quote:Op dinsdag 10 november 2009 23:44 schreef Caspian het volgende:
[..]
Nee, het gaat (volgens mij) wat dieper dan dat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wist ik niet. Cool.
En terecht!quote:Op woensdag 11 november 2009 14:09 schreef Guppi het volgende:
Vanavond 500 days of summerik verheug me erop!
na adviseren heb ik hem ook aan een vriendin laten zien, die ongeveer hetzelfde had meegemaakt, maar ze was niet heel erg onder de indruk... vreemd? aangezien ik hem ook wel goed vondquote:
Dat had ik met Amélie. Deze film was me wel veertig keer aangeraden voor ik hem zelf keek, toen heb ik hem zelf veertig keer gekeken, maar bijna iedereen die ik daarna aanraadde Amélie te kijken, vond er geen zak aan.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:28 schreef resque het volgende:
[..]
na adviseren heb ik hem ook aan een vriendin laten zien, die ongeveer hetzelfde had meegemaakt, maar ze was niet heel erg onder de indruk... vreemd? aangezien ik hem ook wel goed vond
Gewoon het psychologisch aspect. Je wordt helemaal lekker gemaakt, maar uiteindelijk kan het dus alleen maar tegenvallen. Ik heb het gekeken zonder dat mensen em aanraadde. Wist eigenlijk niet wat me te verwachten stond. Ik vond het dus daarom wel een mooie filmquote:Op woensdag 11 november 2009 19:00 schreef Guppi het volgende:
[..]
Dat had ik met Amélie. Deze film was me wel veertig keer aangeraden voor ik hem zelf keek, toen heb ik hem zelf veertig keer gekeken, maar bijna iedereen die ik daarna aanraadde Amélie te kijken, vond er geen zak aan.![]()
Morgen laat ik weten wat ik van 500 days vond
Summer haalde zelfs bij mij soms het bloed onder m'n nagels vandaan. Geen idee of ze dat bij vrouwen óók doet.quote:Op woensdag 11 november 2009 19:15 schreef Darkzell het volgende:
De muziek, het acteerwerk en het tempo is prima en ook de frustratie over summer komt goed over (al betwijfel ik of dit met opzet is gedaan).
Ik heb deze op zaterdag gezien, persoonlijk vond ik het niets, teveel na gedaan van Die Hard III.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:40 schreef Beaudelaire het volgende:
[ afbeelding ]
12 Rounds
Wat een heerlijke film, maar wat een slap einde. Review morgen op de FP.
IMDb: 5,4/10
Ik: 4/5
Daar was ik ook al na 5 minuten in de film achter, maar ik vond em toch nog best vermakelijkquote:Op woensdag 11 november 2009 23:09 schreef Mr.Noodle het volgende:
Maar de voorspelling is dat ze toch heel ergzijn en toch met elkaar gaan trouwen.
quote:Op woensdag 11 november 2009 21:57 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Summer haalde zelfs bij mij soms het bloed onder m'n nagels vandaan. Geen idee of ze dat bij vrouwen óók doet.
Toch grappig om te lezen dat een ieder weer een andere kijk heeft op de film. Persoonlijk frustreerde ik me ook niet aan Summer, Tom kwam gewoon veel te tjah, desperate overquote:Op donderdag 12 november 2009 10:40 schreef Guppi het volgende:
(500) days of Summer (2009)
[ afbeelding ]
![]()
Hij is hier al een aantal keer beoordeeld, maar ik voeg er nog iets aan toe. Ondanks dat mijn versie van de film 3 keer per minuut haperde, konden we hem gewoon niet afzetten, zo leuk was ie!
Summer voelt niet de "dit is het!" kriebel maar vindt Tom toch charmant genoeg om een relatie te beginnen. Een relatie zonder naam, en Summer kan zich er niet helemaal aan overgeven. Ze is hier vanaf de eerste dag heel duidelijk in, maar het frustreert Tom toch enorm en als ze er ineens een punt achter zet is hij er kapot van. Dit verhaal wordt verteld via niet-chronologische verschillende momenten in de 500 dagen dat Tom met Summer te maken heeft.
Persoonlijk vond ik Tom veel te dedicated voor iemand die direct aangeeft dat ze niet in is voor iets vasts. Ik lees hier dat verschillende mensen zich in het verhaal herkennen, dat heb ik niet. Ik begrijp best dat Summer het daar benauwd van krijgt. Aan de andere kant.. mijn vriend en ik waren in eerste instantie allebei ook vijf maanden Summer, maar toen werden we toch echt hoteldebotel (nu bijna 5 jaar geleden). Ik kon in elk geval Tom en Summer beiden wel begrijpen.
Maar de inhoud van de film was niet wat me zo enthousiast maakte. De soundtrack, de liefde voor Ringo Starr, de tekeningen van Tom, de wenskaartenbusiness, de kleren van Summer, het thema Ikea, Zooey, de chronologische warhoop, de twee katten van de collega van Tom, de humor tussen Tom en zijn vrienden, dát waren de dingen waar ik van heb genoten.
8,5 (IMDB: 8,2)
Jij of Hij?quote:Op donderdag 12 november 2009 10:40 schreef Guppi het volgende:
Aan de andere kant.. mijn vriend en ik waren in eerste instantie allebei ook vijf maanden Summer, maar toen werden we toch echt hoteldebotel (nu bijna 5 jaar geleden). Ik kon in elk geval Tom en Summer beiden wel begrijpen.
Concept en verhaal vielen wel mee, maar ik vond het zo onsamenhangend, met momenten zelfs wat saaiquote:Het verhaal speelt zich af in de nabije toekomst waar mensen een geïsoleerd bestaan leiden. Interactie tussen mensen vindt plaats middels surrogaat-robotten, een mooiere versie van hun menselijke tegenhanger. FBI-agenten onderzoeken de moord op een student die connecties heeft met het brein dat ooit de high-tech robot ontwierp en realiseerde. Al spoedig stuit men op een heel complot. Dit mysterie levert de nodige hoofdbrekens op aangezien de robotten bijna helemaal identiek zijn aan hun bezitters.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Cijfer: 7<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
The Station Agentquote:Op woensdag 11 november 2009 21:53 schreef SnuggLe het volgende:
The Station Agent
When his only friend dies, a man born with dwarfism moves to rural New Jersey to live a life of solitude, only to meet a chatty hot dog vendor and a woman dealing with her own personal loss.
[ afbeelding ]
Finbar is en dwerg die door iedereen nagestaard wordt. Hij houdt van treinen en trekt zich graag terug. Maar als hij verhuisd naar een treinhuisje (anders kan ik het even niet noemen) komt hij twee mensen in zijn leven tegen die tegen hem aan blijven praten en doen, waardoor hij zich wat opent.
De film is sloom en er gebeurt niet zo heel veel. De rol van FIn wordt wel heel goed gespeeld. Maar echt overtuigen doet de film niet; het is geen Garden State of andere feel-good film die door de muziek en het 'happy'gevoel 'het' doet. Ja, het is leuk om de vriendshcap tussen de praatgrage Joe en 'vrouwe met een verhaal'' Olivia te zien groeien. Maar echt een topper? Nee.
IMDB: 7.9
Zelf: 7.8
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |