Ik heb hem hier liggen ik twijfel of ik em moet zien kan je erwat meer over vertelen? is het een beetje spannende horror met wat actie of??quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:34 schreef Karina het volgende:
And Soon the Darkness
Thriller
Twee meisjes zijn op fietsvakantie in Argentinië. Ze krijgen ruzie en een van de meisjes blijft alleen achter. Ze verdwijnt en het andere meisje gaat haar zoeken.
Het blijkt dat ze niet zomaar is verdwenen...
Aardige film, maar niet echt origineel.

Het is allesbehalve horror... eerder een thriller.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:07 schreef casper019 het volgende:
[..]
Ik heb hem hier liggen ik twijfel of ik em moet zien kan je erwat meer over vertelen? is het een beetje spannende horror met wat actie of??

Respect idd. voor Lawrence.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:17 schreef Butterfly91 het volgende:
Winter's Bone
An unflinching Ozark Mountain girl hacks through dangerous social terrain as she hunts down her drug-dealing father while trying to keep her family intact.
Schitterend doch grauw en ontroerend drama. De rauwe landschappen en een passende soundtrack maken van deze film een plaatje. Jennifer Lawrence is geweldig als de 17-jarige Ree Dolly.
IMDb: 7,5
Mijn cijfer: 8,5
 En voor de Twin Peaks liefhebber: 'Laura Palmer' heeft nog een bijrolletje in de film.
 En voor de Twin Peaks liefhebber: 'Laura Palmer' heeft nog een bijrolletje in de film.

wel een goeie thriller dan?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:22 schreef 8108139dpths het volgende:
[..]
Het is allesbehalve horror... eerder een thriller.

Ik vind van niet. Alleen die 2 chicks zijn zeer de moeite waard.quote:

Ook even gekeken en mee eens. Goeie film idd.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:21 schreef casper019 het volgende:
Inhale
Goeie film! echt een aanrader!
Ben deze film gaan kijken nadat iemand me het aanraadde, het verbaast me dat deze film zo weinig aandacht krijgt.
Tis ook zo, toen ik de beschrijving van de film las had ik al een beetje een idee over hoe het verhaal zou lopen en eindigen en verwachten ik een beetje een standaard film. Maar het ging heel anders, er zit een lekkere vaart in de film en de film kijkt erg lekker weg. Tis een toffe spannende film!
mooie 7.5
 Ook een 7.5.
 Ook een 7.5.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.

Eerst waardeerde ik jouw mening een stuk meer, wordt steeds minder.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:30 schreef El_Matador het volgende:
Twilight
Vampierenfilm anders dan anders. Leuk.
7.8/10

Met welke reden?quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:18 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Eerst waardeerde ik jouw mening een stuk meer, wordt steeds minder.

) speelt een heldhaftige generaal in deze recht-toe-recht-aan actiefilm. Er is weinig diepgang en spanning en erg boeiend wordt het ook niet. Overdreven slecht gelukkig ook niet, daarom een 6.1
) speelt een heldhaftige generaal in deze recht-toe-recht-aan actiefilm. Er is weinig diepgang en spanning en erg boeiend wordt het ook niet. Overdreven slecht gelukkig ook niet, daarom een 6.1

Twilight een cijfer geven boven de 5 vind ik in mijn ogen een teken van iemand die films niet in zijn vol waardeert. Die hele film is zo slecht geschreven (met name de karakters) dat ik hem meestal als voorbeeld gebruik voor mensen om puntsgewijs aan te geven hoe een film niet hoort. Zelfde eigenlijk als de Roland Emmerich films.quote:

Nogal beperkte graadmeter als je het mij vraagt...quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:32 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Twilight een cijfer geven boven de 5 vind ik in mijn ogen een teken van iemand die films niet in zijn vol waardeert. Die hele film is zo slecht geschreven (met name de karakters) dat ik hem meestal als voorbeeld gebruik voor mensen om puntsgewijs aan te geven hoe een film niet hoort. Zelfde eigenlijk als de Roland Emmerich films.

'...
'... 

Beperkt? Er zijn genoeg slechte films als je het mij vraagt. Maar als het om films gaat die het momenteel goed doen en een dikke fanbase hebben, is de Twilight reeks toch wel echt een koploper in de vorm van, verkoopt als een tierelier, maar ontzettend slechte film.quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nogal beperkte graadmeter als je het mij vraagt...
Ik kijk nogal veel en heb voorkeurgenres. Films in dat genre zijn meestal hoger gewaardeerd dan andere. Tegenvallers uit dat genre (ik noem een Donnie Darko en Inception) vallen duidelijk lager uit dan verrassend goeie.

Omdat jullie meningen een keer niet gelijk zijn?quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:04 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Beperkt? Er zijn genoeg slechte films als je het mij vraagt. Maar als het om films gaat die het momenteel goed doen en een dikke fanbase hebben, is de Twilight reeks toch wel echt een koploper in de vorm van, verkoopt als een tierelier, maar ontzettend slechte film.
Maargoed, daar gaat het in dit topic niet over, wilde je verder ook niet aanvallen hoor, maar vond je mening inzake andere films vaak overeenkomen met mijn mening.

Ik beoordeel een film of ie goed is. En dat is Twilight niet. Als men dat niet inziet dan vraag ik me af of diegene wel in staat is om te oordelen verder. Snapje?quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:12 schreef Robar het volgende:
[..]
Omdat jullie meningen een keer niet gelijk zijn?
Een film beoordeel je nu eenmaal voor een deel uit persoonlijke voorkeur en gevoel, deal with it

Twilight viel nog redelijk mee. New Moon, dat was pas een stinker.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:38 schreef HostiMeister het volgende:
Ik beoordeel een film of ie goed is. En dat is Twilight niet. Als men dat niet inziet dan vraag ik me af of diegene wel in staat is om te oordelen verder. Snapje?

Nee, snap ik niet! Je hebt een aantal "redelijk objectieve" criteria en daarover zou je het eens moeten kunnen worden. Echter speelt er nog iets mee als persoonlijke voorkeur en persoonlijk gevoel. Daar valt echt niet over te twisten en dat kan het verschil maken tussen de 5 die jij geeft en de 7 die een ander geeft.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:38 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ik beoordeel een film of ie goed is. En dat is Twilight niet. Als men dat niet inziet dan vraag ik me af of diegene wel in staat is om te oordelen verder. Snapje?

En dit is nou een goed voorbeeld van bovenstaande meningquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:46 schreef Falco het volgende:
The Devil Wears Prada
Stuk drek dit hoor. Meryl Streep doet niks anders dan een karikatuur neerzetten en Anne Hathaway laat haar achterlijke gedrag toe en wil dr maar niet achterkomen dat het allemaal eén grote phoney onzin is. De film kon me verder maar bitter weinig bieden. Cijfer: 4,5

Precies. Goeie films scoren bij mij 8.5-10. Twilight hoort daar niet bij en andere films die anderen geweldig vinden ook niet. sja. Dat is het mooie van dit topic.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:03 schreef Robar het volgende:
[..]
Nee, snap ik niet! Je hebt een aantal "redelijk objectieve" criteria en daarover zou je het eens moeten kunnen worden. Echter speelt er nog iets mee als persoonlijke voorkeur en persoonlijk gevoel. Daar valt echt niet over te twisten en dat kan het verschil maken tussen de 5 die jij geeft en de 7 die een ander geeft.

ik zie nergens een nl-releasedatum staan op imdbquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:13 schreef problematiQue het volgende:
True Grit (2010)
IMDb: 8.4
Zelf: 7
Western over een 14 jarig meisje die een US marshal betaalt om de moordenaar van haar vader te vinden. Weinig mis mee, maar voor een Coen film erg rechttoe-rechtaan. Je verwacht toch wat meer dan dat. Terwijl normaal een Coen film een aaneenschakeling van memorabele scènes is, zou ik er van True Grit maar één kunnen noemen.

Jawel hoor er zijn genoeg webshops in China die ze legaal kunnen leverenquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:20 schreef problematiQue het volgende:
Hij is te downloaden. Voordat iedereen mij bespringt; hier in China is niks legaal verkrijgbaar.

net een sample gekeken en valt reuze mee, natuurlijk geen 1080p. Tis oscar(nominatie)seizoen dus zal nog wel meer uit gaan lekkenquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
Is dat geen (kwalitatief matige) VHS-screener?

Geloof jij het?quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:56 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Jawel hoor er zijn genoeg webshops in China die ze legaal kunnen leveren

11/02 volgens NVF.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:18 schreef planethugo het volgende:
[..]
ik zie nergens een nl-releasedatum staan op imdb

Die hebben ze daar ook gewoon gedownload hoorquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:56 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Jawel hoor er zijn genoeg webshops in China die ze legaal kunnen leveren

Ahahha die poster is echt slecht dan!quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:36 schreef JDx het volgende:
Is die baby evil of is die poster niet goed, zie die baby niet in de spiegel

zal wel heel erg dom zijn als dat een fout is van plaats een hint naar de film...quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:36 schreef JDx het volgende:
Is die baby evil of is die poster niet goed, zie die baby niet in de spiegel

Dat was in deel 1 toch ook zo? Bij die film vond het juist geweldig dat die spanning zo langzaam werd opgebouwd om vervolgens tot een enorme ontlading te komen. Waarom werkte dit niet voor het tweede deel?quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:19 schreef Karina het volgende: over Paranormal Activity 2
Ik vond er niet zo heel veel aan, het duurt erg lang voordat er echt iets spannend gebeurd en je ziet ook maar amper wat, dat dan is. Alleen helemaal op het eind wordt het eindelijk spannend.

ik wou em morgen kijken zit er een beetje goeie actie in?quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:25 schreef JDx het volgende:
Takers
Best leuk, beetje zoiets als The Town, heist hier en daar, cops komen de badguys op het spoor, je weet wel.
Gewoon leuk, niet meer en niet minder.
7.

Hij is erg spannend.
 Hij is erg spannend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een 7,5Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025

Dan moet je nummer 1 (Rec) eens bekijken. Die vond ik persoonlijk veel toffer dan nummer 2!quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:32 schreef Paul het volgende:
Rec 2
Erg toffe horror. 1 van de beste die ik heb gezien in mijn levenHij is erg spannend.
Een 9

Heb ik ook al gezienquote:Op woensdag 5 januari 2011 23:27 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Dan moet je nummer 1 (Rec) eens bekijken. Die vond ik persoonlijk veel toffer dan nummer 2!

Dat laatste is ironisch, hoop ik.quote:Op donderdag 6 januari 2011 02:07 schreef El_Matador het volgende:
The Man from Earth
Origineel verhaal leuk gebracht, maar had wat meer actie in gekund.
8.0/10

Een understatement bedoel je?quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:32 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Dat laatste is ironisch, hoop ik.

Ray Winstone speelt de broer van Statham, Sam "Ian Curtis" Riley is die jongen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:06 schreef planethugo het volgende:
13
[ afbeelding ]
Vermakelijke thriller over een jongen (Ray Winstone) die per toeval een uitnodiging in zijn hangen krijgt. Uit geldzucht gaat hij hierop in, zonder te weten waar het om gaat en dat had ie beter niet kunnen doen. Het gaat zich namelijk om een soort russisch roulette-spel waar de rijken op kunnen gokken. Met bijrollen voor Jason Statham, Mickey Rourke en 50 Cent zit het met de namen wel goed maar wat mij opviel was dat er een blik 'OZ' acteurs opengetrokken was met Bur Redding, Chucky Pancamo, Enrique Morales en Scott Ross. Helaas allemaal in veel te kleine rollen. Verder prima film, niet alles is even goed uitgewerkt en de rol van Rourke was zelfs compleet overbodig maar ik heb me niet verveeld. 7.4

Ik vind het jammer dat je zoveel info weggeeft in je beschrijvingen, eerlijk gezegd...quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:06 schreef planethugo het volgende:
13
[ afbeelding ]
Vermakelijke thriller over een jongen (Ray Winstone) die per toeval een uitnodiging in zijn hangen krijgt. Uit geldzucht gaat hij hierop in, zonder te weten waar het om gaat en dat had ie beter niet kunnen doen. Het gaat zich namelijk om een soort russisch roulette-spel waar de rijken op kunnen gokken. Met bijrollen voor Jason Statham, Mickey Rourke en 50 Cent zit het met de namen wel goed maar wat mij opviel was dat er een blik 'OZ' acteurs opengetrokken was met Bur Redding, Chucky Pancamo, Enrique Morales en Scott Ross. Helaas allemaal in veel te kleine rollen. Verder prima film, niet alles is even goed uitgewerkt en de rol van Rourke was zelfs compleet overbodig maar ik heb me niet verveeld. 7.4

Waarschijnlijk omdat je nu weet wat eraan komt, in het eerste deel was het nog een beetje een verrassing. En volgens mij (maar het is al weer een tijdje geleden dat ik deel 1 zag), gebeurde er in deel 1 wel meer in het begin.quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:58 schreef n0ir het volgende:
[..]
Dat was in deel 1 toch ook zo? Bij die film vond het juist geweldig dat die spanning zo langzaam werd opgebouwd om vervolgens tot een enorme ontlading te komen. Waarom werkte dit niet voor het tweede deel?

klopt, heb het aangepast. Krijg je met al die namen in één filmquote:Op donderdag 6 januari 2011 12:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ray Winstone speelt de broer van Statham, Sam "Ian Curtis" Riley is die jongen.

my bad, heb het iets aangepast. De dingen die ik weggeef waren vantevoren ook wel duidelijk als je de beschrijving van de film leest dus vind het niet echt spoilersquote:Op donderdag 6 januari 2011 12:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat je zoveel info weggeeft in je beschrijvingen, eerlijk gezegd...
Het origineel is trouwens erg goed en beklemmend. Denk dus niet dat ik deze remake ga bekijken.

Nee, ik ben de boosdoener.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:16 schreef planethugo het volgende:
[..]
klopt, heb het aangepast. Krijg je met al die namen in één film
[..]
my bad, heb het iets aangepast. De dingen die ik weggeef waren vantevoren ook wel duidelijk als je de beschrijving van de film leest dus vind het niet echt spoilers

Vond m heel matig, concept was leuk, uitwerking slecht.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:06 schreef planethugo het volgende:
13
[ afbeelding ]
Vermakelijke thriller over een jongen (Sam Riley) die per toeval een uitnodiging in zijn hangen krijgt. Uit geldzucht gaat hij hierop in, zonder te weten waar het om gaat en dat had ie beter niet kunnen doen. Het gaat zich namelijk om een soort russisch roulette-spel. Met bijrollen voor Jason Statham, Mickey Rourke en 50 Cent zit het met de namen wel goed maar wat mij opviel was dat er een blik 'OZ' acteurs opengetrokken was met Bur Redding, Chucky Pancamo, Enrique Morales en Scott Ross. Helaas allemaal in veel te kleine rollen. Verder prima film, niet alles is even goed uitgewerkt en sommige rollen zijn zelfs compleet overbodig maar ik heb me niet verveeld. 7.4

Bekijk het origineel: 13 (Tzameti), een Frans-Georgische film in zwart-wit. Mooi gedaan.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:20 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Vond m heel matig, concept was leuk, uitwerking slecht.
Al die goede acteurs, en het kan je uiteindelijk geen fuck schelen wat er met hun karakters gebeurd omdat je amper tot geen achtergronden te zien krijgt.

t was idd redelijk slordig maar nog wel vermakelijk genoeg dat ik geen enkele keer op de klok gekeken heb hoelang t nog duurdequote:Op donderdag 6 januari 2011 12:20 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Vond m heel matig, concept was leuk, uitwerking slecht.
Al die goede acteurs, en het kan je uiteindelijk geen fuck schelen wat er met hun karakters gebeurd omdat je amper tot geen achtergronden te zien krijgt.

Ik vond vooral die ''scheidsrechter'' vermakelijk, wat een acteur.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:26 schreef planethugo het volgende:
t was idd redelijk slordig maar nog wel vermakelijk genoeg dat ik geen enkele keer op de klok gekeken heb hoelang t nog duurde

Kenny Powers!!!quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:05 schreef Timo20 het volgende:
Eastbound & Down - Season 1
Kenny Powers (een hele toffe en met verve vertolkte rol van Danny McBride) is een aan lager wal geraakte prof honkballer. Hij keert terug naar z`n geboortedorp waar hij een baan aanneemt als coach op `n middelbare school en opnieuw valt voor z`n highschool liefje, ook al is ze nu verloofd met het schoolhoofd. Linksom of rechtsom, Kenny doet er alles aan om haar te veroveren en terug te keren aan de top de Major League Baseball.
Danny McBride is naast één van de bedenkers ook hét hoogetpunt van de serie. Hij brengt de humor en grofheid goed en wordt ondanks dat een heerlijk personage.
Grof,hard, lomp en zo ontzettend fout. Maar wel heel erg vermakelijk.
IMDB Cijfer: 8,9/10
Mijn Cijfer: 7.5/10

dan moet je de serie Boardwalk Empire kijken, daar speelt ie meesterlijk een geschifte fbi agentquote:Op donderdag 6 januari 2011 12:33 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik vond vooral die ''scheidsrechter'' vermakelijk, wat een acteur.

13 Tzameti is echt een masterlijke film!quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:26 schreef planethugo het volgende:
13 (Tzameti) ook altijd eens willen kijken maar gisteravond zin om een anderhalf uur filmpje en zag deze toevallig nog op de harde schijf staan, dus het origineel ga ik voorlopig nog niet kijken

Ik vond 13 een hele leuke film om naar te kijken. Dikke voldoende kreeg die van mij.quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:46 schreef El_Matador het volgende:
- Das Experiment >> The Experiment
- 13 (Tzameti) >>? 13*
- [REC] >>? Quarantine*
- El Metodo >>? Exam*
*"moet" ik nog zien, maar de originelen waren allemaal top. De remakes minder, heb ik begrepen.

The Wave ( uit '81) --> Die Wellequote:Op donderdag 6 januari 2011 13:46 schreef El_Matador het volgende:
- Das Experiment >> The Experiment
- 13 (Tzameti) >>? 13*
- [REC] >>? Quarantine*
- El Metodo >>? Exam*
*"moet" ik nog zien, maar de originelen waren allemaal top. De remakes minder, heb ik begrepen.

Goeie tip! Heb alleen Die Welle gezien en die vond ik sterk. Danke!quote:Op donderdag 6 januari 2011 14:09 schreef Waldheini het volgende:
[..]
The Wave ( uit '81) --> Die Welle
Het origineel duurt maar 3 kwartier, maar was wel grappig om te zien nadat ik Die Welle had gezien.

En er komen nog 2 delen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:17 schreef mazaru het volgende:
Tomorrow when the war began
[ afbeelding ]
met Caitlin Stasey, Rachel Hurd-Wood en Phoebe Tonkin
De film is gebaseerd op de roman Tomorrow, When the War Beganen gaat over een felle invasie en bezetting van Australië door een buitenlandse mogendheid. Een groepje tieners besluit te gaan kamperen in de vrije natuur. Als ze terug naar huis keren, blijkt hun land in oorlog te zijn met een vreemde mogendheid. We volgen door de ogen van Ellie Linton (Caitlin Stasey) hoe het groepje een guerillaoorlog uitvecht met de vijand die hun stadje Wirrawee heeft ingenomen.
Het verhaal klinkt beter dan hoe de film was.
Vage film, vage oorlog, acteertalent was ook niet om over naar huis te schrijven.
Erg ongeloofwaardig allemaal.
Klein 5je voor de moeite.
IMDB 6.7

Daar was ik al bang voor toen ik het eind zag.quote:

Ik heb wel een aanrader voor je.quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:49 schreef mazaru het volgende:
[..]
Daar was ik al bang voor toen ik het eind zag.

Ja, dat is wel een goede film!quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:03 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
Ik heb wel een aanrader voor je.
Red Dawn
[ afbeelding ]
De leerlingen van de Calumet High School worden in hun geschiedenisles gestoord door het geluid van vliegtuigen en zien enkele ogenblikken later honderden parachutisten uit de lucht vallen die het vuur openen. Red Dawn verhaalt de avonturen van 8 studenten die zich in de bergen verschuilen, wanneer Amerika wordt aangevallen door Russische en Cubaanse troepen waardoor een lange meedogenloze strijd begint.

the dark knifhgt is meesterlijk!! daar heb je 100% een goeie aan. daarom zou ik die anaradenquote:Op donderdag 6 januari 2011 22:24 schreef El_Matador het volgende:
Vanavond The Dark Knight, True Grit of L.A. Confidential, welke raden jullie aan?

L.A. Confidential is ook een toppertje!quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:24 schreef El_Matador het volgende:
Vanavond The Dark Knight, True Grit of L.A. Confidential, welke raden jullie aan?

Ik zou zelf voor TDK gaan.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:24 schreef El_Matador het volgende:

). De acteerprestaties van de drie hoofdrolspelers, Jesse Eisenberg, Andrew Garfield en Justin Timberlake, zijn uitstekend. Ook de muziek is erg fijn.
 ). De acteerprestaties van de drie hoofdrolspelers, Jesse Eisenberg, Andrew Garfield en Justin Timberlake, zijn uitstekend. Ook de muziek is erg fijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |