abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Boks-Chick dinsdag 28 december 2010 @ 19:48:14 #1
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_90550328
Welke film heb jij pas nog gezien?

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics:
CLXXI CLXIV | CLXIII | CLXII | CLXI
CLX | CLIX | CLVIII | CLVII | CLVI | CLV | CLIV | CLIII | CLII | CLI
CL | CXLIX | CXLVIII | CXLVII | CXLVI | CXLV | CXLIV | CXLIII | CXLII | CXLI
CXL | CXXXIX | CXXXVIII | CXXXVII | CXXXVI | CXXXV | CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
Categorie: OP
lolwut
  Boks-Chick dinsdag 28 december 2010 @ 19:48:51 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_90550365
the experiment gezien.
http://www.imdb.com/title/tt0997152/

Viel me eerlijk gezegd wat tegen. Komt mede omdat het tijdsbeeld niet fantastisch werd overgebracht (ja een protestactie tegen de vietnamoorlog, maar verder). Hierdoor leek het, zeker eenmaal in de gevangenis, alsof het in het nu plaatsvond, en daardoor gaf het een gevoel van: been there, done that, saw the movie. Zonde. Als ze het tijdsbeeld beter hadden neergezet, icm met meer dieptegang in het hoe en waarom van het experiment èn niet zo'n suf einde hadden gemaakt had het nog wat geworden.

5,5 uit 10.
imdb: 6.3
lolwut
pi_90550867
Dawn of the Dead (1978)

Over de hele wereld komen steeds meer doden tot leven en maken het de overlevenden niet bepaald makkelijk. Reporter Francine besluit om met haar vriend Roger en de twee soldaten Peter en Stephen, te vluchten met een helikopter. Het viertal vindt vervolgens onderdak in een enorm winkelcentrum, waar ze barricades opwerpen om zich te verdedigen tegen de gruwelijke vleesetende doden. In eerste instantie lijken ze veilig in het winkelcentrum, maar de levende doden blijven maar oprukken.

Ondanks dat het een wat oudere film is en er al een remake van is, blijft dit toch een erg goeie film.

IMDB: 8.0
Mijn Cijfer: 7.5
  dinsdag 28 december 2010 @ 20:34:39 #4
286575 Roces18
Chef de party
pi_90552591

Ik heb deze film vandaag in de bioscoop gezien in 3D. Het is alweer deeltje drie en onze vrienden gaan natuurlijk weer naar Narnia en beleven daar avonturen. Het 3D aspect is ver te zoeken in deze film, behalve dat de randjes ietwat 3D snufjes hebben gekregen kan je hem ook kijken zonder film.
Er komt ook een nieuwe jongen in voor die me mateloos irriteerde want het was echt een irritante kneus.

Het verhaal zelf vond ik een stuk slechter dan normaal. Het ging hier allemaal wel heeel erg snel en het plot leek ook wel uit de losse pols geschud. Waar je in deel 1 en 2 nog betoverd werd door het magische Narnia vond ik dit wel een stuk minder aantrekkelijk.

IMDB 6.7 Mijn cijfer een 7,2 (van mij part stoppen ze met nieuwe narnia films uit te brengen alhoewel het einde aangaf dat er een nieuw deel aankwam.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 28 december 2010 @ 22:07:54 #5
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_90557235
Eindelijk weer eens echt een goede film gezien!

True Romance

met Christian Slater, Patricia Arquette en Dennis Hopper

Clarence werkt in een stripboekenwinkel, en brengt het grootste deel van z'n vrije tijd door in de bioscoop waar hij kungfu-films kijkt. Op een dag ontmoet hij de prostituee Alabama, op wie hij verliefd wordt. Ze kan echter niet zo maar stoppen met het werk, en dus moet Clarence eerst afrekenen met haar pooier. Tijdens de tumultueuze confrontatie met de pooier komt Clarence per ongeluk in bezit van een koffer cocaïne. Hij beslist deze enorme hoeveelheid op zijn eigen houtje te verkopen en trekt naar LA.

Geen idee waarom ik deze nog niet had gezien. Hij is van 1993, waarschijnlijk sliep ik dat jaar.
De cast is ook niet zomaar een samengeraapt zootje.

Christian Slater
Patricia Arquette
Alabama Whitman
Dennis Hopper
Val Kilmer
Gary Oldman
Brad Pitt
Christopher Walken
Bronson Pinchot
Samuel L. Jackson
Michael Rapaport

Daar kwam voor een paar centen voorbij. :Y
Volop actie.Goed verhaal.
Prima acteerwerk (kan ook haast niet anders.)

Dikke 8.5 krijgt hij van mij.
Op IMDB 7.9
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_90557990

Skyline

Wat een dramatisch slechte film zeg. En ik ben niet veeleisend bij een film, maar de acteurs, de dialogen, het script. :')

Dit sloeg helemaal nergens op.

En het had zoveel potentie. Het ziet er ook prachtig uit. Maar wat een klote film zeg.. Dat einde ook..

2

[ Bericht 11% gewijzigd door TheGeneral op 28-12-2010 22:40:18 ]
pi_90558934
Salt
A CIA agent goes on the run after a defector accuses her of being a Russian spy.

Lekkere met-popcorn-op-de-bank actiefilm. Uiteraard zijn sommige stukken onrealistisch, maar bij deze film boeit dat helemaal niks.

IMDb: 6,5
Mijn cijfer: 7,0
pi_90563313
True Romance _O_

Eergister nog weer de intro gekeken, totaan zijn huis met Alabama, blijft zo geniaal!
pi_90563340
Four Lions

Vier Britse moslims besluiten om uiteenlopende redenen mee te doen aan de jihad, en proberen als zelfmoordterroristen een impact te maken. Ze worden echter tegengewerkt door hun eigen stupiditeit. De film zit vol heerlijke Britse humor, met parels van een quotes ("You killed our special needs monkey!"). Er zit echter ook een rauwe rand aan de film, zonder de pretenties van een morele boodschap te hebben. Zeker een aanrader.

IMDB: 7.5
Ik: 7.7
pi_90564205
March of the Penguins

Vooral heel veel mooie plaatjes van de zuidpool en pinguïns enzo. Daardoor heel onderhoudend en af en toe zelfs ontroerend, de babypinguïns zijn zo schattig. Met Urbanus als vertelstem, waarvan ik in het begin iets had van als dit maar niet te melig wordt, maar dat valt reuze mee. Een 8 zeker.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_90566584
New Kids en net een idd stukje march of the penguins... laatst genoemde heb ik vlagen van gezien te weinig om oordeel te vellen. Maar Urbanus is altijd aangenaam om aan te horen :P

New Kids was gewoon zeer vermakelijk!
I'm not the man you think I am!
pi_90567363

Hard Candy

Niet geheel wetende wat te verwachten van deze film (ik had sowieso een heel ander beeld over de film, had het plot nooit echt gelezen) :P, ben ik zeer positief verrast.

Goed acteerwerk, zeer mooie shots met de camera, en ondanks dat er maar een paar minuten echte soundtrack in zit enorm spannend.
Best knap om zo'n film als deze neer te zetten met een redelijk beperkt budget (lees: $1 miljoen), een cast die je op je op één hand kan natellen, en weinig muziek.

7,7
  woensdag 29 december 2010 @ 12:00:36 #13
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_90575816
Submarino

Deprimerend drama over 2 broers waarbij alles misloopt na een trauma in hun jeugd. Eigenlijk is een opsomming van wat termen zoals rauw, grauw, somber, troosteloos, ellendig, donker, uitzichtloos en intens de eenvoudigste omschrijving voor de hele film.Het is ook allemaal erg goed geacteerd, ik vond het qua stijl en sfeer wat op Lilya 4-ever lijken, alleen zijn de thema's anders. Ik vind Vinterberg hier qua niveau niet veel onderdoen voor zijn eigen Festen.

Kynodontas (Dogtooth)

Vreemde Griekse film. Een vader en een moeder hebben een groot houten hek rond hun huis gebouwd en de (ondertussen volwassen) kinderen zijn nog nooit buiten geweest en kennen de buitenwereld enkel maar door de verhalen van hun vader. Dit zorgt voor een hoop onorthodoxe situaties die in eerste instantie wel grappig lijken, maar later toch naar tragisch en zelfs redelijk ongemakkelijk evolueren. Vrij sterke film, weliswaar met een raar sfeertje.

Io sono l'amore (I Am Love)

Deze film is interessant en ambitieus maar ook redelijk overgestyleerd en pretentieus.Over het acteerwerk (met onder meer de altijd sterke Tilda Swinton) kan niet geklaagd worden en de fotografie is ook erg goed, maar het wordt soms allemaal wat te veel, men probeert iets te hard om "arthouse" te zijn en oude grootmeesters te imiteren. Dat wordt ook wat aangewakkerd door de af en toe ongepast bombastische muziek. Anderzijds kon de film toch probleemloos mijn aandacht houden, wat bij dit soort films voor mij vaak een probleem is, dus misschien moet ik gewoon concluderen dat ik de regisseur toch in het oog moet houden.

Saw 3D

:'). In het begin zitten er nog wel enkele redelijk leuke (nou ja, leuke) slachtpartijen in, maar de inspiratie is toch wel helemaal weg, al was dat bij de Saw-reeks al veel langer het geval. Vooral het verhaal is ondertussen erbarmelijk slecht geworden met zoals gebruikelijk een paar zeer onlogische complotten die verhaaltjes uit de vorige films een andere context proberen te geven. Het acteerwerk wordt er ook niet meteen beter op en eigenlijk vind ik die opvolger van Jigsaw bijzonder kleurloos en saai.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 29 december 2010 @ 12:05:58 #14
286575 Roces18
Chef de party
pi_90575954
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 00:05 schreef Karstman het volgende:
March of the Penguins
Vooral heel veel mooie plaatjes van de zuidpool en pinguïns enzo. Daardoor heel onderhoudend en af en toe zelfs ontroerend, de babypinguïns zijn zo schattig. Met Urbanus als vertelstem, waarvan ik in het begin iets had van als dit maar niet te melig wordt, maar dat valt reuze mee. Een 8 zeker.
Die stem van Urbanus weerhoudt me ervan om het te kijken. Wat een kut stem heeft die. Maar dat vind ik van alle Belgische stemmen...
  Moderator woensdag 29 december 2010 @ 12:26:06 #15
9859 crew  Karina
Woman
pi_90576631
Ik zit een beetje in de vreemde films deze maand, gisteren gekeken:
Dark City
SF/Fantasy

Jaren 50, een man wordt wakker in een hotelkamer, in de andere kamer ligt een dood hoertje en hijzelf heeft geheugenverlies.

Hij gaat ervandoor. Ondertussen wordt hij gezocht door een stel vreemde mannen in lange, zwarte jurken (soort Pinheads maar dan zonder de pins) en door de politie, die hem ervan verdenkt een seriemoordenaar te zijn.

Hij heeft halve herinneringen, maar weet wel dat hij geen moordenaar is.

De wereld waar hij in leeft is ook heel vreemd, het is altijd donker, altijd nacht. Langzaamaan komt hij erachter wat er aan de hand is (verrassend eind ook!).

Hele aparte film, maar wel goed, het verhaal deed op het eind in de verte aan Inception denken, maar verder kreeg ik af en toe ook Twin Peaks en Hellraiser associaties.

Opvallende rol van Kiefer Sutherland als de vreemde dokter.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_90577245
As soon the Darkness 2010

Een film over 2 amerikaanse toeristen die door Argentinie reizen per fiets,uit elkaar gaan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Film is onderhoudend en heeft vaart,en verder best vermakelijk als thriller. :Y
7
/10

[ Bericht 6% gewijzigd door Mike op 29-12-2010 13:57:40 ]
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_90580634
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 12:05 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Die stem van Urbanus weerhoudt me ervan om het te kijken. Wat een kut stem heeft die. Maar dat vind ik van alle Belgische stemmen...
Ik moet zeggen dat de stem van Urbanus wel meevalt en eigenlijk zegt hij ook niet zo heel veel. De mooie beelden maken het een boeiende documentaire.
pi_90580915
13 (2010)

De trailer zag er aardig uit, maar vond het niet een heel bijzondere film.
Wat ik wel tof vond, was de spanning die de acteurs uitstraalden voor en tijdens elke ''shootinground''
De rol van 50 Cent mag geen naam hebben. Was meer een bijrol.

6,5/10.
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_90582289
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1

Vanaf deel 4 verloren de Harry Potter films me. Boeken werden vanaf dat deel te dik en complex om goed in 1 film per deel uit te kunnen werken, waardoor ze de boeken meer als inspiratiebron leken te gebruiken dan als script.

HP 1: 7
HP 2: 7
HP 3: 8
HP 4: 4.5
HP 5: 6
HP 6: 5.5

The Deadly Hallows: Part 1 vond ik om deze reden een breath of fresh air. Het boek wordt gewoon vrijwel als script gebruikt. Ik vond het een bijna perfecte verfilming. Hier en daar een klein dingetje dat ik anders zou hebben aangepakt, maar niet echt noemenswaardig.
De drie hoofdrolspelers zetten ook echt een prima acteerprestatie neer. Met name Emma Watson is uitgegroeid tot een actrice die, nu haar HP contract erop zit, wel eens een mooie verdere carrière tegemoet zou kunnen gaan.

Groot pluspunt is ook het feit dat ik me in deze film eindelijk niet meer hoefde te ergeren aan de ronduit kansloze en beledigende manier waarop Albus Perkamentus in de afgelopen films werd neergezet (Rusteloze en agressieve dwaas, het spiegelbeeld van de Perkamentus uit het boek).

8.5/10

[ Bericht 5% gewijzigd door UltraR op 31-12-2010 14:20:22 ]
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_90582602
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 12:05 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Dan kijk je het origineel, met Morgan Freeman als narrator.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 29 december 2010 @ 16:00:51 #21
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_90586422
The Punisher
Wat een stomme wraakfilm zeg :'). De scene waarin de familie van hoofdpersoon Frank Castle afgeslacht was gewoon comedy capers. Hoeveel fysiek moest hij ondergaan om te sterven? Vreemd genoeg overleeft ie het allemaal zodat ik me oprecht afvroeg of hij toch niet stiekem een ontzettende superheld is. The Punisher is namelijk afkomstig uit de Marvel-stal. Afijn, hierna vervolgt onze grote vriend zijn weg door wraak (alhoewel hij het 'punishment' noemt) te nemen op degenen die zijn familie heeft uitgemoord. Het resulteert in allerlei domme scenes en bizar slecht geschreven dialogen. Echt een dramatische baggerfilm is dit. Cijfer: 4

The Ninth Gate
Polanski zoekt met The Ninth Gate weer eens de duistere kanten van het leven op. Johnny Depp is boekhandelaar en krijgt de opdracht om drie dezelfde mysterieuze satanistische boeken met elkaar te vergelijken. Klinkt ietwat matig, maar door de sfeer is dit nog een alleraardigste thriller geworden. Alles had van mij wel wat vlotter mogen verlopen, de film neemt veel tijd voor alle onderzoeksstappen. Ook denk ik dat wanneer deze film 30 jaar eerder was verschenen veel meer indruk had gemaakt. Cijfer: 6,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 29 december 2010 @ 16:37:49 #22
38396 mazaru
pi_90588320
quote:
2s.gif Op woensdag 29 december 2010 14:01 schreef justmattie het volgende:
13 (2010)

[ afbeelding ]

De trailer zag er aardig uit, maar vond het niet een heel bijzondere film.
Wat ik wel tof vond, was de spanning die de acteurs uitstraalden voor en tijdens elke ''shootinground''
De rol van 50 Cent mag geen naam hebben. Was meer een bijrol.

6,5/10.
Ik vond het een hele goede film. Leuke wegkijker.
Grappig verhaal en toch nog een onverwacht einde.
PS.
Je plaatje doet het niet.
pi_90588389
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 16:37 schreef mazaru het volgende:

[..]

Ik vond het een hele goede film. Leuke wegkijker.
Grappig verhaal en toch nog een onverwacht einde.
PS.
Je plaatje doet het niet.
Het einde was inderdaad onverwacht.
En ik zie het plaatje hier wel..
  woensdag 29 december 2010 @ 16:39:19 #24
286575 Roces18
Chef de party
pi_90588415
The Bank Job

Soort op waarheid gebaseerde variant van Snatch en Lock, Stock and two smoking barrels. Dit vind ik toch wel een van de minste van de drie. Komt weinig actie in voor tot het eind eigenlijk en daar valt het ook mee. Het is ook geen thriller dus ik weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen. Beetje magertjes.

6,8
  woensdag 29 december 2010 @ 16:45:49 #25
38396 mazaru
pi_90588752
quote:
2s.gif Op woensdag 29 december 2010 16:38 schreef justmattie het volgende:

[..]

Het einde was inderdaad onverwacht.
En ik zie het plaatje hier wel..
Omdat hij in je cache zit. Plaatjes van moviemeter kun je niet doorlinken.
pi_90591849
quote:
2s.gif Op woensdag 29 december 2010 14:01 schreef justmattie het volgende:
13 (2010)
Het origineel Tzameti zou iedereen moeten zien. Erg gave, spannende film.

Graag op anoniem
pi_90592011
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 16:45 schreef mazaru het volgende:

[..]

Omdat hij in je cache zit. Plaatjes van moviemeter kun je niet doorlinken.
Waarom moet een vrouw mij dit vertellen :'( :D
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 17:49 schreef Mainport het volgende:

[..]

Het origineel Tzameti zou iedereen moeten zien. Erg gave, spannende film.

[ afbeelding ]
Is deze beter dan de 2010 versie :)?
pi_90592687
The Lovely Bones (Peter Jackson, 2009)
Toch wel behoorlijk tegenvallende film van Peter Jackson. Enige echt positieve is het acteerwerk van Stanley Tucci, daartegenover staat het dramatische optreden van Mark Wahlberg. Verder vond ik de balans tussen werkelijkheid en "droomwereld" nogal slecht, leek wel of Jackson alleen maar met special effects wil strooien zonder dat het echt een functie heeft. 6.5

Vox Populi (Eddy Terstall, 2008)
Aardige film, nergens heel speciaal maar kijkt wel lekker weg. Valt genoeg te lachen, soms ook om het acteerwerk, maar zeker nu met Geert aan het roer leuk om te zien. Verder een aardige soundtrack van Spinvis en leuk hoe een aantal actualiteitenprogramma's in het gebeuren zijn betrokken. 7.3

Unstoppable (Tony Scott, 2010)
Precies wat je van een Tony Scott film kan verwachten, een vermakelijke domme aktiefilm. 7.0
pi_90600554
John Wayne door de jaren hayne

Om mezelf eens wat bij te spijkeren wat betreft oude westerns...

Stagecoach (John Ford, 1939)

Wayne's doorbraakfilm en plottechnisch erg rechtoe rechtaan, wat echter in dit geval niet hinderlijk is. Een postkoets komt door omstandigheden zonder begeleiding van militairen in vijandig Indianengebied. Daarnaast is er nog een persoonlijke afrekening van Wayne's personage dat als een aanhangsel achteraan de film hangt.

Het geheel heeft weinig diepgang en doet soms wat kluchterig aan (met veel clichés) maar ik heb me prima vermaakt. Bovendien was ik verrast door Wayne die hier een rebel-achtig personage neerzet. De Ierse dokter was ook ok.

7,5

Red River (Howard Hawks, 1948)

Hier kon ik veel minder mee, en dat lag niet zozeer aan John Wayne die een goede rol neerzette als verbitterde rancher die alles of niets speelt door zijn vee voor verkoop te verhuizen van de Mexicaanse grens naar Missouri. Het ziet er bij vlagen prachtig uit (de overtocht over Red River), maar andere zaken vielen erg tegen. De film duurt erg lang, Montgomery Clift kon me niet overtuigen en Walter Brennan vond ik, net als in Rio Bravo, vreselijk irritant als bijdehante oldtimer

6

*O*[intermezzo]*O*

Shane (George Stevens, 1953)

Dit vond ik een geweldige western. Alan Ladd is Shane een gunslinger die opduikt bij een arme boerenfamilie die bedreigd wordt door een grote rancher. De zoon (een jaar of zes) van de familie idoliseert Shane en ook de vrouw des huizes is onder de indruk. Ladd speelt Shane geweldig en de film is fantastisch geschoten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het bekende einde is ook fantastisch, net als de vechtpartij vlak daarvoor. Ik had om de een of andere redenen altijd het idee dat George Stevens een ontzettend oubollige regisseur was, maar ik ga nu toch maar eens meer hem van kijken.

Overigens is Sergio Leone waarschijnlijk ook behoorlijk fan van deze film

9

[/intermezzo]

The Man Who Shot Liberty Valance (John Ford, 1962)

Hoe belangrijk is de waarheid als iedereen de leugen gelooft? Een op zich weinig interessante rol voor Wayne, behalve dan
SPOILER
En de film moet het ook niet hebben van James Stewart die erg ouderwets aandoet, of Lee Marvin (tjongejonge, die moet veel beter kunnen dan dit). Het zijn andere dingen die deze film in orde maken, en dan vooral het idee waarmee gespeeld wordt. Briljant is het echter allemaal niet.

John Carradine en Andy Devine (de koetsier) uit Stagecoach deden ook nog mee in kleine rollen.

6

The Shootist (Don Siegel, 1976)

De laatste film die Wayne maakte, onder regie van actiemeester Don Siegel, gaat over een stervende revolverheld die zijn laatste dagen slijt in een stadje in Nevada waar alle sporen van het westen langzaam verdwijnen. Wayne's personage probeert de verheerlijking van zijn figuur tegen te houden, en het was verfrissend om te zien hoe er met de dood wordt omgegaan in deze western.

Eerlijk gezegd vond ik dit de beste van de Wayne's die ik gezien had, omdat Wayne zelf heel anders lijkt te acteren, veel meer naturel en minder bombastisch. Het is in feite ook geen western, maar meer een drama, en ik was verbaasd over hoe goed Wayne in staat was om een stervende man te spelen. Lauren Bacall was ook erg goed, jammer van Ron Howard's overacteren. Oh, en John Carradine doet ook weer mee.

Geen opbeurende film, maar een waardige afsluiter van zijn carriere.

8,5
Life's a Peckinparty
pi_90600893
Lee Marvin en James Stewart waren echt briljant in The Man Who Shot Liberty Valance.
Beter kunnen? Zelden zo'n goeie film gezien.
  woensdag 29 december 2010 @ 21:25:42 #31
38396 mazaru
pi_90601093
the last house on the left

met Sara Paxton, Monica Potter en Garret Dillahunt

John en Emma Collingwood en hun dochter Mari verblijven in een vakantiehuis in de bossen. Mari krijgt toestemming van haar ouders om haar vriendin Paige op te zoeken in het nabijgelegen dorp. Maar wanneer het tweetal daar in de handen van een groepje criminelen terechtkomt, worden ze ontvoerd...

Tja, ik vond het een 13 in een dozijn film.
Niet slecht, niet geweldig, beetje voorspelbaar.
Het eind was leuk bedacht.
Hij krijgt van mij een 6.5
Op IMDB heeft hij een 6.6 gekregen.
pi_90601593
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:21 schreef trebremmit het volgende:
Lee Marvin en James Stewart waren echt briljant in The Man Who Shot Liberty Valance.
Beter kunnen? Zelden zo'n goeie film gezien.
Misschien had ik er meer van verwacht gezien de reputatie van de film, maar Marvin speelt naar mijn mening wel een heel erg eendimensionale slechterik (het zou dus ook aan het personage kunnen liggen).

Marvin heeft weleens briljanter geacteerd (Point Blank om maar eens een voor de hand liggend voorbeeld te geven).

Stewart vond ik trouwens wel goed in The Shootist
Life's a Peckinparty
  woensdag 29 december 2010 @ 22:14:13 #33
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90603615
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 december 2010 23:50 schreef clumsy_clown het volgende:
Four Lions

[ afbeelding ]

Vier Britse moslims besluiten om uiteenlopende redenen mee te doen aan de jihad, en proberen als zelfmoordterroristen een impact te maken. Ze worden echter tegengewerkt door hun eigen stupiditeit. De film zit vol heerlijke Britse humor, met parels van een quotes ("You killed our special needs monkey!"). Er zit echter ook een rauwe rand aan de film, zonder de pretenties van een morele boodschap te hebben. Zeker een aanrader.

IMDB: 7.5
Ik: 7.7
Dit vond ik een heel leuke film!
SPOILER
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 29 december 2010 @ 22:23:35 #34
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90604084
Megamind (2010).

Voor het eerst een 3D ervaring gehad. Spectaculair en heb spijt dat ik Avatar niet zo heb gezien. Vond Megamind een leuke film maar dat 3D zorgde voor hoofdpijn en misselijkheid. Beetje jammer, waarschijnlijk is het of wennen of ik kan er gewoon niet tegen. Kijk de film thuis nog wel een keer maar dan normaal.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_90604120
Restrepo

De film gaat over een groep soldaten dat wordt gevolgd door Sebastian Junger. Gefilmd in Afghanistan in de gevaarlijkse vallei ter werel, de Korengal.

Het is meer een docu film maar desalniettemin een echte aanrader. De actie in de film, het ongelooflijke, onwerkelijk en keiharde realiteit van de oorlog in Afghanistan. Heb'm zelf op DVD en zal hem nog vaker opzetten.

IMDB 7,7
Ik = 8.9

---

She's out of my league

Heerlijke zoetsappige film voor als je niet wil nadenken maar gewoon wil lachen. De knappe Alice Eve (Molly) ontmoet de ietwat knullige Jay Barucel (Kirk). Samen maken ze de gekste dingen mee en wordt het een ware romance.

Imdb.com 6.6
Ik 7
  woensdag 29 december 2010 @ 23:06:12 #36
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_90606394
Catfish
Yaniv Schulman is een in New York wonende fotograaf van wie in 2007 een foto in een bekend Amerikaans tijdschrijft gepubliceerd wordt. De 8 jarige Abby uit Michigan is onder de indruk van de foto en zoekt via Facebook contact met Yaniv. Er ontstaat een contact waarbij zij schilderijen maakt van Yaniv`s foto`s. Beetje bij beetje leer hij ook haar familie en haar oudere zus Megan kennen.

Iedereen kent, als `t goed is, de gevaren van het internet. Zo niet, dan wordt dat in deze fascinerende en beklemmende documentaire nog eens goed helder gemaakt.
De balans tussen humor, spanning en droevigheid is erg goed waardoor het de hele tijd fascineert. Vooraf kun je je wel ongeveer indenken hoe `t gaat aflopen. Het is daarom ook net zo knap dat `t na de "climax" ook nog interessant blijft.

Voor mensen die veel met internet bezig zijn is het misschien geen al te opzienbarende docu maar wel één waarin je nog eens met je neus op de feiten wordt gedrukt.
Voor mensen die al afwijzend staan tegenover internet en social media zal `t alleen nog maar meer reden zijn om zich er ver van te houden.

IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 8,3/10
pi_90607126
Aangezien ik het jammer vind dat Rubicon van de buis is, ga ik maar andere conspiracy thrillers kijken.

Net Three Days of the Condor gezien van Sydney Pollack.

Het eerste uur vond ik echt geweldig. Goed opgebouwd. 'The Condor' (Robert Redford) moet vluchten voor zijn leven. Niemand is te vertrouwen. Terwijl hij aan het uitzoeken wie achter hem aanzit, ontstaat er helaas nogal een ongeloofwaardige romance. Het einde is op zich wel oke, maar het laatste uur vond ik beduidend minder dan het eerste. ***

Een film in de traditie van All the President's Men, The Parallax View, Klute en The Conversation. Andere tips zijn welkom. :)
pi_90617078
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:19 schreef Toad het volgende:

Een film in de traditie van All the President's Men, The Parallax View, Klute en The Conversation. Andere tips zijn welkom. :)
The Bank Job misschien anders Salt of R.E.D. ?
pi_90617316
Saw V.

Vorige week heb ik voor het eerst een film uit de hele reeks gezien (Saw. IV). En die vond ik nog alleraardigst, omdat het voor mij nieuw was. Maar deel V valt dan wel erg tegen. Je wordt gewoon doodgegooid met flashbacks en ik kan me dan ook voorstellen dat mensen die de hele reeks gezien hebben hier niet blij mee zijn. Mensen zoals ik die niet alle delen hebben gezien zijn er nog enigszins hij gebaat, maar ik kwam hierdoor niet echt lekker in de film. Met als resultaat dat ik de laatste 15 minuten gemist heb, omdat ik in slaap was gevallen.

Toch nog een zesje voor de creatieve spelletjes :P
  donderdag 30 december 2010 @ 09:31:57 #40
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_90617355
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:19 schreef Toad het volgende:
Andere tips zijn welkom. :)
Wat films van Costa-Gavras zijn vergelijkbaar (Z en Missing) en The China Syndrome zit ook wel wat in die richting. Je hebt natuurlijk ook nog Michael Clayton en The Insider en zo, maar die zal je wel al kennen, vermoed ik. Veronica Guerin misschien nog.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 30 december 2010 @ 10:59:48 #41
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_90619672
the day after tomorrow

Mooie effecten, maar slappe film. Heb hem niet eens afgekeken zo saai.

Youth in Revolt

Leuke en romantische film. Echt een aanrader

Bruno

Heb me toch erg vermaakt met deze film, gewoon flauwe humor
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_90620024
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 10:59 schreef Paul het volgende:
the day after tomorrow

Mooie effecten, maar slappe film. Heb hem niet eens afgekeken zo saai.

Ik vind the Day after Tomorrow een van de beste rampenfilms. Voor mij krijgt hij zeker een 8,5
pi_90620038
The book of Eli

Het begin vond ik wat vaag. Danzel liep rond op een spookachtig aarde en ik wist niet hoe dat kwam. Dit kwam later in het verhaal gelukkig wel naar voren.

Het verhaal is erg goed, mooi gefilmd ook. Goede acteurs (Milan Kunis :9 )
Verrassend einde ook, ik had anders verwacht.

Cijfertje: 8/10
pi_90620294
Flashbacks of a Fool
Romantisch drama met Daniel Craig. Die maakt het nog een beetje goed. Redelijk saai en niet echt mijn soort film.
7.0/10
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 30 december 2010 @ 13:37:30 #45
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_90625600
Un Prophete/A Prophet (2009)
IMDb: 8.0
Zelf: 9

Een jonge arabier komt de gevangenis in als analfabeet en zonder enig vooruitzicht. In de 6 jaar dat hij moet zitten werkt hij zich op tot mafiabaas. Werkelijk fantastisch acteerwerk van beide hoofdrolspelers, een goed plot zonder gaten, en goede regie. De film valt in 2,5 uur nergens stil, echt een aanrader!
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 30 december 2010 @ 13:39:07 #46
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_90625681
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 11:12 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ik vind the Day after Tomorrow een van de beste rampenfilms. Voor mij krijgt hij zeker een 8,5
Ja joh? Smaken verschillen zeker ^O^
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_90625936
quote:

[..]

Echt? Een film van Ronald Emmerich een cijfer boven de 6 geven is uitzonderlijk.... :o
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_90626164
quote:

[..]

Heb ik ooit eens voor mijn verjaardag gehad. Wat een flut-film is dat zeg, enige film in mijn dvd-collectie die ik eigenlijk weg wil doen.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_90626212
Narnia: Voyage of the Dawn Treader (2010)

Verhaal: Edmund en Lucy vervelen zich dood bij hun vervelende neefje Eustace. Ze zijn jaloers op Peter en Susan, hun oudere broer en zus, die een andere verblijfplaats hebben. Dan komen ze met Eustace via een schilderij in Narnia terecht, op het schip de Dawn Treader. Ze moeten met prins Caspian en de anderen langs een paar eilanden gaan, met gevaren en vreemde wezens, en zeven zwaarden vinden, die ze ergens neer moeten leggen zodat het kwaad wordt bestreden.
Beoordeling: Leuke film in 3d, alleen het verhaal over die zeven zwaarden doet me toch meer aan een speurtocht denken en ligt er dik bovenop. Eustace is een welkome afwisseling, die heel geloofwaardig een irritant kutkind neerzet. De special effecten zijn geslaagd, wat ook wel nodig is bij een film die bijna voor de helft uit special effects bestaat. Wel is Aslan irritant, die heel duidelijk de Christelijke boodschap uit de film naar voren brengt.
Cijfer: 7,5
IMDB: 6,7
pi_90651397
Catfish
In late 2007, filmmakers Ariel Schulman and Henry Joost sensed a story unfolding as they began to film the life of Ariel's brother, Nev. A reality thriller that is a shocking product of our times, Catfish is a riveting story of love, deception and grace within a labyrinth of online intrigue.

Intrigerende documentaire over de gevaren van het internet, met name social media als Facebook.
Humor, blijdschap en teleurstelling zijn allen emoties die een belangrijke rol spelen.
Tijdens het kijken kwam er regelmatig de vraag: 'Waarom doen mensen dit?' in me op, omdat de gebeurtenissen in deze docu imo redelijk absurd zijn.

IMDb: 7,1
Mijn cijfer: 7,5
pi_90651534
Baraka
Niet echt een film, meer een documentaire, maar de beelden en de muziek geven een mooi beeld van de aarde.
Ideaal met een kaasje.
8.0/10
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_90651972
Punisher war zone

Verenigde Staten / Canada / Duitsland
Actie / Misdaad
103 minuten

geregisseerd door Lexi Alexander
met Ray Stevenson, Dominic West en Julie Benz

De compromisloze wreker Frank Castle gaat door met zijn éénmansoorlog tegen de georganiseerde misdaad. Ditmaal neemt hij het op tegen de ambitieuze maffiabaas Billy Russoti. Nadat Russoti echter door Castle keihard aangepakt wordt en hierdoor zwaar verminkt, zweert hij wraak en neemt een nieuwe identiteit aan, die van Jigsaw. De FBI kan Jigsaw niet aan en Castle zal het op moeten nemen tegen Jigsaws snel gerecruteerde privé-leger.

omg wat een tegenvaller deze film, ik had niet superveel verwacht maar zo slech tals dit nee.
Het acteerwerk was rampzalig, de oneliners verschikkelijk en ook de actie viel erg tegen
niet kijken
een 3
pi_90653554
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 09:15 schreef Roces18 het volgende:

[..]

The Bank Job misschien anders Salt of R.E.D. ?
Thnx, maar ik ben toch iets meer op zoek naar films die gericht zijn op het verhaal dan op de actie. :)

quote:
2s.gif Op donderdag 30 december 2010 09:31 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Wat films van Costa-Gavras zijn vergelijkbaar (Z en Missing) en The China Syndrome zit ook wel wat in die richting. Je hebt natuurlijk ook nog Michael Clayton en The Insider en zo, maar die zal je wel al kennen, vermoed ik. Veronica Guerin misschien nog.
Thnx. Leuke tips. Van Costa-Gavras heb ik een hele tijd terug Amen. gezien, maar ik kende de regisseur verder niet. Maar zo te zien zijn zijn films idd. vergelijkbaar.

Buried viel wel tegen zeg. Iedereen kent het verhaal inmiddels wel: man zit opgesloten in een houten kist in de grond. Op IMDB loopt er een cynische draad waarin staat wat allemaal niet klopt ofwel niet logisch is aan de film. Een beetje flauw misschien, maar ik had dat gevoel ook constant.

SPOILER
.

Camerawerk en het spel van Reynolds is op zich wel oke. **

En Avatar gezien op de recente blu-ray uitgave. Helaas niet zo'n spektakel als in de bioscoop met je 3D-brilletje, maar nog steeds erg tof. Aardige extra's trouwens op die BR-discs. :) *****

[ Bericht 0% gewijzigd door Toad op 30-12-2010 23:00:34 ]
  donderdag 30 december 2010 @ 23:11:31 #54
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_90654788
Munich - http://www.imdb.com/title/tt0408306/ (7.8 / 10 )

Based on the true story of the Black September aftermath, about the five men chosen to eliminate the ones responsible for that fateful day.

Goede film, 2 uur en drie kwartier lang, maar geen moment verveeld. Er wordt veel verteld, duidelijk verhaal. Om het einde goed te begrijpen moet je wel je aandacht er goed bij houden.

Ik geef hem een 8.
pi_90663967
Where the Wild Things Are
Wat een lieve, fijne, warme, emotionele film. O+
8
  vrijdag 31 december 2010 @ 08:18:49 #56
286575 Roces18
Chef de party
pi_90664829
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 13:44 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Echt? Een film van Ronald Emmerich een cijfer boven de 6 geven is uitzonderlijk.... :o
ach ja misschien jeugdsentiment :D
  vrijdag 31 december 2010 @ 10:39:52 #57
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_90667336
Somewhere (2010)
IMDb: 6.7
Zelf: 6

Lijkt in veel opzichten op Lost in Translation, maar het werkt allemaal net even net iets minder fijn. Elle Fanning viel voor mij wel in positief opzicht op als een kindacteur/trice die voor de verandering eens wel naturel acteert. Het einde van de film is echt zonde, daar had meer in gezeten.
  vrijdag 31 december 2010 @ 11:16:34 #58
38396 mazaru
pi_90668616
The Quiet Earth

met Bruno Lawrence, Alison Routledge en Pete Smith

Wanneer Zac Hobson (Bruno Lawrence) op een ochtend wakker wordt, lijkt het wel of de wereld om hem heen dood is. Nergens is een levende ziel te bekennen. En inderdaad: een experiment is uit de hand gelopen, met rampzalige gevolgen. Maar als hij het heeft overleefd, zijn er misschien meer. Hij gaat op zoek.

Je hebt wel eens van die films, dat je niet weet wat je ervan moet vinden.
In het begin zat ik echt intens te kijken. Maar met de tweede helft vond ik het een stuk minder interessant worden.
Dat gevolgt door een eind waar ik geen bal van snap. Weet ik niet wat ik ervan moet vinden.
Maar dat zijn wel de films die in je hoofd blijven hangen.
Hij krijgt van mij een 7
IMDB 7.1

[ Bericht 0% gewijzigd door mazaru op 31-12-2010 12:02:37 ]
pi_90668908
Land of the Dead

De levende doden hebben de de Aarde definitief in hun greep gekregen en de laatste overlevende mensen hebben zich in een versterkte stad teruggetrokken. Hun enige verweer tegen de ondoden is een enorme tank, de Dead Reckoning, die in het bezit is van de steenrijke Kaufman. De rest van de bevolking heeft het helaas wat minder goed en moet dagelijks keihard vechten om de ondoden buiten de stadsmuren te houden.

Deze film vond ik erg slecht. Ben zelf een groot fan van zombie films, maar dit waren geen zombies meer. Een film om snel te vergeten.

IMDB: 6.4
Mijn Cijfer: 4
pi_90671505

Death Race 2 (2010)
Deel 1 vond ik erg tof. Leuke actie, sterke bijrollen en Jason Statham is altijd een baas. Aangezien het einde van die film niet erg veel open liet voor een fatsoenlijk vervolg, Statham zelf niet meewerkte aan deel 2 EN het een straight to dvd betrof had ik erg lage verwachtingen bij dit deel. Desondanks toch maar blind gedownload en daar heb ik zeker geen spijt van. Het bleek om een prequel te gaan die perfect aansluit bij de latere gebeurtenissen in Death Race (1).

In deze film is de hoofdrol voor Carl Lucas, gespeeld door de voor mij onbekende Luke Goss (niet vreemd aangezien zijn enige fatsoenlijke rollen met een berg make-up waren:Blade 2 en Hellboy 2). Lucas wordt veroordeeld voor moord en zijn voormalige baas, gespeeld door Sean Bean, probeert hem daar ook nog eens te laten omleggen omdat hij niet wil getuigen. In de gevangenis gaat het balletje uiteraard rollen en zien we waarom de film Death Race heet en komen Ving Rhames en Danny Trejo ook nog voorbij in bijrollen (en de ontiegelijk geile Lauren Cohen, bekend als Bella van Supernatural).

Zoals gezegd waren mijn verwachtingen erg laag, maar bleek het gewoon een fijne genrefilm te zijn. Lekker vlot verhaal, sterke actie en een verhaal dat mooi aansloot op Death Race. Een magere 5.6 op IMDB, maar een 7 voor mij.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  vrijdag 31 december 2010 @ 12:31:31 #61
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_90671527
Novecento (1900)

Poehee, een Italiaans epos van ruim 5 uur. Geen misselijke kost! De vergelijking met Meglio Gioventu is zo gemaakt en ik had vooraf dus ook redelijk hoge verwachtingen. Die kwamen grotendeels wel uit. Novecento is wat je van die andere epische film kan verwachten: een aantal hoofdpersonen worden gedurende de Italiaanse geschiedenis (begin 20e eeuw) gevolgd. Dit alles omlijst in een soapachtige vorm met uiteraard veel Italiaans temperament. Ik kan dat wel waarderen :Y.

Het communisme en fascisme komen in die periode op en worden daardoor uitvoerig behandeld. Regisseur Bertolucci kiest duidelijk partij voor de communisten, maar het irriteerde mij niet. Ik was eerder bang dat het 5 uur lang gedubte stemmen me zou ergeren. Hoofdrolspelers zijn namelijk vreemd genoeg geen Italianen: Robert DeNiro, Gerard Depardieu en een uiterst gemene Donald Sutherland. Maar ook dat viel reuzemee. De mooie cinematografie eist gelukkig snel de aandacht op.

Het is de lange zit wat mij betreft waard geweest. Vooral het eerste deel vond ik ontzettend sterk en mooi gefilmd. Lekker veel scenes waar rustig de tijd voor van alles en nog wat genomen werd. Tijdens de tweede helft werd mijn aandacht wel wat minder, maar bleef ik wel benieuwd hoe het nou zal aflopen. De film bevat overigens wel een hoop expliciete scenes. Een poedelnaakte DeNiro én Dominique Sanda én Depardieu naast elkaar in bed kan ik nog wel trekken, maar het slachten van een varken inclusief het eruit halen van organen had van mij niet gehoeven. Ook wordt er in een paardenanus gewroet om poep op te wekken door een of andere sjappie. Vanaf dat moment wordt Novecento echter weer een stuk sterker om af te sluiten met een sterk einde. Cijfer: 8

Bound

Voordat The Wachowski's met The Matrix-trilogie kwamen hebben ze Bound gemaakt. Het is een alleraardigste en vooral stijlvolle thriller geworden, waarbij twee vrouwen er met een grote som geld drvandoor willen gaan. Met een aantal stijlkenmerken die later in The Matrix gebruikt worden (zwarte kleding, opvallende camerahoeken en mooie slomo's) is door de Wachowski's flink geoefend. Het ziet er wel cool en strak uit. Qua plot vond ik het niet zo bijzonder, maar het kijkt wel gemakkelijk weg desondanks. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 31 december 2010 @ 12:33:37 #62
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_90671612
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:16 schreef mazaru het volgende:
The Quiet Earth

[ afbeelding ]

met Bruno Lawrence, Alison Routledge en Pete Smith

Wanneer Zac Hobson (Bruno Lawrence) op een ochtend wakker wordt, lijkt het wel of de wereld om hem heen dood is. Nergens is een levende ziel te bekennen. En inderdaad: een experiment is uit de hand gelopen, met rampzalige gevolgen. Maar als hij het heeft overleefd, zijn er misschien meer. Hij gaat op zoek.

Je hebt wel eens van die films, dat je niet weet wat je ervan moet vinden.
In het begin zat ik echt intens te kijken. Maar met de tweede helft vond ik het een stuk minder interessant worden.
Dat gevolgt door een eind waar ik geen bal van snap. Weet ik niet wat ik ervan moet vinden.
Maar dat zijn wel de films die in je hoofd blijven hangen.
Hij krijgt van mij een 7
IMDB 7.1
Dit gebeurt naar mijn mening opvallend in meer 'after-apocalypse'-films. Denk bijvoorbeel aan I Am Legend of The Book of Eli. Het begin van de complete leegheid is gaaf om te volgen, maar na een tijdje komen noodgedwongen (steeds) meer karakters op de proppen, waardoor het een stuk minder boeiend wordt.
  vrijdag 31 december 2010 @ 15:45:14 #63
107531 Dark_Prince
Xbox360 Tag: xDarkPrince
pi_90679517
vandaag:

gezien

http://www.imdb.com/title/tt0078788/

Holy shit wat een bazenfilm.
Tijdens de Vietnam oorlog krijgt Captain Benjamin L. Willard (Martin Sheen) opdracht om koste wat kost Colonel Walter E. Kurtz (Marlon Brando) om te leggen.
Tijdens deze reis van ±3,5 uur(redux versie) toch zo'n beetje constant op het puntje van mn stoel gezeten, wat gaan ze tegenkomen? vrienden/vijanden?. Wat een actie, wat een beelden _O_.
Ik vond deze film zeker een 9 waard

Ben bezig met de top 250 van IMDB en heb deze al gezien -> linkje
nog aanraders?
  vrijdag 31 december 2010 @ 17:14:28 #64
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_90683331
Die Hard 2

John Mclane wacht op een luchthaven op zijn vrouw. Door een ongeval worden passagiers-toestellen noodgedwongen in de lucht gehouden. En het lichtverkeersleding is gekaapt. Totdat een crimineel veilig is ontsnapt aan uitlevering,

oordeel: op de een of andere manier leven jaren 80 films wat meer. al zijn de dialogen niet top en zit er afentoe een acteur tussen die echt niet kan acteren.

7.5

Tales from the Crypt: Demon Night

Frank Baker is op de vlucht voor een Monster. Omdat hij een 7e sleutel bezit waarmee hel op aarde zou kunnen terugkeren.Hij komt bij een motel waarna hij en de inwoners zich moeten verdedigen tegen duivels.

oordeel: ik heb deze film al vaak gezien en hij blijft leuk. De dialogen, de special effects. Slechte acteurs worden vergeven omdat het geheel gewoon klopt en niet zo plastisch overkomt als de films tegenwoordig,

8

Daybreakers

95% va de wereldbevolking is bekeerd tot vampier. Maar het mensenbloed raakt op en de vraag is groot. Edward is begaan met het lot van de laatste mensen. Op een dag ontmoet hij een verzetsgroep dat een oplossing schijnt te hebben.

oordeel: dit is de 2e of 3e keer dat ik em zie. De eesrte keer vond ik em niet zo geweldig, Maar ik vind het m steeds beter worden.

8
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 31 december 2010 @ 17:20:39 #65
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_90683606
Charlie and the Chocolate Factory (2005, VS, Tim Burton)
Deze film kan gebruikt worden in filmlessen als voorbeeld van hoe een overdaad aan CGI alle bezieling uit een film kan halen. Ook Johnny Depp kan doordat hij zwaar tegenvalt als de excentrieke Willy Wonka de film niet redden.
cijfer: 4
  vrijdag 31 december 2010 @ 18:11:58 #66
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_90685862
quote:
13s.gif Op vrijdag 31 december 2010 17:20 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Charlie and the Chocolate Factory (2005, VS, Tim Burton)
Deze film kan gebruikt worden in filmlessen als voorbeeld van hoe een overdaad aan CGI alle bezieling uit een film kan halen. Ook Johnny Depp kan doordat hij zwaar tegenvalt als de excentrieke Willy Wonka de film niet redden.
cijfer: 4
Neee Lonewolf! Deze film is juist leuk! Lekker kleurrijk en Burton-maf.

Afijn, de laatste van dit jaar:

The Invasion
Beetje spannende SF, beetje dan. Nicole Kidman on the run voor body snatchers is wel leuk om te volgen. Maar de maker van Das Experiment en Der Untergang, Oliver Hirschbiegel, heeft van The Invasion niet iets supers gemaakt. Verder had het geen grote ergernisfactoren, dus een voldoende kan ik dit nog wel geven. Cijfer: 6
  vrijdag 31 december 2010 @ 18:15:59 #67
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_90686015
Wegens opnemen vrije dagen ivm met nieuw werk en een lekkere vakantie heb ik veel films gezien deze maand: 43 stuks maar liefst! Zulke maandcijfers ga ik niet snel meer halen denk ik. Ik heb ook wel veel goede films gezien, helaas geen uitschieter, maar soit.

De top 5:

1. Duel
2. Novecento
3. The Dirty Dozen
4. Despicable Me
5. The Man Who Knew Too Much

De flop 5:
5. Karhozat (Damnation)
4. The Golden Compass
3. The Punisher
2. The Break-Up
1. Mamma Mia

[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 31-12-2010 20:30:41 ]
  † In Memoriam † zaterdag 1 januari 2011 @ 08:03:41 #68
264940 8108139dpths
pi_90702734
December
Films
1. In Dreams (Neil Jordan, 1999) :: 7.5
2. The Expendables (Sylvester Stallone, 2010) :: 6.8
3. Jennifer's Body (Karyn Kusama, 2009) :: 2.0
4. Out of Sight (Steven Soderbergh, 1998) :: 5.9
5. The Gingerbread Man (Robert Altman, 1998) :: 7.5
6. Toy Story 3 (Lee Unkrich, 2010) :: 7.5
7. Where the Wild Things Are (Spike Jonze, 2009) :: 8.3
8. Edge of Darkness (Martin Campbell, 2010) :: 6.3
9. Centurion (Neil Marshall, 2010) :: 6.1
10. Solomon Kane (Michael J. Bassett, 2009) :: 9.0
11. Cop Out (Kevin Smith, 2010) :: 5.7
12. Gran Torino (Clint Eastwood, 2008) :: 7.4
13. The Town (Ben Affleck, 2010) :: 5.9
14. Changeling (Clint Eastwood, 2008) :: 9.5
15. Taking Lives (D.J. Caruso, 2004) :: 5.0
16. Into the Wild (Sean Penn, 2007) :: 9.5
17. Collateral (Michael Mann, 2004) :: 6.7
18. Waiting... (Rob McKittrick, 2005) :: 5.6
19. The Escapist (Rupert Wyatt, 2008) :: 8.2
20. Flash of Genius (Marc Abraham, 2008) :: 7.0
21. Devil (John Erick Dowdle, 2010) :: 4.6
22. Dog Pound (Kim Chapiron, 2010) :: 9.2
23. Skyline (Colin Strause, Greg Strause, 2010) :: 4.8
24. Buried (Rodrigo Cortés, 2010) :: 8.5
25. Watchers (Jon Hess, 1988) :: 4.0
26. The Hitcher (Dave Meyers, 2007) :: 6.4
27. And Soon the Darkness (Marcos Efron, 2010) :: 6.0

Statistieken
Totaal 27 films (maandgemiddelde: 27.0) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 1. :?
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 26.

Totale speelduur: 2775 min.
Aantal films / series herzien: 2.

Best beoordeeld: Changeling, Into the Wild (9.5, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Jennifer's Body (2.0).
pi_90703448
December
Films
32. Leap Year (Anand Tucker, 2010) :: 4.5
33. Altitude (Kaare Andrews, 2010) :: 5.0
34. Piranha (Alexandre Aja, 2010) :: 6.0
35. Predators (Nimród Antal, 2010) :: 5.5
36. Despicable Me (Pierre Coffin, Sergio Pablos, Chris Renaud, 2010) :: 8.0
37. The A-Team (Joe Carnahan, 2010) :: 6.5
38. Cyrus (Jay Duplass, Mark Duplass, 2010) :: 7.5
39. Devil (John Erick Dowdle, 2010) :: 8.0
40. The Town (Ben Affleck, 2010) :: 6.5
41. Meet the Robinsons (Stephen J. Anderson, 2007) :: 5.5
42. Hunter Prey (Sandy Collora, 2009) :: 2.5
43. 30 Days of Night: Dark Days (Ben Ketai, 2010) :: 6.0
44. Insane (Anders Jacobsson, Tomas Sandquist, 2010) :: 5.5
45. The American (Anton Corbijn, 2010) :: 6.5

Series
46. The Big Bang Theory - Seizoen 4 (Chuck Lorre, Bill Prady, 2010): Aflevering 1 t/m 11 (nog niet af gezien)
47. Dexter - Seizoen 5 (James Manos Jr., 2010): Aflevering 1 t/m 12 :: 8.5
48. The Walking Dead - Seizoen 1 (Frank Darabont, 2010): Aflevering 1 t/m 6 :: 7.5

Statistieken
Totaal 14 films (maandgemiddelde: 14.3) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 14.

Totaal 29 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 2680 min.
Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: Dexter - Seizoen 5 (8.5, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Hunter Prey (2.5).

Media-verdeling
17.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  zaterdag 1 januari 2011 @ 12:06:03 #70
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_90704532
Gisteravond Un Prophète gekeken die ik meteen af had moeten zetten na die gruwelijke scheermesmoord. Moet zoiets echt zo expliciet in beeld worden gebracht? :r. Verder vond ik er ook geen drol aan.

Daarna The discovery of heaven gezien. Wazig verhaal, maar dat wist ik, want ik heb het boek net gelezen. Stephen Fry was goed gecast als Onno, maar zo nu en dan lag ik dubbel vanwege de slechte acteerprestaties.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 1 januari 2011 @ 12:07:59 #71
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_90704577
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 12:06 schreef Viking84 het volgende:
Gisteravond Un Prophète gekeken die ik meteen af had moeten zetten na die gruwelijke scheermesmoord. Moet zoiets echt zo expliciet in beeld worden gebracht? :r. Verder vond ik er ook geen drol aan.
Daar wordt juist zo lovend over gesproken (over de film) :o. Hoe kan dat dan :P.
quote:
Daarna The discovery of heaven gezien. Wazig verhaal, maar dat wist ik, want ik heb het boek net gelezen. Stephen Fry was goed gecast als Onno, maar zo nu en dan lag ik dubbel vanwege de slechte acteerprestaties.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 12:11:30 #72
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_90704635
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 12:07 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Daar wordt juist zo lovend over gesproken (over de film) :o. Hoe kan dat dan :P.
Ik had er ook hoge verwachtingen van idd. Niet mijn ding, gok ik :).
Niet meer actief op Fok!
pi_90706168
Top-250 maandje voor mij.

December
Films
1. Dog Day Afternoon (Sidney Lumet, 1975) :: 7.0
2. M (Fritz Lang, 1931) :: 8.0
3. Amarcord (Federico Fellini, 1973) :: 6.0
4. Le chant des mariées (Karin Albou, 2008) :: 7.0
5. Solyaris (Andrei Tarkovsky, 1972) :: 4.0
6. The Shawshank Redemption (Frank Darabont, 1994) :: 9.0
7. Gran Torino (Clint Eastwood, 2008) :: 7.0
8. Dirty Harry (Don Siegel, 1971) :: 9.0
9. Life of Brian (Terry Jones, 1979) :: 7.0
10. 2001: A Space Odyssey (Stanley Kubrick, 1968) :: 9.0
11. Das Experiment (Oliver Hirschbiegel, 2001) :: 5.0
12. The Great Dictator (Charles Chaplin, 1940) :: 7.0
13. Snatch. (Guy Ritchie, 2000) :: 9.0
14. Monty Python and the Holy Grail (Terry Gilliam, Terry Jones, 1975) :: 5.0
15. Fight Club (David Fincher, 1999) :: 6.0
16. Per un pugno di dollari (Sergio Leone, 1964) :: 9.0
17. Mulholland Dr. (David Lynch, 2001) :: 7.0
18. Hotaru no haka (Isao Takahata, 1988) :: 9.0
19. Tonari no Totoro (Hayao Miyazaki, 1988) :: 6.0
20. Into the Wild (Sean Penn, 2007) :: 8.0
21. Air Strike (David Worth, 2002) :: 2.0
22. Blazing Saddles (Mel Brooks, 1974) :: 4.0
23. Simon (Eddy Terstall, 2004) :: 8.0
24. Per qualche dollaro in più (Sergio Leone, 1965) :: 8.0
25. The Truman Show (Peter Weir, 1998) :: 7.0
26. Ken Park (Larry Clark, Edward Lachman, 2002) :: 5.0
27. Umfeld (Scott Pagano, 2007) :: 1.0
28. Once Upon a Time in America (Sergio Leone, 1984) :: 7.0
29. Saw IV (Darren Lynn Bousman, 2007) :: 6.0
30. Full Metal Jacket (Stanley Kubrick, 1987) :: 9.0
31. Psycho (Alfred Hitchcock, 1960) :: 9.0
32. New Kids Turbo (Steffen Haars, 2010) :: 5.0
33. Kikujirô no natsu (Takeshi Kitano, 1999) :: 10.0
34. Cidade de Deus (Kátia Lund, Fernando Meirelles, 2002) :: 9.0
35. Elephant (Gus Van Sant, 2003) :: 7.0
36. Home Alone (Chris Columbus, 1990) :: 7.0
37. Sen to Chihiro no kamikakushi (Hayao Miyazaki, 2001) :: 5.0
38. La haine (Mathieu Kassovitz, 1995) :: 7.0
39. Twelve Monkeys (Terry Gilliam, 1995) :: 7.0
40. The Silence of the Lambs (Jonathan Demme, 1991) :: 7.0
41. Tetsuo (Shinya Tsukamoto, 1989) :: 3.0
42. Groundhog Day (Harold Ramis, 1993) :: 7.0
43. Det sjunde inseglet (Ingmar Bergman, 1957) :: 9.0
44. Le fabuleux destin d'Amélie Poulain (Jean-Pierre Jeunet, 2001) :: 8.0
45. Saw V (David Hackl, 2008) :: 5.0
46. Dances with Wolves (Kevin Costner, 1990) :: 7.0
47. Stardust (Matthew Vaughn, 2007) :: 7.0

Statistieken
Totaal 47 films (maandgemiddelde: 47.0) gekeken:
- Middel (21 t/m 75 min.): 2.
- Lang (meer dan 75 min.): 45.

Totale speelduur: 5362 min.
Aantal films / series herzien: 7.

Best beoordeeld: Kikujirô no natsu (10.0, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Umfeld (1.0).

Media-verdeling
10.
23.
14.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 14:11:54 #74
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_90707916
Ik heb dit jaar 263 films gezien, waarvan ik er 8 al eens eerder had gezien. Het gemiddelde cijfer was een 6,60.

Top 100

1. Inception (Christopher Nolan , 2010)
2. Scott Pilgrim vs. the World (Edgar Wright , 2010)
3. Odd Man Out (Carol Reed , 1947)
4. Fantastic Mr. Fox (Wes Anderson , 2009)
5. Das Weisse Band - Eine Deutsche Kindergeschichte (Michael Haneke , 2009)
6. Pisma myortvogo cheloveka (Letters from a Dead Man' (Konstantin Lopushansky, 1986)
7. The Social Network (David Fincher , 2010)
8. A Single Man (Tom Ford , 2009)
9. Abel (Alex van Warmerdam , 1986)
10. Un prophète (Jacques Audiard , 2009)
11. Celda 211 (Daniel Mondóz , 2009)
12. El secreto de sus ojos (Juan José Campanella , 2009)
13. Machete (Robert Rodriguez , 2010)
14. Monsieur Verdoux (Charles Chaplin , 1947)
15. Brødre (Susanne Bier , 2004)
16. Mary and Max (Adam Elliot , 2009)
17. Kick-Ass (Matthew Vaughn , 2010)
18. Enter the Void (Gaspar Noé , 2009)
19. In the Loop (Armando Iannucci , 2009)
20. L'été meurtrier (Jean Becker , 1983)
21. The Purple Rose of Cairo (Woody Allen , 1985)
22. Hadashi no Gen (Barefoot Gen) (Mori Masaki , 1983)
23. Toy Story 3 (Lee Unkrich , 2010)
24. Harry Brown (Daniel Barber , 2009)
25. Exit Through the Gift Shop (Banksy , 2010)
26. The Kids Are All Right (Lisa Cholodenko , 2010)
27. The Ghost Writer (Roman Polanski , 2010)
28. Rumble Fish (Francis Ford Coppola , 1983)
29. The Times of Harvey Milk (Rob Epstein , 1984)
30. My Sister's Keeper (Nick Cassavetes , 2009)
31. Four Lions (Christopher Morris , 2010)
32. Agora (Alejandro Amenábar , 2009)
33. The American (Anton Corbijn , 2010)
34. Monsters (Gareth Edwards , 2010)
35. The Town (Ben Affleck , 2010)
36. The Messenger (Oren Moverman , 2009)
37. Mr. Nobody (Jaco Van Dormael , 2009)
38. A Serious Man (Coen Brothers , 2009)
39. Body Heat (Lawrence Kasdan , 1981)
40. Easy A (Will Gluck , 2010)
41. Black Dynamite (Scott Sanders , 2009)
42. Sherlock Holmes (Guy Ritchie , 2009)
43. The Bad Lieutenant: Port of Calls - New Orleans (Werner Herzog , 2009)
44. Crazy Heart (Scott Cooper , 2009)
45. Toki o kakeru shôjo (The Girl Who Leapt Through Time) (Mamoru Hosoda , 2006)
46. Brute Force (Jules Dassin , 1947)
47. Winter´s Bone (Debra Granik , 2010)
48. De Aanslag (Fons Rademakers , 1986)
49. Sin nombre (Cary Fukunaga , 2009)
50. Loft (Erik van Looy , 2008)
51. Shutter Island (Martin Scorsese , 2010)
52. El espinazo del diablo (Guillermo Del Toro , 2001)
53. Adams æbler (Anders Thomas Jensen , 2005)
54. Salvador (Oliver Stone , 1986)
55. Atlantic City (Louis Malle , 1980)
56. An Education (Lone Scherfig , 2009)
57. The Secret of Kells (Tomm Moore , 2009)
58. Furyô anego den: Inoshika Ochô (Sex and Fury) (Norifumi Suzuki , 1973)
59. The Road (John Hillcoat , 2009)
60. Entre les murs (Laurent Cantet , 2008)
61. Up in the Air (Jason Reitman , 2009)
62. The Wackness (Jonathan Levine , 2008)
63. Gentleman's Agreement (Elia Kazan , 1947)
64. The Blind Side (John Lee Hancock , 2009)
65. Aruitemo aruitemo (Still Walking) (Hirokazu Koreeda , 2008)
66. Pursued (Raoul Walsh , 1947)
67. Hoosiers (David Anspaugh , 1986)
68. Kiss of Death (Henry Hathaway , 1947)
69. Il divo (Paolo Sorrentino , 2008)
70. Food, Inc. (Robert Kenner , 2008)
71. Zombieland (Ruben Fleischer , 2009)
72. Law Abiding Citizen (F. Gary Gray , 2009)
73. Brighton Rock (John Boulting , 1947)
74. How to Train Your Dragon (DeBlois & Sanders , 2010)
75. [REC] 2 (Balagueró & Plaza , 2009)
76. Green for Danger (Sidney Gilliat , 1946)
77. Defendor (Peter Stebbings , 2009)
78. Alice Doesn't Live Here Anymore (Martin Scorsese , 1974)
79. Brothers (Jim Sheridan , 2009)
80. Klass (Ilmar Raag , 2007)
81. The Expendables (Sylvester Stallone , 2010)
82. Valhalla Rising (Nicolas Winding Refn , 2009)
83. The Last Station (Michael Hoffman , 2009)
84. Invictus (Clint Eastwood , 2009)
85. Green Zone (Paul Greengrass , 2010)
86. The Time Traveler's Wife (Robert Schwentke , 2009)
87. Educating Rita (Lewis Gilbert , 1983)
88. Iron Man 2 (Jon Favreau , 2010)
89. Where the Wild Things Are (Spike Jonze , 2009)
90. Chi bi xia: jue zhan tian xia (Red Cliff: Part Two) (John Woo , 2009)
91. Robin Hood (Ridley Scott , 2010)
92. Pandorum (Christian Alvart , 2009)
93. Snow Cake (Marc Evans , 2006)
94. Welcome (Philippe Lioret , 2009)
95. When You're Strange (Tom DiCillo , 2009)
96. The Big Chill (Lawrence Kasdan , 1983)
97. The Imaginarium of Doctor Parnassus (Terry Gilliam , 2009)
98. She Wore a Yellow Ribbon (John Ford , 1949)
99. Rikos ja rangaistus (Crime and Punishment) (Aki Kaurismäki , 1983)
100. The Book of Eli (Hughes Brothers , 2010)
  Boks-Chick zaterdag 1 januari 2011 @ 14:31:31 #75
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_90708446
waar/hoe houden jullie die lijstjes bij?
lolwut
  † In Memoriam † zaterdag 1 januari 2011 @ 14:40:12 #76
264940 8108139dpths
pi_90708672
quote:
19s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 14:31 schreef BrandX het volgende:
waar/hoe houden jullie die lijstjes bij?
http://www.whatiwatch.net/ ^O^ :*
  zaterdag 1 januari 2011 @ 15:01:27 #77
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_90709214
December
Films
75. Des hommes et des dieux (Xavier Beauvois, 2010) :: 7.0
76. Singin' in the Rain (Stanley Donen, Gene Kelly, 1952) :: 6.5
77. Greenberg (Noah Baumbach, 2010) :: 7.2
78. Persona (Ingmar Bergman, 1966) :: 7.0
79. Get Him to the Greek (Nicholas Stoller, 2010) :: 6.4
80. Brazil (Terry Gilliam, 1985) :: 6.5
81. The Best Years of Our Lives (William Wyler, 1946) :: 7.5
82. The Big Lebowski (Ethan Coen, Joel Coen, 1998) :: 9.0

Statistieken
Totaal 8 films (maandgemiddelde: 6.8) gekeken:
- Lang (meer dan 75 min.): 8.

Totale speelduur: 946 min.
Aantal films / series herzien: 1.

Best beoordeeld: The Big Lebowski (9.0, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Get Him to the Greek (6.4).

Media-verdeling
1.
6.
1.
Overal verstand van.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 15:04:55 #78
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90709298
Patton, op Bluray

Beeldkwaliteit is geweldig, je ziet iedere stoppel, zweetdruppeltje en rimpel op het gezicht van Scott tijdens de openingsspeech, je kan de teksten van de medailles lezen.
Alleen op Bluray komt het camerawerk pas tot zijn recht, dit is een waarlijk grote film.
Opgenomen op 65mm en dat kan je zien, helaas tegenwoordig niet meer in de mode zulke grote negatieven te gebruiken.
De kopie is volledig gerestaureerd en bevat geen streep, geen stof, geen kras. De kleuren zijn briljant, scherp.
Patton, de film
Een van de grote films uit de filmgeschiedenis van een technisch perspectief, en een prachtig portret van de grootste amerikaanse generaal.
We volgen Patton vanaf zijn benoeming als commandant van het 7e leger tot zijn tijd in Wenen na de oorlog.
Het is naast zijn vertolking in Dr Strangelove (zijn eigen lievelingsfilm waar hij in speelde) de beste film van George C Scott die de oscar er voor weigerde.

Scott was een moeilijke vent, een lastpak, maar een groot acteur.

Patton is een film voor Bluray, als je wilt zien wat bluray kan met een oude film is dit de film. Meeste moderne grote films kunnen alleen technisch al niet tippen aan de kwaliteit ervan
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 15:22:34 #79
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_90709802
Laatste lijstje van het jaar:

December
Films
223. Beverly Hills Cop (Martin Brest, 1984) :: 7.5
224. Daisy Kenyon (Otto Preminger, 1947) :: 6.0
225. Scott Pilgrim vs. the World (Edgar Wright, 2010) :: 9.5
226. New Kids Turbo (Steffen Haars, 2010) :: 7.5
227. How to Train Your Dragon (Dean DeBlois, Chris Sanders, 2010) :: 7.8
228. Winter's Bone (Debra Granik, 2010) :: 8.5
229. Head (Bob Rafelson, 1968) :: 6.0
230. Winter's Bone (Debra Granik, 2010) :: 8.5
231. TRON (Steven Lisberger, 1982) :: 7.5
232. TRON: Legacy (Joseph Kosinski, 2010) :: 9.0
233. Home Alone (Chris Columbus, 1990) :: 7.5
234. The Muppet Christmas Carol (Brian Henson, 1992) :: 7.5
235. Home Alone 2: Lost in New York (Chris Columbus, 1992) :: 7.0
236. Catfish (Henry Joost, Ariel Schulman, 2010) :: 8.3

Series
237. Boardwalk Empire - Seizoen 1 (Terence Winter, 2010): Aflevering 12 :: 9.0
238. Eastbound & Down - Seizoen 1 (Ben Best, Jody Hill, Danny McBride, 2009): Aflevering 1 t/m 3 (nog niet af gezien)
239. Glee - Seizoen 2 (Ian Brennan, Brad Falchuk, Ryan Murphy, 2010): Aflevering 9 t/m 10 (nog niet af gezien)

Statistieken
Totaal 14 films (maandgemiddelde: 19.0) gekeken:
- Lang (meer dan 75 min.): 14.

Totaal 6 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 1644 min.
Aantal films / series herzien: 6.

Best beoordeeld: Scott Pilgrim vs. the World (9.5, 15de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Daisy Kenyon, Head (6.0).

Media-verdeling
4.
1.
6.
4.
2.
pi_90713984
December
Films
185. Celda 211 (Daniel Monzón, 2009) :: 8.2
186. Chloe (Atom Egoyan, 2009) :: 6.2
187. Skyline (Colin Strause, Greg Strause, 2010) :: 7.5
188. Shrek Forever After (Mike Mitchell, 2010) :: 7.5
189. Despicable Me (Pierre Coffin, Sergio Pablos, Chris Renaud, 2010) :: 6.5
190. The Town (Ben Affleck, 2010) :: 8.1
191. Orphan (Jaume Collet-Serra, 2009) :: 7.0
192. New Kids Turbo (Steffen Haars, 2010) :: 8.5
193. Four Lions (Christopher Morris, 2010) :: 7.2
194. De hel van '63 (Steven de Jong, 2009) :: 5.5
195. Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole (Zack Snyder, 2010) :: 6.5
196. Unstoppable (Tony Scott, 2010) :: 7.5
197. Resident Evil: Extinction (Russell Mulcahy, 2007) :: 7.0

Series
198. Boardwalk Empire - Seizoen 1 (Terence Winter, 2010): Aflevering 12 :: 9.1
199. Burn Notice - Seizoen 4 (Matt Nix, 2010): Aflevering 15 t/m 18 :: 7.0
200. Californication - Seizoen 4 (Tom Kapinos, 2010): Aflevering 1 t/m 2 (nog niet af gezien)
201. Caprica - Seizoen 1 (Ronald D. Moore, 2010): Aflevering 18 t/m 25 :: 7.5
202. Dexter - Seizoen 5 (James Manos Jr., 2010): Aflevering 11 t/m 12 :: 7.0
203. Mad Men - Seizoen 2 (Matthew Weiner, 2008): Aflevering 6 t/m 13 :: 8.3
204. Mad Men - Seizoen 3 (Matthew Weiner, 2009): Aflevering 1 t/m 2 (nog niet af gezien)
205. Sons of Anarchy - Seizoen 1 (Kurt Sutter, 2008): Aflevering 1 t/m 13 :: 7.8
206. Sons of Anarchy - Seizoen 2 (Kurt Sutter, 2009): Aflevering 1 t/m 4 (nog niet af gezien)
207. Star Wars: The Clone Wars - Seizoen 3 (George Lucas, 2010): Aflevering 3 t/m 7 (nog niet af gezien)
208. The Walking Dead - Seizoen 1 (Frank Darabont, 2010): Aflevering 6 :: 8.0

Statistieken
Totaal 13 films (maandgemiddelde: 13.5) gekeken:
- Lang (meer dan 75 min.): 13.

Totaal 50 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 3505 min.
Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: Boardwalk Empire - Seizoen 1 (9.1, 6de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: De hel van '63 (5.5).

Media-verdeling
1.
9.
14.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')