Opmerkelijk dat dat zo lang verzwegen werd door zowel team als Webber .....quote:Mark Webber tekende contractverlenging al in Hongarije
Vanochtend werd duidelijk dat Mark Webber ook volgend seizoen zal racen voor Red Bull Racing. De Australiër werd door het Oostenrijkse team bevestigd voor 2012, maar Webber zelf had al langere tijd de zekerheid van een stoeltje. Al tijdens het raceweekend in Hongarije tekende hij het contract met Red Bull.
"Ik heb niet lang geleden getekend", vertelde Webber tijdens de persconferentie na de kwalificatie. "Het was zelfs vorig raceweekend, op de zondag. "Voor mij is het niet slecht dat mijn contract steeds met één jaar wordt verlengt. Ook het team zal het wel goed uikomen. Het is een beetje 50-50."
quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 14:44 schreef Karstman het volgende:
Ik ben met hemelvaart voor het eerst op Spa geweest, met het Spaitalia event. Het leuke is dat als ik nu zo de training bekijk ik een veel beter beeld heb van hoe de baan loopt en van waar alles is.
En nog meer onder de indruk van Eau Rouge, de F1 wagens er tegenop zien vliegen als je dikke Ferrari's en Lambo's met moeite omhoog hebt zien komen. Wat me ook opvalt is dat die sportwagens allemaal remden onderaan en de F1 gewoon doorblazen.
quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 21:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Mooi filmpje om te zien hoe groot het verschil in snelheid is op Eau Rouge.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/94068quote:Formula 1 testing will return to Mugello next year after teams provisionally agreed for their in-season run to take place at the Italian track, AUTOSPORT can reveal.
The Formula One Teams' Association (FOTA) met on Sunday morning to discuss the venue for the single in-season test that outfits have been looking at slotting in.
Silverstone, Barcelona and Jerez were all discussed as possibilities, but high level sources have revealed that in the end it was decided that Mugello would be the best option. It is understood that some of the smaller teams are still lobbying to try and have the test at the UK venue, though the decision is thought to have been made.
The current plan is for the Mugello test to take place in the first week of May, between the final flyaway race at the start of the 2012 campaign and the first event in Europe, which is scheduled to take place in Spain on May 13.
It is understood that Mugello became the preferred option because as well as providing good quality facilities and a venue that is valuable for aerodynamic performance, Ferrari (which owns the circuit) was willing to help host the test - so it would not become too expensive for the teams.
The agreement of the Mugello test plan means that teams are now settled on their pre-season testing plans too - with 2012 running commencing at Jerez on February 7. Two further pre-season tests will take place at Barcelona from February 21-24 and March 1-4.
F1 teams are also seeking a slight tweak to the 2012 schedule, requesting that the Indian and Chinese GPs swap places on the calendar to help with the travel of freight for the opening four races of the campaign.
quote:Two separate DRS zones to be used at Monza
The FIA is to use two independent DRS zones for the first time at the forthcoming Italian Grand Prix.
At most venues this year there has been only one zone in which the overtaking device can be deployed during races, but in Montreal and Valencia two areas were set up.
At those events the two DRS zones were on consecutive straights, but with a single detection point allowing drivers to trigger their wing flap for both.
For Monza, DRS can be deployed both on the start/finish straight and between the second Lesmo and the Ascari chicane. The detection point for the first zone will be on the exit of the Parabolica, with the other between the Lesmos.
We zaten afgelopen zondag precies halverwege de Pouhon-bochten en het geratel van de Lotus Renault net voor de eerste bocht viel me meteen al op.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 21:32 schreef RingBewoner het volgende:
Wauw, echt een supervette dag gehad. Stond met mijn neus bovenop de schuivers van Senna en Di Resta. Echt waanzinnig. En het geluid van de Lotus Renault, niet te beschrijven.
Dan wordt het erg druk met inhalen inderdaad!quote:
"F1 Test Belgium 12-07-07" -> I was there that day!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 10:25 schreef vosss het volgende:
Dat dus. Ik vond dat serieus gaaf klinken.
Die test toen in 2007 op Spa was de entree ik geloof 20 euro voor de hele dag en je kon overal komen, dus ook op alle tribunes. Plekken waar je tijdens een GP met gemak honderden euro's voor betaald.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:16 schreef Mikkie het volgende:
Is het vaak druk bij die tests? Kun je dan gratis de tribunes op ofzo?
Was dat alweer zolang geledenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:54 schreef Sally het volgende:
[..]
"F1 Test Belgium 12-07-07" -> I was there that day!
Erg tof dat geluid, inderdaad![]()
Aankomend bij de parkeerplaats kon je het 'klappen' horen tussen de heuvels: gaaf![]()
![]()
![]()
(hell, eerder al: aanrijdend richting de vallei waar het circuit deels in ligt, kon je het horen![]()
)
Was m'n eerste (en tot nog toe enige) keer dat ik live bij Formule 1 was. Heb nog ca. 1.400 foto's gemaakt die dag
oh ja, 'oordopjes mee' was een goed advies![]()
![]()
Die tribune was ik snel zat zeg. Dat dak hield al het geluid tegen, en zonder oordopjes was het daar echt niet gezond om te zittenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:55 schreef vosss het volgende:
Die test toen in 2007 op Spa was de entree ik geloof 20 euro voor de hele dag en je kon overal komen, dus ook op alle tribunes. Plekken waar je tijdens een GP met gemak honderden euro's voor betaald.
Ik geloof toch niet dat dat een record is wel?quote:Wel een nieuw record dat de Duitser op zijn naam mag schrijven is dat van het meest aantal goedgemaakte plaatsen in een race. Schumacher startte van op de laatste plaats op de grid en kwam als vijfde over de finish. Maar liefst 19 plaatsen wist hij daarmee goed te maken, en liet daarbij zijn eigen ploegmaat achter hem, die nota bene in de eerste ronde aan de leiding lag.
Rubens maar heeft ie er ook 19 in gehaald daar gaat het nu omquote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik geloof toch niet dat dat een record is wel?
Er zijn er wel meer geweest die van de laatste plaats gewonnen hebben dacht ik zo
Uhuh. Wij zijn toen ook gewoon overal rondgelopen. Een keer of 4. Het hele circuit. Biertje hier, smerige hamburger daar, beetje kijken, nog een biertje, vette worst, etc etcquote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:58 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Die tribune was ik snel zat zeg. Dat dak hield al het geluid tegen, en zonder oordopjes was het daar echt niet gezond om te zitten
Alonso had er 18 in Monaco 2010. Ik dacht toch echt dat er iemand eerder al is geweest die van de laatste positie is vertrokken en gewonnen heeft.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:00 schreef nils7 het volgende:
[..]
Rubens maar heeft ie er ook 19 in gehaald daar gaat het nu om
Zelf geen auto, en weinig centen. Dus dan wordt het alweer wat lastiger.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:57 schreef vosss het volgende:
@Sally, waarom ben je niet vaker geweest? Ik bedoel Spa is om de hoek hier en Duitsland ook
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tja............ waarom eigenlijk niet?Ik ehb er een paar in een voorbeschouwing van een paar jaar geleden gebruikt, ff zoeken op FOK!sport...quote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:56 schreef vosss het volgende:
Ow en post eens een deel van die foto's Sally!
Foto's zijn namelijk altijd goed
Edit: niet gevonden... Volgens mij was 't ook een (soort) special, over speciale bochten in de F1, ofzo...
En verder: foto's uitzoeken is zo'n crime...
[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 31-08-2011 14:59:31 ]Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Ik dacht Raikonen, maar dat was toen vanaf de 17e plek (japan 2005).quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:04 schreef vosss het volgende:
Alonso had er 18 in Monaco 2010. Ik dacht toch echt dat er iemand eerder al is geweest die van de laatste positie is vertrokken en gewonnen heeft.
Als dat was toen er 20 auto's meededen ipv 24 nu dan heeft die toch ook gewoon 19 plaatsen goed gemaakt?
eet dan ookquote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Uhuh. Wij zijn toen ook gewoon overal rondgelopen. Een keer of 4. Het hele circuit. Biertje hier, smerige hamburger daar, beetje kijken, nog een biertje, vette worst, etc etc
Was dat niet Button in Canada. Die lag toen op een gegeven moment laatste toch? Of gaat het puur om de startpositie?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Alonso had er 18 in Monaco 2010. Ik dacht toch echt dat er iemand eerder al is geweest die van de laatste positie is vertrokken en gewonnen heeft.
Als dat was toen er 20 auto's meededen ipv 24 nu dan heeft die toch ook gewoon 19 plaatsen goed gemaakt?
Ik mis dit best wel een beetje eigenlijk. Die uitlaatsystemen zorgen momenteel ook voor een te gek geluid, vooral bij de Renault en Mercedes. Heerlijk zo'n knerpend geluid.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 10:25 schreef vosss het volgende:
Dat dus. Ik vond dat serieus gaaf klinken.
Gridpositie en einduitslag gaat t om jaquote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:22 schreef kepler het volgende:
Was dat niet Button in Canada. Die lag toen op een gegeven moment laatste toch? Of gaat het puur om de startpositie?
| 1 2 | Pos No Driver Constructor Laps Time/Retired Grid Points 1 4 Rubens Barrichello Ferrari 45 1:25:34.418 18 10 |
quote:Turkish Grand Prix loses place on revised 2012 Formula 1 calendar
The Turkish Grand Prix has been officially dropped from next year's Formula 1 calendar, after the FIA announced the definitive 20-race schedule on Wednesday.
As AUTOSPORT revealed last month, the Turkish event was taken off the provisional calendar issued by the FIA earlier this year as part of a revised version submitted by Bernie Ecclestone.
Despite discussions between Turkish organisers and Ecclestone no deal could be reached, which means the event will now not be part of the schedule for the first time since 2005.
As part of changes approved by the FIA World Motor Sport Council in a fax vote, the Bahrain Grand Prix has been moved from its season-opening slot to take place on April 22 - much earlier in the schedule than the teams had expected in the calendar version they were shown recently.
It has been swapped with the Indian GP, which will now move to October 28. Race organisers in Delhi had wanted the event moved back because of the hot weather in April.
The season will start in Australia on March 18, and the final two races will be back-to-back events in the United States and Brazil on November 18 and 25.
2012 Formula 1 calendar
18 March Australian GP
25 March Malaysian GP
15 April Chinese GP
22 April Bahrain GP
13 May Spanish GP
27 May Monaco GP
10 June Canada GP
24 June European GP
8 July British GP
22 July German GP
29 July Hungarian GP
2 September Belgian GP
9 September Italian GP
23 September Singapore GP
7 October Japanese GP
14 October Korean GP
28 October Indian GP
4 November Abu Dhabi GP
18 November US GP
25 November Brazilian GP
Straks het 2de Amerikaanse debacle in 3 jaar. Eerst USF1GP Team America of the United nations of states ofzietsquote:Bouw Amerikaans circuit stilgelegd vanwege financiële problemen
Bouw Amerikaans circuit stilgelegd vanwege financiële problemen Amerika hoopt vanaf volgend seizoen weer op de Formule 1-kalender te staan met haar nieuwe circuit in Austin, Texas. Of het daadwerkelijk zover komt, blijft vrijwel voor elk circuit afwachten, dus ook voor Amerika.
Het laatste gerucht dat de afgelopen dagen de ronde doet, gaat over het stilleggen van de bouw van het circuit. Dat meldt de krant The American Statesman, die veel berichten ontving van bouwvakkers van het circuit, die melden dat de bouw is gestopt.
The American Statesman weet niet met zekerheid te melden waarom de bouw is gestopt, maar financiële problemen lijken aan de basis te liggen. De bouwvakkers hebben geen salaris ontvangen, net als een bedrijf dat cement levert die al enkele maanden niet zijn uitbetaald.
De hoofdaannemer, Austin Commercial, heeft vorige week alle bouwers verzocht naar huis te gaan en te wachten, omdat er geen geld meer is. Dit wordt echter betwist door circuit woordvoerder John Hahn, die meldt dat de tijdelijke stop op de planning stond. De reden zou liggen bij het feit dat het de bouw zoveel progressie heeft geboekt waardoor men nu voor op het bouwschema ligt. Dit geeft de bank, die de lening heeft verstrekt, de kans om de betalingen te innen. De bouw en de betalingen lopen op dit moment niet meer synchroon met elkaar, waardoor is besloten de bouw stil te leggen.
Een bron meldde tegenover de krant anoniem: "Mijn buurman is een bouwvakker en is verteld door een vriend, die voorman is bij het project, dat het project uit elkaar lijkt te vallen en verschillende aannemers een rechtszaak voorbereiden vanwege het niet uitbetalen voor diverse maanden achter elkaar."
Dit zinnetje doet me vermoeden dat er niks aan de hand isquote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:35 schreef Sinister-D- het volgende:
2 dingen:
1- Australië als opener! Fuck yeah![]()
2-
[..]
Straks het 2de Amerikaanse debacle in 3 jaar. Eerst USF1GP Team America of the United nations of states ofzietsEn nu dat circuit
Zou d'r ergens iets schelen bij die Amerikanen
![]()
Het is btw niet de eerste keer dat geruchten over een financieel probleem bij de bouw van het circuit. En waar vuur is is rook zeggen ze weleens.
edit: en nu ik er aan denk, dan kan die GP mooi komen te vervallen. Komt weer een plekje vrij en kan die ingenomen worden door een Franse GP. Dan blijft Spa tenminste jaarlijks op de kalenderopgelost slotje
![]()
De vriend van mijn tante zijn zoontje heeft een vriend, en die kent weer iemand die zegt dat Ecclestone zijn macht gaat overgeven aan Ross Brawn. Zo ken ik er nog wel 1quote:Mijn buurman is een bouwvakker en is verteld door een vriend, die voorman is bij het project, dat het project uit elkaar lijkt te vallen
Franse GP? Beter de Turkse GP, want dat is een echt gruwelijke baan...quote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:35 schreef Sinister-D- het volgende:
2 dingen:
1- Australië als opener! Fuck yeah![]()
2-
[..]
Straks het 2de Amerikaanse debacle in 3 jaar. Eerst USF1GP Team America of the United nations of states ofzietsEn nu dat circuit
Zou d'r ergens iets schelen bij die Amerikanen
![]()
Het is btw niet de eerste keer dat geruchten over een financieel probleem bij de bouw van het circuit. En waar vuur is is rook zeggen ze weleens.
edit: en nu ik er aan denk, dan kan die GP mooi komen te vervallen. Komt weer een plekje vrij en kan die ingenomen worden door een Franse GP. Dan blijft Spa tenminste jaarlijks op de kalenderopgelost slotje
![]()
Pak een pen en schrijf 'm er op.quote:
quote:Op donderdag 1 september 2011 10:10 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Pak een pen en schrijf 'm er op.
Doelde er natuurlijk op dat er die geruchten zijn dat er perse een Franse GP op de kalender moet van de FIA of Ecclestone. En dat ze die willen gaan laten afwisselen met Spa elke 2 jaar. Als ze dan perse een Franse GP willen hebben en er 1 GP moet komen te vervallen dan mag dat gerucht Turkije zijn, maar laat Spa met rustquote:Op woensdag 31 augustus 2011 23:42 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Franse GP? Beter de Turkse GP, want dat is een echt gruwelijke baan...
Vandaag post gehad met een code.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:47 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Vosss, beste vriend, mag je als inwoner van de prachtige gemeente Leudal niet een paar gasten meenemen??
quote:Programma van 12 september*
Het programma van 12 september ziet er globaal alsvolgt uit:
12.00 uur: Toegang evenement
14.00 uur: Ontvangst Jenson Button en start van zijn rondes
14.30 uur: Start van de 3 winnende Roggelnaren in de race simulator
14.45 uur: Bekendmaking winnaar
15.00 uur: Demonstratie van Jenson Button op het parcours
15.20 uur: huldiging van de winnaar op het balkon
Hierna is er een meet & greet met Jenson Button bij de simulator op het marktplein
Op het marktplein zullen twee grote schermen naast de simulator zijn waarop iedereen die een toegangsbewijs heeft de wedstrijden kan volgen. Dus kom op tijd zodat u een goede plek heeft.
Voorafgaande en tussentijds kunt u in 1 van onze stands een drankje of hapje benuttigen.
*het programma kan nog wijzigen aangezien de voorbereidingen in volle gang zijn. Wijzigingen worden hier gepubliceerd.
quote:
Zou cool zijn!! Hoop niet dat ze bij de ingang behalve het kaartje ook nog om een bewijs vragen dat je in de gemeente woont. Ben benieuwd!quote:Op donderdag 1 september 2011 17:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Vandaag post gehad met een code.
Volgens mij heeft iedere inwoner van de gemeente diezelfde brief gekregen met een unieke code.
Vanaf 2100 uur kan ik op een website kaartjes aanvragen, 4 per huishouden en ik ben met mij en brennie, dus dan heb ik er 2 over, mits dat reserveren goed gaat
Ik ben nu aan het kijken dat ik wat extra kaartjes kan regelen van mensen die niet gaan maar wel een code hebben. De vraag is even of ze kijken naar IP-adres. Indien niet dan moet 12 kaartjes makkelijk haalbaar zijn als die site niet crashed. Een paar collega's wilde ook wel gaan, maar met een beetje geluk kan ik wel wat kaartjes overhouden voor geïnteresseerde hier als dat vanavond allemaal goed komt met reserveren.
Mocht ik inderdaad kaartjes overhouden dan meldt ik het hier
En die zijn uiteraard gratis.
Welnee joh, een kaartje is een kaartje toch?quote:Op donderdag 1 september 2011 20:11 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Zou cool zijn!! Hoop niet dat ze bij de ingang behalve het kaartje ook nog om een bewijs vragen dat je in de gemeente woont. Ben benieuwd!
Ik hoop hetquote:Op donderdag 1 september 2011 22:26 schreef vosss het volgende:
Ja fuck, al mn maten is het niet gelukt. Die koekebakkers hebben ook gewoon pas om 5 over 21 geprobeerd ofzo
Anyway, op dit moment zijn er sowieso 7 kaarten besproken en dat komt omdat die vrienden van mij niet snel genoeg waren. Naar alle waarschijnlijkheid willen ook nog wel een paar collega's gaan.
Ik hoop in elk geval op zn minst 2 kaartjes over te houden voor hier. Daar ga ik mn best voor doen.
damn, die marshall heeft echt geluk dat die vangrail sterk genoeg isquote:Op donderdag 1 september 2011 21:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
Elke keer die busstopchicane en de pit-ingang veranderen is ook lastig voor sommige coureurs.
Is het een beetje te bereiken met openbaar vervoer? Anders heb ik wel interesse. Voor een F1 auto kom ik zelfs uit Friesland wel naar Limburg toequote:Op donderdag 1 september 2011 22:26 schreef vosss het volgende:
Ja fuck, al mn maten is het niet gelukt. Die koekebakkers hebben ook gewoon pas om 5 over 21 geprobeerd ofzo
Anyway, op dit moment zijn er sowieso 7 kaarten besproken en dat komt omdat die vrienden van mij niet snel genoeg waren. Naar alle waarschijnlijkheid willen ook nog wel een paar collega's gaan.
Ik hoop in elk geval op zn minst 2 kaartjes over te houden voor hier. Daar ga ik mn best voor doen.
Mooi authentiek rauw opgenomen dat geluid. Na een paar rondjes achter de safety car kregen de motoren er ook hoorbaar meer moeite mee om lekker te blijven lopen.quote:Op donderdag 1 september 2011 22:54 schreef RingBewoner het volgende:
Filmpje!:
Pas op met het volume.
quote:Op donderdag 1 september 2011 22:26 schreef vosss het volgende:
Ik hoop in elk geval op zn minst 2 kaartjes over te houden voor hier. Daar ga ik mn best voor doen.
Niet van de laatste, maar wel van de 22ste plaats. John Watson voor McLaren in 1983 van de 22ste naar de 1ste plek (21 plaatsen winst) en Niki Lauda werd in diezelfde race 2de (vanaf de 23ste startplek), dus ook 21 plaatsen winst.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Alonso had er 18 in Monaco 2010. Ik dacht toch echt dat er iemand eerder al is geweest die van de laatste positie is vertrokken en gewonnen heeft.
Als dat was toen er 20 auto's meededen ipv 24 nu dan heeft die toch ook gewoon 19 plaatsen goed gemaakt?
quote:Op vrijdag 2 september 2011 10:06 schreef vosss het volgende:
OK zover terug had ik niet gekeken
Dus geen record van Der Schumi toch?
quote:The Spanish media is reporting that Scuderia Toro Rosso will be taken over from the Italian Grand Prix onwards by the International Petroleum Investment Company (IPIC) of the United Arab Emirates. There have been suggestions that the Faenza-based team will become known as Team UAE. The reports suggest that IPIC will use different companies which it owns as the sponsor of the team. These include the Spanish oil company Cepsa, the Falcon private Bank, Canada’s Nova Chemicals and various others. The aim is to use F1 to use F1 to highlight the company’s activities, specifically the planned expansion of Cepsa in Europe. Things have changed since the start of August when France’s Total sold its shares in the Spanish group and five of the director were thus replaced with Khadem Al Qubaisi as CEO. This was completed a few days ago and IPIC is now Cepsa’s sole shareholder. The strategy is to expand in order to consolidate its leadership in Spain’s energy sector and to turn the company into a global player. This strategy will clearly be good news for Jaime Alguersuari and also helps to explain why Red Bull has placed Daniel Riciardo at HRT, rather than putting him into Toro Rosso.
We have heard suggestions that a new team factory is already under construction in the Middle East. Logically, if this is happening it will be at the Yas Island circuit and will have direct access to the facility. This would make sense as the team’s current facilities are split between the old factory in Faenza and a windtunnel department in Bicester, England.
We await developments with interest.
Ik voel een Toyotatje aankomen..quote:Op vrijdag 2 september 2011 10:18 schreef sasquatsch het volgende:
STR verkocht aan Arabische investeerders ?
[..]
Was ik toch mooi op tijd met die 3 codesquote:De 5000 gratis toegangskaarten voor het Formule-1 evenement in Roggel waren donderdagavond in 3 minuten tijd vergeven. Inwoners van Roggel konden met een unieke code een vrijkaart bestellen.
Yup, erg mooi!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:36 schreef Nieuwschierig het volgende:
Dit filmje laat redelijk realistisch horen hoe je het geluid beleeft vanaf de kant. Ook aan het begin het gejank in de verte als ze vanaf Les Combes naar beneden komen.![]()
Als het toevallig daarna even stil is hoor je ze 20 seconden later weer bij Blanchimont omhoog scheuren.
Pirelli gebruikt dat chassis voor hun banden te testen/ontwerpenquote:Op zondag 4 september 2011 11:41 schreef LWD-Godius het volgende:
Weet iemand wat er nu met het Toyota TF110 chassis gedaan wordt en in wiens handen het nu is?
Kunnen de achterhoede teams niet beter dit ontwerp als basis nemen voor het ontwerp voor hun nieuwe wagen (2012) ipv het inferieure chassis wat ze nu gebruiken? (HRT/Virgin)
Bron: wikiquote:Chassis purchase attempts
Various teams have attempted to purchase the Toyota TF110 chassis for use in Formula One. The first attempt at using the car came from Serbian based outfit Stefan GP. The team, led by Zoran Stefanovic bought into the old Toyota F1 project for their technical knowledge.[6] The team had hoped to purchase the TF110s to use in the 2010 season.[7] One of the TF110s was painted red, and fired up for the first time on February 19.[8] The team had intended to launch and test its car on 25 February regardless of whether or not its application to the grid was successful.[9] The test was scheduled to take place at Portimao,[10] with Kazuki Nakajima at the wheel. However Stefan GP were refused entry to race in F1, and never given official F1 specification tyres by Bridgestone.
Hispania Racing, already in F1 considered buying the chassis following their split with car designers Dallara. Their boss Jose Ramon Carabante made several visits to Cologne but never sealed a deal to buy.[2][11] Durango also considered purchasing the units for use in the 2011 Formula One season but they were not given an entry slot for the season.[12]
Vanaf deze plek kun je mooi zie hoe hard een F1 kan remmen denk ik. Althans die Williams in je filmpje die probeert aan te sluiten gaat vol in de ankers zo te zien.quote:Op zondag 4 september 2011 13:12 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Yup, erg mooi!
Mijn filmpje overigens
Denk dat het echt om 19 auto's inhalen is.quote:Op vrijdag 2 september 2011 10:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet van de laatste, maar wel van de 22ste plaats. John Watson voor McLaren in 1983 van de 22ste naar de 1ste plek (21 plaatsen winst) en Niki Lauda werd in diezelfde race 2de (vanaf de 23ste startplek), dus ook 21 plaatsen winst.
Remmen weet ik niet, je hoort ze daar 1 keer terugschakelen (mooi man, dat geluid van die blown difusser).quote:Op zondag 4 september 2011 19:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Vanaf deze plek kun je mooi zie hoe hard een F1 kan remmen denk ik. Althans die Williams in je filmpje die probeert aan te sluiten gaat vol in de ankers zo te zien.
Of laten ze tijdens de race alleen het gas los?
Ik zat net een bocht verder trouwens.
quote:Het Spaanse HRT-team heeft bevestigd dat Narain Karthikeyan terug zal keren bij het team voor de Grand Prix van India. De Indiër heeft dit voornamelijk te danken aan zijn sponsorovereenkomst met Hero Motors.
Na de Europese Grand Prix werd Karthikeyan op een zijspoor gezet door HRT. Red Bull-protegé Daniel Ricciardo kreeg de voorkeur om naast Vitantonio Liuzzi te rijden. Ondanks het verlies van zijn racestoeltje bleef Karthikeyan zich wel op de vrijdagen tijdens de Grands Prix inzetten voor zijn team.
Karthikeyan hoopt met de mogelijkheid om als Indiër te rijden tijdens de eerste Indiase Grand Prix ooit, de interesse te wekken van bedrijf uit zijn land om zo een langer vervolg aan zijn Formule 1-carrière te geven.
"Vandaag is er een belangrijke stap gezet in de juiste richting, voor autosport in mijn land. Het heeft lang geduurd tot de Formule 1 bekend werd in mijn land. Sinds mijn debuut zijn er meer kijkers gekomen en je merkt dat er meer bedrijven de sport en dus ook mij willen steunen. Ondanks dat de Formule 1 nog in haar kinderschoenen staat in India, heeft het de mogelijkheid om een hele grote sport in ons land te worden. Ik hoop dat ik met de steun van Hero Motors in staat kan zijn om nieuwe mijlpalen te bereiken de komende periode", aldus Narain Karthikeyan.
Of Karthikeyan de plek van Liuzzi of Ricciardo in zal nemen tijdens zijn thuisrace is nog niet door het team bekend gemaakt.
Let vooral even op het vet gedrukte.quote:Bandenfabrikant Pirelli wil opnieuw de bandenregels in de Formule 1 iets aan gaan passen. De Italiaanse rubbermaker kondigde eerder al aan de harde band in de ban te doen en die te vervangen door een zachter exemplaar en nu wil het bedrijf iets doen aan het verspillen van banden.
Coureurs krijgen per raceweekend de beschikking over elf sets banden, verdeeld in vijf sets zachte banden en zes sets harde banden. Pirelli wil dit omdraaien omdat blijkt dat niet alle harde banden in een weekend ingezet worden. Dit rubber moet wel naar de wedstrijden meegenomen worden, maar zal na een evenement ongebruikt retour gaan en vernietigd worden. Door meer zachte banden in te zetten zal dit probleem verminderen.
Niet alle Formule 1-teams staan echter niet te springen om een setje harde banden in te ruilen voor een extra set zachte, ondanks dat Pirelli hiermee het probleem oplost dat renstallen in het derde deel van de kwalificatie binnen houden om zo banden te sparen. Ook wordt zo iets gedaan aan het klagen over het gebrek aan banden, terwijl een setje harde banden onaangeraakt in de pitbox blijft liggen. Pirelli overweegt daarom naar de FIA te gaan om zo te proberen de regels aan te passen. Een tweak naar vijf sets harde en vijf sets zachte banden is ook niet uitgesloten, omdat dit de rubbermaker geld bespaart.
Tuurlijk gaat 'm dat lukken!quote:Barrichello gaat in 2012 voor de wereldtitel.
Rubens Barrichello wil volgend seizoen wereldkampioen worden. “Dat meen ik serieus, ik denk dat het mogelijk is.”
De 39-jarige Barrichello maakt een beroerd seizoen mee. Vier punten heeft hij, en het ziet er niet naar uit dat er dit jaar nog veel te redden valt. “Wat moet ik doen?”, zegt Barrichello in gesprek met Formule 1. “Ik kan moeilijk zeggen: verdomme, ik geef het op. Klagen helpt nu ook niet meer. Het team weet ook wel dat de auto beroerd is zonder dat ik daar steeds weer over begin.”
Daarom heeft Barrichello zijn vizier gericht op 2012. In dat jaar hoopt de routinier zijn twintigste Formule 1-seizoen te beginnen. De lat ligt hoog. “Ik wil volgend jaar wereldkampioen worden”, zegt hij. “Mensen verklaren me mischien voor gek, maar kijk wat er in 2009 gebeurde met Brawn GP. Niemand gaf een cent voor dat team.”
Voorlopig moet Barrichello eerst nog maar eens zien of hij er wel bij is in 2012. Aan het eind van dit seizoen loopt zijn contract af en hoewel Williams heeft aangegeven graag door te willen met Barrichello, zijn er kandidaten met een sponsorbudget die op het plekje van de Braziliaan azen. Een van hen is de Nederlander Giedo van der Garde.
Het duurde even, maar we hebben de opvolger van Coulthard gevonden. 2012 gaat inderdaad gewoon het seizoen van Rubens worden. Kan niet missen.quote:Op maandag 5 september 2011 20:11 schreef Sinister-D- het volgende:
Als we dan toch in de categorie WTF! zitten dan gooien we deze er ook nog in
[..]
Tuurlijk gaat 'm dat lukken!
Met dat chassis zou een team als HRT denk ik nog voor de Williams eindigen.quote:Op zondag 4 september 2011 16:28 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Pirelli gebruikt dat chassis voor hun banden te testen/ontwerpen
Edit: niet dus. Die gebruiken het '09 chassis.
Als ik dit lees heeft Toyota 'm zelf nog in bezit.
[..]
Bron: wiki
Nou, veel minder kosten...quote:Op zondag 4 september 2011 21:46 schreef nils7 het volgende:
Vraag me af waarom honda, toyota en bmw niet gewoon als motorenleverancieren zijn gebleven.
Veel minder kosten en toch nog exposure.
Voor een nieuw seizoen toch wel?quote:Op maandag 5 september 2011 23:29 schreef JohnB52 het volgende:
Motoren mogen toch juist niet doorontwikkeld worden?
Dit dus. Weg met die vent evenals Trulli. Hebben eervol gereden maar kunnen duidelijk niet meer mee. Maak ruimte voor talent en ga lekker in DTM rijden ofzo.quote:
Een band is gemaakt voor en afgestemd op een baan. Niet gebruikt = verder onbruikbaar.quote:Op maandag 5 september 2011 18:28 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Let vooral even op het vet gedrukte.
F1 moet groener worden maar ze vernietigen wel banden, terwijl ze niet gebruikt zijn.
WTF.............
Daar zijn geen stoeltjes meer want heidfeld gaat daar al heenquote:Op dinsdag 6 september 2011 01:11 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dit dus. Weg met die vent evenals Trulli. Hebben eervol gereden maar kunnen duidelijk niet meer mee. Maak ruimte voor talent en ga lekker in DTM rijden ofzo.
Dat een compound afgestemd is op een baan kan ik me niet voorstellen. Banden zijn ook niet onbruikbaar na een weekend, maar wel onbruikbaar voor eerlijke competitie.. Kan me wel voorstellen dat voor eerlijke concurrentie je alle banden uit 1 weekend uit 1 productieproces wil hebben, zodat verschillen in productiesamenstelling, hoe klein ook, geen invloed hebben.quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:08 schreef Googolplexian het volgende:
Een band is gemaakt voor en afgestemd op een baan. Niet gebruikt = verder onbruikbaar.
Recyclen die handel, dus (moet je ze wel eerst voor vernietigen).
Eerder op weersomstandigheden denk ik dan, ze zullen voor een droog warm land een ander soort band meenemen dan naar een koud land met hoge luchtvochtigheid ofzo. En dan kan ik me best voorstellen dat als je de banden voor land A meeneemt naar land B je ze daar na 1 rondje kapot rijdtquote:Op dinsdag 6 september 2011 10:27 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Dat een compound afgestemd is op een baan kan ik me niet voorstellen. Banden zijn ook niet onbruikbaar na een weekend, maar wel onbruikbaar voor eerlijke competitie.. Kan me wel voorstellen dat voor eerlijke concurrentie je alle banden uit 1 weekend uit 1 productieproces wil hebben, zodat verschillen in productiesamenstelling, hoe klein ook, geen invloed hebben.
Dat was vroeger zo, maar dat is dus niet de bedoeling meer nu vanwege de kostenbesparing zo ver ik weet.quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:08 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Een band is gemaakt voor en afgestemd op een baan. Niet gebruikt = verder onbruikbaar.
Recyclen die handel, dus (moet je ze wel eerst voor vernietigen).
Haha maar je snapt mijn punt. Barri kan vast wel ergens een talkshow vullen in Brazillie.quote:Op dinsdag 6 september 2011 10:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Daar zijn geen stoeltjes meer want heidfeld gaat daar al heen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |