abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82927790
Het wordt weer tijd voor een silly season update. En nu naast de coureurs hebben we ook silly season geruchten over nieuwe teams, motoren en banden.

Coureurs

Red Bull
Silly season begon al vroeg dit jaar. In februari was er het gerucht dat Raikkonen Webber zou vervangen bij Red Bull in 2011. En die geruchten werden vorige maand nog eens gevoed met de mogelijkheid dat Webber naar Ferrari zou gaan. Nu lijkt Webber bij te tekenen bij Red Bull om volgend jaar nog een seizoen met Vettel door te brengen. Buemi wordt genoemd als opvolger van Webber in 2012 (maar hoeveel waarde we hier aan moeten hechten?)

Ferrari
Massa bijgetekend voor 2011 (weliswaar met een zogenaamde Barrichello-clausule dat hij tweede rijder is). Alonso blijft.

Renault
Massa's bijtekenen betekent dat Kubica ook niet naar Ferrari gaat, maar waarschijnlijk bij Renault blijft, waar Petrov zijn plek niet zeker is. Als opvolgers worden (wederom) Raikkonen en Sutil genoemd.

Force India
Paul di Resta lijkt volgend jaar bij Force India in te stappen, maar in plaats van wie is onduidelijk. Als Sutil weggaat (bijvoorbeeld naar Renault) dan blijft Liuzzi, anders lijkt Liuzzi hier overbodig. Chandhok wordt ook genoemd, maar dat lijkt eerder van hemzelf dan FI te komen.

Sauber
Pedro de la Rosa heeft al aangegeven beschikbaar te zijn voor andere teams, dus lijkt zijn plek niet zeker, net zo min als Kobayashi die als een echte kamikaze de ene na de andere Sauber afschrijft.

HRT
Steeds meer geruchten gaan er dat Chandhok zijn plek moet afstaan aan Yamamoto, maar of dat een verbetering is. Zal wel met geld te maken hebben.

Van de overige teams is nog niet veel bekend. Veel teams lijken hun coureurs ook voor volgend jaar te behouden.

Mercedes - Schumacher, Rosberg
Williams - Barrichello, Hulkenberg
McLaren - Hamilton, Button
Lotus - Kovalainen, Trulli
Virgin - Glock, Di Grassi
Toro Rosso - Buemi, Alguersuari

Van de overige coureurs heeft Bourdais te kennen gegeven niet terug te willen, Villeneuve wil het in 2011 nog een keer proberen en Heidfeld lijkt nog een seizoen als testrijder te gaan combineren met een DTM seizoen.

Nieuwe teams
Voor de vrije dertiende plek hebben zich 15 teams ingeschreven. Onder deze 15 teams zijn in ieder geval twee teams die zich vorig jaar ook al aangemeld hebben.
Een aantal teams zijn bekend. Dit zijn:

- Epsilon Euskadi, het Spaanse Le Mans team. Ook vorig jaar probeerden zij op de grid te komen. Dit jaar lijken zij een van de grote kanshebbers te zijn. Jean Todt probeerde de fabriek al met een bezoek te vereren, maar de Ijslandse aswolk gooide roet in het eten.

- Stefan Grand Prix probeert het ook weer. Gezien alle onduidelijkheid over de financien en het terugtrekken van Toyota (die nooit betaald schijnen te zijn) lijkt dit team niet een van de kanshebbers op de grid.

- Durango, een voormalig Italiaans GP2 team, dat tegenwoordig een stapje terug heeft gedaan naar de AutoGP serie, het voormalige Euro F3000 kampioenschap, waarin ze rijden met de A1GP Lola's.

- ART, het team van Nicolas Todt, de zoon van FIA baas Jean Todt en manager van o.a. Felipe Massa. Dit team zou interesse hebben in Renault motoren. Daarnaast wordt gesuggereerd dat dit team wel eens met Sauber zou kunnen fuseren.

- American Cypher Group, een nieuwe Amerikaanse poging om in de F1 terecht te komen. Dit schijnt een groep ervaren F1 engineers (waaronder enkelen van US F1) te zijn die een een partnerschap willen aangaan met een bestaand Formule 1 team voor het leveren van kennis en onderdelen, met name een motor en versnellingsbak.

Ook is er een Amerikaans intiatief van de rechterhand van Youtube oprichter Paris Mullins om een bestaand team over te nemen (Hier worden Toro Rosso en Sauber genoemd, beiden met Ferrari motoren). Ferrari heeft aangegeven eventueel auto's te willen gaan leveren aan een Amerikaans team (hoewel klantenchassis niet zijn toegestaan).

En misschien worden het wel twee plekken. HRT schijnt nog steeds problemen met de financien te hebben, dus of ze volgend jaar ook nog op de grid staan is onduidelijk. Ecclestone is in ieder geval bereid de helpende hand toe te steken. Ook Sauber zou het budget voor volgend seizoen nog niet rond hebben. Ze hebben nog steeds geen hoofdsponsor, dus misschien is dit wel een interessante overnamekandidaat.

Verder zou Toyota de TF110 aanpassen naar 2011 specificaties. Een exemplaar (2010 spec) is al gebouwd voor Stefan GP en Nakjima heeft er al mee getest, maar hier heeft Toyota (wegens betalingsproblemen?) zich teruggetrokken en biedt de auto nu aan voor een ander team.

Motoren
Renault wil nog een derde team motoren leveren. Lotus lijkt interesse te hebben, Williams wordt ook al genoemd maar ontkent interesse te hebben en ook zou ART, een van de aangemelde teams voor de vrije dertiende plek, interesse hebben. Ook Cosworth is bereid aan een ander team te leveren. Volgens business directeur Mark Gallagher heeft Cosworth de capaciteit om een vijfde team te leveren. Red Bull is op zoek naar een andere leverancier, maar omdat Mercedes niet aan vier teams wil leveren, zullen ze wel bij Renault blijven.

En als we verder kijken naar 2013, als de 1,5 liter turbomotor geintroduceert wordt, is de kans groot dat ook Volkswagen motoren voor de Formule 1 gaat leveren, waarschijnlijk onder het Audi of Porsche merk.

Verder is het de vraag of KERS volgend jaar terugkomt. De meeste teams zijn voor, maar Lotus heeft al aangegeven KERS niet te gaan gebruiken in hun ontwerp voor volgend jaar.

Banden
Volgend jaar stopt Bridgestone met de Formule 1 en als mogelijke vervangers hebben Michelin, Pirelli, Avon en Kumho zich aangemeld. De teams hebben liever dat Bridgestone blijft, omdat ze die banden kennen. De andere teams hebben heel wat minder ervaring met de huidige bandensoort.
Michelin wil niet als enige banden leveren en willen een meer standaard velgmaat (18 inch in plaats van 13) gaan gebruiken. Dit brengt echter extra kosten voor de teams met zich mee omdat zij dan de auto moeten aanpassen aan de nieuwe velgen.
Volgens geruchten lijkt de keuze te zijn gemaakt voor Pirelli (ondanks een laatste poging van Michelin), voor 1 miljoen euro per team per seizoen. De velgmaat blijft volgend jaar dan 13 inch, maar dat kan in de loop van het 3-jarige contract veranderen.
Alleen wil de FIA zich nu met de selectie gaan bemoeien en gaat Ecclestone's voorkeur uit naar Avon (commercieel gezien de interessantste keuze). Dus wanneer er duidelijkheid komt is afwachten.

[ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 17-06-2010 15:59:51 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_82934465
Silly first post.

Zolang McLaren maar ze beide kampioenen houdt
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 17 juni 2010 @ 16:56:09 #3
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_82939228
Puikende OP. Het Silly Season 2010 zal waarschijnlijk niet geėvenaard worden, maar het blijft natuurlijk wel interessant.

Ik zie alleen weinig mogelijkheden voor Raikkonen, zijn naam werd met name in verband gebracht met Red Bull. Echter, Webber heeft daar inmiddels bijgetekend.
De andere top teams liggen redelijk vast en bij een achterhoede team gaat Kimi niet tekenen.
Nee, die zie ik eerder op z'n luie krent blijven zitten met een fles Wodka.
pi_82939736
ik zie kimi niet meer terug komen eigenlijk

[ Bericht 33% gewijzigd door Danny op 20-06-2010 09:23:38 ]
blablablablablablablablablablablablablabla
  vrijdag 18 juni 2010 @ 09:06:14 #5
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_82965798
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:29 schreef Atreidez het volgende:
Silly first post.

Zolang McLaren maar ze beide kampioenen houdt
precies
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_83047525
de nieuwe "wereldmotor" voor WRC, WTCC en F1 wordt toch een 1.6t (ipv de hierboven genoemde 1,5)
pi_83099754
Ik hoop stiekem nog altijd dat Kimi terugkomt, maar mijn hoop wordt steeds kleiner. Als hij dit jaar niet komt, komt hij sowieso niet meer. Ik had eigenlijk wel gedacht dat hij na de snelheid van Red Bull gezien te hebben, de keuze al gemaakt had door terug te keren.
  maandag 21 juni 2010 @ 19:09:14 #8
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_83111112
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:12 schreef Koentja het volgende:
Ik had eigenlijk wel gedacht dat hij na de snelheid van Red Bull gezien te hebben, de keuze al gemaakt had door terug te keren.
Dan ga je ervoor het gemak zomaar even vanuit dat Red Bull een contract klaar had liggen voor Kimi.
Misschien zat Red Bull helemaal nooit te wachten op Kimi.
pi_83117637
quote:
Op zondag 20 juni 2010 10:59 schreef Alleskids het volgende:
de nieuwe "wereldmotor" voor WRC, WTCC en F1 wordt toch een 1.6t (ipv de hierboven genoemde 1,5)
Die wereldmotor is volgens mij nog niet verder dan een hersenspinsel. In het WTCC en WRC/IRC gaat men volgend seizoen wel dezelfde motor gebruiken, en dat is inderdaad een 1.6L turbo.
pi_83194268
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:08 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Die wereldmotor is volgens mij nog niet verder dan een hersenspinsel. In het WTCC en WRC/IRC gaat men volgend seizoen wel dezelfde motor gebruiken, en dat is inderdaad een 1.6L turbo.
Ihkv "less is more" staat het milieu voorop, maar ik ben erg benieuwd hoe de sport gaat zijn als de auto's als veredelde naaimachines gaan klinken
pi_83197282
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:06 schreef LeXX het volgende:

[..]

Ihkv "less is more" staat het milieu voorop, maar ik ben erg benieuwd hoe de sport gaat zijn als de auto's als veredelde naaimachines gaan klinken
De F1 turbomotoren uit de jaren '80 klonken niet verkeerd. Het waren wel geen 12-cylinders (nog steeds het mooiste geluid), maar toch...
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_83211514
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Dan ga je ervoor het gemak zomaar even vanuit dat Red Bull een contract klaar had liggen voor Kimi.
Misschien zat Red Bull helemaal nooit te wachten op Kimi.
Daar ga ik inderdaad even van uit, maar het leuk me allemaal wel een logische stap. Kimi was snel in een slechte Ferrari, Webber was niet super. Kimi via de WRC naar de F1 proberen te lokken
pi_83232418
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:16 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De F1 turbomotoren uit de jaren '80 klonken niet verkeerd. Het waren wel geen 12-cylinders (nog steeds het mooiste geluid), maar toch...
Ach, zolang ze niets aan de demping gaan doen, hoop ik dat dat idd het geval zou zijn
pi_83718253
Even de laatste nieuwtjes / geruchten:

Lotus en Williams blijven bij Cosworth.

De Amerikaan Jonathan Summerton is in gesprek met het (eventuele) nieuwe Amerikaanse team Cypher voor 2011.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_83721825
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 20:48 schreef Koentja het volgende:

[..]

Daar ga ik inderdaad even van uit, maar het leuk me allemaal wel een logische stap. Kimi was snel in een slechte Ferrari, Webber was niet super. Kimi via de WRC naar de F1 proberen te lokken
Kimi was bij Ferrari net zo goed als Massa
pi_83764184
Kubica blijft bij Renault tot en met 2012 (met een optie tot vertek als Renault halverwege 2011 niet bij de top 3 hoort)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_83977515
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 14:20 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Kimi was bij Ferrari net zo goed als Massa
Zal vast door mijn 'Kimi' bril komen, maar ik had het gevoel dat hij echt vele malen sneller was dan Massa.
pi_83995706
En weer een gerucht rond Kimi Raikkonen. Dit maal is er de link met Mercedes.

Does Raikkonen have a Mercedes future?
quote:
Two things to emerge over the British GP weekend could be inter-linked. The first was triple world champion Jackie Stewart saying he thinks that Michael Schumacher will retire again at the end of the year. And the second was Mercedes motorsport boss Norbert Haug confirming that he recently paid a visit to Kimi Raikkonen.

..
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_84093296
Ook Villeneuve lijkt weer terug te (willen) komen, nu met een eigen team.

En ook Sergio Perez en Jose Maria Lopez duiken op in de geruchten.

Perez is in gesprek met Virgin en Lopez is in gesprek met Renault, Williams, HRT, Lotus en Sauber

[ Bericht 49% gewijzigd door sasquatsch op 15-07-2010 15:35:34 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_84119891
quote:
Kun je gelijk zien welke teams op zoek zijn naar een pay(test)driver
pi_84122327
Where facts are few, experts are many.
pi_84125634
Alleen is Buemi het er nog niet mee eens op het moment.
quote:
Buemi denies having signed STR deal

Sebastien Buemi has denied having committed to the Toro Rosso team for next year, despite claims from Franz Tost.

The team principal said on Thursday that both Buemi and team-mate Jaime Alguersuari would stay with the Faenza-based squad in 2010.

"I believe our drivers will be well prepared for 2011, which is why they are both confirmed for next year," said Tost.

"It is also logical, because one key role of Scuderia Toro Rosso is to bring on young drivers from the Red Bull Young Driver programme and at the ages of 21 and 20 respectively, both Seb and Jaime certainly still meet the right criteria."

Buemi, however, has denied having signed a contract with Toro Rosso and admitted he is still considering his options.

"I have not signed yet," Buemi was quoted as saying by Blick. "Also, there are some details that are missing, so the transfer market still open."
pi_84650200
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:14 schreef Koentja het volgende:

[..]

Zal vast door mijn 'Kimi' bril komen, maar ik had het gevoel dat hij echt vele malen sneller was dan Massa.
Je hebt idd last van een Kimi bril, 1e seizoen was hij wel sneller dan massa. Daarna was Massa anderhalf seizoen de betere.
pi_85982902
Weer een paar geruchten voor volgend seizoen:

Lotus zou overstappen naar Renault motoren.

Kubica en Massa zouden van plaats ruilen

Petrov wordt genoemd bij Lotus. Opvolgers zouden Heidfeld, Sutil of Glock kunnen worden.

De La Rosa lijkt zijn plek bij Sauber niet zeker. Heidfeld, maar ook Jules Bianchi, Pastor Maldonado, Sergio Perez en Esteban Gutierrez worden genoemd als vervanger.

Jerome d'Ambrosio wordt genoemd bij Virgin.

En dan hebben we nog het nieuwe team voor volgend jaar: Er zijn voor zover bekend slechts 3 kanshebbers over: Villeneuve/Durango, Stefan GP en Epsilon Euskadi.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_86033974
De la Rosa lijkt me nu toch wel exit. Ik vraag me af wie zijn manager is, het is toch knap om met de beperkte kwaliteiten van DLR toch steeds weer ergens een stoeltje te vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')