En zo is het. Formule 1 heeft niets met dikke motoren en een teringherrie te maken. Laat dat maar aan de Amerikanen en Australiërs over (en zelfs daar is men al eerder tot het inzicht gekomen dat het zuiniger en efficiënter moet). Formule 1 heeft met de ontwikkeling van technologie te maken. Hoe relevant is de ontwikkeling van een V8 nou nog? Ferrari kan wel huilie huilie doen (what else is new?), maar over 5, 10 jaar, zitten er ook in de Ferrari's en Mercedes-AMG's kleinere motoren, maximaal V6.quote:Op maandag 3 januari 2011 19:10 schreef k_man het volgende:
[..]
Jij gaat het nog zwaar krijgen als in 2016 de hybride-auto's komen.
Overigens moet het niet persé zuipen en stinken. Het moet high tech zijn, innovatief, het voorbeeld an waar het naartoe zal gaan, van wat er mogelijk is. Zuipen en stinken is nogal ouderwets.
Klopt, een BMW M12..4 cilinder in lijn, max iets van 12000 rpm en 1500 pk.quote:Op maandag 3 januari 2011 16:44 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Dit is dacht ik ook een 4 cylinder:
Ontwikkeling van technologie?quote:Formule 1 heeft met de ontwikkeling van technologie te maken.
Motoren mogen alleen aangepast worden om ze betrouwbaarder te maken. Dat heeft met kostenreductie te maken. Ook een vorm van vernieuwing, want alles moet tegenwoordig duurzaam zijn. (Ze mogen alleen niet aangepast worden om ze sterker en sneller te maken).quote:Op dinsdag 4 januari 2011 09:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Ontwikkeling van technologie?
Mag ik je er even aan herinneren dat het motorenregelement al jaren bevroren is.
Daar ontwikkeld men 0,0 meer aan
En F1 moet wel benzineslurpend en lawaaierig etc zijn
Het is alleen jammer dat Mercedes zijn KERS (blijkbaar) niet zo makkelijk kan aanpassen. Anders hadden we komend seizoen al een krachtigere KERS gehad.quote:Op maandag 3 januari 2011 19:41 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Hybride is een tussen-fase.
Ook F1 wordt op den duur 100% elektrisch + KERS.
Hoe minder je een energie-vorm hoeft te converteren, des te zuiniger is de motor
nice! hoe dat zo?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:28 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Offtopic: Ik ga naar de GP van Canada.
montreal is een mooie stadquote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:28 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Het is alleen jammer dat Mercedes zijn KERS (blijkbaar) niet zo makkelijk kan aanpassen. Anders hadden we komend seizoen al een krachtigere KERS gehad.
Offtopic: Ik ga naar de GP van Canada.
Ik wilde graag een keer naar een Grand Prix buiten Europa. Nu deed de kans zich voor om te gaan en dan moet je maar gelijk een toffe uitzoeken.quote:
Gaat wel lukken denk ik.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
Erg tof Elmar. Een van de leukste races van het jaar. Geniet er van
Ik ga mijn best doen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:55 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Camera mee & Fok!F1 reportage on scene.
ps.: gaaf!
Cool! Have fun!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:28 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Offtopic: Ik ga naar de GP van Canada.
Inderdaad vreemd dat ze Dyer nu slachtofferen, zo'n off day maakt je juist scherper lijkt mequote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Chris Dyer gehaktdag bij Ferrari vanwege Abu Dhabi.
Maar als Alonso van de baan af knalt in Monaco en Belgie, is er niets ah handje
De schoonmaakster, de baan was immers vies want dat is de enige reden dat hij eraf kan zijn gegaan hij maakt immers geen foutenquote:Op woensdag 5 januari 2011 12:19 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
Vreemde actie ja. Iedereen maakt weleens fouten en soms worden die op de beslissende momenten gemaakt. Of hadden ze Alonso ook ontslagen als ie in de laatste ronde de bocht uit was gevlogen?
Ik had hier overheen gelezen, geweldigquote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:28 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Offtopic: Ik ga naar de GP van Canada.
Ik hoop van wel. Heb in ieder geval kaarten besteld voor een tribune bij de uitgang van de pitstraat (Turn 2). Dus ik verwacht ook wel wat actie te zien.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik had hier overheen gelezen, geweldig, toch één van de mooiste races van het jaar, ben benieuwd of dat live ( ik bedoel dus niet op tv) ook zo is
Erg cool, de Canadese GP staat ook op mijn lijstjequote:Op woensdag 5 januari 2011 18:55 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik hoop van wel. Heb in ieder geval kaarten besteld voor een tribune bij de uitgang van de pitstraat (Turn 2). Dus ik verwacht ook wel wat actie te zien.
Dat is een hele mooie bocht om te zitten. Nee ik ben er niet geweest, maar het is altijd mijn favoriete race op de kalender geweest, samen met die van Suzuka ! Turn 1 & 2 zijn een allesbeslissende factor bij de start en ook inhaalpogingen willen daar nog wel eens foutlopen !quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:55 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik hoop van wel. Heb in ieder geval kaarten besteld voor een tribune bij de uitgang van de pitstraat (Turn 2). Dus ik verwacht ook wel wat actie te zien.
http://www.f1fanatic.co.u(...)vjm04-at-jerez-test/quote:Force Indias 2011 F1 car will make its first appearance in the second test of the year at Jerez.
The VJM03 will remain in service for the first test 2011 at Valencia.
Chief operating officer Otmar Szafnauer told Reuters the new car will be revealed at Jerez:
There is always a trade-off between running the car early and getting increased information for the aero department and we believe it will work to our advantage, given our size and resources.
Otmar Szanfnauer
The Jerez test is on February 10-13th.
The team is yet to confirm its 2011 driver line-up with Paul di Resta and Nico Hülkenberg understood to be vying for a place at the team as well as 2010 drivers Adrian Sutil and Vitantonio Liuzzi.
Toch heeft hij ooit een nette vierde plek gescoord tijdens de GP van Indianapolisquote:Op donderdag 6 januari 2011 17:52 schreef vosss het volgende:
Als ik iemand zo nodig NIET hoef te zien in de F1 is hij het wel
Dat was toch die slalomrace?quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:53 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Toch heeft hij ooit een nette vierde plek gescoord tijdens de GP van Indianapolis
om de flessen die op de baan gegooid werden, jaquote:Op donderdag 6 januari 2011 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat was toch die slalomrace?
Nee dat was Massa...quote:Op donderdag 6 januari 2011 18:35 schreef Waffle het volgende:
Was het niet zo dat hij eerst best redelijk was, maar nadat hij een flinke crash had gemaakt toen helemaal achteraan reed?
De beste blijft toch welquote:Op donderdag 6 januari 2011 19:56 schreef Meike26 het volgende:
Volgens mij was hij best wel snel, maar was/is het typisch weer zo'n coureur die het van z'n goede dagen moet hebben. Niet constant dus...
Ik heb vaak negatieve reacties gelezen over een andere pay-driver, Bernoldi. Hij had precies het zelfde syndroom, maar was ook wel getalenteerd en had van mij langer in de F1 mogen blijven. Zeker na de race op Monaco in 2001, waar hij David Coulthard 41 ronden lang een cursus "blokken" gaf
Dat was geniaal toenquote:Op donderdag 6 januari 2011 19:56 schreef Meike26 het volgende:
Volgens mij was hij best wel snel, maar was/is het typisch weer zo'n coureur die het van z'n goede dagen moet hebben. Niet constant dus...
Ik heb vaak negatieve reacties gelezen over een andere pay-driver, Bernoldi. Hij had precies het zelfde syndroom, maar was ook wel getalenteerd en had van mij langer in de F1 mogen blijven. Zeker na de race op Monaco in 2001, waar hij David Coulthard 41 ronden lang een cursus "blokken" gaf
mazzacanequote:Op donderdag 6 januari 2011 20:00 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
De beste blijft toch wel
[ afbeelding ]
Dat was Burti. Althans, ik denk dat jij hem bedoeldquote:Op donderdag 6 januari 2011 18:35 schreef Waffle het volgende:
Was het niet zo dat hij eerst best redelijk was, maar nadat hij een flinke crash had gemaakt toen helemaal achteraan reed?
Is zelfs een Nederlands bedrijf naar vernoemd. Mazza Opleiding, Training en Coaching.quote:
Blijkbaar net zo succesvol als Mazzacane, want het bedrijf bestaat niet meer.quote:"De naam Mazza is afgeleid van de Formule 1 coureur Gaston Mazzacane, een rijder uit de Minardi-stal"
Dat was er eentje inderdaad, maar Giovanni Lavaggi was minstens net zo talentloosquote:Op donderdag 6 januari 2011 20:00 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
De beste blijft toch wel
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:00 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
De beste blijft toch wel
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |