Sta je bij de bioscoop en denk je naar 2012 te gaan, blijkt er dus een fout op de website te zijn geweest dat deze nog niet draaide waardoor vriendinlief toch deze kon zienquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:59 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren in de sneak:
Terug Naar De Kust
Het succesvolle boek van Saskia Noort heeft met het speelfilmdebuut van tv regisseur Will Koopman zijn weg naar het witte doek gemaakt.
Linda de Mol speelt Maria Vos, een gescheiden moeder van 2 kinderen die samen met haar alcoholistische vriend in Amsterdam woont. Nadat ze een abortus heeft ondergaan ontvangt ze een aantal drijgende brieven en foto`s. De bedreigingen worden steeds erger en op aanraden van de politie duikt ze onder bij haar zus, die een verlaten huis aan de kust heeft.
De film begint bij het einde en vertelt het verhaal in één lange flashback. We krijgen een kleine blik in het chaotische leven van Maria. De spanning wordt redelijk goed opgebouwd en het wordt een leuke whodunnit. Maar doordat het geheel wel heel erg voorspelbaar wordt het grootste deel van de spanning ook weer weg genomen.
Toch blijft het interessant genoeg, vooral doordat je zelf blijft raden of je het goed had en of het dus inderdaad zo voorspelbaar was als het lijkt.
Linda de Mol zet een hele sterke rol neer, overtuigd en draagt de film zonder problemen.
Achter af zijn er toch zeker wel dingen op aan te merken en hoe langer je er over nadenkt hoe meer dingen je gaan opvallen als plot gaten of dingen die niet echt kloppen.
Dat is wel jammer. Maar desalniettemin is Terug Naar De Kust toch zeker een kijkje waard.
6,7/10
heb ik ook gezien vandaag!quote:Op woensdag 4 november 2009 23:35 schreef Tha_Bartman het volgende:
das leben der anderen
[ afbeelding ]
indrukwekkende film, sterk geacteerd, goed verhaal, mooi vormgegeven een stukje geschiedenis tot leven gebracht
maar voor mij niet beter dan Pan's labyrinth voor wiens neus hij de oscar wegsnoepte
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
Erg fijn filmpje inderdaad.quote:Op donderdag 5 november 2009 19:00 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Tillsammans (Together) (2000, Zw, Lukas Moodysson)
Wat een heerlijke en geweldige film was dit. Ten eerste is het een ontzettend grappige film, waarin hippies en dergelijke lui en hun hypocriete en wereldvreemde gedrag aan de kaak wordt gesteld. Maar ook de burgerlijke buren worden niet gespaard.
De film blijft gelukkig niet steken in alleen maar simpel belachelijk maken van die mensen. Want langzaam aan krijgen de personen ook steeds meer een menselijke kant. Waardoor de film ook erg ontroerend wordt. Moodysson laat weer zien dat hij een meester is in het overbrengen van de beleveniswereld van kinderen. Dat Moodysson nooit de menselijke kant van de film vergeet blijkt ook uit het einde. Welke andere film eindigt er nou met een simpel en gezellig potje voetballen?
cijfer: 9
Gevindtdt!quote:
9/10quote:"Polar bears cover their noses before they pounce on a seal. How do polar bears know their noses are black? Did they look in the water one day, see their reflection and say, 'Man, I'd be invisible if it wasn't for that thing'. That seems like a lot of thinking for a bear."
Lijkt me leuk.quote:
Ja, ik ken het als een aflevering van The Twilight Zone uit de jaren 80:quote:Op zaterdag 7 november 2009 17:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
The Box
Koppel krijgt doos met knop. Drukken ze op de knop, dan krijgen ze een miljoen dollar en gaat er ergens anders iemand dood. Drukken ze de knop in of niet? Ik kende het kortverhaal en ik vroeg me af hoe ze daar een full length film van gingen maken.
mee eens! hij is heel realistisch en ik kon me indenken dat een relatie zo loopt, een 8.8 vind ik wel heel hoog. leuk einde ook... nu ik er weer over nadenk, toch wel een 7,8 waardquote:Op zaterdag 7 november 2009 11:54 schreef MaxC het volgende:
500 Days of Summer
[ afbeelding ]
Wat een heerlijke originele, meeslepende en grappige film. Met een onweerstaanbare Zooey Deschanel en een sterk acterende Joseph Gordon-Levitt zit je vanaf het begin goed in de film. Na 800 romantische comedy's gezien te hebben die allemaal dezelfde verhaalstructuur en einde hadden is dit echt heerlijk verfrissend. Je leeft echt mee met de personage en zijn pijn is ook herkenbaar. Daarnaast is de soundtrack echt geweldig. Eén van de beste romantische comedy's van de afgelopen 5 jaar.
Ik: 8.8
Imdb: 8.2
Me3!quote:Op zaterdag 7 november 2009 22:37 schreef resque het volgende:
[..]
mee eens! hij is heel realistisch en ik kon me indenken dat een relatie zo loopt, een 8.8 vind ik wel heel hoog. leuk einde ook... nu ik er weer over nadenk, toch wel een 7,8 waard
aanrader
zooey speelde wel goed inderdaad, maar haar karakter in de film vind ik wel frustrerend! ik zou helemaal gek worden!!! ik zou haar op het eind bij et bankje keihard hebben weggestuurd en verteld dat ze mag opzouten... maar ja dat is natuurlijk allemaal alleen persoonlijk en situatie afhankelijkquote:Op zaterdag 7 november 2009 23:33 schreef SnuggLe het volgende:
500 Days of Summer
Zoals zovelen hier net gekeken. Hij stond hoog op mijn to watch lijst, gezien alle lovende reacties hier en vergelijkingen met andere 'feel-good' films. En nee, deze film heeft me zeker niet teleurgesteld. Vrolijk, grappig, grotendeels feel-good; het zat er allemaal in. Ik zou het geen romatische comedy willen noemen eigenlijk zoals MaxC, maar wat dan wel, weet ik niet.
Zooey Deschanel is gewoon een schatje, ik kan er door zo'n film echt verliefd op worden. Ze speelt leuk, is zeer spontaan maar het woord dat me vooral te binnen schiet bij haar is ontwapenend. Een gave die niet veel mensen hebben. Je kan volgensmij niet kwaad worden op zo'n dame. En dat zit ook in de film. Het beste wordt dat verwoord als Joseph Gordon-Levitt weer begint te daten na Summer en de date hem vraagd of ze hem ooit bedrogen heeft e.d.
[ afbeelding ]
Een paar keer flink lachen maar ook een paar flinke waarheden. Zoals bv de beste vriend die op dat zwart witte beeld zegt dat zijn vriendin niet zijn 'droomvrouw' is omdat ze geen flinke borsten heeft, maar juist beter is dan zijn droomvrouw omdat ze 'real' is. Schitterend en zo waar.
Eigenlijk zou dit een 9of zoiets moeten zijn, en daarmee de nummer 1 film van dit jaar. Maar dat is het niet. De band tussen de Zooey en Joseph is zo goed, zo leuk, zo intens, dat alles goed moet gaan. Maar richting het einde van de film gaat het allemaal toch wat anders. Anders in de zin dat je Zooey niet helemaal snapt. De scene aan het eind op het bankje geeft antwoorden, maar eigenlijk niet de atnwoorden die ik persoonlijk zou willen. Nee het hoeft niet altijd een happy ending, maar ik frustreerde me een beetje deze keer. Vrouwen zijn rare wezens en Joseph ervaarde dat helemaal aan het eind. Jammer, maar helaas. Maar het einde, de naam van zijn 'concullega' was geniaal. Maar dus geen 8.7, maar 'maar' een 8.4. Geniale film.
Oh en de soundtrack: zeker kopen/downloaden whatever mensen! Een dergelijke lekkere soundtrack (vgl met bv Garden State) is een dikke bonus bij een goede film.
IMDB: 8.2
Zelf: 8.5
Eerste film die ik heb gedownload en vervolgens niet heb uitgekeken. Ooit.quote:Op zondag 8 november 2009 01:36 schreef Happel het volgende:
Crank: High Voltage
Dit was echt teveel van het goede. Normaal kan ik de films waarin Jason Statham speelt wel waarderen, maar deze was echt ver over the top.
Cijfer Imbd: 6.5
mijn cijfer: 5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 8 november 2009 16:22 schreef Karina het volgende:
Orphan
Horror
Echtpaar, wiens dochter was doodgeboren, adopteert een meisje uit een weeshuis. Met dit meisje is iets niet pluis, de andere kinderen van het echtpaar (een jongen en een doof meisje) merken dit al snel en het meisje zorgt er voor dat ze hun mond dichthouden over de vreselijke dingen die ze doet.
Wel spannend, maar niet echt origineel en nogal voorspelbaar allemaal, de plot was wel vergezocht vond ik. Ach wel aardig voor een saaie zondagmiddag.Ook net gezien, geef hem een 7.5SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
quote:Op zondag 8 november 2009 16:22 schreef Karina het volgende:
Orphan
Horror
Echtpaar, wiens dochter was doodgeboren, adopteert een meisje uit een weeshuis. Met dit meisje is iets niet pluis, de andere kinderen van het echtpaar (een jongen en een doof meisje) merken dit al snel en het meisje zorgt er voor dat ze hun mond dichthouden over de vreselijke dingen die ze doet.
Wel spannend, maar niet echt origineel en nogal voorspelbaar allemaal, de plot was wel vergezocht vond ik. Ach wel aardig voor een saaie zondagmiddag.Is dit trouwens een remake van El Orfanato ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
Nee.quote:Op zondag 8 november 2009 17:35 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Is dit trouwens een remake van El Orfanato ?
Gisteravond op DVD gekeken en heb me prima vermaakt! Geen topfilm maar gewoon een fijne harde Britse misdaadfilm. Ook zeer goed acteerwerk! En het idee deed me een beetje denken aan Boondock Saints.quote:Wanneer veteraan Bryant terugkomt van een missie in Irak is hij geshockeerd door wat hij ziet. Hij herkent zijn eigen Londen niet meer. Als hij dan ook nog wordt ontslagen uit het leger besluit hij, om samen met enkele anderen, een groepering te beginnen. Door middel van keihard optreden willen ze de straten schoon vegen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik was erg onder de indruk van het acteerwerk, en vond het een erg realistisch verhaal, met logische reacties. Dit wil namelijk nog wel eens niet het geval zijn.
IMDB: 8.1
Ik: 8.5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn Cijfer: 9
Ik ga nu Schindler's List kijken. Ik ben benieuwd.
quote:Op maandag 9 november 2009 08:40 schreef Schenkstroop het volgende:
Het einde was wel een beetje raar, Ging het nou om dat goud of toch niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
Een van de beste film ooit gemaaktquote:Op maandag 9 november 2009 08:44 schreef melvddonk het volgende:
Ik ga nu Schindler's List kijken. Ik ben benieuwd.
quote:Op maandag 9 november 2009 09:50 schreef jeroen25 het volgende:
[..]Dat was mij niet ontgaan hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
Ook net deze film gezien. Die voice-over stukjes waren echt compleet nutteloos, maar oh zo grappig. Het steeds terugkomende vrolijke deuntje vond ik ook echt geweldig gedaan. Aparte humor draagt deze film, maar het was mijn humor.quote:Op zaterdag 7 november 2009 07:14 schreef WammesWaggel het volgende:
The Informant!,
Bleef boeien al was het alleen maar dankzij parteltjes als deze via de voice-over op cruciale momenten:
[..]
9/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helemaal mee eens, kan geen moment in de buurt komen van een Garden State / 500 days of Summer o.i.d.quote:Op maandag 9 november 2009 22:48 schreef lelouch het volgende:
Gigantic (2008)
Na flink opgehemeld te zijn hier op fok besloten deze film te kijken. Maar de film zelf viel een beetje tegen.
Cijfer: 6
Is die vrouw rechts op het plaatje de vrouw van Fight Club? Ze lijkt er in ieder geval wel op.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:17 schreef Tha_Bartman het volgende:
Franklyn
[ afbeelding ]
iets anders dan ik had verwacht. Een film over relaties,geloof, gekte en onze samenleving. Een redelijke film, maar ik vond het Meanwhile city gedeelte interessanter dan londen maar daar lag nou net niet de nadruk op...
een 6.5
Was dat allemaal uit je hoofd?quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:48 schreef One_conundrum het volgende:
neej, van James bond. Die van fightclub is helena bonham carter, zit in al die Depp films van die regisseur die haar man is uuuh. Tim burton
Algemene kennis als je hier postquote:Op dinsdag 10 november 2009 12:49 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Was dat allemaal uit je hoofd?
dat zijn de basics nog maar iddquote:Op dinsdag 10 november 2009 12:49 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Als je Helena Bonham Carter kent, weet je dat ze in 102931028398123 films van haar man Tim Burton met Johnny Depp heeft gespeeldquote:Op dinsdag 10 november 2009 12:49 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar geeft denk ik een goed beeld van hoe iemand met dit syndroom die wereld ziet/ hoe zo iemand zich voelt.. goed verhaal, de film verveelt geen moment en mooie muziek
een 8Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
quote:Op dinsdag 10 november 2009 23:02 schreef Caspian het volgende:
Ik vraag me af hoeveel mensen die Mary and Max gezien hebben de betekenis/symboliek van het tv-programma doorhadden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
quote:Op dinsdag 10 november 2009 23:27 schreef Tha_Bartman het volgende:
[..]Nee, het gaat (volgens mij) wat dieper dan dat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Take Sick Boy, for instance, he came off junk at the same time as me, not because he wanted to, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 23:44 schreef Caspian het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar het is moeilijk dit soort dingen definitief te bewijzen, ik denk dat iedereen er in ziet wat diegene er in wil zien
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
quote:Op dinsdag 10 november 2009 23:57 schreef Tha_Bartman het volgende:
[..]Dat is juist het mooie van dat soort dingen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar het is moeilijk dit soort dingen definitief te bewijzen, ik denk dat iedereen er in ziet wat diegene er in wil zien
Take Sick Boy, for instance, he came off junk at the same time as me, not because he wanted to, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 23:57 schreef Tha_Bartman het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar het is moeilijk dit soort dingen definitief te bewijzen, ik denk dat iedereen er in ziet wat diegene er in wil zienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, een hele vette film.quote:Op dinsdag 10 november 2009 23:05 schreef LeonH het volgende:
American History X
[ afbeelding ]
Danny Vinyard wordt beïnvloedt door z'n oudere broer, de skinhead Derek. Dereks haat tegen andere rassen komt voort uit de moord op zijn vader. Hij belandt zelf ook in de gevangenis wegens moord en komt er achter dat hij door zijn eigen bende verraden is. Dan besluit Derek een aantal mensen, waaronder z'n broertje, een lesje te leren.
Deze film een hele lange tijd terug gezien. Voor het komende tentamen Sociologie kregen we de opdracht om de film te kijken omdat er vragen in de toets staan hier over. Toch maar even gedaan om op te frissen en wat een fantastische film blijft het toch!
IMDB: 8.6
Persoonlijk: een dikke 9!
In de slotscene viel me wel een foutje op, en na IMDB gecheckt te hebben schijnen er nog meer in te zitten die me nog niet eens waren opgevallenMaargoed, dit heeft iedere film
Daarom volg ik dit topic ook zo graagquote:Op dinsdag 10 november 2009 17:55 schreef SnuggLe het volgende:
Ik vind het echt leuk dat zoveel mensen hier elkaar aansteken qua films!
quote:Op dinsdag 10 november 2009 23:44 schreef Caspian het volgende:
[..]
Nee, het gaat (volgens mij) wat dieper dan dat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wist ik niet. Cool.
En terecht!quote:Op woensdag 11 november 2009 14:09 schreef Guppi het volgende:
Vanavond 500 days of summerik verheug me erop!
na adviseren heb ik hem ook aan een vriendin laten zien, die ongeveer hetzelfde had meegemaakt, maar ze was niet heel erg onder de indruk... vreemd? aangezien ik hem ook wel goed vondquote:
Dat had ik met Amélie. Deze film was me wel veertig keer aangeraden voor ik hem zelf keek, toen heb ik hem zelf veertig keer gekeken, maar bijna iedereen die ik daarna aanraadde Amélie te kijken, vond er geen zak aan.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:28 schreef resque het volgende:
[..]
na adviseren heb ik hem ook aan een vriendin laten zien, die ongeveer hetzelfde had meegemaakt, maar ze was niet heel erg onder de indruk... vreemd? aangezien ik hem ook wel goed vond
Gewoon het psychologisch aspect. Je wordt helemaal lekker gemaakt, maar uiteindelijk kan het dus alleen maar tegenvallen. Ik heb het gekeken zonder dat mensen em aanraadde. Wist eigenlijk niet wat me te verwachten stond. Ik vond het dus daarom wel een mooie filmquote:Op woensdag 11 november 2009 19:00 schreef Guppi het volgende:
[..]
Dat had ik met Amélie. Deze film was me wel veertig keer aangeraden voor ik hem zelf keek, toen heb ik hem zelf veertig keer gekeken, maar bijna iedereen die ik daarna aanraadde Amélie te kijken, vond er geen zak aan.![]()
Morgen laat ik weten wat ik van 500 days vond
Summer haalde zelfs bij mij soms het bloed onder m'n nagels vandaan. Geen idee of ze dat bij vrouwen óók doet.quote:Op woensdag 11 november 2009 19:15 schreef Darkzell het volgende:
De muziek, het acteerwerk en het tempo is prima en ook de frustratie over summer komt goed over (al betwijfel ik of dit met opzet is gedaan).
Ik heb deze op zaterdag gezien, persoonlijk vond ik het niets, teveel na gedaan van Die Hard III.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:40 schreef Beaudelaire het volgende:
[ afbeelding ]
12 Rounds
Wat een heerlijke film, maar wat een slap einde. Review morgen op de FP.
IMDb: 5,4/10
Ik: 4/5
Daar was ik ook al na 5 minuten in de film achter, maar ik vond em toch nog best vermakelijkquote:Op woensdag 11 november 2009 23:09 schreef Mr.Noodle het volgende:
Maar de voorspelling is dat ze toch heel ergzijn en toch met elkaar gaan trouwen.
quote:Op woensdag 11 november 2009 21:57 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Summer haalde zelfs bij mij soms het bloed onder m'n nagels vandaan. Geen idee of ze dat bij vrouwen óók doet.
Toch grappig om te lezen dat een ieder weer een andere kijk heeft op de film. Persoonlijk frustreerde ik me ook niet aan Summer, Tom kwam gewoon veel te tjah, desperate overquote:Op donderdag 12 november 2009 10:40 schreef Guppi het volgende:
(500) days of Summer (2009)
[ afbeelding ]
![]()
Hij is hier al een aantal keer beoordeeld, maar ik voeg er nog iets aan toe. Ondanks dat mijn versie van de film 3 keer per minuut haperde, konden we hem gewoon niet afzetten, zo leuk was ie!
Summer voelt niet de "dit is het!" kriebel maar vindt Tom toch charmant genoeg om een relatie te beginnen. Een relatie zonder naam, en Summer kan zich er niet helemaal aan overgeven. Ze is hier vanaf de eerste dag heel duidelijk in, maar het frustreert Tom toch enorm en als ze er ineens een punt achter zet is hij er kapot van. Dit verhaal wordt verteld via niet-chronologische verschillende momenten in de 500 dagen dat Tom met Summer te maken heeft.
Persoonlijk vond ik Tom veel te dedicated voor iemand die direct aangeeft dat ze niet in is voor iets vasts. Ik lees hier dat verschillende mensen zich in het verhaal herkennen, dat heb ik niet. Ik begrijp best dat Summer het daar benauwd van krijgt. Aan de andere kant.. mijn vriend en ik waren in eerste instantie allebei ook vijf maanden Summer, maar toen werden we toch echt hoteldebotel (nu bijna 5 jaar geleden). Ik kon in elk geval Tom en Summer beiden wel begrijpen.
Maar de inhoud van de film was niet wat me zo enthousiast maakte. De soundtrack, de liefde voor Ringo Starr, de tekeningen van Tom, de wenskaartenbusiness, de kleren van Summer, het thema Ikea, Zooey, de chronologische warhoop, de twee katten van de collega van Tom, de humor tussen Tom en zijn vrienden, dát waren de dingen waar ik van heb genoten.
8,5 (IMDB: 8,2)
Jij of Hij?quote:Op donderdag 12 november 2009 10:40 schreef Guppi het volgende:
Aan de andere kant.. mijn vriend en ik waren in eerste instantie allebei ook vijf maanden Summer, maar toen werden we toch echt hoteldebotel (nu bijna 5 jaar geleden). Ik kon in elk geval Tom en Summer beiden wel begrijpen.
Concept en verhaal vielen wel mee, maar ik vond het zo onsamenhangend, met momenten zelfs wat saaiquote:Het verhaal speelt zich af in de nabije toekomst waar mensen een geïsoleerd bestaan leiden. Interactie tussen mensen vindt plaats middels surrogaat-robotten, een mooiere versie van hun menselijke tegenhanger. FBI-agenten onderzoeken de moord op een student die connecties heeft met het brein dat ooit de high-tech robot ontwierp en realiseerde. Al spoedig stuit men op een heel complot. Dit mysterie levert de nodige hoofdbrekens op aangezien de robotten bijna helemaal identiek zijn aan hun bezitters.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Cijfer: 7<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
The Station Agentquote:Op woensdag 11 november 2009 21:53 schreef SnuggLe het volgende:
The Station Agent
When his only friend dies, a man born with dwarfism moves to rural New Jersey to live a life of solitude, only to meet a chatty hot dog vendor and a woman dealing with her own personal loss.
[ afbeelding ]
Finbar is en dwerg die door iedereen nagestaard wordt. Hij houdt van treinen en trekt zich graag terug. Maar als hij verhuisd naar een treinhuisje (anders kan ik het even niet noemen) komt hij twee mensen in zijn leven tegen die tegen hem aan blijven praten en doen, waardoor hij zich wat opent.
De film is sloom en er gebeurt niet zo heel veel. De rol van FIn wordt wel heel goed gespeeld. Maar echt overtuigen doet de film niet; het is geen Garden State of andere feel-good film die door de muziek en het 'happy'gevoel 'het' doet. Ja, het is leuk om de vriendshcap tussen de praatgrage Joe en 'vrouwe met een verhaal'' Olivia te zien groeien. Maar echt een topper? Nee.
IMDB: 7.9
Zelf: 7.8
Je bent bepaald niet enthousiast over beide films en komt toch maar net onder de IMDB scores uit met flink hoge cijfers?quote:Op woensdag 11 november 2009 21:53 schreef SnuggLe het volgende:
The Station Agent
When his only friend dies, a man born with dwarfism moves to rural New Jersey to live a life of solitude, only to meet a chatty hot dog vendor and a woman dealing with her own personal loss.
[ afbeelding ]
Finbar is en dwerg die door iedereen nagestaard wordt. Hij houdt van treinen en trekt zich graag terug. Maar als hij verhuisd naar een treinhuisje (anders kan ik het even niet noemen) komt hij twee mensen in zijn leven tegen die tegen hem aan blijven praten en doen, waardoor hij zich wat opent.
De film is sloom en er gebeurt niet zo heel veel. De rol van FIn wordt wel heel goed gespeeld. Maar echt overtuigen doet de film niet; het is geen Garden State of andere feel-good film die door de muziek en het 'happy'gevoel 'het' doet. Ja, het is leuk om de vriendshcap tussen de praatgrage Joe en 'vrouwe met een verhaal'' Olivia te zien groeien. Maar echt een topper? Nee.
IMDB: 7.9
Zelf: 7.8
LÁuberge Espanol
They came from Paris, Rome, London and Berlin to... l'Auberge Espagnole ...where a year can change a lifetime
[ afbeelding ]
Met zo'n tagline dacht ik: de ultieme feel-good film! Een kruising tussen motorcycle diaries, tu mama et tambien en weet ik wat nog meer. Allemaal jongeren bij elkaarwaarbij de relaties opbloeien en je veel diepgang hebt. Tneminste, zo'n idee had ik eigenlijk. Hmm....dat viel een beetje tegen. Fillms vind je meestal om meerdere redenen goed. Of het is de muziek. Of het is het acteerwerk. Of het is omdat je je identificeert met de hoofdpersoon.
De hoofdpersoon is een franse superKNEUS. Niet normaal. Identificatie: nul komma nul. Acteerwerk: drama. Verhaal: best weinig diepgang. Soms zedlfs irritant. Het concept wordt in ieder geval totaal niet goed uitgediept. Het enige pluspunt is de muziek. Die is zeer zeker goed. En wellicht Audrey Tautu. Die franse dame uit Chocolat e.d. Eh...ik bedoel Amelie. Maar in totaal: nee...
IMDB: 7.3
Zelf: 7.1
Klopt wel wat je zegt ja.... Maar het gaat ook om verwachtingen: ik had meer verwacht en een stuk beter, en daardoor zo negatief. Maar zooooooo slecht zijn ze niet. En soms pas ik mijn ratings na een aantal dagen aan dan denk ik "Hmmm...". The Station Agent is gewoon wel een redelijk goede film, maar gezien recensies van anderen had ik er veel meer van verwacht. Aubere Espagnol moet wellicht wat lager toch ja.quote:Op donderdag 12 november 2009 18:49 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Je bent bepaald niet enthousiast over beide films en komt toch maar net onder de IMDB scores uit met flink hoge cijfers?
Exactly. Het niet-grappig zijn is een onderdeel van de film, maar de te-lange-film is gewoon niet goed. Eerder ophouden, en snijden in de film zou goed zijn geweest.quote:Op donderdag 12 november 2009 21:51 schreef Shoombak het volgende:
Funny People
[ afbeelding ]
Ik kende alleen de filmposter van deze film, en ik moet zeggen dat deze nogal misleidend is. Ik had een komedie in de trant van de 40 year old virgin verwacht, maar dat is dus niet het geval. Een aardig drama verhaal rond een aantal standup comedians, die in mijn ogen niet eens erg grappig zijn. Adam Sandler vond ik zeer irritant met zijn stemmetjes en af en toe een kleine glimlach om de stand up grappen. Verder duurt de film, echt bizar lang, had volgens mij makkelijk een half uur afgekund.
IMDB 7.4/10
Ik 5.5/10
Gisteren gezien en ik ben het hiermee eens. De film zelf is wel oké, mooie special effects. Om sommige ontsnappingen moest ik lachen, zo absurd, dat kan niet de bedoeling zijn denk ik.quote:Op zaterdag 14 november 2009 00:27 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hoewel het allemaal net iets te vaak maar net goed gaat. Ik kan dat best hebben als je een paar van die miraculeuze ontsnappingen hebt, maar je kunt het ook overdrijven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toch een 7 van mij
IMDb: 6,7
Ik hoop niet dat je zo'n buurmeisje/vriendinnetje hebt gehadquote:Op zaterdag 14 november 2009 11:26 schreef SeLang het volgende:
Eigenlijk zou ik vaker in dit topic moeten posten, aangezien ik deze reeks altijd check welke films interessant zijn om te downloaden en te kijken
Orphan (2009)
Dit is toch wel een redelijk goede en spannende film. Ik heb ervan genoten! Waarschijnlijk gaat niemand me geloven als ik zeg dat de film realistischer is dan je misschien denkt. Sommige dingen waren erg herkenbaar voor mij. Ondanks het voorspelbare cliché einde geef ik een 8 (imdb: 7.2)
De film nog eens kijken, wetende wat je te wachten staat kan wonderen doen. En als je er zelf echt zo weinig uitgehaald hebt is het inderdaad een goed idee om er het een en ander over te lezen. Maar interpreteer zelf ook vooral.quote:Op donderdag 12 november 2009 10:56 schreef macondo het volgende:
2001 A Space Odyssey (1968, Kubrick)
Had mij best verheugd op deze film. Begon ook redelijk veelbelovend en vreemd met een bende apen. Maar helaas kon de rest van de film mij nauwelijks boeien. Erg wazig allemaal, af en toe minutenlange scenes met veel kleuren alsof het de eerste film in kleur was. Het hele verhaal is mij ook niet helemaal duidelijk geworden, wellicht doordat ik niet geboeid raakte door de film. Misschien als ik allemaal verklaringen ga doorlezen dat ik het dan wat aangenamer ga vinden, maar vooralsnog vind ik het maar niets. En sta daarin behoorlijk alleen merk ik op whatiwatch.net![]()
6/10
Als ik iemand over die film vertel, verbaast het me nog altijd dat ik non-stop met interesse naar 12 Angry Men heb gekeken. Het concept is inderdaad enorm simpel, maar het is nergens een saaie film.quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:29 schreef SnuggLe het volgende:
12 Angry Men
A dissenting juror in a murder trial slowly manages to convince the others that the case is not as obviously clear as it seemed in court
[ afbeelding ]
Een 12 koppige jury moet beslissen of ze een man, die terecht staat voor moord, wel of niet schuldig vinden aan die moord. De film is eigenlijk 1 grote conversatie tussen de 12 mannen. Henry Fonda speelt 1 van de hoofdrollen. Had de film heel heel lang geleden al eens gezien, maar omdat ik nu de IMDB top 20 weer eens compleet wilde maken (en ik 12 Angry Men, 7 Samurai & the Good the Bad and the Ugly nog moest zien) was deze als eerste aan de beurt. Geweldige film, geweldig acteerwerk, geweldige conversatie. En o zo'n simpel concept.
IMDB: 8.9
Zelf: 8.5
The Shins als soundtrack?!quote:Op zaterdag 14 november 2009 22:47 schreef Arcee het volgende:
[..]
Héle toffe soundtrack met het mooiste nummer dat ik ooit dankzij een film ontdekt heb:
Héle toffe soundtrack met het mooiste nummer dat ik ooit dankzij een film ontdekt heb:quote:Op zaterdag 14 november 2009 14:01 schreef Butterfly91 het volgende:
Garden State
Toffe film met een toffe soundtrack. Zach Braff en Natalie Portman spelen hun rol fantastisch.
Mijn cijfer: 8,7
IMDb: 7,9
Garden State blijft, onder andere door de te gave soundtrack inderdaad, een van mijn favo films allertijden. Ik heb door die soundtrack meerdere geweldige albums ontdekt. Onder andere:quote:Op zaterdag 14 november 2009 22:47 schreef Arcee het volgende:
[..]
Héle toffe soundtrack met het mooiste nummer dat ik ooit dankzij een film ontdekt heb:
Snuggle!quote:Op zaterdag 14 november 2009 23:12 schreef SnuggLe het volgende:
...te zien. Muziek wordt vooral gedragen door de muziek. Goede soundtrack...
Al héél lang. Echt al 5 jaar ofzo.quote:Op zaterdag 14 november 2009 23:11 schreef Sai het volgende:
Hey wat de fuck iemand in dit topic heeft mijn avatar.
Maggie Gyllenhaal.quote:
Ja, maar die kende ik al voor de film.quote:Op zaterdag 14 november 2009 23:02 schreef SnuggLe het volgende:
- Zero 7 - Simple Things (track op de soundtrack is In the Waiting Line
Beide dikke aanraders.
En wat vond je van de film? Voor mij toch zeker wel een 8.5/9.0quote:
Dat was zo'n erge realistische film. Brrrquote:Op zondag 15 november 2009 19:17 schreef GuitarJJ het volgende:
Eden Lake
IMDB: 7.0
Ik: 7.5
Gaat over irritante jochies die de vakantie van een stelletje verzuurt.
Als je dit positieve beeld wil houden stop je nu met kijken en laat je 3 en 4 lekker zitten... ten minste dat is mijn meningquote:
Ik vind Taxi (1) al helemaal niets.quote:Op maandag 16 november 2009 10:06 schreef Tha_Bartman het volgende:
[..]
Als je dit positieve beeld wil houden stop je nu met kijken en laat je 3 en 4 lekker zitten... ten minste dat is mijn mening
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IMDb: 8,6
Mijn cijfer: 8,7
De eerste en enige film waarbij ik ooit in slaap ben gevallen! Daarna nog niet eens een poging gewaagd tot herkijkenquote:Op maandag 16 november 2009 10:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik vind Taxi (1) al helemaal niets..
.
Het is dat Franse gekeutel denk ik, waardoor ik het leuk vind. En dat je met dit gezichtquote:Op maandag 16 november 2009 12:22 schreef LeonH het volgende:
[..]
De eerste en enige film waarbij ik ooit in slaap ben gevallen! Daarna nog niet eens een poging gewaagd tot herkijken
Laten we het erop houden dat de SOUNDTRACK oftewel de MUZIEK gewoon goed wasquote:
Moet ik nog zien...schijnt idd ook een feelgoodmovie te zijn. Maar ik ben heel benieuwd...quote:Op maandag 16 november 2009 15:14 schreef Butterfly91 het volgende:
Me And You And Everyone We Know
'Me and You and Everyone We Know' is a poetic and penetrating observation of how people struggle to connect with one another in an isolating and contemporary world.
Hij kabbelt rustig voort zonder dat er echt hele boeiende dingen gebeuren. Ondanks het rustige tempo vond ik het een leuke film.
IMDb: 7,4
Mijn cijfer: 7,3
Kon er nog wel om lachen. In zijn genre toch aardig!quote:Op maandag 16 november 2009 13:53 schreef HostiMeister het volgende:
Night at the Museum: Battle of the Smithsonian (2009)
ik: 5
imbdb: 6.0
genoteerdquote:Op zondag 15 november 2009 20:01 schreef muisje-eliza het volgende:
ik heb gisteravond "9" gezien lees hier meer erover.
[ afbeelding ]
Een hele tijd geleden las ik over deze animatiefilm. Ik was nieuwschierig, en heb m even gekuikt om te kijken of het wat is.
Het verhaal gaat over 9, een lappenpop die plots ontwaakt in een duistere wereld vol oud ijzer en rommel. Hij kan niet praten, en heeft een rits over zijn buik lopen.
In zijn zoektocht naar niets komt hij een andere lappenpop tegen. Op zijn rug staat een 5. 5 is al wat langer op deze onwerkelijke planeet aan het ronddolen, en helpt 9 aan een stem. Net op het moment dat de twee vriendschap sluiten word 9 ontvoerd door een buitenproportioneel groot en eng skelettenmonster.
Hij komt er snel achter dat het leven als lappenpop hard is. Gelukkig komt hij anderen tegen. Samen met hen gaat hij proberen om 9 weg te halen bij het duistere monster. Of het hem gaat lukken, en wat het grote gevaar wat hen boven het hoofd hangt nou precies is, ga ik niet vertellen.
Ik heb ademloos naar de film zitten kijken![]()
De animatie is prachtig gemaakt. De poppen lijken levensecht. De duistere sfeer die de animatie uitstraalt is prachtig gemaakt. Als de film op BR uitkomt ga ik m zeker kopen
Edit: oh op de vorige pagina heeft iemand m ook al gezienNou ik deel die mening en het cijfer ook
![]()
Zo.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:40 schreef Hulkio het volgende:
2012 (Roland Emmerich, 2009)
Hoe krijg je het in hemelsnaam voor elkaar om met dit script zo’n megabudget binnen te slepen?
Hmz, ja het brengt wel wat op. Zal alleen wel pijnlijk worden als een film echt een keer hard flopt.quote:
Als hij zelfs een verhaal/film als 10.000 BC aan de man krijgt, staat er gewoon een consequente & goede marketingmachine achter hem. Op zich ook een prestatie, alhoewel ik er ook niet bijzonder blij mee ben ofzo.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:01 schreef Hulkio het volgende:
[..]
Hmz, ja het brengt wel wat op. Zal alleen wel pijnlijk worden als een film echt een keer hard flopt.
Precies. It's all about the marketing. Ook al is het ruk; door een goede marketing en het creeren van een hype-effect, sleep je echt heel vaak de kosten er makkelijk uit.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:36 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Als hij zelfs een verhaal/film als 10.000 BC aan de man krijgt, staat er gewoon een consequente & goede marketingmachine achter hem. Op zich ook een prestatie, alhoewel ik er ook niet bijzonder blij mee ben ofzo.
An sich een schitterende film, ware het niet dat halverwege de regisseur niet meer precies wist waar hij naar toe wilde met het verhaal. Begint fantastisch met fraai uitgangspunt, maar daarna houdt het een beetje op. Zeker wel een 7 waard trouwens. En verrassend Falco, dat jij nog dergelijke oude mainstream films nog moet inhalenquote:Op dinsdag 17 november 2009 13:45 schreef Falco het volgende:
Falling Down
Gave film en dan met name op welke manier Michael Douglas doordraait omdat hij zo walgt op de maatschappij om hem heen. Het zorgt voor boeiende en erg grappige scenes. De rol van Robert Duvall vond ik helaas wat mager en het nut waarom hij zo uitgebreid belicht werd, kon ik niet inzien. Cijfer: 7
Ik loop idd wat achter op het gebied van mainstreamfilms. Ik heb alleen niet het gevoel dat ik veel mis, maar zoiets meepikken als Falling Down is wel weer okequote:Op dinsdag 17 november 2009 16:58 schreef macondo het volgende:
[..]
An sich een schitterende film, ware het niet dat halverwege de regisseur niet meer precies wist waar hij naar toe wilde met het verhaal. Begint fantastisch met fraai uitgangspunt, maar daarna houdt het een beetje op. Zeker wel een 7 waard trouwens. En verrassend Falco, dat jij nog dergelijke oude mainstream films nog moet inhalen
Dit wordt gewoon uitgelegd in de film.. hun baasje (de antagonist) heeft die halsbanden gemaakt zodat ze konden communiceren..quote:Op woensdag 18 november 2009 10:10 schreef banaantjeEE het volgende:
Up
Het enigste echte jammere van de familie vond ik de uitwerking van die honden. Ik begrijp nog steeds niet hoe die konden praten enz?
Ja, dat wist ik. Maar ik vond het nogal zwak indien dat de echte reden zou zijn...quote:Op woensdag 18 november 2009 10:27 schreef Tha_Bartman het volgende:
[..]
Dit wordt gewoon uitgelegd in de film.. hun baasje (de antagonist) heeft die halsbanden gemaakt zodat ze konden communiceren..
Het is een disney-film, kom opquote:Op woensdag 18 november 2009 10:40 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ja, dat wist ik. Maar ik vond het nogal zwak indien dat de echte reden zou zijn...
Heb zelden zo'n trage langdradig kwee achtige film gezien.quote:Op zondag 15 november 2009 20:21 schreef Tha_Bartman het volgende:
[ afbeelding ]
ik heb nu 500 days of summer gezien...
ik ben niet van de romantische komedies, maar heb me prima vermaakt met deze film. De problemen die ze hadden kwamen niet geforceerd voor een film over, maar juist natuurlijk.. het zou iedereen kunnen overkomen..
een ander pluspunt is de lekkere muziek in de film..en het natuurlijke acteren van de hoofdrolspelers..
Zooey Deschanel is een beetje offbeat als altijd maar dat is erg schattig
cijfer een 8
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cijfer: 6.5
iMDB: 5.6heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
Het is hier de bedoeling dat je er iets bijschrijft, anders wordt et het zoveelste doodsaaie opsomtopicquote:Op woensdag 18 november 2009 18:00 schreef jesse12 het volgende:
Inglorious bastards
transformers 2
public enemies
transformers
harry potter 6
last house on the left
notorious
wedding crashers
quote:Op woensdag 18 november 2009 18:03 schreef banaantjeEE het volgende:
Oprhan
Lekker spannend filmpje, hoewel ik wat bedenkingen had bij het weeshuis van Abigail. Hoe komt het dat ze niets over dat meisje wisten, maar die moeder er uiteindelijk zelf wel kan achterkomen via dat Saarna Instituut.
Al bij al, een leuke spannende actiefilm
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Precies, lastig wat je met deze film aan moet. Ik zou hem in ieder geval niet aanraden aan vrienden, want hij is maar zo-zo. Ondanks wat de film allemaal niet is, was het evengoed een onderhoudend filmpje. Kan mij overigens niet echt voorstellen dat mensen zich bij deze film opgelaten zouden voelen, of dat stelletjes naar de grond gaan staren bij scenes. Kwam zelf op een half puntje hoger uit.quote:Op woensdag 18 november 2009 23:42 schreef Guppi het volgende:
Young People Fucking (2007)
[ afbeelding ]
Ik heb een hele poos terug een lijstje met tipfilms gekregen hier, die ik langzaam maar zeker heus wel kijk! Deze zat er ook bij. Hij lag er al een poosje maar wist niet echt wat ik er van moest verwachten, dus het kwam er telkens niet van.
De film volgt eigenlijk vijf 'koppels', een stel, een stel ex-en, twee huisgenoten en de vriendin van een van die huisgenoten, en twee beste vrienden die gewoon toe zijn aan seks, en twee singles die elkaar net hebben ontmoet. Het gaat dus om het seksleven, of een moment uit het seksleven, van deze mensen. Er zitten een aantal leuke vondsten in, ik kan me voorstellen dat sommige stellen wel scenes tegenkomen waar ze elkaar even niet aan durven kijken. Toch zaten er ook zoveel momenten in waar je met plaatsvervangende schaamte zit te kijken, dat het elkaar helaas een beetje ophief.
Ik weet niet zo goed wat ik ermee aanmoet, het is niet écht grappig, het is geen porno, ik zou het bijna drama noemen met wat geinige momenten. Ik heb gelachen, met schaamte gekeken, maar ontroerd werd ik nergens en ik vond het uiteindelijk geen diepgang hebben (dit is geen woordgrap). Toch heeft het wel iets origineels. Je eigen seksleven ga je in elk geval nog meer waarderen!
Ik geef de film een 5,8. (IMDB: 6,6).
Ik heb hem iets van een 6.9 ofzo gegeven dacht ik. Ik vind het wel mooi dat de film zoveel is en niet in 1 hokje te plaatsen is. In ieder geval origineel.quote:Op woensdag 18 november 2009 23:42 schreef Guppi het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb een hele poos terug een lijstje met tipfilms gekregen hier, die ik langzaam maar zeker heus wel kijk! Deze zat er ook bij. Hij lag er al een poosje maar wist niet echt wat ik er van moest verwachten, dus het kwam er telkens niet van.
De film volgt eigenlijk vijf 'koppels', een stel, een stel ex-en, twee huisgenoten en de vriendin van een van die huisgenoten, en twee beste vrienden die gewoon toe zijn aan seks, en twee singles die elkaar net hebben ontmoet. Het gaat dus om het seksleven, of een moment uit het seksleven, van deze mensen. Er zitten een aantal leuke vondsten in, ik kan me voorstellen dat sommige stellen wel scenes tegenkomen waar ze elkaar even niet aan durven kijken. Toch zaten er ook zoveel momenten in waar je met plaatsvervangende schaamte zit te kijken, dat het elkaar helaas een beetje ophief.
Ik weet niet zo goed wat ik ermee aanmoet, het is niet écht grappig, het is geen porno, ik zou het bijna drama noemen met wat geinige momenten. Ik heb gelachen, met schaamte gekeken, maar ontroerd werd ik nergens en ik vond het uiteindelijk geen diepgang hebben (dit is geen woordgrap). Toch heeft het wel iets origineels. Je eigen seksleven ga je in elk geval nog meer waarderen!
quote:Op woensdag 18 november 2009 21:51 schreef musicfreakyme het volgende:
[..]Ok, maar standaard doen ze toch een achtergrond check? In het weeshuis mochten enkel Russische kinderen wonen en zij was dan uiteindelijk van Estland?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
Nobodyquote:Op donderdag 19 november 2009 08:04 schreef SnuggLe het volgende:
Welke films heb je nog meer op je lijstje?
Welke?quote:Op donderdag 19 november 2009 13:13 schreef Guppi het volgende:
Deze staat nog voor deze week in de planning!
Leuke film! Toevallig in het vliegtuig gezien toen ik naar de states ging vorige maand.quote:Op donderdag 19 november 2009 14:30 schreef Guppi het volgende:
[..]
Sorry, whatever works bedoelde ik
Welke dan, vertel!quote:Op donderdag 19 november 2009 21:02 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Voor alle mensen die hier reviews plaatsen BEDANKT! Door jullie tips al een aantal goede films gezien.
De films die ik na aanleiding van jullie reviews aan het 'binnentrekken' ben zijn o.a.:quote:Op donderdag 19 november 2009 21:54 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Welke dan, vertel!
Net gezien:
9
Ga er geen uitgebreidt review over schrijven; vele mensen hier al gedaan. Ik vind het simpel, weinig bijzonders. Ja, leuk getekend en leuk concept, maar verder is het verhaal zeer dun en niets extra's.
IMDB: 7.1
Zelf: 6.2
Je bent nog mildquote:Op donderdag 19 november 2009 23:19 schreef Tha_Bartman het volgende:
Lawrence of Arabia
Allereerst is het een lange zit..
Maar de film bevat veel sfeervolle beelden en ik denk ook wel dat het een redelijk goed beeld schetst van hoe het er in die tijd in dat gebied aan toe ging...
De grote overzicht shots van de woestijn (evt met een paar mensen erin) zijn een lust voor het oog
ja het moet miss allemaal nog even bezinken.. ruim 3.5 uur film neem je ook neit zomaar even opquote:
Nja, ruim 3,5 uur lang en dan heeft het nog een langdradige sfeer ookquote:Op donderdag 19 november 2009 23:25 schreef Tha_Bartman het volgende:
[..]
ja het moet miss allemaal nog even bezinken.. ruim 3.5 uur film neem je ook neit zomaar even op
Mijn vriendin vond hem tegenvallen qua emoties en acteerwerk . Moet hem zelf nog zien maar zie een beetje op tegen het verhaal.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IMDB: 7,9
Zelf: 8,7
Vond het een erg toffe film![]()
(zelfs de 5e keer)
[ Bericht 11% gewijzigd door ShiroYasha op 20-11-2009 03:37:20 ]
Kan ik me niet voorstellen aangezien Abigail Breslin zo ongeveer de nieuwe Meryl Streep lijkt te gaan worden als je haar eerdere films ziet. Een ongelooflijk talent.quote:Op vrijdag 20 november 2009 03:22 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Mijn vriendin vond hem tegenvallen qua emoties en acteerwerk . Moet hem zelf nog zien maar zie een beetje op tegen het verhaal.
Er is nu ook een spaanse remake van, Grado 3quote:Op woensdag 18 november 2009 23:42 schreef Guppi het volgende:
[ afbeelding ]
Ze doet het leuk tot zover ja . Met name Little Miss Sunshine was indrukwekkend. Verder moeten we maar zien of ze de lijn doorzet .quote:Op vrijdag 20 november 2009 03:39 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Kan ik me niet voorstellen aangezien Abigail Breslin zo ongeveer de nieuwe Meryl Streep lijkt te gaan worden als je haar eerdere films ziet. Een ongelooflijk talent.
Is ook geen vergelijking natuurlijk. Die zijn veel ouder en hebben al veel meer ervaring. Abigail is waarschijnlijk net zo'n talent als Dakota Fanning. Ik weet dat veel mensen Dakota (om wat mij betreft onbegrijpelijke redenen) niet mogen, maar een enorm talent is ze wel. En volgens mij is Abigail Breslin dat ook. In 'Ultimate gift' was ze ook erg goed.quote:Op vrijdag 20 november 2009 03:48 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ze doet het leuk tot zover ja . Met name Little Miss Sunshine was indrukwekkend. Verder moeten we maar zien of ze de lijn doorzet .
Persoonlijk vind ik types als Charlize Theron of Gwyneth Paltrow beter . Kwestie van smaak . Eerst maar eens zien misschien heb je wel gelijk en zit ik morgen mijn tranen te verbijten
Eh ...so what ? ...Jij vergeleek haar toch ook met een gerenomeerde ster als Meryl Streep ?quote:Op vrijdag 20 november 2009 04:05 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Is ook geen vergelijking natuurlijk. Die zijn veel ouder en hebben al veel meer ervaring. Abigail is waarschijnlijk net zo'n talent als Dakota Fanning. Ik weet dat veel mensen Dakota (om wat mij betreft onbegrijpelijke redenen) niet mogen, maar een enorm talent is ze wel. En volgens mij is Abigail Breslin dat ook. In 'Ultimate gift' was ze ook erg goed.
Dan heb je helaas niet goed gelezen. Ik schreef "Kan ik me niet voorstellen aangezien Abigail Breslin zo ongeveer de nieuwe Meryl Streep lijkt te gaan worden".... en dan met de nadruk op 'lijkt'. Dat houdt dus in dat dat nog alles behalve zeker is en dat ze zich nog heel erg zal moeten bewijzen. Dus ik vergeleek haar niet met Meryl Streep, maar zei alleen dat ze in potentie in de toekomst de nieuwe Meryl Streep zou kunnen worden. Ze heeft talent genoeg. Dus niet meteen in de aanval gaan dat ik Abigail vergeleek met een volwassen actrice, want dat deed ik dus niet. Enkel dat ze in potentie een groot actrice zóu kunnen worden. Snap je?quote:Op vrijdag 20 november 2009 04:21 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Eh ...so what ? ...Jij vergeleek haar toch ook met een gerenomeerde ster als Meryl Streep ?![]()
Laat ze het eerst maar waarmaken als volwassene . Zo een schattig meisje met een pretty face doet het leuk bij het publiek maar om haar nu al met Streep te vergelijken is complete bullshit .
Haley Joel Osment was ook een supertalent , in kaskrakers als Forrest Gump , Sixth Sence , Pay it forward en A.I. gespeeld maar zijn laatste flop dateert uit 2007.
Talent is zeker er aanwezig maar je moet daar niet meteen in door slaan.
Ik zet niet snel een film af, maar deze heb ik niet afgekeken, wat een ontzettend saaie film (komt misschien ook dat ik dacht een horrorfilm te gaan kijken)quote:Op maandag 16 november 2009 20:14 schreef Siniti het volgende:
Antichrist
Aparte film zeg. Begint met een 5 minuten durende neukscene die wat mij betreft ook in 30 seconde had gekund. De hele film zelf zit propvol slowmo's en is enigszins (lees: gigantisch) masochistisch. Toch een aanrader voor mensen die William Dafoe willen zien klaarkomen met bloed.
7/10
Kan goed begrijpen dat mensen hem kut vinden, had er zelf eigenlijk ook meer van verwacht.quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:44 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik zet niet snel een film af, maar deze heb ik niet afgekeken, wat een ontzettend saaie film (komt misschien ook dat ik dacht een horrorfilm te gaan kijken)
bruno was inderdaad niet grappigquote:Op zaterdag 21 november 2009 00:47 schreef Berkery het volgende:
The boat that rocked
Geweldige muziek, leuke film, maar net als in 'Love actually' teveel verhaallijnen waardoor het een film is zonder hoofdrolspelers, alleen een tiental bijrollen. Bill Nighy, Nick Frost en Philip Seymour Hoffman zijn de uitschieters. Het einde vond ik wat overdreven, maar ik heb me verder prima vermaakt.
Bruno
Haha ha. ....
In Death Proof zaten ze juist wel!quote:Op maandag 23 november 2009 10:54 schreef PBateman1978 het volgende:
Inglourious Basterds
Tsja, iedereen die m had gezien vond m geweldig, maar zelf vond ik m hooguit redelijk.
De normaal briljante Tarantino dialogen zaten er net als in Death Proof niet in, ik kon ze niet vinden iig.
En het was allemaal vrij langdradig ook.
6/10
Mag ik dit nomineren voor de review van het jaar?quote:Op maandag 23 november 2009 17:51 schreef Schenkstroop het volgende:
En de Ik-ben-Bella-ik-ben-zo-lovesick-en-emo-waar-is-mijn-mascara-laten-we-samen-naar-evanescance-luisteren BS. Dit is vnl. een chick-flick. De onderbewuste boodschap die de schrijvers van dit soort Bullshit de jonge meiden lijken meetegeven is ws. "doe vooral tegendraads en breng jezelf vooral in de de problemen en je komt er mee weg ook echt wel!"
Cijfer op de schaal van emo: ws. 10
Dat is wat mij betreft altijd een voordeel en ik streef daar ook altijd naar.quote:Op maandag 23 november 2009 22:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
Van te voren wist ik praktisch niets van deze film, wat uiteindelijk echt een voordeel bleek.
Dan moet je `m toch echt nog eens goed gaan bekijkenquote:Op maandag 23 november 2009 10:54 schreef PBateman1978 het volgende:
Inglourious Basterds
De normaal briljante Tarantino dialogen zaten er net als in Death Proof niet in, ik kon ze niet vinden iig.
6/10
Inderdaad... Alleen al de begin scenequote:Op dinsdag 24 november 2009 00:03 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Dan moet je `m toch echt nog eens goed gaan bekijken
Zal ik ongetwijfeld ook nog eens gaan doen, en dan niet op een zaterdagochtend na een lange nacht, misschien helpt dat.quote:Op dinsdag 24 november 2009 00:03 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Dan moet je `m toch echt nog eens goed gaan bekijken
Ooit gehoord van zwarte / satirische komedie?quote:Op dinsdag 24 november 2009 16:06 schreef HostiMeister het volgende:
World's Greatest Dad
[ afbeelding ]
Lance (Robin WIlliams) is een Engels docent op de school waar zijn zoontje ook zit. Hij probeert tevergeefs zijn boeken te publiceren maar het wil maar niet vlotten. Ondertussen zit hij met een klote baan en een verschrikkelijk onaangepast rotjoch als zoon.
Als ik IMDB mocht geloven was dit ook een komedie maar ik moet eerlijk bekennen dat ik niet vaak gelachen heb. Maar ik ben wel aan de buis gekluisterd geweest. Sterk acteerwerk van Robins. Goed uitgekozen schots. Goede muziek. Een beetje wrang allemaal ik zal niet teveel uitleggen maar aan het einde van de film zat ik een beetje met een gemengd gevoel voor Lance.
Al met al een leuke/goede film om te kijken, ik vond m niet erg luchtig wat ik dan wel een beetje verwacht had.
Ik: 7.5
Imdb: 7.5
Boven mijn verwachtingen (die vrij laag waren) ook erg genoten van deze filmquote:Op maandag 23 november 2009 20:21 schreef sitting_elfling het volgende:
Ip Man (2008)
[ afbeelding ]
Film losjes gebaseerd op het leven van meester Ip Man. Geweldige film! Goede vaart, leuke humor en goede actieKomt direct op mijn plek 1 van beste film die ik ooit gezien heb
Mijn cijfer: 10
IMDB: 8.1/10
Haha, respect dat je het aandurft. Een film met Robin Williams is al heel wat, maar als hij dan ook nog "World's Greatest Dad" heet zou ik wel heel erg gaan twijfelen.quote:Op dinsdag 24 november 2009 16:06 schreef HostiMeister het volgende:
World's Greatest Dad
[ afbeelding
Ik vertrouw de gemiddelde fokker qua waardering op films beter dan wat er op moviemeter staatquote:Op dinsdag 24 november 2009 17:29 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Boven mijn verwachtingen (die vrij laag waren) ook erg genoten van deze film![]()
En daarna houdt het al op.quote:Op dinsdag 24 november 2009 10:36 schreef LeonH het volgende:
[..]
Inderdaad... Alleen al de begin scene
Ja duh, maar dat vond ik dus heel erg meevallen, ik vond het eerder tragisch dan zwartgallig. Zwarte comedy is een van mijn favo genres, zo vond ik Wristcutters weer een vele beter film.quote:Op dinsdag 24 november 2009 16:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ooit gehoord van zwarte / satirische komedie?Want het is wel degelijk een komedie. Maar dat betekend niet dat het de onderbroeken lol van friends is, maar het kan ook wat 'dieper' liggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |