Die stem van Urbanus weerhoudt me ervan om het te kijken. Wat een kut stem heeft die. Maar dat vind ik van alle Belgische stemmen...quote:Op woensdag 29 december 2010 00:05 schreef Karstman het volgende:
March of the Penguins
Vooral heel veel mooie plaatjes van de zuidpool en pinguïns enzo. Daardoor heel onderhoudend en af en toe zelfs ontroerend, de babypinguïns zijn zo schattig. Met Urbanus als vertelstem, waarvan ik in het begin iets had van als dit maar niet te melig wordt, maar dat valt reuze mee. Een 8 zeker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Film is onderhoudend en heeft vaart,en verder best vermakelijk als thriller.![]()
7/10
[ Bericht 6% gewijzigd door Mike op 29-12-2010 13:57:40 ]Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
Ik moet zeggen dat de stem van Urbanus wel meevalt en eigenlijk zegt hij ook niet zo heel veel. De mooie beelden maken het een boeiende documentaire.quote:Op woensdag 29 december 2010 12:05 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Die stem van Urbanus weerhoudt me ervan om het te kijken. Wat een kut stem heeft die. Maar dat vind ik van alle Belgische stemmen...
Dan kijk je het origineel, met Morgan Freeman als narrator.quote:Op woensdag 29 december 2010 12:05 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Die stem van Urbanus weerhoudt me ervan om het te kijken. Wat een kut stem heeft die. Maar dat vind ik van alle Belgische stemmen...
Ik vond het een hele goede film. Leuke wegkijker.quote:Op woensdag 29 december 2010 14:01 schreef justmattie het volgende:
13 (2010)
[ afbeelding ]
De trailer zag er aardig uit, maar vond het niet een heel bijzondere film.
Wat ik wel tof vond, was de spanning die de acteurs uitstraalden voor en tijdens elke ''shootinground''
De rol van 50 Cent mag geen naam hebben. Was meer een bijrol.
6,5/10.
Het einde was inderdaad onverwacht.quote:Op woensdag 29 december 2010 16:37 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik vond het een hele goede film. Leuke wegkijker.
Grappig verhaal en toch nog een onverwacht einde.
PS.
Je plaatje doet het niet.
Omdat hij in je cache zit. Plaatjes van moviemeter kun je niet doorlinken.quote:Op woensdag 29 december 2010 16:38 schreef justmattie het volgende:
[..]
Het einde was inderdaad onverwacht.
En ik zie het plaatje hier wel..
Waarom moet een vrouw mij dit vertellenquote:Op woensdag 29 december 2010 16:45 schreef mazaru het volgende:
[..]
Omdat hij in je cache zit. Plaatjes van moviemeter kun je niet doorlinken.
Is deze beter dan de 2010 versiequote:Op woensdag 29 december 2010 17:49 schreef Mainport het volgende:
[..]
Het origineel Tzameti zou iedereen moeten zien. Erg gave, spannende film.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het bekende einde is ook fantastisch, net als de vechtpartij vlak daarvoor. Ik had om de een of andere redenen altijd het idee dat George Stevens een ontzettend oubollige regisseur was, maar ik ga nu toch maar eens meer hem van kijken.
Overigens is Sergio Leone waarschijnlijk ook behoorlijk fan van deze film
9
[/intermezzo]
The Man Who Shot Liberty Valance (John Ford, 1962)
Hoe belangrijk is de waarheid als iedereen de leugen gelooft? Een op zich weinig interessante rol voor Wayne, behalve danSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. En de film moet het ook niet hebben van James Stewart die erg ouderwets aandoet, of Lee Marvin (tjongejonge, die moet veel beter kunnen dan dit). Het zijn andere dingen die deze film in orde maken, en dan vooral het idee waarmee gespeeld wordt. Briljant is het echter allemaal niet.
John Carradine en Andy Devine (de koetsier) uit Stagecoach deden ook nog mee in kleine rollen.
6
The Shootist (Don Siegel, 1976)
De laatste film die Wayne maakte, onder regie van actiemeester Don Siegel, gaat over een stervende revolverheld die zijn laatste dagen slijt in een stadje in Nevada waar alle sporen van het westen langzaam verdwijnen. Wayne's personage probeert de verheerlijking van zijn figuur tegen te houden, en het was verfrissend om te zien hoe er met de dood wordt omgegaan in deze western.
Eerlijk gezegd vond ik dit de beste van de Wayne's die ik gezien had, omdat Wayne zelf heel anders lijkt te acteren, veel meer naturel en minder bombastisch. Het is in feite ook geen western, maar meer een drama, en ik was verbaasd over hoe goed Wayne in staat was om een stervende man te spelen. Lauren Bacall was ook erg goed, jammer van Ron Howard's overacteren. Oh, en John Carradine doet ook weer mee.
Geen opbeurende film, maar een waardige afsluiter van zijn carriere.
8,5Life's a Peckinparty
Misschien had ik er meer van verwacht gezien de reputatie van de film, maar Marvin speelt naar mijn mening wel een heel erg eendimensionale slechterik (het zou dus ook aan het personage kunnen liggen).quote:Op woensdag 29 december 2010 21:21 schreef trebremmit het volgende:
Lee Marvin en James Stewart waren echt briljant in The Man Who Shot Liberty Valance.
Beter kunnen? Zelden zo'n goeie film gezien.
Dit vond ik een heel leuke film!quote:Op dinsdag 28 december 2010 23:50 schreef clumsy_clown het volgende:
Four Lions
[ afbeelding ]
Vier Britse moslims besluiten om uiteenlopende redenen mee te doen aan de jihad, en proberen als zelfmoordterroristen een impact te maken. Ze worden echter tegengewerkt door hun eigen stupiditeit. De film zit vol heerlijke Britse humor, met parels van een quotes ("You killed our special needs monkey!"). Er zit echter ook een rauwe rand aan de film, zonder de pretenties van een morele boodschap te hebben. Zeker een aanrader.
IMDB: 7.5
Ik: 7.7
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
The Bank Job misschien anders Salt of R.E.D. ?quote:Op woensdag 29 december 2010 23:19 schreef Toad het volgende:
Een film in de traditie van All the President's Men, The Parallax View, Klute en The Conversation. Andere tips zijn welkom.
Wat films van Costa-Gavras zijn vergelijkbaar (Z en Missing) en The China Syndrome zit ook wel wat in die richting. Je hebt natuurlijk ook nog Michael Clayton en The Insider en zo, maar die zal je wel al kennen, vermoed ik. Veronica Guerin misschien nog.quote:
Ik vind the Day after Tomorrow een van de beste rampenfilms. Voor mij krijgt hij zeker een 8,5quote:Op donderdag 30 december 2010 10:59 schreef Paul het volgende:
the day after tomorrow
Mooie effecten, maar slappe film. Heb hem niet eens afgekeken zo saai.
Ja joh? Smaken verschillen zekerquote:Op donderdag 30 december 2010 11:12 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ik vind the Day after Tomorrow een van de beste rampenfilms. Voor mij krijgt hij zeker een 8,5
Echt? Een film van Ronald Emmerich een cijfer boven de 6 geven is uitzonderlijk....quote:Op donderdag 30 december 2010 11:12 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ik vind the Day after Tomorrow een van de beste rampenfilms. Voor mij krijgt hij zeker een 8,5
Heb ik ooit eens voor mijn verjaardag gehad. Wat een flut-film is dat zeg, enige film in mijn dvd-collectie die ik eigenlijk weg wil doen.quote:Op donderdag 30 december 2010 11:12 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Thnx, maar ik ben toch iets meer op zoek naar films die gericht zijn op het verhaal dan op de actie.quote:Op donderdag 30 december 2010 09:15 schreef Roces18 het volgende:
[..]
The Bank Job misschien anders Salt of R.E.D. ?
Thnx. Leuke tips. Van Costa-Gavras heb ik een hele tijd terug Amen. gezien, maar ik kende de regisseur verder niet. Maar zo te zien zijn zijn films idd. vergelijkbaar.quote:Op donderdag 30 december 2010 09:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Wat films van Costa-Gavras zijn vergelijkbaar (Z en Missing) en The China Syndrome zit ook wel wat in die richting. Je hebt natuurlijk ook nog Michael Clayton en The Insider en zo, maar die zal je wel al kennen, vermoed ik. Veronica Guerin misschien nog.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Camerawerk en het spel van Reynolds is op zich wel oke. **
En Avatar gezien op de recente blu-ray uitgave. Helaas niet zo'n spektakel als in de bioscoop met je 3D-brilletje, maar nog steeds erg tof. Aardige extra's trouwens op die BR-discs.*****
[ Bericht 0% gewijzigd door Toad op 30-12-2010 23:00:34 ]
ach ja misschien jeugdsentimentquote:Op donderdag 30 december 2010 13:44 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Echt? Een film van Ronald Emmerich een cijfer boven de 6 geven is uitzonderlijk....
Dit gebeurt naar mijn mening opvallend in meer 'after-apocalypse'-films. Denk bijvoorbeel aan I Am Legend of The Book of Eli. Het begin van de complete leegheid is gaaf om te volgen, maar na een tijdje komen noodgedwongen (steeds) meer karakters op de proppen, waardoor het een stuk minder boeiend wordt.quote:Op vrijdag 31 december 2010 11:16 schreef mazaru het volgende:
The Quiet Earth
[ afbeelding ]
met Bruno Lawrence, Alison Routledge en Pete Smith
Wanneer Zac Hobson (Bruno Lawrence) op een ochtend wakker wordt, lijkt het wel of de wereld om hem heen dood is. Nergens is een levende ziel te bekennen. En inderdaad: een experiment is uit de hand gelopen, met rampzalige gevolgen. Maar als hij het heeft overleefd, zijn er misschien meer. Hij gaat op zoek.
Je hebt wel eens van die films, dat je niet weet wat je ervan moet vinden.
In het begin zat ik echt intens te kijken. Maar met de tweede helft vond ik het een stuk minder interessant worden.
Dat gevolgt door een eind waar ik geen bal van snap. Weet ik niet wat ik ervan moet vinden.
Maar dat zijn wel de films die in je hoofd blijven hangen.
Hij krijgt van mij een 7
IMDB 7.1
Neee Lonewolf! Deze film is juist leuk! Lekker kleurrijk en Burton-maf.quote:Op vrijdag 31 december 2010 17:20 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Charlie and the Chocolate Factory (2005, VS, Tim Burton)
Deze film kan gebruikt worden in filmlessen als voorbeeld van hoe een overdaad aan CGI alle bezieling uit een film kan halen. Ook Johnny Depp kan doordat hij zwaar tegenvalt als de excentrieke Willy Wonka de film niet redden.
cijfer: 4
Daar wordt juist zo lovend over gesproken (over de film)quote:Op zaterdag 1 januari 2011 12:06 schreef Viking84 het volgende:
Gisteravond Un Prophète gekeken die ik meteen af had moeten zetten na die gruwelijke scheermesmoord. Moet zoiets echt zo expliciet in beeld worden gebracht?. Verder vond ik er ook geen drol aan.
quote:Daarna The discovery of heaven gezien. Wazig verhaal, maar dat wist ik, want ik heb het boek net gelezen. Stephen Fry was goed gecast als Onno, maar zo nu en dan lag ik dubbel vanwege de slechte acteerprestaties.
Ik had er ook hoge verwachtingen van idd. Niet mijn ding, gok ikquote:Op zaterdag 1 januari 2011 12:07 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Daar wordt juist zo lovend over gesproken (over de film). Hoe kan dat dan
.
http://www.whatiwatch.net/quote:Op zaterdag 1 januari 2011 14:31 schreef BrandX het volgende:
waar/hoe houden jullie die lijstjes bij?
Jij bent toch niet van plan om dit soort debiele lijstjes te gaan posten he?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 14:31 schreef BrandX het volgende:
waar/hoe houden jullie die lijstjes bij?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IMDb: 6,4
Mijn cijfer: 7,0
Praat tegen de rest wil je? Ik zie hier tig lijsten voorbij komen en was nieuwsgierigquote:Op zaterdag 1 januari 2011 22:49 schreef Staal het volgende:
[..]
Jij bent toch niet van plan om dit soort debiele lijstjes te gaan posten he?
Leuk dat mensen het voor zichzelf bijhouden maar hou het daar dan bij.
Toffer is om de recensies van users te lezen.
Die dus: http://www.imdb.com/title/tt0949731/ . 5.2 op imdb. Welk cijfer geef jij?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:52 schreef poqpoq het volgende:
zojuist de happening gekeken. Leuk concept maar het kwam niet helemaal uit de verf, Mark wahlberg heeft toch echt beter werk neergezet dan wat hij hier laat zien. Desondanks had de filim me wel te pakken waarvoor kudos. Al met al een leuke film!
Ik begrijp dat je geen enkel standpunt in wilt nemen, je bent immers een modje maar ik vroeg aan jou of je misschien van plan was ook zo leeg te gaan posten.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:48 schreef BrandX het volgende:
[..]
Praat tegen de rest wil je? Ik zie hier tig lijsten voorbij komen en was nieuwsgierig.
Dan zijn we het met elkaar eens. Vond het alleen raar dat je juist mij moest quoten/aanspreken terwijl anderen het deden. Vandaar mijn reactie.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:57 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je geen enkel standpunt in wilt nemen, je bent immers een modje maar ik vroeg aan jou of je misschien van plan was ook zo leeg te gaan posten.
Die tig cijferlijstjes voegen naar mijn idee gewoon helemaal niets toe aan deze reeks.
Ik lees de recensies iig graag van users en haal daar juist de beste filmtips uit.
een 6.5 wil ik hem toch wel gunnen, puur en alleen omdat de film mijn aandacht wel wist vast te houden! Wat vind jij van die film? Ik persoonlijk ben wel een groot van van apocalypse einde van de wereld achtige films. Het genre an sich spreekt me dus ook wel aan.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:53 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Die dus: http://www.imdb.com/title/tt0949731/ . 5.2 op imdb. Welk cijfer geef jij?
Ook net gezien en hij is niet heel geweldig inderdaad. Idee is leuk maar het is het niet helemaal. 5,5 meer krijgt bij niet van mij. De ogen van Zooey Deschanel zijn daarentegen een enorme plusquote:Op zondag 2 januari 2011 00:08 schreef poqpoq het volgende:
[..]
een 6.5 wil ik hem toch wel gunnen, puur en alleen omdat de film mijn aandacht wel wist vast te houden! Wat vind jij van die film? Ik persoonlijk ben wel een groot van van apocalypse einde van de wereld achtige films. Het genre an sich spreekt me dus ook wel aan.
Ik heb hem ook gisteren gezien, en vond het ook allemaal erg geforceerd hoe het hoofddillema (terrorist martelen) nog eens geprobeerd werd te versterken doorquote:Op zondag 2 januari 2011 02:38 schreef Toad het volgende:
[ afbeelding ]
Slecht begin van het nieuwe jaar met de b-film Unthinkable. De studio besloot om de film direct uit te brengen op DVD, ipv. in de bioscoop. Toch staat de film hoog op IMDB, maar waarom is mij een raadsel. De film gaat over een terrorist die wordt gemarteld omdat hij atoombommen heeft geplaatst in steden in de VS.
De film krijgt van mij een 1.
Wat een troep. Slecht en onrealistisch script. Personages zijn lege hulzen. Amusementswaarde is 0. Special effects zijn slecht. Blijft over het te dik opgelegde dilemma: mag je een terrorist martelen zodat je levens kan redden? Dat hebben we al eens eerder en beter gezien bij 24. Ik vind het ook een beetje onzinnig thema eigenlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ook het heen en weer geswitch met die FBI agente (uberzwakke acteerprestatie) en de onduidelijkheid van de rol van zijn 'beschermer'?
Omdat het me wel genoeg boeide om af te kijken krijgt het van mij een 3lolwut
Preciesquote:Op zaterdag 1 januari 2011 22:49 schreef Staal het volgende:
[..]
Jij bent toch niet van plan om dit soort debiele lijstjes te gaan posten he?
Leuk dat mensen het voor zichzelf bijhouden maar hou het daar dan bij.
Toffer is om de recensies van users te lezen.
Ik vind die lijstjes juist wel handig, ik haal er altijd wel een aantal films uit die ik wil kijken.quote:Op zondag 2 januari 2011 10:35 schreef Falco het volgende:
[..]
Precies. In dit topic hoeven die verachtelijke what-i-watch-lijstjes echt niet gepost te worden. Ik sla die saaie lappen onzin altijd over. Ook op berichten over hoe geweldig een bepaalde blu-ray-versie wel niet is, mogen achterwege blijven. Laat zien wat je echt zelf van de film vond, laat de film spreken! Voor de rest wens ik ieder een tof filmjaar toe! Dat er weer veel mooie films gezien (en besproken) mogen worden
.
Ik heb hem ook zitten kijken gisteren - het begin vond ik erg goed gevonden, spannend idee ook, zoveel zelfmoorden, maar toen "de veroorzaker" bekend was zakte die spanning in als een taart, erg jammer.quote:Het getrouwde stel Elliot (Mark Wahlberg) en Alma (Zooey Deschanel) moet samen met een groep vreemden vluchten voor een apocalyptische crisis die de wereld dreigt op te slokken. Deze vreselijke gebeurtenis zorgt ervoor dat mensen helemaal doordraaien en zichzelf doden. Veel mensen denken dat het een virus, of zelfs een terroristische aanslag is, maar niemand kan het met zekerheid zeggen. Tot een ietwat excentrieke bioloog met een mogelijke uitleg komt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus het eerste deel van de film krijgt een 7, het laatste deel een 6.
Hoezo is de vergelijking misplaatst? Ik kan me nog herinneren dan nav. 24 opeens allerlei politici in de VS werden bevraagd hierover. Zou jij toestemming geven e.d. Ik heb een beetje het idee dat deze film daar nog even van wil profiteren.quote:Op zondag 2 januari 2011 10:22 schreef macondo het volgende:
Ik vond Unthinkable juist een vrij aardige film. Een vergelijking maken met 24 is misplaatst wat mij betreft. Het thema is helemaal niet irrelevant, maar blijft actueel. Voldoende.
Wat een ontzettend toffe film!quote:Wat staat je als brave burger te doen als justitie je in de steek laat? Clyde Shelton (Gerard Butler) is een wrak na de brute inbraak in zijn huis die hij als enige overleeft. Vanaf het moment dat doorheeft dat openbaar aanklager Nick Rice (Jamie Foxx) een akkoord heeft gesloten met de hoofdverdachte, zint Clyde op wraak. Al zijn woede en frustratie naar buiten als de dader door een juridische deal niet de straf krijgt die hij verdient. Tien jaar later neemt Clyde het recht alsnog in eigen hand en belandt hij in de cel. Tot verbijstering van aanklager Nick begint de wraak van Clyde dan pas echt, want in hoog tempo worden aanslagen gepleegd op advocaten en rechters die destijds bij de zaak betrokken waren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou ja, dat dus, leuke film![]()
Ook net gezien. Super toffe film inderdaad. Meteen de soundtrack gedownload.quote:Op zondag 2 januari 2011 10:11 schreef Gorro het volgende:
[ afbeelding ]
Soul Kitchen (Fatih Akin, 2009)
Blijft een fijne regisseur, die Fatih Akin. Een erg prettige film, met leuke mensen om anderhalf uur mee rond te hangen. De luchtige manier waarmee met het drama in de film omgegaan wordt is erg fijn en er zitten een aantal memorabele scenes in (disco, op het dak bij Pam). ****
Een van mijn lievelings films inderdaad samen met Lock Stock and Two Smoking Barrelsquote:Op zondag 2 januari 2011 18:30 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Hele leuke film, doet een beetje aan Pulp Fiction denken !![]()
![]()
Kijk ook:quote:Op zondag 2 januari 2011 19:47 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Een van mijn lievelings films inderdaad samen met Lock Stock and Two Smoking Barrels
Film kijkt lekker weg en het verhaal van Abramoff is sowieso interessant (in dit geval mooi opgepoetst tot een combinatie van feit en fictie). Spacey steelt de show en zet zijn beste rol in lange tijd neerquote:Jack Abramoff (Kevin Spacey) is werkzaam als advocaat. Buiten zijn werk gaat hij vaak naar casino's. In deze casino's koopt hij mensen om en pleegt tevens fraude. Een aantal financiële schandalen zorgt ervoor dat hij uiteindelijk in de gevangenis belandt.
David Fincherquote:Op maandag 3 januari 2011 00:15 schreef 8108139dpths het volgende:
[ afbeelding ]
Nice. Lange film (bijna 3 uur!), maar hij blijft boeien tot op het eind. De manier waarop het verhaal verteld wordt is ook een prima keuze geweest trouwens.
7.8
Se7en is echtquote:Op maandag 3 januari 2011 01:02 schreef PiRANiA het volgende:
Se7en moet ik nog zien van hem. Alle andere zijn inderdaad goed(uit dat lijstje van Racer)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thanks, maar eens binnenhalen danquote:Op maandag 3 januari 2011 01:04 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Se7en is echt
Ik zag laatst geloof ik een geremasterde versie, waarvan de kleuren en het geluid echt aanzienlijk verbeterd zijn, wellicht is dat een goede voor je?
Ik las dat je in het vliegtuig naar Australie samen met Nicole Kidman een film gekeken had.quote:Op maandag 3 januari 2011 00:57 schreef miep63 het volgende:
Heb naar Australia (met Nicole Kidman) gekeken. Mooie film, maar om het kwartier reclame werd me wel een beetje te gortig.
Hahaha, die had ik gister ook gezien. Echt een verschrikkelijke film. En dan gebeurt er op het einde voor het verschil eens iets spannendsquote:Op maandag 3 januari 2011 08:46 schreef Falco het volgende:
10,000 BC
Wat een domme irriterende film is dit. Oef dit viel zeker niet mee. Een dom kapingsverhaaltje wordt duf uit de doeken gedaan met matige cgi, domme accenten en goofs, die het daglicht niet kunnen verdragen. Als je toch al niet pretendeert dat de hele film zich rond 10.000 voor christus afspeelt, laat dan ook maar een paar cgi-dino's de revue passeren. Die zijn tenminste nog cool. Cijfer: 4,5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik ga wel mee in jouw cijfer ja!melksommelier en vertrouwenspersoon fok
Dino's in 10.000 BC? Gheghequote:Op maandag 3 januari 2011 08:46 schreef Falco het volgende:
10,000 BC
Wat een domme irriterende film is dit. Oef dit viel zeker niet mee. Een dom kapingsverhaaltje wordt duf uit de doeken gedaan met matige cgi, domme accenten en goofs, die het daglicht niet kunnen verdragen. Als je toch al niet pretendeert dat de hele film zich rond 10.000 voor christus afspeelt, laat dan ook maar een paar cgi-dino's de revue passeren. Die zijn tenminste nog cool. Cijfer: 4,5
Ik vond het in het begin nog wel leuk en vrij vernieuwend en de oude gamegeluidjes waren tof. Maar dan is het een herhaling van zetten en is er zo weinig afwisseling dat het geheel vrij saai wordt.quote:Op maandag 3 januari 2011 12:45 schreef El_Matador het volgende:
Scott Pilgrim vs. the World
Aangeschaft na tips hier, maar wat een domme slechte kaasfilm. Of andere FOK!kers zich kunnen identificeren met een slappe nerd die leuke meisjes wil versieren weet ik niet, maar ik vond het domme grappen met een slecht verhaal in een nerdy gamewereldjasje.
Toch af en toe nog kunnen lachen.
6.5/10
quote:Op maandag 3 januari 2011 12:43 schreef trebremmit het volgende:
The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (2007) Andrew Dominik
Verwacht geen actiefilm ofzoiets, het is een hele rustige en wat dromerige film.quote:Op maandag 3 januari 2011 16:53 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Trailer ziet er goed uit ik zal hem eens "online huren"
Niet helemaal waarquote:Op maandag 3 januari 2011 09:35 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dino's in 10.000 BC? GhegheMaar sowieso is elke film van Roland Emmerich klote, dat is een feitje
Vond ik ook!quote:
Het is in ieder geval de film van 2010 waar de meningen het meest verdeeld over waren. Ik vond hem zelf wel goed, maar niet heel speciaal ofzo, terwijl ik anderen heb gesproken die hem helemaal fantastisch vonden en weer anderen die hem ongelooflijk slecht vonden.. Toch wel opvallendquote:Op maandag 3 januari 2011 21:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vond ik ook!
Wat omhooggevallen "filmfestivalnerdjes" ervan vinden, is hun zaak.
Maar een 1 geven slaat natuurlijk nergens op.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:07 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Het is in ieder geval de film van 2010 waar de meningen het meest verdeeld over waren. Ik vond hem zelf wel goed, maar niet heel speciaal ofzo, terwijl ik anderen heb gesproken die hem helemaal fantastisch vonden en weer anderen die hem ongelooflijk slecht vonden.. Toch wel opvallend
Op een schaal van 5 wel (hoewel ik het daar dus niet mee eens ben), maar op een schaal van 10 sowieso niet neequote:Op maandag 3 januari 2011 21:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar een 1 geven slaat natuurlijk nergens op.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
Aub nooit de remake kijkenquote:Op maandag 3 januari 2011 23:17 schreef Timo20 het volgende:
A Nightmare On Elm Street
Zo heel af en toe kom je van die films tegen waarvan je na afloop denkt: "Mijn hemel, waarom heb ik deze niet eerder gezien? hoe kan ik deze de afgelopen jaren zijn mis gelopen?"
A Nightmare on Elm Street is voor mij zo`n film. Ontzettend groot qua naam maar ik had `m, schaam schaam,nog nooit gezien. Gelukkig is dat nu recht gezet. Gelukkig, want wat een fantastische film is dit.
De scheidslijn tussen werkelijkheid en dromen is heel dun en wordt vaak overschreden waardoor je,vooral in het begin, goed je aandacht erbij moet houden. Robert Englund is geweldig als Freddy Krueger en de film is (met grote dank aan de geweldige score) constant gigantisch spannend.
Ook de prachtige effecten zijn ruim 25 jaar na release nog steeds ontzettend goed en doen je vaker dan eens met open mond kijken.
In één woord: briljant!
IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
Superbad is Supergoedquote:Op dinsdag 4 januari 2011 00:17 schreef Palomar het volgende:
Cyrus
FIlm met oa. Jonah Hill, beetje in de stijl van Superbad. Geen moment verveeld
8/10
Ik vond het maar een saaie film, ben ook halverwege gewoon in slaap gevallenquote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:03 schreef Butterfly91 het volgende:
The American
An assassin hides out in Italy for one last assignment.
De filmposter doet misschien een thriller vermoeden, maar niks is minder waar. Het is een drama dat zich afspeelt rond het karakter van met name George Clooney, die meer dan prima zijn rol vervult en onze eigen Thekla Reuten.
De film is ietwat traag, maar de ontwikkelingen van de karakters zijn boeiend en de beelden van het Italiaanse straatbeeld, de smalle steegjes, passen prima in deze film. Fijne soundtrack ook.
IMDb: 6,6
Mijn cijfer: 7,8
Gelukkig ! Ik dacht al dat het aan mij lagquote:Op dinsdag 4 januari 2011 08:38 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Inception
[ afbeelding ]
Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Thriller / Science-Fiction
148 minuten
geregisseerd door Christopher Nolan
met Leonardo DiCaprio, Ken Watanabe en Joseph Gordon-Levitt
Dom Cobb (Leonardo DiCaprio) is een meesterdief, gespecialiseerd in het stelen van waardevolle geheimen in de droomstaat van een mens, wanneer de geest het kwetsbaarst is. Cobb is hierdoor een gewilde speler in de verraderlijke nieuwe wereld van bedrijfsspionage, maar dit heeft hem tegelijkertijd ook tot een internationale vluchteling gemaakt, wat hem alles kan kosten wat hij ooit lief had. Nu krijgen Cobb en zijn team van specialisten een nieuwe taak aangeboden. Een 'laatste' taak die ervoor kan zorgen dat Cobb zijn oude leven weer terugkrijgt. Deze taak is niet het stelen van een idee, maar het plaatsen van een idee. Als ze slagen, dan kan het de perfecte misdaad zijn. Maar er is ook een levensgevaarlijke vijand, iemand die altijd Cobb's volgende zet lijkt te voorspellen...
.
.
.
Eergisteren proberen te kijken met een paar man, maar we hebben teveel niet opgelet denk ik want na 5 minuten snapte ik geen zak meer van de hele filmDus ik moet m nog even opnieuw kijken voor ik een cijfer geef
is het een komedie??quote:Op dinsdag 4 januari 2011 00:17 schreef Palomar het volgende:
Cyrus
FIlm met oa. Jonah Hill, beetje in de stijl van Superbad. Geen moment verveeld
8/10
Nee, zeker niet. Ik vond het ook een vrij zwak drama...saai en langdradig.quote:
zitten wel vrij veel hilarische momenten in. Het is geen zware drama-film. Vond hem zelf wel geslaagdquote:Op dinsdag 4 januari 2011 16:42 schreef Mike het volgende:
[..]
Nee, zeker niet. Ik vond het ook een vrij zwak drama...saai en langdradig.
ik ga het dit weekend eens even proberen!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:28 schreef Palomar het volgende:
[..]
zitten wel vrij veel hilarische momenten in. Het is geen zware drama-film. Vond hem zelf wel geslaagd
Heerlijke film vond ik het met een heerlijke muzieksmaakquote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:09 schreef OreO het volgende:
Ik had gisteren RepoMen(2010) gezien, echt een hele vieze film.
Ik weiger die film omdat ik het origineel kenquote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:09 schreef OreO het volgende:
Ik had gisteren RepoMen(2010) gezien, echt een hele vieze film.
Ik heb hem hier liggen ik twijfel of ik em moet zien kan je erwat meer over vertelen? is het een beetje spannende horror met wat actie of??quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:34 schreef Karina het volgende:
And Soon the Darkness
Thriller
Twee meisjes zijn op fietsvakantie in Argentinië. Ze krijgen ruzie en een van de meisjes blijft alleen achter. Ze verdwijnt en het andere meisje gaat haar zoeken.
Het blijkt dat ze niet zomaar is verdwenen...
Aardige film, maar niet echt origineel.
Het is allesbehalve horror... eerder een thriller.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:07 schreef casper019 het volgende:
[..]
Ik heb hem hier liggen ik twijfel of ik em moet zien kan je erwat meer over vertelen? is het een beetje spannende horror met wat actie of??
Respect idd. voor Lawrence.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:17 schreef Butterfly91 het volgende:
Winter's Bone
An unflinching Ozark Mountain girl hacks through dangerous social terrain as she hunts down her drug-dealing father while trying to keep her family intact.
Schitterend doch grauw en ontroerend drama. De rauwe landschappen en een passende soundtrack maken van deze film een plaatje. Jennifer Lawrence is geweldig als de 17-jarige Ree Dolly.
IMDb: 7,5
Mijn cijfer: 8,5
wel een goeie thriller dan?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:22 schreef 8108139dpths het volgende:
[..]
Het is allesbehalve horror... eerder een thriller.
Ik vind van niet. Alleen die 2 chicks zijn zeer de moeite waard.quote:
Ook even gekeken en mee eens. Goeie film idd.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:21 schreef casper019 het volgende:
Inhale
Goeie film! echt een aanrader!
Ben deze film gaan kijken nadat iemand me het aanraadde, het verbaast me dat deze film zo weinig aandacht krijgt.
Tis ook zo, toen ik de beschrijving van de film las had ik al een beetje een idee over hoe het verhaal zou lopen en eindigen en verwachten ik een beetje een standaard film. Maar het ging heel anders, er zit een lekkere vaart in de film en de film kijkt erg lekker weg. Tis een toffe spannende film!
mooie 7.5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
Eerst waardeerde ik jouw mening een stuk meer, wordt steeds minder.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:30 schreef El_Matador het volgende:
Twilight
Vampierenfilm anders dan anders. Leuk.
7.8/10
Met welke reden?quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:18 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Eerst waardeerde ik jouw mening een stuk meer, wordt steeds minder.
Twilight een cijfer geven boven de 5 vind ik in mijn ogen een teken van iemand die films niet in zijn vol waardeert. Die hele film is zo slecht geschreven (met name de karakters) dat ik hem meestal als voorbeeld gebruik voor mensen om puntsgewijs aan te geven hoe een film niet hoort. Zelfde eigenlijk als de Roland Emmerich films.quote:
Nogal beperkte graadmeter als je het mij vraagt...quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:32 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Twilight een cijfer geven boven de 5 vind ik in mijn ogen een teken van iemand die films niet in zijn vol waardeert. Die hele film is zo slecht geschreven (met name de karakters) dat ik hem meestal als voorbeeld gebruik voor mensen om puntsgewijs aan te geven hoe een film niet hoort. Zelfde eigenlijk als de Roland Emmerich films.
Beperkt? Er zijn genoeg slechte films als je het mij vraagt. Maar als het om films gaat die het momenteel goed doen en een dikke fanbase hebben, is de Twilight reeks toch wel echt een koploper in de vorm van, verkoopt als een tierelier, maar ontzettend slechte film.quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nogal beperkte graadmeter als je het mij vraagt...
Ik kijk nogal veel en heb voorkeurgenres. Films in dat genre zijn meestal hoger gewaardeerd dan andere. Tegenvallers uit dat genre (ik noem een Donnie Darko en Inception) vallen duidelijk lager uit dan verrassend goeie.
Omdat jullie meningen een keer niet gelijk zijn?quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:04 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Beperkt? Er zijn genoeg slechte films als je het mij vraagt. Maar als het om films gaat die het momenteel goed doen en een dikke fanbase hebben, is de Twilight reeks toch wel echt een koploper in de vorm van, verkoopt als een tierelier, maar ontzettend slechte film.
Maargoed, daar gaat het in dit topic niet over, wilde je verder ook niet aanvallen hoor, maar vond je mening inzake andere films vaak overeenkomen met mijn mening.
Ik beoordeel een film of ie goed is. En dat is Twilight niet. Als men dat niet inziet dan vraag ik me af of diegene wel in staat is om te oordelen verder. Snapje?quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:12 schreef Robar het volgende:
[..]
Omdat jullie meningen een keer niet gelijk zijn?
Een film beoordeel je nu eenmaal voor een deel uit persoonlijke voorkeur en gevoel, deal with it
Twilight viel nog redelijk mee. New Moon, dat was pas een stinker.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:38 schreef HostiMeister het volgende:
Ik beoordeel een film of ie goed is. En dat is Twilight niet. Als men dat niet inziet dan vraag ik me af of diegene wel in staat is om te oordelen verder. Snapje?
Nee, snap ik niet! Je hebt een aantal "redelijk objectieve" criteria en daarover zou je het eens moeten kunnen worden. Echter speelt er nog iets mee als persoonlijke voorkeur en persoonlijk gevoel. Daar valt echt niet over te twisten en dat kan het verschil maken tussen de 5 die jij geeft en de 7 die een ander geeft.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:38 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ik beoordeel een film of ie goed is. En dat is Twilight niet. Als men dat niet inziet dan vraag ik me af of diegene wel in staat is om te oordelen verder. Snapje?
En dit is nou een goed voorbeeld van bovenstaande meningquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:46 schreef Falco het volgende:
The Devil Wears Prada
Stuk drek dit hoor. Meryl Streep doet niks anders dan een karikatuur neerzetten en Anne Hathaway laat haar achterlijke gedrag toe en wil dr maar niet achterkomen dat het allemaal eén grote phoney onzin is. De film kon me verder maar bitter weinig bieden. Cijfer: 4,5
Precies. Goeie films scoren bij mij 8.5-10. Twilight hoort daar niet bij en andere films die anderen geweldig vinden ook niet. sja. Dat is het mooie van dit topic.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:03 schreef Robar het volgende:
[..]
Nee, snap ik niet! Je hebt een aantal "redelijk objectieve" criteria en daarover zou je het eens moeten kunnen worden. Echter speelt er nog iets mee als persoonlijke voorkeur en persoonlijk gevoel. Daar valt echt niet over te twisten en dat kan het verschil maken tussen de 5 die jij geeft en de 7 die een ander geeft.
ik zie nergens een nl-releasedatum staan op imdbquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:13 schreef problematiQue het volgende:
True Grit (2010)
IMDb: 8.4
Zelf: 7
Western over een 14 jarig meisje die een US marshal betaalt om de moordenaar van haar vader te vinden. Weinig mis mee, maar voor een Coen film erg rechttoe-rechtaan. Je verwacht toch wat meer dan dat. Terwijl normaal een Coen film een aaneenschakeling van memorabele scènes is, zou ik er van True Grit maar één kunnen noemen.
Jawel hoor er zijn genoeg webshops in China die ze legaal kunnen leverenquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:20 schreef problematiQue het volgende:
Hij is te downloaden. Voordat iedereen mij bespringt; hier in China is niks legaal verkrijgbaar.
net een sample gekeken en valt reuze mee, natuurlijk geen 1080p. Tis oscar(nominatie)seizoen dus zal nog wel meer uit gaan lekkenquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
Is dat geen (kwalitatief matige) VHS-screener?
Geloof jij het?quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:56 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Jawel hoor er zijn genoeg webshops in China die ze legaal kunnen leveren
11/02 volgens NVF.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:18 schreef planethugo het volgende:
[..]
ik zie nergens een nl-releasedatum staan op imdb
Die hebben ze daar ook gewoon gedownload hoorquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:56 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Jawel hoor er zijn genoeg webshops in China die ze legaal kunnen leveren
Ahahha die poster is echt slecht dan!quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:36 schreef JDx het volgende:
Is die baby evil of is die poster niet goed, zie die baby niet in de spiegel
zal wel heel erg dom zijn als dat een fout is van plaats een hint naar de film...quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:36 schreef JDx het volgende:
Is die baby evil of is die poster niet goed, zie die baby niet in de spiegel
Dat was in deel 1 toch ook zo? Bij die film vond het juist geweldig dat die spanning zo langzaam werd opgebouwd om vervolgens tot een enorme ontlading te komen. Waarom werkte dit niet voor het tweede deel?quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:19 schreef Karina het volgende: over Paranormal Activity 2
Ik vond er niet zo heel veel aan, het duurt erg lang voordat er echt iets spannend gebeurd en je ziet ook maar amper wat, dat dan is. Alleen helemaal op het eind wordt het eindelijk spannend.
ik wou em morgen kijken zit er een beetje goeie actie in?quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:25 schreef JDx het volgende:
Takers
Best leuk, beetje zoiets als The Town, heist hier en daar, cops komen de badguys op het spoor, je weet wel.
Gewoon leuk, niet meer en niet minder.
7.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een 7,5Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
Dan moet je nummer 1 (Rec) eens bekijken. Die vond ik persoonlijk veel toffer dan nummer 2!quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:32 schreef Paul het volgende:
Rec 2
Erg toffe horror. 1 van de beste die ik heb gezien in mijn levenHij is erg spannend.
Een 9
Heb ik ook al gezienquote:Op woensdag 5 januari 2011 23:27 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Dan moet je nummer 1 (Rec) eens bekijken. Die vond ik persoonlijk veel toffer dan nummer 2!
Dat laatste is ironisch, hoop ik.quote:Op donderdag 6 januari 2011 02:07 schreef El_Matador het volgende:
The Man from Earth
Origineel verhaal leuk gebracht, maar had wat meer actie in gekund.
8.0/10
Een understatement bedoel je?quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:32 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Dat laatste is ironisch, hoop ik.
Ray Winstone speelt de broer van Statham, Sam "Ian Curtis" Riley is die jongen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:06 schreef planethugo het volgende:
13
[ afbeelding ]
Vermakelijke thriller over een jongen (Ray Winstone) die per toeval een uitnodiging in zijn hangen krijgt. Uit geldzucht gaat hij hierop in, zonder te weten waar het om gaat en dat had ie beter niet kunnen doen. Het gaat zich namelijk om een soort russisch roulette-spel waar de rijken op kunnen gokken. Met bijrollen voor Jason Statham, Mickey Rourke en 50 Cent zit het met de namen wel goed maar wat mij opviel was dat er een blik 'OZ' acteurs opengetrokken was met Bur Redding, Chucky Pancamo, Enrique Morales en Scott Ross. Helaas allemaal in veel te kleine rollen. Verder prima film, niet alles is even goed uitgewerkt en de rol van Rourke was zelfs compleet overbodig maar ik heb me niet verveeld. 7.4
Ik vind het jammer dat je zoveel info weggeeft in je beschrijvingen, eerlijk gezegd...quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:06 schreef planethugo het volgende:
13
[ afbeelding ]
Vermakelijke thriller over een jongen (Ray Winstone) die per toeval een uitnodiging in zijn hangen krijgt. Uit geldzucht gaat hij hierop in, zonder te weten waar het om gaat en dat had ie beter niet kunnen doen. Het gaat zich namelijk om een soort russisch roulette-spel waar de rijken op kunnen gokken. Met bijrollen voor Jason Statham, Mickey Rourke en 50 Cent zit het met de namen wel goed maar wat mij opviel was dat er een blik 'OZ' acteurs opengetrokken was met Bur Redding, Chucky Pancamo, Enrique Morales en Scott Ross. Helaas allemaal in veel te kleine rollen. Verder prima film, niet alles is even goed uitgewerkt en de rol van Rourke was zelfs compleet overbodig maar ik heb me niet verveeld. 7.4
Waarschijnlijk omdat je nu weet wat eraan komt, in het eerste deel was het nog een beetje een verrassing. En volgens mij (maar het is al weer een tijdje geleden dat ik deel 1 zag), gebeurde er in deel 1 wel meer in het begin.quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:58 schreef n0ir het volgende:
[..]
Dat was in deel 1 toch ook zo? Bij die film vond het juist geweldig dat die spanning zo langzaam werd opgebouwd om vervolgens tot een enorme ontlading te komen. Waarom werkte dit niet voor het tweede deel?
klopt, heb het aangepast. Krijg je met al die namen in één filmquote:Op donderdag 6 januari 2011 12:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ray Winstone speelt de broer van Statham, Sam "Ian Curtis" Riley is die jongen.
my bad, heb het iets aangepast. De dingen die ik weggeef waren vantevoren ook wel duidelijk als je de beschrijving van de film leest dus vind het niet echt spoilersquote:Op donderdag 6 januari 2011 12:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat je zoveel info weggeeft in je beschrijvingen, eerlijk gezegd...
Het origineel is trouwens erg goed en beklemmend. Denk dus niet dat ik deze remake ga bekijken.
Nee, ik ben de boosdoener.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:16 schreef planethugo het volgende:
[..]
klopt, heb het aangepast. Krijg je met al die namen in één film
[..]
my bad, heb het iets aangepast. De dingen die ik weggeef waren vantevoren ook wel duidelijk als je de beschrijving van de film leest dus vind het niet echt spoilers
Vond m heel matig, concept was leuk, uitwerking slecht.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:06 schreef planethugo het volgende:
13
[ afbeelding ]
Vermakelijke thriller over een jongen (Sam Riley) die per toeval een uitnodiging in zijn hangen krijgt. Uit geldzucht gaat hij hierop in, zonder te weten waar het om gaat en dat had ie beter niet kunnen doen. Het gaat zich namelijk om een soort russisch roulette-spel. Met bijrollen voor Jason Statham, Mickey Rourke en 50 Cent zit het met de namen wel goed maar wat mij opviel was dat er een blik 'OZ' acteurs opengetrokken was met Bur Redding, Chucky Pancamo, Enrique Morales en Scott Ross. Helaas allemaal in veel te kleine rollen. Verder prima film, niet alles is even goed uitgewerkt en sommige rollen zijn zelfs compleet overbodig maar ik heb me niet verveeld. 7.4
Bekijk het origineel: 13 (Tzameti), een Frans-Georgische film in zwart-wit. Mooi gedaan.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:20 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Vond m heel matig, concept was leuk, uitwerking slecht.
Al die goede acteurs, en het kan je uiteindelijk geen fuck schelen wat er met hun karakters gebeurd omdat je amper tot geen achtergronden te zien krijgt.
t was idd redelijk slordig maar nog wel vermakelijk genoeg dat ik geen enkele keer op de klok gekeken heb hoelang t nog duurdequote:Op donderdag 6 januari 2011 12:20 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Vond m heel matig, concept was leuk, uitwerking slecht.
Al die goede acteurs, en het kan je uiteindelijk geen fuck schelen wat er met hun karakters gebeurd omdat je amper tot geen achtergronden te zien krijgt.
Ik vond vooral die ''scheidsrechter'' vermakelijk, wat een acteur.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:26 schreef planethugo het volgende:
t was idd redelijk slordig maar nog wel vermakelijk genoeg dat ik geen enkele keer op de klok gekeken heb hoelang t nog duurde
Kenny Powers!!!quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:05 schreef Timo20 het volgende:
Eastbound & Down - Season 1
Kenny Powers (een hele toffe en met verve vertolkte rol van Danny McBride) is een aan lager wal geraakte prof honkballer. Hij keert terug naar z`n geboortedorp waar hij een baan aanneemt als coach op `n middelbare school en opnieuw valt voor z`n highschool liefje, ook al is ze nu verloofd met het schoolhoofd. Linksom of rechtsom, Kenny doet er alles aan om haar te veroveren en terug te keren aan de top de Major League Baseball.
Danny McBride is naast één van de bedenkers ook hét hoogetpunt van de serie. Hij brengt de humor en grofheid goed en wordt ondanks dat een heerlijk personage.
Grof,hard, lomp en zo ontzettend fout. Maar wel heel erg vermakelijk.
IMDB Cijfer: 8,9/10
Mijn Cijfer: 7.5/10
dan moet je de serie Boardwalk Empire kijken, daar speelt ie meesterlijk een geschifte fbi agentquote:Op donderdag 6 januari 2011 12:33 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik vond vooral die ''scheidsrechter'' vermakelijk, wat een acteur.
13 Tzameti is echt een masterlijke film!quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:26 schreef planethugo het volgende:
13 (Tzameti) ook altijd eens willen kijken maar gisteravond zin om een anderhalf uur filmpje en zag deze toevallig nog op de harde schijf staan, dus het origineel ga ik voorlopig nog niet kijken
Ik vond 13 een hele leuke film om naar te kijken. Dikke voldoende kreeg die van mij.quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:46 schreef El_Matador het volgende:
- Das Experiment >> The Experiment
- 13 (Tzameti) >>? 13*
- [REC] >>? Quarantine*
- El Metodo >>? Exam*
*"moet" ik nog zien, maar de originelen waren allemaal top. De remakes minder, heb ik begrepen.
The Wave ( uit '81) --> Die Wellequote:Op donderdag 6 januari 2011 13:46 schreef El_Matador het volgende:
- Das Experiment >> The Experiment
- 13 (Tzameti) >>? 13*
- [REC] >>? Quarantine*
- El Metodo >>? Exam*
*"moet" ik nog zien, maar de originelen waren allemaal top. De remakes minder, heb ik begrepen.
Goeie tip! Heb alleen Die Welle gezien en die vond ik sterk. Danke!quote:Op donderdag 6 januari 2011 14:09 schreef Waldheini het volgende:
[..]
The Wave ( uit '81) --> Die Welle
Het origineel duurt maar 3 kwartier, maar was wel grappig om te zien nadat ik Die Welle had gezien.
En er komen nog 2 delen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:17 schreef mazaru het volgende:
Tomorrow when the war began
[ afbeelding ]
met Caitlin Stasey, Rachel Hurd-Wood en Phoebe Tonkin
De film is gebaseerd op de roman Tomorrow, When the War Beganen gaat over een felle invasie en bezetting van Australië door een buitenlandse mogendheid. Een groepje tieners besluit te gaan kamperen in de vrije natuur. Als ze terug naar huis keren, blijkt hun land in oorlog te zijn met een vreemde mogendheid. We volgen door de ogen van Ellie Linton (Caitlin Stasey) hoe het groepje een guerillaoorlog uitvecht met de vijand die hun stadje Wirrawee heeft ingenomen.
Het verhaal klinkt beter dan hoe de film was.
Vage film, vage oorlog, acteertalent was ook niet om over naar huis te schrijven.
Erg ongeloofwaardig allemaal.
Klein 5je voor de moeite.
IMDB 6.7
Daar was ik al bang voor toen ik het eind zag.quote:
Ik heb wel een aanrader voor je.quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:49 schreef mazaru het volgende:
[..]
Daar was ik al bang voor toen ik het eind zag.
Ja, dat is wel een goede film!quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:03 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
Ik heb wel een aanrader voor je.
Red Dawn
[ afbeelding ]
De leerlingen van de Calumet High School worden in hun geschiedenisles gestoord door het geluid van vliegtuigen en zien enkele ogenblikken later honderden parachutisten uit de lucht vallen die het vuur openen. Red Dawn verhaalt de avonturen van 8 studenten die zich in de bergen verschuilen, wanneer Amerika wordt aangevallen door Russische en Cubaanse troepen waardoor een lange meedogenloze strijd begint.
the dark knifhgt is meesterlijk!! daar heb je 100% een goeie aan. daarom zou ik die anaradenquote:Op donderdag 6 januari 2011 22:24 schreef El_Matador het volgende:
Vanavond The Dark Knight, True Grit of L.A. Confidential, welke raden jullie aan?
L.A. Confidential is ook een toppertje!quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:24 schreef El_Matador het volgende:
Vanavond The Dark Knight, True Grit of L.A. Confidential, welke raden jullie aan?
Ik zou zelf voor TDK gaan.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:24 schreef El_Matador het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |