abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96339464
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 13:32 schreef LUFC het volgende:
Gefeliciteerd!

Weet iemand nou hoe je een onoverzichtelijk kruispunt moet naderen of uit een woonwijk de weg op gaan? Koppeling half ingetrapt toch?
Gewoon langzaam moet voldoende zijn toch? Zelf hou ik m'n voeten altijd boven de rem en koppeling als ik het ergens niet kan overzien. Gas los is logisch als je wilt vertragen :s)
Brutal. Fucking. Metal.
pi_96339932
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 13:32 schreef LUFC het volgende:
Gefeliciteerd!

Weet iemand nou hoe je een onoverzichtelijk kruispunt moet naderen of uit een woonwijk de weg op gaan? Koppeling half ingetrapt toch?
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 13:05 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

*O*
Dank!
[P]otverdorie
  woensdag 4 mei 2011 @ 13:46:26 #28
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_96340065
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 13:33 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Gewoon langzaam moet voldoende zijn toch? Zelf hou ik m'n voeten altijd boven de rem en koppeling als ik het ergens niet kan overzien. Gas los is logisch als je wilt vertragen :s)
Zo doe ik het ook meestal, tenzij ik erg weinig snelheid heb, dan pak ik de koppeling er ook bij. (Dus als je vanuit een woonwijk komt ofzo.)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_96340418
Waarom druk je dan ook de koppeling in als je vanuit een woonwijk komt als ik vragen mag? Om langzamer te gaan lijkt me?
pi_96340509
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 13:54 schreef LUFC het volgende:
Waarom druk je dan ook de koppeling in als je vanuit een woonwijk komt als ik vragen mag? Om langzamer te gaan lijkt me?
Koppeling intrappen zorgt er juist voor dat je langer doorrolt, omdat je niet in de versnelling rijdt.

quote:
17s.gif Op woensdag 4 mei 2011 13:46 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Zo doe ik het ook meestal, tenzij ik erg weinig snelheid heb, dan pak ik de koppeling er ook bij. (Dus als je vanuit een woonwijk komt ofzo.)
Inderdaad, dan gebruik je de koppeling dus omdat je langer door wilt rollen.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_96340994
Maar je trapt je koppeling toch juist in als je de auto niet wil laten door rollen? Bij een zebrapad, stoplicht etc. Als je hem loslaat, rolt ie juist door.
pi_96341017
Wat is fileparkeren en straatje keren precies? Ik heb trouwens 7 lessen gehad i.p.v 8, vergissing. Maar ik vind het sowieso overdreven met bijv. die kijktechnieken. Ik zie mijn ouders ook niet in 3 spiegels kijken als ze bijv. ergens moet afslaan. :) Ik moet inderdaad beginnen met mijn theorie, ik heb al een boek. Ik heb volgende week donderdag weer les en ik zie wel hoe het dan gaat.. hoop dat het dan wel beter gaat, misschien ging het ook wel zo fout omdat ik 1 week niet had gereden..
  woensdag 4 mei 2011 @ 14:07:21 #33
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_96341028
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:06 schreef LUFC het volgende:
Maar je trapt je koppeling toch juist in als je de auto niet wil laten door rollen? Bij een zebrapad, stoplicht etc. Als je hem loslaat, rolt ie juist door.
Ik zei ook dat ik 'm er bij pak, niet dat ik 'm intrap. ;)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_96341095
quote:
17s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:07 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ik zei ook dat ik 'm er bij pak, niet dat ik 'm intrap. ;)
Daar heb je een punt ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:06 schreef LUFC het volgende:
Verwar je de koppeling nu niet met de rem :?
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 4 mei 2011 @ 14:11:33 #35
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_96341208
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:07 schreef iwannabehigh het volgende:
Wat is fileparkeren en straatje keren precies? Ik heb trouwens 7 lessen gehad i.p.v 8, vergissing. Maar ik vind het sowieso overdreven met bijv. die kijktechnieken. Ik zie mijn ouders ook niet in 3 spiegels kijken als ze bijv. ergens moet afslaan. :) Ik moet inderdaad beginnen met mijn theorie, ik heb al een boek. Ik heb volgende week donderdag weer les en ik zie wel hoe het dan gaat.. hoop dat het dan wel beter gaat, misschien ging het ook wel zo fout omdat ik 1 week niet had gereden..
Dat met die spiegels is ook zodat zíj zien dat je het ziet he.

Fileparkeren is wat je ziet als de auto's kop aan kont geparkeerd staan zeg maar, voor straatje keren zie hier: http://auto-en-vervoer.in(...)je-keren-steken.html

En vooral in het begin is het heel fijn om iedere week te kunnen rijden, heb ook wel eens een week overgeslagen toen ik echt net begon en de les erna was drama. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_96341396
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:09 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Daar heb je een punt ;)

[..]

Nee. De rem gebruik je alleen bij een stoplicht als de weg schuin ligt. Maar je koppeling heb je altijd ingedrukt bij een stoplicht. Snap er nu echt geen bal meer van, en morgen heb ik weer rijles en dan moet ik eigenlijk weer goed gaan rijden aangezien de afgelopen 2 keren weer flut waren en ik toch een keer moet gaan afrijden voor september. Iemand die me alsjeblieft even uit kan leggen hoe dit nu werkt allemaal? Heb al 40 lessen gehad, maar nog doe ik het verkeerd, terwijl andere dingen zoals kijken etc. juist weer heel goed gaan bij mij.
  woensdag 4 mei 2011 @ 14:16:24 #37
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_96341401
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:09 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Daar heb je een punt ;)

[..]

Of, iets genuanceerder, dat ik 'm helemaal intrap. Want als je alleen op de koppeling rijdt en je staat niet op een hellinkje dan sta je inderdaad stil.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_96341590
quote:
17s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:16 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Of, iets genuanceerder, dat ik 'm helemaal intrap. Want als je alleen op de koppeling rijdt en je staat niet op een hellinkje dan sta je inderdaad stil.
Ja, maar je remt niet zo snel als met alle pedalen los :?
Of is mijn auto fucked? :P
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 4 mei 2011 @ 14:23:09 #39
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_96341648
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Ja, maar je remt niet zo snel als met alle pedalen los :?
Of is mijn auto fucked? :P
Nee, wou er nog wat aan toevoegen, maar je was me voor: Bij erg lage snelheid. Ik red het ook alleen als 'ie nog in 1 staat. (Of achteruit)

Edit: álle pedalen los? Dan remt 'ie toch langzaam af om vervolgens uit te donderen? :D :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_96341700
Ijsdraakje wanneer mag jij afrijden? Je weet alles al en je hebt maar 14 lessen gehad. :)
pi_96341716
quote:
17s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:23 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Nee, wou er nog wat aan toevoegen, maar je was me voor: Bij erg lage snelheid. Ik red het ook alleen als 'ie nog in 1 staat. (Of achteruit)

Edit: álle pedalen los? Dan remt 'ie toch langzaam af om vervolgens uit te donderen? :D :')
Ja, wij snappen elkaar nu :+

Wanneer je langzaam rijdt (10-15 km/h) in z'n 1-2 dus, en je trapt de koppeling in, dan stopt 'ie zonder af te slaan :P

Ik dacht dat bedoeld werd dat je de koppeling als soort van rem kon gebruiken ;)
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 4 mei 2011 @ 14:26:13 #42
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_96341760
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:24 schreef iwannabehigh het volgende:
Ijsdraakje wanneer mag jij afrijden? Je weet alles al en je hebt maar 14 lessen gehad. :)
Alles weten en het ook daadwerkelijk goed doen is een heel verschil. :')

En mechanische meuk is tof enzo, dus dat onthoud ik makkelijk. :D

Edit: Niet dat ik alles weet trouwens. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  woensdag 4 mei 2011 @ 14:27:19 #43
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_96341796
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:25 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Ja, wij snappen elkaar nu :+

Wanneer je langzaam rijdt (10-15 km/h) in z'n 1-2 dus, en je trapt de koppeling in, dan stopt 'ie zonder af te slaan :P

Ik dacht dat bedoeld werd dat je de koppeling als soort van rem kon gebruiken ;)
Dat ja :Y Ik ging nog even uit van de "Ik kom vanaf een woonerf"-situatie en dan rijd je nooit zo extreem hard. :)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_96342156
quote:
17s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:26 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Alles weten en het ook daadwerkelijk goed doen is een heel verschil. :')

So true :P
Brutal. Fucking. Metal.
pi_96344268
Wat is nu precies de handeling dan als je bijvoorbeeld uit een woonwijk of erf of zo de weg op wil gaan?
  woensdag 4 mei 2011 @ 15:40:04 #46
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_96344658
Vooraf: mijn woonerf heeft een helling.

Rustig rondkarren (het is immers een woonerf, dus stapvoets), kijken, indien geen verkeer gewoon doorkarren. (Immers, je gaat stapvoets, nog meer afremmen en je staat stil)

Als er wel wat aankomt: gas los, remmen, koppeling erbij. Koppeling op laten komen tot aangrijpingspunt, rem los (hellingproef dus). Wachten tot moment dat je de weg op kunt en gassen maar. (Uiteraard ook richting aangeven, maar da's voor het voetenwerk niet heel interessant.)

Zo zóu het moeten kloppen. Dit is voor mij makkelijker om te doen dan om het uit te leggen. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door IJsdraakje op 04-05-2011 15:54:21 ]
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  woensdag 4 mei 2011 @ 15:53:16 #47
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_96345168
quote:
17s.gif Op woensdag 4 mei 2011 15:40 schreef IJsdraakje het volgende:
Vooraf: mijn woonerf heeft een helling.

Rustig rondkarren (het is immers een woonerf, dus stapvoets), kijken, indien geen verkeer gewoon doorkarren. (Immers, je gaat stapvoets, nog meer afremmen en je staat stil)

Als er wel wat aankomt: gas los, remmen, koppeling erbij. Koppeling op laten komen tot aangrijpingspunt, rem los (hellingproef dus). Wachten tot moment dat je de weg op kunt en gassen maar. (Uiteraard ook richting aangeven, maar da's voor het voetenwerk niet heel interessant.)

Zo zóu het moeten kloppen. Dit is voor mij makkelijker om te doen dan om het uit te leggen. :P
Hmm, dat was de quoteknop.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_96352941
Hmm, blijf het vaag vinden dat je geen papiertje of iets krijgt dat je geslaagd bent..

Maar rijbewijs is net aangevraagd bij gemeentehuis, dus zal ook wel daadwerkelijk geslaagd zijn :)
pi_96353786
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 18:54 schreef HerrFl1ck het volgende:
Hmm, blijf het vaag vinden dat je geen papiertje of iets krijgt dat je geslaagd bent..

Maar rijbewijs is net aangevraagd bij gemeentehuis, dus zal ook wel daadwerkelijk geslaagd zijn :)
Klopt, ik kreeg ook geen uitslagformulier toen ik was geslaagd ;)
Ik wil die biertje beetje koud en die schoentje beetje mooi
pi_96356985
@honkhonk: Nee klopt, dat krijgt blijkbaar niemand. Maar ik kreeg wel een mailtje toen ik gezakt was, dat zelfs niet nu.. :P Beetje slordig ergens

Fijn dat 5 mei geen werkdag is bij de gemeente..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')