abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 18 mei 2011 @ 10:50:41 #1
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_96980625
110110_49243_FOK!_F1-Nieuwtjesbanner2011.png

Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 |
85
Openingsposts van de Grands Prix van seizoen 2011:
1. Bahrein (13 maart)
2. Australië (27 maart)
3. Maleisië (10 april)
4. China (17 april)
5. Turkije (8 mei)
6. Spanje (22 mei)
7. Monaco (29 mei)
8. Canada (12 juni)
9. Europa (Valencia, Spanje) (26 juni)
10. Groot-Brittannië (10 juli)
11. Duitsland (24 juli)
12. Hongarije (31 juli)
13. België (28 augustus)
14. Italië (11 september)
15. Singapore (25 september)
16. Japan (9 oktober)
17. Zuid-Korea (24 oktober)
18. India (30 oktober)
19. Abu Dhabi (13 november)
20. Brazilië (27 november)

Openingsposts van de Grands Prix van afgelopen seizoen 2010:
1. Bahrein 2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix
2. Australië 2010 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1
3. Maleisië 2010 Formula 1 Petronas Malaysian Prix #1
4. China 2010 Formula 1 Chinese Grand Prix #1
5. Spanje 2010 Formula 1 Gran Premio de España Telefónica #1
6. Monaco Formula 1 Grand Prix de Monaco 2010 #1
7. Turkije 2010 Formula 1 Turkish Grand Prix #1
8. Canada Formula 1 Grand Prix du Canada 2010
9. Europa (Valencia, Spanje) 2010 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe #1
10. Groot-Brittannië 2010 Formula 1 Santander British Grand Prix #1
11. Duitsland Formula 1 Grosser Preis Santander von Deutschland 2010 #1
12. Hongarije 2010 Formula 1 Hungarian Grand Prix #1
13. België 2010 Formula 1 Belgian Grand Prix #1
14. Italië Formula 1 Gran Premio Santander d'Italia 2010 #1
15. Singapore 2010 Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix #1
16. Japan 2010 Formula 1 Japanese Grand Prix #1
17. Zuid-Korea Formula 1 Grande Prêmio Petrobras do Brasil 2010 #1
18. Brazilië Formula 1 Grande Prêmio Petrobras do Brasil 2010 #1
19. Abu Dhabi 2010 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix #1

Eindstanden 2010
Uitslag GP van Abu Dhabi 2010 met eindstanden Coureurs en Constructeurs

Teams:

- Ferrari
- Force India
- Hispania Racing Team
- Lotus Renault GP
- McLaren
- Mercedes GP
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Team Lotus
- Virgin Racing
- Williams

Wie staan er in 2011 aan de start:

Red Bull Racing WCC 2010
01. Sebastian Vettel WDC 2010
02. Mark Webber

McLaren
03. Jenson Button WDC 2009
04. Lewis Hamilton WDC 2008

Ferrari
05. Fernando Alonso WDC 2005/06
06. Felipe Massa

Mercedes GP
07. Michael Schumacher WDC 94/95/00/01/02/03/04
08. Nico Rosberg

Lotus Renault GP
09. Nick Heidfeld (vervanger Robert Kubica)
10. Vitaly Petrov

Williams
11. Rubens Barrichello
12. Pastor Maldonado

Force India
14. Adrian Sutil
15. Paul Di Resta

Sauber
16. Kamui Kobayashi
17. Sergio Perez

Scuderia Toro Rosso
18. Sébastien Buemi
19. Jaime Alguersuari

Team Lotus Naam kan eventueel nog veranderen
20. Jarno Trulli
21. Heikki Kovalainen

HRT F1 Team
22. Narain Karthikeyan
23. Vitantonio Liuzzi

Virgin Racing
24. Timo Glock
25. Jerome D'Ambrosio

Voor meer info zie het [F1] Silly season 2011-topic en de voorlopige entry list 2011 van de FIA (2-12-2010).

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- Autosport.com

Onze boyz (nu of vroeger in F1 actief):
- Ho-Pin Tung (Formule 1: testrijder bij Renault; GP2)
- Christijan Albers (ooit coureur bij Minardi en Spyker; Le Mans Series)
- Robert Doornbos (ooit testrijder voor Red Bull Racing (2006); racecoureur Minardi F1 Team (vanaf de GP van Hockenheim, Duitsland, 2005); officieel test- en reservecoureur voor Jordan GP F1 (2005); IndyCars (vanaf 2009))
Zie verder het topic over Nederlandse Talenten

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting Regulations
Sporting Regulations 2011

Technical Regulations
Technical Regulations 2011

Gerelateerde reguleringen
O.a. apendices, zie Regulations pagina van FIA

Testschema 2011


De kalender voor 2011 met 20 races


Uitzendingen van BBC
Tv-gids voor BBC One.
Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.
Denk aan het uur verschil met Engeland!

4.gif *onder voorbehoud van wijzigingen

FOK!sport F1-gedeelte

FOK! Formule 1-manager 2011

De OP is hier te vinden


DeOP is hier te vinden!

[ Bericht 0% gewijzigd door Netsplitter op 18-05-2011 10:59:22 ]
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 mei 2011 @ 10:53:38 #2
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96980766
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 10:43 schreef sanger het volgende:

[..]

Dus RBR zou dat alleen in Q3 gebruiken :)
En mogelijk in de eerste ronden van de race om een gat met de concurrentie te slaan, maar of dat ook echt zo is kun je als buitenstaander gewoon niet bewijzen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 18 mei 2011 @ 11:00:56 #3
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_96981018
quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2011 10:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En mogelijk in de eerste ronden van de race om een gat met de concurrentie te slaan, maar of dat ook echt zo is kun je als buitenstaander gewoon niet bewijzen.
Hmm, mogelijk indd. En Webber zeker tijdens zijn inhaalrace wat vaker dan.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 mei 2011 @ 11:08:34 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96981317
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 11:00 schreef sanger het volgende:

[..]

Hmm, mogelijk indd. En Webber zeker tijdens zijn inhaalrace wat vaker dan.
Dat denk ik weer niet, omdat het proces schadelijk is voor de motor. Denk aan afgebroken kleppen en dergelijke. Onder meer de kleppen kunnen voor een korte periode een extra piekbelasting aan. Door ze maar enkele ronden per weekend extra te belasten kan een motor even lang meegaan dan wanneer je het systeem niet gebruikt.

De opmars van Webber in China kwam doordat hij verse banden had. Als je een setje banden spaart dan kan deze in de race veel winst opleveren, omdat de grip langer optimaal blijft. Hierdoor zijn de banden tijdens de hele stint sneller dan wanneer je er een al gebruikt setje op zet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 18 mei 2011 @ 11:14:01 #5
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_96981571
quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2011 11:08 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat denk ik weer niet, omdat het proces schadelijk is voor de motor. Denk aan afgebroken kleppen en dergelijke. Onder meer de kleppen kunnen voor een korte periode een extra piekbelasting aan. Door ze maar enkele ronden per weekend extra te belasten kan een motor even lang meegaan dan wanneer je het systeem niet gebruikt.

De opmars van Webber in China kwam doordat hij verse banden had. Als je een setje banden spaart dan kan deze in de race veel winst opleveren, omdat de grip langer optimaal blijft. Hierdoor zijn de banden tijdens de hele stint sneller dan wanneer je er een al gebruikt setje op zet.
Ik zeg ook niet continue, maar misschien wel om de aansluiting te krijgen zodat je vervolgens DRS in kunt zetten. De kleppen kunnen inderdaad piekbelasting aan, maar dat kan wel meer dan alleen tijdens de Q.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_96982455
Ik vraag me alleen af hoe het komt dat Renault hier niet het fijne van weet ... of is het juist daarom dat Renault ineens goed mee kan komen sinds vorig jaar?
Calm down, please!
pi_96982555
TeringVeelPitstops :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 18 mei 2011 @ 12:01:06 #8
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_96983607
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 11:34 schreef Googolplexian het volgende:
Ik vraag me alleen af hoe het komt dat Renault hier niet het fijne van weet ... of is het juist daarom dat Renault ineens goed mee kan komen sinds vorig jaar?
Renault levert de motoren en een stuk of wat personeelsleden. Die zullen wel iets van een geheimhoudingsverklaring hebben moeten tekenen :P
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_96984230
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 12:01 schreef sanger het volgende:

[..]

Renault levert de motoren en een stuk of wat personeelsleden. Die zullen wel iets van een geheimhoudingsverklaring hebben moeten tekenen :P
Mjah ... maar Renault zal qua motor ook wel wat geheimen hebben. Om dit soort truukjes met engine management en extra belasting te kunnen uithalen zul je toch wat geheimen moeten delen, lijkt me.
Calm down, please!
pi_96984313
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 11:34 schreef Googolplexian het volgende:
Ik vraag me alleen af hoe het komt dat Renault hier niet het fijne van weet ... of is het juist daarom dat Renault ineens goed mee kan komen sinds vorig jaar?
Natuurlijk weet Renault ervan. Iedereen weet ervan. Het is ook duidelijk hoorbaar. Tijdens de kwalificatie van de afgelopen GP wees Olav Mol er ook op. Ferrari heeft het systeem, Mercedes waarschijnlijk ook.

Misschien dat Renault het zelf niet gebruikt omdat ze een ander uitlaatsysteem hebben.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_96984516
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 12:20 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Natuurlijk weet Renault ervan. Iedereen weet ervan. Het is ook duidelijk hoorbaar. Tijdens de kwalificatie van de afgelopen GP wees Olav Mol er ook op. Ferrari heeft het systeem, Mercedes waarschijnlijk ook.

Misschien dat Renault het zelf niet gebruikt omdat ze een ander uitlaatsysteem hebben.
Daarom zei ik ook "het fijne" ;)
Calm down, please!
  woensdag 18 mei 2011 @ 17:43:55 #12
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_96996223
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 12:20 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Natuurlijk weet Renault ervan. Iedereen weet ervan. Het is ook duidelijk hoorbaar. Tijdens de kwalificatie van de afgelopen GP wees Olav Mol er ook op. Ferrari heeft het systeem, Mercedes waarschijnlijk ook.

Misschien dat Renault het zelf niet gebruikt omdat ze een ander uitlaatsysteem hebben.
Volgens mij werkt het systeem zelfs niet op de Renault, uit te meeste artikels haal ik toch dat ze het voornamelijk over de hete lucht van de motor hebben. Mocht 't idd de hete lucht zijn die het verschil maakt heeft het bij hun geen nut, want tegen de tijd dat de warme lucht stroming van de uitlaten tot de diffusor zijn gekomen, zijn deze al te veel afgekoeld om effectief te zijn.
Dus Renault kan hier wel eens als ''winnaar'' uit de bus gaan komen 8-)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_97004442
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 17:43 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Volgens mij werkt het systeem zelfs niet op de Renault, uit te meeste artikels haal ik toch dat ze het voornamelijk over de hete lucht van de motor hebben. Mocht 't idd de hete lucht zijn die het verschil maakt heeft het bij hun geen nut, want tegen de tijd dat de warme lucht stroming van de uitlaten tot de diffusor zijn gekomen, zijn deze al te veel afgekoeld om effectief te zijn.
Dus Renault kan hier wel eens als ''winnaar'' uit de bus gaan komen 8-)
Effect met de vloer of diffusor is hetzelfde. De bedoeling bij Renault is om hete lucht onder de vloer door te blazen waardoor er een vacuum (door de snellere beweging van de lucht) ontstaat die zorgt voor de downforce. Hoe meer hete lucht er door geblazen wordt hoe beter. Dus ook bij Renault zal het beter zijn om stationair ook die lucht onder de vloer door te blazen om geen downforce te verliezen.

Aan de andere kant vraag ik me af hoe ze dat kunnen meten. Lijkt me zelfs moeilijker dan bij een diffuser omdat je te maken hebt met een veel groter vlak.

Het (nog) niet kunnen meten schijnt ook de 'echte' reden te zijn waarom de FIA het vooralsnog heeft teruggetrokken en wacht met invoeren tot na de bijeenkomst van de Technical Working Group.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_97008935
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2011 11:36 schreef vosss het volgende:
TeringVeelPitstops :@
Te veel.
Banden gaan té kort mee, je kan niet een keer je wielen blokkeren of je banden zijn er aan.

[ Bericht 9% gewijzigd door Trystar op 18-05-2011 21:45:15 ]
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:50:00 #15
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_97009711
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:39 schreef Trystar het volgende:

[..]

Te veel.
Banden gaan té kort mee, je kan niet een keer je wielen blokkeren of je banden zijn er aan.
'T is ook nooit goed.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_97015243
Kwam deze uitspraak vaneen user tegen op F1 fanatic:
So far this year Webber has struggled to keep up with his team mate. He has to start beating him soon or he’ll be playing the number two role at Red Bull faster than you can say ‘Felipe Massa‘.

:)
  donderdag 19 mei 2011 @ 00:18:26 #17
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_97015900
Die is inderdaad erg leuk. _O-
UI Made bij VanilleKwark.
pi_97019819
:')
Calm down, please!
pi_97021844
Hij is altijd al 2e coureur.. Al zie ik Webber echt niet aan de kant gaan voor Vettel, of het moet de laatste gp zijn en om een kampioenschap gaan.
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 19 mei 2011 @ 10:07:06 #20
131800 Tarado
capô de fusca
pi_97022120
Alonso extends Ferrari contract

By Pablo Elizalde Thursday, May 19th 2011, 07:51 GMT

quote:
Fernando Alonso will stay at Ferrari at least until the 2016 season after having extended his contract with the Italian squad, it was announced on Thursday.

The Spanish two-time world champion joined the Maranello squad last year and admitted he would like to end his career at Ferrari.

Alonso had originially signed a deal to stay at the team until the end of the 2012 season.

The Spaniard finished in second place in the championship in his first season with the team last year.

"It is a great pleasure to have renewed our agreement with a driver who has always demonstrated a winning mentality even in the most difficult circumstances," said Ferrari `president Luca di Montezemolo.

"Fernando has all the required qualities, both technically and personally to play a leading role in the history of Ferrari and I hope he will be enriching it with further wins very soon."

Alonso added: "I am very happy to have reached this agreement. I immediately felt comfortable within Ferrari and now it feels to me like a second family.

"I have the utmost faith in the men and women who work in Maranello and in those who lead them: it is therefore natural for me to decide to extend my relationship in the long term like this, with a team at which I will no doubt end my Formula 1 career one day."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/91491
pi_97025125
quote:
7s.gif Op donderdag 19 mei 2011 09:56 schreef Atreidez het volgende:
Hij is altijd al 2e coureur.. Al zie ik Webber echt niet aan de kant gaan voor Vettel, of het moet de laatste gp zijn en om een kampioenschap gaan.
Dan ben je wel helemaal een debiel als je in de laatste race kampioen kan worden en je teamgenoot voorbij laat die zo ook kampioen kan worden.

Iemand die dat doet mag van mij ter plekke kapot geschoten worden.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_97027498
quote:
7s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:40 schreef vosss het volgende:

[..]

Dan ben je wel helemaal een debiel als je in de laatste race kampioen kan worden en je teamgenoot voorbij laat die zo ook kampioen kan worden.

Iemand die dat doet mag van mij ter plekke kapot geschoten worden.

:)
Hoeft niet meer want die persoon is al overleden.

Peter Collins kon in 1956 in de laatste race nog kampioen worden, maar stond zijn auto af aan Juan Manuel Fangio (geen teamorders), die zelf uitgevallen was. Hierdoor kon Fangio nog genoeg punten verzamelen om Stirling Moss voor te blijven in het kampioenschap.

Collins had dit gedaan omdat hij nog jong was en in de komende jaren nog wel meer kansen op de wereldtitel zou hebben. Helaas kwam hij twee jaar later om het leven.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 19 mei 2011 @ 16:17:04 #23
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_97035508
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:50 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

'T is ook nooit goed.
Wat een belachelijke drogreden. Waarom is het ene extreme (inhalen te makkelijk, te veel pitstops) beter dan het andere extreme (weinig inhaalacties, weinig pitstops).

Qua racen is het tweede in ieder geval een stuk beter. Er moet een compromis gevonden worden en dat kan mijnsinziens heel makkelijk. Pirelli moet gewoon banden maken die als ze slijten evenredig minder grip geven in plaats van wat er nu is (de band blijft ongeveer gelijk tot een aantal ronden en dan zakt de prestatie ineens met gigantische stappen omlaag).
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_97036317
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 12:42 schreef sasquatsch het volgende:
Hoeft niet meer want die persoon is al overleden.

Peter Collins kon in 1956 in de laatste race nog kampioen worden, maar stond zijn auto af aan Juan Manuel Fangio (geen teamorders), die zelf uitgevallen was. Hierdoor kon Fangio nog genoeg punten verzamelen om Stirling Moss voor te blijven in het kampioenschap.

Collins had dit gedaan omdat hij nog jong was en in de komende jaren nog wel meer kansen op de wereldtitel zou hebben. Helaas kwam hij twee jaar later om het leven.
Altijd gaaf om dit soort feitjes te lezen _O_ Thanks! Als Vosss gewoon begrepen had wat ik bedoelde had ik dit nooit geweten :)
Where facts are few, experts are many.
pi_97037427
quote:
10s.gif Op donderdag 19 mei 2011 16:17 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat een belachelijke drogreden. Waarom is het ene extreme (inhalen te makkelijk, te veel pitstops) beter dan het andere extreme (weinig inhaalacties, weinig pitstops).

Qua racen is het tweede in ieder geval een stuk beter. Er moet een compromis gevonden worden en dat kan mijnsinziens heel makkelijk. Pirelli moet gewoon banden maken die als ze slijten evenredig minder grip geven in plaats van wat er nu is (de band blijft ongeveer gelijk tot een aantal ronden en dan zakt de prestatie ineens met gigantische stappen omlaag).
Omdat het vorig jaar zonder de hoge slijtage en DRS al veel beter was dan in de 15 jaar ervoor. En dat komt door het verbod op bijtanken. Vorig jaar waren de inhaalacties ongeveer op het niveau van 1991, nu worden alle records gebroken.

DRS is oneerlijk en de banden geven veel spektakel qua pitstops, maar het echte racen is er vanaf omdat je je met slechte banden nauwelijks kunt verdedigen tegen iemand met nieuwe banden. Kijk maar naar Vettel die in China Hamilton voorbij moest laten omdat zijn banden beter waren, terwijl Vettel daarvoor de snellere was.

Ik had gehoopt dat we in 2013 weer met grond-effect zouden rijden zodat coureurs weer in elkaars slipstream zouden kunnen rijden (waar DRS een slechte vervanger voor is) en zouden kunnen inhalen als in begin jaren '80.

Helaas zijn de teams er tegen die verder willen met een evolutie van de huidige regels (die de afgelopen jaren al niet veel geholpen hebben, vandaar de invoering van DRS), dus het racen zal er niet beter op worden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')