wel samen gegeten, maar is er geen aanbod gedaan.quote:Op donderdag 16 december 2010 07:20 schreef Tarado het volgende:
Bahar: Lotus sought Fernandes tie-up
By Jonathan Noble Wednesday, December 15th 2010, 19:00 GMT
[..]
autosport.com
Is ook ingewikkeld, zeker zoals het nu gaat.quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:30 schreef Burnie88 het volgende:
Ik snap weinig meer van dat Lotus verhaal. Lotus Group werkt nu samen met Renault. Maar Team Lotus, is dat nou van de moeder van Lotus Group (Proton)? Of hoe zit dat nu precies?![]()
Dus nog minder aerodynamische onderdelen?quote:Op woensdag 15 december 2010 18:16 schreef Klonk het volgende:
Mooi overzichtje van alle nieuwe regels, incl plaatjes
http://jalopnik.com/57134(...)echnical-regulations
Er komen weer onderhandelingen voor een Concorde Agreement voor 2013 en later, dus heel FOTA zal wel weer gaan dreigen.quote:Op zaterdag 18 december 2010 20:16 schreef Googolplexian het volgende:
Ik ben benieuwd hoe vaak Ferrari gaat dreigen te stoppen voor het seizoen begint. ^^ Traditie-getrouw altijd wel minimaal één keer.
Kan niet kloppen, lijkt me. Ik zie verschillende punten die volgens de post van Klonk over de regulations niet meer mogen, zoals de haaievin, dubbele spoiler-struts en 13% spaak-oppervlak (en meer).quote:Op zaterdag 18 december 2010 22:14 schreef ElmarO het volgende:
Geen idee of het klopt, maar toch. De mogelijke Ferrari voor 2011:
http://www.marca.com/2010/12/18/motor/formula1/1292688236.html
Leek mij ook niet echt te kloppen, maar ik dacht ik post het toch maar. Misschien zit er ergens wel een kern van waarheid in. We zullen het voorlopig toch een beetje met speculeren moeten doen.quote:Op zondag 19 december 2010 10:47 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Kan niet kloppen, lijkt me. Ik zie verschillende punten die volgens de post van Klonk over de regulations niet meer mogen, zoals de haaievin, dubbele spoiler-struts en 13% spaak-oppervlak (en meer).
quote:Op zondag 19 december 2010 11:33 schreef Googolplexian het volgende:
Ah
Ferrari renews threat of breakaway series
En dat is één
Zei ik toch.quote:Op zaterdag 18 december 2010 22:14 schreef ElmarO het volgende:
Er komen weer onderhandelingen voor een Concorde Agreement voor 2013 en later, dus heel FOTA zal wel weer gaan dreigen.
heb je die sidepods gezienquote:Op zondag 19 december 2010 11:16 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Leek mij ook niet echt te kloppen, maar ik dacht ik post het toch maar. Misschien zit er ergens wel een kern van waarheid in. We zullen het voorlopig toch een beetje met speculeren moeten doen.
door KERS?quote:Op zondag 19 december 2010 13:51 schreef ElmarO het volgende:
[..]
De linker ziet er anders uit dan de rechter.
Uiteraard was een mooi kerstkado geweestquote:Op zaterdag 18 december 2010 19:58 schreef Sally het volgende:
[..]
Bedoel je deze?
Senna, Beyond The Speed of Sound
Nee hoor zijn allebei hetzelfde... de ene is een vergelijking met de F10quote:Op zondag 19 december 2010 13:51 schreef ElmarO het volgende:
[..]
De linker ziet er anders uit dan de rechter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |