abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:01:58 #51
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_100937534
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:58 schreef ari_zahav het volgende:
Vrouwen in F1 gaat niet lukken hoor. Als het al in de 90's niet lukte dan waarom nu wel? De G-krachten zijn veel hoger nu dan die van toen.
Als ze het talent hebben, dan moet dat echt geen obstakel zijn. Sterker nog, ik zou het zelfs toejuichen, omdat je zo weer een dimensie aan de Formule 1 toevoegt. Het is alleen wel zo dat de kwaliteit voorop moet staan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_100937696
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:58 schreef ari_zahav het volgende:
Vrouwen in F1 gaat niet lukken hoor. Als het al in de 90's niet lukte dan waarom nu wel? De G-krachten zijn veel hoger nu dan die van toen.
Vrouwelijke straaljager-piloten zijn er zat en ook astronautes ... ik zie het probleem niet.
9+ G redt je niet in een F1 ...
Calm down, please!
pi_100937773
Heeft Danica Patrick eigenlijk al eens F1 getest. Als ik kijk naar wat ze doet in de Indycar zou ze prima mee kunnen in een lotus of misschien nog wel beter.

Lijkt me ook wel een redelijke stap voor een kleiner team, trekt veel belangstelling en sponsorgeld zou je zeggen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_100937832
Danica zit liever onderuitgezakt in een nascar tegenwoordig ;)
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
pi_100937963
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:10 schreef ari_zahav het volgende:
Danica zit liever onderuitgezakt in een nascar tegenwoordig ;)
Beetje in de rondte rijden de hele middag, dat kan toch iedereen :D
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_100938017
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:06 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Vrouwelijke straaljager-piloten zijn er zat en ook astronautes ... ik zie het probleem niet.
9+ G redt je niet in een F1 ...
Hebben jouw voorbeelden niet alleen maar G-krachten naar boven en beneden (z-axis). Met rijden heb je ze alle kanten op. En als er zelfs in the 90's er mannen waren die 1 complete race op Interlagos niet konden voltooien, dan....
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
pi_100938078
In een straaljager kan je niet naar links en naar rechts? :P

Volgens mij was vroeger (het gebrek aan) stuurbekrachtiging een reden dat vrouwen het zwaar hadden..
Where facts are few, experts are many.
pi_100938082
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:15 schreef ari_zahav het volgende:

[..]

Hebben jouw voorbeelden niet alleen maar G-krachten naar boven en beneden (z-axis). Met rijden heb je ze alle kanten op. En als er zelfs in the 90's er mannen waren die 1 complete race op Interlagos niet konden voltooien, dan....
in een straaljager vlieg je alleen over de z-as?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_100938123
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:16 schreef Karstman het volgende:

[..]

in een straaljager vlieg je alleen over de z-as?
Kan je met je rudder dan 5g trekken?
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
pi_100938200
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:18 schreef ari_zahav het volgende:

[..]

Kan je met je rudder dan 5g trekken?
Geen idee maar G-kracht is G-kracht of het nou van links rechts onder of boven komt.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:23:21 #61
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_100938298
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:20 schreef Karstman het volgende:

[..]

Geen idee maar G-kracht is G-kracht of het nou van links rechts onder of boven komt.
Ben ik niet met je eens. Daar zit wel verschil in. Als je naar links of rechts gaat krijg je veel kracht op de nek en dat moet je trainen. 3G en dat in een weekend 200 keer is zwaar. Ik denk dat ik in een weekend niet veel moeite zou hebben om 200 keer in een achtbaan te gaan die omhoog of omlaag schiet en dan met 3G, dan belast je de nek veel minder.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_100938508
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:23 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Daar zit wel verschil in. Als je naar links of rechts gaat krijg je veel kracht op de nek en dat moet je trainen. 3G en dat in een weekend 200 keer is zwaar. Ik denk dat ik in een weekend niet veel moeite zou hebben om 200 keer in een achtbaan te gaan die omhoog of omlaag schiet en dan met 3G, dan belast je de nek veel minder.
Tja geen idee, klinkt logisch maar zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van. Het lijkt me alleen niet dat het omgaan me G-kracht nou de hoofdreden is dat er minder vrouwen autoracen dan mannen en dus ook minder in de topklasses terechtkomen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_100938771
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:18 schreef ari_zahav het volgende:

[..]

Kan je met je rudder dan 5g trekken?
Met thrust vectoring en fly-by-wire kun je tegenwoordig wel gekkere dingen met een jachtvliegtuig.
De huidige toestellen kunnen veel meer G aan dan de piloten.

Wat denk je van een high speed barrel roll in een F22 Raptor?
Of een Cobra manouvre in een Su-37?

edit : of een spin stall? ;) Worden ze ook op getest.

http://en.wikipedia.org/wiki/Supermaneuverability

[ Bericht 12% gewijzigd door Googolplexian op 19-08-2011 14:45:14 ]
Calm down, please!
pi_100938828
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:46 schreef Atreidez het volgende:
Vrouwen in de F1 lijkt mij geen probleem, maar laat ze eens een jaar feeder series rijden eerst dan.. GP2 is een perfecte opstap voor F1, maar er rijdt geen vrouw rond daar, dus in de F1 hoeven we dan toch ook niet snel iemand te verwachten. En hoe zit t met F2, GP3, enz.. Enige klasse met vrouwen op hoog nivo is Indycar, en daar gooien ze nou ook niet bepaald hoge ogen.

Met 31 jaar mag je ook niet echt een talent meer genoemd worden, toch? :')
Ik denk ook niet dat De Villota een F1 waardig talent is.

In de IndyCar is denk ik Simona de Silvestro een talent die het wel zou kunnen maken in de F1, zeker nadat ik haar aan het begin van het seizoen heb zien rijden voor een podiumplek. Ondanks een wat mindere wagen (De HVM is niet opgewassen tegen de Penskes en Ganassi's) scoort ze zeer regelmatig een top 10 op een straten- of permanent circuit.

Resultaat in de Indycar is echter geen garantie op succes in de F1. Kijk maar naar Bourdais. :)

@Karstman: Danica heeft ooit een test van Honda aangeboden gekregen, maar die ging niet door doordat Honda zich uit de F1 terug trok. Daarbij denk ik dat ze beter thuis is op ovals dan op straten- of permanente circuits.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:34:34 #65
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_100942772
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:58 schreef ari_zahav het volgende:
Vrouwen in F1 gaat niet lukken hoor. Als het al in de 90's niet lukte dan waarom nu wel? De G-krachten zijn veel hoger nu dan die van toen.
Ik heb juist uit een documentaire over straaljagerpiloten begrepen dat een vrouwenlichaam beter geschikt is om hoge en langdurige G-Krachten te weerstaan.
Dit omdat de afstand hart-hersenen en de afstand hart-voeten gemiddeld genomen korter is bij een vrouw dan bij een man. Dat is weer een voordeel voor het goed in stand houden van de bloedsomloop bij die krachten.

Spiermassa is een ander verhaal natuurlijk.
pi_100943490
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:08 schreef Karstman het volgende:
Heeft Danica Patrick eigenlijk al eens F1 getest. Als ik kijk naar wat ze doet in de Indycar zou ze prima mee kunnen in een lotus of misschien nog wel beter.
Het mag inmiddels toch wel duidelijk zijn dat de allerbesten uit de indycars niet of met grootse moeite meekomen in de F1 en geen toegevoegde waarde hebben.

quote:
Lijkt me ook wel een redelijke stap voor een kleiner team, trekt veel belangstelling en sponsorgeld zou je zeggen.
Daarom ken ik haar ook van naam. Maar ik kan je zo al wel vertellen dat ze bij lange na niet goed genoeg is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_100943727
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 16:34 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Ik heb juist uit een documentaire over straaljagerpiloten begrepen dat een vrouwenlichaam beter geschikt is om hoge en langdurige G-Krachten te weerstaan.
Dit omdat de afstand hart-hersenen en de afstand hart-voeten gemiddeld genomen korter is bij een vrouw dan bij een man. Dat is weer een voordeel voor het goed in stand houden van de bloedsomloop bij die krachten.

Spiermassa is een ander verhaal natuurlijk.
Toen ik aspirant F16-piloot was ging een verhaal in de rondte dat vrouwen hun baarmoederhals moesten laten dichtnaaien als ze straaljager-piloot wilden worden en moesten tekenen dat -indien onvruchtbaar- het nooit de schuld van de luchtmacht was.

Geen idee of dit ook echt zo is ... ben nooit verder gekomen dan de op één-na-laatste test :(
Calm down, please!
pi_100943915
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 16:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het mag inmiddels toch wel duidelijk zijn dat de allerbesten uit de indycars niet of met grootse moeite meekomen in de F1 en geen toegevoegde waarde hebben.

[..]

Daarom ken ik haar ook van naam. Maar ik kan je zo al wel vertellen dat ze bij lange na niet goed genoeg is.
Dat geld zeker niet voor iedere coureur, zoals een Mario Andretti, Jacques Villeneuve en Juan Pablo Montoya om er maar een paar te noemen.

Verder ben ik benieuwd wat een coureur als Will Power in de Formule 1 zou kunnen. Ik zie hem in de F1 best wel een kans maken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_100959753
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat had meer met de layout van de baan te maken. De McLaren lijkt nogal goede mechanische grip te hebben. Daarom gaat die auto ook zo goed in de regen en vooral op een opdrogende baan.
Deze caps bevestigen dat ook:

http://img804.imageshack.us/img804/5022/t5apex.jpg (copy/paste deze link)
http://img232.imageshack.us/img232/1745/schumachersmid.jpg (copy/paste deze link)


Q3 laps van Webber en Hamilton op de Nurburgring, verschil was minimaal maar RBR duidelijk beter in de mid/high speed corners, McLaren weet het verschil weer goed te maken in de langzamere bochten waar je een goede mechanische grip nodig hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door M.Melandri op 20-08-2011 00:08:51 ]
pi_100970900
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 17:06 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat geld zeker niet voor iedere coureur, zoals een Mario Andretti, Jacques Villeneuve en Juan Pablo Montoya om er maar een paar te noemen.

Verder ben ik benieuwd wat een coureur als Will Power in de Formule 1 zou kunnen. Ik zie hem in de F1 best wel een kans maken.
Dat lijkt me nogal naief. Michael Andretti, Da Matta, Zanardi, Bourdais, die kwamen gewoon tekort, konden het tempo echt niet bijbenen. Dan had je nog coureurs als JPM en JV, die er in de VS ver en ver bovenuit staken. JPM had veel moeite met een middelmatig coureur als Ralf en werd vernietigd door Raikkonen, die dan op zijn beurt Massa niet te snel af was. Hij heeft voor leuke momenten gezorgd maar uiteindelijk was het gewoon een mislukking. Niet snel genoeg, niet onbelangrijk in deze sport. JV eigenlijk hetzelfde verhaal, iets beter maar ook gewoon niet sneller dan de middelmaat van de coureurs, en tactisch en mentaal ook niet beter. Doordat hij en JPM meteen in konden stappen in de beste auto leek het nog wat. Maar als ze onderaan waren begonnen zoals de meeste Europeanen, hadden ze niet de snelheid om de topteams op te vallen. Uiteindelijk hebben ze allemaal diep teleurgesteld.

Andersom zie je dat coureurs die te licht zijn voor de F1 of daarin niet opvallend gepresteerd hebben, het uitstekend doen in de VS. Van Teo Fabi tot Robert Doornbos. Dan is er maar één conclusie mogelijk en dat is dat het gewoon een lagere raceklasse is, met mindere coureurs. Ik denk dan ook niet dat er nog vaak teams zich nog vaker laten verblinden door succesverhalen uit de VS.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 16:00:48 #71
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_100973865
Vandaag maar beetje begonnen met tas inpakken. Dat verhoogt de voorpret vaak.
UI Made bij VanilleKwark.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 19:33:36 #72
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_100979023
Wat doet RTL trouwens fout? Wel vorige week een of andere gay samenvatting maar morgen geen verslag van Bavaria City Racing?
UI Made bij VanilleKwark.
  zondag 21 augustus 2011 @ 11:40:12 #73
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_100995817
Ergens nog een stream van BCR?
UI Made bij VanilleKwark.
  zondag 21 augustus 2011 @ 11:59:25 #74
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100996189
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 11:40 schreef RingBewoner het volgende:
Ergens nog een stream van BCR?
http://www.raceteevee.com/

geen idee of dit live is
  zondag 21 augustus 2011 @ 12:02:21 #75
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_100996245
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 11:59 schreef Tarado het volgende:

[..]

http://www.raceteevee.com/

geen idee of dit live is
Tof! Dankje.
UI Made bij VanilleKwark.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')