abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90908680
Death Race 2

Deel 1 was geinig en deed me erg denken aan Death Track wat ik vroeger speelde op de IBM AT, deze was eigenlijk bijna hetzelfde. Mooi vrouwtje er wel bij enzo, maar na een uur heb je het wel gezien.

Death Track uit 1989

4.
pi_90908715
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 21:25 schreef JDx het volgende:
Takers

Best leuk, beetje zoiets als The Town, heist hier en daar, cops komen de badguys op het spoor, je weet wel.

Gewoon leuk, niet meer en niet minder.

7.
ik wou em morgen kijken zit er een beetje goeie actie in?
en the town vond ik pure crapis dat dan een aanrader of afrader?
pi_90908756

In de chaotische nasleep van de tweede Wereldoorlog, wordt een groep Duitse officieren,
per ongeluk gestuurd naar de Russische gevangenis in Leningrad.

Geleid door vrouwen. John Malkovich geeft de vrouwelijke leiding de opdracht om de
SS officieren stap voor stap uit te roeien.

Ze spelen kat en muis spel met de gevangenen. Niet alles lijkt wat het is.
Vooroordelen worden soms onterecht gehouden.
En de liefde wordt gevonden op de meest wrede plekken.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 5 januari 2011 @ 22:32:49 #254
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_90909068
Paranormal Activity

Spannend, maar wel wat tegenvallend toch.
Een 7

Rec 2

Erg toffe horror. 1 van de beste die ik heb gezien in mijn leven _O_ Hij is erg spannend.
Een 9

Alien

Nou pas gezien, slecht he. Leuke film. Grappig om te zien dat langdradige shots toen nog konden. Voor die tijd was het natuurlijk een topper.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een 7,5
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  woensdag 5 januari 2011 @ 23:05:59 #255
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_90911153
Eastbound & Down - Season 1
Kenny Powers (een hele toffe en met verve vertolkte rol van Danny McBride) is een aan lager wal geraakte prof honkballer. Hij keert terug naar z`n geboortedorp waar hij een baan aanneemt als coach op `n middelbare school en opnieuw valt voor z`n highschool liefje, ook al is ze nu verloofd met het schoolhoofd. Linksom of rechtsom, Kenny doet er alles aan om haar te veroveren en terug te keren aan de top de Major League Baseball.
Danny McBride is naast één van de bedenkers ook hét hoogetpunt van de serie. Hij brengt de humor en grofheid goed en wordt ondanks dat een heerlijk personage.
Grof,hard, lomp en zo ontzettend fout. Maar wel heel erg vermakelijk.

IMDB Cijfer: 8,9/10
Mijn Cijfer: 7.5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 05-01-2011 23:31:39 ]
pi_90911402
Black Dynamite
Goeie actie, lekker slechte grappen en mooie lengte. Prima kaasfilm.
8.2/10
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_90912354
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 22:32 schreef Paul het volgende:
Rec 2

Erg toffe horror. 1 van de beste die ik heb gezien in mijn leven _O_ Hij is erg spannend.
Een 9
Dan moet je nummer 1 (Rec) eens bekijken. Die vond ik persoonlijk veel toffer dan nummer 2! :)
  donderdag 6 januari 2011 @ 01:03:07 #258
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_90916881
Catfish (2010, VS, Henry Joost & Ariel Schulman)
Waarschuwing! Het is onmogelijk deze film te reviewen zonder spoilers, al spoil ik eigenlijk al een beetje door dit te zeggen, dus als je echt niks wil weten van het verhaal moet je alleen naar het cijfer kijken voor mijn waardering.

De film begon ongelofelijk matig. Ten eerste had ik geen enkele reden waarom ik ook maar iets moest geven om Nev en vooral om z'n internet/facebook-vriendjes Abby, Angelina en Megan. Leuk voor hem dat hij schilderijen krijgt van een 8-jarige en een internet-relatie heeft met haar zus. Maar waarom ik als kijker daar geïnteresseerd in zou moeten zijn of om moet geven wordt me compleet niet duidelijk.
Ten tweede is de twist, dat de personen niet zijn wie ze zeggen dat ze zijn, de meest voorspelbare twist sinds dat Shredder niet echt dood bleek te zijn op het einde Teenage Mutant Ninja Turtles. Dat die schilderijen niet echt zijn gemaakt door een 8-jarige kan iedereen wel zien aankomen. Dat mensen zich vaak anders voor doen is voor elke niet eens ervaren, maar zelfs sporadische internetgebruiker geen verrassing. De twist is zo voorspelbaar, dat heel mijn spoilers waarschuwing hierboven eigenlijk overbodig is. Want iedereen kan dat zelf ook wel zien aankomen zonder spoiler-waarschuwing.
Gelukkig wordt de film daarna, als de filmmakers op zoek gaan naar de waarheid, wel beter. De film wordt zelfs even echt spannend als ze midden in de nacht "Megan's" paardenboerderij gaan bezoeken. Daarna ontmoeten ze de echte Angelina en Abby. Die in het begin wonderbaarlijk nog de leugens vol blijft houden. Maar na een confrontatie komt de waarheid toch boven. Tenminste dat denk je tot blijkt op het einde dat ook dit weer voor een deel leugens zijn. De film gaat hier goed om met Angelina. Het wordt goed duidelijk dat ze nooit kwade of slechte bedoelingen had, maar zelf verstrikt raakte in haar leugens. Waar ze niet uit kon komen. Ook worden de emotionele effecten van de online-vriendschap op Nev en Angelina mooi zichtbaar. Vooral de manier waarop ze om proberen te gaan met hoeveel van die vriendschap nou echt was is het hoogtepunt van de film.
De film krijgt wel lof voor het goed incorporeren van moderne media, zoals facebook, google-maps, chat-sessies, routeplanners etc.
cijfer: 6.5
Goede review waar ik me verder in kan vinden: http://www.reelviews.net/php_review_template.php?identifier=2181

Going the Distance (2010, VS, Nanette Burstein)
Verrassend leuke romcom. Geen meesterwerk of dergelijke, maar de film doet wat ik van een aardige romcom verwacht; me vermaken en zorgen dat ik wil dat de twee geliefden elkaar krijgen. De film duurt op het einde alleen net iets te lang, waardoor de sleur er een beetje in begint te komen.
cijfer: 7
pi_90917929
The Man from Earth
Origineel verhaal leuk gebracht, maar had wat meer actie in gekund.
8.0/10
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_90919571
Gallipoli
1981
Aardige film met een jonge Mel Gibson.

mjin cijfer: 7,5
IMDB: 7,7

Lebanon

2009
Eén van de beste films die ik in de afgelopen maanden gezien heb. Zeker een aanrader voor mensen die van oorlogfilms houden. De film komt helemaal tot zijn recht indien je speakers rondom hebt en het volume open gedraaid kan worden.

Mijn cijfer: 8+
IMDB: 7

pi_90920729
The Kids Are All Right
Two children conceived by artificial insemination bring their birth father into their family life.

Toffe komedie/drama. Het cynisme spat er op sommige momenten vanaf en wordt gevolgd door een dramatisch moment. Eigenlijk alle rollen zijn erg goed neergezet, maar met name Julianne Moore is fantastisch.

IMDb: 7,4
Mijn cijfer: 8,0

[ Bericht 0% gewijzigd door Butterfly91 op 06-01-2011 09:56:20 ]
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 6 januari 2011 @ 09:55:34 #262
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_90920936
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:27 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Dan moet je nummer 1 (Rec) eens bekijken. Die vond ik persoonlijk veel toffer dan nummer 2! :)
Heb ik ook al gezien
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  donderdag 6 januari 2011 @ 10:15:20 #263
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_90921421

Dinosaur (Eric Leighton & Ralph Zondag, 2000)
Voor die tijd mooi geanimeerde CGI film over dinosaurussen. Tegenwoordig zijn we beter gewend, maar toch is het nog best aardig. Het verhaal is wel een beetje standaard en lijkt toch echt te veen op The Land Before Time. Best te genieten. **½

Bedtime Stories (Adam Shankman, 2008)
Jeugdfilm met Adam Sandler. Het begin is zwak, maar het wordt beter gedurende de film. De verschillende stijlen van de fantasie stukjes werken wel leuk, maar uiteindelijk blijft de film een beetje tussen twee werelden hangen. Hij is te volwassen voor kinderen en te kinderlijk voor volwassenen. **½
  † In Memoriam † donderdag 6 januari 2011 @ 10:22:39 #264
264940 8108139dpths
pi_90921589

Spannend. :Y :D ^O^

8.0
  donderdag 6 januari 2011 @ 10:32:26 #265
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_90921878
quote:
6s.gif Op donderdag 6 januari 2011 02:07 schreef El_Matador het volgende:
The Man from Earth
Origineel verhaal leuk gebracht, maar had wat meer actie in gekund.
8.0/10
Dat laatste is ironisch, hoop ik. ;)
pi_90924927
13

Vermakelijke thriller over een jongen (Sam Riley) die per toeval een uitnodiging in zijn hangen krijgt. Uit geldzucht gaat hij hierop in, zonder te weten waar het om gaat en dat had ie beter niet kunnen doen. Het gaat zich namelijk om een soort russisch roulette-spel. Met bijrollen voor Jason Statham, Mickey Rourke en 50 Cent zit het met de namen wel goed maar wat mij opviel was dat er een blik 'OZ' acteurs opengetrokken was met Bur Redding, Chucky Pancamo, Enrique Morales en Scott Ross. Helaas allemaal in veel te kleine rollen. Verder prima film, niet alles is even goed uitgewerkt en sommige rollen zijn zelfs compleet overbodig maar ik heb me niet verveeld. 7.4

[ Bericht 1% gewijzigd door planethugo op 06-01-2011 12:14:49 ]
pi_90925045
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:32 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Dat laatste is ironisch, hoop ik. ;)
Een understatement bedoel je?

Had gehoopt op meer mooie beelden van de verschillende tijden...

donderdag 6 januari 2011 @ 12:10:15 #268
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_90925073
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:06 schreef planethugo het volgende:
13
[ afbeelding ]
Vermakelijke thriller over een jongen (Ray Winstone) die per toeval een uitnodiging in zijn hangen krijgt. Uit geldzucht gaat hij hierop in, zonder te weten waar het om gaat en dat had ie beter niet kunnen doen. Het gaat zich namelijk om een soort russisch roulette-spel waar de rijken op kunnen gokken. Met bijrollen voor Jason Statham, Mickey Rourke en 50 Cent zit het met de namen wel goed maar wat mij opviel was dat er een blik 'OZ' acteurs opengetrokken was met Bur Redding, Chucky Pancamo, Enrique Morales en Scott Ross. Helaas allemaal in veel te kleine rollen. Verder prima film, niet alles is even goed uitgewerkt en de rol van Rourke was zelfs compleet overbodig maar ik heb me niet verveeld. 7.4
Ray Winstone speelt de broer van Statham, Sam "Ian Curtis" Riley is die jongen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_90925082
quote:
13
[ afbeelding ]
Vermakelijke thriller over een jongen (Ray Winstone) die per toeval een uitnodiging in zijn hangen krijgt. Uit geldzucht gaat hij hierop in, zonder te weten waar het om gaat en dat had ie beter niet kunnen doen. Het gaat zich namelijk om een soort russisch roulette-spel waar de rijken op kunnen gokken. Met bijrollen voor Jason Statham, Mickey Rourke en 50 Cent zit het met de namen wel goed maar wat mij opviel was dat er een blik 'OZ' acteurs opengetrokken was met Bur Redding, Chucky Pancamo, Enrique Morales en Scott Ross. Helaas allemaal in veel te kleine rollen. Verder prima film, niet alles is even goed uitgewerkt en de rol van Rourke was zelfs compleet overbodig maar ik heb me niet verveeld. 7.4
Ik vind het jammer dat je zoveel info weggeeft in je beschrijvingen, eerlijk gezegd...
Het origineel is trouwens erg goed en beklemmend. Denk dus niet dat ik deze remake ga bekijken.

Moderator donderdag 6 januari 2011 @ 12:13:18 #270
9859 crew  Karina
Woman
pi_90925195
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 21:58 schreef n0ir het volgende:

[..]

Dat was in deel 1 toch ook zo? Bij die film vond het juist geweldig dat die spanning zo langzaam werd opgebouwd om vervolgens tot een enorme ontlading te komen. Waarom werkte dit niet voor het tweede deel?
Waarschijnlijk omdat je nu weet wat eraan komt, in het eerste deel was het nog een beetje een verrassing. En volgens mij (maar het is al weer een tijdje geleden dat ik deel 1 zag), gebeurde er in deel 1 wel meer in het begin.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_90925334
quote:
2s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:10 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ray Winstone speelt de broer van Statham, Sam "Ian Curtis" Riley is die jongen.
klopt, heb het aangepast. Krijg je met al die namen in één film ;)
quote:
6s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik vind het jammer dat je zoveel info weggeeft in je beschrijvingen, eerlijk gezegd...
Het origineel is trouwens erg goed en beklemmend. Denk dus niet dat ik deze remake ga bekijken.
my bad, heb het iets aangepast. De dingen die ik weggeef waren vantevoren ook wel duidelijk als je de beschrijving van de film leest dus vind het niet echt spoilers
pi_90925381
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:16 schreef planethugo het volgende:

[..]

klopt, heb het aangepast. Krijg je met al die namen in één film ;)

[..]

my bad, heb het iets aangepast. De dingen die ik weggeef waren vantevoren ook wel duidelijk als je de beschrijving van de film leest dus vind het niet echt spoilers
Nee, ik ben de boosdoener.

Ik wil het liefst zo min mogelijk weten als ik een film kijk. Genre, cast en waardering vind ik vaak ruim voldoende... ;)

pi_90925503
quote:
13
[ afbeelding ]
Vermakelijke thriller over een jongen (Sam Riley) die per toeval een uitnodiging in zijn hangen krijgt. Uit geldzucht gaat hij hierop in, zonder te weten waar het om gaat en dat had ie beter niet kunnen doen. Het gaat zich namelijk om een soort russisch roulette-spel. Met bijrollen voor Jason Statham, Mickey Rourke en 50 Cent zit het met de namen wel goed maar wat mij opviel was dat er een blik 'OZ' acteurs opengetrokken was met Bur Redding, Chucky Pancamo, Enrique Morales en Scott Ross. Helaas allemaal in veel te kleine rollen. Verder prima film, niet alles is even goed uitgewerkt en sommige rollen zijn zelfs compleet overbodig maar ik heb me niet verveeld. 7.4
Vond m heel matig, concept was leuk, uitwerking slecht.

Al die goede acteurs, en het kan je uiteindelijk geen fuck schelen wat er met hun karakters gebeurd omdat je amper tot geen achtergronden te zien krijgt.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_90925529
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:20 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Vond m heel matig, concept was leuk, uitwerking slecht.

Al die goede acteurs, en het kan je uiteindelijk geen fuck schelen wat er met hun karakters gebeurd omdat je amper tot geen achtergronden te zien krijgt.
Bekijk het origineel: 13 (Tzameti), een Frans-Georgische film in zwart-wit. Mooi gedaan.

donderdag 6 januari 2011 @ 12:25:58 #275
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_90925738
Laatste film van 2010: Once Upon a Time in the West.
Ja, nu pas voor het eerst gezien. En ja, het is een bijna perfecte film! Zelfs het tempo uit 1968 bleek ik te kunnen verdragen. 9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')