Die stem van Urbanus weerhoudt me ervan om het te kijken. Wat een kut stem heeft die. Maar dat vind ik van alle Belgische stemmen...quote:Op woensdag 29 december 2010 00:05 schreef Karstman het volgende:
March of the Penguins
Vooral heel veel mooie plaatjes van de zuidpool en pinguïns enzo. Daardoor heel onderhoudend en af en toe zelfs ontroerend, de babypinguïns zijn zo schattig. Met Urbanus als vertelstem, waarvan ik in het begin iets had van als dit maar niet te melig wordt, maar dat valt reuze mee. Een 8 zeker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Film is onderhoudend en heeft vaart,en verder best vermakelijk als thriller.![]()
7/10
[ Bericht 6% gewijzigd door Mike op 29-12-2010 13:57:40 ]Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
Ik moet zeggen dat de stem van Urbanus wel meevalt en eigenlijk zegt hij ook niet zo heel veel. De mooie beelden maken het een boeiende documentaire.quote:Op woensdag 29 december 2010 12:05 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Die stem van Urbanus weerhoudt me ervan om het te kijken. Wat een kut stem heeft die. Maar dat vind ik van alle Belgische stemmen...
Dan kijk je het origineel, met Morgan Freeman als narrator.quote:Op woensdag 29 december 2010 12:05 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Die stem van Urbanus weerhoudt me ervan om het te kijken. Wat een kut stem heeft die. Maar dat vind ik van alle Belgische stemmen...
Ik vond het een hele goede film. Leuke wegkijker.quote:Op woensdag 29 december 2010 14:01 schreef justmattie het volgende:
13 (2010)
[ afbeelding ]
De trailer zag er aardig uit, maar vond het niet een heel bijzondere film.
Wat ik wel tof vond, was de spanning die de acteurs uitstraalden voor en tijdens elke ''shootinground''
De rol van 50 Cent mag geen naam hebben. Was meer een bijrol.
6,5/10.
Het einde was inderdaad onverwacht.quote:Op woensdag 29 december 2010 16:37 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik vond het een hele goede film. Leuke wegkijker.
Grappig verhaal en toch nog een onverwacht einde.
PS.
Je plaatje doet het niet.
Omdat hij in je cache zit. Plaatjes van moviemeter kun je niet doorlinken.quote:Op woensdag 29 december 2010 16:38 schreef justmattie het volgende:
[..]
Het einde was inderdaad onverwacht.
En ik zie het plaatje hier wel..
Waarom moet een vrouw mij dit vertellenquote:Op woensdag 29 december 2010 16:45 schreef mazaru het volgende:
[..]
Omdat hij in je cache zit. Plaatjes van moviemeter kun je niet doorlinken.
Is deze beter dan de 2010 versiequote:Op woensdag 29 december 2010 17:49 schreef Mainport het volgende:
[..]
Het origineel Tzameti zou iedereen moeten zien. Erg gave, spannende film.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het bekende einde is ook fantastisch, net als de vechtpartij vlak daarvoor. Ik had om de een of andere redenen altijd het idee dat George Stevens een ontzettend oubollige regisseur was, maar ik ga nu toch maar eens meer hem van kijken.
Overigens is Sergio Leone waarschijnlijk ook behoorlijk fan van deze film
9
[/intermezzo]
The Man Who Shot Liberty Valance (John Ford, 1962)
Hoe belangrijk is de waarheid als iedereen de leugen gelooft? Een op zich weinig interessante rol voor Wayne, behalve danSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. En de film moet het ook niet hebben van James Stewart die erg ouderwets aandoet, of Lee Marvin (tjongejonge, die moet veel beter kunnen dan dit). Het zijn andere dingen die deze film in orde maken, en dan vooral het idee waarmee gespeeld wordt. Briljant is het echter allemaal niet.
John Carradine en Andy Devine (de koetsier) uit Stagecoach deden ook nog mee in kleine rollen.
6
The Shootist (Don Siegel, 1976)
De laatste film die Wayne maakte, onder regie van actiemeester Don Siegel, gaat over een stervende revolverheld die zijn laatste dagen slijt in een stadje in Nevada waar alle sporen van het westen langzaam verdwijnen. Wayne's personage probeert de verheerlijking van zijn figuur tegen te houden, en het was verfrissend om te zien hoe er met de dood wordt omgegaan in deze western.
Eerlijk gezegd vond ik dit de beste van de Wayne's die ik gezien had, omdat Wayne zelf heel anders lijkt te acteren, veel meer naturel en minder bombastisch. Het is in feite ook geen western, maar meer een drama, en ik was verbaasd over hoe goed Wayne in staat was om een stervende man te spelen. Lauren Bacall was ook erg goed, jammer van Ron Howard's overacteren. Oh, en John Carradine doet ook weer mee.
Geen opbeurende film, maar een waardige afsluiter van zijn carriere.
8,5Life's a Peckinparty
Misschien had ik er meer van verwacht gezien de reputatie van de film, maar Marvin speelt naar mijn mening wel een heel erg eendimensionale slechterik (het zou dus ook aan het personage kunnen liggen).quote:Op woensdag 29 december 2010 21:21 schreef trebremmit het volgende:
Lee Marvin en James Stewart waren echt briljant in The Man Who Shot Liberty Valance.
Beter kunnen? Zelden zo'n goeie film gezien.
Dit vond ik een heel leuke film!quote:Op dinsdag 28 december 2010 23:50 schreef clumsy_clown het volgende:
Four Lions
[ afbeelding ]
Vier Britse moslims besluiten om uiteenlopende redenen mee te doen aan de jihad, en proberen als zelfmoordterroristen een impact te maken. Ze worden echter tegengewerkt door hun eigen stupiditeit. De film zit vol heerlijke Britse humor, met parels van een quotes ("You killed our special needs monkey!"). Er zit echter ook een rauwe rand aan de film, zonder de pretenties van een morele boodschap te hebben. Zeker een aanrader.
IMDB: 7.5
Ik: 7.7
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
The Bank Job misschien anders Salt of R.E.D. ?quote:Op woensdag 29 december 2010 23:19 schreef Toad het volgende:
Een film in de traditie van All the President's Men, The Parallax View, Klute en The Conversation. Andere tips zijn welkom.
Wat films van Costa-Gavras zijn vergelijkbaar (Z en Missing) en The China Syndrome zit ook wel wat in die richting. Je hebt natuurlijk ook nog Michael Clayton en The Insider en zo, maar die zal je wel al kennen, vermoed ik. Veronica Guerin misschien nog.quote:
Ik vind the Day after Tomorrow een van de beste rampenfilms. Voor mij krijgt hij zeker een 8,5quote:Op donderdag 30 december 2010 10:59 schreef Paul het volgende:
the day after tomorrow
Mooie effecten, maar slappe film. Heb hem niet eens afgekeken zo saai.
Ja joh? Smaken verschillen zekerquote:Op donderdag 30 december 2010 11:12 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ik vind the Day after Tomorrow een van de beste rampenfilms. Voor mij krijgt hij zeker een 8,5
Echt? Een film van Ronald Emmerich een cijfer boven de 6 geven is uitzonderlijk....quote:Op donderdag 30 december 2010 11:12 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ik vind the Day after Tomorrow een van de beste rampenfilms. Voor mij krijgt hij zeker een 8,5
Heb ik ooit eens voor mijn verjaardag gehad. Wat een flut-film is dat zeg, enige film in mijn dvd-collectie die ik eigenlijk weg wil doen.quote:Op donderdag 30 december 2010 11:12 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |