abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 18 mei 2011 @ 10:50:41 #1
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_96980625
110110_49243_FOK!_F1-Nieuwtjesbanner2011.png

Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 |
85
Openingsposts van de Grands Prix van seizoen 2011:
1. Bahrein (13 maart)
2. Australië (27 maart)
3. Maleisië (10 april)
4. China (17 april)
5. Turkije (8 mei)
6. Spanje (22 mei)
7. Monaco (29 mei)
8. Canada (12 juni)
9. Europa (Valencia, Spanje) (26 juni)
10. Groot-Brittannië (10 juli)
11. Duitsland (24 juli)
12. Hongarije (31 juli)
13. België (28 augustus)
14. Italië (11 september)
15. Singapore (25 september)
16. Japan (9 oktober)
17. Zuid-Korea (24 oktober)
18. India (30 oktober)
19. Abu Dhabi (13 november)
20. Brazilië (27 november)

Openingsposts van de Grands Prix van afgelopen seizoen 2010:
1. Bahrein 2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix
2. Australië 2010 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1
3. Maleisië 2010 Formula 1 Petronas Malaysian Prix #1
4. China 2010 Formula 1 Chinese Grand Prix #1
5. Spanje 2010 Formula 1 Gran Premio de España Telefónica #1
6. Monaco Formula 1 Grand Prix de Monaco 2010 #1
7. Turkije 2010 Formula 1 Turkish Grand Prix #1
8. Canada Formula 1 Grand Prix du Canada 2010
9. Europa (Valencia, Spanje) 2010 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe #1
10. Groot-Brittannië 2010 Formula 1 Santander British Grand Prix #1
11. Duitsland Formula 1 Grosser Preis Santander von Deutschland 2010 #1
12. Hongarije 2010 Formula 1 Hungarian Grand Prix #1
13. België 2010 Formula 1 Belgian Grand Prix #1
14. Italië Formula 1 Gran Premio Santander d'Italia 2010 #1
15. Singapore 2010 Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix #1
16. Japan 2010 Formula 1 Japanese Grand Prix #1
17. Zuid-Korea Formula 1 Grande Prêmio Petrobras do Brasil 2010 #1
18. Brazilië Formula 1 Grande Prêmio Petrobras do Brasil 2010 #1
19. Abu Dhabi 2010 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix #1

Eindstanden 2010
Uitslag GP van Abu Dhabi 2010 met eindstanden Coureurs en Constructeurs

Teams:

- Ferrari
- Force India
- Hispania Racing Team
- Lotus Renault GP
- McLaren
- Mercedes GP
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Team Lotus
- Virgin Racing
- Williams

Wie staan er in 2011 aan de start:

Red Bull Racing WCC 2010
01. Sebastian Vettel WDC 2010
02. Mark Webber

McLaren
03. Jenson Button WDC 2009
04. Lewis Hamilton WDC 2008

Ferrari
05. Fernando Alonso WDC 2005/06
06. Felipe Massa

Mercedes GP
07. Michael Schumacher WDC 94/95/00/01/02/03/04
08. Nico Rosberg

Lotus Renault GP
09. Nick Heidfeld (vervanger Robert Kubica)
10. Vitaly Petrov

Williams
11. Rubens Barrichello
12. Pastor Maldonado

Force India
14. Adrian Sutil
15. Paul Di Resta

Sauber
16. Kamui Kobayashi
17. Sergio Perez

Scuderia Toro Rosso
18. Sébastien Buemi
19. Jaime Alguersuari

Team Lotus Naam kan eventueel nog veranderen
20. Jarno Trulli
21. Heikki Kovalainen

HRT F1 Team
22. Narain Karthikeyan
23. Vitantonio Liuzzi

Virgin Racing
24. Timo Glock
25. Jerome D'Ambrosio

Voor meer info zie het [F1] Silly season 2011-topic en de voorlopige entry list 2011 van de FIA (2-12-2010).

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- Autosport.com

Onze boyz (nu of vroeger in F1 actief):
- Ho-Pin Tung (Formule 1: testrijder bij Renault; GP2)
- Christijan Albers (ooit coureur bij Minardi en Spyker; Le Mans Series)
- Robert Doornbos (ooit testrijder voor Red Bull Racing (2006); racecoureur Minardi F1 Team (vanaf de GP van Hockenheim, Duitsland, 2005); officieel test- en reservecoureur voor Jordan GP F1 (2005); IndyCars (vanaf 2009))
Zie verder het topic over Nederlandse Talenten

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting Regulations
Sporting Regulations 2011

Technical Regulations
Technical Regulations 2011

Gerelateerde reguleringen
O.a. apendices, zie Regulations pagina van FIA

Testschema 2011


De kalender voor 2011 met 20 races


Uitzendingen van BBC
Tv-gids voor BBC One.
Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.
Denk aan het uur verschil met Engeland!

4.gif *onder voorbehoud van wijzigingen

FOK!sport F1-gedeelte

FOK! Formule 1-manager 2011

De OP is hier te vinden


DeOP is hier te vinden!

[ Bericht 0% gewijzigd door Netsplitter op 18-05-2011 10:59:22 ]
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 mei 2011 @ 10:53:38 #2
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96980766
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 10:43 schreef sanger het volgende:

[..]

Dus RBR zou dat alleen in Q3 gebruiken :)
En mogelijk in de eerste ronden van de race om een gat met de concurrentie te slaan, maar of dat ook echt zo is kun je als buitenstaander gewoon niet bewijzen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 18 mei 2011 @ 11:00:56 #3
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_96981018
quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2011 10:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En mogelijk in de eerste ronden van de race om een gat met de concurrentie te slaan, maar of dat ook echt zo is kun je als buitenstaander gewoon niet bewijzen.
Hmm, mogelijk indd. En Webber zeker tijdens zijn inhaalrace wat vaker dan.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 mei 2011 @ 11:08:34 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96981317
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 11:00 schreef sanger het volgende:

[..]

Hmm, mogelijk indd. En Webber zeker tijdens zijn inhaalrace wat vaker dan.
Dat denk ik weer niet, omdat het proces schadelijk is voor de motor. Denk aan afgebroken kleppen en dergelijke. Onder meer de kleppen kunnen voor een korte periode een extra piekbelasting aan. Door ze maar enkele ronden per weekend extra te belasten kan een motor even lang meegaan dan wanneer je het systeem niet gebruikt.

De opmars van Webber in China kwam doordat hij verse banden had. Als je een setje banden spaart dan kan deze in de race veel winst opleveren, omdat de grip langer optimaal blijft. Hierdoor zijn de banden tijdens de hele stint sneller dan wanneer je er een al gebruikt setje op zet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 18 mei 2011 @ 11:14:01 #5
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_96981571
quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2011 11:08 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat denk ik weer niet, omdat het proces schadelijk is voor de motor. Denk aan afgebroken kleppen en dergelijke. Onder meer de kleppen kunnen voor een korte periode een extra piekbelasting aan. Door ze maar enkele ronden per weekend extra te belasten kan een motor even lang meegaan dan wanneer je het systeem niet gebruikt.

De opmars van Webber in China kwam doordat hij verse banden had. Als je een setje banden spaart dan kan deze in de race veel winst opleveren, omdat de grip langer optimaal blijft. Hierdoor zijn de banden tijdens de hele stint sneller dan wanneer je er een al gebruikt setje op zet.
Ik zeg ook niet continue, maar misschien wel om de aansluiting te krijgen zodat je vervolgens DRS in kunt zetten. De kleppen kunnen inderdaad piekbelasting aan, maar dat kan wel meer dan alleen tijdens de Q.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_96982455
Ik vraag me alleen af hoe het komt dat Renault hier niet het fijne van weet ... of is het juist daarom dat Renault ineens goed mee kan komen sinds vorig jaar?
Calm down, please!
pi_96982555
TeringVeelPitstops :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 18 mei 2011 @ 12:01:06 #8
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_96983607
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 11:34 schreef Googolplexian het volgende:
Ik vraag me alleen af hoe het komt dat Renault hier niet het fijne van weet ... of is het juist daarom dat Renault ineens goed mee kan komen sinds vorig jaar?
Renault levert de motoren en een stuk of wat personeelsleden. Die zullen wel iets van een geheimhoudingsverklaring hebben moeten tekenen :P
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_96984230
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 12:01 schreef sanger het volgende:

[..]

Renault levert de motoren en een stuk of wat personeelsleden. Die zullen wel iets van een geheimhoudingsverklaring hebben moeten tekenen :P
Mjah ... maar Renault zal qua motor ook wel wat geheimen hebben. Om dit soort truukjes met engine management en extra belasting te kunnen uithalen zul je toch wat geheimen moeten delen, lijkt me.
Calm down, please!
pi_96984313
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 11:34 schreef Googolplexian het volgende:
Ik vraag me alleen af hoe het komt dat Renault hier niet het fijne van weet ... of is het juist daarom dat Renault ineens goed mee kan komen sinds vorig jaar?
Natuurlijk weet Renault ervan. Iedereen weet ervan. Het is ook duidelijk hoorbaar. Tijdens de kwalificatie van de afgelopen GP wees Olav Mol er ook op. Ferrari heeft het systeem, Mercedes waarschijnlijk ook.

Misschien dat Renault het zelf niet gebruikt omdat ze een ander uitlaatsysteem hebben.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_96984516
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 12:20 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Natuurlijk weet Renault ervan. Iedereen weet ervan. Het is ook duidelijk hoorbaar. Tijdens de kwalificatie van de afgelopen GP wees Olav Mol er ook op. Ferrari heeft het systeem, Mercedes waarschijnlijk ook.

Misschien dat Renault het zelf niet gebruikt omdat ze een ander uitlaatsysteem hebben.
Daarom zei ik ook "het fijne" ;)
Calm down, please!
  woensdag 18 mei 2011 @ 17:43:55 #12
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_96996223
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 12:20 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Natuurlijk weet Renault ervan. Iedereen weet ervan. Het is ook duidelijk hoorbaar. Tijdens de kwalificatie van de afgelopen GP wees Olav Mol er ook op. Ferrari heeft het systeem, Mercedes waarschijnlijk ook.

Misschien dat Renault het zelf niet gebruikt omdat ze een ander uitlaatsysteem hebben.
Volgens mij werkt het systeem zelfs niet op de Renault, uit te meeste artikels haal ik toch dat ze het voornamelijk over de hete lucht van de motor hebben. Mocht 't idd de hete lucht zijn die het verschil maakt heeft het bij hun geen nut, want tegen de tijd dat de warme lucht stroming van de uitlaten tot de diffusor zijn gekomen, zijn deze al te veel afgekoeld om effectief te zijn.
Dus Renault kan hier wel eens als ''winnaar'' uit de bus gaan komen 8-)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_97004442
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 17:43 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Volgens mij werkt het systeem zelfs niet op de Renault, uit te meeste artikels haal ik toch dat ze het voornamelijk over de hete lucht van de motor hebben. Mocht 't idd de hete lucht zijn die het verschil maakt heeft het bij hun geen nut, want tegen de tijd dat de warme lucht stroming van de uitlaten tot de diffusor zijn gekomen, zijn deze al te veel afgekoeld om effectief te zijn.
Dus Renault kan hier wel eens als ''winnaar'' uit de bus gaan komen 8-)
Effect met de vloer of diffusor is hetzelfde. De bedoeling bij Renault is om hete lucht onder de vloer door te blazen waardoor er een vacuum (door de snellere beweging van de lucht) ontstaat die zorgt voor de downforce. Hoe meer hete lucht er door geblazen wordt hoe beter. Dus ook bij Renault zal het beter zijn om stationair ook die lucht onder de vloer door te blazen om geen downforce te verliezen.

Aan de andere kant vraag ik me af hoe ze dat kunnen meten. Lijkt me zelfs moeilijker dan bij een diffuser omdat je te maken hebt met een veel groter vlak.

Het (nog) niet kunnen meten schijnt ook de 'echte' reden te zijn waarom de FIA het vooralsnog heeft teruggetrokken en wacht met invoeren tot na de bijeenkomst van de Technical Working Group.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_97008935
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2011 11:36 schreef vosss het volgende:
TeringVeelPitstops :@
Te veel.
Banden gaan té kort mee, je kan niet een keer je wielen blokkeren of je banden zijn er aan.

[ Bericht 9% gewijzigd door Trystar op 18-05-2011 21:45:15 ]
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:50:00 #15
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_97009711
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:39 schreef Trystar het volgende:

[..]

Te veel.
Banden gaan té kort mee, je kan niet een keer je wielen blokkeren of je banden zijn er aan.
'T is ook nooit goed.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_97015243
Kwam deze uitspraak vaneen user tegen op F1 fanatic:
So far this year Webber has struggled to keep up with his team mate. He has to start beating him soon or he’ll be playing the number two role at Red Bull faster than you can say ‘Felipe Massa‘.

:)
  donderdag 19 mei 2011 @ 00:18:26 #17
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_97015900
Die is inderdaad erg leuk. _O-
UI Made bij VanilleKwark.
pi_97019819
:')
Calm down, please!
pi_97021844
Hij is altijd al 2e coureur.. Al zie ik Webber echt niet aan de kant gaan voor Vettel, of het moet de laatste gp zijn en om een kampioenschap gaan.
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 19 mei 2011 @ 10:07:06 #20
131800 Tarado
capô de fusca
pi_97022120
Alonso extends Ferrari contract

By Pablo Elizalde Thursday, May 19th 2011, 07:51 GMT

quote:
Fernando Alonso will stay at Ferrari at least until the 2016 season after having extended his contract with the Italian squad, it was announced on Thursday.

The Spanish two-time world champion joined the Maranello squad last year and admitted he would like to end his career at Ferrari.

Alonso had originially signed a deal to stay at the team until the end of the 2012 season.

The Spaniard finished in second place in the championship in his first season with the team last year.

"It is a great pleasure to have renewed our agreement with a driver who has always demonstrated a winning mentality even in the most difficult circumstances," said Ferrari `president Luca di Montezemolo.

"Fernando has all the required qualities, both technically and personally to play a leading role in the history of Ferrari and I hope he will be enriching it with further wins very soon."

Alonso added: "I am very happy to have reached this agreement. I immediately felt comfortable within Ferrari and now it feels to me like a second family.

"I have the utmost faith in the men and women who work in Maranello and in those who lead them: it is therefore natural for me to decide to extend my relationship in the long term like this, with a team at which I will no doubt end my Formula 1 career one day."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/91491
pi_97025125
quote:
7s.gif Op donderdag 19 mei 2011 09:56 schreef Atreidez het volgende:
Hij is altijd al 2e coureur.. Al zie ik Webber echt niet aan de kant gaan voor Vettel, of het moet de laatste gp zijn en om een kampioenschap gaan.
Dan ben je wel helemaal een debiel als je in de laatste race kampioen kan worden en je teamgenoot voorbij laat die zo ook kampioen kan worden.

Iemand die dat doet mag van mij ter plekke kapot geschoten worden.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_97027498
quote:
7s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:40 schreef vosss het volgende:

[..]

Dan ben je wel helemaal een debiel als je in de laatste race kampioen kan worden en je teamgenoot voorbij laat die zo ook kampioen kan worden.

Iemand die dat doet mag van mij ter plekke kapot geschoten worden.

:)
Hoeft niet meer want die persoon is al overleden.

Peter Collins kon in 1956 in de laatste race nog kampioen worden, maar stond zijn auto af aan Juan Manuel Fangio (geen teamorders), die zelf uitgevallen was. Hierdoor kon Fangio nog genoeg punten verzamelen om Stirling Moss voor te blijven in het kampioenschap.

Collins had dit gedaan omdat hij nog jong was en in de komende jaren nog wel meer kansen op de wereldtitel zou hebben. Helaas kwam hij twee jaar later om het leven.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 19 mei 2011 @ 16:17:04 #23
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_97035508
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:50 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

'T is ook nooit goed.
Wat een belachelijke drogreden. Waarom is het ene extreme (inhalen te makkelijk, te veel pitstops) beter dan het andere extreme (weinig inhaalacties, weinig pitstops).

Qua racen is het tweede in ieder geval een stuk beter. Er moet een compromis gevonden worden en dat kan mijnsinziens heel makkelijk. Pirelli moet gewoon banden maken die als ze slijten evenredig minder grip geven in plaats van wat er nu is (de band blijft ongeveer gelijk tot een aantal ronden en dan zakt de prestatie ineens met gigantische stappen omlaag).
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_97036317
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 12:42 schreef sasquatsch het volgende:
Hoeft niet meer want die persoon is al overleden.

Peter Collins kon in 1956 in de laatste race nog kampioen worden, maar stond zijn auto af aan Juan Manuel Fangio (geen teamorders), die zelf uitgevallen was. Hierdoor kon Fangio nog genoeg punten verzamelen om Stirling Moss voor te blijven in het kampioenschap.

Collins had dit gedaan omdat hij nog jong was en in de komende jaren nog wel meer kansen op de wereldtitel zou hebben. Helaas kwam hij twee jaar later om het leven.
Altijd gaaf om dit soort feitjes te lezen _O_ Thanks! Als Vosss gewoon begrepen had wat ik bedoelde had ik dit nooit geweten :)
Where facts are few, experts are many.
pi_97037427
quote:
10s.gif Op donderdag 19 mei 2011 16:17 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat een belachelijke drogreden. Waarom is het ene extreme (inhalen te makkelijk, te veel pitstops) beter dan het andere extreme (weinig inhaalacties, weinig pitstops).

Qua racen is het tweede in ieder geval een stuk beter. Er moet een compromis gevonden worden en dat kan mijnsinziens heel makkelijk. Pirelli moet gewoon banden maken die als ze slijten evenredig minder grip geven in plaats van wat er nu is (de band blijft ongeveer gelijk tot een aantal ronden en dan zakt de prestatie ineens met gigantische stappen omlaag).
Omdat het vorig jaar zonder de hoge slijtage en DRS al veel beter was dan in de 15 jaar ervoor. En dat komt door het verbod op bijtanken. Vorig jaar waren de inhaalacties ongeveer op het niveau van 1991, nu worden alle records gebroken.

DRS is oneerlijk en de banden geven veel spektakel qua pitstops, maar het echte racen is er vanaf omdat je je met slechte banden nauwelijks kunt verdedigen tegen iemand met nieuwe banden. Kijk maar naar Vettel die in China Hamilton voorbij moest laten omdat zijn banden beter waren, terwijl Vettel daarvoor de snellere was.

Ik had gehoopt dat we in 2013 weer met grond-effect zouden rijden zodat coureurs weer in elkaars slipstream zouden kunnen rijden (waar DRS een slechte vervanger voor is) en zouden kunnen inhalen als in begin jaren '80.

Helaas zijn de teams er tegen die verder willen met een evolutie van de huidige regels (die de afgelopen jaren al niet veel geholpen hebben, vandaar de invoering van DRS), dus het racen zal er niet beter op worden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_97039899
Ben het zowel met Sasquatch als met Fir3fly eens !!

We moeten gewoon weer terug naar de regels van vorig jaar, maar dan met wat betere Pirelli bandjes, dan waar ze nu mee rijden. Coureurs en teams hebben er dan misschien zelf om gevraagd, maar het plotselinge kwaliteits-verlies "The Cliff" is gewoon te groot.
Die banden moeten gewoon geleidelijk met een mooie parabool eerst beter en dan weer slechter worden in grip. Nu lijken de grafieken van de Pirelli's het meest op dat van World Online... dat was ook maar een kort stintje.

Of is de tafelberg in Afrika een betere vergelijking :')
pi_97039903
Vorig jaar waren er onder normale omstandigheden echt amper inhaalacties en wist je na de 1e en enige pitstop de uitslag al, er zijn alleen vrij veel races met SC situaties etc geweest waardoor snelle coureurs achterin het veld zaten waardoor er cijfermatig misschien redelijk veel inhaalacties waren.

Het enige nadeel vind ik momenteel de kwalificatie, om die wat interessanter te maken zou je gewoon 4 sets kwalificatiebanden moeten hebben die max 3a4 ronden mee gaan.
pi_97040012
Daarom, als we vorig jaar wel deze Pirelli's hadden, maar dan net van betere kwaliteit, dan hadden we ook veel betere inhaalacties gezien.

Leuk dat DRS, maar ik vind het te gemaakt en te makkelijk. Kers is niets meer dan een Boost-button, vind het een enorme game-uitstraling hebben dat het op start-finish plotseling weer helemaal vol is. Laat die KERS maar mooi vollopen met rem-energie, waarbij coureur er bij een lege KERs er circa 5 ronden over doet om balkje weer volledig vol te krijgen, alvorens het weer te kunnen gebruiken.

Dan ga je ook weer meer tactiek op de baan zien :)
  donderdag 19 mei 2011 @ 18:28:25 #29
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_97040477
Wat mij betreft kunnen ze er allebei wel af, en dan de banden laten voor wat het is. Zien wat dat geeft.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_97040535
Mee eens, direct invoeren ? Is mogelijk !

Zal wel niet gebeuren }:|
pi_97041974
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:07 schreef Tarado het volgende:
Alonso extends Ferrari contract

By Pablo Elizalde Thursday, May 19th 2011, 07:51 GMT

[..]

http://www.autosport.com/news/report.php/id/91491
Tja, logisch. Beter kan Ferrari niet krijgen en Alonso wil blijkbaar errug graag met hen kampioen worden.
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:01:52 #32
131800 Tarado
capô de fusca
pi_97048312
Volgens Auto Motor und Sport wordt zaterdag as waarschijnlijk de stekker uit het "4 cylinder turbo" project getrokken als Jean Todt een vergadering heeft met de motoren leveranciers.

Voornaamste redenen, Cosworth kan het niet, Ferrari wil het niet, Mercedes zou alleen willen indien het een aantoonbare kostenbesparing op zou kunnen leveren maar dat ziet er niet naar uit, Renault houdt zich afzijdig over plannen voor de lange termijn.

Voor het hele artikel (Duits)
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:07:40 #33
262938 ForzaScuderiaFerrari
Subaru Impreza GT Turbo
pi_97048604
Geef ze dan de keuze. Of een 2,4 V8 of een 1,6 turbo. Wedden dat ze dan vrij snel naar die turbo's overstappen? :P
Forza Scuderia Ferrari
Subaru Power!
pi_97048753
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:01 schreef Tarado het volgende:
Volgens Auto Motor und Sport wordt zaterdag as waarschijnlijk de stekker uit het "4 cylinder turbo" project getrokken als Jean Todt een vergadering heeft met de motoren leveranciers.

Voornaamste redenen, Cosworth kan het niet, Ferrari wil het niet, Mercedes zou alleen willen indien het een aantoonbare kostenbesparing op zou kunnen leveren maar dat ziet er niet naar uit, Renault houdt zich afzijdig over plannen voor de lange termijn.

Voor het hele artikel (Duits)
Verbaasd me niks. Had een keer gelezen, weet helaas niet meer waar, dat het goedkoper was om de huidige V8-motoren zuiniger te maken dan de 1,6 liter met turbo te ontwikkelen.

Met betrekking tot Cosworth die niet wil; dat schijnt de reden te zijn dat Williams vanaf 2013 met Renault in zee wilde. Cosworth had de financiële middelen niet om die motor te ontwikkelen.
pi_97051119
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:01 schreef Tarado het volgende:
Volgens Auto Motor und Sport wordt zaterdag as waarschijnlijk de stekker uit het "4 cylinder turbo" project getrokken als Jean Todt een vergadering heeft met de motoren leveranciers.

Voornaamste redenen, Cosworth kan het niet, Ferrari wil het niet, Mercedes zou alleen willen indien het een aantoonbare kostenbesparing op zou kunnen leveren maar dat ziet er niet naar uit, Renault houdt zich afzijdig over plannen voor de lange termijn.

Voor het hele artikel (Duits)
Jammer! Voor Cosworth is er wel een andere leverancier die wel wil (PURE) en Renault was al met die motor bezig, die ook beter aansluit bij hun eigen motoren (idem voor Mercedes)..

En dan konden ze eindelijk KERS op een goede manier gebruiken, o.a.. voor het aansturen van de supercharger die gebruikt zou gaan worden naast de turbo, ipv als power boost..
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_97053325
Dit wordt weer niks dus :') stomme bevriezing.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_97055649
Over circa 10 jaar hebben we hem nodig als ze electrisch rondrijden ;)

http://www.dumpert.nl/med(...)op_slide_guitar.html
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 mei 2011 @ 00:52:19 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_97060344
Beetje later dan gepland, maar goed: Formula 1 Gran Premio de España Santander 2011 #1
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_97081307
Hamilton slates 'disastrous' hard tyre

quote:
Lewis Hamilton has labelled Pirelli's new hard tyres as "a disaster" following Friday practice for the Spanish Grand Prix.

Pirelli's new, harder compound is making its racing debut this weekend after having been trialled during the Turkish Grand Prix weekend.

The Italian manufacturer is hoping the harder tyre will allow teams to choose from a wider variety of strategies, as the gap between that and the soft rubber is now bigger.

McLaren driver Hamilton, however, slated the tyres on Friday and is expecting most drivers to use the soft one a lot more.

"The super-hard tyre is a disaster, so that wasn't nice to drive," said Hamilton after practice.

When asked what he meant by a disaster, he added: "A disaster, to drive. A two-second difference, and they don't last that long.

"I don't know why they brought that tyre, because I thought the other one was pretty good. It looks pretty difficult to switch it on and then to last.

"I think we are about two and a half seconds off the pace with that tyre. Then we switch to the normal soft and it's fantastic. I think you will see most people with that tyre during the weekend."

Team-mate Jenson Button admitted the performance of the tyres came a shock to him.

"It's hard, seriously hard," he said. "It was the first time I've run it I think, at the other races we didn't run it because we tried to put mileage on the actual hard tyre we had. So it was a bit of a shock.

"I don't know if other people are struggling on it or not. We've all got to work with the same tyre so we've got to make the best out of it. At the moment we're struggling on it, so you've got to do your best. I don't think you'd want to run more than one stint on it."

Ferrari driver Fernando Alonso said he did not expect anyone to be able to use only the harder tyres now in the first qualifying segment tomorrow, as he reckons the gap is just too big.

"Hopefully someone tries," he said. "I think it's a bit different. There was already a big difference in the first four races, and for whatever reason they decided to change the hard tyre and bring a slower tyre.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_97109134
Montezemolo heeft laten doorschemeren dat als Massa's contract in 2012 afloopt, Lewis Hamilton wellicht een optie kan zijn voor Ferrari...

Mooi duo: Alonso-Hamilton :P .
pi_97109905
Was Stefano die dat zei ;) Met logische beredenering overigens.

quote:
Q: (Byron Young – The Daily Mirror) Stefano, could I just ask you about the answer you gave to the Lewis question? Surely Fernando wouldn’t want to have Lewis in the team, wouldn’t let you have him in the team, would he?
SD: Why are you so worried about that? We have had a priority unfortunately about that, about our situation at the moment. But I think, first of all, if I speak about that, I feel that it is not correct for the other driver that we have, Felipe. As a team principal, I want to make sure that both of my drivers feel really that they have the maximum atmosphere within the team. So really now the focus is to make sure that both of them are working in the best environment that they can. Going back to your question: as I said, in life, never say never. I don’t want to say that by saying that, that it’s a possibility but I don’t want to ignore the possibility also with other drivers that are very strong: Sebastian Vettel is another very, very strong driver. There are a lot of drivers – well, a lot is a big word – but there are a few drivers that are really very strong but I don’t think that speaking about this subject now is correct for the team, because I am totally focused to extrapolate the maximum value out of the current drivers that Ferrari is very happy with.

Q: (Byron Young – The Daily Mirror) But you said Lewis is a possibility and I know Felipe is a possibility and he will be looking at his own career as well. Would you say that Mark Webber is a possibility, because he’s out of contract at the end of this year?
SD: I can say that everyone is a possibility but I didn’t say that he was a possibility, I said never say never to very quick drivers. As I said before, I consider Lewis to be one of the top three drivers of them all.
http://www.fia.com/en-GB/(...)s/f1-conf-esp2.aspx?
Where facts are few, experts are many.
pi_97110861
Where facts are few, experts are many.
pi_97110901
Ook nog niet gelezen hier;

quote:
Neel Jani brengt Red Bull Racing met tweets in verlegenheid

Red Bull Racing heeft ontkend dat het de geldende testbeperkingen aan de laars heeft gelapt. De Oostenrijkse renstal kwam in opspraak door uitspraken van testcoureur Neel Jani op Twitter, zogeheten tweets.

Daarin zei de Zwitser last van zijn nek te hebben door bochten op hoge snelheid op het circuit van Idiada op zondag. Dat zou een verboden handeling van Red Bull Racing inhouden, aangezien tijdens het seizoen alleen rechte lijn-tests zijn toegestaan.

De tweets zijn ondertussen verwijderd en volgens Red Bull Racing niet door Jani zelf geplaatst. Een woordvoerder van het team liet aan F1Fanatic.co.uk weten: “We hebben geen bochten op hoge snelheid uitgevoerd en getest binnen de bestaande reglementen, wat inhoudt een aero-test op een door de FIA goedgekeurd recht stuk.”
http://www.f1today.nl/201(...)in-verlegenheid.html
Where facts are few, experts are many.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 12:40:54 #44
34586 kepler
No bounce, no play
pi_97113605
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 10:57 schreef Atreidez het volgende:
Ook nog niet gelezen hier;

[..]

http://www.f1today.nl/201(...)in-verlegenheid.html
Misschien heeft tie gewoon heel hard gereden op zijn kart? :P
The line is a dot to you!
pi_97119226
Mja, of Red Bull is inderdaad gewoon illegaal bezig. Wat is er tegen om een GP2 auto er neer te zetten met GP2 motor en banden, die toevallig wat F1 onderdelen erop heeft zitten terwijl hij wat rondjes draait...? Kan dus net zo goed zijn dat de anderen het ook doen :)
pi_97119402
Toch denk ik dat Jani behoorlijk op zn flikker heeft gehad. En komop, zelf die berichten niet geplaatst, dat geloofd toch geen hond :D!!!

Die was gewoon een beetje te enthousiast :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 20:17:27 #47
34586 kepler
No bounce, no play
pi_97129428
Ik heb vandaag GP3 gekocht, in originele verpakking en nog in seal :D Gewoon omdat het kon en ik het spel helemaal kapot heb gespeeld vroeger :Y

Ze hebben nog een hele bak vol liggen, dus als mensen nog interesse hebben dan moet je in Den Haag zijn ^O^
The line is a dot to you!
pi_97130328
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 10:57 schreef Atreidez het volgende:
Ook nog niet gelezen hier;

[..]

http://www.f1today.nl/201(...)in-verlegenheid.html
Rechte lijn testen op door de FIA aangewezen testcircuits zijn toegestaan. Ook als dat een oval is, zoals in dit geval. Dat is in elk geval wat ik uit de Sporting Regulations haal.

quote:
four one day aerodynamic tests carried out on FIA approved straight line or constant radius
sites
between 1 January 2010 and the end of the last Event of the Championship. Any of
these days may be substituted for four hours of wind-on full scale wind tunnel testing to be
carried out in a single twenty four hour period.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_97139949
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 18:12 schreef M.Melandri het volgende:

Het enige nadeel vind ik momenteel de kwalificatie,
De kwalificatie is nu geen reet meer aan. Wat mij betreft voeren ze per direct in dat Q3 afgewerkt wordt dmv single-lap shootout.
pi_97141568
Een oval is toch geen constant radius.. Een cirkel wel :P
Where facts are few, experts are many.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')