abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 augustus 2011 @ 17:10:00 #1
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100859432
110110_49243_FOK!_F1-Nieuwtjesbanner2011.png

Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 |
85[F1] F1 nieuwtjes topic deel 88: Waar nieuwe regelgeving gaat gelden.
90
Openingsposts van de Grands Prix van seizoen 2011:
1. Bahrein (13 maart)
2. Australië (27 maart)
3. Maleisië (10 april)
4. China (17 april)
5. Turkije (8 mei)
6. Spanje (22 mei)
7. Monaco (29 mei)
8. Canada (12 juni)
9. Europa (Valencia, Spanje) (26 juni)
10. Groot-Brittannië (10 juli)
11. Duitsland (24 juli)
12. Hongarije (31 juli)
13. België (28 augustus)
14. Italië (11 september)
15. Singapore (25 september)
16. Japan (9 oktober)
17. Zuid-Korea (24 oktober)
18. India (30 oktober)
19. Abu Dhabi (13 november)
20. Brazilië (27 november)

Openingsposts van de Grands Prix van afgelopen seizoen 2010:
1. Bahrein 2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix
2. Australië 2010 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1
3. Maleisië 2010 Formula 1 Petronas Malaysian Prix #1
4. China 2010 Formula 1 Chinese Grand Prix #1
5. Spanje 2010 Formula 1 Gran Premio de España Telefónica #1
6. Monaco Formula 1 Grand Prix de Monaco 2010 #1
7. Turkije 2010 Formula 1 Turkish Grand Prix #1
8. Canada Formula 1 Grand Prix du Canada 2010
9. Europa (Valencia, Spanje) 2010 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe #1
10. Groot-Brittannië 2010 Formula 1 Santander British Grand Prix #1
11. Duitsland Formula 1 Grosser Preis Santander von Deutschland 2010 #1
12. Hongarije 2010 Formula 1 Hungarian Grand Prix #1
13. België 2010 Formula 1 Belgian Grand Prix #1
14. Italië Formula 1 Gran Premio Santander d'Italia 2010 #1
15. Singapore 2010 Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix #1
16. Japan 2010 Formula 1 Japanese Grand Prix #1
17. Zuid-Korea Formula 1 Grande Prêmio Petrobras do Brasil 2010 #1
18. Brazilië Formula 1 Grande Prêmio Petrobras do Brasil 2010 #1
19. Abu Dhabi 2010 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix #1

Eindstanden 2010
Uitslag GP van Abu Dhabi 2010 met eindstanden Coureurs en Constructeurs

Teams:

- Ferrari
- Force India
- Hispania Racing Team
- Lotus Renault GP
- McLaren
- Mercedes GP
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Team Lotus
- Virgin Racing
- Williams

Wie staan er in 2011 aan de start:

Red Bull Racing WCC 2010
01. Sebastian Vettel WDC 2010
02. Mark Webber

McLaren
03. Lewis Hamilton WDC 2008
04. Jenson Button WDC 2009

Ferrari
05. Fernando Alonso WDC 2005/06
06. Felipe Massa

Mercedes GP
07. Michael Schumacher WDC 94/95/00/01/02/03/04
08. Nico Rosberg

Lotus Renault GP
09. Nick Heidfeld (vervanger Robert Kubica)
10. Vitaly Petrov

Williams
11. Rubens Barrichello
12. Pastor Maldonado

Force India
14. Adrian Sutil
15. Paul Di Resta

Sauber
16. Kamui Kobayashi
17. Sergio Perez

Scuderia Toro Rosso
18. Sébastien Buemi
19. Jaime Alguersuari

Team Lotus Naam kan eventueel nog veranderen
20. Jarno Trulli
21. Heikki Kovalainen

HRT F1 Team
22. Narain Karthikeyan Daniël Ricciardo
23. Vitantonio Liuzzi

Virgin Racing
24. Timo Glock
25. Jerome D'Ambrosio

Voor meer info zie het [F1] Silly season 2012-topic en de voorlopige entry list 2011 van de FIA (2-12-2010).

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- Autosport.com

Onze boyz (nu of vroeger in F1 actief):
- Ho-Pin Tung (Formule 1: testrijder bij Renault; GP2)
- Christijan Albers (ooit coureur bij Minardi en Spyker; Le Mans Series)
- Robert Doornbos (ooit testrijder voor Red Bull Racing (2006); racecoureur Minardi F1 Team (vanaf de GP van Hockenheim, Duitsland, 2005); officieel test- en reservecoureur voor Jordan GP F1 (2005); IndyCars (vanaf 2009))
Zie verder het topic over Nederlandse Talenten

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting Regulations
Sporting Regulations 2011

Technical Regulations
Technical Regulations 2011

Gerelateerde reguleringen
O.a. apendices, zie Regulations pagina van FIA

Testschema 2011


De kalender voor 2011 met 20 races


Uitzendingen van BBC
Tv-gids voor BBC One.
Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.
Denk aan het uur verschil met Engeland!

4.gif *onder voorbehoud van wijzigingen

FOK!sport F1-gedeelte

FOK! Formule 1-manager 2011

De OP is hier te vinden

[ Bericht 0% gewijzigd door Tarado op 17-08-2011 17:55:37 ]
pi_100859471
topic titel *O*
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_100859475
Wat is het rustig op transfermarkt zeg.
's Avonds een man, overdags rustig an
  woensdag 17 augustus 2011 @ 17:13:46 #4
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_100859553
Aardig gek, het was me nog niet eens opgevallen dat Jenson startnummer 3 heeft... Ik had wel verwacht dat Lewis daarmee zou rondrijden.
pi_100859601
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 17:11 schreef Burnie88 het volgende:
Wat is het rustig op transfermarkt zeg.
Tja, zolang de topteams hun stoeltje gevuld houden met de huidige rijders zullen er ook weinig verschuivingen gaan zijn de komende seizoenen.
Denk dat F1 Silly Season 2012 trouwens wel in de OP mag :) Nu staat de 2011 er nog in ;)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  woensdag 17 augustus 2011 @ 17:43:34 #6
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_100860659
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 17:13 schreef ramon83 het volgende:
Aardig gek, het was me nog niet eens opgevallen dat Jenson startnummer 3 heeft... Ik had wel verwacht dat Lewis daarmee zou rondrijden.
Volgens mij rijdt Lewis daar ook mee, Jenson heeft nr4 zover ik me kan herinneren.
Was het niet zo dat Jenson dit jaar met 3 zou rijden omdat het in 2010 met nr1 reed, maar dat Lewis graag een oneven getal wou hebben? Of was dat Schumacher? :?
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  woensdag 17 augustus 2011 @ 17:45:59 #7
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100860748
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 17:15 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Tja, zolang de topteams hun stoeltje gevuld houden met de huidige rijders zullen er ook weinig verschuivingen gaan zijn de komende seizoenen.
Denk dat F1 Silly Season 2012 trouwens wel in de OP mag :) Nu staat de 2011 er nog in ;)
Done :)
pi_100860825
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 17:43 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Volgens mij rijdt Lewis daar ook mee, Jenson heeft nr4 zover ik me kan herinneren.
Was het niet zo dat Jenson dit jaar met 3 zou rijden omdat het in 2010 met nr1 reed, maar dat Lewis graag een oneven getal wou hebben? Of was dat Schumacher? :?
Dat was idd Schumacher ;)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_100860855
zin in spa O+
blablablablablablablablablablablablablabla
  woensdag 17 augustus 2011 @ 17:48:53 #10
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_100860868
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 17:43 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Volgens mij rijdt Lewis daar ook mee, Jenson heeft nr4 zover ik me kan herinneren.
Was het niet zo dat Jenson dit jaar met 3 zou rijden omdat het in 2010 met nr1 reed, maar dat Lewis graag een oneven getal wou hebben? Of was dat Schumacher? :?
Dan ben ik toch niet gek maar dan staat in in de post verkeerd dus?

En dat andere geval was Schumi, hij kreeg nummer 7 omdat er nog nooit iemand kampioen was geworden met nummer 8. Maar dat is volgens mij een bullshit verhaal en hebben ze Schumi gewoon eerste rijder gemaakt (en terecht imo)
  woensdag 17 augustus 2011 @ 17:56:26 #11
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100861148
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 17:48 schreef ramon83 het volgende:

[..]

Dan ben ik toch niet gek maar dan staat in in de post verkeerd dus?


Ook veranderd ;)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 augustus 2011 @ 17:58:15 #12
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_100861201
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 17:48 schreef ramon83 het volgende:

[..]

Dan ben ik toch niet gek maar dan staat in in de post verkeerd dus?

En dat andere geval was Schumi, hij kreeg nummer 7 omdat er nog nooit iemand kampioen was geworden met nummer 8. Maar dat is volgens mij een bullshit verhaal en hebben ze Schumi gewoon eerste rijder gemaakt (en terecht imo)
Schumacher heeft in zijn carrière in de Formule 1 nog nooit met een even nummer geracet en wil dat ook zo houden, omdat oneven nummers hem in het verleden succes hebben gebracht.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 17 augustus 2011 @ 18:00:15 #13
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100861256
je hebt eenmaal oneven teveel gebruikt :)
pi_100861265
quote:
14s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 17:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Schumacher heeft in zijn carrière in de Formule 1 nog nooit met een oneven nummer geracet en wil dat ook zo houden, omdat oneven nummers hem in het verleden succes hebben gebracht.
Beetje masochist dus.
Calm down, please!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 augustus 2011 @ 18:02:23 #15
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_100861335
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 18:00 schreef Tarado het volgende:
je hebt eenmaal oneven teveel gebruikt :)
zo dan :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 17 augustus 2011 @ 18:10:23 #16
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100861604
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 augustus 2011 @ 18:13:09 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_100861697
quote:
Dat is geen Formule 1
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 17 augustus 2011 @ 18:14:04 #18
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_100861724
quote:
14s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 17:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Schumacher heeft in zijn carrière in de Formule 1 nog nooit met een even nummer geracet en wil dat ook zo houden, omdat oneven nummers hem in het verleden succes hebben gebracht.
Ja niet raar ook, hij was altijd eerste rijder en een groot gedeelte van zijn carrière heeft hij met startnummer 1 gereden omdat ie kampioen was...
pi_100861728
quote:
14s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 18:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is geen Formule 1
Maar wel Schmacher. :{w
  woensdag 17 augustus 2011 @ 18:15:37 #20
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100861782
quote:
14s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 18:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is geen Formule 1
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 augustus 2011 @ 18:19:17 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_100861903
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 18:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dan is het vreemd dat hij vasthoudt aan een oneven nummer :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 17 augustus 2011 @ 18:20:21 #22
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_100861929
quote:
14s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 18:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dan is het vreemd dat hij vasthoudt aan een oneven nummer :P
Dat is wss. omdat ie die niet mocht kiezen ;)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 17 augustus 2011 @ 18:26:32 #23
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100862093
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 18:20 schreef nils7 het volgende:

[..]

Dat is wss. omdat ie die niet mocht kiezen ;)
:) Denk het ook, het grappige is dat het wel een lager nummer is dan dat van zijn teammaat Andrea de Cesaris, die had 33
  woensdag 17 augustus 2011 @ 19:02:25 #24
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_100863487
SPA here we come! Zeker!! Nog een week, dan zit ik in het hotel in de Ardennen. Heb er enorm zin in.
UI Made bij VanilleKwark.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 19:39:50 #25
34586 kepler
No bounce, no play
pi_100865200
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 18:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Podver, wat een mooie achtervleugel O+
The line is a dot to you!
  woensdag 17 augustus 2011 @ 20:30:58 #26
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_100867525
quote:
2s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 19:39 schreef kepler het volgende:

[..]

Podver, wat een mooie achtervleugel O+
Erg mooi, dat zie je tegenwoordig niet meer.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_100890765
quote:
2s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 19:39 schreef kepler het volgende:

[..]

Podver, wat een mooie achtervleugel O+
wat een mooie auto O+ nogsteeds 1 van de mooiere uit de F1 geschiedenis
pi_100891144
Doet me erg denken aan Wingo :'(



Vijf rechte planken maken nog geen mooie spoiler, imo.
Calm down, please!
  donderdag 18 augustus 2011 @ 13:35:50 #29
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_100892512
Er was toch een idee om dit soort vleugels op F1 wagens te zetten:



Dit dus:



Dus alleen boven de achterbanden? Het probleem is namelijk dat je door de bocht heen niet te dicht achter je voorganger kan rijden vanwege het verlies van downforce.

[Edit: 2e foto]
UI Made bij VanilleKwark.
pi_100892970
Ik heb nog nooit een mooie vleugel gezien op iets wat geen vogel of vliegtuig was, en waar geen muziek op gespeeld kon worden.

Wat mij betreft decimeren ze het (frontaal) vleugeloppervlak geleidelijk. Iets zwaardere auto's, dikke sloffen eronder. Inhalen wordt makkelijker, en het wordt ook veiliger, hogere rechtelijnsnelheid, maar die rechte stukken zijn toch niet boeiend qua stuurmanskunst en alleen maar sneller voorbij, en daar waar het gebeurt, de bochten, nemen een groter deel van de race in beslag. Deze aerodynamica is voor de auto-industrie ook helemaal niet interessant.

Ook vermoed ik dat de foutmarge breder wordt. Je kunt iets dwarser gaan zonder te spinnen, over het randje van grip gaan zal vaker tijdverlies betekenen ipv veel tijdverlies door een spin. Daardoor kunnen ze meer risico nemen, en dan zie je als kijker ook beter wie de bocht perfect neemt en wie er iets te enthousiast was.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_100893016
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 13:35 schreef RingBewoner het volgende:
Er was toch een idee om dit soort vleugels op F1 wagens te zetten:

[ afbeelding ]

Dit dus:

[ afbeelding ]

Dus alleen boven de achterbanden? Het probleem is namelijk dat je door de bocht heen niet te dicht achter je voorganger kan rijden vanwege het verlies van downforce.

[Edit: 2e foto]
Ja, was een leuk idee maar de lucht van de wielen is te onstabiel om downforce op die manier te verkrijgen. De stap achteruit was te groot.

Vandaar dat vleugels altijd binnen de wielen vallen, tenzij er een carrosserie is die de lucht stabiliseert.

Lijkt me.
Calm down, please!
pi_100895901
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 18:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Die bracht hem geen succes. Hij viel meteen in de eerste ronde uit, waarna hij naar Benetton verkastte.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_100896480
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 13:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb nog nooit een mooie vleugel gezien op iets wat geen vogel of vliegtuig was, en waar geen muziek op gespeeld kon worden.

Wat mij betreft decimeren ze het (frontaal) vleugeloppervlak geleidelijk. Iets zwaardere auto's, dikke sloffen eronder. Inhalen wordt makkelijker, en het wordt ook veiliger, hogere rechtelijnsnelheid, maar die rechte stukken zijn toch niet boeiend qua stuurmanskunst en alleen maar sneller voorbij, en daar waar het gebeurt, de bochten, nemen een groter deel van de race in beslag. Deze aerodynamica is voor de auto-industrie ook helemaal niet interessant.

Ook vermoed ik dat de foutmarge breder wordt. Je kunt iets dwarser gaan zonder te spinnen, over het randje van grip gaan zal vaker tijdverlies betekenen ipv veel tijdverlies door een spin. Daardoor kunnen ze meer risico nemen, en dan zie je als kijker ook beter wie de bocht perfect neemt en wie er iets te enthousiast was.
Grond effect zou hierbij kunnen helpen (en dan niet met skirts zoals in het verleden, maar met tunnels in de sidepods en onderkant oid).

De Arrows A2 reed ooit zonder achtervleugel, omdat men dacht dat het grondeffect genoeg downforce zou moeten opleveren. Alleen bleek de wagen niet stabiel en zat er zeer snel weer een achtervleugel op.

The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_100896985
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 15:13 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Grond effect zou hierbij kunnen helpen (en dan niet met skirts zoals in het verleden, maar met tunnels in de sidepods en onderkant oid).

De Arrows A2 reed ooit zonder achtervleugel, omdat men dacht dat het grondeffect genoeg downforce zou moeten opleveren. Alleen bleek de wagen niet stabiel en zat er zeer snel weer een achtervleugel op.

[ afbeelding ]
Je moet het ook heel geleidelijk doen, en ook de grondeffectdownforce maximeren. Het punt is dat veel downforce alleen maar nadelen heeft tegenover meer mechanische grip. Voor de veiligheid, voor de kijkers, voor de coureurs.

Dan zou ik gewoon elk jaar het toegestane frontaal oppervlak van vleugels met 10% verminderen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 16:06:23 #35
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_100898971
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 15:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je moet het ook heel geleidelijk doen, en ook de grondeffectdownforce maximeren. Het punt is dat veel downforce alleen maar nadelen heeft tegenover meer mechanische grip. Voor de veiligheid, voor de kijkers, voor de coureurs.

Dan zou ik gewoon elk jaar het toegestane frontaal oppervlak van vleugels met 10% verminderen.
Van 2000 naar 2001 is er een grote stap gemaakt. De voorvleugel mocht hoger gemonteerd worden en de achtervleugel moest minder onderdelen bevatten m.a.w. minder horizontale/frontale oppervlakten. Dit was een poging om de snelheid te verminderen en het inhalen makkelijker te maken. Beide is toen eigenlijk mislukt omdat toen Michelin terug kwam. En zij en Bridgestone hebben toen zulke goede banden gemaakt dat die het verlies aan downforce meer dan goed gemaakt hebben, waardoor de auto's alsnog sneller waren dan het jaar ervoor. En het inhalen bleek nog net zo moeilijk als ervoor, wat de tactiek des te belangrijker maakte, dat dan weer wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door ramon83 op 18-08-2011 16:14:59 ]
pi_100906602
Ook beetje f1 nieuws: trailer van de nieuwe game, waarin t seizoen tot dusver zit:



Ook dat vingertje ja :-)
  donderdag 18 augustus 2011 @ 19:39:23 #37
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_100907679
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 19:12 schreef JohnB52 het volgende:
Ook beetje f1 nieuws: trailer van de nieuwe game, waarin t seizoen tot dusver zit:



Ook dat vingertje ja :-)
Hm.... Word spectaculair gebracht, net als de trailer vorig jaar. Ook die Dev diary's waren veelbelovend. Vond de game uiteindelijk heel gaaf, ik vind het leuk om te racen. Maar..... het viel wel tegen, het was verre van een simulator. Nou is het ook geen sim maar het arcade gehalte was knettershoog. Dit jaar mag het van mij wel wat moeilijker, als ik te vroeg op het gas ga dan wil ik er ook af schuiven. Als ik te vroeg tijdens training of kwali mijn DRS open/aanzet dan wil ik ook dat de achterkant uitbreekt. Ik ben benieuwd.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_100908563
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 19:02 schreef RingBewoner het volgende:
SPA here we come! Zeker!! Nog een week, dan zit ik in het hotel in de Ardennen. Heb er enorm zin in.
veel plezier!
welke tribune zit je?
blablablablablablablablablablablablablabla
  donderdag 18 augustus 2011 @ 20:04:22 #39
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_100908727
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:00 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

veel plezier!
welke tribune zit je?
Bronze, heb tickets gewonnen. Zal tijdens de race voornamelijk langs Kemmel richting Les combes staan. Gedurende Vrijdag en Zaterdag zal ik ook langs Pouhon en Stavelot staan.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_100909045
gewonnen zelfs, nice :D
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_100909556
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 15:13 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Grond effect zou hierbij kunnen helpen (en dan niet met skirts zoals in het verleden, maar met tunnels in de sidepods en onderkant oid).

De Arrows A2 reed ooit zonder achtervleugel, omdat men dacht dat het grondeffect genoeg downforce zou moeten opleveren. Alleen bleek de wagen niet stabiel en zat er zeer snel weer een achtervleugel op.

[ afbeelding ]
Ik zie toch echt een achtervleugel :{

Of is dat de foto van na de correctie?
Calm down, please!
  donderdag 18 augustus 2011 @ 20:45:22 #42
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_100910572
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:11 schreef Schunckelstar het volgende:
gewonnen zelfs, nice :D
Ja, bij vorige werkgever. Had de tickets tijdens een personeelsfeest gewonnen. Ik had iets van 25 boze mailtjes een dag later dat ik die tickets had gewonnen terwijl ik er amper een halfjaar werkte en toen nog iets van 2 of 3 week te gaan had. :') . Heb ze allemaal aan elkaar geplakt en door het hele land gestuurd met de hartelijke groeten.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_100923939
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 14:57 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Die bracht hem geen succes. Hij viel meteen in de eerste ronde uit, waarna hij naar Benetton verkastte.
Als Gachot (ofzo) zich niet had misdragen had hij niet eens gereden. Maar dat weekend heeft hij zich wel op de kaart gezet en is juist daarom bij Benetton beland. Had hij dat weekend niet gereden, of was hij bij Jordan gebleven (die het seizoen erna welgeteld 1 punt behaalden en Schumacher werd in z'n Benetton 3e), dan had het misschien wel heel anders gelopen (er zijn genoeg voorbeelden van talenten die het niet gehaald hebben). Dus in dat opzicht ligt al zijn succes bij die auto :P
pi_100930680
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:23 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik zie toch echt een achtervleugel :{

Of is dat de foto van na de correctie?
Nee, voor.

Dit is na de correctie:



Volgens mij werd de extreem lage achtervleugel gezien als verlenging van het bodywork en niet als echte vleugel. En blijkbaar werkte het niet helemaal zoals verwacht, vandaar de correctie naar de hogere achtervleugel.

Meer teams experimenteerden in 1979 (het eerste jaar dat grondeffect veelvuldig werd toegepast) met een auto zonder achtervleugel, zoals Brabham, maar zonder veel succes.



[ Bericht 15% gewijzigd door sasquatsch op 19-08-2011 11:00:11 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_100930969
Olaf bij Ferrari:

http://twitvid.com/WQWPI

En:

quote:
Maria de Villota op jacht naar testzitje in de Formule 1
Maria de Villota heeft de smaak te pakken na een Formule 1-test met de Renault R29 op Paul Ricard en aast nu op een vaste verbintenis in de koningsklasse van de autosport. AS bericht dat haar management met een renstal in gesprek is over een testzitje.

De Villota: De Formule 1 is altijd mijn ultieme doel geweest en na deze test weet ik zeker dat ik het kan, ik kan een Formule 1-auto besturen. Fysiek en als coureur ben ik op mijn best, dat moet ik gebruiken. We werken er al aan. Zoiets krijgt niet binnen een dag gestalte, maar het is zaak om het snel af te ronden.

Renault meldt dat De Villota driehonderd kilometer aflegde tijdens haar test en volgens teambaas Eric Boullier zette de 31-jarige Spaanse geen stap verkeerd.


[ Bericht 83% gewijzigd door Swindler op 19-08-2011 11:06:45 ]
<>
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:43:54 #46
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_100934637
Olaf heeft het wel mooi voor elkaar. Lekker bij Ferrari rond snuffelen.

En een vrouw in de F1. Ik weet het niet, ergens ben ik voor en wil ik het graag zien. Aan de andere kant, ik heb geen zin in een coureur die langzamer is dan Chandhok. Dus als zij kan sturen, laat maar komen maar laat het wat toevoegen.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_100935176
Ze is 31, dat gaat hem niet meer worden. Dat vind ik juist het mooie van autosport, vrouwen kunnen gewoon meedoen, als ze goed zijn zijn ze goed, de auto maakt geen onderscheid. Hooguit krijgen ze soms een steuntje in de rug omdat het promotioneel interessant is, maar als ze daarvan afhankelijk zijn vallen ze door de mand.

Dat is ook al heel lang zo. Pat Moss, Lella Lombardi, Michelle Mouton. Het trekt wat aandacht als ze beginnen, bijna altijd positief, en dan moeten ze het gewoon zelf laten zien tegen andere rijders.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:22:53 #48
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100936093
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 10:53 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nee, voor.

Dit is na de correctie:

[ afbeelding ]

Volgens mij werd de extreem lage achtervleugel gezien als verlenging van het bodywork en niet als echte vleugel. En blijkbaar werkte het niet helemaal zoals verwacht, vandaar de correctie naar de hogere achtervleugel.

Meer teams experimenteerden in 1979 (het eerste jaar dat grondeffect veelvuldig werd toegepast) met een auto zonder achtervleugel, zoals Brabham, maar zonder veel succes.

[ afbeelding ]
Die Brabham O+
pi_100936902
Vrouwen in de F1 lijkt mij geen probleem, maar laat ze eens een jaar feeder series rijden eerst dan.. GP2 is een perfecte opstap voor F1, maar er rijdt geen vrouw rond daar, dus in de F1 hoeven we dan toch ook niet snel iemand te verwachten. En hoe zit t met F2, GP3, enz.. Enige klasse met vrouwen op hoog nivo is Indycar, en daar gooien ze nou ook niet bepaald hoge ogen.

Met 31 jaar mag je ook niet echt een talent meer genoemd worden, toch? :')
Where facts are few, experts are many.
pi_100937393
Vrouwen in F1 gaat niet lukken hoor. Als het al in de 90's niet lukte dan waarom nu wel? De G-krachten zijn veel hoger nu dan die van toen.
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:01:58 #51
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_100937534
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:58 schreef ari_zahav het volgende:
Vrouwen in F1 gaat niet lukken hoor. Als het al in de 90's niet lukte dan waarom nu wel? De G-krachten zijn veel hoger nu dan die van toen.
Als ze het talent hebben, dan moet dat echt geen obstakel zijn. Sterker nog, ik zou het zelfs toejuichen, omdat je zo weer een dimensie aan de Formule 1 toevoegt. Het is alleen wel zo dat de kwaliteit voorop moet staan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_100937696
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:58 schreef ari_zahav het volgende:
Vrouwen in F1 gaat niet lukken hoor. Als het al in de 90's niet lukte dan waarom nu wel? De G-krachten zijn veel hoger nu dan die van toen.
Vrouwelijke straaljager-piloten zijn er zat en ook astronautes ... ik zie het probleem niet.
9+ G redt je niet in een F1 ...
Calm down, please!
pi_100937773
Heeft Danica Patrick eigenlijk al eens F1 getest. Als ik kijk naar wat ze doet in de Indycar zou ze prima mee kunnen in een lotus of misschien nog wel beter.

Lijkt me ook wel een redelijke stap voor een kleiner team, trekt veel belangstelling en sponsorgeld zou je zeggen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_100937832
Danica zit liever onderuitgezakt in een nascar tegenwoordig ;)
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
pi_100937963
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:10 schreef ari_zahav het volgende:
Danica zit liever onderuitgezakt in een nascar tegenwoordig ;)
Beetje in de rondte rijden de hele middag, dat kan toch iedereen :D
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_100938017
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:06 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Vrouwelijke straaljager-piloten zijn er zat en ook astronautes ... ik zie het probleem niet.
9+ G redt je niet in een F1 ...
Hebben jouw voorbeelden niet alleen maar G-krachten naar boven en beneden (z-axis). Met rijden heb je ze alle kanten op. En als er zelfs in the 90's er mannen waren die 1 complete race op Interlagos niet konden voltooien, dan....
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
pi_100938078
In een straaljager kan je niet naar links en naar rechts? :P

Volgens mij was vroeger (het gebrek aan) stuurbekrachtiging een reden dat vrouwen het zwaar hadden..
Where facts are few, experts are many.
pi_100938082
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:15 schreef ari_zahav het volgende:

[..]

Hebben jouw voorbeelden niet alleen maar G-krachten naar boven en beneden (z-axis). Met rijden heb je ze alle kanten op. En als er zelfs in the 90's er mannen waren die 1 complete race op Interlagos niet konden voltooien, dan....
in een straaljager vlieg je alleen over de z-as?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_100938123
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:16 schreef Karstman het volgende:

[..]

in een straaljager vlieg je alleen over de z-as?
Kan je met je rudder dan 5g trekken?
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
pi_100938200
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:18 schreef ari_zahav het volgende:

[..]

Kan je met je rudder dan 5g trekken?
Geen idee maar G-kracht is G-kracht of het nou van links rechts onder of boven komt.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:23:21 #61
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_100938298
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:20 schreef Karstman het volgende:

[..]

Geen idee maar G-kracht is G-kracht of het nou van links rechts onder of boven komt.
Ben ik niet met je eens. Daar zit wel verschil in. Als je naar links of rechts gaat krijg je veel kracht op de nek en dat moet je trainen. 3G en dat in een weekend 200 keer is zwaar. Ik denk dat ik in een weekend niet veel moeite zou hebben om 200 keer in een achtbaan te gaan die omhoog of omlaag schiet en dan met 3G, dan belast je de nek veel minder.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_100938508
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:23 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Daar zit wel verschil in. Als je naar links of rechts gaat krijg je veel kracht op de nek en dat moet je trainen. 3G en dat in een weekend 200 keer is zwaar. Ik denk dat ik in een weekend niet veel moeite zou hebben om 200 keer in een achtbaan te gaan die omhoog of omlaag schiet en dan met 3G, dan belast je de nek veel minder.
Tja geen idee, klinkt logisch maar zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van. Het lijkt me alleen niet dat het omgaan me G-kracht nou de hoofdreden is dat er minder vrouwen autoracen dan mannen en dus ook minder in de topklasses terechtkomen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_100938771
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:18 schreef ari_zahav het volgende:

[..]

Kan je met je rudder dan 5g trekken?
Met thrust vectoring en fly-by-wire kun je tegenwoordig wel gekkere dingen met een jachtvliegtuig.
De huidige toestellen kunnen veel meer G aan dan de piloten.

Wat denk je van een high speed barrel roll in een F22 Raptor?
Of een Cobra manouvre in een Su-37?

edit : of een spin stall? ;) Worden ze ook op getest.

http://en.wikipedia.org/wiki/Supermaneuverability

[ Bericht 12% gewijzigd door Googolplexian op 19-08-2011 14:45:14 ]
Calm down, please!
pi_100938828
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:46 schreef Atreidez het volgende:
Vrouwen in de F1 lijkt mij geen probleem, maar laat ze eens een jaar feeder series rijden eerst dan.. GP2 is een perfecte opstap voor F1, maar er rijdt geen vrouw rond daar, dus in de F1 hoeven we dan toch ook niet snel iemand te verwachten. En hoe zit t met F2, GP3, enz.. Enige klasse met vrouwen op hoog nivo is Indycar, en daar gooien ze nou ook niet bepaald hoge ogen.

Met 31 jaar mag je ook niet echt een talent meer genoemd worden, toch? :')
Ik denk ook niet dat De Villota een F1 waardig talent is.

In de IndyCar is denk ik Simona de Silvestro een talent die het wel zou kunnen maken in de F1, zeker nadat ik haar aan het begin van het seizoen heb zien rijden voor een podiumplek. Ondanks een wat mindere wagen (De HVM is niet opgewassen tegen de Penskes en Ganassi's) scoort ze zeer regelmatig een top 10 op een straten- of permanent circuit.

Resultaat in de Indycar is echter geen garantie op succes in de F1. Kijk maar naar Bourdais. :)

@Karstman: Danica heeft ooit een test van Honda aangeboden gekregen, maar die ging niet door doordat Honda zich uit de F1 terug trok. Daarbij denk ik dat ze beter thuis is op ovals dan op straten- of permanente circuits.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:34:34 #65
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_100942772
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:58 schreef ari_zahav het volgende:
Vrouwen in F1 gaat niet lukken hoor. Als het al in de 90's niet lukte dan waarom nu wel? De G-krachten zijn veel hoger nu dan die van toen.
Ik heb juist uit een documentaire over straaljagerpiloten begrepen dat een vrouwenlichaam beter geschikt is om hoge en langdurige G-Krachten te weerstaan.
Dit omdat de afstand hart-hersenen en de afstand hart-voeten gemiddeld genomen korter is bij een vrouw dan bij een man. Dat is weer een voordeel voor het goed in stand houden van de bloedsomloop bij die krachten.

Spiermassa is een ander verhaal natuurlijk.
pi_100943490
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:08 schreef Karstman het volgende:
Heeft Danica Patrick eigenlijk al eens F1 getest. Als ik kijk naar wat ze doet in de Indycar zou ze prima mee kunnen in een lotus of misschien nog wel beter.
Het mag inmiddels toch wel duidelijk zijn dat de allerbesten uit de indycars niet of met grootse moeite meekomen in de F1 en geen toegevoegde waarde hebben.

quote:
Lijkt me ook wel een redelijke stap voor een kleiner team, trekt veel belangstelling en sponsorgeld zou je zeggen.
Daarom ken ik haar ook van naam. Maar ik kan je zo al wel vertellen dat ze bij lange na niet goed genoeg is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_100943727
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 16:34 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Ik heb juist uit een documentaire over straaljagerpiloten begrepen dat een vrouwenlichaam beter geschikt is om hoge en langdurige G-Krachten te weerstaan.
Dit omdat de afstand hart-hersenen en de afstand hart-voeten gemiddeld genomen korter is bij een vrouw dan bij een man. Dat is weer een voordeel voor het goed in stand houden van de bloedsomloop bij die krachten.

Spiermassa is een ander verhaal natuurlijk.
Toen ik aspirant F16-piloot was ging een verhaal in de rondte dat vrouwen hun baarmoederhals moesten laten dichtnaaien als ze straaljager-piloot wilden worden en moesten tekenen dat -indien onvruchtbaar- het nooit de schuld van de luchtmacht was.

Geen idee of dit ook echt zo is ... ben nooit verder gekomen dan de op één-na-laatste test :(
Calm down, please!
pi_100943915
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 16:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het mag inmiddels toch wel duidelijk zijn dat de allerbesten uit de indycars niet of met grootse moeite meekomen in de F1 en geen toegevoegde waarde hebben.

[..]

Daarom ken ik haar ook van naam. Maar ik kan je zo al wel vertellen dat ze bij lange na niet goed genoeg is.
Dat geld zeker niet voor iedere coureur, zoals een Mario Andretti, Jacques Villeneuve en Juan Pablo Montoya om er maar een paar te noemen.

Verder ben ik benieuwd wat een coureur als Will Power in de Formule 1 zou kunnen. Ik zie hem in de F1 best wel een kans maken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_100959753
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat had meer met de layout van de baan te maken. De McLaren lijkt nogal goede mechanische grip te hebben. Daarom gaat die auto ook zo goed in de regen en vooral op een opdrogende baan.
Deze caps bevestigen dat ook:

http://img804.imageshack.us/img804/5022/t5apex.jpg (copy/paste deze link)
http://img232.imageshack.us/img232/1745/schumachersmid.jpg (copy/paste deze link)


Q3 laps van Webber en Hamilton op de Nurburgring, verschil was minimaal maar RBR duidelijk beter in de mid/high speed corners, McLaren weet het verschil weer goed te maken in de langzamere bochten waar je een goede mechanische grip nodig hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door M.Melandri op 20-08-2011 00:08:51 ]
pi_100970900
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 17:06 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat geld zeker niet voor iedere coureur, zoals een Mario Andretti, Jacques Villeneuve en Juan Pablo Montoya om er maar een paar te noemen.

Verder ben ik benieuwd wat een coureur als Will Power in de Formule 1 zou kunnen. Ik zie hem in de F1 best wel een kans maken.
Dat lijkt me nogal naief. Michael Andretti, Da Matta, Zanardi, Bourdais, die kwamen gewoon tekort, konden het tempo echt niet bijbenen. Dan had je nog coureurs als JPM en JV, die er in de VS ver en ver bovenuit staken. JPM had veel moeite met een middelmatig coureur als Ralf en werd vernietigd door Raikkonen, die dan op zijn beurt Massa niet te snel af was. Hij heeft voor leuke momenten gezorgd maar uiteindelijk was het gewoon een mislukking. Niet snel genoeg, niet onbelangrijk in deze sport. JV eigenlijk hetzelfde verhaal, iets beter maar ook gewoon niet sneller dan de middelmaat van de coureurs, en tactisch en mentaal ook niet beter. Doordat hij en JPM meteen in konden stappen in de beste auto leek het nog wat. Maar als ze onderaan waren begonnen zoals de meeste Europeanen, hadden ze niet de snelheid om de topteams op te vallen. Uiteindelijk hebben ze allemaal diep teleurgesteld.

Andersom zie je dat coureurs die te licht zijn voor de F1 of daarin niet opvallend gepresteerd hebben, het uitstekend doen in de VS. Van Teo Fabi tot Robert Doornbos. Dan is er maar één conclusie mogelijk en dat is dat het gewoon een lagere raceklasse is, met mindere coureurs. Ik denk dan ook niet dat er nog vaak teams zich nog vaker laten verblinden door succesverhalen uit de VS.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 16:00:48 #71
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_100973865
Vandaag maar beetje begonnen met tas inpakken. Dat verhoogt de voorpret vaak.
UI Made bij VanilleKwark.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 19:33:36 #72
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_100979023
Wat doet RTL trouwens fout? Wel vorige week een of andere gay samenvatting maar morgen geen verslag van Bavaria City Racing?
UI Made bij VanilleKwark.
  zondag 21 augustus 2011 @ 11:40:12 #73
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_100995817
Ergens nog een stream van BCR?
UI Made bij VanilleKwark.
  zondag 21 augustus 2011 @ 11:59:25 #74
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100996189
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 11:40 schreef RingBewoner het volgende:
Ergens nog een stream van BCR?
http://www.raceteevee.com/

geen idee of dit live is
  zondag 21 augustus 2011 @ 12:02:21 #75
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_100996245
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 11:59 schreef Tarado het volgende:

[..]

http://www.raceteevee.com/

geen idee of dit live is
Tof! Dankje.
UI Made bij VanilleKwark.
  zondag 21 augustus 2011 @ 12:04:12 #76
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100996283
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 12:02 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Tof! Dankje.
Lijken gewoon amateur filmpjes die achter elkaar gezet zijn
  zondag 21 augustus 2011 @ 12:05:51 #77
131800 Tarado
capô de fusca
  zondag 21 augustus 2011 @ 12:08:27 #78
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100996369
quote:
Beiden zijn niet live, misschien in een later stadium, ik ga er in ieder geval niet op wachten
  zondag 21 augustus 2011 @ 12:09:06 #79
34586 kepler
No bounce, no play
pi_100996379
Ik ga nu op weg naar City Racing, kijken of ik wat kan zien :D
The line is a dot to you!
  zondag 21 augustus 2011 @ 12:10:01 #80
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100996394
quote:
14s.gif Op zondag 21 augustus 2011 12:09 schreef kepler het volgende:
Ik ga nu op weg naar City Racing, kijken of ik wat kan zien :D
dat is in ieder geval live, veel plezier ^O^
  zondag 21 augustus 2011 @ 12:17:23 #81
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_100996557
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 12:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

Lijken gewoon amateur filmpjes die achter elkaar gezet zijn
Vermoeden kreeg ik ook een beetje.

quote:
14s.gif Op zondag 21 augustus 2011 12:09 schreef kepler het volgende:
Ik ga nu op weg naar City Racing, kijken of ik wat kan zien :D
Ik hoop het voor je! Veel plezier.
UI Made bij VanilleKwark.
  zondag 21 augustus 2011 @ 12:50:49 #82
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_100997380
http://www.formula1.com/news/headlines/2011/8/12422.html

Op zich wel opmerkelijk dat Perez nog even zijn incident in Monaco aanhaalt.
UI Made bij VanilleKwark.
  zondag 21 augustus 2011 @ 13:47:35 #83
34586 kepler
No bounce, no play
pi_100999058
Ik sta nu op mn fiets om wat te kunnen zien :D Ik sta wel op een goed punt waar veel auto's mooie donuts kunnen maken :D (vlakbij Blaak treinstation)
The line is a dot to you!
pi_100999963
ik verwacht wel mooie foto's nu :Y
blablablablablablablablablablablablablabla
  zondag 21 augustus 2011 @ 14:16:04 #85
131800 Tarado
capô de fusca
pi_101000052
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 14:13 schreef Schunckelstar het volgende:
ik verwacht wel mooie foto's nu :Y
:D Lezen we morgen in de krant "Bizar fietsongeluk"
  zondag 21 augustus 2011 @ 14:18:17 #86
34586 kepler
No bounce, no play
pi_101000109
Haha, Marc Gene rijdt zijn achterwiel er zowat af, recht voor mn neus!
The line is a dot to you!
  zondag 21 augustus 2011 @ 14:18:49 #87
34586 kepler
No bounce, no play
pi_101000129
Geen foto's helaas...
The line is a dot to you!
pi_101000363
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 14:16 schreef Tarado het volgende:

[..]

:D Lezen we morgen in de krant "Bizar fietsongeluk"
de telegraaf dan waarschijnlijk :')
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_101000584
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 14:25 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

de telegraaf dan waarschijnlijk :')
Hij zei krant.
  zondag 21 augustus 2011 @ 22:43:40 #90
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_101020959
TV-tip. Vannacht om 00.30 uur op BBC2: Grand Prix: The Killer Years
pi_101023036
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 22:43 schreef beantherio het volgende:
TV-tip. Vannacht om 00.30 uur op BBC2: Grand Prix: The Killer Years
Thx :-)

Ben ook bij BCR geweest. Tot mijn verbazing geen renault... Demo's waren leuk, maar deed het lange wachten niet rechtvaardigen. Geen echt vol programma, volgende keer weer voor de buis ipv erbij...
  zondag 21 augustus 2011 @ 23:33:46 #92
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_101023183
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2011 23:30 schreef LeXX het volgende:

[..]

Thx :-)

Ben ook bij BCR geweest. Tot mijn verbazing geen renault... Demo's waren leuk, maar deed het lange wachten niet rechtvaardigen. Geen echt vol programma, volgende keer weer voor de buis ipv erbij...
Voor de buis :') ? Heb je die nep-samenvatting gezien op RTL7? Dat was gewoon Olav die even moest laten zien hoe stoer hij wel niet was dat hij bij Ferrari was uitgenodigd. Man, ik heb het na een kwartier weer weggezet.

Gelukkig ben ik er volgend weekend live bij.
UI Made bij VanilleKwark.
  zondag 21 augustus 2011 @ 23:34:45 #93
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_101023235
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 22:43 schreef beantherio het volgende:
TV-tip. Vannacht om 00.30 uur op BBC2: Grand Prix: The Killer Years
H-E-L-D!!! Dankje, heb de docu ook al gedownload maar dit is toch even mooier. Was laatst ook op Canvas, maar het is zó mooi in beeld gebracht, zeker een 2e keer kijken waard. _O_
UI Made bij VanilleKwark.
pi_101030915
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 22:43 schreef beantherio het volgende:
TV-tip. Vannacht om 00.30 uur op BBC2: Grand Prix: The Killer Years
Ik blijf dat een hele nare documentaire vinden.
<>
pi_101031347
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 23:33 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Voor de buis :') ? Heb je die nep-samenvatting gezien op RTL7? Dat was gewoon Olav die even moest laten zien hoe stoer hij wel niet was dat hij bij Ferrari was uitgenodigd. Man, ik heb het na een kwartier weer weggezet.

Gelukkig ben ik er volgend weekend live bij.
Ik heb gisteren toen ik thuiskwam alleen het laatste kwartier gezien, met de demo van Marc Gene. Wel gelijk het meest boeiende, ik wilde weten hoe hij zijn achterwiel krom had gereden :P
Ik ging om het geluid, maar er gaat niets boven meer dan 20 auto's achter elkaar langs te horen janken ;) Gelukkig al meerdere keren een GP bezocht.
Have fun in Spa :)
  maandag 22 augustus 2011 @ 16:56:25 #96
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_101045244
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 08:36 schreef Swindler het volgende:

[..]

Ik blijf dat een hele nare documentaire vinden.
Is het ook. Maar aan de andere kant is ook wel interessant hoe o.a. Rindt, Scheckter en Stewart toch veel voor elkaar hebben gekregen. Dat Stewart dan vertelt dat hij ruim een halfuur heeft klemgezeten voor de ambu kwam is iets waar wij niet bij zouden kunnen. Ook het verhaal dat een coureur naar een ziekenhuis word gereden dat gesloten is, hoe erg ook, ik moest toch even een beetje lachen. Sommige beelden hadden ze van mij wel achterwege mogen laten. Ik hoef namelijk niet een verkoolde coureur te zien.
UI Made bij VanilleKwark.
  maandag 22 augustus 2011 @ 16:57:10 #97
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_101045271
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2011 09:15 schreef LeXX het volgende:

[..]

Ik heb gisteren toen ik thuiskwam alleen het laatste kwartier gezien, met de demo van Marc Gene. Wel gelijk het meest boeiende, ik wilde weten hoe hij zijn achterwiel krom had gereden :P
Ik ging om het geluid, maar er gaat niets boven meer dan 20 auto's achter elkaar langs te horen janken ;) Gelukkig al meerdere keren een GP bezocht.
Have fun in Spa :)
Komt goed. Voorpret begint morgen al. Dan ga ik alvast naar vriend van mijn zusje toe die met mij mee gaat. Ik woon in Groningen en hij in Sliedrecht. Dan kunnen we woensdag lekker rustig aan doen.
UI Made bij VanilleKwark.
  maandag 22 augustus 2011 @ 19:30:59 #98
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_101050911
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 16:56 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Is het ook. Maar aan de andere kant is ook wel interessant hoe o.a. Rindt, Scheckter en Stewart toch veel voor elkaar hebben gekregen. Dat Stewart dan vertelt dat hij ruim een halfuur heeft klemgezeten voor de ambu kwam is iets waar wij niet bij zouden kunnen. Ook het verhaal dat een coureur naar een ziekenhuis word gereden dat gesloten is, hoe erg ook, ik moest toch even een beetje lachen. Sommige beelden hadden ze van mij wel achterwege mogen laten. Ik hoef namelijk niet een verkoolde coureur te zien.
Die beelden van Bandini had ik nog niet eerder gezien. Tamelijk gruwelijk was dat. :{

En die beelden van Williamson op Zandvoort kan eigenlijk niet meer zien. Afschuwelijk vanwege het ongeluk en afschuwelijk vanwege het gedrag van de omstanders. Ongelooflijk dat dat ooit mogelijk was. :'( -O-
  maandag 22 augustus 2011 @ 19:42:32 #99
34586 kepler
No bounce, no play
pi_101051508
The line is a dot to you!
  maandag 22 augustus 2011 @ 19:43:03 #100
34586 kepler
No bounce, no play
pi_101051533
Erg interessante analyse van een (gevonden?) telemetry-sheet van Monaco :)

http://scarbsf1.wordpress(...)alysis-introduction/
The line is a dot to you!
  maandag 22 augustus 2011 @ 19:56:32 #101
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_101052222
quote:
Goh.
UI Made bij VanilleKwark.
  maandag 22 augustus 2011 @ 20:45:27 #102
131800 Tarado
capô de fusca
pi_101054421
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 19:56 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Goh.
jammer
  maandag 22 augustus 2011 @ 20:47:17 #103
131800 Tarado
capô de fusca
pi_101054503
quote:
14s.gif Op maandag 22 augustus 2011 19:43 schreef kepler het volgende:
Erg interessante analyse van een (gevonden?) telemetry-sheet van Monaco :)

http://scarbsf1.wordpress(...)alysis-introduction/
Ga ik morgen even rustig voor zitten :)
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:04:05 #104
34586 kepler
No bounce, no play
pi_101055351
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 20:47 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ga ik morgen even rustig voor zitten :)
Voor de nerds onder ons erg interessant om te lezen :P :D
The line is a dot to you!
  maandag 22 augustus 2011 @ 22:13:03 #105
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_101059236
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 20:47 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ga ik morgen even rustig voor zitten :)
Laat ons even weten wat je bevindingen zijn ;) . Ik word er niet veel wijzer van.
UI Made bij VanilleKwark.
  maandag 22 augustus 2011 @ 22:18:40 #106
34586 kepler
No bounce, no play
pi_101059578
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 22:13 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Laat ons even weten wat je bevindingen zijn ;) . Ik word er niet veel wijzer van.
Het is vooral leuk om te lezen hoe engineers rijders kunnen vergelijken. Je hebt er verder niks aan, maar gewoon een interessant kijkje in het leven van een coureur/race-engineer :)
The line is a dot to you!
  maandag 22 augustus 2011 @ 22:29:21 #107
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_101060243
quote:
2s.gif Op maandag 22 augustus 2011 22:18 schreef kepler het volgende:

[..]

Het is vooral leuk om te lezen hoe engineers rijders kunnen vergelijken. Je hebt er verder niks aan, maar gewoon een interessant kijkje in het leven van een coureur/race-engineer :)
Wel waanzinnig gaaf als je het kan "lezen" en dus vergelijken.
UI Made bij VanilleKwark.
  maandag 22 augustus 2011 @ 22:48:43 #108
131800 Tarado
capô de fusca
pi_101061463
quote:
2s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:04 schreef kepler het volgende:

[..]

Voor de nerds onder ons erg interessant om te lezen :P :D
Is denk ik voor het eerst in mijn leven dat ik nerd genoemd ben :)
pi_101063403
quote:
'Bruno Senna neemt cockpit van Heidfeld over bij Lotus Renault GP'
De carriére van Nick Heidfeld bij Lotus Renault GP zit erop. Verschillende bronnen, waaronder Eddie Jordan en Adam Cooper, melden vanavond op de website van de BBC en op Twitter dat de Duitser per direct vervangen gaat worden door Bruno Senna, momenteel de test- en reservecoureur van het team. De afgelopen weken ontstond er al veel kritiek op het presteren van Heidfeld als vervanger van Robert Kubica.

Teambaas Eric Boullier verklaarde eerder deze week al: "Hij heeft niet de leiderschap getoond die we van hem hadden verwacht. Het is geen geheim dat we meer van hem hadden verwacht en we zijn teleurgesteld."

Heidfeld heeft op dit moment twee punten meer gescoord dat teamgenoot Vitaly Petrov. Bruno Senna was samen met de teamleiding van Renault enkele weken geleden al naar Brazilië gereist om sponsorgeld bijeen te krijgen en dat lijkt nu gelukt te zijn. Senna reed in Hongarije al de eerste vrije training in de plaats van Heidfeld.
http://www.f1today.nl/201(...)otus-renault-gp.html

Zou mooi zijn, Heidfeld heeft z'n tijd wel gehad, tijd voor een nieuwe generatie.
pi_101063606
quote:
quote:
:N Wat een laffe zooi weer zeg. Ook weer starten achter de safety car zeker als er een paar spetters regen vallen...
pi_101063610
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 23:23 schreef koffiezwartsterk het volgende:

[..]

http://www.f1today.nl/201(...)otus-renault-gp.html

Zou mooi zijn, Heidfeld heeft z'n tijd wel gehad, tijd voor een nieuwe generatie.
Maar dan toch niet Senna? :') Dan kan je er nog beter die Fransman i plaatsen die nu aan kop staat in GP2. Senna is echt geen verbetering.
pi_101063730
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 23:26 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

Maar dan toch niet Senna? :') Dan kan je er nog beter die Fransman i plaatsen die nu aan kop staat in GP2. Senna is echt geen verbetering.
Die fransman moet eerst nog ff de GP2-titel veilig stellen. Ben wel benieuwd wat Senna kan doen in een "goede" auto. Ik heb (nog) geen hoge pet van 'm op, maar ik geef 'm nu nog het voordeel van de twijfel.
  maandag 22 augustus 2011 @ 23:32:17 #113
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_101063993
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 23:28 schreef koffiezwartsterk het volgende:

[..]

Die fransman moet eerst nog ff de GP2-titel veilig stellen.
Laat hem dat doen en zet hem daarna in die Renault.
Bruno Senna. :')!
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:06:12 #114
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_101065919
F1today als bron?
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:12:41 #115
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_101066241
UI Made bij VanilleKwark.
pi_101066426
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 00:06 schreef RingBewoner het volgende:
F1today als bron?
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/formula_one/14624084.stm

says Eddie Jordan :6
pi_101066531
quote:
Woei, weer zo'n typische Tilke-track.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:21:43 #118
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_101066653
quote:
Ja, volgens F1today.


quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 00:18 schreef koffiezwartsterk het volgende:

[..]

Woei, weer zo'n typische Tilke-track.
Klopt. 'T zal mij benieuwen. Vind het geen mooi circuit als ik de on-board zo bekijk.
UI Made bij VanilleKwark.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:31:19 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_101067077
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 00:21 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ja, volgens F1today.
Het verhaal komt bij de BBC vandaan, dus imo toch behoorlijk betrouwbaar
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:31:52 #120
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_101067106
quote:
Veel lange, vloeiende bochten. I like.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')