En mogelijk in de eerste ronden van de race om een gat met de concurrentie te slaan, maar of dat ook echt zo is kun je als buitenstaander gewoon niet bewijzen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:43 schreef sanger het volgende:
[..]
Dus RBR zou dat alleen in Q3 gebruiken
Hmm, mogelijk indd. En Webber zeker tijdens zijn inhaalrace wat vaker dan.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En mogelijk in de eerste ronden van de race om een gat met de concurrentie te slaan, maar of dat ook echt zo is kun je als buitenstaander gewoon niet bewijzen.
Dat denk ik weer niet, omdat het proces schadelijk is voor de motor. Denk aan afgebroken kleppen en dergelijke. Onder meer de kleppen kunnen voor een korte periode een extra piekbelasting aan. Door ze maar enkele ronden per weekend extra te belasten kan een motor even lang meegaan dan wanneer je het systeem niet gebruikt.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Hmm, mogelijk indd. En Webber zeker tijdens zijn inhaalrace wat vaker dan.
Ik zeg ook niet continue, maar misschien wel om de aansluiting te krijgen zodat je vervolgens DRS in kunt zetten. De kleppen kunnen inderdaad piekbelasting aan, maar dat kan wel meer dan alleen tijdens de Q.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat denk ik weer niet, omdat het proces schadelijk is voor de motor. Denk aan afgebroken kleppen en dergelijke. Onder meer de kleppen kunnen voor een korte periode een extra piekbelasting aan. Door ze maar enkele ronden per weekend extra te belasten kan een motor even lang meegaan dan wanneer je het systeem niet gebruikt.
De opmars van Webber in China kwam doordat hij verse banden had. Als je een setje banden spaart dan kan deze in de race veel winst opleveren, omdat de grip langer optimaal blijft. Hierdoor zijn de banden tijdens de hele stint sneller dan wanneer je er een al gebruikt setje op zet.
Renault levert de motoren en een stuk of wat personeelsleden. Die zullen wel iets van een geheimhoudingsverklaring hebben moeten tekenenquote:Op woensdag 18 mei 2011 11:34 schreef Googolplexian het volgende:
Ik vraag me alleen af hoe het komt dat Renault hier niet het fijne van weet ... of is het juist daarom dat Renault ineens goed mee kan komen sinds vorig jaar?
Mjah ... maar Renault zal qua motor ook wel wat geheimen hebben. Om dit soort truukjes met engine management en extra belasting te kunnen uithalen zul je toch wat geheimen moeten delen, lijkt me.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:01 schreef sanger het volgende:
[..]
Renault levert de motoren en een stuk of wat personeelsleden. Die zullen wel iets van een geheimhoudingsverklaring hebben moeten tekenen
Natuurlijk weet Renault ervan. Iedereen weet ervan. Het is ook duidelijk hoorbaar. Tijdens de kwalificatie van de afgelopen GP wees Olav Mol er ook op. Ferrari heeft het systeem, Mercedes waarschijnlijk ook.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:34 schreef Googolplexian het volgende:
Ik vraag me alleen af hoe het komt dat Renault hier niet het fijne van weet ... of is het juist daarom dat Renault ineens goed mee kan komen sinds vorig jaar?
Daarom zei ik ook "het fijne"quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Natuurlijk weet Renault ervan. Iedereen weet ervan. Het is ook duidelijk hoorbaar. Tijdens de kwalificatie van de afgelopen GP wees Olav Mol er ook op. Ferrari heeft het systeem, Mercedes waarschijnlijk ook.
Misschien dat Renault het zelf niet gebruikt omdat ze een ander uitlaatsysteem hebben.
Volgens mij werkt het systeem zelfs niet op de Renault, uit te meeste artikels haal ik toch dat ze het voornamelijk over de hete lucht van de motor hebben. Mocht 't idd de hete lucht zijn die het verschil maakt heeft het bij hun geen nut, want tegen de tijd dat de warme lucht stroming van de uitlaten tot de diffusor zijn gekomen, zijn deze al te veel afgekoeld om effectief te zijn.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Natuurlijk weet Renault ervan. Iedereen weet ervan. Het is ook duidelijk hoorbaar. Tijdens de kwalificatie van de afgelopen GP wees Olav Mol er ook op. Ferrari heeft het systeem, Mercedes waarschijnlijk ook.
Misschien dat Renault het zelf niet gebruikt omdat ze een ander uitlaatsysteem hebben.
Effect met de vloer of diffusor is hetzelfde. De bedoeling bij Renault is om hete lucht onder de vloer door te blazen waardoor er een vacuum (door de snellere beweging van de lucht) ontstaat die zorgt voor de downforce. Hoe meer hete lucht er door geblazen wordt hoe beter. Dus ook bij Renault zal het beter zijn om stationair ook die lucht onder de vloer door te blazen om geen downforce te verliezen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 17:43 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Volgens mij werkt het systeem zelfs niet op de Renault, uit te meeste artikels haal ik toch dat ze het voornamelijk over de hete lucht van de motor hebben. Mocht 't idd de hete lucht zijn die het verschil maakt heeft het bij hun geen nut, want tegen de tijd dat de warme lucht stroming van de uitlaten tot de diffusor zijn gekomen, zijn deze al te veel afgekoeld om effectief te zijn.
Dus Renault kan hier wel eens als ''winnaar'' uit de bus gaan komen
Te veel.quote:
'T is ook nooit goed.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:39 schreef Trystar het volgende:
[..]
Te veel.
Banden gaan té kort mee, je kan niet een keer je wielen blokkeren of je banden zijn er aan.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/91491quote:Fernando Alonso will stay at Ferrari at least until the 2016 season after having extended his contract with the Italian squad, it was announced on Thursday.
The Spanish two-time world champion joined the Maranello squad last year and admitted he would like to end his career at Ferrari.
Alonso had originially signed a deal to stay at the team until the end of the 2012 season.
The Spaniard finished in second place in the championship in his first season with the team last year.
"It is a great pleasure to have renewed our agreement with a driver who has always demonstrated a winning mentality even in the most difficult circumstances," said Ferrari `president Luca di Montezemolo.
"Fernando has all the required qualities, both technically and personally to play a leading role in the history of Ferrari and I hope he will be enriching it with further wins very soon."
Alonso added: "I am very happy to have reached this agreement. I immediately felt comfortable within Ferrari and now it feels to me like a second family.
"I have the utmost faith in the men and women who work in Maranello and in those who lead them: it is therefore natural for me to decide to extend my relationship in the long term like this, with a team at which I will no doubt end my Formula 1 career one day."
Dan ben je wel helemaal een debiel als je in de laatste race kampioen kan worden en je teamgenoot voorbij laat die zo ook kampioen kan worden.quote:Op donderdag 19 mei 2011 09:56 schreef Atreidez het volgende:
Hij is altijd al 2e coureur.. Al zie ik Webber echt niet aan de kant gaan voor Vettel, of het moet de laatste gp zijn en om een kampioenschap gaan.
Hoeft niet meer want die persoon is al overleden.quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Dan ben je wel helemaal een debiel als je in de laatste race kampioen kan worden en je teamgenoot voorbij laat die zo ook kampioen kan worden.
Iemand die dat doet mag van mij ter plekke kapot geschoten worden.
Wat een belachelijke drogreden. Waarom is het ene extreme (inhalen te makkelijk, te veel pitstops) beter dan het andere extreme (weinig inhaalacties, weinig pitstops).quote:
Altijd gaaf om dit soort feitjes te lezenquote:Op donderdag 19 mei 2011 12:42 schreef sasquatsch het volgende:
Hoeft niet meer want die persoon is al overleden.
Peter Collins kon in 1956 in de laatste race nog kampioen worden, maar stond zijn auto af aan Juan Manuel Fangio (geen teamorders), die zelf uitgevallen was. Hierdoor kon Fangio nog genoeg punten verzamelen om Stirling Moss voor te blijven in het kampioenschap.
Collins had dit gedaan omdat hij nog jong was en in de komende jaren nog wel meer kansen op de wereldtitel zou hebben. Helaas kwam hij twee jaar later om het leven.
Omdat het vorig jaar zonder de hoge slijtage en DRS al veel beter was dan in de 15 jaar ervoor. En dat komt door het verbod op bijtanken. Vorig jaar waren de inhaalacties ongeveer op het niveau van 1991, nu worden alle records gebroken.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat een belachelijke drogreden. Waarom is het ene extreme (inhalen te makkelijk, te veel pitstops) beter dan het andere extreme (weinig inhaalacties, weinig pitstops).
Qua racen is het tweede in ieder geval een stuk beter. Er moet een compromis gevonden worden en dat kan mijnsinziens heel makkelijk. Pirelli moet gewoon banden maken die als ze slijten evenredig minder grip geven in plaats van wat er nu is (de band blijft ongeveer gelijk tot een aantal ronden en dan zakt de prestatie ineens met gigantische stappen omlaag).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |