Erg mooi, dat zie je tegenwoordig niet meer.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 19:39 schreef kepler het volgende:
[..]
Podver, wat een mooie achtervleugel
wat een mooie autoquote:Op woensdag 17 augustus 2011 19:39 schreef kepler het volgende:
[..]
Podver, wat een mooie achtervleugel
Ja, was een leuk idee maar de lucht van de wielen is te onstabiel om downforce op die manier te verkrijgen. De stap achteruit was te groot.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 13:35 schreef RingBewoner het volgende:
Er was toch een idee om dit soort vleugels op F1 wagens te zetten:
[ afbeelding ]
Dit dus:
[ afbeelding ]
Dus alleen boven de achterbanden? Het probleem is namelijk dat je door de bocht heen niet te dicht achter je voorganger kan rijden vanwege het verlies van downforce.
[Edit: 2e foto]
Die bracht hem geen succes. Hij viel meteen in de eerste ronde uit, waarna hij naar Benetton verkastte.quote:
Grond effect zou hierbij kunnen helpen (en dan niet met skirts zoals in het verleden, maar met tunnels in de sidepods en onderkant oid).quote:Op donderdag 18 augustus 2011 13:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb nog nooit een mooie vleugel gezien op iets wat geen vogel of vliegtuig was, en waar geen muziek op gespeeld kon worden.
Wat mij betreft decimeren ze het (frontaal) vleugeloppervlak geleidelijk. Iets zwaardere auto's, dikke sloffen eronder. Inhalen wordt makkelijker, en het wordt ook veiliger, hogere rechtelijnsnelheid, maar die rechte stukken zijn toch niet boeiend qua stuurmanskunst en alleen maar sneller voorbij, en daar waar het gebeurt, de bochten, nemen een groter deel van de race in beslag. Deze aerodynamica is voor de auto-industrie ook helemaal niet interessant.
Ook vermoed ik dat de foutmarge breder wordt. Je kunt iets dwarser gaan zonder te spinnen, over het randje van grip gaan zal vaker tijdverlies betekenen ipv veel tijdverlies door een spin. Daardoor kunnen ze meer risico nemen, en dan zie je als kijker ook beter wie de bocht perfect neemt en wie er iets te enthousiast was.
Je moet het ook heel geleidelijk doen, en ook de grondeffectdownforce maximeren. Het punt is dat veel downforce alleen maar nadelen heeft tegenover meer mechanische grip. Voor de veiligheid, voor de kijkers, voor de coureurs.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:13 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Grond effect zou hierbij kunnen helpen (en dan niet met skirts zoals in het verleden, maar met tunnels in de sidepods en onderkant oid).
De Arrows A2 reed ooit zonder achtervleugel, omdat men dacht dat het grondeffect genoeg downforce zou moeten opleveren. Alleen bleek de wagen niet stabiel en zat er zeer snel weer een achtervleugel op.
[ afbeelding ]
Van 2000 naar 2001 is er een grote stap gemaakt. De voorvleugel mocht hoger gemonteerd worden en de achtervleugel moest minder onderdelen bevatten m.a.w. minder horizontale/frontale oppervlakten. Dit was een poging om de snelheid te verminderen en het inhalen makkelijker te maken. Beide is toen eigenlijk mislukt omdat toen Michelin terug kwam. En zij en Bridgestone hebben toen zulke goede banden gemaakt dat die het verlies aan downforce meer dan goed gemaakt hebben, waardoor de auto's alsnog sneller waren dan het jaar ervoor. En het inhalen bleek nog net zo moeilijk als ervoor, wat de tactiek des te belangrijker maakte, dat dan weer wel.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je moet het ook heel geleidelijk doen, en ook de grondeffectdownforce maximeren. Het punt is dat veel downforce alleen maar nadelen heeft tegenover meer mechanische grip. Voor de veiligheid, voor de kijkers, voor de coureurs.
Dan zou ik gewoon elk jaar het toegestane frontaal oppervlak van vleugels met 10% verminderen.
Hm.... Word spectaculair gebracht, net als de trailer vorig jaar. Ook die Dev diary's waren veelbelovend. Vond de game uiteindelijk heel gaaf, ik vind het leuk om te racen. Maar..... het viel wel tegen, het was verre van een simulator. Nou is het ook geen sim maar het arcade gehalte was knettershoog. Dit jaar mag het van mij wel wat moeilijker, als ik te vroeg op het gas ga dan wil ik er ook af schuiven. Als ik te vroeg tijdens training of kwali mijn DRS open/aanzet dan wil ik ook dat de achterkant uitbreekt. Ik ben benieuwd.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:12 schreef JohnB52 het volgende:
Ook beetje f1 nieuws: trailer van de nieuwe game, waarin t seizoen tot dusver zit:
Ook dat vingertje ja :-)
veel plezier!quote:Op woensdag 17 augustus 2011 19:02 schreef RingBewoner het volgende:
SPA here we come! Zeker!! Nog een week, dan zit ik in het hotel in de Ardennen. Heb er enorm zin in.
Bronze, heb tickets gewonnen. Zal tijdens de race voornamelijk langs Kemmel richting Les combes staan. Gedurende Vrijdag en Zaterdag zal ik ook langs Pouhon en Stavelot staan.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:00 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
veel plezier!
welke tribune zit je?
Ik zie toch echt een achtervleugelquote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:13 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Grond effect zou hierbij kunnen helpen (en dan niet met skirts zoals in het verleden, maar met tunnels in de sidepods en onderkant oid).
De Arrows A2 reed ooit zonder achtervleugel, omdat men dacht dat het grondeffect genoeg downforce zou moeten opleveren. Alleen bleek de wagen niet stabiel en zat er zeer snel weer een achtervleugel op.
[ afbeelding ]
Ja, bij vorige werkgever. Had de tickets tijdens een personeelsfeest gewonnen. Ik had iets van 25 boze mailtjes een dag later dat ik die tickets had gewonnen terwijl ik er amper een halfjaar werkte en toen nog iets van 2 of 3 week te gaan had.quote:
Als Gachot (ofzo) zich niet had misdragen had hij niet eens gereden. Maar dat weekend heeft hij zich wel op de kaart gezet en is juist daarom bij Benetton beland. Had hij dat weekend niet gereden, of was hij bij Jordan gebleven (die het seizoen erna welgeteld 1 punt behaalden en Schumacher werd in z'n Benetton 3e), dan had het misschien wel heel anders gelopen (er zijn genoeg voorbeelden van talenten die het niet gehaald hebben). Dus in dat opzicht ligt al zijn succes bij die autoquote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:57 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die bracht hem geen succes. Hij viel meteen in de eerste ronde uit, waarna hij naar Benetton verkastte.
Nee, voor.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:23 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik zie toch echt een achtervleugel
Of is dat de foto van na de correctie?
quote:Maria de Villota op jacht naar testzitje in de Formule 1
Maria de Villota heeft de smaak te pakken na een Formule 1-test met de Renault R29 op Paul Ricard en aast nu op een vaste verbintenis in de koningsklasse van de autosport. AS bericht dat haar management met een renstal in gesprek is over een testzitje.
De Villota: De Formule 1 is altijd mijn ultieme doel geweest en na deze test weet ik zeker dat ik het kan, ik kan een Formule 1-auto besturen. Fysiek en als coureur ben ik op mijn best, dat moet ik gebruiken. We werken er al aan. Zoiets krijgt niet binnen een dag gestalte, maar het is zaak om het snel af te ronden.
Renault meldt dat De Villota driehonderd kilometer aflegde tijdens haar test en volgens teambaas Eric Boullier zette de 31-jarige Spaanse geen stap verkeerd.
Die Brabhamquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, voor.
Dit is na de correctie:
[ afbeelding ]
Volgens mij werd de extreem lage achtervleugel gezien als verlenging van het bodywork en niet als echte vleugel. En blijkbaar werkte het niet helemaal zoals verwacht, vandaar de correctie naar de hogere achtervleugel.
Meer teams experimenteerden in 1979 (het eerste jaar dat grondeffect veelvuldig werd toegepast) met een auto zonder achtervleugel, zoals Brabham, maar zonder veel succes.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |