abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 november 2009 @ 19:15:00 #51
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_74515454
Outlaw (2007)

quote:
Wanneer veteraan Bryant terugkomt van een missie in Irak is hij geshockeerd door wat hij ziet. Hij herkent zijn eigen Londen niet meer. Als hij dan ook nog wordt ontslagen uit het leger besluit hij, om samen met enkele anderen, een groepering te beginnen. Door middel van keihard optreden willen ze de straten schoon vegen!
Gisteravond op DVD gekeken en heb me prima vermaakt! Geen topfilm maar gewoon een fijne harde Britse misdaadfilm. Ook zeer goed acteerwerk! En het idee deed me een beetje denken aan Boondock Saints.

IMDB: 5,9
Persoonlijk: 6,8

[ Bericht 3% gewijzigd door LeonH op 08-11-2009 20:44:07 ]
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
  zondag 8 november 2009 @ 20:45:43 #52
170987 Dennis1969
De Vectrex leeft
pi_74519518
Cirque Du Freak

Wat een leuk verhaal, maar enigzins jammer van de slordige uitvoering. De special fx waren karig, af en toe zo slecht gemonteerd dat je dacht dat je een stukje mistte.....
Maar zoals ik zei, dusdanig leuk verhaal dat ik toch benieuwd ben naar het vervolg. Een 7 van mij.
Ultravox 26 april in Paradiso....eindelijk!!!!!
  zondag 8 november 2009 @ 21:12:14 #53
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_74521756
Lekker weekend, veel films en ook best wat aardige ertussen!

Zombieland
The horror comedy Zombieland focuses on two men who have found a way to survive a world overrun by zombies...

Hack & Slash zombiefilm met een op zijn retour zijnde Woody Harrelson. Op zich is het wel aardig, de best brute actie, maar de film stijgt qua script en acteerwerk niet boven de middelmaat uit. ISnap niet dat deze film op IMDB dan ook zo'n hoog cijfer krijgt...

IMDB: 8.2
Zelf: 7.0

Looking for Eric
Eric a football fanatic postman whose life is descending in to crisis receives some life coaching from the famously philosophical Eric Cantona.

Ik las hier een review van iemand die mij wel triggerde om deze film te kijken. Ik wist eigenlijk alleen niet of het nu een lichtvoetige comedy zou zijn of iets anders. Ik dacht het eerste, maar dat is het dus niet. Eric is een gescheiden vader met twee inwonende (stief)kinderen die zijn leven niet geheel op orde heeft. Hij is postbode, idolaat van Eric Cantona en zit met zichzelf in de clinch door zijn relatie. Hij vraagt Eric Cantona, zijn held, om raad als hij wiet heeft gerookt.

Om terug te komen wat voor een film het is, ik denk een soort van tragi-komedie slash drama. Het leven van Eric is niet om over naar huis te schrijven en de relatie met Eric Cantona voor raad is een zeer interessante. Je krijgt medelijden met Eric, maar moet soms ook wel om hem en zijn buddies lachen. Eric worstelt met zijn leven en zijn kinderen en relatie, maar heeft met alles het beste voor. Acteerwerk is aardig tot goed. Het platte Engelse dialect doet het altijd goed. Film heeft mij zeer verrast en toch wel een aanrader!

IMDB:7.4
Zelf: 8.0

The Proposal
A pushy boss forces her young assistant to marry her in order to keep her Visa status in the U.S. and avoid deportation to Canada.

Sandra Bullock (zeer lekker classy in high heals en strakke mantelpakjes) moet als bitchy baas trouwen met haar personal-assistent om in het land te blijven. Standaard rom-com met een voorspelbare plot en alle cliche's. Maar op zich wel leuk voor er tussendoor.

IMDB: 6.9
Zelf: 7.0
  maandag 9 november 2009 @ 01:42:39 #54
274338 Tvan050
in·sub·or·di·na·tie (de ~ (v.)
pi_74530756
Terug Naar de Kust
Spannend boek, spannende film. Klopt wel aardig, alleen de film is te rommelig. Flashbacks komen en gaan op de meest onlogische tijden, en Arian Schluter kan niet huilen. Jammert.
Mijn cijfer: 5,8

Love Happens
Sterker dan ik dacht. Deze film wordt afgekraakt door Jan en Alleman, maar de film zelf is zo slecht nog niet. Wordt gepromoot als romkom, maar dat is hij duidelijk niet. Ontzettend mooie film over rouwverwerking, soms stoort het romantische sausje wel een beetje. Echt zo slecht nog niet.
IMDB cijfer: 5.3
Mijn cijfer: 7.8
1 verzet tegen het gezag waaraan men door zijn functie ondergeschikt is => tuchteloosheid
  maandag 9 november 2009 @ 02:50:59 #55
75556 erkel
back from Dagestan
pi_74531020
Vorige week: Nick and Norah's Infinite Playlist (2008)

Leuke film, met een heerlijk gezapig sfeertje. Michael Cera doet mijn mondhoeken altijd wel krullen met zijn droge humor en semi-verlegen opmerkingen. Dat gecombineerd met een soort van roadmovie in de stad en een leuk en lief liefdesverhaaltje maakt het voor mij een geslaagde film.

Vanavond: Insomnia (2002)

De cast bij deze film is natuurlijk prima in orde. Pacino, Williams en Swank. Deze acteurs houden de film dan ook staande en mij bij de les. Het verhaal achter de moordzaak en het vervolg erop zat goed in elkaar, maar het wilde niet echt werken bij mij. Toch blijft een voldoende staan door hoe vooral Al Pacino zijn insomnia vertolkte.
Weisst
  maandag 9 november 2009 @ 03:05:27 #56
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_74531047

Vozvrashcheniye / 'The Return', (2003)

Nadat heb ik de film aangeraden kreeg op een site, en toch wel benieuwd was naar een film met zo'n titel, besloot ik deze te gaan kijken.
Een korte omschrijving:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik was erg onder de indruk van het acteerwerk, en vond het een erg realistisch verhaal, met logische reacties. Dit wil namelijk nog wel eens niet het geval zijn.

IMDB: 8.1
Ik: 8.5
  maandag 9 november 2009 @ 08:40:08 #57
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74531847
Død snø (Dead Snow) 2009

Een groepje medische studenten neemt een kleine ski-vakantie in de bergen. Daar komen ze in aanraking met een leger nazi-zombies!

Fantastische zombie-film. Je moet wel de helderheid en het contrast ietsjes opschroeven zodat je bij de donkere scenes niets mist. gewoon geweldig. Ik heb de film ook met engelse overdub gekeken omdat de originele taal in het noorweegs is. Van de dialogen, de humor, en de horror heb ik erg genoten. Het veveelde eigenlijk geen moment. Het einde was wel een beetje raar, Ging het nou om dat goud of toch niet? Maar das alleen als je miereneukerig doet. Gewoon genieten!

Cijfer: 9
iMDB: magere 6.6 en zeer onterecht!
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 9 november 2009 @ 08:44:48 #58
231094 melvddonk
Just have fun!
pi_74531893
Amélie

Ik vond het een geweldige film. Voor wie hem nog niet gezien heeft: Kijken! Het is echt de moeite waard.
Het was een mooie film die serieuze maar ook grappige dingen in zich had. Ik vond heel de opmaak leuk, bijvoorbeeld dat ze over iedereen die 'voorgesteld' werd gingen zeggen wat hij/zij nou wel/niet leuk vond.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn Cijfer: 9

Ik ga nu Schindler's List kijken. Ik ben benieuwd.
pi_74531968
De laatste dagen van Emma Banks was huilen met de pet op. Wat een trage saaie ongeloofwaardig stukje ellende op een schijfje was dat
Daarna Crank II gezien die was dan wel weer smullen
En last but not least "Table for 3" gezien welke samen met vriendinlief best te doen was:

In cijfers in 7 ofzo
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_74532762
quote:
Op maandag 9 november 2009 08:40 schreef Schenkstroop het volgende:
Het einde was wel een beetje raar, Ging het nou om dat goud of toch niet?
SPOILER
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_74532896
quote:
Op maandag 9 november 2009 08:44 schreef melvddonk het volgende:

Ik ga nu Schindler's List kijken. Ik ben benieuwd.
Een van de beste film ooit gemaakt

Gisteren voor de 2e keer Payback met Mel Gibson gezien.

Blijft een gruwelijke film

8.5/10
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  maandag 9 november 2009 @ 10:37:20 #62
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_74533728
Transporter 3

Andere film met Jason Statham in de hoofdrol. Veel vermakelijker dan Crank: High Voltage. Zelfde principe als met de eerste twee Transporter films. Snelle auto's, veel actie en een mooie vrouw om het mee af te ronden. Kleine rol in weg gelegd voor de Nederlanders Jeroen Krabbé en de kickbokser Sem Schilt.

Gewoon achterover liggen en vooral niet te serieus naar kijken.

IMDB: 5.9
Mijn cijfer: 6.5

Ghosts of Girlfriends Past

Standaard dertien in een dozijn romantische komedie, met het standaard verhaal en happy ending.

IMDB: 5.7
Mijn cijfer: 5

The International

Verhaal over een bank (IBBC), wat onderzocht wordt door Salinger (gespeeld door Clive Owen), vanwege wat malafide praktijken. Verhaal duurde me te lang en kwam ook nooit echt op gang. Zat ook totaal geen suspense in, waardoor het uiteindelijk een wat saaie film was.

IMDB: 6.6
Mijn cijfer: 5
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  maandag 9 november 2009 @ 11:03:36 #63
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74534362
quote:
Op maandag 9 november 2009 09:50 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
SPOILER
Dat was mij niet ontgaan hoor
SPOILER
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 9 november 2009 @ 18:35:00 #64
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_74548433

Terminator: Salvation (2009)
Het zal niemand ontgaan zijn dat er dit jaar een nieuwe Terminator verschenen is, en wel uit handen van McG. Een man die ons recent verblijdde met oa. The O.C. en de Charlies Angels films. Ohoh... als dat maar goed gaat.

En dat gaat het grotendeels dus niet. Het verhaal is slap en de meeste karakters ronduit vervelend of oninteressant.
Christian Bale rammelt netjes zijn lijnen op, maar het karakter John Connor stelt zwaar teleur. Sam Worthington en Anton Yelchin zijn de enige twee acteurs die iets konden met de karakters en dat ook prima uitwerkten.

Weinig inspiratie, weinig verhaal, voorspelbaar en heel erg veel (Transformers style) CGI actie. Tegenvaller dus.

IMDB: 6,9/10
Zelf: 5,5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 09-11-2009 22:14:57 ]
pi_74548576
Filmpjes gezien afgelopen weekend.

Orphan; niemandal met een twist, die ik een beetje gezocht vond, 5.
Dead Snow; Noorse horror/slash/nazi-zombie film, flauwekul, 3 (voor de moeite).
The Bourne Ultimatum; de koek was duidelijk op, een 3 is eigenlijk teveel.
Star Trek IX, leuk als prequel met 'oude vrienden' uit de eerste serie, maar verder veel slaapverwekkende actie en niet bijzonder plot, 6.
Food Inc, docu, over voedselindustrie in VS, zeer interessant, geeft je wel te denken, 9.
Zombieland (vlak voor het weekend nog gezien); leuke zombieflic, vooral dankzij, de op zijn retour zijnde (las ik ergens), Woody Harrelson, 7.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 09-11-2009 18:49:24 ]
I´m back.
pi_74551403
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 07:14 schreef WammesWaggel het volgende:
The Informant!,

Bleef boeien al was het alleen maar dankzij parteltjes als deze via de voice-over op cruciale momenten:
[..]

9/10
Ook net deze film gezien. Die voice-over stukjes waren echt compleet nutteloos, maar oh zo grappig. Het steeds terugkomende vrolijke deuntje vond ik ook echt geweldig gedaan. Aparte humor draagt deze film, maar het was mijn humor.
8/10
  maandag 9 november 2009 @ 20:02:09 #67
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74551575
Dead Air 2009

Afghaanse Terroristen planten een tijdbom ergens in het stadium van LA (dacht ik). Dit gaat een beetje mis en de boosdoeners raken ook zelf besmet met een gas dat mensen in hondsdolle mensen-verscheurende zombies verandert. Even verderop in de stad doet een patserige radio-host aan zijn carriere als rado-entertainer. Als het zombie terreur midden in zijn show ook hen bereikt wordt onwerkelijkheid écht.

Het is een B-film niet heel slecht maar valt toch in die categorie. Heb zelf gemengde gevoelens of ik het een leuke film vond of niet. I guess so maar ik ben er nog niet over uit. het is wel spannend afentoe maar that's it. "dead snow' was way leuker!

Cijfer: 6.5
iMDB: -
pi_74555778
Zomebieland

Leuke film, heb al aardig wat zombiefilms gezien en dit was toch anders, meer met wat humor gesproken door de hoofdrolspeler. Zitten een paar grappige quotes tussen. Einde was niet super.

"The first girl I let into my life and she tries to eat me."

8/10
pi_74557875
Gigantic (2008)
http://www.imdb.com/title/tt1176251/

Mattress salesman Brian Weathersby (Dano) finds his plan to adopt a Chinese baby augmented by the arrival of a young woman, Happy (Deschanel), who comes into his workplaces, falls asleep on one of the beds, and starts to affect his life upon waking up.

Na flink opgehemeld te zijn hier op fok besloten deze film te kijken. Paul Dano is een geweldige acteur, en ook nog eens leuk om naar te kijken.
Maar de film zelf viel een beetje tegen. Ik had meer humor verwacht. Het einde vond ik ook wat abrupt.

Cijfer: 6
SPOILER
  maandag 9 november 2009 @ 22:54:45 #70
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_74558064
Das Leben der Anderen
Vandaag is het precies 20 jaar na één van de meest historische dagen uit de recente wereld geschiedenis: de val van De Muur. Een mooie gelegenheid om deze alom geprezen speelfilm debuut van Florian Henckel von Donnersmarck, over een Stasi agent Wiesler (Ulrich Mühe) die een beroemde toneel schrijver en zijn partner moet afluisteren, aan een herkijkbeurt te onderwerpen. Langzaam maar zeker raakt Wiesler steeds meer verstrikt in en geobsedeerd door de levens van z`n slachtoffers.

Toen ik deze film voor het eerst zag vond ik er niet heel veel aan, het was (na alle uiterst positieve dingen) nogal een teleurstelling.
Daarom kreeg hij nu een herkansing. Gelukkig maar dat ik `m een herkansing heb gegeven want wat een prachtige film is dit.
Een gevoelige, indringende en uiterst precieze karakter studie over ideologieën en principes die door Mühe waanzinnig goed wordt weer gegeven. Een briljante rol.
De muziek is ook erg goed en vormt samen met de beelden en het acteerwerk van Mühe een sterke combinatie.
Van begin tot einde weet de film te boeien en te ontroeren.
Een belangrijke film die de jonge generatie bij spijkert over de DDR en de manier van "leven" die daar normaal was.
Een moderne klassieker.

IMDB Cijfer: 8,5/10
Mijn Cijfer: 8,7/10

2 ou 3 choses que je sais d'elle (2 or 3 Things I Know About Her)
Een film van Godard die een beetje een mix is van zijn vroege films en de films die hij tegenwoordig maakt. Deels fictie en deels documentaire achtig, gebruikt Godard het verhaal van Julliette Jeanson die geld bijverdiend om rond te komen door zich te prostitueren slechts als kapstok om z`n mening over ongeveer aan op te hangen. Na het kijken van deze film weet je bijna precies hoe Godard denkt over politiek, oorlog, het kapitalisme, de liefde en de mensheid in het algemeen. Hij voert Jeanson (en prositutie in het algemeen) op als het ultieme van de consumerende maatschappij, van het kapitalisme. Later in z`n carriere zou Godard dan ook overtuigd Maoïst worden.
Het zoeken naar een echt verhaal is redelijk nutteloos maar de film geeft op meerdere momenten absoluut stof tot nadenken.
Een sterke Godard waarbij meerdere kijkbeurten zeker aan te raden zijn, maar het is geen voer voor beginnelingen binnen het oeuvre van de Meester.

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 09-11-2009 23:09:03 ]
  dinsdag 10 november 2009 @ 08:02:38 #71
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_74563018
quote:
Op maandag 9 november 2009 22:48 schreef lelouch het volgende:
Gigantic (2008)
Na flink opgehemeld te zijn hier op fok besloten deze film te kijken. Maar de film zelf viel een beetje tegen.
Cijfer: 6

Helemaal mee eens, kan geen moment in de buurt komen van een Garden State / 500 days of Summer o.i.d.
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:17:36 #72
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_74567083
Franklyn

iets anders dan ik had verwacht. Een film over relaties,geloof, gekte en onze samenleving. Een redelijke film, maar ik vond het Meanwhile city gedeelte interessanter dan londen maar daar lag nou net niet de nadruk op...

een 6.5
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  dinsdag 10 november 2009 @ 12:42:21 #73
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_74569707
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:17 schreef Tha_Bartman het volgende:
Franklyn

[ afbeelding ]

iets anders dan ik had verwacht. Een film over relaties,geloof, gekte en onze samenleving. Een redelijke film, maar ik vond het Meanwhile city gedeelte interessanter dan londen maar daar lag nou net niet de nadruk op...

een 6.5
Is die vrouw rechts op het plaatje de vrouw van Fight Club? Ze lijkt er in ieder geval wel op.
  dinsdag 10 november 2009 @ 12:48:49 #74
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_74569896
neej, van James bond. Die van fightclub is helena bonham carter, zit in al die Depp films van die regisseur die haar man is uuuh. Tim burton
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  dinsdag 10 november 2009 @ 12:49:32 #75
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_74569913
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 12:48 schreef One_conundrum het volgende:
neej, van James bond. Die van fightclub is helena bonham carter, zit in al die Depp films van die regisseur die haar man is uuuh. Tim burton
Was dat allemaal uit je hoofd?
pi_74569935
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 12:49 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Algemene kennis als je hier post
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 10 november 2009 @ 12:51:43 #77
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_74569974
http://www.imdb.com/name/nm1200692/

dit is haar kan je zelf kijken in wleke films ze gespeeld heeft, en waar je haar eventueel van kent
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  dinsdag 10 november 2009 @ 12:57:09 #78
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_74570112
quote:

[..]

dat zijn de basics nog maar idd
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  dinsdag 10 november 2009 @ 14:39:12 #79
231094 melvddonk
Just have fun!
pi_74573221
Schindler's List

Ik had deze film nog nooit gezien (Ja, ik weet het, slecht ), terwijl ik hem toch al een tijdje in de kast heb staan. Maar goed, eindelijk heb ik hem dan gekeken! En jeetje wat een film zeg! Hij heeft echt een diepe indruk op me gemaakt. Ik heb zitten kijken met een brok in mijn keel die er niet uit ging. Normaal gesproken kan je dan denken: 'Het is maar een film'. Maar dit is niet zomaar een film, het is echt gebeurd. Het is echt een indrukwekkende film die erg mooi in elkaar gezet is. Briljant gedaan door Spielberg!
Heb ook nog even de extra'tjes zitten kijken; onder andere een documentaire met interviews met mensen van the list, waarbij ik bijna non-stop heb zitten huilen. In die documentaire kan je ook zien hoe Schindler er in het echt uit zag enzo, en wat dat betreft is de casting ook echt geweldig gedaan! Sowieso heb ik op geen van de acteurs iets aan te merken over de manier waarop ze hun rol gespeeld hebben. Ik vond het briljant acteerwerk!

Mijn Cijfer: 9.2
IMDB: 8.9
pi_74575611
Gisteravond maar eens Das Leben Der Anderen aangezet. Had hem toen hij net op DVD uitkwam al eens gezien, maar omdat ik niet erg oplette tijdens het kijken snapte ik de hele film niet. Gisteren wel een keer aandachtig gekeken en vond het echt een prachtfilm. Mooie sfeerzetting, overtuigend geacteerd en een fantastisch plot met geweldige details. Kan met recht een klassieker genoemd worden.

Cijfer: 8.5
Prachtfilm, maar als je even niet oplet is het plot moeilijk te plaatsen. Misschien dat je hem daardoor wat vaker moet zien om hem te waarderen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_74575776
(500) Days of Summer

Iedereen hier was zo lyrisch over deze film dus ik moest hem even kijken. Goede muziek, leuk acteerwerk, mooie shots hierdoor ontstijgt deze film de standaard rom-com. Doordat ik me heel goed in de schoenen van Tom kon vinden denk ik dat ik dit wel een speciale film vindt, heb ik zelden bij zulke films. Hij blijft hangen zal ik maar zeggen. En mijn god wat een frustrerend wijf die Summer.

Ik: 8
Imdb: 8.2
pi_74577766
Mary and Max (2009)

Na de leuke reacties deze film ook maar eens bekeken. En ondanks de hoge verwachtingen viel het niet tegen! De film gaat over een eenzaam meisje van 8 in Australië, dat in een Amerikaanse dikke man met asperger syndroom haar beste vriend vindt. Ze schrijven elkaar brieven en houden dit (met ups en downs, dat wel) hun hele leven vol. Vooral dat je ze door hun hele leven ziet, en niet maar een jaartje volgt, vond ik erg mooi.

Als je het commentaar van de narrator van Amelie leuk vindt, dan is dit de zevende hemel. De hele film door dit soort observeringen, heerlijk. De werkelijke spelers zeggen eigenlijk bar weinig, behalve via hun brieven. Prachtig gedaan, en het einde is deze keer niet zoetsappig, een verademing. Het outtro met Bert Kaempfert maakt het helemaal af. Er had van mij wel een brief af gemogen qua afwisseling, aan de andere kant zou ik niet weten welke, want ze waren allemaal zinvol voor het verhaal.

Overigens hebben de filmmakers denk ik een fascinatie voor scheten, wat niet eens irritant was (mijn vriend moest bijna huilen van het lachen zelfs).

Een 8,8. (IMDB: 8,3)
  dinsdag 10 november 2009 @ 17:55:36 #83
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_74579619
Ik vind het echt leuk dat zoveel mensen hier elkaar aansteken qua films!
pi_74580750
quote:

[..]

Als je Helena Bonham Carter kent, weet je dat ze in 102931028398123 films van haar man Tim Burton met Johnny Depp heeft gespeeld
pi_74584512
Helena Bonham Carter speelt ook in Harry Potter films en daarin is geen Depp te zien en Burton regiseert die films niet
pi_74585839
En ze is in de Harry Potter films erg goed gecast
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:04:31 #87
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_74587458
Mary and Max

Een heerlijke stop motion film over de vriendschap tussen een klein meisje uit australie en een man met het asperger ssyndroom in new york, ze hebben elkaar nooit gezien maar er ontstaat een hele speciale band..
De film bevat een aantal leuke grapjes bijv:
SPOILER
Maar geeft denk ik een goed beeld van hoe iemand met dit syndroom die wereld ziet/ hoe zo iemand zich voelt.. goed verhaal, de film verveelt geen moment en mooie muziek

een 8
  dinsdag 10 november 2009 @ 23:02:50 #88
67103 Caspian
Sneaky fucker, dont you think?
pi_74589689
Ik vraag me af hoeveel mensen die Mary and Max gezien hebben de betekenis/symboliek van het tv-programma doorhadden.
Take Sick Boy, for instance, he came off junk at the same time as me, not because he wanted to, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle.
  dinsdag 10 november 2009 @ 23:05:36 #89
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_74589816
American History X

Danny Vinyard wordt beïnvloedt door z'n oudere broer, de skinhead Derek. Dereks haat tegen andere rassen komt voort uit de moord op zijn vader. Hij belandt zelf ook in de gevangenis wegens moord en komt er achter dat hij door zijn eigen bende verraden is. Dan besluit Derek een aantal mensen, waaronder z'n broertje, een lesje te leren.

Deze film een hele lange tijd terug gezien. Voor het komende tentamen Sociologie kregen we de opdracht om de film te kijken omdat er vragen in de toets staan hier over. Toch maar even gedaan om op te frissen en wat een fantastische film blijft het toch!

IMDB: 8.6
Persoonlijk: een dikke 9!

In de slotscene viel me wel een foutje op, en na IMDB gecheckt te hebben schijnen er nog meer in te zitten die me nog niet eens waren opgevallen Maargoed, dit heeft iedere film
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
  dinsdag 10 november 2009 @ 23:27:49 #90
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_74590656
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 23:02 schreef Caspian het volgende:
Ik vraag me af hoeveel mensen die Mary and Max gezien hebben de betekenis/symboliek van het tv-programma doorhadden.
SPOILER
  dinsdag 10 november 2009 @ 23:44:05 #91
67103 Caspian
pi_74591242
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 23:27 schreef Tha_Bartman het volgende:

[..]
SPOILER
Nee, het gaat (volgens mij) wat dieper dan dat.
SPOILER
Take Sick Boy, for instance, he came off junk at the same time as me, not because he wanted to, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle.
  dinsdag 10 november 2009 @ 23:57:12 #92
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_74591678
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 23:44 schreef Caspian het volgende:
SPOILER
SPOILER
Maar het is moeilijk dit soort dingen definitief te bewijzen, ik denk dat iedereen er in ziet wat diegene er in wil zien
  woensdag 11 november 2009 @ 00:26:07 #93
67103 Caspian
pi_74592333
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 23:57 schreef Tha_Bartman het volgende:

[..]
SPOILER
Maar het is moeilijk dit soort dingen definitief te bewijzen, ik denk dat iedereen er in ziet wat diegene er in wil zien
Dat is juist het mooie van dat soort dingen.
  woensdag 11 november 2009 @ 00:32:31 #94
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_74592460
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 23:57 schreef Tha_Bartman het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
  woensdag 11 november 2009 @ 00:50:04 #95
278075 TeaserRay
Deception, so is life.
pi_74592734
Reign Over Me

http://www.imdb.com/title/tt0490204/

Cijfer IMDb: 7.8, mijn cijfer: dikke 8

Fijne film over het tragische leven van [Adam Sandler] nadat zijn vrouw en drie jonge dochtertjes zijn omgekomen in de 9/11 vliegtuigaanslagen. Helemaal afgesloten van de maatschappij komt hij een jeugdvriend hem tegen op straat en begint een praatje. Al snel zijn het weer elkaars beste vrienden. Dit deels omdat [Don Cheadle] zijn vrouw en kinderen nooit gezien en gekend heeft en dus er ook niet over begint. De man is zeer getraumatiseerd en weigert onder ogen te komen wat er is gebeurd.

De jeugdvriend besluit uiteindelijk ook te proberen zijn vriend te helpen om uit zijn psychologische gevangenis te ontsnappen en te leren omgaan met zijn verlies. Daar waar zijn huidige beste vriend/advocaat (tevens de regisseur van de film), zijn huisbazin en zijn schoonouders faalden lukt het [Don Cheadle] om binnen de dringen door de muur die [Adam Sandler] opgeworpen heeft om maar geen pijn te voelen.

Persoonlijk vond ik het een zeer indringende film waar de acteerprestaties van beide hoofdrolspelers echt tot uiting komen (ben een fan van de komische Adam Sandler en meende dat drama niet zijn sterke kant zou zijn). Normaal huil ik niet zo makkelijk en zeker niet bij films. Maar bij het zien van deze film vanmiddag rolde er toch echte dikke tranen over mijn wangen.
Life's often a bitch, cherish your bitch
  woensdag 11 november 2009 @ 00:54:56 #96
278075 TeaserRay
Deception, so is life.
pi_74592797
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 23:05 schreef LeonH het volgende:
American History X

[ afbeelding ]

Danny Vinyard wordt beïnvloedt door z'n oudere broer, de skinhead Derek. Dereks haat tegen andere rassen komt voort uit de moord op zijn vader. Hij belandt zelf ook in de gevangenis wegens moord en komt er achter dat hij door zijn eigen bende verraden is. Dan besluit Derek een aantal mensen, waaronder z'n broertje, een lesje te leren.

Deze film een hele lange tijd terug gezien. Voor het komende tentamen Sociologie kregen we de opdracht om de film te kijken omdat er vragen in de toets staan hier over. Toch maar even gedaan om op te frissen en wat een fantastische film blijft het toch!

IMDB: 8.6
Persoonlijk: een dikke 9!

In de slotscene viel me wel een foutje op, en na IMDB gecheckt te hebben schijnen er nog meer in te zitten die me nog niet eens waren opgevallen Maargoed, dit heeft iedere film
Ja, een hele vette film. Juist door het morele bewustzijn vind ik het zo'n topper. KLASSIEKER!!!

Wel een beetje jammer dat sommige van de mensen die ik ken altijd deze film ook aangrijpen als een fraai voorbeeld van hoe we zwarten e.d. moeten behandelen (die gasten begrepen het doel van film niet denk ik). Maar ik kom het echt regelmatig tegen dat ze de beruchte "stoeprand-scene" roemen om zijn 'terechte' manier van handelen tegen etnische minderheden.
Life's often a bitch, cherish your bitch
pi_74593146
Dikke spoiler die je daar in de eerste zin zet Teaser
pi_74593160
(500) Days Of Summer
Ik vond het eigenlijk niet veel bijzonders. Leuke rom-com, maar daar houdt het dan ook op.
7/10
pi_74593326
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 17:55 schreef SnuggLe het volgende:
Ik vind het echt leuk dat zoveel mensen hier elkaar aansteken qua films!
Daarom volg ik dit topic ook zo graag
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_74594682
Ik ben ook zo iemand die aan de hand van dit topic zijn films uitkiest

Ik kende (500) Days Of Summer bijvoobeeld helemaal niet, maar wat een geweldige film Prachtige muziek, prima geacteerd, en voor mij een zeer herkenbaar verhaal.

9/10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')