Welnee.... volgens mij worden de banken de nieuwe woningcorporatiesquote:Op maandag 3 januari 2011 16:55 schreef Basp1 het volgende:
Het jaar van de huurder die zich gaat inschrijven en niet meer voor een sociale huurwoning in aanmerking gaat komen of op een wachtlijst van >8 jaar terecht gaat komen.
Over straatje schoonvegen gesproken....quote:Op maandag 3 januari 2011 16:40 schreef xenobinol het volgende:
De grap is dat ik geen huursubsidie krijg en ook nooit gehad heb, ik betaal gewoon het volle pond. Ondanks dat blaten de kopers hier dat de sociale sector zwaar gesubsidieerd is, ondertussen vergeten ze dat er slechts een handje vol mensen huursubsidie krijgen tegenover vrijwel alle kopers die gesubsidieerd geleend hebben. Hoezo..... vrije markt![]()
Maar goed.... veeg vooral je eigen straatje schoon
Nee hoor, de nette buren die ik nu heb blijven gewoon zitten. Minder kans op tuig dus!quote:Op maandag 3 januari 2011 17:02 schreef Bayswater het volgende:
Het jaar van de huurder die alleen nog op de dure vrije sector of particuliere markt terecht kan. Zit je wel nog in een sociale huurwoning voor een lage huur kan je de dagen aftellen dat je tuig naast, onder of boven je krijgt.
Corporaties worden niet meer gesubsidieerd, al jaren niet meer. Hoe kan het dan dat mijn corporatie gewoon 30 miljoen kan investeren? Gewoon omdat ze betaalbaar kunnen bouwen omdat ze niet de mega winsten hoeven te maken die de vastgoedmaffia wel wenst op te strijken. Dit prijsvoordeel geven ze gewoon door aan de huurder. Jullie klagen toch ook niet als de mediamarkt je een goedkoop TV toestel verkoopt? Koop je dan een gesubsidieerd toestel? Het wil er maar bij kopers niet in dat ze gewoon te veel geld betaald hebben, dat ze zich hebben laten naaien door de banken en de vastgoedmaffia. Jullie met je gesubsidieerde leningen willen gewoon je geweten sussenquote:Op maandag 3 januari 2011 17:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Over straatje schoonvegen gesproken....
Xeno.... Je hoeft geen huursubsidie te krijgen om gesubsidieerd te wonen. De woningen van de WBV zijn namelijk gesubsidieerd en dus kunnen de huren KUNSTMATIG laag gehouden worden.
Jij betaalt dus niet het volle pond, en dat heb je ook nog nooit gedaan.
Vandaar dat de EU ingrijpt en stelt dat als je boven de 33.000 verdient het niet nodig is om in een gesubsidieerde huurwoning te wonen. Dat heeft niets met de huursubsidietoeslag te maken.
Die verpaupering is 15 jaar geleden al begonnen, toen verliet iedereen zijn sociale huurwoning om in een geldautomaat te gaan wonen. Veel 'erger' als dat het nu is kan het eigenlijk niet meer wordenquote:Op maandag 3 januari 2011 17:02 schreef Bayswater het volgende:
Het jaar van de huurder die alleen nog op de dure vrije sector of particuliere markt terecht kan. Zit je wel nog in een sociale huurwoning voor een lage huur kan je de dagen aftellen dat je tuig naast, onder of boven je krijgt.
Mijn geweten sussen?quote:Op maandag 3 januari 2011 17:10 schreef xenobinol het volgende:
Jullie met je gesubsidieerde leningen willen gewoon je geweten sussen![]()
Ik ben de enige die werkt in mijn straat, behalve de kopers van de overkant dan, die moeten hard werken voor hun gesubsidieerde leningquote:Op maandag 3 januari 2011 17:09 schreef Prutzenberg het volgende:
Nee hoor, de nette buren die ik nu heb blijven gewoon zitten. Minder kans op tuig dus!
Ik geloof je directquote:Op maandag 3 januari 2011 17:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Mijn geweten sussen?![]()
Ik heb geen geweten. Als ik morgen 5000 euro kan verdienen met iets wat de maatschappij 100.000.000 euro kost aarzel ik geen nanoseconde.
Wacht maar tot de aftakeling van de vinex wijken begint.quote:Op maandag 3 januari 2011 17:11 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Die verpaupering is 15 jaar geleden al begonnen, toen verliet iedereen zijn sociale huurwoning om in een geldautomaat te gaan wonen. Veel 'erger' als dat het nu is kan het eigenlijk niet meer worden
Dat ze niet meer gesubsidieerd worden klopt. De woningen die ze bezit zijn in het verleden wel gefinancieerd of mede-gefinancieerd door de overheid. Sinds de overheid overigens geen subsidie meer verstrekt zijn veel corporaties overgegaan op het slopen van de goedkopere woningen en het plaatsen van nieuwe duurdere woningen.quote:Op maandag 3 januari 2011 17:10 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Corporaties worden niet meer gesubsidieerd, al jaren niet meer. Hoe kan het dan dat mijn corporatie gewoon 30 miljoen kan investeren? Gewoon omdat ze betaalbaar kunnen bouwen omdat ze niet de mega winsten hoeven te maken die de vastgoedmaffia wel wenst op te strijken. Dit prijsvoordeel geven ze gewoon door aan de huurder. Jullie klagen toch ook niet als de mediamarkt je een goedkoop TV toestel verkoopt? Koop je dan een gesubsidieerd toestel? Het wil er maar bij kopers niet in dat ze gewoon te veel geld betaald hebben, dat ze zich hebben laten naaien door de banken en de vastgoedmaffia. Jullie met je gesubsidieerde leningen willen gewoon je geweten sussen![]()
"Ja maar..... jullie zijn net zo goed gesubsidieerd hoor"
![]()
![]()
Volgens mij zijn de woningbouwverenigingen aardig geholpen in het verleden. Daarbij hadden de verschillende woningbouwverenigingen peperdure projecten die mislukten (die boot in rotterdam ofzo) en bestuurders/managers die lekker uit de kas grepen. Nu moeten ze verplicht iets aan de achterstandsbuurten doen en nu beginnen ze te piepen dat ze geen geld hebben. De huurwereld is geen haar beter dan de koop.quote:Op maandag 3 januari 2011 17:10 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Corporaties worden niet meer gesubsidieerd, al jaren niet meer. Hoe kan het dan dat mijn corporatie gewoon 30 miljoen kan investeren? Gewoon omdat ze betaalbaar kunnen bouwen omdat ze niet de mega winsten hoeven te maken die de vastgoedmaffia wel wenst op te strijken. Dit prijsvoordeel geven ze gewoon door aan de huurder. Jullie klagen toch ook niet als de mediamarkt je een goedkoop TV toestel verkoopt? Koop je dan een gesubsidieerd toestel? Het wil er maar bij kopers niet in dat ze gewoon te veel geld betaald hebben, dat ze zich hebben laten naaien door de banken en de vastgoedmaffia. Jullie met je gesubsidieerde leningen willen gewoon je geweten sussen![]()
"Ja maar..... jullie zijn net zo goed gesubsidieerd hoor"
![]()
![]()
Ja, die discussie laait weer op: http://www.omroepgelderla(...)oop-huurwoningen.htmquote:Op maandag 3 januari 2011 19:26 schreef snabbi het volgende:
[..]
Dat ze niet meer gesubsidieerd worden klopt. De woningen die ze bezit zijn in het verleden wel gefinancieerd of mede-gefinancieerd door de overheid. Sinds de overheid overigens geen subsidie meer verstrekt zijn veel corporaties overgegaan op het slopen van de goedkopere woningen en het plaatsen van nieuwe duurdere woningen.
http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2004-2005/sloop-2.html
Misschien rekent het gemeentelijk grondkartel (VNG) wel teveel geld voor bouwkavels. Weer zo'n stukje zeepbel dat ooit gaat leeglopen, want vroeg of laat hebben gemeenten geld nodig en dan zakken ze met hun kavelprijzen.quote:Op maandag 3 januari 2011 19:48 schreef Bayswater het volgende:
Daarbij zijn de grondprijzen waarvoor de gemeente de grond verkocht heeft aan corporaties ivm sociale woningbouw altijd erg laag geweest (tot gratis toe). Ook een vorm van subsidie.
Muhahaha, mijn geweten sussen? Je begrijpt er écht geen hout van hequote:Op maandag 3 januari 2011 17:10 schreef xenobinol het volgende:
Jullie met je gesubsidieerde leningen willen gewoon je geweten sussen![]()
En je geweten dat je woning in prijs daalt?quote:Op maandag 3 januari 2011 21:14 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Muhahaha, mijn geweten sussen? Je begrijpt er écht geen hout van he
Het doet mijn geweten echt niets (NIETS!) dat jouw woning niet gesubsidieerd is en de mijne (als je dat zo wilt noemen, HRA) wel. Sterker nog... ik vindt het wel mooi
Jij kiest er helemaal zelf voor om elke maand je geld weg te gooien, niets op te bouwen en niet te willen kopen. Dat ik een andere keus maak hoef ik me niet schuldig over te voelen. Medelijden met jou, dat wel een beetje ja. Maar dat staat helemaal los van mijn geweten
Leg mij eens uit hoe ik daar last van zou hebben? Mijn auto is ook in waarde gedaald sinds ik hem kocht ging leasen. Het broodje dat ik vanmorgen kocht (2,75!!) is nu helemaal niets meer waard. Lig ik ook niet wakker van.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:29 schreef Bumbu het volgende:
En je geweten dat je woning in prijs daalt?
Dat zeg ik omdat jij dit zegt:quote:Op maandag 3 januari 2011 21:31 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Leg mij eens uit hoe ik daar last van zou hebben? Mijn auto is ook in waarde gedaald sinds ik hem kocht ging leasen. Het broodje dat ik vanmorgen kocht (2,75!!) is nu helemaal niets meer waard. Lig ik ook niet wakker van.
Ze moeten toch ergens de verbouwing van het gemeentehuis en de lokale schouwburg van betalenquote:Op maandag 3 januari 2011 20:51 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Misschien rekent het gemeentelijk grondkartel (VNG) wel teveel geld voor bouwkavels. Weer zo'n stukje zeepbel dat ooit gaat leeglopen, want vroeg of laat hebben gemeenten geld nodig en dan zakken ze met hun kavelprijzen.
Uh nee. Misschien eind van de maand als de HRA binnen is. Dan heb ik weer kwartjes genoeg. Nou ja, 20+5 cents dan. Misschien zelfs één met Xeno's hoofd er opquote:Op maandag 3 januari 2011 21:38 schreef Bumbu het volgende:
Dat zeg ik omdat jij dit zegt:
"Jij kiest er helemaal zelf voor om elke maand je geld weg te gooien, niets op te bouwen en niet te willen kopen. "
er klopt dus iets niet.... valt het kwartje al?
Aap. Gekocht van Zeepbel, uit de webshop op zijn site.quote:Wat voor broodje was het trouwens?
So what.... ken je de premie koopwoningen nog? Mijn God wat is er toen met geld gesmeten naar de BB'ers en ander tuig dat nu zijn afgeleefde troep voor megalomane prijzen aan de jeugd probeert te slijten. Hoezo...... "wij hebben het land opgebouwd", ze hebben op de pof geleefd en nu proberen ze de jongeren ook nog eens finaal uit te wringenquote:Op maandag 3 januari 2011 19:51 schreef Freak188 het volgende:
Volgens mij zijn de woningbouwverenigingen aardig geholpen in het verleden. Daarbij hadden de verschillende woningbouwverenigingen peperdure projecten die mislukten (die boot in rotterdam ofzo) en bestuurders/managers die lekker uit de kas grepen. Nu moeten ze verplicht iets aan de achterstandsbuurten doen en nu beginnen ze te piepen dat ze geen geld hebben. De huurwereld is geen haar beter dan de koop.
krijg je daarvoor een hele aap op je broodje?quote:Op maandag 3 januari 2011 21:45 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Uh nee. Misschien eind van de maand als de HRA binnen is. Dan heb ik weer kwartjes genoeg. Nou ja, 20+5 cents dan. Misschien zelfs één met Xeno's hoofd er op
[..]
Aap. Gekocht van Zeepbel, uit de webshop op zijn site.
Mijn gelaat zou erg goed staan op het muntgeldquote:Op maandag 3 januari 2011 21:45 schreef Whuzz het volgende:
Uh nee. Misschien eind van de maand als de HRA binnen is. Dan heb ik weer kwartjes genoeg. Nou ja, 20+5 cents dan. Misschien zelfs één met Xeno's hoofd er op
Ja, en als er meer priussen gaan rijden moeten we nog meer bezuinigen. Of schuiven dat gebeurt veel vaker in de politiek. Alles in stand houden en schuiven.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:04 schreef Bumbu het volgende:
FF een vraagje vraagje tussendoor.
Nu kost de HRA 1 miljard per maand. We moeten ongeveer 18 miljard gaan bezuinigen. Als de rente nou van (ongeveer) 5% naar 7.5% gaat stijgen moeten we dan weer 0.5 x 12 = 6 miljard gaan bezuinigen?
Jij kent zeepbel kennelijk niet. Die maakt broodjes aap zo groot als het huurkrot van Xeno. Soort van sociale huurbroodjes. Dikke subsidie, dus veel aap voor je geld. En omdat dat zo belangrijk is komt hij ze hier elke dag spammen.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:46 schreef Bumbu het volgende:
krijg je daarvoor een hele aap op je broodje?
Oh crap, ik lease een prius. Dus nu moet Xeno dubbel bezuinigen vanwege mij. Wat een mooie dag vandaagquote:Op maandag 3 januari 2011 21:49 schreef Sjabba het volgende:
Ja, en als er meer priussen gaan rijden moeten we nog meer bezuinigen. Of schuiven dat gebeurt veel vaker in de politiek. Alles in stand houden en schuiven.
Misschien zelfs wel een beursgorillaquote:Op maandag 3 januari 2011 21:46 schreef Bumbu het volgende:
krijg je daarvoor een hele aap op je broodje?
quote:Op maandag 3 januari 2011 21:45 schreef Whuzz het volgende:
Aap. Gekocht van Zeepbel, uit de webshop op zijn site.
Dat lijkt me sterk. Die snapt het namelijk wél en maakt dikke winst. Kunnen we van zeepsoppie niet zeggenquote:
De beste broodjes aap worden anders nog steeds gesmeerd door Ger Hukker. Die oude beer kan kan smeren voor tweequote:
De beursgorilla levert het bewijs dat je werkelijk niets van beleggen hoeft te snappen om er geld mee te verdienen.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:53 schreef Whuzz het volgende:
Dat lijkt me sterk. Die snapt het namelijk wél en maakt dikke winst. Kunnen we van zeepsoppie niet zeggen
Dus je rijdt met een broodje beursgorilla (van 2.75 )in je leasebak en 's avonds verkondig je dat je huis niet minder waard wordt volgens mij klopt er nog steeds iets niet......quote:Op maandag 3 januari 2011 21:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Misschien zelfs wel een beursgorilla
Je bent in de war met Whuzz, die rijdt vast in een leasebak en heeft een veels te dure koopwoningquote:Op maandag 3 januari 2011 22:00 schreef Bumbu het volgende:
Dus je rijdt met een broodje beursgorilla (van 2.75 )in je leasebak en 's avonds verkondig je dat je huis niet minder waard wordt volgens mij klopt er nog steeds iets niet......
Ik zal even voor Whuzz antwoorden: "als dat gebeurt ben ik zo ontzettend de lulquote:(1)Trouwens hier zijn huizen van ongeveer 205k gekelderd naar 175k en worden nog steeds niet verkocht....
(2)In de jaren 80 is de huizenmarkt ook ingestort.
(3)Mensen mogen niet meer zo veel lenen
(4)enz enz
Waarom denk jij dat de huizenmarkt niet inzakt?
Kan prima, gewoon even zijn jasje langs je kiezen raggenquote:kun je trouwens met een broodje beursgorilla direct je tanden flossen? Nu heb ik weer honger maar nog ff wat eten voor het slapen gaan.
Ik heb nergens gezegd dat mijn huis niet minder waard wordt. Dat zou best kunnen. Ik heb alleen gezegd dat me dat niet boeit. Ik woon er immers in, wat maakt mij het uit dat het minder waard wordt?quote:Op maandag 3 januari 2011 22:00 schreef Bumbu het volgende:
Dus je rijdt met een broodje beursgorilla (van 2.75 )in je leasebak en 's avonds verkondig je dat je huis niet minder waard wordt volgens mij klopt er nog steeds iets niet......
Waarom denk jij dat de huizenmarkt wel inzakt?quote:Waarom denk jij dat de huizenmarkt niet inzakt?
Als je voor mij kunt antwoorden, kun je me dan ook uitleggen waarom ik ontzettend de lul zou zijn?quote:Op maandag 3 januari 2011 22:05 schreef xenobinol het volgende:
Ik zal even voor Whuzz antwoorden: "als dat gebeurt ben ik zo ontzettend de lul
Het blijft natuurlijk een gok, maar waarom denk jij dat de koopmarkt weer gaat opkrabbelen?quote:Op maandag 3 januari 2011 22:08 schreef Whuzz het volgende:
Als je voor mij kunt antwoorden, kun je me dan ook uitleggen waarom ik ontzettend de lul zou zijn?
Ik zeg nergens dat ik dat denk. Ik weet het niet, zoals je zelf al zegt, het is een gok.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:11 schreef xenobinol het volgende:
Het blijft natuurlijk een gok, maar waarom denk jij dat de koopmarkt weer gaat opkrabbelen?
Dat weet hij zelf ook niet, maar als Zeepbel het zegt zal het wel zo zijn.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:14 schreef Whuzz het volgende:
Maar leg me nou eens uit waarom ik zo onwijs de lul ben als mijn huis in waarde daalt?
Daar had ik nog niet bij stilgestaan, inderdaad het kan erger..... heel veel ergerquote:Op maandag 3 januari 2011 18:22 schreef Basp1 het volgende:
Wacht maar tot de aftakeling van de vinex wijken begint.
Idd. En ze doen beiden hetzelfde. Als ze het niet meer weten, dan antwoorden ze gewoon niet en zetten de langspeelplaat weer opquote:Op maandag 3 januari 2011 22:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Dat weet hij zelf ook niet, maar als Zeepbel het zegt zal het wel zo zijn.
Los je af? Weet je zeker dat je verzekerd bent van inkomen gedurende de looptijd van je hypotheek? Kan de bank het verschil in de geleende som en de werkelijke waarde per direct opeisen? Allemaal risico's die een stuk kleiner zijn als prijzen stijgen of gelijk blijven. De vraag is dus of je overwaarde hebt en hoeveel.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:14 schreef Whuzz het volgende:
Maar leg me nou eens uit waarom ik zo onwijs de lul ben als mijn huis in waarde daalt?
Jij hebt of een kort geheugen of je kan niet begrijpend lezen. Mmm.... in jouw geval betekend het waarschijnlijk dat je de realiteit ontkentquote:Op maandag 3 januari 2011 22:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat weet hij zelf ook niet, maar als Zeepbel het zegt zal het wel zo zijn.
Broodje aap met mango chilli sausquote:Op maandag 3 januari 2011 22:28 schreef Whuzz het volgende:
Idd. En ze doen beiden hetzelfde. Als ze het niet meer weten, dan antwoorden ze gewoon niet en zetten de langspeelplaat weer op
Broodje...Aap...Broodje...Aap...Broodje...Aap...Broodje...Aap...(75 toeren)...BroodjeAapBroodjeAapBroodjeAapBroodjeAapBroodjeAapBroodjeAap
10% aflossingsvrij, rest wordt afgelost. Die 10% ook als dat fiscaal gunstig blijkt. Hypotheek is minder dan de 112% norm, met NHG.quote:
Niemand is denk ik 100% zeker van zijn inkomen, maar ik werk in een sector waar zelfs in de crisis zat werk was, heb mijn inkomen 100% afgedekt voor arbeidsongeschiktheid en genoeg spaargeld. Daarnaast is de hypotheek op alleen mijn salaris gebaseerd. Dus met salaris vriendin + een of andere uitkering is het ook nog te doen.quote:Weet je zeker dat je verzekerd bent van inkomen gedurende de looptijd van je hypotheek?
Nee, dat kan slechts als ik achterstallige betalingen heb.quote:Kan de bank het verschil in de geleende som en de werkelijke waarde per direct opeisen?
Het leven is nooit 100% risicoloos. Je moet zorgen dat de risico's die je neemt acceptabel zijn. Mensen die zich door angst laten leiden die... nou ja... die wonen heeeel lang in een huurhuis zullen we maar zeggenquote:Allemaal risico's die een stuk kleiner zijn als prijzen stijgen of gelijk blijven. De vraag is dus of je overwaarde hebt en hoeveel.
Vrijwel iedereen lost minimaal 50% af.quote:
Zal vast een verzekering aan vast hangen.quote:Weet je zeker dat je verzekerd bent van inkomen gedurende de looptijd van je hypotheek?
Aangezien het aflosdeel ook verpand is (als ik dat zo goed omschrijf) gaat dat pas spelen als de woning minder dan 50% van de openstaande hypotheekschuld waard wordt. Tot die tijd is er voor de bank geen vuiltje aan de lucht.quote:Kan de bank het verschil in de geleende som en de werkelijke waarde per direct opeisen?
Ik denk alle 3 tegelijk. (Of gaat dat je bevattingsvermogen te boven?quote:Op maandag 3 januari 2011 22:37 schreef xenobinol het volgende:
Jij hebt of een kort geheugen of je kan niet begrijpend lezen. Mmm.... in jouw geval betekend het waarschijnlijk dat je de realiteit ontkent
Heb ik alle begrip voor, zou ik in jouw plaats ook last van hebben.quote:
Omdat je dat al jaren schreeuwt wellicht?quote:Waarom zou je als starter nu een huis gaan kopen in een neergaande markt? Waarom niet minstens een jaar wachten?
En extragratis doe ik er nog een paar bij:quote:Op maandag 3 januari 2011 22:50 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Wat een frustraties.. Niemand heeft jullie verplicht 300000euro te lenen voor een middenwoning in een Vinex wijk....
Waarom zou je als starter nu een huis gaan kopen in een neergaande markt? Waarom niet minstens een jaar wachten?
1) Omdat ik een groter huis nodig had vanwege gezinsuitbreiding en sommige uitbreidingen niet een jaar kunnen wachten
2) Omdat de beschikbare huurhuizen duurder, kleiner en lelijker waren
3) Omdat ik niet langer mijn geld aan een huurbaas wilde doneren
4) Omdat de rente laag is en ik die lang kon vastzetten
5) Omdat ik de stijgende huurprijs zat was
Ik zal ze even voor de mensen op dit forum invullenquote:Op maandag 3 januari 2011 22:50 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Waarom zou je als starter nu een huis gaan kopen in een neergaande markt? Waarom niet minstens een jaar wachten?
1)
2)
3)
4)
5)
Geef er eens één waarbij je er niet naast zat?quote:Op maandag 3 januari 2011 23:03 schreef xenobinol het volgende:
Mmm... zo ver zat ik er kennelijk niet eens naast. Dat streelt mijn ego
En dan zeg je dat ik moeite heb met begrijpend lezen.......quote:Op maandag 3 januari 2011 23:03 schreef xenobinol het volgende:
Mmm... zo ver zat ik er kennelijk niet eens naast.
Als we dan toch reclame gaan maken heb ik hier nog een gelijkwaardige site voor je:quote:Op maandag 3 januari 2011 23:01 schreef xenobinol het volgende:
Dat laatste is geen spam sjabba... dat heet reklame
500? Dat zijn nog niet eens de schrijnende gevallen. In veel steden kun je voor 500 echt geen fatsoenlijk huis huren. In Eindhoven praat je eerder over 800 euro voor een rijtjeshuis uit 1970 in een buurt waar de velgen onder je auto worden weggejat...quote:Op dinsdag 4 januari 2011 08:52 schreef meth77 het volgende:
Sociale woningcorporaties verhuren woningen die ze in 1965 voor 12.000 gulden hebben laten bouwen, voor 500 euro per maand in 2010.
Precies. Het is waanzin om huurders te laten betalen voor de Nederlandse vastgoedbubble.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 08:52 schreef meth77 het volgende:
Sociale woningcorporaties verhuren woningen die ze in 1965 voor 12.000 gulden hebben laten bouwen, voor 500 euro per maand in 2010.
Dit is publiek vermogen lijkt me.\
In omringende landen zijn die huizen nu 80.000 a 120.000 euro waard, dat ze hier door de HRA aftrek van de overheid 200.000 euro opbrengen heeft niets met de huurders te maken
Ik heb begrepen dat gisteren officieel de vergrijzing is begonnen dus de trek naar Spanje kan beginnen.
Nee, het is waanzin dat huurders (zoals Xenomanda en Zeepsop) hier in trappen. Maar goed, mij hoor je niet klagenquote:Op dinsdag 4 januari 2011 09:34 schreef LXIV het volgende:
Precies. Het is waanzin om huurders te laten betalen voor de Nederlandse vastgoedbubble.
Dat komt nogquote:Op dinsdag 4 januari 2011 09:55 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Nee, het is waanzin dat huurders (zoals Xenomanda en Zeepsop) hier in trappen. Maar goed, mij hoor je niet klagen
Wanneer precies en waarom? Dan kan ik die van aan het rijtje Xenomanda's Voorspellingen toevoegen en je uitlachen als ook deze weer niet uit komtquote:
Daarom heeft men ook het huurpuntensysteem uitgevonden, waardoor onafhankelijk van de huiskosten een huurprijs berekent wordt.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 09:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Precies. Het is waanzin om huurders te laten betalen voor de Nederlandse vastgoedbubble.
Het huurpuntensysteemquote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Daarom heeft men ook het huurpuntensysteem uitgevonden, waardoor onafhankelijk van de huiskosten een huurprijs berekent wordt.
En elke thermostaat kraan levert ook 1 punt op.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:44 schreef xenobinol het volgende:
Het huurpuntensysteem![]()
volgens dit systeem is een fonteintje in het toilet een volwaardige wastafel![]()
Mijn huurbaas mag volgens dit fantastische systeem wel 850 euro voor mijn woning vragen, toen ik ze hier op aansprak moesten ze toegeven dat het systeem volslagen krankzinnig is. Mijn corporatie hanteert daarom een reductie naar 60% van de maximale huurprijs, geeft toch wel aan dat het systeem niet deugd
Als je voortplantingsdrang als iets negatiefs ziet laat ik de discussie liever een paar generaties rusten.quote:Op maandag 3 januari 2011 23:01 schreef xenobinol het volgende:
[..]
2. Omdat mijn vriendin persé wil werpen en ik geen ruggengraat heb haar dit te ontzeggen
Dus jij huurt voor ongeveer 510 euro? SCHEEFHUURDER!!!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:44 schreef xenobinol het volgende:
[..]
volgens dit systeem is een fonteintje in het toilet een volwaardige wastafel![]()
Mijn huurbaas mag volgens dit fantastische systeem wel 850 euro voor mijn woning vragen, toen ik ze hier op aansprak moesten ze toegeven dat het systeem volslagen krankzinnig is. Mijn corporatie hanteert daarom een reductie naar 60% van de maximale huurprijs, geeft toch wel aan dat het systeem niet deugd
Oi. Ik ben het een keer eens met Xeno. Did hell just freeze over?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:44 schreef xenobinol het volgende:
quote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:52 schreef antfukker het volgende:
[..]
Dus jij huurt voor ongeveer 510 euro? SCHEEFHUURDER!!!
Dat is dus het gevolg van schaarste, ik weet ook wel dat dit in grote delen van de randstad speelt en dat hier dus enorm misbruik van wordt gemaakt. De oplossing zou moeten zijn dat de overheid ernaar streeft om toch voldoende betaalbare woonruimte beschikbaar te stellen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:59 schreef Whuzz het volgende:
Oi. Ik ben het een keer eens met Xeno. Did hell just freeze over?
Netjes van je corporatie dat ze die 60% grens hebben, maar dat zul je in regio's waar mensen graag willen wonen bijna niet zien. Gewillige schapen zat, dus als jij klaagt over 850 euro huur voor een krot met een fontijntje dat als wastafel gerkend wordt, dan huur je het huis toch niet? Next!
Een nieuwbouw appartement van zo'n 70m2 kost hier bij de corporatie zo'n 390 euro per maand. Deze worden gebouwd om jongeren in de regio te houden, men begint langzaam maar zeker te beseffen dat vergrijzing destructief is voor de economie in de regio. Je hoeft hier eigenlijk nooit langer dan 1 jaar op een wachtlijst te staan voor een sociale huurwoning en de komende jaren gaan ze flink bijbouwen. De bouwplannen gaan zich richten op jongeren en bejaarden, de woningvoorraad voor de fase die daartussen zit is kennelijk hoog genoeg.quote:Zoals ik al eerder vertelde, het appartement dat ik verlaat aan het eind deze maand (klein, slecht onderhouden, ongeisoleerd) heeft een huurprijs in de catagorien die Xeno net noemt (en die dus niet veel onder mijn nieuwe hypotheeklasten liggen). Die prijs is dus schandalig voor wat het huis biedt en daar gaat gewoon 6% bovenop voor de volgende huurder...
Ik meldde begin December dat ik zou gaan verhuizen, een week later stond de verhuurder op de stoep met 30 potentiele nieuwe huurders.
Flevoland heeft natuurlijk als voordeel dat er enorm veel ruimte is, zowel Almere, Dronten en Zeewolde hebben grote bouwplannen lopen, probleem is dat ze voor de verkeerde doelgroep bouwen. Kwam de nieuwbouw vraag een paar jaar geleden vooral uit de hoek van de doorstromers... nu zullen ze zich moeten richten op starters. Nieuwbouw tot zo'n 160k v.o.n. loopt als een speer, daarboven zit heb volkomen vast.quote:Tja, ik snap ze wel. Ik was ook al lang blij dat ik IETS kon krijgen in de buurt waar ik wezen moest toen ik nog geen hypotheek kon krijgen en geen kans maakte op de sociale huurmarkt. Ik had toen ook geen keus. Nu ik die wél heb, voor mij 30 anderen...
Da's best een nette prijs. Voor die prijs heb je hier een kamer waarbij je sanitair met 3 man deelt.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:39 schreef xenobinol het volgende:
En dat is een vrij forse huur in deze regio, de huren voor gezinswoningen beginnen hier vanaf 400 euro en lopen op tot 600 euro.
Voor die prijs heb je hier in de vrije sector een kamer met eigen toilet en keukenblokje.quote:Vanaf zo'n 650 euro kun je hier in de vrije sector huren, je woont dan wel in een veel modernere woning met lagere energielasten en meestal op een betere locatie.
Ah. Nu snap ik het ja.quote:hier in Dronten
Rara, waarom?quote:nog tientallen nieuwe huurwoningen en appartementen leeg
Yay! En dan in de tussentijd maar even niet werken ofzo?quote:en vanaf 2012 kun je gewoon de trein pakken naar de randstad.
Had dat niet het afgelopen jaar al heel evident moeten worden met 30% daling? Maar goed, dat kun je natuurlijk elk jaar weer herhalenquote:De 'marktwaarde' van woningen is voornamelijk gebaseerd op een zeepbel en de komende jaren zal dit ook heel evident gaan worden.
Aanvragen staat vrij. Veel plezier met de huurverhoging in 2011!quote:Ik ga dit jaar maar eens huursverlaging aanvragen
quote:GEVOLGEN INKOMENSGRENS VOOR WONINGZOEKENDEN
De overheid heeft, op basis van de Europese regelgeving, beslist dat per 1 januari 2011 de woningcorporaties 90% van hun sociale woningen (met huurprijs van maximaal 652,52 per maand) moeten verhuren aan mensen met een jaarinkomen van minder dan ¤ 33.614 (bruto per huishouden). De landelijke maatregel heeft geen gevolgen voor de huidige huurders, maar wel bij nieuwe verhuringen. Woningcorporaties moeten kunnen aantonen dat zij zich aan de regels van de inkomensgrens houden. Dat betekent dat OFW voortaan bij het tekenen van het huurcontract de nieuwe huurder vraagt naar zijn/haar (gezamenlijke) jaarinkomen. Het gaat daarbij om het (geschatte) inkomen voor het aankomende kalenderjaar. De nieuwe huurder moet bij toewijzing van de woning een inkomensverklaring tekenen en deze onderbouwen met een kopie van de inkomensgegevens, zoals een loonstrook, jaaropgave of uitkeringsspecificatie. Voor mensen die niet in vaste loondienst zijn (zelfstandigen, uitzendkrachten, e.d.) kan dit lastig zijn.
De nieuwe regel betekent ook dat woningcorporaties maximaal 10% van hun sociale huurwoningen mogen verhuren aan mensen met een jaarinkomen dat hoger ligt dan de inkomensgrens van ¤ 33.614. OFW gaat in de loop van 2011 na of zij deze 10% al heeft bereikt en wat het beleid moet zijn voor de aankomende jaren.
Woningcorporaties worden streng gecontroleerd of zij zich aan de maatregel van de inkomensgrens houden. Een accountant gaat de gegevens jaarlijks controleren. Houdt een woningcorporatie zich niet aan de regelgeving, dan mag deze geen leningen meer afsluiten bij het Centraal Fonds Volkshuisvesting (CFV) en moet lenen tegen een hoger rentetarief. De voordelige leningen hebben woningcorporaties nodig om te investeren in nieuwbouw van sociale woningen en maatschappelijk vastgoed. Als corporaties meer kosten aan rente moeten betalen, gaat dat ten koste van de investeringen in deze projecten.
De verwachting is dat, door de nieuwe regels, het voor mensen uit de middeninkomens lastig wordt om een betaalbare huurwoning te vinden nu zij nauwelijks meer een woning bij de woningcorporatie kunnen huren.
Het is dus begrijpelijk dat ik constateer dat jouw omgeving je beoordelingsvermogen heeft aangetastquote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:58 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Da's best een nette prijs. Voor die prijs heb je hier een kamer waarbij je sanitair met 3 man deelt.
[..]
Voor die prijs heb je hier in de vrije sector een kamer met eigen toilet en keukenblokje.
Het valt hier best mee hoor, frisse lucht, ruimte en de mensen komen uit alle windstreken. Aangezien je hier weinig last hebt van files kan je heel snel op je werk zijn in de randstad. Er wonen hier een hoop mensen met een baan in de regio's rond 020, 033, 038 en 040, de laatste 10 kilometer in de randstad kost kwa tijd meestal meer dan de 50 km die daarvoor kwam. Ik heb vrienden in de randstad die net zo lang over de reis naar hun werk in dezelfde stad doen als ikquote:Ah. Nu snap ik het ja.
[..]
Rara, waarom?
Ik gef je vast één tip, het ligt niet aan het aanbod...
Zoek gewoon even een baantje in de buurt of koop een goedkope auto.quote:Yay! En dan in de tussentijd maar even niet werken ofzo?
Jij noemt het ineenstorten van de koopmarkt geen evident bewijs dat er iets heel erg mis isquote:Had dat niet het afgelopen jaar al heel evident moeten worden met 30% daling? Maar goed, dat kun je natuurlijk elk jaar weer herhalen
Ik denk dat de meeste randstedelingen nooit buiten de grenzen van hun stad komen, tja... als je zo graag in een bezemkast op zolder in de buurt van je ouders, vrienden en familie wilt blijven wonen voor een premium-plus prijs dan houdt ik je niet tegenquote:Aanvragen staat vrij. Veel plezier met de huurverhoging in 2011!
Natuurlijk zijn er regio's waar je voor weinig geld leuk kunt huren. Daar zou ik dan ook nooit een huis kopen. Maar daar wil ik niet wonen. Daar is mijn werk niet, ik vindt het daar niet mooi, en met mij geld dat voor heel mensen.
Probleem is dat de betere betaalbaarheid mogelijk is gemaakt door de HRA en lage rentestand, beiden zijn gewoon niet houdbaar. De grens van de betaalbaarheid is bereikt en zodra 1 van beiden factoren ook maar wat ongunstiger word dan zijn de rapen gaar. Oeps.... dat is dus eigenlijk nuquote:Waar ik wél wil wonen zijn bijna geen normale huurhuizen te krijgen, dus is het (zeker in deze tijd, qua aanbod) beter, luxer en goedkoper om te kopen. En dat is precies wat ik al drie topics roep, het is niet zo zwart-wit. Er zijn honderden factoren die een rol spelen in de bepaling of het beter is om te huren of te kopen.
Dat is geen enkel probleem dus, de meeste gezinswoningen worden hier verhuurt aan singles en die net van school af zijn en geen modaal salaris verdienen een andere grote groep zijn uitkeringsgerechtigdenquote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:03 schreef HansvD het volgende:
Xeno, maar niet meer verhuizen.
Zie persbericht van je WBV.
Ja, daar heb je in je leeggelopen Dronten geen last van, dat snappen nu wel.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:25 schreef xenobinol het volgende:
Ik zal voor de grap binnenkort eens een balletje opgooien bij de corporatie over een andere woning in dezelfde prijsklasse. Ben benieuwd hoe 'vast' ik in mijn huurkotje zit?
Ik kan ook nog verhuizen naar Lelystad (goedkoper) of Zeewolde (zelfde prijsniveau).... ga je nu ook beweren dat ik vastzit in Flevolandquote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:28 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ja, daar heb je in je leeggelopen Dronten geen last van, dat snappen nu wel.
Je zit dan ook niet gevangen in die ene huurwoning, maar in Dronten zelf...
Probeer dat eens voor hetzelfde geld...quote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:40 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik kan ook nog verhuizen naar Lelystad (goedkoper) of Zeewolde (zelfde prijsniveau).... ga je nu ook beweren dat ik vastzit in Flevoland![]()
In dat geval zit ik liever vast in een centraal gelegen provincie dan in een oude tochtige bezemkast met gedeeld sanitair
Het is wél het einde van die door jou zo bejubelde flexibiliteit. Jij zit dus net zo vast in je huurhuis vanaf nu als ik in mijn koophuis. Als jij wilt verhuizen móet je de vrije sector in vanaf nu. En dan ga je net zoveel aan huur betalen als je aan hypotheeklast zou hebben wanneer je zou kopen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:23 schreef xenobinol het volgende:
Dat is geen enkel probleem dus, de meeste gezinswoningen worden hier verhuurt aan singles en die net van school af zijn en geen modaal salaris verdienen een andere grote groep zijn uitkeringsgerechtigden![]()
Die mensen die wel buiten de inkomenseisen vallen zijn bij lange na geen 10%, maar dat was al eens in de media gebracht. Saai.... uiteraard en daarom hoor je daar ook niemand over
In wezen verandert er niet zoveel, want of je nu helemaal geen kans maakt of 6 jaar lang op een wachtlijst staat, flexibel is het in beide gevallen niet.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:48 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Het is wél het einde van die door jou zo bejubelde flexibiliteit. Jij zit dus net zo vast in je huurhuis vanaf nu als ik in mijn koophuis. Als jij wilt verhuizen móet je de vrije sector in vanaf nu. En dan ga je net zoveel aan huur betalen als je aan hypotheeklast zou hebben wanneer je zou kopen.
Dezelfde situatie waarin ik zat toen ik besloot dat ik voor hetzelfde geld dan liever in een mooi koophuis woon dan in een huurkrot.
Maar mijn aanbod geld nog steeds. Als je straks wilt verhuizen en je kunt je nieuwe vrijesectorhuur niet betalen mag je mijn oprit komen vegen hoor. Dat zakcentje kan net het verschil voor je maken
Ze mogen nog steeds 10% aan mensen met een hoger inkomen verhuren, dus met dat slot zal het wel heel erg meevallen. Ieder jaar mag men dus 10% van het totaal vrij te komen woningen blijven verhuren aan mensen met een inkomen boven 33k, de regel geld namelijk alleen voor nieuw te verhuren woningenquote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:48 schreef Whuzz het volgende:
Het is wél het einde van die door jou zo bejubelde flexibiliteit. Jij zit dus net zo vast in je huurhuis vanaf nu als ik in mijn koophuis. Als jij wilt verhuizen móet je de vrije sector in vanaf nu. En dan ga je net zoveel aan huur betalen als je aan hypotheeklast zou hebben wanneer je zou kopen.
Dezelfde situatie waarin ik zat toen ik besloot dat ik voor hetzelfde geld dan liever in een mooi koophuis woon dan in een huurkrot.
Er zijn zoveel betere manieren om geld te verdienen, maak je over mij maar geen zorgenquote:Maar mijn aanbod geld nog steeds. Als je straks wilt verhuizen en je kunt je nieuwe vrijesectorhuur niet betalen mag je mijn oprit komen vegen hoor. Dat zakcentje kan net het verschil voor je maken
Yup, die 10% mogen ze nog aan jou en 100000 anderen verhuren. Dan heb je dus dezelfde situatie als hier in Eindhoven, voor dat ene betaalbare huis dat ze nog aan je mogen verhuren komen dan 30+ aanmeldingen. Veel plezier op de wachtlijst!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:55 schreef xenobinol het volgende:
Ze mogen nog steeds 10% aan mensen met een hoger inkomen verhuren, dus met dat slot zal het wel heel erg meevallen. Ieder jaar mag men dus 10% van het totaal vrij te komen woningen blijven verhuren aan mensen met een inkomen boven 33k, de regel geld namelijk alleen voor nieuw te verhuren woningen
Hoe kom je erbij dat ze jaarlijks 10% mogen verhuren aan bovenmodaal verdieners?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:55 schreef xenobinol het volgende:
Ze mogen nog steeds 10% aan mensen met een hoger inkomen verhuren, dus met dat slot zal het wel heel erg meevallen. Ieder jaar mag men dus 10% van het totaal vrij te komen woningen blijven verhuren aan mensen met een inkomen boven 33k, de regel geld namelijk alleen voor nieuw te verhuren woningen
Als er 30+ aanmeldingen zijn vissen er 29+ mensen achter het net, dus wat maakt zo'n regel dan nog uit? Het is niet zo dat deze regel zorgt voor meer huisvesting, het verhoogd hooguit de kans voor een bepaalde inkomensklasse om iets eerder in aanmerking te komen voor een woning. Stop toch eens met die masochistische neigingen en verhuis gewoon naar een plaats waar je wel lekker kan wonen. Van mij mogen er best wat Brabanders naar Dronten komen, kunnen we hier ook weer eens gezellig carnaval vierenquote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:57 schreef Whuzz het volgende:
Yup, die 10% mogen ze nog aan jou en 100000 anderen verhuren. Dan heb je dus dezelfde situatie als hier in Eindhoven, voor dat ene betaalbare huis dat ze nog aan je mogen verhuren komen dan 30+ aanmeldingen. Veel plezier op de wachtlijst!
Waarom zouden brabanders in zo'n nieuwerwets dorp willen gaan wonen als ze nu al in de buurt van hun werk wonen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 13:03 schreef xenobinol het volgende:
Van mij mogen er best wat Brabanders naar Dronten komen, kunnen we hier ook weer eens gezellig carnaval vieren
Die 29 zijn allemaal ex-scheefhuurders die voor een duppie willen wonen, waardoor mensen met een écht laag inkomen dat niet fatsoenlijk kunnen. Daar is die regel voor.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 13:03 schreef xenobinol het volgende:
Als er 30+ aanmeldingen zijn vissen er 29+ mensen achter het net, dus wat maakt zo'n regel dan nog uit?
Welke massochistische neigingen? Ik ben al aan het verhuizen naar een andere plaats, naar een grotere, nieuwere en beter ingerichte woning voor vrijwel dezelfde netto maandlasten. Niets massochistisch aan. Eerder hedonistich.quote:Stop toch eens met die masochistische neigingen en verhuis gewoon naar een plaats waar je wel lekker kan wonen.
In Dronten? Daar is geen reet te doen en de halve buurt staat leeg hoor ik net. Ik kijk wel uitquote:Van mij mogen er best wat Brabanders naar Dronten komen, kunnen we hier ook weer eens gezellig carnaval vieren
Huizenverkopers hebben simpelweg geen keuze als ze willen verkopen en ja... het zal inderdaad nog wel even gaan durenquote:
'Huizenverkopers worden reėler'
APELDOORN - Mensen die hun huis willen verkopen, worden steeds meer bewust van de situatie op de huizenmarkt. Dat zegt NVM-makelaar Frank Huibers in Apeldoorn.
Volgens hem vonden mensen het aan het begin van de crisis moeilijk om hun huis voor een lagere prijs te verkopen. Nu raken mensen daar meer aan gewend en zakt de prijs vaak met 5 tot 10 procent.
Huibers verwacht dat het uiteindelijk goedkomt op de woningmarkt, al zal dat wel even duren.
bron: omroep gelderland
Dus het wordt een partijtje vol met belanghebbenden van het instant houden van de zeepbel, consumenten (lees: de mensen die een huis willen kopen) hebben enkel maar belang bij dalende prijzen. Je gaat toch ook niet zeiken bij de mediamarkt dat ze hun TV toestellen te goedkoop verkopen en jouw tweedehands shit nu geen ruk meer waard is? Pernot kan wel roepen dat de prijzen niet teveel mogen dalen maar waar ter wereld worden consumenten niet blij van dalende prijzen? Juist.... de leenkampioenen die nog tot over hun oren in de schulden zitten, die zijn bang voor de deflatiequote:VEH: Overlegorgaan moet woningmarkt uit slop trekken
Een stichting van het wonen' moet bouwers, makelaars, banken, consumentenorganisaties en andere relevante partijen bijeen brengen om de woningmarkt weer op gang te helpen, stelt Vereniging Eigen Huis (VEH).
Deze stichting moet ervoor zorgen dat de problemen op de woningmarkt echt worden aangepakt.
Woningmarkt is van groot economisch belang
"Het probleem van de woningmarkt is te groot om aan de politiek over te laten", aldus directeur Marlies Pernot van VEH. Zij wijst erop dat de woningmarkt een groot economisch belang vertegenwoordigt. De stichting van het wonen' ("een werktitel") geeft geen adviezen, maar voert structureel overleg met de overheid. Zo moet onder meer voorkomen worden dat de overheid een hapsnapbeleid voert waarbij startersleningen of energiesubsidies het ene moment worden ingevoerd om na korte tijd weer te worden afgeschaft. [tk] Geen daling woningwaarde Pernot: "Maatregelen om de woningmarkt uit het slop te trekken, moeten snel en doortastend worden genomen. Langer wachten levert alleen maar meer schade en grotere problemen op. Maar de aanpak van de hypotheekrenteaftrek moet zorgvuldig en over vele jaren gebeuren. Dat is een politiek beladen thema, waar we voorzichtig mee moeten omgaan. De waarde van huizen mag niet plotseling kelderen", benadrukt Pernot.
Doorstroming woningmarkt
Pernot geeft aan dat nu al gestart kan worden met concrete maatregelen om de doorstroming te verbeteren: "Dat kan ook nog eens bijdragen aan het oplossen van het fileprobleem: mensen willen graag dichter bij hun werk wonen, maar kunnen dat niet voor elkaar krijgen."
bron: vastgoed actueel
Problemen problemen problemen... waar hebben we het nou over? Zoals gezegd: je betaald onderhand evenveel huur voor een appartement als voor een koopwoning met tuin. Als een bank jou het bedrag wilt lenen dan is er niks aan de hand. De verkopers zijn er allang achter dat je je huis eerder kwijtraakt als je de vraagprijs verminderd. Dat lijkt me een basaal economisch feit. Maar ja.. voor sommige mensen moet alles goed zijn: locatie en prijs. Maar zo werkt het nou eenmaal niet. Een villa met tuin op het zuiden in hartje Amsterdam is misschien nog wel goedkoper dan iets gelijkwaardigs in Parijs/New York/Frankfurt. Maar ligt het dan aan de HRA?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:23 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus het wordt een partijtje vol met belanghebbenden van het instant houden van de zeepbel, consumenten (lees: de mensen die een huis willen kopen) hebben enkel maar belang bij dalende prijzen. Je gaat toch ook niet zeiken bij de mediamarkt dat ze hun TV toestellen te goedkoop verkopen en jouw tweedehands shit nu geen ruk meer waard is? Pernot kan wel roepen dat de prijzen niet teveel mogen dalen maar waar ter wereld worden consumenten niet blij van dalende prijzen? Juist.... de leenkampioenen die nog tot over hun oren in de schulden zitten, die zijn bang voor de deflatie![]()
Men wil de problemen niet oplossen, men wil de problemen in stand houden zodat de prijzen in stand gehouden kunnen worden. Het probleem van de schaarste oplossen zou immers de prijzen ineen doen zakken, feitelijk wil de VEH ook niet dat mensen kunnen verhuizen om dichter bij hun werk te gaan wonen. Voor deze club voor leenkampioenen is de vraaguitval het probleem niet het feit of mensen wel of niet kunnen verhuizen. Hopelijk zitten de leden er lekker bij want voorlopig gaan de meesten nergens heen.
Wat denk je dat de HRA met het vermogen tot lenen en dus de marktprijs doet?quote:
Als het allemaal aan de HRA ligt, dan zijn er neem ik aan geen landen zonder HRA met een crisis op de huizenmarkt? (*kuch*Spanje*kuch*)quote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:53 schreef xenobinol het volgende:
Wat denk je dat de HRA met het vermogen tot lenen en dus de marktprijs doet?
Zeepbellen ontstaan doordat mensen een grotere sukkel hopen te vinden, maar ook die prijzen kunnen nog eens veel hoger uitvallen door subsidies.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:58 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Als het allemaal aan de HRA ligt, dan zijn er neem ik aan geen landen zonder HRA met een crisis op de huizenmarkt? (*kuch*Spanje*kuch*)
Dan zit ik goed. Als alles misloopt kan ik dus mijn huis met winst aan jou verkopen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 15:20 schreef xenobinol het volgende:
Zeepbellen ontstaan doordat mensen een grotere sukkel hopen te vinden
Huizencrisis komt door de veel te lage rente en de waardevermeerdering die ontstond omdat de betaalbaarheid daalde, daarnaast gaven banken erg makkelijk geld voor vastgoed.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:58 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Als het allemaal aan de HRA ligt, dan zijn er neem ik aan geen landen zonder HRA met een crisis op de huizenmarkt? (*kuch*Spanje*kuch*)
Ik ben juist 1 van die sukkels die niet meedoet aan dit soort spelletjesquote:Op dinsdag 4 januari 2011 15:23 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dan zit ik goed. Als alles misloopt kan ik dus mijn huis met winst aan jou verkopen.
Wat denk je dat een lage rente met het vermogen tot lenen en dus de marktprijs doet?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:53 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wat denk je dat de HRA met het vermogen tot lenen en dus de marktprijs doet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |