best dom? best slim zou je bedoelen, ik kan iig een keer in de drie jaar 120 euro neerleggen voor een evaluatie gesprek bij een psychiater.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 18:07 schreef IJsdraakje het volgende:
Ev keuring mag waarschijnlijk opnieuw, even deze week afwachten of ik zelf wat van die arts hoor en anders maar weer bellen enzo.
Eigen verklaring is dat je gezondheid geen gevaar is op de weg. Hebben ze twaalf vragen om te beantwoorden en als je ergens ja op antwoordt, moet je te keuren. Op zich geen probleem, maar cbr is traag.(en best dom, stiekem.)
Ach, kop op!quote:Op dinsdag 3 mei 2011 18:49 schreef iwannabehigh het volgende:
Ik kan nu eindelijk een beetje schakelen (ik voel het zelf aan) en dat kostte me al 8 lessen. En dan zelfs gaat het nog fout bij stoplichten of bochten. Vandaag ging gewoon alles fout wat er maar fout kon gaan. Ik heb bijna een kat aangereden, ben tegen de stoep aan gebotst en zowat in de bosjes gereden. Mijn rij-instructeur ergerde zich écht helemaal dood en dat liet hij merken ook. Volgens mij haal ik mijn rijbewijs nooit of ga ik er een jaar (jaren) over doen
Ik vind het ook helemaal niet meer leuk om te doen.
Dan zou ik een andere instructeur overwegen. Ik heb er 10 jaar geleden ook eentje gehad die bij elke misgreep al diep begon te zuchten, en na een half jaar rijden was mijn plezier in het rijden naar zo'n dieptepunt gezakt dat ik tot vorig jaar geen zin had om het opnieuw te gaan proberen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 18:49 schreef iwannabehigh het volgende:
Ik kan nu eindelijk een beetje schakelen (ik voel het zelf aan) en dat kostte me al 8 lessen. En dan zelfs gaat het nog fout bij stoplichten of bochten. Vandaag ging gewoon alles fout wat er maar fout kon gaan. Ik heb bijna een kat aangereden, ben tegen de stoep aan gebotst en zowat in de bosjes gereden. Mijn rij-instructeur ergerde zich écht helemaal dood en dat liet hij merken ook. Volgens mij haal ik mijn rijbewijs nooit of ga ik er een jaar (jaren) over doen
Ik vind het ook helemaal niet meer leuk om te doen.
Ookoperatie tegen scheelzien vroeger, 1993 toen ik niet zo oud was zeg maar, zo vroeger. 1 van de vragen gaat over een operatie gehad hebben aan je ogen. Een ja invullen is het hele circus in.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:15 schreef HerrFl1ck het volgende:
@Mountman: Thanks! Waar heb je een eigen verklaring voor nodig als ik vragen mag :$
Mja, allemaal heel erg overdreven, was there done that. Informatievoorziening eromheen is ook allemaal incorrect. Rijinstructrice geeft aan: met huisarts contact opnemen. Ik doe dat, geven aan dat het bril/lensrecept genoeg is. Vervolgens naar CBR, welke de huisarts voor gek verklaren en mij meteen naar een arts sturen voor een controle. Ik kom bij de arts en deze meld dat dit niet allemaal had gehoeven en een huisarts ook goed was geweest... *zucht*. Afijn, 70 euro afgetikt voor een verklaring, voor de zekerheid een kopie van gemaakt en aangetekend verstuurd. Daarmee is het uiteindelijk goedgekomen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 18:40 schreef IJsdraakje het volgende:
Zo kan je het ook zien. Ik vind ze dom omdat ze denken dat de sterkte van mijn ogen beīnvloed is door mijn operatie. Nooit geweten dat scheel zijn de vorm van je lens verandert.
CBR is dan ook officeel sponsor van deze sectorquote:Op dinsdag 3 mei 2011 18:18 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
best dom? best slim zou je bedoelen, ik kan iig een keer in de drie jaar 120 euro neerleggen voor een evaluatie gesprek bij een psychiater.
Ik had ook dat ik na ongeveer 10 lessen er helemaal geen zin meer in had. Alles wat fout kon gaan ging toen ook fout. Nu is het gewoon zo van: "O, ik moet rijden, het moet maar". Ik denk er verder niet meer over na.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 19:23 schreef WG1122 het volgende:
[..]
Ach, kop op!Mijn instructeur zei dat het de meeste wel zo'n 10 lessen kost om het schakelen volledig onder controle te krijgen zodat het automatisme is, dus met je 8 lessen is dat gewoon normaal. En tja, die foutjes.. dat kan nou eenmaal gebeuren en ik neem aan dat je instructeur je tips geeft om zulke situaties in het vervolg te vermijden/beter in te schatten.
Volgende les gewoon weer met volle moed er tegenaan gaan
Mijn eigen verklaring heeft mijn keuringsarts ook niets op gezet. Kreeg van het CBR de tip om de volgende PDF uit te printen en mee te nemen, deze is dus ook daadwerkelijk ingevuld:quote:Op dinsdag 3 mei 2011 20:27 schreef IJsdraakje het volgende:
Mijn huisarts stuurde me door naar een keuringsarts. Keuringsarts had het hele briefje van de EV nog nooit gezien en had geen idee wat erop moest. Uiteindelijk meer over die ingreep zelf zitten babbelen dan dat 'ie daadwerkelijk aan het keuren was. En nu wil het CBR dus weten wat de waarden van mijn ogen zijn.
Heerlijk, dat CBR.
Aangezien je toch niet wil loslaten wanneer, alvast succes :p. Verslag is welkom, en hopelijk kan je ook eens bij die lijst in de topic startquote:Op dinsdag 3 mei 2011 21:31 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Ik had ook dat ik na ongeveer 10 lessen er helemaal geen zin meer in had. Alles wat fout kon gaan ging toen ook fout. Nu is het gewoon zo van: "O, ik moet rijden, het moet maar". Ik denk er verder niet meer over na.
Ik mag binnenkort weer gaan afrijden voor de derde keer.Ik hou me stil dit keer, als ik weer zak of eindelijk slaag natuurlijk een uitgebreid verhaal
Ah, merci!quote:Op dinsdag 3 mei 2011 22:31 schreef MountMan het volgende:
[..]
Mijn eigen verklaring heeft mijn keuringsarts ook niets op gezet. Kreeg van het CBR de tip om de volgende PDF uit te printen en mee te nemen, deze is dus ook daadwerkelijk ingevuld:
http://www.cbr.nl/brochure/REMES633.pdf
Edit: Persoonlijk vind ik dus ook dat ze er te weinig en te vage informatie over geven. Hebben ze zo'n uitgebreide (en onoverzichtelijke, was 15 minuten opzoek naar de pdf) site waarop ze alles uitleggen. Dit soort dingen worden er echter niet behandeld.
Dan heeft je vriend ongetwijfeld 10 lessen van twee uur o.i.d. gehad, anders is het wel echt een exceptioneel talentl. En je bent wel echt een dramaqueen hoor, na 8 uurtjes rijden is het logisch dat er nog vrij veel fout gaat. Wel irritant als je zo'n instructeur hebt, ik zou gewoon om een nieuwe vragen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 00:22 schreef iwannabehigh het volgende:
Mijn instructeur geeft niet echt tips over hoe ik het kan verbeteren, hij is eigenlijk alleen maar boos en geirriteerd, maar ik weet zelf wel hoe ik het kan verbeteren. Het is alleen dat ik soms in ''paniek'' raak ofzo omdat ik zoveel dingen tegelijk moet doen en ik moet blijkbaar nog wennen. Ik ben dus nog niet gewend na 8 lessen, dat vind ik best slecht want ik sprak gister een vriend van mij die heeft 10 lessen gehad, zijn theorie al en hij mag afrijden. Heel erg snel, maar toch.. het gaat bij mij naar mijn gevoel zo slecht en langzaam. Ik heb nog helemaal niks geleerd; kan alleen maar de basisdingen sturen, schakelen, kijken/spiegelen en heb dan de hellingproef dan gehad.. verder niks bijzonders (ik lees/hoor altijd over bijzondere verrichtingen ofzo?).
Maar heel misschien ga ik inderdaad een andere rij instructeur zoeken, deze heeft niet echt geduld en wordt snel agressief wat mij natuurlijk nog meer op mijn zenuwen werkt en waardoor ik nog meer faal aangezien ik dan weer onzeker word terwijl ik verder wel met hem kan lachen soms.. Bah, gezeik, het knaagt wel aan me, helaas.
Dan is het beter om een nieuwe rij instructeur te vinden. Aan een alleen maar geīrriteerde instructeur heb je niks.quote:Op woensdag 4 mei 2011 00:22 schreef iwannabehigh het volgende:
Mijn instructeur geeft niet echt tips over hoe ik het kan verbeteren, hij is eigenlijk alleen maar boos en geirriteerd, maar ik weet zelf wel hoe ik het kan verbeteren. Het is alleen dat ik soms in ''paniek'' raak ofzo omdat ik zoveel dingen tegelijk moet doen en ik moet blijkbaar nog wennen. Ik ben dus nog niet gewend na 8 lessen, dat vind ik best slecht want ik sprak gister een vriend van mij die heeft 10 lessen gehad, zijn theorie al en hij mag afrijden. Heel erg snel, maar toch.. het gaat bij mij naar mijn gevoel zo slecht en langzaam. Ik heb nog helemaal niks geleerd; kan alleen maar de basisdingen sturen, schakelen, kijken/spiegelen en heb dan de hellingproef dan gehad.. verder niks bijzonders (ik lees/hoor altijd over bijzondere verrichtingen ofzo?).
Maar heel misschien ga ik inderdaad een andere rij instructeur zoeken, deze heeft niet echt geduld en wordt snel agressief wat mij natuurlijk nog meer op mijn zenuwen werkt en waardoor ik nog meer faal aangezien ik dan weer onzeker word terwijl ik verder wel met hem kan lachen soms.. Bah, gezeik, het knaagt wel aan me, helaas.
Gewoon langzaam moet voldoende zijn toch? Zelf hou ik m'n voeten altijd boven de rem en koppeling als ik het ergens niet kan overzien. Gas los is logisch als je wilt vertragenquote:Op woensdag 4 mei 2011 13:32 schreef LUFC het volgende:
Gefeliciteerd!
Weet iemand nou hoe je een onoverzichtelijk kruispunt moet naderen of uit een woonwijk de weg op gaan? Koppeling half ingetrapt toch?
quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:32 schreef LUFC het volgende:
Gefeliciteerd!
Weet iemand nou hoe je een onoverzichtelijk kruispunt moet naderen of uit een woonwijk de weg op gaan? Koppeling half ingetrapt toch?
Dank!quote:
Zo doe ik het ook meestal, tenzij ik erg weinig snelheid heb, dan pak ik de koppeling er ook bij. (Dus als je vanuit een woonwijk komt ofzo.)quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:33 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Gewoon langzaam moet voldoende zijn toch? Zelf hou ik m'n voeten altijd boven de rem en koppeling als ik het ergens niet kan overzien. Gas los is logisch als je wilt vertragen
Koppeling intrappen zorgt er juist voor dat je langer doorrolt, omdat je niet in de versnelling rijdt.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:54 schreef LUFC het volgende:
Waarom druk je dan ook de koppeling in als je vanuit een woonwijk komt als ik vragen mag? Om langzamer te gaan lijkt me?
Inderdaad, dan gebruik je de koppeling dus omdat je langer door wilt rollen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:46 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Zo doe ik het ook meestal, tenzij ik erg weinig snelheid heb, dan pak ik de koppeling er ook bij. (Dus als je vanuit een woonwijk komt ofzo.)
Ik zei ook dat ik 'm er bij pak, niet dat ik 'm intrap.quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:06 schreef LUFC het volgende:
Maar je trapt je koppeling toch juist in als je de auto niet wil laten door rollen? Bij een zebrapad, stoplicht etc. Als je hem loslaat, rolt ie juist door.
Daar heb je een puntquote:Op woensdag 4 mei 2011 14:07 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik zei ook dat ik 'm er bij pak, niet dat ik 'm intrap.
Verwar je de koppeling nu niet met de remquote:Op woensdag 4 mei 2011 14:06 schreef LUFC het volgende:
Maar je trapt je koppeling toch juist in als je de auto niet wil laten door rollen? Bij een zebrapad, stoplicht etc. Als je hem loslaat, rolt ie juist door.
Dat met die spiegels is ook zodat zíj zien dat je het ziet he.quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:07 schreef iwannabehigh het volgende:
Wat is fileparkeren en straatje keren precies? Ik heb trouwens 7 lessen gehad i.p.v 8, vergissing. Maar ik vind het sowieso overdreven met bijv. die kijktechnieken. Ik zie mijn ouders ook niet in 3 spiegels kijken als ze bijv. ergens moet afslaan.Ik moet inderdaad beginnen met mijn theorie, ik heb al een boek. Ik heb volgende week donderdag weer les en ik zie wel hoe het dan gaat.. hoop dat het dan wel beter gaat, misschien ging het ook wel zo fout omdat ik 1 week niet had gereden..
Nee. De rem gebruik je alleen bij een stoplicht als de weg schuin ligt. Maar je koppeling heb je altijd ingedrukt bij een stoplicht. Snap er nu echt geen bal meer van, en morgen heb ik weer rijles en dan moet ik eigenlijk weer goed gaan rijden aangezien de afgelopen 2 keren weer flut waren en ik toch een keer moet gaan afrijden voor september. Iemand die me alsjeblieft even uit kan leggen hoe dit nu werkt allemaal? Heb al 40 lessen gehad, maar nog doe ik het verkeerd, terwijl andere dingen zoals kijken etc. juist weer heel goed gaan bij mij.quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:09 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Daar heb je een punt
[..]
Verwar je de koppeling nu niet met de rem
Of, iets genuanceerder, dat ik 'm helemaal intrap. Want als je alleen op de koppeling rijdt en je staat niet op een hellinkje dan sta je inderdaad stil.quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:09 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Daar heb je een punt
[..]
Verwar je de koppeling nu niet met de rem
Ja, maar je remt niet zo snel als met alle pedalen losquote:Op woensdag 4 mei 2011 14:16 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Of, iets genuanceerder, dat ik 'm helemaal intrap. Want als je alleen op de koppeling rijdt en je staat niet op een hellinkje dan sta je inderdaad stil.
Nee, wou er nog wat aan toevoegen, maar je was me voor: Bij erg lage snelheid. Ik red het ook alleen als 'ie nog in 1 staat. (Of achteruit)quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ja, maar je remt niet zo snel als met alle pedalen los![]()
Of is mijn auto fucked?
Ja, wij snappen elkaar nuquote:Op woensdag 4 mei 2011 14:23 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Nee, wou er nog wat aan toevoegen, maar je was me voor: Bij erg lage snelheid. Ik red het ook alleen als 'ie nog in 1 staat. (Of achteruit)
Edit: álle pedalen los? Dan remt 'ie toch langzaam af om vervolgens uit te donderen?![]()
Alles weten en het ook daadwerkelijk goed doen is een heel verschil.quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:24 schreef iwannabehigh het volgende:
Ijsdraakje wanneer mag jij afrijden? Je weet alles al en je hebt maar 14 lessen gehad.
Dat jaquote:Op woensdag 4 mei 2011 14:25 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ja, wij snappen elkaar nu
Wanneer je langzaam rijdt (10-15 km/h) in z'n 1-2 dus, en je trapt de koppeling in, dan stopt 'ie zonder af te slaan
Ik dacht dat bedoeld werd dat je de koppeling als soort van rem kon gebruiken
So truequote:Op woensdag 4 mei 2011 14:26 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Alles weten en het ook daadwerkelijk goed doen is een heel verschil.
Hmm, dat was de quoteknop.quote:Op woensdag 4 mei 2011 15:40 schreef IJsdraakje het volgende:
Vooraf: mijn woonerf heeft een helling.
Rustig rondkarren (het is immers een woonerf, dus stapvoets), kijken, indien geen verkeer gewoon doorkarren. (Immers, je gaat stapvoets, nog meer afremmen en je staat stil)
Als er wel wat aankomt: gas los, remmen, koppeling erbij. Koppeling op laten komen tot aangrijpingspunt, rem los (hellingproef dus). Wachten tot moment dat je de weg op kunt en gassen maar. (Uiteraard ook richting aangeven, maar da's voor het voetenwerk niet heel interessant.)
Zo zķu het moeten kloppen. Dit is voor mij makkelijker om te doen dan om het uit te leggen.
Klopt, ik kreeg ook geen uitslagformulier toen ik was geslaagdquote:Op woensdag 4 mei 2011 18:54 schreef HerrFl1ck het volgende:
Hmm, blijf het vaag vinden dat je geen papiertje of iets krijgt dat je geslaagd bent..
Maar rijbewijs is net aangevraagd bij gemeentehuis, dus zal ook wel daadwerkelijk geslaagd zijn
Nee, dat klopt, je krijgt binnen je uitslag te horenquote:Op woensdag 4 mei 2011 22:35 schreef Hitomi het volgende:
Voor zover ik uit verhalen heb gelezen word je mee naar binnen genomen en krijg je het daar te horen. Maar, ik heb nog geen examen gedaan, dus ik kan het mis hebben.
Succes alvast!quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:53 schreef .Neovo. het volgende:
Zonet weer een rijles gehad. Over de gehele les was de instructeur tevreden. Ik had alleen nog een beetje problemen bij het Europaplein. Verder ging het aardig goed.
Volgende week examen
Achterraam kan niet open, dus die klopt niet.quote:
zit binnen 6 maand ook al aan de 5000 kilometer. Gaat sneller dan gedacht.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:17 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Bijna een jaartje mijn rijbewijs& 17500km verder. Ik kon beter diesel gaan rijden denk ik.
quote:Op maandag 9 mei 2011 10:27 schreef .Neovo. het volgende:
Goedemorgen allemaal!
Vandaag had ik dus mijn rijexamen. En ik ben zojuist geslaagd
:D:D
![]()
Examinator had niks op te merken, alleen dat ik me soms een beetje inhoudde. Verder vond ie dat de rit goed was verlopen. Maakte wel een foutje door een afslag te vergeten, maar dat vond ie niet erg. Nu zometeen pasfoto's maken en morgen naar gemeentehuis
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 9 mei 2011 10:27 schreef .Neovo. het volgende:
Goedemorgen allemaal!
![]()
Examinator had niks op te merken, alleen dat ik me soms een beetje inhoudde. Verder vond ie dat de rit goed was verlopen. Maakte wel een foutje door een afslag te vergeten, maar dat vond ie niet erg. Nu zometeen pasfoto's maken en morgen naar gemeentehuis
dankje, jij ook gefeliciteerdquote:Op maandag 9 mei 2011 15:22 schreef Krimpen het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!![]()
Ik heb vandaag ook afgereden, eerste keer. Voor m'n gevoel een drama rit (zkr vergeleken met het uurtje richting CBR rijden), bij terugkomst dacht ik dus al, tot volgende maand!
Maar nog voordat we echt zaten was het "Gefeliciteerd, nette rit." en ik "huh? dank-dank-u-wel!" "Voortaan moet je alleen wel wat meer doorrijden, hoor"
![]()
Morgen ga ik dus ook maar even zo'n ¤50,- neerleggen voor m'n roze creditcard!
ok johquote:Op maandag 9 mei 2011 15:37 schreef Sokz het volgende:
Je moet joh gelijk naar het gemeentehuis gaan .. ik was woensdagochtend geslaagd, ging weonsdagmiddag naar gemeentehuis en kom 'm vrijdag in de middag al op halen.Mooi vlak voor 't weekend had ik 'm binnen.
Sommige verkeerslichten gaan 's nachts (soms ook wel overdag buiten de spits) op knipperend oranjequote:Op maandag 9 mei 2011 16:36 schreef fespo het volgende:
en dan het wtf-je van vandaag.
- een stopbord met daarnaast een groen verkeerslicht. mag je hier stoppen?
ik heb ja gezegd, al denk ik dat het nee is. om de reden dat verkeerslichten boven borden gaan maar wel heel raar dat zie je toch nooit?
(het antwoord is inderdaad nee)
oke thnxquote:Op maandag 9 mei 2011 19:51 schreef Nelis89 het volgende:
[..]
Sommige verkeerslichten gaan 's nachts (soms ook wel overdag buiten de spits) op knipperend oranjeDan heeft het verkeerslicht enkel een waarschuwende functie en gelden verder alleen dus borden en de normale voorrangsregels
Na je 5e les al goed kunnen schakelen, dat was bij mij pas na 10 lessen of zo.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:27 schreef WG1122 het volgende:
Gefeliciteerd iedereen die geslaagd is!
Mijn rijles (5e) ging vandaag wel oké. Ik had af en toe weer moeite om de koppeling goed te gebruiken, waardoor ik tijdens de les de motor 2 keer liet afslaan. Schakelen is niet zo'n probleem meer, al zat ik wel een keer in de 4 in plaats van de 2 (stressmomentje)Ik heb trouwens wel dat ik voor de rijles onwijs zenuwachtig ben, terwijl het tijdens de les zo goed als weg is. Iemand anders daar ook last van?
Dan is het het geld wel waard natuurlijk, als jij rustiger wordtquote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:45 schreef Hitomi het volgende:
Dacht ik eerst ook. Totdat ik erachter kwam dat ik een gigantische stresskip ben in de auto, en het examen in tweeën hakken toch fijner vind.
Lekker joh, gefeliciteerd man!quote:Op maandag 9 mei 2011 10:27 schreef .Neovo. het volgende:
Goedemorgen allemaal!
![]()
zeer herkenbaarquote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:10 schreef electronique het volgende:
ik had net rijles, en de instructeur heeft wel 20 keer gezegd dat ik nou maar eens gas moest geven. blijkbaar rijd ik als een bejaarde
Rara wie zat er ten tijde van dit op de weg...quote:Zwolle heeft te maken met een grote stroomstoring. De storing is veroorzaakt door graafwerkzaamheden in de buurt van de Frankhuisweg.
De wijken Stadshagen, Veerallee, Hanzeland, Aalanden, Holtenbroek en Westenholte zitten zonder stroom. De storing treft ook delen van 's-Heerenbroek en IJsselmuiden. Even na 13.00 uur viel de stroom uit na kortsluiting in de transformator aan de Frankhuisweg. Hoeveel huishoudens zonder stroom zitten is niet duidelijk. Verschillende scholen hebben leerlingen naar huis gestuurd. De brandweer bevrijdt mensen die vast zitten in een lift. Ook werken verkeerslichten in een groot deel van de stad niet.
De twee locaties van ziekenhuis de Isala Klinieken in Zwolle hebben geen last van de storing. Zij zitten net buiten het getroffen gebied. Bij het kantoorgebouw van Electrabel zitten twee glazenwassers vast in een bakje aan de buitenkant van het gebouw.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |