En zo is het. Formule 1 heeft niets met dikke motoren en een teringherrie te maken. Laat dat maar aan de Amerikanen en Australiërs over (en zelfs daar is men al eerder tot het inzicht gekomen dat het zuiniger en efficiënter moet). Formule 1 heeft met de ontwikkeling van technologie te maken. Hoe relevant is de ontwikkeling van een V8 nou nog? Ferrari kan wel huilie huilie doen (what else is new?), maar over 5, 10 jaar, zitten er ook in de Ferrari's en Mercedes-AMG's kleinere motoren, maximaal V6.quote:Op maandag 3 januari 2011 19:10 schreef k_man het volgende:
[..]
Jij gaat het nog zwaar krijgen als in 2016 de hybride-auto's komen.
Overigens moet het niet persé zuipen en stinken. Het moet high tech zijn, innovatief, het voorbeeld an waar het naartoe zal gaan, van wat er mogelijk is. Zuipen en stinken is nogal ouderwets.

Klopt, een BMW M12..4 cilinder in lijn, max iets van 12000 rpm en 1500 pk.quote:Op maandag 3 januari 2011 16:44 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Dit is dacht ik ook een 4 cylinder:

Ontwikkeling van technologie?quote:Formule 1 heeft met de ontwikkeling van technologie te maken.

Motoren mogen alleen aangepast worden om ze betrouwbaarder te maken. Dat heeft met kostenreductie te maken. Ook een vorm van vernieuwing, want alles moet tegenwoordig duurzaam zijn. (Ze mogen alleen niet aangepast worden om ze sterker en sneller te maken).quote:Op dinsdag 4 januari 2011 09:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Ontwikkeling van technologie?
Mag ik je er even aan herinneren dat het motorenregelement al jaren bevroren is.
Daar ontwikkeld men 0,0 meer aan
En F1 moet wel benzineslurpend en lawaaierig etc zijn

Het is alleen jammer dat Mercedes zijn KERS (blijkbaar) niet zo makkelijk kan aanpassen. Anders hadden we komend seizoen al een krachtigere KERS gehad.quote:Op maandag 3 januari 2011 19:41 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Hybride is een tussen-fase.
Ook F1 wordt op den duur 100% elektrisch + KERS.
Hoe minder je een energie-vorm hoeft te converteren, des te zuiniger is de motor

nice! hoe dat zo?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:28 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Offtopic: Ik ga naar de GP van Canada.

montreal is een mooie stadquote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:28 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Het is alleen jammer dat Mercedes zijn KERS (blijkbaar) niet zo makkelijk kan aanpassen. Anders hadden we komend seizoen al een krachtigere KERS gehad.

Ik wilde graag een keer naar een Grand Prix buiten Europa. Nu deed de kans zich voor om te gaan en dan moet je maar gelijk een toffe uitzoeken.quote:

Gaat wel lukken denk ik.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
Erg tof Elmar. Een van de leukste races van het jaar. Geniet er van

Ik ga mijn best doen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:55 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Camera mee & Fok!F1 reportage on scene.
ps.: gaaf!

Cool! Have fun!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:28 schreef ElmarO het volgende:
[..]

Inderdaad vreemd dat ze Dyer nu slachtofferen, zo'n off day maakt je juist scherper lijkt mequote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Chris Dyer gehaktdag bij Ferrari vanwege Abu Dhabi.
Maar als Alonso van de baan af knalt in Monaco en Belgie, is er niets ah handje

De schoonmaakster, de baan was immers vies want dat is de enige reden dat hij eraf kan zijn gegaan hij maakt immers geen foutenquote:Op woensdag 5 januari 2011 12:19 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
Vreemde actie ja. Iedereen maakt weleens fouten en soms worden die op de beslissende momenten gemaakt. Of hadden ze Alonso ook ontslagen als ie in de laatste ronde de bocht uit was gevlogen?

Ik had hier overheen gelezen, geweldigquote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:28 schreef ElmarO het volgende:
[..]
 , toch één van de mooiste races van het jaar, ben benieuwd of dat live ( ik bedoel dus niet op tv) ook zo is
 , toch één van de mooiste races van het jaar, ben benieuwd of dat live ( ik bedoel dus niet op tv) ook zo is  

Over alle goede dingen die hij gedaan heeft hoor je niemand. Nee, gelijk de kop er af bij een fout. Walgelijk.
  Over alle goede dingen die hij gedaan heeft hoor je niemand. Nee, gelijk de kop er af bij een fout. Walgelijk.  

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |