Goh.quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:42 schreef kepler het volgende:
Geen DRS in de Eau Rouge
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/formula_one/14615926.stm
Ga ik morgen even rustig voor zittenquote:Op maandag 22 augustus 2011 19:43 schreef kepler het volgende:
Erg interessante analyse van een (gevonden?) telemetry-sheet van Monaco
http://scarbsf1.wordpress(...)alysis-introduction/
Voor de nerds onder ons erg interessant om te lezenquote:Op maandag 22 augustus 2011 20:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ga ik morgen even rustig voor zitten
Laat ons even weten wat je bevindingen zijnquote:Op maandag 22 augustus 2011 20:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ga ik morgen even rustig voor zitten
Het is vooral leuk om te lezen hoe engineers rijders kunnen vergelijken. Je hebt er verder niks aan, maar gewoon een interessant kijkje in het leven van een coureur/race-engineerquote:Op maandag 22 augustus 2011 22:13 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Laat ons even weten wat je bevindingen zijn. Ik word er niet veel wijzer van.
Wel waanzinnig gaaf als je het kan "lezen" en dus vergelijken.quote:Op maandag 22 augustus 2011 22:18 schreef kepler het volgende:
[..]
Het is vooral leuk om te lezen hoe engineers rijders kunnen vergelijken. Je hebt er verder niks aan, maar gewoon een interessant kijkje in het leven van een coureur/race-engineer
Is denk ik voor het eerst in mijn leven dat ik nerd genoemd benquote:Op maandag 22 augustus 2011 21:04 schreef kepler het volgende:
[..]
Voor de nerds onder ons erg interessant om te lezen![]()
http://www.f1today.nl/201(...)otus-renault-gp.htmlquote:'Bruno Senna neemt cockpit van Heidfeld over bij Lotus Renault GP'
De carriére van Nick Heidfeld bij Lotus Renault GP zit erop. Verschillende bronnen, waaronder Eddie Jordan en Adam Cooper, melden vanavond op de website van de BBC en op Twitter dat de Duitser per direct vervangen gaat worden door Bruno Senna, momenteel de test- en reservecoureur van het team. De afgelopen weken ontstond er al veel kritiek op het presteren van Heidfeld als vervanger van Robert Kubica.
Teambaas Eric Boullier verklaarde eerder deze week al: "Hij heeft niet de leiderschap getoond die we van hem hadden verwacht. Het is geen geheim dat we meer van hem hadden verwacht en we zijn teleurgesteld."
Heidfeld heeft op dit moment twee punten meer gescoord dat teamgenoot Vitaly Petrov. Bruno Senna was samen met de teamleiding van Renault enkele weken geleden al naar Brazilië gereist om sponsorgeld bijeen te krijgen en dat lijkt nu gelukt te zijn. Senna reed in Hongarije al de eerste vrije training in de plaats van Heidfeld.
quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:42 schreef kepler het volgende:
Geen DRS in de Eau Rouge
quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:42 schreef kepler het volgende:
Geen DRS in de Eau Rouge
Maar dan toch niet Senna?quote:Op maandag 22 augustus 2011 23:23 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
http://www.f1today.nl/201(...)otus-renault-gp.html
Zou mooi zijn, Heidfeld heeft z'n tijd wel gehad, tijd voor een nieuwe generatie.
Die fransman moet eerst nog ff de GP2-titel veilig stellen. Ben wel benieuwd wat Senna kan doen in een "goede" auto. Ik heb (nog) geen hoge pet van 'm op, maar ik geef 'm nu nog het voordeel van de twijfel.quote:Op maandag 22 augustus 2011 23:26 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Maar dan toch niet Senna?Dan kan je er nog beter die Fransman i plaatsen die nu aan kop staat in GP2. Senna is echt geen verbetering.
Laat hem dat doen en zet hem daarna in die Renault.quote:Op maandag 22 augustus 2011 23:28 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
Die fransman moet eerst nog ff de GP2-titel veilig stellen.
Woei, weer zo'n typische Tilke-track.quote:
Ja, volgens F1today.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 00:16 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/formula_one/14624084.stm
says Eddie Jordan
Klopt. 'T zal mij benieuwen. Vind het geen mooi circuit als ik de on-board zo bekijk.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 00:18 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
Woei, weer zo'n typische Tilke-track.
Het verhaal komt bij de BBC vandaan, dus imo toch behoorlijk betrouwbaarquote:
Veel lange, vloeiende bochten. I like.quote:
Oftewel, lastig inhalen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 00:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Veel lange, vloeiende bochten. I like.
Daar zijn de twee lange rechte stukken voor, ik zie mogelijkheden in die derde bocht.quote:
Ja, maar in de vloeiende bochten krijg je achterstand. Iets met verlies van downforce enzo.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 00:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Daar zijn de twee lange rechte stukken voor, ik zie mogelijkheden in die derde bocht.
Daarom zit er voor een langzamere haakse bocht.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 00:46 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ja, maar in de vloeiende bochten krijg je achterstand. Iets met verlies van downforce enzo.
Senna brengt geld mee, dat is op dit moment beter voor Renault-Lotus dan een coureur die men moet betalen en toch niet veel extra's brengt. Grosjean laten ze gewoon de GP2 titel pakken, die zien we volgend jaar wel in de f1.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 15:52 schreef Meike26 het volgende:
Niet dat ik het Bruno niet gun, maar ik wil die koppies van het team in de pits wel zien als Senna er bij de start gelijk uit ligt.
Grosjean was idd veel betere keus geweest. Kan me niet voorstellen dat het hem niet gevraagd is.
Wat een platte klote baan zeg.quote:
Grosjean zou vanaf Singapore de vrijdag testen gaan doen ipv Heidfeld, misschien dat hij dan in plaats van Senna instapt als die niet voldoende presteert.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 15:55 schreef Peterselieman het volgende:
Grosjean moet wil de GP2 titel dit seizoen winnen. Dat zal de reden zijn dat hij nog niet rijdt voor Lotus Renault GP.
Overigens moet het nieuws rond Senna nog wel officieel bevestigd worden
Geen geweldige baan inderdaad en wat heb je aan die lange rechte stukken als je op de rest van de baan sowieso full downforce nodig hebtquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 16:06 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wat een platte klote baan zeg.
Duizend in een dozijn baan.
Zonde.
Knap dat je dat kunt zien in een rFactor simulatie.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 16:52 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Geen geweldige baan inderdaad en wat heb je aan die lange rechte stukken als je op de rest van de baan sowieso full downforce nodig hebt?! Dit wordt weer echt een klote tilkebaantje.
quote:Nick Heidfeld could sue Renault if the team confirms its reported plans to drop him for the rest of the 2011 season.
Enstone based Renault on Tuesday released its usual pre-race quotes ahead of the Spa-Francorchamps race weekend but did not mention the proposed driver lineup.
The development comes amid rumours Bruno Senna, apparently with millions in potential Brazilian sponsorship, is set to replace German Heidfeld in Belgium and beyond.
But Daily Telegraph correspondent Tom Cary on Tuesday said Heidfeld, 34, would likely tackle those plans with legal action.
"The (newspaper) understands that ... Heidfeld ... is prepared to use legal channels to hang on to his race seat," said Cary.
He added that Heidfeld "may argue that it is unreasonable to replace him on grounds of performance" given that he has actually scored more points than teammate Vitaly Petrov so far.
Hoelaat? Zo vroeg mogelijk, tis nogal redelijk druk op alle kleine wegen rondom het circuit. En er is genoeg vertier voor de race mocht je te vroeg daar zijn.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:48 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik ga zondag naar Francorchamps, kaartje Brons, parkeren rood.
Nog nooit F1 live gezien
Iemand nog tips voor een goede plek en hoe laat je dan daar moet zijn?
Of ubehaupt wat je kwijt wil..![]()
We gaan ook niet echt om de race te volgen maar meer voor de herrie en alles er omheen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:06 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Hoelaat? Zo vroeg mogelijk, tis nogal redelijk druk op alle kleine wegen rondom het circuit. En er is genoeg vertier voor de race mocht je te vroeg daar zijn.
Tips: ga naar het F1 dorp op de parking achter de Grand Stand/Eau Rouge. De officiële merchandise stands zijn daar, waar (soms) handtekening sessies zijn. Maar ook voor merchandise net iets goedkoper dan bv online iets bestellen.
En natuurlijk friet/bier/hamburger inslaan in een van de Woopy Snacks keten. Niet te vreten en veel te duur![]()
Goede plek? Busstop of La Source als je ze wilt fotograferen, daar is de snelheid wat lager. Blanchimont of bovenaan bij Kemmel voor de snelheid eens te beseffen. Eau Rouge voor eens te kunnen zien hoe ze daar gewoon omhoog schieten. Eigenlijk is het heel circuit gewoon tof om van langszij te kunnen meekijken. Zorg wel dat als je niet aan de wandel bent dat er een scherm voor je neus staat, anders krijg je dus gewoon niets van de race mee (eigenlijk ook niet als je wél voor een scherm zit)
Tis vooral tof om bij groepen te gaan staan waar veel verschillende team/coureur supporters staan. Dan is de sfeer gewoon geweldig
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:33 schreef koffiezwartsterk het volgende:
BBC one HD bij UPC op de kabel
Helaas pas vanaf 1 september...
Have fun!quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:48 schreef Nieuwschierig het volgende:
Nog nooit F1 live gezien
Het geluid gaat door merg en been, bereid je maar alvast voor, want het geluid op televisie doet die wagens geen recht.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:48 schreef Nieuwschierig het volgende:
Nog nooit F1 live gezien
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |