Welnee, iedereen hier weet inmiddels dat er weinig serieus is aan dit topic. Het is een uitlaatklep voor gefrustreerde doemdenkertjes. En we helpen ze een beetje met het stoom afblazen. Vermakelijk voor ons en het houd ze van de straat. Anders gaan ze weer pandjes kraken enzoquote:Op donderdag 13 januari 2011 09:33 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik volg dit topic nu een weekje, maar worden jullie er niet moe van om telkens weer dezelfde uitgekauwde discussie te voeren?
Ach welnee, het is gewoon leuk om elkaar op de kast proberen te krijgenquote:Op donderdag 13 januari 2011 09:33 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik volg dit topic nu een weekje, maar worden jullie er niet moe van om telkens weer dezelfde uitgekauwde discussie te voeren?
Ik hoop dat Xeno mij op een grote kledingkast krijgt. Mag ook een inloopkast zijn. Die heb ik nog nodig in m'n nieuwe huis.quote:Op donderdag 13 januari 2011 09:44 schreef Scorpie het volgende:
Ach welnee, het is gewoon leuk om elkaar op de kast proberen te krijgen
Alles loopt al blauw aanquote:Op donderdag 13 januari 2011 09:48 schreef Bayswater het volgende:
Huurders zitten al bijna 2 weken klem, ben benieuwd naar de ervaringen.
Jij hebt toch een kast van een huis? Dan steken we gewoon de dijk door, heb je meteen een 'inloop' kastquote:Op donderdag 13 januari 2011 09:45 schreef Whuzz het volgende:
Ik hoop dat Xeno mij op een grote kledingkast krijgt.
Ik woon nét boven zeeniveau. Dus als jij de dijken doorsteekt, dan ligt mijn huis aan zee. Dan hoef ik me over waardedaling nooit meer zorgen te maken in ieder gevalquote:Op donderdag 13 januari 2011 09:59 schreef xenobinol het volgende:
Jij hebt toch een kast van een huis? Dan steken we gewoon de dijk door, heb je meteen een 'inloop' kast
Wat wil je weten? de woningen met wachtlijsten die al bizar lang waren zijn nu helemaal niet meer bereikbaar. Voor mijn flexibiliteit als huurder maakt het dus geen ruk uit.quote:Op donderdag 13 januari 2011 09:48 schreef Bayswater het volgende:
Huurders zitten al bijna 2 weken klem, ben benieuwd naar de ervaringen.
Hoe word die 10% momenteel ingevuld? Alleen maar door urgenten? Het viel mij namelijk op dat alle huizen die op woonzicht.nl aangeboden worden een inkomenstoets hebben.quote:Op donderdag 13 januari 2011 10:29 schreef motorbloempje het volgende:
Ervaring vanuit corporatie: 'paniek' en 'frustratie' voor mensen die daar dus nèt boven zitten met hun wellicht net 34.000 euro... vooral veel onbegrip dat wij er als corporatie niets aan kunnen doen, en vooral veel vragen waarom zij dan niet onder de 10% kunnen vallen die wél mag huren..
He hukker zegt dat de NVM makelaars 144000 huizen te koop hebben staan maar volgens de funda teller alhier zouden dat toch veel meer moeten zijn. Ja ik weet dat niet elke makelaar hoeft meer bij de NVM aangesloten te zijn, maar is dat verschil al dermate groot dat mensen hiermee de grote discrepantie kunnen verklaren?quote:Prijzen en verkopen woningen in 2010 stabiel Uitgegeven: 13 januari 2011 10:02
Laatst gewijzigd: 13 januari 2011 10:02
AMSTERDAM - Het afgelopen jaar is de gemiddelde verkoopprijs van Nederlandse woningen stabiel gebleven. De verkoopaantallen waren ook ongeveer gelijk aan die in 2009. Dit maakte de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) donderdag bekend.
© ANPGemiddeld werd per woning in het vierde kwartaal 230.000 euro neergelegd. Dit was ongeveer evenveel als in de laatste maanden van 2009.
In de eerste twee kwartalen van 2010 zijn de prijzen wat opgelopen, maar in het derde kwartaal was sprake van een krimp die de eerdere stijging teniet deed, aldus de NVM.
NVM-makelaars verkochten in 2010 bijna 95.000 woningen, 0,9 procent meer dan in 2009. De NVM schat dat op de hele Nederlandse woningmarkt circa 128.000 woningen zijn verkocht, ongeveer evenveel als in 2009.
Opleving
Ger Hukker, de voorzitter van de NVM, signaleerde een lichte opleving in het vierde kwartaal. ''We merken dat consumenten weer durven te bewegen. Er is een ruime keuze en de betaalbaarheid is goed. Bovendien heeft het nieuwe kabinet een einde gemaakt aan de onzekerheid over de hypotheekrenteaftrek en een stringent economisch beleid aangekondigd. Dit 'Rutte-effect' lijkt zijn weerslag te vinden in de verbeterde verkoopcijfers.''
Woningaanbod
Het woningaanbod is het afgelopen kwartaal verder toegenomen. NVM-makelaars hadden halverwege het vorige kwartaal ruim 144.000 woningen te koop staan. Voor de financiële crisis in 2008 waren dit er nog 97.000.
Volgens Hukker is het grote aanbod een belemmering voor de woningmarkt. ''Er zit een steeds grotere prop van moeilijk verkoopbare woningen in de markt. Die prop belemmert een vlot herstel.''
Hypotheken
Een ander obstakel voor herstel is de terughoudendheid van banken met het geven van hypotheken. Hierbij speelt het strengere toezicht van vooral de Autoriteit Financiële Markten (AFM) een rol. Daarnaast zijn ook de eisen voor een hypotheek met Nationale Hypotheek Garantie (NHG) aangescherpt.
De NVM verwacht daarom wederom een moeilijk jaar voor de woningmarkt. De makelaars voorzien dat de verkopen in 2011 op hetzelfde niveau zullen blijven. De prijzen zullen mogelijk een lichte daling laten zien.
De corporaties moeten gewoon de middelvinger opsteken tegen de overheid, doen de banken ook en daar worden ze nog eens rijkelijk voor beloont ookquote:Op donderdag 13 januari 2011 10:29 schreef motorbloempje het volgende:
Ervaring vanuit corporatie: 'paniek' en 'frustratie' voor mensen die daar dus nèt boven zitten met hun wellicht net 34.000 euro... vooral veel onbegrip dat wij er als corporatie niets aan kunnen doen, en vooral veel vragen waarom zij dan niet onder de 10% kunnen vallen die wél mag huren..
Hoe gaan jullie als coöperatie met de volgende situatie om: Man en vrouw wonen samen, geen huwelijk of samenlevingscontract. Man verdiend 35000, vrouw werkt parttime en verdient 15000. Vrouw reageert op woning, voldoet aan inkomenstoets en krijgt de woning. Een maand later komt de man ook bij haar wonen.quote:Op donderdag 13 januari 2011 10:29 schreef motorbloempje het volgende:
Dat is inderdaad een glitch denk ik, zal het eens navragen in hoeverre dat gecontroleerd wordt. Ben morgen weer op 't werk. Wellicht dat 't zelfs zo is dat de man gewoon meteen mee kan verhuizen zolang hij niet op 't contract komt te staan.quote:Op donderdag 13 januari 2011 10:35 schreef janatwork het volgende:
[..]
Hoe gaan jullie als coöperatie met de volgende situatie om: Man en vrouw wonen samen, geen huwelijk of samenlevingscontract. Man verdiend 35000, vrouw werkt parttime en verdient 15000. Vrouw reageert op woning, voldoet aan inkomenstoets en krijgt de woning. Een maand later komt de man ook bij haar wonen.
Is dat te controleren? Mag het?
Als dat stel al samenwoont, dan telt zowiezo het gezinsinkomen als toets volgens mij.quote:Op donderdag 13 januari 2011 10:35 schreef janatwork het volgende:
[..]
Hoe gaan jullie als coöperatie met de volgende situatie om: Man en vrouw wonen samen, geen huwelijk of samenlevingscontract. Man verdiend 35000, vrouw werkt parttime en verdient 15000. Vrouw reageert op woning, voldoet aan inkomenstoets en krijgt de woning. Een maand later komt de man ook bij haar wonen.
Is dat te controleren? Mag het?
Pinokkio komt weer eens met zijn gebruikelijke praatjesquote:Op donderdag 13 januari 2011 10:33 schreef Basp1 het volgende:
He hukker zegt dat de NVM makelaars 144000 huizen te koop hebben staan maar volgens de funda teller alhier zouden dat toch veel meer moeten zijn. Ja ik weet dat niet elke makelaar hoeft meer bij de NVM aangesloten te zijn, maar is dat verschil al dermate groot dat mensen hiermee de grote discrepantie kunnen verklaren?
alleen als je fiscaal partners bent. Als je alles gescheiden houdt verder is het niet te controleren.quote:Op donderdag 13 januari 2011 10:37 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Als dat stel al samenwoont, dan telt zowiezo het gezinsinkomen als toets volgens mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |