abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 augustus 2011 @ 20:30:58 #26
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_100867525
quote:
2s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 19:39 schreef kepler het volgende:

[..]

Podver, wat een mooie achtervleugel O+
Erg mooi, dat zie je tegenwoordig niet meer.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_100890765
quote:
2s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 19:39 schreef kepler het volgende:

[..]

Podver, wat een mooie achtervleugel O+
wat een mooie auto O+ nogsteeds 1 van de mooiere uit de F1 geschiedenis
pi_100891144
Doet me erg denken aan Wingo :'(



Vijf rechte planken maken nog geen mooie spoiler, imo.
Calm down, please!
  donderdag 18 augustus 2011 @ 13:35:50 #29
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_100892512
Er was toch een idee om dit soort vleugels op F1 wagens te zetten:



Dit dus:



Dus alleen boven de achterbanden? Het probleem is namelijk dat je door de bocht heen niet te dicht achter je voorganger kan rijden vanwege het verlies van downforce.

[Edit: 2e foto]
UI Made bij VanilleKwark.
pi_100892970
Ik heb nog nooit een mooie vleugel gezien op iets wat geen vogel of vliegtuig was, en waar geen muziek op gespeeld kon worden.

Wat mij betreft decimeren ze het (frontaal) vleugeloppervlak geleidelijk. Iets zwaardere auto's, dikke sloffen eronder. Inhalen wordt makkelijker, en het wordt ook veiliger, hogere rechtelijnsnelheid, maar die rechte stukken zijn toch niet boeiend qua stuurmanskunst en alleen maar sneller voorbij, en daar waar het gebeurt, de bochten, nemen een groter deel van de race in beslag. Deze aerodynamica is voor de auto-industrie ook helemaal niet interessant.

Ook vermoed ik dat de foutmarge breder wordt. Je kunt iets dwarser gaan zonder te spinnen, over het randje van grip gaan zal vaker tijdverlies betekenen ipv veel tijdverlies door een spin. Daardoor kunnen ze meer risico nemen, en dan zie je als kijker ook beter wie de bocht perfect neemt en wie er iets te enthousiast was.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_100893016
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 13:35 schreef RingBewoner het volgende:
Er was toch een idee om dit soort vleugels op F1 wagens te zetten:

[ afbeelding ]

Dit dus:

[ afbeelding ]

Dus alleen boven de achterbanden? Het probleem is namelijk dat je door de bocht heen niet te dicht achter je voorganger kan rijden vanwege het verlies van downforce.

[Edit: 2e foto]
Ja, was een leuk idee maar de lucht van de wielen is te onstabiel om downforce op die manier te verkrijgen. De stap achteruit was te groot.

Vandaar dat vleugels altijd binnen de wielen vallen, tenzij er een carrosserie is die de lucht stabiliseert.

Lijkt me.
Calm down, please!
pi_100895901
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 18:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Die bracht hem geen succes. Hij viel meteen in de eerste ronde uit, waarna hij naar Benetton verkastte.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_100896480
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 13:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb nog nooit een mooie vleugel gezien op iets wat geen vogel of vliegtuig was, en waar geen muziek op gespeeld kon worden.

Wat mij betreft decimeren ze het (frontaal) vleugeloppervlak geleidelijk. Iets zwaardere auto's, dikke sloffen eronder. Inhalen wordt makkelijker, en het wordt ook veiliger, hogere rechtelijnsnelheid, maar die rechte stukken zijn toch niet boeiend qua stuurmanskunst en alleen maar sneller voorbij, en daar waar het gebeurt, de bochten, nemen een groter deel van de race in beslag. Deze aerodynamica is voor de auto-industrie ook helemaal niet interessant.

Ook vermoed ik dat de foutmarge breder wordt. Je kunt iets dwarser gaan zonder te spinnen, over het randje van grip gaan zal vaker tijdverlies betekenen ipv veel tijdverlies door een spin. Daardoor kunnen ze meer risico nemen, en dan zie je als kijker ook beter wie de bocht perfect neemt en wie er iets te enthousiast was.
Grond effect zou hierbij kunnen helpen (en dan niet met skirts zoals in het verleden, maar met tunnels in de sidepods en onderkant oid).

De Arrows A2 reed ooit zonder achtervleugel, omdat men dacht dat het grondeffect genoeg downforce zou moeten opleveren. Alleen bleek de wagen niet stabiel en zat er zeer snel weer een achtervleugel op.

The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_100896985
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 15:13 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Grond effect zou hierbij kunnen helpen (en dan niet met skirts zoals in het verleden, maar met tunnels in de sidepods en onderkant oid).

De Arrows A2 reed ooit zonder achtervleugel, omdat men dacht dat het grondeffect genoeg downforce zou moeten opleveren. Alleen bleek de wagen niet stabiel en zat er zeer snel weer een achtervleugel op.

[ afbeelding ]
Je moet het ook heel geleidelijk doen, en ook de grondeffectdownforce maximeren. Het punt is dat veel downforce alleen maar nadelen heeft tegenover meer mechanische grip. Voor de veiligheid, voor de kijkers, voor de coureurs.

Dan zou ik gewoon elk jaar het toegestane frontaal oppervlak van vleugels met 10% verminderen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 16:06:23 #35
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_100898971
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 15:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je moet het ook heel geleidelijk doen, en ook de grondeffectdownforce maximeren. Het punt is dat veel downforce alleen maar nadelen heeft tegenover meer mechanische grip. Voor de veiligheid, voor de kijkers, voor de coureurs.

Dan zou ik gewoon elk jaar het toegestane frontaal oppervlak van vleugels met 10% verminderen.
Van 2000 naar 2001 is er een grote stap gemaakt. De voorvleugel mocht hoger gemonteerd worden en de achtervleugel moest minder onderdelen bevatten m.a.w. minder horizontale/frontale oppervlakten. Dit was een poging om de snelheid te verminderen en het inhalen makkelijker te maken. Beide is toen eigenlijk mislukt omdat toen Michelin terug kwam. En zij en Bridgestone hebben toen zulke goede banden gemaakt dat die het verlies aan downforce meer dan goed gemaakt hebben, waardoor de auto's alsnog sneller waren dan het jaar ervoor. En het inhalen bleek nog net zo moeilijk als ervoor, wat de tactiek des te belangrijker maakte, dat dan weer wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door ramon83 op 18-08-2011 16:14:59 ]
pi_100906602
Ook beetje f1 nieuws: trailer van de nieuwe game, waarin t seizoen tot dusver zit:



Ook dat vingertje ja :-)
  donderdag 18 augustus 2011 @ 19:39:23 #37
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_100907679
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 19:12 schreef JohnB52 het volgende:
Ook beetje f1 nieuws: trailer van de nieuwe game, waarin t seizoen tot dusver zit:



Ook dat vingertje ja :-)
Hm.... Word spectaculair gebracht, net als de trailer vorig jaar. Ook die Dev diary's waren veelbelovend. Vond de game uiteindelijk heel gaaf, ik vind het leuk om te racen. Maar..... het viel wel tegen, het was verre van een simulator. Nou is het ook geen sim maar het arcade gehalte was knettershoog. Dit jaar mag het van mij wel wat moeilijker, als ik te vroeg op het gas ga dan wil ik er ook af schuiven. Als ik te vroeg tijdens training of kwali mijn DRS open/aanzet dan wil ik ook dat de achterkant uitbreekt. Ik ben benieuwd.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_100908563
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 19:02 schreef RingBewoner het volgende:
SPA here we come! Zeker!! Nog een week, dan zit ik in het hotel in de Ardennen. Heb er enorm zin in.
veel plezier!
welke tribune zit je?
blablablablablablablablablablablablablabla
  donderdag 18 augustus 2011 @ 20:04:22 #39
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_100908727
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:00 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

veel plezier!
welke tribune zit je?
Bronze, heb tickets gewonnen. Zal tijdens de race voornamelijk langs Kemmel richting Les combes staan. Gedurende Vrijdag en Zaterdag zal ik ook langs Pouhon en Stavelot staan.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_100909045
gewonnen zelfs, nice :D
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_100909556
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 15:13 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Grond effect zou hierbij kunnen helpen (en dan niet met skirts zoals in het verleden, maar met tunnels in de sidepods en onderkant oid).

De Arrows A2 reed ooit zonder achtervleugel, omdat men dacht dat het grondeffect genoeg downforce zou moeten opleveren. Alleen bleek de wagen niet stabiel en zat er zeer snel weer een achtervleugel op.

[ afbeelding ]
Ik zie toch echt een achtervleugel :{

Of is dat de foto van na de correctie?
Calm down, please!
  donderdag 18 augustus 2011 @ 20:45:22 #42
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_100910572
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:11 schreef Schunckelstar het volgende:
gewonnen zelfs, nice :D
Ja, bij vorige werkgever. Had de tickets tijdens een personeelsfeest gewonnen. Ik had iets van 25 boze mailtjes een dag later dat ik die tickets had gewonnen terwijl ik er amper een halfjaar werkte en toen nog iets van 2 of 3 week te gaan had. :') . Heb ze allemaal aan elkaar geplakt en door het hele land gestuurd met de hartelijke groeten.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_100923939
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 14:57 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Die bracht hem geen succes. Hij viel meteen in de eerste ronde uit, waarna hij naar Benetton verkastte.
Als Gachot (ofzo) zich niet had misdragen had hij niet eens gereden. Maar dat weekend heeft hij zich wel op de kaart gezet en is juist daarom bij Benetton beland. Had hij dat weekend niet gereden, of was hij bij Jordan gebleven (die het seizoen erna welgeteld 1 punt behaalden en Schumacher werd in z'n Benetton 3e), dan had het misschien wel heel anders gelopen (er zijn genoeg voorbeelden van talenten die het niet gehaald hebben). Dus in dat opzicht ligt al zijn succes bij die auto :P
pi_100930680
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:23 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik zie toch echt een achtervleugel :{

Of is dat de foto van na de correctie?
Nee, voor.

Dit is na de correctie:



Volgens mij werd de extreem lage achtervleugel gezien als verlenging van het bodywork en niet als echte vleugel. En blijkbaar werkte het niet helemaal zoals verwacht, vandaar de correctie naar de hogere achtervleugel.

Meer teams experimenteerden in 1979 (het eerste jaar dat grondeffect veelvuldig werd toegepast) met een auto zonder achtervleugel, zoals Brabham, maar zonder veel succes.



[ Bericht 15% gewijzigd door sasquatsch op 19-08-2011 11:00:11 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_100930969
Olaf bij Ferrari:

http://twitvid.com/WQWPI

En:

quote:
Maria de Villota op jacht naar testzitje in de Formule 1
Maria de Villota heeft de smaak te pakken na een Formule 1-test met de Renault R29 op Paul Ricard en aast nu op een vaste verbintenis in de koningsklasse van de autosport. AS bericht dat haar management met een renstal in gesprek is over een testzitje.

De Villota: De Formule 1 is altijd mijn ultieme doel geweest en na deze test weet ik zeker dat ik het kan, ik kan een Formule 1-auto besturen. Fysiek en als coureur ben ik op mijn best, dat moet ik gebruiken. We werken er al aan. Zoiets krijgt niet binnen een dag gestalte, maar het is zaak om het snel af te ronden.

Renault meldt dat De Villota driehonderd kilometer aflegde tijdens haar test en volgens teambaas Eric Boullier zette de 31-jarige Spaanse geen stap verkeerd.


[ Bericht 83% gewijzigd door Swindler op 19-08-2011 11:06:45 ]
<>
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:43:54 #46
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_100934637
Olaf heeft het wel mooi voor elkaar. Lekker bij Ferrari rond snuffelen.

En een vrouw in de F1. Ik weet het niet, ergens ben ik voor en wil ik het graag zien. Aan de andere kant, ik heb geen zin in een coureur die langzamer is dan Chandhok. Dus als zij kan sturen, laat maar komen maar laat het wat toevoegen.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_100935176
Ze is 31, dat gaat hem niet meer worden. Dat vind ik juist het mooie van autosport, vrouwen kunnen gewoon meedoen, als ze goed zijn zijn ze goed, de auto maakt geen onderscheid. Hooguit krijgen ze soms een steuntje in de rug omdat het promotioneel interessant is, maar als ze daarvan afhankelijk zijn vallen ze door de mand.

Dat is ook al heel lang zo. Pat Moss, Lella Lombardi, Michelle Mouton. Het trekt wat aandacht als ze beginnen, bijna altijd positief, en dan moeten ze het gewoon zelf laten zien tegen andere rijders.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:22:53 #48
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100936093
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 10:53 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nee, voor.

Dit is na de correctie:

[ afbeelding ]

Volgens mij werd de extreem lage achtervleugel gezien als verlenging van het bodywork en niet als echte vleugel. En blijkbaar werkte het niet helemaal zoals verwacht, vandaar de correctie naar de hogere achtervleugel.

Meer teams experimenteerden in 1979 (het eerste jaar dat grondeffect veelvuldig werd toegepast) met een auto zonder achtervleugel, zoals Brabham, maar zonder veel succes.

[ afbeelding ]
Die Brabham O+
pi_100936902
Vrouwen in de F1 lijkt mij geen probleem, maar laat ze eens een jaar feeder series rijden eerst dan.. GP2 is een perfecte opstap voor F1, maar er rijdt geen vrouw rond daar, dus in de F1 hoeven we dan toch ook niet snel iemand te verwachten. En hoe zit t met F2, GP3, enz.. Enige klasse met vrouwen op hoog nivo is Indycar, en daar gooien ze nou ook niet bepaald hoge ogen.

Met 31 jaar mag je ook niet echt een talent meer genoemd worden, toch? :')
Where facts are few, experts are many.
pi_100937393
Vrouwen in F1 gaat niet lukken hoor. Als het al in de 90's niet lukte dan waarom nu wel? De G-krachten zijn veel hoger nu dan die van toen.
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')