abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74569935
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 12:49 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Was dat allemaal uit je hoofd?
Algemene kennis als je hier post
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 10 november 2009 @ 12:51:43 #77
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_74569974
http://www.imdb.com/name/nm1200692/

dit is haar kan je zelf kijken in wleke films ze gespeeld heeft, en waar je haar eventueel van kent
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  dinsdag 10 november 2009 @ 12:57:09 #78
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_74570112
quote:

[..]

dat zijn de basics nog maar idd
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  dinsdag 10 november 2009 @ 14:39:12 #79
231094 melvddonk
Just have fun!
pi_74573221
Schindler's List

Ik had deze film nog nooit gezien (Ja, ik weet het, slecht ), terwijl ik hem toch al een tijdje in de kast heb staan. Maar goed, eindelijk heb ik hem dan gekeken! En jeetje wat een film zeg! Hij heeft echt een diepe indruk op me gemaakt. Ik heb zitten kijken met een brok in mijn keel die er niet uit ging. Normaal gesproken kan je dan denken: 'Het is maar een film'. Maar dit is niet zomaar een film, het is echt gebeurd. Het is echt een indrukwekkende film die erg mooi in elkaar gezet is. Briljant gedaan door Spielberg!
Heb ook nog even de extra'tjes zitten kijken; onder andere een documentaire met interviews met mensen van the list, waarbij ik bijna non-stop heb zitten huilen. In die documentaire kan je ook zien hoe Schindler er in het echt uit zag enzo, en wat dat betreft is de casting ook echt geweldig gedaan! Sowieso heb ik op geen van de acteurs iets aan te merken over de manier waarop ze hun rol gespeeld hebben. Ik vond het briljant acteerwerk!

Mijn Cijfer: 9.2
IMDB: 8.9
pi_74575611
Gisteravond maar eens Das Leben Der Anderen aangezet. Had hem toen hij net op DVD uitkwam al eens gezien, maar omdat ik niet erg oplette tijdens het kijken snapte ik de hele film niet. Gisteren wel een keer aandachtig gekeken en vond het echt een prachtfilm. Mooie sfeerzetting, overtuigend geacteerd en een fantastisch plot met geweldige details. Kan met recht een klassieker genoemd worden.

Cijfer: 8.5
Prachtfilm, maar als je even niet oplet is het plot moeilijk te plaatsen. Misschien dat je hem daardoor wat vaker moet zien om hem te waarderen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_74575776
(500) Days of Summer

Iedereen hier was zo lyrisch over deze film dus ik moest hem even kijken. Goede muziek, leuk acteerwerk, mooie shots hierdoor ontstijgt deze film de standaard rom-com. Doordat ik me heel goed in de schoenen van Tom kon vinden denk ik dat ik dit wel een speciale film vindt, heb ik zelden bij zulke films. Hij blijft hangen zal ik maar zeggen. En mijn god wat een frustrerend wijf die Summer.

Ik: 8
Imdb: 8.2
pi_74577766
Mary and Max (2009)

Na de leuke reacties deze film ook maar eens bekeken. En ondanks de hoge verwachtingen viel het niet tegen! De film gaat over een eenzaam meisje van 8 in Australië, dat in een Amerikaanse dikke man met asperger syndroom haar beste vriend vindt. Ze schrijven elkaar brieven en houden dit (met ups en downs, dat wel) hun hele leven vol. Vooral dat je ze door hun hele leven ziet, en niet maar een jaartje volgt, vond ik erg mooi.

Als je het commentaar van de narrator van Amelie leuk vindt, dan is dit de zevende hemel. De hele film door dit soort observeringen, heerlijk. De werkelijke spelers zeggen eigenlijk bar weinig, behalve via hun brieven. Prachtig gedaan, en het einde is deze keer niet zoetsappig, een verademing. Het outtro met Bert Kaempfert maakt het helemaal af. Er had van mij wel een brief af gemogen qua afwisseling, aan de andere kant zou ik niet weten welke, want ze waren allemaal zinvol voor het verhaal.

Overigens hebben de filmmakers denk ik een fascinatie voor scheten, wat niet eens irritant was (mijn vriend moest bijna huilen van het lachen zelfs).

Een 8,8. (IMDB: 8,3)
  dinsdag 10 november 2009 @ 17:55:36 #83
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_74579619
Ik vind het echt leuk dat zoveel mensen hier elkaar aansteken qua films!
pi_74580750
quote:

[..]

Als je Helena Bonham Carter kent, weet je dat ze in 102931028398123 films van haar man Tim Burton met Johnny Depp heeft gespeeld
pi_74584512
Helena Bonham Carter speelt ook in Harry Potter films en daarin is geen Depp te zien en Burton regiseert die films niet
pi_74585839
En ze is in de Harry Potter films erg goed gecast
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:04:31 #87
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_74587458
Mary and Max

Een heerlijke stop motion film over de vriendschap tussen een klein meisje uit australie en een man met het asperger ssyndroom in new york, ze hebben elkaar nooit gezien maar er ontstaat een hele speciale band..
De film bevat een aantal leuke grapjes bijv:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar geeft denk ik een goed beeld van hoe iemand met dit syndroom die wereld ziet/ hoe zo iemand zich voelt.. goed verhaal, de film verveelt geen moment en mooie muziek

een 8
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  dinsdag 10 november 2009 @ 23:02:50 #88
67103 Caspian
Sneaky fucker, dont you think?
pi_74589689
Ik vraag me af hoeveel mensen die Mary and Max gezien hebben de betekenis/symboliek van het tv-programma doorhadden.
Take Sick Boy, for instance, he came off junk at the same time as me, not because he wanted to, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle.
  dinsdag 10 november 2009 @ 23:05:36 #89
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_74589816
American History X

Danny Vinyard wordt beïnvloedt door z'n oudere broer, de skinhead Derek. Dereks haat tegen andere rassen komt voort uit de moord op zijn vader. Hij belandt zelf ook in de gevangenis wegens moord en komt er achter dat hij door zijn eigen bende verraden is. Dan besluit Derek een aantal mensen, waaronder z'n broertje, een lesje te leren.

Deze film een hele lange tijd terug gezien. Voor het komende tentamen Sociologie kregen we de opdracht om de film te kijken omdat er vragen in de toets staan hier over. Toch maar even gedaan om op te frissen en wat een fantastische film blijft het toch!

IMDB: 8.6
Persoonlijk: een dikke 9!

In de slotscene viel me wel een foutje op, en na IMDB gecheckt te hebben schijnen er nog meer in te zitten die me nog niet eens waren opgevallen Maargoed, dit heeft iedere film
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
  dinsdag 10 november 2009 @ 23:27:49 #90
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_74590656
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 23:02 schreef Caspian het volgende:
Ik vraag me af hoeveel mensen die Mary and Max gezien hebben de betekenis/symboliek van het tv-programma doorhadden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 10 november 2009 @ 23:44:05 #91
67103 Caspian
pi_74591242
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 23:27 schreef Tha_Bartman het volgende:

[..]
SPOILER
Nee, het gaat (volgens mij) wat dieper dan dat.
SPOILER
Take Sick Boy, for instance, he came off junk at the same time as me, not because he wanted to, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle.
  dinsdag 10 november 2009 @ 23:57:12 #92
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_74591678
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 23:44 schreef Caspian het volgende:
SPOILER
SPOILER
Maar het is moeilijk dit soort dingen definitief te bewijzen, ik denk dat iedereen er in ziet wat diegene er in wil zien
  woensdag 11 november 2009 @ 00:26:07 #93
67103 Caspian
pi_74592333
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 23:57 schreef Tha_Bartman het volgende:

[..]
SPOILER
Maar het is moeilijk dit soort dingen definitief te bewijzen, ik denk dat iedereen er in ziet wat diegene er in wil zien
Dat is juist het mooie van dat soort dingen.
  woensdag 11 november 2009 @ 00:32:31 #94
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_74592460
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 23:57 schreef Tha_Bartman het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
  woensdag 11 november 2009 @ 00:50:04 #95
278075 TeaserRay
Deception, so is life.
pi_74592734
Reign Over Me

http://www.imdb.com/title/tt0490204/

Cijfer IMDb: 7.8, mijn cijfer: dikke 8

Fijne film over het tragische leven van [Adam Sandler] nadat zijn vrouw en drie jonge dochtertjes zijn omgekomen in de 9/11 vliegtuigaanslagen. Helemaal afgesloten van de maatschappij komt hij een jeugdvriend hem tegen op straat en begint een praatje. Al snel zijn het weer elkaars beste vrienden. Dit deels omdat [Don Cheadle] zijn vrouw en kinderen nooit gezien en gekend heeft en dus er ook niet over begint. De man is zeer getraumatiseerd en weigert onder ogen te komen wat er is gebeurd.

De jeugdvriend besluit uiteindelijk ook te proberen zijn vriend te helpen om uit zijn psychologische gevangenis te ontsnappen en te leren omgaan met zijn verlies. Daar waar zijn huidige beste vriend/advocaat (tevens de regisseur van de film), zijn huisbazin en zijn schoonouders faalden lukt het [Don Cheadle] om binnen de dringen door de muur die [Adam Sandler] opgeworpen heeft om maar geen pijn te voelen.

Persoonlijk vond ik het een zeer indringende film waar de acteerprestaties van beide hoofdrolspelers echt tot uiting komen (ben een fan van de komische Adam Sandler en meende dat drama niet zijn sterke kant zou zijn). Normaal huil ik niet zo makkelijk en zeker niet bij films. Maar bij het zien van deze film vanmiddag rolde er toch echte dikke tranen over mijn wangen.
Life's often a bitch, cherish your bitch
  woensdag 11 november 2009 @ 00:54:56 #96
278075 TeaserRay
Deception, so is life.
pi_74592797
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 23:05 schreef LeonH het volgende:
American History X

[ afbeelding ]

Danny Vinyard wordt beïnvloedt door z'n oudere broer, de skinhead Derek. Dereks haat tegen andere rassen komt voort uit de moord op zijn vader. Hij belandt zelf ook in de gevangenis wegens moord en komt er achter dat hij door zijn eigen bende verraden is. Dan besluit Derek een aantal mensen, waaronder z'n broertje, een lesje te leren.

Deze film een hele lange tijd terug gezien. Voor het komende tentamen Sociologie kregen we de opdracht om de film te kijken omdat er vragen in de toets staan hier over. Toch maar even gedaan om op te frissen en wat een fantastische film blijft het toch!

IMDB: 8.6
Persoonlijk: een dikke 9!

In de slotscene viel me wel een foutje op, en na IMDB gecheckt te hebben schijnen er nog meer in te zitten die me nog niet eens waren opgevallen Maargoed, dit heeft iedere film
Ja, een hele vette film. Juist door het morele bewustzijn vind ik het zo'n topper. KLASSIEKER!!!

Wel een beetje jammer dat sommige van de mensen die ik ken altijd deze film ook aangrijpen als een fraai voorbeeld van hoe we zwarten e.d. moeten behandelen (die gasten begrepen het doel van film niet denk ik). Maar ik kom het echt regelmatig tegen dat ze de beruchte "stoeprand-scene" roemen om zijn 'terechte' manier van handelen tegen etnische minderheden.
Life's often a bitch, cherish your bitch
pi_74593146
Dikke spoiler die je daar in de eerste zin zet Teaser
pi_74593160
(500) Days Of Summer
Ik vond het eigenlijk niet veel bijzonders. Leuke rom-com, maar daar houdt het dan ook op.
7/10
pi_74593326
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 17:55 schreef SnuggLe het volgende:
Ik vind het echt leuk dat zoveel mensen hier elkaar aansteken qua films!
Daarom volg ik dit topic ook zo graag
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_74594682
Ik ben ook zo iemand die aan de hand van dit topic zijn films uitkiest

Ik kende (500) Days Of Summer bijvoobeeld helemaal niet, maar wat een geweldige film Prachtige muziek, prima geacteerd, en voor mij een zeer herkenbaar verhaal.

9/10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')