abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90591849
quote:
2s.gif Op woensdag 29 december 2010 14:01 schreef justmattie het volgende:
13 (2010)
Het origineel Tzameti zou iedereen moeten zien. Erg gave, spannende film.

Graag op anoniem
pi_90592011
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 16:45 schreef mazaru het volgende:

[..]

Omdat hij in je cache zit. Plaatjes van moviemeter kun je niet doorlinken.
Waarom moet een vrouw mij dit vertellen :'( :D
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 17:49 schreef Mainport het volgende:

[..]

Het origineel Tzameti zou iedereen moeten zien. Erg gave, spannende film.

[ afbeelding ]
Is deze beter dan de 2010 versie :)?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_90592687
The Lovely Bones (Peter Jackson, 2009)
Toch wel behoorlijk tegenvallende film van Peter Jackson. Enige echt positieve is het acteerwerk van Stanley Tucci, daartegenover staat het dramatische optreden van Mark Wahlberg. Verder vond ik de balans tussen werkelijkheid en "droomwereld" nogal slecht, leek wel of Jackson alleen maar met special effects wil strooien zonder dat het echt een functie heeft. 6.5

Vox Populi (Eddy Terstall, 2008)
Aardige film, nergens heel speciaal maar kijkt wel lekker weg. Valt genoeg te lachen, soms ook om het acteerwerk, maar zeker nu met Geert aan het roer leuk om te zien. Verder een aardige soundtrack van Spinvis en leuk hoe een aantal actualiteitenprogramma's in het gebeuren zijn betrokken. 7.3

Unstoppable (Tony Scott, 2010)
Precies wat je van een Tony Scott film kan verwachten, een vermakelijke domme aktiefilm. 7.0
pi_90600554
John Wayne door de jaren hayne

Om mezelf eens wat bij te spijkeren wat betreft oude westerns...

Stagecoach (John Ford, 1939)

Wayne's doorbraakfilm en plottechnisch erg rechtoe rechtaan, wat echter in dit geval niet hinderlijk is. Een postkoets komt door omstandigheden zonder begeleiding van militairen in vijandig Indianengebied. Daarnaast is er nog een persoonlijke afrekening van Wayne's personage dat als een aanhangsel achteraan de film hangt.

Het geheel heeft weinig diepgang en doet soms wat kluchterig aan (met veel clichés) maar ik heb me prima vermaakt. Bovendien was ik verrast door Wayne die hier een rebel-achtig personage neerzet. De Ierse dokter was ook ok.

7,5

Red River (Howard Hawks, 1948)

Hier kon ik veel minder mee, en dat lag niet zozeer aan John Wayne die een goede rol neerzette als verbitterde rancher die alles of niets speelt door zijn vee voor verkoop te verhuizen van de Mexicaanse grens naar Missouri. Het ziet er bij vlagen prachtig uit (de overtocht over Red River), maar andere zaken vielen erg tegen. De film duurt erg lang, Montgomery Clift kon me niet overtuigen en Walter Brennan vond ik, net als in Rio Bravo, vreselijk irritant als bijdehante oldtimer

6

*O*[intermezzo]*O*

Shane (George Stevens, 1953)

Dit vond ik een geweldige western. Alan Ladd is Shane een gunslinger die opduikt bij een arme boerenfamilie die bedreigd wordt door een grote rancher. De zoon (een jaar of zes) van de familie idoliseert Shane en ook de vrouw des huizes is onder de indruk. Ladd speelt Shane geweldig en de film is fantastisch geschoten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het bekende einde is ook fantastisch, net als de vechtpartij vlak daarvoor. Ik had om de een of andere redenen altijd het idee dat George Stevens een ontzettend oubollige regisseur was, maar ik ga nu toch maar eens meer hem van kijken.

Overigens is Sergio Leone waarschijnlijk ook behoorlijk fan van deze film

9

[/intermezzo]

The Man Who Shot Liberty Valance (John Ford, 1962)

Hoe belangrijk is de waarheid als iedereen de leugen gelooft? Een op zich weinig interessante rol voor Wayne, behalve dan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de film moet het ook niet hebben van James Stewart die erg ouderwets aandoet, of Lee Marvin (tjongejonge, die moet veel beter kunnen dan dit). Het zijn andere dingen die deze film in orde maken, en dan vooral het idee waarmee gespeeld wordt. Briljant is het echter allemaal niet.

John Carradine en Andy Devine (de koetsier) uit Stagecoach deden ook nog mee in kleine rollen.

6

The Shootist (Don Siegel, 1976)

De laatste film die Wayne maakte, onder regie van actiemeester Don Siegel, gaat over een stervende revolverheld die zijn laatste dagen slijt in een stadje in Nevada waar alle sporen van het westen langzaam verdwijnen. Wayne's personage probeert de verheerlijking van zijn figuur tegen te houden, en het was verfrissend om te zien hoe er met de dood wordt omgegaan in deze western.

Eerlijk gezegd vond ik dit de beste van de Wayne's die ik gezien had, omdat Wayne zelf heel anders lijkt te acteren, veel meer naturel en minder bombastisch. Het is in feite ook geen western, maar meer een drama, en ik was verbaasd over hoe goed Wayne in staat was om een stervende man te spelen. Lauren Bacall was ook erg goed, jammer van Ron Howard's overacteren. Oh, en John Carradine doet ook weer mee.

Geen opbeurende film, maar een waardige afsluiter van zijn carriere.

8,5
Life's a Peckinparty
pi_90600893
Lee Marvin en James Stewart waren echt briljant in The Man Who Shot Liberty Valance.
Beter kunnen? Zelden zo'n goeie film gezien.
  woensdag 29 december 2010 @ 21:25:42 #31
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_90601093
the last house on the left

met Sara Paxton, Monica Potter en Garret Dillahunt

John en Emma Collingwood en hun dochter Mari verblijven in een vakantiehuis in de bossen. Mari krijgt toestemming van haar ouders om haar vriendin Paige op te zoeken in het nabijgelegen dorp. Maar wanneer het tweetal daar in de handen van een groepje criminelen terechtkomt, worden ze ontvoerd...

Tja, ik vond het een 13 in een dozijn film.
Niet slecht, niet geweldig, beetje voorspelbaar.
Het eind was leuk bedacht.
Hij krijgt van mij een 6.5
Op IMDB heeft hij een 6.6 gekregen.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_90601593
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:21 schreef trebremmit het volgende:
Lee Marvin en James Stewart waren echt briljant in The Man Who Shot Liberty Valance.
Beter kunnen? Zelden zo'n goeie film gezien.
Misschien had ik er meer van verwacht gezien de reputatie van de film, maar Marvin speelt naar mijn mening wel een heel erg eendimensionale slechterik (het zou dus ook aan het personage kunnen liggen).

Marvin heeft weleens briljanter geacteerd (Point Blank om maar eens een voor de hand liggend voorbeeld te geven).

Stewart vond ik trouwens wel goed in The Shootist
Life's a Peckinparty
  woensdag 29 december 2010 @ 22:14:13 #33
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90603615
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 december 2010 23:50 schreef clumsy_clown het volgende:
Four Lions

[ afbeelding ]

Vier Britse moslims besluiten om uiteenlopende redenen mee te doen aan de jihad, en proberen als zelfmoordterroristen een impact te maken. Ze worden echter tegengewerkt door hun eigen stupiditeit. De film zit vol heerlijke Britse humor, met parels van een quotes ("You killed our special needs monkey!"). Er zit echter ook een rauwe rand aan de film, zonder de pretenties van een morele boodschap te hebben. Zeker een aanrader.

IMDB: 7.5
Ik: 7.7
Dit vond ik een heel leuke film!
SPOILER
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 29 december 2010 @ 22:23:35 #34
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90604084
Megamind (2010).

Voor het eerst een 3D ervaring gehad. Spectaculair en heb spijt dat ik Avatar niet zo heb gezien. Vond Megamind een leuke film maar dat 3D zorgde voor hoofdpijn en misselijkheid. Beetje jammer, waarschijnlijk is het of wennen of ik kan er gewoon niet tegen. Kijk de film thuis nog wel een keer maar dan normaal.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_90604120
Restrepo

De film gaat over een groep soldaten dat wordt gevolgd door Sebastian Junger. Gefilmd in Afghanistan in de gevaarlijkse vallei ter werel, de Korengal.

Het is meer een docu film maar desalniettemin een echte aanrader. De actie in de film, het ongelooflijke, onwerkelijk en keiharde realiteit van de oorlog in Afghanistan. Heb'm zelf op DVD en zal hem nog vaker opzetten.

IMDB 7,7
Ik = 8.9

---

She's out of my league

Heerlijke zoetsappige film voor als je niet wil nadenken maar gewoon wil lachen. De knappe Alice Eve (Molly) ontmoet de ietwat knullige Jay Barucel (Kirk). Samen maken ze de gekste dingen mee en wordt het een ware romance.

Imdb.com 6.6
Ik 7
  woensdag 29 december 2010 @ 23:06:12 #36
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_90606394
Catfish
Yaniv Schulman is een in New York wonende fotograaf van wie in 2007 een foto in een bekend Amerikaans tijdschrijft gepubliceerd wordt. De 8 jarige Abby uit Michigan is onder de indruk van de foto en zoekt via Facebook contact met Yaniv. Er ontstaat een contact waarbij zij schilderijen maakt van Yaniv`s foto`s. Beetje bij beetje leer hij ook haar familie en haar oudere zus Megan kennen.

Iedereen kent, als `t goed is, de gevaren van het internet. Zo niet, dan wordt dat in deze fascinerende en beklemmende documentaire nog eens goed helder gemaakt.
De balans tussen humor, spanning en droevigheid is erg goed waardoor het de hele tijd fascineert. Vooraf kun je je wel ongeveer indenken hoe `t gaat aflopen. Het is daarom ook net zo knap dat `t na de "climax" ook nog interessant blijft.

Voor mensen die veel met internet bezig zijn is het misschien geen al te opzienbarende docu maar wel één waarin je nog eens met je neus op de feiten wordt gedrukt.
Voor mensen die al afwijzend staan tegenover internet en social media zal `t alleen nog maar meer reden zijn om zich er ver van te houden.

IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 8,3/10
pi_90607126
Aangezien ik het jammer vind dat Rubicon van de buis is, ga ik maar andere conspiracy thrillers kijken.

Net Three Days of the Condor gezien van Sydney Pollack.

Het eerste uur vond ik echt geweldig. Goed opgebouwd. 'The Condor' (Robert Redford) moet vluchten voor zijn leven. Niemand is te vertrouwen. Terwijl hij aan het uitzoeken wie achter hem aanzit, ontstaat er helaas nogal een ongeloofwaardige romance. Het einde is op zich wel oke, maar het laatste uur vond ik beduidend minder dan het eerste. ***

Een film in de traditie van All the President's Men, The Parallax View, Klute en The Conversation. Andere tips zijn welkom. :)
pi_90617078
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:19 schreef Toad het volgende:

Een film in de traditie van All the President's Men, The Parallax View, Klute en The Conversation. Andere tips zijn welkom. :)
The Bank Job misschien anders Salt of R.E.D. ?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_90617316
Saw V.

Vorige week heb ik voor het eerst een film uit de hele reeks gezien (Saw. IV). En die vond ik nog alleraardigst, omdat het voor mij nieuw was. Maar deel V valt dan wel erg tegen. Je wordt gewoon doodgegooid met flashbacks en ik kan me dan ook voorstellen dat mensen die de hele reeks gezien hebben hier niet blij mee zijn. Mensen zoals ik die niet alle delen hebben gezien zijn er nog enigszins hij gebaat, maar ik kwam hierdoor niet echt lekker in de film. Met als resultaat dat ik de laatste 15 minuten gemist heb, omdat ik in slaap was gevallen.

Toch nog een zesje voor de creatieve spelletjes :P
  donderdag 30 december 2010 @ 09:31:57 #40
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_90617355
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:19 schreef Toad het volgende:
Andere tips zijn welkom. :)
Wat films van Costa-Gavras zijn vergelijkbaar (Z en Missing) en The China Syndrome zit ook wel wat in die richting. Je hebt natuurlijk ook nog Michael Clayton en The Insider en zo, maar die zal je wel al kennen, vermoed ik. Veronica Guerin misschien nog.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 30 december 2010 @ 10:59:48 #41
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_90619672
the day after tomorrow

Mooie effecten, maar slappe film. Heb hem niet eens afgekeken zo saai.

Youth in Revolt

Leuke en romantische film. Echt een aanrader

Bruno

Heb me toch erg vermaakt met deze film, gewoon flauwe humor
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_90620024
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 10:59 schreef Paul het volgende:
the day after tomorrow

Mooie effecten, maar slappe film. Heb hem niet eens afgekeken zo saai.

Ik vind the Day after Tomorrow een van de beste rampenfilms. Voor mij krijgt hij zeker een 8,5
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_90620038
The book of Eli

Het begin vond ik wat vaag. Danzel liep rond op een spookachtig aarde en ik wist niet hoe dat kwam. Dit kwam later in het verhaal gelukkig wel naar voren.

Het verhaal is erg goed, mooi gefilmd ook. Goede acteurs (Milan Kunis :9 )
Verrassend einde ook, ik had anders verwacht.

Cijfertje: 8/10
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_90620294
Flashbacks of a Fool
Romantisch drama met Daniel Craig. Die maakt het nog een beetje goed. Redelijk saai en niet echt mijn soort film.
7.0/10
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 30 december 2010 @ 13:37:30 #45
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_90625600
Un Prophete/A Prophet (2009)
IMDb: 8.0
Zelf: 9

Een jonge arabier komt de gevangenis in als analfabeet en zonder enig vooruitzicht. In de 6 jaar dat hij moet zitten werkt hij zich op tot mafiabaas. Werkelijk fantastisch acteerwerk van beide hoofdrolspelers, een goed plot zonder gaten, en goede regie. De film valt in 2,5 uur nergens stil, echt een aanrader!
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 30 december 2010 @ 13:39:07 #46
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_90625681
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 11:12 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ik vind the Day after Tomorrow een van de beste rampenfilms. Voor mij krijgt hij zeker een 8,5
Ja joh? Smaken verschillen zeker ^O^
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_90625936
quote:

[..]

Echt? Een film van Ronald Emmerich een cijfer boven de 6 geven is uitzonderlijk.... :o
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_90626164
quote:

[..]

Heb ik ooit eens voor mijn verjaardag gehad. Wat een flut-film is dat zeg, enige film in mijn dvd-collectie die ik eigenlijk weg wil doen.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_90626212
Narnia: Voyage of the Dawn Treader (2010)

Verhaal: Edmund en Lucy vervelen zich dood bij hun vervelende neefje Eustace. Ze zijn jaloers op Peter en Susan, hun oudere broer en zus, die een andere verblijfplaats hebben. Dan komen ze met Eustace via een schilderij in Narnia terecht, op het schip de Dawn Treader. Ze moeten met prins Caspian en de anderen langs een paar eilanden gaan, met gevaren en vreemde wezens, en zeven zwaarden vinden, die ze ergens neer moeten leggen zodat het kwaad wordt bestreden.
Beoordeling: Leuke film in 3d, alleen het verhaal over die zeven zwaarden doet me toch meer aan een speurtocht denken en ligt er dik bovenop. Eustace is een welkome afwisseling, die heel geloofwaardig een irritant kutkind neerzet. De special effecten zijn geslaagd, wat ook wel nodig is bij een film die bijna voor de helft uit special effects bestaat. Wel is Aslan irritant, die heel duidelijk de Christelijke boodschap uit de film naar voren brengt.
Cijfer: 7,5
IMDB: 6,7
pi_90651397
Catfish
In late 2007, filmmakers Ariel Schulman and Henry Joost sensed a story unfolding as they began to film the life of Ariel's brother, Nev. A reality thriller that is a shocking product of our times, Catfish is a riveting story of love, deception and grace within a labyrinth of online intrigue.

Intrigerende documentaire over de gevaren van het internet, met name social media als Facebook.
Humor, blijdschap en teleurstelling zijn allen emoties die een belangrijke rol spelen.
Tijdens het kijken kwam er regelmatig de vraag: 'Waarom doen mensen dit?' in me op, omdat de gebeurtenissen in deze docu imo redelijk absurd zijn.

IMDb: 7,1
Mijn cijfer: 7,5
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')