Als ze het talent hebben, dan moet dat echt geen obstakel zijn. Sterker nog, ik zou het zelfs toejuichen, omdat je zo weer een dimensie aan de Formule 1 toevoegt. Het is alleen wel zo dat de kwaliteit voorop moet staan.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:58 schreef ari_zahav het volgende:
Vrouwen in F1 gaat niet lukken hoor. Als het al in de 90's niet lukte dan waarom nu wel? De G-krachten zijn veel hoger nu dan die van toen.
Vrouwelijke straaljager-piloten zijn er zat en ook astronautes ... ik zie het probleem niet.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:58 schreef ari_zahav het volgende:
Vrouwen in F1 gaat niet lukken hoor. Als het al in de 90's niet lukte dan waarom nu wel? De G-krachten zijn veel hoger nu dan die van toen.
Beetje in de rondte rijden de hele middag, dat kan toch iedereenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:10 schreef ari_zahav het volgende:
Danica zit liever onderuitgezakt in een nascar tegenwoordig
Hebben jouw voorbeelden niet alleen maar G-krachten naar boven en beneden (z-axis). Met rijden heb je ze alle kanten op. En als er zelfs in the 90's er mannen waren die 1 complete race op Interlagos niet konden voltooien, dan....quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:06 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Vrouwelijke straaljager-piloten zijn er zat en ook astronautes ... ik zie het probleem niet.
9+ G redt je niet in een F1 ...
in een straaljager vlieg je alleen over de z-as?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:15 schreef ari_zahav het volgende:
[..]
Hebben jouw voorbeelden niet alleen maar G-krachten naar boven en beneden (z-axis). Met rijden heb je ze alle kanten op. En als er zelfs in the 90's er mannen waren die 1 complete race op Interlagos niet konden voltooien, dan....
Kan je met je rudder dan 5g trekken?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:16 schreef Karstman het volgende:
[..]
in een straaljager vlieg je alleen over de z-as?
Geen idee maar G-kracht is G-kracht of het nou van links rechts onder of boven komt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:18 schreef ari_zahav het volgende:
[..]
Kan je met je rudder dan 5g trekken?
Ben ik niet met je eens. Daar zit wel verschil in. Als je naar links of rechts gaat krijg je veel kracht op de nek en dat moet je trainen. 3G en dat in een weekend 200 keer is zwaar. Ik denk dat ik in een weekend niet veel moeite zou hebben om 200 keer in een achtbaan te gaan die omhoog of omlaag schiet en dan met 3G, dan belast je de nek veel minder.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:20 schreef Karstman het volgende:
[..]
Geen idee maar G-kracht is G-kracht of het nou van links rechts onder of boven komt.
Tja geen idee, klinkt logisch maar zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van. Het lijkt me alleen niet dat het omgaan me G-kracht nou de hoofdreden is dat er minder vrouwen autoracen dan mannen en dus ook minder in de topklasses terechtkomen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:23 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Daar zit wel verschil in. Als je naar links of rechts gaat krijg je veel kracht op de nek en dat moet je trainen. 3G en dat in een weekend 200 keer is zwaar. Ik denk dat ik in een weekend niet veel moeite zou hebben om 200 keer in een achtbaan te gaan die omhoog of omlaag schiet en dan met 3G, dan belast je de nek veel minder.
Met thrust vectoring en fly-by-wire kun je tegenwoordig wel gekkere dingen met een jachtvliegtuig.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:18 schreef ari_zahav het volgende:
[..]
Kan je met je rudder dan 5g trekken?
Ik denk ook niet dat De Villota een F1 waardig talent is.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:46 schreef Atreidez het volgende:
Vrouwen in de F1 lijkt mij geen probleem, maar laat ze eens een jaar feeder series rijden eerst dan.. GP2 is een perfecte opstap voor F1, maar er rijdt geen vrouw rond daar, dus in de F1 hoeven we dan toch ook niet snel iemand te verwachten. En hoe zit t met F2, GP3, enz.. Enige klasse met vrouwen op hoog nivo is Indycar, en daar gooien ze nou ook niet bepaald hoge ogen.
Met 31 jaar mag je ook niet echt een talent meer genoemd worden, toch?
Ik heb juist uit een documentaire over straaljagerpiloten begrepen dat een vrouwenlichaam beter geschikt is om hoge en langdurige G-Krachten te weerstaan.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:58 schreef ari_zahav het volgende:
Vrouwen in F1 gaat niet lukken hoor. Als het al in de 90's niet lukte dan waarom nu wel? De G-krachten zijn veel hoger nu dan die van toen.
Het mag inmiddels toch wel duidelijk zijn dat de allerbesten uit de indycars niet of met grootse moeite meekomen in de F1 en geen toegevoegde waarde hebben.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:08 schreef Karstman het volgende:
Heeft Danica Patrick eigenlijk al eens F1 getest. Als ik kijk naar wat ze doet in de Indycar zou ze prima mee kunnen in een lotus of misschien nog wel beter.
Daarom ken ik haar ook van naam. Maar ik kan je zo al wel vertellen dat ze bij lange na niet goed genoeg is.quote:Lijkt me ook wel een redelijke stap voor een kleiner team, trekt veel belangstelling en sponsorgeld zou je zeggen.
Toen ik aspirant F16-piloot was ging een verhaal in de rondte dat vrouwen hun baarmoederhals moesten laten dichtnaaien als ze straaljager-piloot wilden worden en moesten tekenen dat -indien onvruchtbaar- het nooit de schuld van de luchtmacht was.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:34 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik heb juist uit een documentaire over straaljagerpiloten begrepen dat een vrouwenlichaam beter geschikt is om hoge en langdurige G-Krachten te weerstaan.
Dit omdat de afstand hart-hersenen en de afstand hart-voeten gemiddeld genomen korter is bij een vrouw dan bij een man. Dat is weer een voordeel voor het goed in stand houden van de bloedsomloop bij die krachten.
Spiermassa is een ander verhaal natuurlijk.
Dat geld zeker niet voor iedere coureur, zoals een Mario Andretti, Jacques Villeneuve en Juan Pablo Montoya om er maar een paar te noemen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het mag inmiddels toch wel duidelijk zijn dat de allerbesten uit de indycars niet of met grootse moeite meekomen in de F1 en geen toegevoegde waarde hebben.
[..]
Daarom ken ik haar ook van naam. Maar ik kan je zo al wel vertellen dat ze bij lange na niet goed genoeg is.
Deze caps bevestigen dat ook:quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat had meer met de layout van de baan te maken. De McLaren lijkt nogal goede mechanische grip te hebben. Daarom gaat die auto ook zo goed in de regen en vooral op een opdrogende baan.
Dat lijkt me nogal naief. Michael Andretti, Da Matta, Zanardi, Bourdais, die kwamen gewoon tekort, konden het tempo echt niet bijbenen. Dan had je nog coureurs als JPM en JV, die er in de VS ver en ver bovenuit staken. JPM had veel moeite met een middelmatig coureur als Ralf en werd vernietigd door Raikkonen, die dan op zijn beurt Massa niet te snel af was. Hij heeft voor leuke momenten gezorgd maar uiteindelijk was het gewoon een mislukking. Niet snel genoeg, niet onbelangrijk in deze sport. JV eigenlijk hetzelfde verhaal, iets beter maar ook gewoon niet sneller dan de middelmaat van de coureurs, en tactisch en mentaal ook niet beter. Doordat hij en JPM meteen in konden stappen in de beste auto leek het nog wat. Maar als ze onderaan waren begonnen zoals de meeste Europeanen, hadden ze niet de snelheid om de topteams op te vallen. Uiteindelijk hebben ze allemaal diep teleurgesteld.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat geld zeker niet voor iedere coureur, zoals een Mario Andretti, Jacques Villeneuve en Juan Pablo Montoya om er maar een paar te noemen.
Verder ben ik benieuwd wat een coureur als Will Power in de Formule 1 zou kunnen. Ik zie hem in de F1 best wel een kans maken.
Tof! Dankje.quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
http://www.raceteevee.com/
geen idee of dit live is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |