abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100556900
Silly Season 2012 is alweer volop bezig en begon eigenlijk al voor het seizoen, na de crash van Kubica. De grootste vraag bij hem is of hij volledig herstelt en volgend jaar weer in een F1 auto kan rijden. Zo niet, wie gaat hem dan vervangen? Grosjean lijkt een van de kanshebbers, in ieder geval krijgt hij een vrijdagtest voor Renault vanaf Singapore en misschien zelfs enkele races, omdat Heidfeld niet echt goed presteert. Hij (Grosjean dus) is in ieder geval in gesprek met meerdere teams voor 2012.

Bij Ferrari is het de vraag of Massa (ondanks een contract) bij Ferrari blijft, en zo niet wie zijn vervanger wordt. Webber, Rosberg en nu Perez worden al als zijn opvolger benoemd.

Bij Red Bull is de vraag wat Webber gaat doen. Hij schijnt in onderhandeling te zijn over een nieuw contract, maar het (bijna) negeren van teamorders zal hem niet helpen. Al eerder werd Hamilton gelinkt aan Red Bull, al werd dat later weer ontkend, maar nu wordt Kimi Raikkonen weer genoemd als vervanger van Webber.

Ook hing er een tijdje de vraag wat Schumacher volgend jaar gaat doen, en hij heeft aangegeven zijn contract uit te dienen en misschien wel te gaan verlengen.

Veel contracten lopen dit jaar af, en de vraag is wat daar mee gaat gebeuren. Zoals gezegd is Webber in onderhandeling over verlenging. Rosberg schijnt ook in onderhandeling te zijn met Mercedes over een contract tot en met 2016 en Button heeft een optie voor volgend jaar, maar wil geen meerjarig contract meer.

Barrichello en Maldonado zijn in ieder geval weer bevestigd voor volgend seizoen (het team heeft aangegeven met hen door te willen), al gaan er geruchten dat Barrichello weg wil, vanwege de slechte resultaten. Misschien dat Hulkenberg (ondanks een, volgens geruchten, meerjarig contract met FI) weer terugkomt, al worden hier ook Sutil en beide Renault testrijders Grosjean en Senna genoemd (als onderdeel van de Renault deal?).

En waar Ricciardo volgend jaar gaat rijden is ook onduidelijk. Nu rijdt hij voor HRT, maar hij is een Red Bull protegé, en zou volgend jaar bij STR in kunnen stappen. Wie dan weg moet (of promoveert naar Red Bull) is onduidelijk, al heeft Buemi aangegeven een contract voor 2012 te hebben. Ook Jan-Eric Vergne schijnt voor een STR stoeltje in aanmerking te komen als hij de WSR 3.5 titel wint. Misschien dat HRT (net zoals nu met Ricciardo) een optie is om Vergne tijdelijk te stallen.

Al met al
Dan nu het overzicht:

bold bevestigd

Red Bull Racing
Motor: Renault
Coureurs:
Sebastian Vettel (contract t/m 2014)
• Mark Webber (in onderhandeling)
Gerucht: Kimi Raikkonen (alweer!)

Vodafone McLaren Mercedes
Motor: Mercedes
Coureurs:
Lewis Hamilton (contract t/m 2012)
• Jenson Button (optie voor 2012)

Scuderia Ferrari Marlboro
Motor: Ferrari
Coureurs:
Fernando Alonso (contract t/m 2016)
Felipe Massa (contract t/m 2012)
Gerucht: Sergio Perez (ruil met Massa, test in September samen met Jules Bianchi)

Mercedes GP Petronas F1 Team
Coureurs:
Michael Schumacher (contract t/m 2012)
• Nico Rosberg (in onderhandeling over contract t/m 2016?)
Gerucht: Paul Di Resta

Lotus - Renault GP
Coureurs:
Robert Kubica (contact t/m 2012)
Vitaly Petrov (contact t/m 2012)
Geruchten: (afhankelijk van het herstel van Kubica) Romain Grosjean, Nick Heidfeld

AT&T Williams
Coureurs:
• Rubens Barrichello
• Pastor Maldonado
Geruchten: Nico Hulkenberg, Adrian Sutil, Romain Grosjean, Bruno Senna (laatste twee als deal voor Renault motoren?)

Force India F1 Team
Coureurs:
• Adrian Sutil
• Paul Di Resta
Geruchten: Nico Hulkenberg (heeft meerjarig contract?)

Sauber F1 Team
Coureurs:
Kamui Kobayashi (contact t/m 2012)
Sergio Perez Mendoza (contact t/m 2012)

Scuderia Toro Rosso
Coureurs:
• Sebastian Buemi (claimt contract voor 2012)
• Jaime Alguersuari
Gerucht: Daniel Ricciardo, Jean-Eric Vergne (deal met Marko als hij WSR 3.5 titel wint?)

Team Lotus
Coureurs:
• Heikki Kovalainen
• Jarno Trulli
Gerucht: Karun Chandhok

HRT F1 Team
Motor: Cosworth
Coureurs:
• Daniel Ricciardo
• Vitantonio Liuzzi
Gerucht: Narain Karthikeyan, Bruno Senna, Javier Villa, Jean-Eric Vergne (Red Bull back-up optie)

Marussia Virgin Racing
Motor: Cosworth
Coureurs:
Timo Glock (contract t/m 2014)
• Jerome D'Ambrosio
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 10 augustus 2011 @ 16:43:29 #2
250488 Teezie
niet(machine)
pi_100556985
Intressant..
Chubun Tomata
  woensdag 10 augustus 2011 @ 16:53:48 #3
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100557391
Aan welke zijde ligt die optie van Button? Lijkt me dat hij volgend jaar ook weer voor McLaren rijdt, dat Massa tzt plaats zal moeten maken lijkt me ook duidelijk maar niet voor iemand als Perez of Bianchi
pi_100558036
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 16:53 schreef Tarado het volgende:
Aan welke zijde ligt die optie van Button? Lijkt me dat hij volgend jaar ook weer voor McLaren rijdt, dat Massa tzt plaats zal moeten maken lijkt me ook duidelijk maar niet voor iemand als Perez of Bianchi
Volgens mij bij McLaren. Ze willen de optie lichten en Button een meerjarig contract aanbieden, maar Button wil geen meerjarig contract meer.

Nieuws uit juni, daarna niet veel meer over gehoord.
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_100558587
Zijn Barichello en Maldonaldo nou wel of niet bevestigd? In de openingspost schrijf je van wel, maar ze zijn niet bold en er staan ook nog andere namen onder.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 augustus 2011 @ 17:27:11 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_100558667
Voor zover ik weet leken Barrichello en Maldonado bevestigd te zijn, maar nu lijkt het er op dat Barrichello zijn biezen bij Williams kan gaan pakken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_100559910
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 16:53 schreef Tarado het volgende:
Waarom is Perez zo ondenkbaar? Die zit nog altijd in het Ferrari opleidingsprogramma (hier dus.)
En zit nog steeds in een Ferrari-powered wagen. Wat wel eens bij een deal kon horen om hem op te leiden. Eigenlijk zoals Massa ook heeft gedaan.
Maar voor komend jaar waarschijnlijk nog niet.

En Trulli, tja :{ Die blijft ook maar kritiek geven, het team moet ook binnenkort eens gaan denken wat ze met hem gaan doen. Zelf lijkt die zich ook niet meer te amuseren. Is nog niet zo heel lang geleden een aantal keer kort achter elkaar gekomen met de uitspraken dat z'n toekomst binnenkort bekend ging worden. Als die echt met Lotus een toekomst had willen opbouwen, geef je commentaar dan binnenshuis, en ipv ''je toekomst bekend maken'' zeg dan direct dat je een contract hebt.

Barrichello, jammer maar daaag :W Williams, en hijzelf, zijn ook niet gek.
Vervanger, een van de 4. Die Renault jongens had ik persoonlijk zelf nog niet aan gedacht, maar die zijn zeker een optie. Freaky trouwens als Senna dat zou worden. Die helm, wagen livery, en hetzelfde paar ogen wat door 't vizier staart :{

Ricciardo zien we volgend jaar ook niet terug bij HRT, maar bij STR. Wie daar plaats moet gaan maken zal er nog maar aan liggen. Waarschijnlijk bepaald het puntenaantal dat wel.

Wie die stoel gaat opvullen bij HRT? Yamamoto waarschijnlijk weer :') Tenzij Kolles eruit gekikt wordt, en ze eindelijk eens gaan nadenken daar.

En D'Ambrosio vrees ik ook voor, zeker na z'n pitstraat actie op de Hongaroring. Denk dat Wickens wel aan het rijtje opties bij Virgin mag worden toegevoegd.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  donderdag 11 augustus 2011 @ 01:11:41 #8
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100579508
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 18:02 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Waarom is Perez zo ondenkbaar? Die zit nog altijd in het Ferrari opleidingsprogramma (hier dus.)
En zit nog steeds in een Ferrari-powered wagen. Wat wel eens bij een deal kon horen om hem op te leiden. Eigenlijk zoals Massa ook heeft gedaan.

Ferrari neemt normaliter een rijder die al wat heeft laten zien en ervaring heeft, ontbreekt beide nog bij Perez
pi_100589038
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 17:24 schreef bloodymary1 het volgende:
Zijn Barichello en Maldonaldo nou wel of niet bevestigd? In de openingspost schrijf je van wel, maar ze zijn niet bold en er staan ook nog andere namen onder.
Niet officieel. Williams heeft aangegeven met hen verder te willen, maar er is verder niets officieel bekend gemaakt.

Later kwam het bericht dat hij niet tevreden was en weg zou willen, maar dat wordt alweer door Barrichello ontkent. Al schijnt zijn positie bij Williams niet zeker meer te zijn, doordat zowel Hulkenberg als Sutil worden genoemd als zijn vervanger.
pi_100589193
quote:

[..]

En D'Ambrosio vrees ik ook voor, zeker na z'n pitstraat actie op de Hongaroring. Denk dat Wickens wel aan het rijtje opties bij Virgin mag worden toegevoegd.
Virgin heeft aangegeven door te willen met D'Ambrosio, al is er nog niets officieel bevestigd. Wat Wickens betreft heb ik nadat hij officieel testrijder is geworden voor Virgin niets meer gelezen dat hem linkt aan een mogelijk racezitje voor volgend jaar.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 17:47:56 #11
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_100608278
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 01:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ferrari neemt normaliter een rijder die al wat heeft laten zien en ervaring heeft, ontbreekt beide nog bij Perez
Ik denk dat Ferrari een rijder neemt (na Massa in 2012) die Alonso niet teveel in de weg gaat rijden. En het kan hebben dat ie regelmatig aan de kant moet voor Fernando. Net als in de Schumi tijd, toen Rubens altijd in dienst reed van Michael. Dus Perez vind ik helemaal geen gekke optie eigenlijk...
  donderdag 11 augustus 2011 @ 18:26:23 #12
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_100609716
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 01:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ja, als nummer 1 binnen het team nemen ze een coureur van een groter kaliber. Maar noem mij eens een 2de coureur (dus geen nummer 2 coureur in dienst van nummer 1...) die Ferrari heeft gehad het afgelopen decennium die met een aanzienlijke status het team in kwam?
Irvine? Nope.
Barrichello? Eigenlijk niet.
Massa? Nope (wel een gelijkaardig traject gevolgd zoals Perez nu, incl. hetzelfde team als Massa toen).
Van Ferrari weet je gewoon dat ze een nummer 1 willen hebben die van nature de nummer 2 van zich kan afhouden, daar willen ze absoluut geen interne team gevechten zien.
Komt nog een bij dat ik zei:
quote:

[..]
*knip*
*knip*
;) Na 2 jaar heeft ie ook wel dé ervaring zelf al opgedaan. En ja, net als Massa ''maar'' 2 jaar race ervaring in de F1 :)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_100610467
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 18:26 schreef Sinister-D- het volgende:
Na 2 jaar heeft ie ook wel dé ervaring zelf al opgedaan. En ja, net als Massa ''maar'' 2 jaar race ervaring in de F1 :)
Al had Massa tussen die twee raceperiodes door nog een periode als testcoureur bij Ferrari, maar daar had je toentertijd meer aan dan nu.
pi_100802120
De lijst met gegadigden voor het zitje van Barrichello bij Williams wordt langer.

Nu wordt ook Bianchi (met steun van Ferrari) genoemd.

quote:
Jules Bianchi maakt kans om volgend jaar in de Formule 1 te debuteren. De Fransman komt momenteel uit in de GP2 en hoort bij het opleidingsprogramma van Ferrari. De Scuderia zou bereid zijn om geld neer te leggen om Bianchi aan een stoeltje te helpen. En het team van Williams lijkt geïnteresseerd.

De Braziliaanse journalist Livio Oricchio stelt dat Williams het geld goed kan gebruiken en dat Rubens Barrichello dan moet wijken. De Braziliaan strijkt vijf miljoen dollar per jaar aan salaris op terwijl er veel jonge coureurs zijn die dat bedrag neer willen tellen om door te dringen tot de Formule 1. Namen als Stefano Coletti, Davide Valsecchi, Sam Bird en dus Bianchi passeerden de revue. Volgens Oricchio wil Ferrari zien hoe Bianchi zich staande houdt in de koningsklasse van de autosport en Williams biedt wellicht uitkomst.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:25:55 #15
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100803666
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 18:26 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Ja, als nummer 1 binnen het team nemen ze een coureur van een groter kaliber. Maar noem mij eens een 2de coureur (dus geen nummer 2 coureur in dienst van nummer 1...) die Ferrari heeft gehad het afgelopen decennium die met een aanzienlijke status het team in kwam?
Irvine? Nope.
Barrichello? Eigenlijk niet.
Massa? Nope (wel een gelijkaardig traject gevolgd zoals Perez nu, incl. hetzelfde team als Massa toen).
Van Ferrari weet je gewoon dat ze een nummer 1 willen hebben die van nature de nummer 2 van zich kan afhouden, daar willen ze absoluut geen interne team gevechten zien.
Komt nog een bij dat ik zei:

[..]

;) Na 2 jaar heeft ie ook wel dé ervaring zelf al opgedaan. En ja, net als Massa ''maar'' 2 jaar race ervaring in de F1 :)
Beetje late reactie, nog een jaar zal in ieder geval meer indruk van zijn capaciteiten geven, ik vind hem tot nu toe niet indrukwekkend, ja hij kan heel lang met een setje banden doen maar zonder daar snel mee te zijn, bij Massa had ik toentertijd de indruk dat hij de nieuwe nummer1 van Ferrari kon worden (uiteraard na pensioen Schumacher), we weten nu dat dat niet zo is.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:50:41 #16
337425 ramon83
pi_100814440
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 13:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

Beetje late reactie, nog een jaar zal in ieder geval meer indruk van zijn capaciteiten geven, ik vind hem tot nu toe niet indrukwekkend, ja hij kan heel lang met een setje banden doen maar zonder daar snel mee te zijn, bij Massa had ik toentertijd de indruk dat hij de nieuwe nummer1 van Ferrari kon worden (uiteraard na pensioen Schumacher), we weten nu dat dat niet zo is.
En nu is Massa te laat want nu is zijn plekje overgenomen door Alonso.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:53:24 #17
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100814554
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:50 schreef ramon83 het volgende:

[..]

En nu is Massa te laat want nu is zijn plekje overgenomen door Alonso.
Hij heeft gewoon niet laten zien op het moment dat Schumacher wegging en Kimi kwam, hoewel hij aan Kimi meer gewaagd was dan nu aan Alonso
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:03:06 #18
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_100817145
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 13:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

Massa reed idd zeer steek in z'n begin periode van bij Ferrari. Maar eerlijk gezegd heb ik nooit een potentiële wereldkampioen in hem gezien, wat dat betreft heeft ie me ook aangenaam verrast in 2008. Maar tijdens z'n Sauber periode vond ik 't toch meer een brokkenpiloot. Ik heb dan ook altijd meer de indruk gehad dat ze hem meer als de ''volgende'' Barrichello hebben binnen gehaald, een rol die hij sinds vorig jaar ook eigenlijk vervuld. Een rol die ik ook voor Perez weggelegd zie imo.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:19:59 #19
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100817773
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 19:03 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Massa reed idd zeer steek in z'n begin periode van bij Ferrari. Maar eerlijk gezegd heb ik nooit een potentiële wereldkampioen in hem gezien, wat dat betreft heeft ie me ook aangenaam verrast in 2008. Maar tijdens z'n Sauber periode vond ik 't toch meer een brokkenpiloot. Ik heb dan ook altijd meer de indruk gehad dat ze hem meer als de ''volgende'' Barrichello hebben binnen gehaald, een rol die hij sinds vorig jaar ook eigenlijk vervuld. Een rol die ik ook voor Perez weggelegd zie imo.
We gaan zien of je gelijk krijgt, Massa is ook weer wat opgeleefd lijkt het dit jaar dus wie weet verlengen ze zijn contract wel
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:41:19 #20
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_100822088
quote:

Bianchi genoemd als kandidaat voor stoeltje bij Williams voor 2012

Bianchi genoemd als kandidaat voor stoeltje bij Williams voor 2012 Jules Bianchi maakt kans om volgend jaar in de Formule 1 te debuteren. De Fransman komt momenteel uit in de GP2 en hoort bij het opleidingsprogramma van Ferrari. De Scuderia zou bereid zijn om geld neer te leggen om Bianchi aan een stoeltje te helpen. En het team van Williams lijkt geïnteresseerd.

De Braziliaanse journalist Livio Oricchio stelt dat Williams het geld goed kan gebruiken en dat Rubens Barrichello dan moet wijken. De Braziliaan strijkt vijf miljoen dollar per jaar aan salaris op terwijl er veel jonge coureurs zijn die dat bedrag neer willen tellen om door te dringen tot de Formule 1. Namen als Stefano Coletti, Davide Valsecchi, Sam Bird en dus Bianchi passeerden de revue. Volgens Oricchio wil Ferrari zien hoe Bianchi zich staande houdt in de koningsklasse van de autosport en Williams biedt wellicht uitkomst.
F1-journalisten hebben echt niets te doen nu :')
F1-today weer, en 1 of andere blog. Ik weet dus niet hoe serieus ik het moet nemen :{
  woensdag 17 augustus 2011 @ 11:55:48 #21
337425 ramon83
pi_100846528
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:53 schreef Tarado het volgende:

[..]

Hij heeft gewoon niet laten zien op het moment dat Schumacher wegging en Kimi kwam, hoewel hij aan Kimi meer gewaagd was dan nu aan Alonso
Is helemaal waar. En er zijn nogal wat overeenkomsten tussen Alonso en Schumacher; beiden gingen naar Ferrari toen ze 2 maal kampioen waren (hoewel het bij Alonso wat langer duurde voordat hij bij Ferrari terecht kwam) en moesten zich door een periode heen worstelen waarin de auto niet de beste is van het veld. Maar ondanks dat reden ze allebei wel sterke races en werden er zelfs een paar gewonnen en werd er meegedaan aan de bovenste plekken in het kampioenschap. En nu is de vraag of Alonso en Ferrari het in zich hebben om (weer) te gaan domineren. Hoewel ik nu denk dat de concurrentie wel sterker is...
  woensdag 17 augustus 2011 @ 17:01:33 #22
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_100859101
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:55 schreef ramon83 het volgende:

[..]

Is helemaal waar. En er zijn nogal wat overeenkomsten tussen Alonso en Schumacher; beiden gingen naar Ferrari toen ze 2 maal kampioen waren (hoewel het bij Alonso wat langer duurde voordat hij bij Ferrari terecht kwam) en moesten zich door een periode heen worstelen waarin de auto niet de beste is van het veld. Maar ondanks dat reden ze allebei wel sterke races en werden er zelfs een paar gewonnen en werd er meegedaan aan de bovenste plekken in het kampioenschap. En nu is de vraag of Alonso en Ferrari het in zich hebben om (weer) te gaan domineren. Hoewel ik nu denk dat de concurrentie wel sterker is...
Of Ferrari zwakker met het gemis aan een Jean Todt, Rory Byrne en Ross Brawn.....
  woensdag 17 augustus 2011 @ 17:06:19 #23
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100859295
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 17:01 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Of Ferrari zwakker met het gemis aan een Jean Todt, Rory Byrne en Ross Brawn.....
De budgetcuts en het niet mogen testen zijn denk ik grotere redenen dat de boel nu dichter bij elkaar zit
  woensdag 17 augustus 2011 @ 17:10:21 #24
337425 ramon83
pi_100859442
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 17:01 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 17:06 schreef Tarado het volgende:

[..]

De budgetcuts en het niet mogen testen zijn denk ik grotere redenen dat de boel nu dichter bij elkaar zit
Beetje van beide denk ik... Maar desondanks slaagt RBR er wel in om te domineren dus dat kan nog steeds...
pi_100943510
Tost noemt 3 coureurs 'suitable' voor Toro Rosso: Grosjean, Hulkenberg en Di Resta

quote:
Franz Tost has named three drivers he considers "suitable" for Toro Rosso to target.

The Austrian admitted that his premier choices - Vettel, Hamilton, Alonso and Rosberg - are "unlikely" to want to drive for Red Bull's secondary team.

"So when thinking of suitable guys I would pick three, if I may," the Toro Rosso team principal told F1's official website.

Tost mentioned Paul di Resta and Nico Hulkenberg, and also Romain Grosjean, the former Renault driver who is on the cusp of winning the GP2 title and reportedly in talks with up to three teams for the 2012 season.

"Renault burned Grosjean when they teamed him up with Alonso (in 2009), but I still believe he's got huge potential," he said.

Tost acknowledged however that it is Toro Rosso's owner that selects the drivers for his team.

"Well, Red Bull are choosing the drivers from their pool. But that was always the intention and the reason for this team to exist," he said.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')