 
		 
			 
			
			
			 .
.

 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Diniz kon nog wel enigszins rijden toch?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:12 schreef Glijdt_licht het volgende:
Pedro Diniz, met de centjes van papa's Parmalat
 
											 
			 
			
			
			quote:1994 : Larrousse
Towards the end of 1994, the Larrousse team were running short on money.[5] Larrousse's number 19 car, which had started the year being driven by Olivier Beretta, was now being driven by drivers who could bring sponsorship money to the team.[5] For the final race of the year in Australia, Larrousse let Délétraz replace Érik Comas in the team's second car for more sponsorship money in order to aid their financial situation.[5]
During qualifying, Délétraz surprised some in the Formula One paddock when he qualified in 25th position, outqualifying Domenico Schiattarella.[2] However, Schiattarella overtook him during the first lap of the Grand Prix, and Délétraz gradually dropped back from the rest of the field. He retired on lap 57 with gearbox failure, after he had already been lapped ten times. He was lapping the circuit 6 seconds slower than the leaders, 2 seconds slower than his teammate Hideki Noda and 1-2 seconds slower than the next slowest driver Schiattarella.
quote:1995 : Pacific
During qualifying for his first round of the year, in Portugal, Délétraz was hindered by a gearbox problem which saw him qualify last, twelve seconds behind pole-position sitter David Coulthard. The race proved problematic as well - Délétraz was so out of his depth that after 3 laps, he was 40 seconds behind Coulthard, and was lapping the circuit 12 seconds slower than the leaders and 6-7 seconds than the next slowest driver Roberto Moreno in a Forti and 7-8 seconds slower than his teammate Montermini. He was lapped by the leaders after just seven laps of the race, and after fourteen he retired from the race with cramp in his left arm- but this drew paddock wide criticism as Estoril is a clockwise circuit, which requires more work from the right arm, and English F1 journalist Nigel Roebuck made scathing comments about Deletraz's performance in the race. He did better at his second race, at the Nürburgring, saw him qualify just over nine seconds behind pole-position, and he finished the race in fifteenth place as the last finisher, seven laps behind the winner.
 
			 
			
			
			Uiteindelijk werd ie nog best goed...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:16 schreef kepler het volgende:
[..]
Diniz kon nog wel enigszins rijden toch?
 
											 
			 
			
			
			Esteban Tuero was een enorm groot talent, maar die jongen koos er zelf voor om geen Formule 1 meer te doen. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat hij met de juiste motivatie een succesvolle Formule 1-coureur had kunnen zijn. De resultaten spreken voor zich, net als de opinie van Formule 1-prominenten destijds.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:09 schreef Glijdt_licht het volgende:
Of natuurlijk...
[ [url=http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:hyyH99i6WNOBsM:http://f1rejects.com/driv(...)1.jpg&t=1]afbeelding[/url] ]
 
			 
			
			
			Ja, die was niet heel slecht.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:16 schreef kepler het volgende:
[..]
Diniz kon nog wel enigszins rijden toch?
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Ik vind het zo jammer dat ik pas sinds dit seizoen écht F1 volgquote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Tja, die Tuero heb ik ook nooit begrepen: destijds jongste coureur ooit in F1 en deed het toch vrij prima. Stopte hij niet nadat ie redelijke crash had meegemaakt?
Overigens is er voor mij maar een echte held: Taki Inoue. Er is ergens een interview van Olav Mol met die gozer, waarop ie alleen maar 'is okay' antwoord. Briljant.
 Ik heb heel wat gemist
 Ik heb heel wat gemist  
											 
			 
			
			
			De crash was de officiële reden. De werkelijkheid zou zijn dat racen in de Formule 1 vooral de droom van zijn vader was en niet van Esteban zelf.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Tja, die Tuero heb ik ook nooit begrepen: destijds jongste coureur ooit in F1 en deed het toch vrij prima. Stopte hij niet nadat ie redelijke crash had meegemaakt?
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Ik vraag me af of ze uberhaupt aan de start verschijnen bij de eerste GPquote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:24 schreef bodylotion het volgende:
die 107 procent-regel kan nog wel eens kut worden voor HRT...
 
			 
			
			
			Zal wel meevallen. Vorig jaar waren ze er ook met de 107% altijd bij geweest, toch? Zoiets zie Bernie iig.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:24 schreef bodylotion het volgende:
die 107 procent-regel kan nog wel eens kut worden voor HRT...
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Er zou een regel moeten komen dat in ieder geval de kampioen uit de GP2 ondergebracht wordt bij een F1 team, al dan niet met Bernie's hulp. Een beetje zoals dat nu in de Indy's ook gebeurd. Voor de nummer 2 zou dan een prijs als vrijdagrijder vast moeten zitten ofzo.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:20 schreef sveno1990 het volgende:
weer zon rijder die niks toevoegt hij heeft zijn kans al gehad om te laten zien wat die had en heeft gefaald.
ik zie liever een rijder uit de GP2 een kans krijgen
 
			 
			
			
			Maar dan wordt ook alweer de rijder met de beste wagen beloond.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:40 schreef Big-Ern het volgende:
Er zou een regel moeten komen dat in ieder geval de kampioen uit de GP2 ondergebracht wordt bij een F1 team, al dan niet met Bernie's hulp. Een beetje zoals dat nu in de Indy's ook gebeurd. Voor de nummer 2 zou dan een prijs als vrijdagrijder vast moeten zitten ofzo.
 
			 
			
			
			http://www.theracedriver.(...)-indian-f1-progress/quote:F1s Indian horizons expanded dramatically yesterday when the Hispania Race Team (HRT) announced the signing of Narain Karthikeyan, the Indian who raced F1 for Jordan in 2005 and then stagnated as a Williams test driver in 2006-07. The Racedriver.com also understands that Indias other leading driver, Karun Chandhok, is on the verge of agreeing a third driver deal with Tony Fernandes Lotus Racing a contract that would include two races appearances in 2011 (at the Indian Grand Prix and also at the preceding Korean GP).
Karthikeyan has long enjoyed a positive sponsorship relationship with the massive Tata group (software suppliers to Ferrari) and regularly trains two London-based members of the Tata family at Dr Jonathan Palmers Bedford track facility. Tata were determined to support an Indian driver in their home Grand Prix and have therefore paid Eu10m to secure the full-time race drive for Karthikeyan. The 2011 HRT car will be based on the 2010 Dallara monocoque but a small team of engineers are now working out of the excellent BRP composite facility in the UK, designing a building a new adaptation of the Williams gearbox to the Dallara chassis. With HRT also rumoured to have secured major sponsorship from a Swiss bank, there is now every chance that a quick driver will be seen in the other HRT car, too.
Chandhok has meanwhile put together a neat-looking package for his Lotus deal. It may not involve a lot of racing but there is a fair chance that he will be able to parlay this into a full-time drive for 2012, particularly on the back of what is shaping up to be a blockbuster race in India. Monsoon rains have recently delayed circuit construction but the organizers as they would remain confident that all will be in place for the October 30 date.
 
			 
			
			
			Ik snap ook niet waarom Chandhok geen kans krijgt, hij deed het beter dan Senna maar werd toch gekicked.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:40 schreef Big-Ern het volgende:
Narain is een schande voor de F1, zoals dat zovele coureurs zijn en zijn geweest trouwens. Dan is Chandok iets minder slecht. Waarom sponsert Tata deze Chandok dan niet?
[..]
Er zou een regel moeten komen dat in ieder geval de kampioen uit de GP2 ondergebracht wordt bij een F1 team, al dan niet met Bernie's hulp. Een beetje zoals dat nu in de Indy's ook gebeurd. Voor de nummer 2 zou dan een prijs als vrijdagrijder vast moeten zitten ofzo.
 
			 
			
			
			Mallya...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:51 schreef bodylotion het volgende:
Chandhok wil geen tweede seizoen bij HRT

 
			 
			
			
			quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:51 schreef bodylotion het volgende:
Chandhok wil geen tweede seizoen bij HRT
Ik vind dat nogal wat hoor.quote:Eén seizoen racen voor HRT is prima, maar nu wil ik voor een team rijden waarmee ik punten kan scoren", zei hij
 
											
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |