Diniz kon nog wel enigszins rijden toch?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:12 schreef Glijdt_licht het volgende:
Pedro Diniz, met de centjes van papa's Parmalat
quote:1994 : Larrousse
Towards the end of 1994, the Larrousse team were running short on money.[5] Larrousse's number 19 car, which had started the year being driven by Olivier Beretta, was now being driven by drivers who could bring sponsorship money to the team.[5] For the final race of the year in Australia, Larrousse let Délétraz replace Érik Comas in the team's second car for more sponsorship money in order to aid their financial situation.[5]
During qualifying, Délétraz surprised some in the Formula One paddock when he qualified in 25th position, outqualifying Domenico Schiattarella.[2] However, Schiattarella overtook him during the first lap of the Grand Prix, and Délétraz gradually dropped back from the rest of the field. He retired on lap 57 with gearbox failure, after he had already been lapped ten times. He was lapping the circuit 6 seconds slower than the leaders, 2 seconds slower than his teammate Hideki Noda and 1-2 seconds slower than the next slowest driver Schiattarella.
quote:1995 : Pacific
During qualifying for his first round of the year, in Portugal, Délétraz was hindered by a gearbox problem which saw him qualify last, twelve seconds behind pole-position sitter David Coulthard. The race proved problematic as well - Délétraz was so out of his depth that after 3 laps, he was 40 seconds behind Coulthard, and was lapping the circuit 12 seconds slower than the leaders and 6-7 seconds than the next slowest driver Roberto Moreno in a Forti and 7-8 seconds slower than his teammate Montermini. He was lapped by the leaders after just seven laps of the race, and after fourteen he retired from the race with cramp in his left arm- but this drew paddock wide criticism as Estoril is a clockwise circuit, which requires more work from the right arm, and English F1 journalist Nigel Roebuck made scathing comments about Deletraz's performance in the race. He did better at his second race, at the Nürburgring, saw him qualify just over nine seconds behind pole-position, and he finished the race in fifteenth place as the last finisher, seven laps behind the winner.
Uiteindelijk werd ie nog best goed...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:16 schreef kepler het volgende:
[..]
Diniz kon nog wel enigszins rijden toch?
Esteban Tuero was een enorm groot talent, maar die jongen koos er zelf voor om geen Formule 1 meer te doen. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat hij met de juiste motivatie een succesvolle Formule 1-coureur had kunnen zijn. De resultaten spreken voor zich, net als de opinie van Formule 1-prominenten destijds.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:09 schreef Glijdt_licht het volgende:
Of natuurlijk...
[ [url=http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:hyyH99i6WNOBsM:http://f1rejects.com/driv(...)1.jpg&t=1]afbeelding[/url] ]
Ja, die was niet heel slecht.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:16 schreef kepler het volgende:
[..]
Diniz kon nog wel enigszins rijden toch?
Ik vind het zo jammer dat ik pas sinds dit seizoen écht F1 volgquote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Tja, die Tuero heb ik ook nooit begrepen: destijds jongste coureur ooit in F1 en deed het toch vrij prima. Stopte hij niet nadat ie redelijke crash had meegemaakt?
Overigens is er voor mij maar een echte held: Taki Inoue. Er is ergens een interview van Olav Mol met die gozer, waarop ie alleen maar 'is okay' antwoord. Briljant.
De crash was de officiële reden. De werkelijkheid zou zijn dat racen in de Formule 1 vooral de droom van zijn vader was en niet van Esteban zelf.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Tja, die Tuero heb ik ook nooit begrepen: destijds jongste coureur ooit in F1 en deed het toch vrij prima. Stopte hij niet nadat ie redelijke crash had meegemaakt?
Ik vraag me af of ze uberhaupt aan de start verschijnen bij de eerste GPquote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:24 schreef bodylotion het volgende:
die 107 procent-regel kan nog wel eens kut worden voor HRT...
Zal wel meevallen. Vorig jaar waren ze er ook met de 107% altijd bij geweest, toch? Zoiets zie Bernie iig.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:24 schreef bodylotion het volgende:
die 107 procent-regel kan nog wel eens kut worden voor HRT...
Er zou een regel moeten komen dat in ieder geval de kampioen uit de GP2 ondergebracht wordt bij een F1 team, al dan niet met Bernie's hulp. Een beetje zoals dat nu in de Indy's ook gebeurd. Voor de nummer 2 zou dan een prijs als vrijdagrijder vast moeten zitten ofzo.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:20 schreef sveno1990 het volgende:
weer zon rijder die niks toevoegt hij heeft zijn kans al gehad om te laten zien wat die had en heeft gefaald.
ik zie liever een rijder uit de GP2 een kans krijgen
Maar dan wordt ook alweer de rijder met de beste wagen beloond.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:40 schreef Big-Ern het volgende:
Er zou een regel moeten komen dat in ieder geval de kampioen uit de GP2 ondergebracht wordt bij een F1 team, al dan niet met Bernie's hulp. Een beetje zoals dat nu in de Indy's ook gebeurd. Voor de nummer 2 zou dan een prijs als vrijdagrijder vast moeten zitten ofzo.
http://www.theracedriver.(...)-indian-f1-progress/quote:F1s Indian horizons expanded dramatically yesterday when the Hispania Race Team (HRT) announced the signing of Narain Karthikeyan, the Indian who raced F1 for Jordan in 2005 and then stagnated as a Williams test driver in 2006-07. The Racedriver.com also understands that Indias other leading driver, Karun Chandhok, is on the verge of agreeing a third driver deal with Tony Fernandes Lotus Racing a contract that would include two races appearances in 2011 (at the Indian Grand Prix and also at the preceding Korean GP).
Karthikeyan has long enjoyed a positive sponsorship relationship with the massive Tata group (software suppliers to Ferrari) and regularly trains two London-based members of the Tata family at Dr Jonathan Palmers Bedford track facility. Tata were determined to support an Indian driver in their home Grand Prix and have therefore paid Eu10m to secure the full-time race drive for Karthikeyan. The 2011 HRT car will be based on the 2010 Dallara monocoque but a small team of engineers are now working out of the excellent BRP composite facility in the UK, designing a building a new adaptation of the Williams gearbox to the Dallara chassis. With HRT also rumoured to have secured major sponsorship from a Swiss bank, there is now every chance that a quick driver will be seen in the other HRT car, too.
Chandhok has meanwhile put together a neat-looking package for his Lotus deal. It may not involve a lot of racing but there is a fair chance that he will be able to parlay this into a full-time drive for 2012, particularly on the back of what is shaping up to be a blockbuster race in India. Monsoon rains have recently delayed circuit construction but the organizers as they would remain confident that all will be in place for the October 30 date.
Ik snap ook niet waarom Chandhok geen kans krijgt, hij deed het beter dan Senna maar werd toch gekicked.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:40 schreef Big-Ern het volgende:
Narain is een schande voor de F1, zoals dat zovele coureurs zijn en zijn geweest trouwens. Dan is Chandok iets minder slecht. Waarom sponsert Tata deze Chandok dan niet?
[..]
Er zou een regel moeten komen dat in ieder geval de kampioen uit de GP2 ondergebracht wordt bij een F1 team, al dan niet met Bernie's hulp. Een beetje zoals dat nu in de Indy's ook gebeurd. Voor de nummer 2 zou dan een prijs als vrijdagrijder vast moeten zitten ofzo.
Mallya...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:51 schreef bodylotion het volgende:
Chandhok wil geen tweede seizoen bij HRT
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:51 schreef bodylotion het volgende:
Chandhok wil geen tweede seizoen bij HRT
Ik vind dat nogal wat hoor.quote:Eén seizoen racen voor HRT is prima, maar nu wil ik voor een team rijden waarmee ik punten kan scoren", zei hij
Hij heeft gelijkquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:47 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
Ik vind dat nogal wat hoor.
10 races gereden en dan meteen hoog in de bol hebben
Wel als Liuzzi nog een contract heeft voor 2011 en Mallya geen rechtszaak wil. dat moet eerst opgelost worden.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:52 schreef Nober het volgende:
Marussia Virgin Racing
24. Timo Glock
25. Jérôme d'Ambrosio
Waarom staat er nog TBA? Ook Petrov is al bevestigd bij Renault volgens wikipedia en hij staat op de Renault F1 website als driver.
[..]
Mallya...
Liuzzi OUT
Chandhok IN
Is dat nou zo moeilijk?
Het moet toch ergens gebeuren? Kijk naar Webber, Alonso, Trulli, Fisichella. Allemaal Minardi, derde rangs kutteam destijds. Oké, die laatste 2 zijn misschiens niet de allerbeste voorbeelden, maar hebben het allebei niet onverdienstelijk gedaan bij Renault. Niet iedereen heeft de luxe van ene Hamilton. Of suiker oompjes zoals Mateschitz.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:58 schreef vosss het volgende:
Nouja ik persoonlijk ben van mening dat áls je al instapt in de F1 dat je dat dan zeker niet bij een derderangs kutteam eerste klas moet doen.
Zo hoort het wel ja.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:48 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom Chandhok geen kans krijgt, hij deed het beter dan Senna maar werd toch gekicked.
Wat de GP2 kampioen betreft, die rijdt dit jaar voor Williams (Maldonado) en de runner-up voor Sauber (Pérez)... daar zal je wel blij mee zijn?
Ja en volgens hem doen ze de eerste test in Valencia niet met de nieuwe autoquote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:56 schreef Trystar het volgende:
Jon Noble van autosport.com op Twitter:
McLaren has announced it will launch its car in Berlin on February 4
quote:McLaren is set to use an interim car for the first Formula 1 test of 2011 at Valencia, AUTOSPORT understands, after announcing on Friday that its launch will be held in Berlin on February 4.
The first official test of the year takes place at Valencia from February 1-3, but McLaren will not unveil its new MP4-26 until the day after that test finishes.
AUTOSPORT understands that the launch is not simply a colour-scheme unveiling - but will be the actual first public appearance of the new car.
McLaren has declined to comment on its intentions for the first test at Valencia, but sources suggest the team is looking at using an updated version of the MP4-25 for the test - rather than its 2011 model.
It is understood that the car that will run at Valencia will likely be a modified hybrid of the current MP4-25, but fitted with aerodynamic developments and updates from the 2011 car.
Such a move would allow the team a few extra days of development time in the wind tunnel. Using a well-known platform will also ensure that McLaren should be able to complete plenty of mileage to gain data on how Pirelli's 2011 rubber interacts with the cars.
Tim Goss, chief engineer of McLaren's 2010 car, told AUTOSPORT last month that the outfit was upbeat about the progress being made with the new car.
"It's looking very good," Goss said. "We can't say much about it at the moment, but Doug [McKiernan, chief aerodynamicist] and his team have done a great job of creating the aerodynamic platform for the car, and it is looking good."
McLaren is not the only team that is choosing not to run its 2011 car in Valencia - with Force India, Virgin Racing and HRT all having so far confirmed that they will only run 2010 models for the first test.
World champion Red Bull Racing, which missed the first test last year, is making a big push to get its car ready for Valencia so it can understand better how the Pirellis work on the actual 2011 challenger.
Mallya is ook gekke Henkie niet, hij gaat echt geen bakken met geld betalen om Liuzzi in te ruilen voor Chandhok wie bij lange na nog geen plek bij een regelmatig puntenscorend team heeft afgedwongen. Di Resta daarentegen, verdient die kans wel.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Wel als Liuzzi nog een contract heeft voor 2011 en Mallya geen rechtszaak wil. dat moet eerst opgelost worden.
En dan Di Resta erin.
Maar als jij dat echt vind dan moeten er dus nu 12 GP2 coureurs in de F1 zitten? Rosberg, Kovalainen, Hamilton, Piquet, Glock, Di Grassi, Pantano, Senna, Hülkenberg, Petrov, Maldonado en Pérez.quote:
Zie een paar weken geleden toen die foto online kwam...quote:Op zaterdag 8 januari 2011 01:52 schreef Nober het volgende:
Lotus-Renault R31, wat vinden jullie?
[ afbeelding ]
ernstig mooiquote:Op zaterdag 8 januari 2011 01:52 schreef Nober het volgende:
Lotus-Renault R31, wat vinden jullie?
[ afbeelding ]
Dit.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 08:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Zie een paar weken geleden toen die foto online kwam...
Wat is daar belachelijk aan? De kleuren van de JPS Lotus. Waarom zou dat nu niet kunnen dan?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 09:09 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ernstig mooi![]()
en tevens ontzettend belachelijk dat deze kleurstelling aan de naam lotus gekoppelt word.
dat is hetzelfde als dat williams bijv. volgend jaar weer met rothmans kleuren gaat rijden
omdat jps nu geen sponsor is?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 10:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat is daar belachelijk aan? De kleuren van de JPS Lotus. Waarom zou dat nu niet kunnen dan?
Is de Renault wel zwart/goud en niet zwart/geel?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:46 schreef Googolplexian het volgende:
Aan de andere kant :
Zwart + goud != trademark.
Zie Ferrari met hun achterlijkestreepjescode. Asociatie is kennelijk genoeg.
[F1] F1 nieuwtjes topic deel 79 - Het gevecht tussen de Lotussenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:48 schreef sanger het volgende:
[..]
Is de Renault wel zwart/goud en niet zwart/geel?
Word rijk! Vindt de eerste internet spiegel uit!quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:33 schreef sanger het volgende:
Ja, die heb ik gezien. Ik zie het meer als geel. Iig niet het goud zoals dat vroeger door Lotus gebruikt werd volgens mij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |