Opmerkelijk dat dat zo lang verzwegen werd door zowel team als Webber .....quote:Mark Webber tekende contractverlenging al in Hongarije
Vanochtend werd duidelijk dat Mark Webber ook volgend seizoen zal racen voor Red Bull Racing. De Australiër werd door het Oostenrijkse team bevestigd voor 2012, maar Webber zelf had al langere tijd de zekerheid van een stoeltje. Al tijdens het raceweekend in Hongarije tekende hij het contract met Red Bull.
"Ik heb niet lang geleden getekend", vertelde Webber tijdens de persconferentie na de kwalificatie. "Het was zelfs vorig raceweekend, op de zondag. "Voor mij is het niet slecht dat mijn contract steeds met één jaar wordt verlengt. Ook het team zal het wel goed uikomen. Het is een beetje 50-50."
quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 14:44 schreef Karstman het volgende:
Ik ben met hemelvaart voor het eerst op Spa geweest, met het Spaitalia event. Het leuke is dat als ik nu zo de training bekijk ik een veel beter beeld heb van hoe de baan loopt en van waar alles is.
En nog meer onder de indruk van Eau Rouge, de F1 wagens er tegenop zien vliegen als je dikke Ferrari's en Lambo's met moeite omhoog hebt zien komen. Wat me ook opvalt is dat die sportwagens allemaal remden onderaan en de F1 gewoon doorblazen.
quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 21:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Mooi filmpje om te zien hoe groot het verschil in snelheid is op Eau Rouge.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/94068quote:Formula 1 testing will return to Mugello next year after teams provisionally agreed for their in-season run to take place at the Italian track, AUTOSPORT can reveal.
The Formula One Teams' Association (FOTA) met on Sunday morning to discuss the venue for the single in-season test that outfits have been looking at slotting in.
Silverstone, Barcelona and Jerez were all discussed as possibilities, but high level sources have revealed that in the end it was decided that Mugello would be the best option. It is understood that some of the smaller teams are still lobbying to try and have the test at the UK venue, though the decision is thought to have been made.
The current plan is for the Mugello test to take place in the first week of May, between the final flyaway race at the start of the 2012 campaign and the first event in Europe, which is scheduled to take place in Spain on May 13.
It is understood that Mugello became the preferred option because as well as providing good quality facilities and a venue that is valuable for aerodynamic performance, Ferrari (which owns the circuit) was willing to help host the test - so it would not become too expensive for the teams.
The agreement of the Mugello test plan means that teams are now settled on their pre-season testing plans too - with 2012 running commencing at Jerez on February 7. Two further pre-season tests will take place at Barcelona from February 21-24 and March 1-4.
F1 teams are also seeking a slight tweak to the 2012 schedule, requesting that the Indian and Chinese GPs swap places on the calendar to help with the travel of freight for the opening four races of the campaign.
quote:Two separate DRS zones to be used at Monza
The FIA is to use two independent DRS zones for the first time at the forthcoming Italian Grand Prix.
At most venues this year there has been only one zone in which the overtaking device can be deployed during races, but in Montreal and Valencia two areas were set up.
At those events the two DRS zones were on consecutive straights, but with a single detection point allowing drivers to trigger their wing flap for both.
For Monza, DRS can be deployed both on the start/finish straight and between the second Lesmo and the Ascari chicane. The detection point for the first zone will be on the exit of the Parabolica, with the other between the Lesmos.
We zaten afgelopen zondag precies halverwege de Pouhon-bochten en het geratel van de Lotus Renault net voor de eerste bocht viel me meteen al op.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 21:32 schreef RingBewoner het volgende:
Wauw, echt een supervette dag gehad. Stond met mijn neus bovenop de schuivers van Senna en Di Resta. Echt waanzinnig. En het geluid van de Lotus Renault, niet te beschrijven.
Dan wordt het erg druk met inhalen inderdaad!quote:
"F1 Test Belgium 12-07-07" -> I was there that day!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 10:25 schreef vosss het volgende:
Dat dus. Ik vond dat serieus gaaf klinken.
Die test toen in 2007 op Spa was de entree ik geloof 20 euro voor de hele dag en je kon overal komen, dus ook op alle tribunes. Plekken waar je tijdens een GP met gemak honderden euro's voor betaald.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:16 schreef Mikkie het volgende:
Is het vaak druk bij die tests? Kun je dan gratis de tribunes op ofzo?
Was dat alweer zolang geledenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:54 schreef Sally het volgende:
[..]
"F1 Test Belgium 12-07-07" -> I was there that day!
Erg tof dat geluid, inderdaad![]()
Aankomend bij de parkeerplaats kon je het 'klappen' horen tussen de heuvels: gaaf![]()
![]()
![]()
(hell, eerder al: aanrijdend richting de vallei waar het circuit deels in ligt, kon je het horen![]()
)
Was m'n eerste (en tot nog toe enige) keer dat ik live bij Formule 1 was. Heb nog ca. 1.400 foto's gemaakt die dag
oh ja, 'oordopjes mee' was een goed advies![]()
![]()
Die tribune was ik snel zat zeg. Dat dak hield al het geluid tegen, en zonder oordopjes was het daar echt niet gezond om te zittenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:55 schreef vosss het volgende:
Die test toen in 2007 op Spa was de entree ik geloof 20 euro voor de hele dag en je kon overal komen, dus ook op alle tribunes. Plekken waar je tijdens een GP met gemak honderden euro's voor betaald.
Ik geloof toch niet dat dat een record is wel?quote:Wel een nieuw record dat de Duitser op zijn naam mag schrijven is dat van het meest aantal goedgemaakte plaatsen in een race. Schumacher startte van op de laatste plaats op de grid en kwam als vijfde over de finish. Maar liefst 19 plaatsen wist hij daarmee goed te maken, en liet daarbij zijn eigen ploegmaat achter hem, die nota bene in de eerste ronde aan de leiding lag.
Rubens maar heeft ie er ook 19 in gehaald daar gaat het nu omquote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik geloof toch niet dat dat een record is wel?
Er zijn er wel meer geweest die van de laatste plaats gewonnen hebben dacht ik zo
Uhuh. Wij zijn toen ook gewoon overal rondgelopen. Een keer of 4. Het hele circuit. Biertje hier, smerige hamburger daar, beetje kijken, nog een biertje, vette worst, etc etcquote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:58 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Die tribune was ik snel zat zeg. Dat dak hield al het geluid tegen, en zonder oordopjes was het daar echt niet gezond om te zitten
Alonso had er 18 in Monaco 2010. Ik dacht toch echt dat er iemand eerder al is geweest die van de laatste positie is vertrokken en gewonnen heeft.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:00 schreef nils7 het volgende:
[..]
Rubens maar heeft ie er ook 19 in gehaald daar gaat het nu om
Zelf geen auto, en weinig centen. Dus dan wordt het alweer wat lastiger.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:57 schreef vosss het volgende:
@Sally, waarom ben je niet vaker geweest? Ik bedoel Spa is om de hoek hier en Duitsland ook
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tja............ waarom eigenlijk niet?Ik ehb er een paar in een voorbeschouwing van een paar jaar geleden gebruikt, ff zoeken op FOK!sport...quote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:56 schreef vosss het volgende:
Ow en post eens een deel van die foto's Sally!
Foto's zijn namelijk altijd goed
Edit: niet gevonden... Volgens mij was 't ook een (soort) special, over speciale bochten in de F1, ofzo...
En verder: foto's uitzoeken is zo'n crime...
[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 31-08-2011 14:59:31 ]Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Ik dacht Raikonen, maar dat was toen vanaf de 17e plek (japan 2005).quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:04 schreef vosss het volgende:
Alonso had er 18 in Monaco 2010. Ik dacht toch echt dat er iemand eerder al is geweest die van de laatste positie is vertrokken en gewonnen heeft.
Als dat was toen er 20 auto's meededen ipv 24 nu dan heeft die toch ook gewoon 19 plaatsen goed gemaakt?
eet dan ookquote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Uhuh. Wij zijn toen ook gewoon overal rondgelopen. Een keer of 4. Het hele circuit. Biertje hier, smerige hamburger daar, beetje kijken, nog een biertje, vette worst, etc etc
Was dat niet Button in Canada. Die lag toen op een gegeven moment laatste toch? Of gaat het puur om de startpositie?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Alonso had er 18 in Monaco 2010. Ik dacht toch echt dat er iemand eerder al is geweest die van de laatste positie is vertrokken en gewonnen heeft.
Als dat was toen er 20 auto's meededen ipv 24 nu dan heeft die toch ook gewoon 19 plaatsen goed gemaakt?
Ik mis dit best wel een beetje eigenlijk. Die uitlaatsystemen zorgen momenteel ook voor een te gek geluid, vooral bij de Renault en Mercedes. Heerlijk zo'n knerpend geluid.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 10:25 schreef vosss het volgende:
Dat dus. Ik vond dat serieus gaaf klinken.
Gridpositie en einduitslag gaat t om jaquote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:22 schreef kepler het volgende:
Was dat niet Button in Canada. Die lag toen op een gegeven moment laatste toch? Of gaat het puur om de startpositie?
| 1 2 | Pos No Driver Constructor Laps Time/Retired Grid Points 1 4 Rubens Barrichello Ferrari 45 1:25:34.418 18 10 |
quote:Turkish Grand Prix loses place on revised 2012 Formula 1 calendar
The Turkish Grand Prix has been officially dropped from next year's Formula 1 calendar, after the FIA announced the definitive 20-race schedule on Wednesday.
As AUTOSPORT revealed last month, the Turkish event was taken off the provisional calendar issued by the FIA earlier this year as part of a revised version submitted by Bernie Ecclestone.
Despite discussions between Turkish organisers and Ecclestone no deal could be reached, which means the event will now not be part of the schedule for the first time since 2005.
As part of changes approved by the FIA World Motor Sport Council in a fax vote, the Bahrain Grand Prix has been moved from its season-opening slot to take place on April 22 - much earlier in the schedule than the teams had expected in the calendar version they were shown recently.
It has been swapped with the Indian GP, which will now move to October 28. Race organisers in Delhi had wanted the event moved back because of the hot weather in April.
The season will start in Australia on March 18, and the final two races will be back-to-back events in the United States and Brazil on November 18 and 25.
2012 Formula 1 calendar
18 March Australian GP
25 March Malaysian GP
15 April Chinese GP
22 April Bahrain GP
13 May Spanish GP
27 May Monaco GP
10 June Canada GP
24 June European GP
8 July British GP
22 July German GP
29 July Hungarian GP
2 September Belgian GP
9 September Italian GP
23 September Singapore GP
7 October Japanese GP
14 October Korean GP
28 October Indian GP
4 November Abu Dhabi GP
18 November US GP
25 November Brazilian GP
Straks het 2de Amerikaanse debacle in 3 jaar. Eerst USF1GP Team America of the United nations of states ofzietsquote:Bouw Amerikaans circuit stilgelegd vanwege financiële problemen
Bouw Amerikaans circuit stilgelegd vanwege financiële problemen Amerika hoopt vanaf volgend seizoen weer op de Formule 1-kalender te staan met haar nieuwe circuit in Austin, Texas. Of het daadwerkelijk zover komt, blijft vrijwel voor elk circuit afwachten, dus ook voor Amerika.
Het laatste gerucht dat de afgelopen dagen de ronde doet, gaat over het stilleggen van de bouw van het circuit. Dat meldt de krant The American Statesman, die veel berichten ontving van bouwvakkers van het circuit, die melden dat de bouw is gestopt.
The American Statesman weet niet met zekerheid te melden waarom de bouw is gestopt, maar financiële problemen lijken aan de basis te liggen. De bouwvakkers hebben geen salaris ontvangen, net als een bedrijf dat cement levert die al enkele maanden niet zijn uitbetaald.
De hoofdaannemer, Austin Commercial, heeft vorige week alle bouwers verzocht naar huis te gaan en te wachten, omdat er geen geld meer is. Dit wordt echter betwist door circuit woordvoerder John Hahn, die meldt dat de tijdelijke stop op de planning stond. De reden zou liggen bij het feit dat het de bouw zoveel progressie heeft geboekt waardoor men nu voor op het bouwschema ligt. Dit geeft de bank, die de lening heeft verstrekt, de kans om de betalingen te innen. De bouw en de betalingen lopen op dit moment niet meer synchroon met elkaar, waardoor is besloten de bouw stil te leggen.
Een bron meldde tegenover de krant anoniem: "Mijn buurman is een bouwvakker en is verteld door een vriend, die voorman is bij het project, dat het project uit elkaar lijkt te vallen en verschillende aannemers een rechtszaak voorbereiden vanwege het niet uitbetalen voor diverse maanden achter elkaar."
Dit zinnetje doet me vermoeden dat er niks aan de hand isquote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:35 schreef Sinister-D- het volgende:
2 dingen:
1- Australië als opener! Fuck yeah![]()
2-
[..]
Straks het 2de Amerikaanse debacle in 3 jaar. Eerst USF1GP Team America of the United nations of states ofzietsEn nu dat circuit
Zou d'r ergens iets schelen bij die Amerikanen
![]()
Het is btw niet de eerste keer dat geruchten over een financieel probleem bij de bouw van het circuit. En waar vuur is is rook zeggen ze weleens.
edit: en nu ik er aan denk, dan kan die GP mooi komen te vervallen. Komt weer een plekje vrij en kan die ingenomen worden door een Franse GP. Dan blijft Spa tenminste jaarlijks op de kalenderopgelost slotje
![]()
De vriend van mijn tante zijn zoontje heeft een vriend, en die kent weer iemand die zegt dat Ecclestone zijn macht gaat overgeven aan Ross Brawn. Zo ken ik er nog wel 1quote:Mijn buurman is een bouwvakker en is verteld door een vriend, die voorman is bij het project, dat het project uit elkaar lijkt te vallen
Franse GP? Beter de Turkse GP, want dat is een echt gruwelijke baan...quote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:35 schreef Sinister-D- het volgende:
2 dingen:
1- Australië als opener! Fuck yeah![]()
2-
[..]
Straks het 2de Amerikaanse debacle in 3 jaar. Eerst USF1GP Team America of the United nations of states ofzietsEn nu dat circuit
Zou d'r ergens iets schelen bij die Amerikanen
![]()
Het is btw niet de eerste keer dat geruchten over een financieel probleem bij de bouw van het circuit. En waar vuur is is rook zeggen ze weleens.
edit: en nu ik er aan denk, dan kan die GP mooi komen te vervallen. Komt weer een plekje vrij en kan die ingenomen worden door een Franse GP. Dan blijft Spa tenminste jaarlijks op de kalenderopgelost slotje
![]()
Pak een pen en schrijf 'm er op.quote:
quote:Op donderdag 1 september 2011 10:10 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Pak een pen en schrijf 'm er op.
Doelde er natuurlijk op dat er die geruchten zijn dat er perse een Franse GP op de kalender moet van de FIA of Ecclestone. En dat ze die willen gaan laten afwisselen met Spa elke 2 jaar. Als ze dan perse een Franse GP willen hebben en er 1 GP moet komen te vervallen dan mag dat gerucht Turkije zijn, maar laat Spa met rustquote:Op woensdag 31 augustus 2011 23:42 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Franse GP? Beter de Turkse GP, want dat is een echt gruwelijke baan...
Vandaag post gehad met een code.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:47 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Vosss, beste vriend, mag je als inwoner van de prachtige gemeente Leudal niet een paar gasten meenemen??
quote:Programma van 12 september*
Het programma van 12 september ziet er globaal alsvolgt uit:
12.00 uur: Toegang evenement
14.00 uur: Ontvangst Jenson Button en start van zijn rondes
14.30 uur: Start van de 3 winnende Roggelnaren in de race simulator
14.45 uur: Bekendmaking winnaar
15.00 uur: Demonstratie van Jenson Button op het parcours
15.20 uur: huldiging van de winnaar op het balkon
Hierna is er een meet & greet met Jenson Button bij de simulator op het marktplein
Op het marktplein zullen twee grote schermen naast de simulator zijn waarop iedereen die een toegangsbewijs heeft de wedstrijden kan volgen. Dus kom op tijd zodat u een goede plek heeft.
Voorafgaande en tussentijds kunt u in 1 van onze stands een drankje of hapje benuttigen.
*het programma kan nog wijzigen aangezien de voorbereidingen in volle gang zijn. Wijzigingen worden hier gepubliceerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |