abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 november 2009 @ 16:44:39 #1
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_74390131

Hoe te posten in dit topic
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken .

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze

Vorige topics:
CXLVIII | CXLVII | CXLVI | CXLV | CXLIV | CXLIII | CXLII | CXLI
CXL | CXXXIX | CXXXVIII | CXXXVII | CXXXVI | CXXXV | CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_74390238
Public Enemies

Had torenhoge verwachtingen bij deze film, maar toch een flinke tegenvaller. Acteerwerk was prima, maar zal me niet echt bijblijven en het verhaal kon me toch niet echt pakken..vooral de dialogen. Verder geen slechte film ofzo, maar totaal niet waar ik op had gehoopt.

IMDB een 7.3, zelf een 6.2
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  woensdag 4 november 2009 @ 16:55:11 #3
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_74390504
Crank 2

Als je zin hebt in een avondje brullen en actie en je hersens op 0. Dan MOET je deze kijken. Over de top actie en scenes waarvan je denkt, hoe verzinnen ze het

Voor mij een 7,5 waard
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_74391071
TVP, heb nog een hoop films te kijken
pi_74394494
Frequently asked questions about time travel

Drie nerds werken in een theme park, een van hun krijgt de zak omdat ie kinderen de stuipen op het lijf jaagt door zijn tijdreizend karakter iets te overtuigend neer te zetten. Nadat ze een film hebben gekeken gaan ze de kroeg in om een biertje de drinken en willen ze een klaagbrief sturen over wat er allemaal mis is met films.Een van hun gaat een biertje halen en komt een meid tegen die vertelt dat ze uit de toekomst komt en ongelooflijk blij is om een beroemdheid tegen te komen. Nadat een van de jongens ff gaat pissen en terugkomt in de pub die ineens bezaaid ligt met lijken waaronder zijn eigen...

Leuke sci-fi komedie die heel erg BBC/Docter Who-ig aanvoelt. Anna Ferris zet eindelijk eens een sympathiek karakter neer. Voor de rest niet veel bijzonders. Zeer low budget, maar gewoon leuk.

Ik: 6.5
Imdb: 7.4
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  woensdag 4 november 2009 @ 19:54:45 #6
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_74396791
Loft

Leuke Vlaamse film van Erik van Looy. Met

en met

woensdag 4 november 2009 @ 21:05:03 #7
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_74399841
The Island

Geen verkeerde mix tussen actie en SF vol met achtervolgingen, schotenwisselingen en ongeloofwaardigheden. Er is veel geleend van andere bekende SF-verhalen, waardoor de originaliteit ver te zoeken is. Maar ach, het kijkt (mede door een adembenemende Johansson ) allemaal lekker weg. Wel is het heel bedenkelijk dat ik van deze film heb geleerd, dat van 70 verdiepingen naar beneden vallen hooguit een hoofdschrammetje oplevert. Cijfer: 7

First Blood
Tsja, tsja, de motivatie van onze grote vriend John Rambo om een hele plaats op stelten te zitten vond ik niet echt overtuigend, maar amusant is het zeker. Stallone laat iedereen flink zweten en hij zelf ook. Hoe heldhaftig gaat hij te werk op smalle richels en donkere tunnels vol ratten . Tegen het eind van de film realiseerde ik me dat ie al een hele tijd niks gezegd had, maar niet veel later begint hij dan met een emotionele monoloog, die zwaar epic is .
Ik verwoord het allemaal overdreven, maar goed daar is het de film ook naar. Cijfer: 6,5

Rambo: First Blood Part II
Waar in het eerste deel nog een zekere cultfactor te bespeuren viel, wordt deze in het tweede Rambo-deel ingewisseld voor stompzinnigheid. Onze held wordt een karikatuur, die totaal niet serieus meer te nemen is. Enige diepgang moet gebracht worden door obligate dialogen tussen Stallone en een Vietnamese dame die in gebroken Engels cliché na cliché moet afwerken. Het valt allemaal maar niet mee. Okee, de actie was er in overvloed, maar iedereen weet dat overdaad schaadt. De tigste explosie wekte bij mij echt niet meer aandacht, enkel wat gegaap. Cijfer: 5,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_74405305
Bad Lieutenant 1992

Harvey Keitel speelt in deze film een aan drugsverslaafde politieman, hij doet alles wat god verboden heeft en heeft geen gevoel, totdat er een non verkracht wordt, dan komt er nog iets van gevoel bovendrijven.
Geweldig acteerwerk van Keitel in een film die verder koud en afstandelijk is, het deed me allemaal niet zo veel, de aftakeling van een drugsverslaafde vind ik niet interessant om te zien, zeker niet als er verder niks in de film te beleven valt dan naargeestig en triest gedoe. 5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door trebremmit op 04-11-2009 23:54:28 ]
pi_74406112
das leben der anderen

indrukwekkende film, sterk geacteerd, goed verhaal, mooi vormgegeven een stukje geschiedenis tot leven gebracht

maar voor mij niet beter dan Pan's labyrinth voor wiens neus hij de oscar wegsnoepte
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  woensdag 4 november 2009 @ 23:54:22 #10
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_74406651
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 20:59 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren in de sneak:

Terug Naar De Kust
Het succesvolle boek van Saskia Noort heeft met het speelfilmdebuut van tv regisseur Will Koopman zijn weg naar het witte doek gemaakt.
Linda de Mol speelt Maria Vos, een gescheiden moeder van 2 kinderen die samen met haar alcoholistische vriend in Amsterdam woont. Nadat ze een abortus heeft ondergaan ontvangt ze een aantal drijgende brieven en foto`s. De bedreigingen worden steeds erger en op aanraden van de politie duikt ze onder bij haar zus, die een verlaten huis aan de kust heeft.

De film begint bij het einde en vertelt het verhaal in één lange flashback. We krijgen een kleine blik in het chaotische leven van Maria. De spanning wordt redelijk goed opgebouwd en het wordt een leuke whodunnit. Maar doordat het geheel wel heel erg voorspelbaar wordt het grootste deel van de spanning ook weer weg genomen.
Toch blijft het interessant genoeg, vooral doordat je zelf blijft raden of je het goed had en of het dus inderdaad zo voorspelbaar was als het lijkt.
Linda de Mol zet een hele sterke rol neer, overtuigd en draagt de film zonder problemen.

Achter af zijn er toch zeker wel dingen op aan te merken en hoe langer je er over nadenkt hoe meer dingen je gaan opvallen als plot gaten of dingen die niet echt kloppen.
Dat is wel jammer. Maar desalniettemin is Terug Naar De Kust toch zeker een kijkje waard.

6,7/10
Sta je bij de bioscoop en denk je naar 2012 te gaan, blijkt er dus een fout op de website te zijn geweest dat deze nog niet draaide waardoor vriendinlief toch deze kon zien

Vanavond dus gezien en kan me eigenlijk helemaal vinden in je recensie, maar door bepaalde dingen rond ik 'm af naar beneden. Alhoewel er wel heel goed in geacteerd werd. Linda de Mol deed het uitstekend en kon de film goed dragen en vooral Pierre Bokman vond ik op een aantal momenten zeer goed en grappig!

Door bepaalde flashbacks kreeg ik inmiddels wel al in de gaten wie de dader was, en dit uiteindelijk allemaal had opgezet. In het begin verdenk je nog iemand anders er van, maar nadat die helemaal uit beeld verdween kon je deze persoon al afschrijven.
Waarom de afronding naar beneden? Ik heb een gevoel dat een aantal dingen gewoon niet verteld zijn, of dat een aantal personages niet uitgebreider aan bod zijn gekomen maar dit weet ik niet zeker aangezien ik het boek nog nooit heb gelezen. Misschien dat ik dat wel ga doen na het zien van de film.

Voor de mensen die 'm gaan zien, er zit echt 1 heftig schrikmoment in, die zelfs ik niet heb zien aankomen! Geen topper wel een aanrader, een 6 dus.
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_74406694

Vertigo (Alfred Hitchcock, 1958) :: 7.5

John "Scottie" Ferguson is a retired San Francisco police detective who suffers from acrophobia and Madeleine is the lady who leads him to high places. A wealthy shipbuilder who is an acquaintance from college days approaches Scottie and asks him to follow his beautiful wife, Madeleine. He fears she is going insane, maybe even contemplating suicide, because she believes she is possessed by a dead ancestor. Scottie is skeptical, but agrees after he sees the beautiful Madeleine.

Na de week ervoor IMDb's nummer 1 Film-Noir Sunset Blvd. te hebben bekeken was deze keer de nummer 2 aan de beurt. Het verhaal was prima, de acteurs deden het goed, de sfeer zat er in en de plotwendingen waren cool. Ik kon de waarde en de kwaliteit zeker herkennen, maar ik kwam er gewoon niet helemaal in. Mooie film, maar op dat moment niet helemaal aan mij besteed. Waarschijnlijk wel een herkijkbeurt waardig.

Step Brothers (Adam McKay, 2008) :: 8.0

Brennan Huff and Dale Doback are both about 40 when Brennan's mom and Dale's dad marry. The sons still live with the parents so they must now share a room. Antipathy threatens the household's peace and the parents' relationship. Can harmony come from the discord?

Deze er meteen achteraan gekeken. Dit mag misschien als ultieme heiligschennis bestempeld worden, maar op dat moment genoot ik hier gewoon stukken meer van dan een klassieker als de bovenstaande.
Vanaf het moment dat de film opende met A-Punk van Vampire Weekend op de achtergrond wist ik eigenlijk al dat het helemaal goed zat. Over-the-top acteerwerk en een heerlijk stom verhaal, maar het wordt hilarisch gebracht. Will Ferrell en John C. Reilly zijn fantastisch aan elkaar gewaagd op het gebied van flauwe en uitbundige humor. Ik heb sinds tijden niet zo vaak en hard gelachen. Heerlijke komedie.

Boy A (John Crowley, 2007) :: 8.5

A young man is released from prison after many years and given a new identity in a new town. Aided by a supervisor who becomes like a father to him he finds a job and friends and hesitantly starts a relationship with a compassionate girl. But the secret of the heinous crime he committed as a boy weighs down on him, and he learns that it is not so easy to escape your past.

Deze film heel vaak voorbij zien komen en eigenlijk nooit de moeite genomen hem op te zoeken. Erg mooi filmpje. Goed verhaal, heel goed acteerwerk, mooi sfeertje en doeltreffend geschoten. Het acteerwerk van de jonge ventjes was af en toe een zwakkere schakel, maar het acteerwerk van de ouderen maakte alles goed. Werd goed in de film gezogen, de personages waren geloofwaardig en ik leefde zowaar mee met de hoofdpersoon.

Is Anybody There? (John Crowley, 2008) :: 7.5

Set in 1980s seaside England, this is the story of Edward, an unusual ten year old boy growing up in an old people's home run by his parents. Whilst his mother struggles to keep the family business afloat, and his father copes with the onset of mid-life crisis, Edward is busy tape-recording the elderly residents to try and discover what happens when they die. Increasingly obsessed with ghosts and the afterlife, Edward's is a rather lonely existence until he meets Clarence, the latest recruit to the home, a retired magician with a liberating streak of anarchy. Is There Anybody There? tells the surprising, touching story of this odd couple - a boy and an old man - facing life together, with Edward learning to live in the moment and Clarence coming to terms with the past.

Van dezelfde regisseur als Boy A en met Michael Caine en Bill Milner (van het geniale 'Son of Rambow') in de hoofdrollen. Michael Caine zet een hele toffe seniele goochelaar neer en BIll Milner weer een fijn akward ventje, maar de film is net te traag en niet helemaal boeiend genoeg. Toch een erg lief klein filmpje met een paar belangrijke lessen en een toffe sfeer.

Igby Goes Down (Burr Steers, 2002) :: 7.5

Igby goes down is a personal tale about a 17 year old misfit boy who copes with his mother's cancer and his father's insanity by pursuing relationships with older women. Truly an intellectual, Igby is a modern day Holden Caulfield, and the world he lives in is far removed from the high standards of expectation he holds for it.

Tof, doch niet heel geloofwaardig, coming-of-age filmpje met Kieran Culkin in de hoofdrol (die in mijn achting broerlief Macually ondertussen ruimschoots voorbij is). Rebelse, quirky tiener wordt goed neergezet door Culkin en de paar momenten van emotional breakdown zijn erg overtuigend.
Tof verhaal, lekker slijmerige bijrol van Ryan Philippe en goede muziek.
pi_74406946
quote:
Op woensdag 4 november 2009 23:35 schreef Tha_Bartman het volgende:
das leben der anderen

[ afbeelding ]

indrukwekkende film, sterk geacteerd, goed verhaal, mooi vormgegeven een stukje geschiedenis tot leven gebracht

maar voor mij niet beter dan Pan's labyrinth voor wiens neus hij de oscar wegsnoepte
heb ik ook gezien vandaag!

wel aparte film inderdaad!

cijfer: 7,5
  donderdag 5 november 2009 @ 00:09:39 #13
274338 Tvan050
in·sub·or·di·na·tie (de ~ (v.)
pi_74407139
A Beautiful Mind (2009)
Had hem al eens gezien, maar wát een mooie film. Ron Howard gebruikt exact dezelfde special effects als in The Da Vinci Code, maar dat geeft niks want Russel Crowe zet echt een geweldige rol neer als John Nash.

Lovin' it!
1 verzet tegen het gezag waaraan men door zijn functie ondergeschikt is => tuchteloosheid
  donderdag 5 november 2009 @ 00:43:55 #14
67640 SaintOfKillers
pi_74407776
Er stonden 3 nieuwe films in de IMDb top 250 die ik nog niet had gezien, daar heb ik even verandering in gebracht.

Up
Warme film met veel geslaagde grappen. De avonturen van Carl, Russell, Dug en de vogel had wat mij betreft veel langer mogen duren. De eerste helft vond ik erg sterk, maar helaas daagde er een niet al te boeiende antagonist op en werd de film wat minder interessant en plots ook veel braver. Het erg volwassen verhaal waarover ik al veel had gelezen, vond ik dan ook meevallen. Iets tragischer dan de gebruikelijke Amerikaanse animatiefilm, maar buiten de VS maken ze al decennia volwassen animatie, dus het is eerder een mini-revolutie. Weliswaar maar een detail, het is een blijft een topfilm.

Zombieland
Van de 3 films zou dit de meest uitgesproken komische moeten zijn, maar ik heb eigenlijk meer gelachen met de andere 2. Bill Murray is natuurlijk hilarisch, maar de rest van de film is eigenlijk vrij standaard met de gebruikelijke conventies van het genre. Natuurlijk moet niet elke film origineel zijn en grenzen verleggen, maar dit steeg zelden boven de middenmaat uit en ik begrijp dan ook niet waar al die erg hoge waarderingen vandaan komen. Harrelson kon ik wel waarderen, het "ik ben bijna Michael Cera" truukje van Eisenberg wordt wat eentonig. Nu klinkt dit wat negatief, als ik er een getal op zou moeten kleven, dan zou het nog steeds makkelijk een 7 zijn, maar veel meer dan een prettig tussendoortje vond ik het toch niet.

(500) Days of Summer
De sympathiekste film van de 3. Vlot indiefilmpje vol herkenbare situaties. Puike soundtrack. Goed acteerwerk van Gordon-Levitt (alweer), hij draagt de film. Deschanel doet wat ze altijd doet en is alwéér wacky, zany, offbeat, silly en cooky. Hier en daar zitten een paar erg toffe ideetjes. Helaas waren er ook wat gimmicks die ik minder geslaagd vond en die er alleen maar leken in te zitten omdat ze zich iets te hevig willen manifesteren als inventieve indie. Whatever, hij was hip. De laatste zin van de film vond ik trouwens wel extreem voorspelbaar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_74408453
Oktober is zo'n maand waar mijn kijkpatroon zich vaak aanpast. Alle horror, thriller en mysterie heeft jammer genoeg niet echt geleid tot veel nieuwe pareltjes. Vooral Le Orme was gelukkig wel een aangename verrassing .

Als je last hebt van slapeloosheid kan ik je de film onderaan mijn lijstje aanraden, die film is echt schandalig saai.

Oktober
Films
229. Videodrome (David Cronenberg, 1983) :: 9.5
230. Evil Dead II (Sam Raimi, 1987) :: 8.5
231. Profondo rosso (Dario Argento, 1975) :: 8.5
232. Dead Calm (Phillip Noyce, 1989) :: 8.0
233. New Nightmare (Wes Craven, 1994) :: 7.5
234. Le Orme (Luigi Bazzoni, Mario Fanelli, 1975) :: 7.5
235. The Asphyx (Peter Newbrook, 1973) :: 7.0
236. Audrey Rose (Robert Wise, 1977) :: 7.0
237. Brain Dead (Adam Simon, 1990) :: 7.0
238. Call Northside 777 (Henry Hathaway, 1948) :: 7.0
239. Prom Night (Paul Lynch, 1980) :: 7.0
240. Psycho (Alfred Hitchcock, 1960) :: 7.0
241. Sin Nombre (Cary Fukunaga, 2009) :: 7.0
242. The Verdict (Sidney Lumet, 1982) :: 7.0
243. Alone in the Dark (Jack Sholder, 1982) :: 6.5
244. L'Assassino è costretto ad uccidere ancora (Luigi Cozzi, 1975) :: 6.5
245. Eyes of a Stranger (Ken Wiederhorn, 1981) :: 6.5
246. Una lucertola con la pelle di donna (Lucio Fulci, 1971) :: 6.5
247. La morte cammina con i tacchi alti (Luciano Ercoli, 1971) :: 6.5
248. Perché quelle strane gocce di sangue sul corpo di Jennifer? (Giuliano Carnimeo, 1972) :: 6.5
249. Pumpkinhead (Stan Winston, 1988) :: 6.5
250. Shivers (David Cronenberg, 1975) :: 6.5
251. Trick 'r Treat (Michael Dougherty, 2008) :: 6.5
252. La casa dalle finestre che ridono (Pupi Avati, 1976) :: 6.0
253. Swamp Thing (Wes Craven, 1982) :: 5.5
254. My Bloody Valentine (Patrick Lussier, 2009) :: 4.5
255. Peopletoys (Sean MacGregor, 1974) :: 4.0
256. Il tuo vizio è una stanza chiusa e solo io ne ho la chiave (Sergio Martino, 1972) :: 4.0

Statistieken
Totaal 28 films (maandgemiddelde: 25.2) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 28.

Totale speelduur: 2739 min.
Aantal films / series herzien: 6.

Best beoordeeld: Videodrome (9.5, 2de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Peopletoys, Il tuo vizio è una stanza chiusa e solo io ne ho la chiave (4.0).
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
pi_74413848
Binnenkort weer een filmpje kijken.
Tvp dus
  donderdag 5 november 2009 @ 19:00:23 #17
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_74429165
Tillsammans (Together) (2000, Zw, Lukas Moodysson)
Wat een heerlijke en geweldige film was dit. Ten eerste is het een ontzettend grappige film, waarin hippies en dergelijke lui en hun hypocriete en wereldvreemde gedrag aan de kaak wordt gesteld. Maar ook de burgerlijke buren worden niet gespaard.
De film blijft gelukkig niet steken in alleen maar simpel belachelijk maken van die mensen. Want langzaam aan krijgen de personen ook steeds meer een menselijke kant. Waardoor de film ook erg ontroerend wordt. Moodysson laat weer zien dat hij een meester is in het overbrengen van de beleveniswereld van kinderen. Dat Moodysson nooit de menselijke kant van de film vergeet blijkt ook uit het einde. Welke andere film eindigt er nou met een simpel en gezellig potje voetballen?
cijfer: 9
pi_74431426
quote:
Op donderdag 5 november 2009 19:00 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Tillsammans (Together) (2000, Zw, Lukas Moodysson)
Wat een heerlijke en geweldige film was dit. Ten eerste is het een ontzettend grappige film, waarin hippies en dergelijke lui en hun hypocriete en wereldvreemde gedrag aan de kaak wordt gesteld. Maar ook de burgerlijke buren worden niet gespaard.
De film blijft gelukkig niet steken in alleen maar simpel belachelijk maken van die mensen. Want langzaam aan krijgen de personen ook steeds meer een menselijke kant. Waardoor de film ook erg ontroerend wordt. Moodysson laat weer zien dat hij een meester is in het overbrengen van de beleveniswereld van kinderen. Dat Moodysson nooit de menselijke kant van de film vergeet blijkt ook uit het einde. Welke andere film eindigt er nou met een simpel en gezellig potje voetballen?
cijfer: 9
Erg fijn filmpje inderdaad. En die laatste scene is zeker een prachtige afsluiter.
  donderdag 5 november 2009 @ 22:29:27 #19
67103 Caspian
Sneaky fucker, dont you think?
pi_74437335
Mary and Max:

Ontroerende stop-motion film over een 8 jarig (depressief en ongelukkig) Australisch meisje die (willekeurig) contact krijgt met een 44 jarige autist (Asperger syndroom) met overgewicht en andere issues. De film pakte me gelijk al bij de soundtrack en openingscenes, en heeft me niet meer losgelaten. De sfeer is zo ontzettend treffend, en het verhaal is zo mooi, dat ik af en toe echt een traantje moest wegpinken. Erg mooie stijlvolle film. Een kinderverhaal voor volwassenen.

Ik: 9.0
IMDB: 8.2
Take Sick Boy, for instance, he came off junk at the same time as me, not because he wanted to, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle.
pi_74439291
Prime

Meryl Streep en Uma Thurman, en de hoofdlijn: "gescheiden vrouw van bijna 40 wordt verliefd op een jongen van vroeg in de twintig, die de zoon van haar therapeute blijkt te zijn". Kan een leuke film inzitten!
Het was ook best een aardige film, er zaten leuke dingetjes in zoals het beeld dat de knul bij zijn oma heeft: bij elke misstap ziet hij (en jij dus ook) haar in gedachten met een pan op haar eigen hoofd slaan. Ja, dat vond ik geinig. Zo waren er wel meer leuken dingen. Het hoofd van Meryl Streep als Uma over de penis van haar zoon vertelt is ook onvergetelijk.

Jammer alleen dat ik de chemie tussen de twee hoofdpersonen totaal miste. Ik snap best dat relaties met zo'n leeftijdsverschil kunnen werken, maar ik miste hier toch wel de sprankelende liefde die je dan moet hebben. Ik vond eigenlijk alle scenes waar ze niet bij elkaar waren het leukst. Dat is toch niet de bedoeling lijkt me. Het einde vond ik overigens verrassend non-zoetsappig, dat is dan weer een plus.

Al met al een 6. (IMDB: 6,3)
  Redactie Games vrijdag 6 november 2009 @ 03:55:48 #21
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_74442242
500 Days of Summer

Genre: Komedie / Romantiek
Regisseur: Marc Webb
met Zooey Deschanel, Joseph Gordon-Levitt en Matthew Gray Gubler
Tijd: 95 minuten
IMDb-score: 8.2/10 (18,035 stemmen)

Tom maakt wenskaarten voor zijn beroep en is een hopeloze romanticus. Voor hem telt alleen de ware. En dat is voor hem Summer Finn. Tom is erg aangeslagen wanneer hij door zijn "vriendin" Summer aan de kant wordt gezet. Hij gaat heen en weer tussen verschillende periodes in de 500 dagen die ze samen waren om erachter te komen waar het fout is gegaan.

Voor mij een film die de verwachtingen gewoon waarmaakt, erg leuke film, absoluut geen standaard Love-story, dat wordt expliciet ook in de film weergegeven. Een leuke afwisseling op het toch al uitgemolken boy-meets-girl genre. De twee hoofdrollen (Tom en Summer) worden uitstekend vertolkt door Zoeey Deschanel en Joseph Gordon-Levitt, de chemie is prima tussen beide en zetten beiden goed hun personage neer zoals ze in het verhaal ook bedoeld zijn. Er wordt aardig wat met emoties op en neer geslingerd, de vrolijke en deprimerende stemmingen van de twee personages zijn erg goed weergegeven.
Vooral één van de latere scenes vond ik treffend, daarin werd een dubbelbeeld geschetst tussen de verwachte uitkomst en de werkelijke uitkomst die Tom verwacht tijdens een bezoek aan Summer. Om even aan te geven dat die roze wolk enigszins misleidend kan zijn voor iemand perceptie en verwachting.

Mijn score: 8/10

Whatever Works

Genre: Komedie / Romantiek
Regisseur: Woody Allen
met Larry David, Ed Begley Jr. en Evan Rachel Wood
Tijd: 92 minuten
IMDb-score: 7,5/10 (5,676 stemmen)

Boris (Larry David) is een uiterst cynische, excentrieke man, die zichzelf een genie vind en wil zijn negatieve kijk van de wereld maar al te graag publiekelijk verkondigen. De meeste mensen zijn niet gecharmeerd van zijn gedrag en uitingen, waardoor ze hem niet kunnen uitstaan en zijn vrienden gaan niet eens meer met hem in discussie en laten em maar uitratelen zonder echt nog interesse te tonen. Eigenlijk is het nog een wonder dat hij vrienden heeft.
Op een gegeven moment loopt Boris, een jonge naieve dame (Melody) uit het zuiden tegen het lijf. Eigenlijk is zij alles waar Boris gewoon een hekel aan heeft, maar op één of andere manier is zij de enige die wel naar hem wil luisteren en bij hem wil blijven plakken. Op een gegeven ontwikkeld zich er een onwaarschijnlijke romance tussen de twee voort, die voor beiden wat anders uitpakt dan ze ooit zelf hadden kunnen verwachten..

Ik zal bij voorbaat zeggen: Je houdt van deze film of je houdt niet van deze film. Gewoon zwart/wit, er is geen grijs gebied. Larry David is de schrijver van o.a. Seinfeld daar zit gewoon dezelfde scheiding tussen. De film heeft absoluut humor, alleen het is erg cynisch/sarcastisch/zwartgallig en dat ligt gewoon niet iedereen.

Ik vond Larry's onbesuisde uitlatingen echt geweldig om te horen waardoor er weleens luidkeels een schaterlach voorbij schoot Waarschijnlijk ideaal voor al die mensen die te vaak in [KLB] rondhangen

Maar de film miste wel wat. Nadat je de film hebt gekeken, ga je je afvragen wat je nu in de afgelopen 92 minuten hebt gezien. De betekenis van de filmtitel is me nog wel duidelijk, maar uiteindelijk brengt het gewoon veel oeverloos gelul/gezeur en weinig verhaal mee, wat enigszins wel jammer is. De film moet het echt puur van de dialogen hebben, je zal geen enkele slap-stick actie in de film vinden. Maar desalniettemin, erg vermakelijke film voor op een saaie zondagavond.

Mijn score: 7.5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Noodle op 06-11-2009 13:33:26 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_74444721
Leuke reviews Mr. Noodle!
  vrijdag 6 november 2009 @ 16:06:11 #23
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_74457288
Is er al een goede versie van 500 days of Summer uit, behalve die lelijke WORKPRINT?

Dit weekend op de 'To Watch' staan:
- The Proposal
- Bruno
- Mary & Max
- Zombieland

De eerste twee voor de vriendin...Even kijken wat er gaat lukken!
pi_74462763
ja een 720p versie maat
pi_74466276
Orphan

Het tragische verlies van hun ongeboren kind heeft Kate (Vera Farmiga) en John (Peter Sarsgaard) enorm aangegrepen. Zowel hun huwelijk als Kate’s fragiele psyche heeft eronder te lijden, omdat ze wordt geteisterd door nachtmerries en demonen uit haar verleden. Het stel doet er alles aan om weer een normaal leven te krijgen en besluit een kind te adopteren. In het plaatselijke weeshuis voelen John en Kate zich op een vreemde manier aangetrokken tot een jong meisje met de naam Esther. Al gauw na thuiskomst vindt er echter een reeks gebeurtenissen plaats, waardoor Kate begint te geloven dat er iets mis is met Esther. Dit ogenschijnlijk schattige kleine meisje is niet wat ze lijkt te zijn...

---------

Een aantal kleine irritaties, waarom bijvoorbeeld wordt er niet ingegrepen als blijkt dat ze toch niet zo'n lief meisje is als ze gedacht hadden? Waarom niet je eigen kinderen beschermen, maar wel een kind die je net kent?

Maar verder een leuke film, een paar keer echt geschrokken.
Het verhaal is wel een beetje voorspelbaar, maar dan komt de twist, net op het moment dat het verhaal een beetje inzakt, en ineens vallen de stukjes op hun plek!

Ik denk wel dat als ik de film niet in de bioscoop had gezien, maar gewoon thuis, ik hem minder spannend zou vinden.
  vrijdag 6 november 2009 @ 22:58:39 #26
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_74471329
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 19:06 schreef resque het volgende:
ja een 720p versie maat
Gevindtdt!

Even de laatste films van deze week (inclusief de laatste twee van vanavond):

The Hurt Locker
Iraq. Forced to play a dangerous game of cat-and-mouse in the chaos of war, an elite Army bomb squad unit must come together in a city where everyone is a potential enemy and every object could be a deadly bomb.

Redelijk Amerikaanse film over een bombsquad in Iraq. Niet té standaard amerikaans, maar toch nog: Amerikaans. Ik weet niet wat ik er precies van moest vinden. Ja, anders, maar nee, ook niet echt je van het. Maar ik kon me niet echt identificeren met iemand van de personages ofzo. Het kabbelde een beetje voort en was gewoon afgelopen. That’s it. Niet super overtuigend.
IMDB: 8.0
Zelf: 7.4

Monsters vs Aliens
When a meteorite from outer space hits a young woman and turns her into a giant monster, she is taken to a secret government compound where she meets a ragtag group of monsters also rounded up over the years.

Animatie-film die een beetje tegenwicht aan Up e.d. moet geven, maar daar nul komma nul in de buurt komt. Met de stem van Kiefer Sutherland die de film ook niets extra’s kan geven overigens. Over the top humor die nergens op slaat. Alle pogingen om echt leuk te worden falen heel hard.
IMDB: 6.9
Zelf: 6.2

District 9
An extraterrestrial race forced to live in slum-like conditions on Earth suddenly finds a kindred spirit in a government agent who is exposed to their biotechnology.

Ik hou niet van SF, maar wilde District 9 toch zien. Een zeer zeer geslaagde film van Peter Jackson die in het begin best wel een aardig beeld neerzet van de hele immigratiepolitiek. Er zijn best parralellen te vinden tussen de aliens (‘kakkerlakken’) en hedendaagse groepen die ‘ niet welkom zijn’. Daarna gaat de film verder over het verhaal Wikus van de Merve en zijn transformatie. De feitelijke wetenschappers tussendoor aan het begin en eind geven wel een extra dimensie en ook de Zuid-Afrikaanse invalshoek is aardig. Tussenstuk is eigenlijk verder een normale SF-actie. Maar wel zeer de moeite warad.
IMDB: 8.4
Zelf: 8.3

Bruno
Flamboyant Austrian fashionista Brüno takes his show to America.

Zo over the top dat hij toch wel weer leuk is op een aantal momenten. Ja, ik heb een aantal keren flink gelachen. En dat komt ook doordat je soms niet weet of het nu 'echt' is (dus met mensen die voor de gek worden gehouden) of het acteurs zijn, die in de film voorkomen. Maar voor het genre een dikke voldoende!
IMDB: 6.7
Zelf: 7.2

Mary and Max
A tale of friendship between two unlikely pen pals: Mary, a lonely, eight-year-old girl living in the suburbs of Melbourne, and Max, a forty-four-year old, severely obese man living in New York.

Getipt door een aantal mensen hier en ik moet zeggen: wat een ontzettend leuke, gave, interessante, dramatische, goede film! Niets van wat mensen hier zeiden is voerdreven. Staat zeer zeker op gelijke voet met Up, ook al zo'n geweldige animatiefilm. 100% aanrader om te kijken! Meer zeg ik niet.
Zelf: 8.4
  vrijdag 6 november 2009 @ 23:21:59 #27
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_74472084
Vandaag gezien:

Bruno. Lachen, maar ach, zo makkelijk de meeste grappen

The Tournament. Lekker ongecompliceerde actie, goed te doen.

Star Trek. Niiice. Respectvolle 'remake' met goed verhaal. Leonard Nimoy

Surrogates. Bruce Willis heeft het weer zwaar en doet zijn Die Hardschrammenstickervel weer op. Dacht ik. Was heel goed te doen.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  vrijdag 6 november 2009 @ 23:35:10 #28
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_74472423
Snow White And The Seven Dwarfs
Het is al zeker 15 jaar geleden dat ik Walt Disney`s eerste full length animatie film voor het laatst heb gezien, in het Nederlands wel te verstaan. Nog nooit had ik `m in het Engels gezien. Ik was dan ook helemaal in m`n nopjes met de release van de blu-ray en dvd.
Gisteren was het dan zoveer: na ongeveer 15 jaar zou ik Sneeuwwitje weer eens zien, voor het eerst in het Engels en in volle digitale glorie.
Wat een feest was het. Van het begin tot het einde heb ik met een grote smile op m`n gezicht zitten kijken. Een prachtige animatie film met mooie en leuke karakters en geinige liedjes.

De animaties zijn prachtig en zien er op de blu-ray uitgave absoluut adembenemend uit. Kristal helder zonder ook maar enige vorm van beschadiging of digitale manipulatie. Het ziet er prachtig gerestaureerd uit. Ook het geluid is om van te smullen. Je hoort natuurlijk duidelijk dat het geluid opgepoetst is maar het heeft toch z`n klassieke feel behouden. Het klinkt helder maar ook oud op het zelfde moment.
Van zowel het beeld als het geluid heb ik genoten.
Eén van de beste Disney uitgaves tot nu toe van één van de beste en meest geliefde animatie klassiekers aller tijden.

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
pi_74476340
The Informant!,

Bleef boeien al was het alleen maar dankzij parteltjes als deze via de voice-over op cruciale momenten:
quote:
"Polar bears cover their noses before they pounce on a seal. How do polar bears know their noses are black? Did they look in the water one day, see their reflection and say, 'Man, I'd be invisible if it wasn't for that thing'. That seems like a lot of thinking for a bear."
9/10
pi_74477479
Ink (2009)

Een fantasy/sci-fi over een meisje dat ontvoerd wordt door Ink een karakter met vodden als kleren en een gigantische neus en een misvormd hoofd. Een groepje probeert haar te redden van Ink, deze 'mensen' zijn Verhalenvertellers en bezorgen mensen dromen. Ink wil een Incubus worden, iemand die nachtmerries vertelt, door het meisje op tijd af te leveren bij hun. Het verhaal speelt zich grotendeels af in een andere dimensie die parallel aam de onze loopt.

Ik moet toegeven dat het even duurde voordat ik in het verhaal zat. Allemaal een beetje vaagjes, maar uiteindelijk helemaal duidelijk. Mooie vechtscenes, en een overall depressieve sfeer. Het verhaal is uiteindelijk een stuk dieper dan ik verwachte. De film deed me een beetje denken aan Avalon qua sfeer en de Day/Night Watch films.

Ik: 7
Imdb: 7.2

Black Dynamite (2009)

Black Dynamite is een ex-CIA agent wiens broer vermoord wordt. In zijn strijd om gerechtigdheid laat hij een spoor aan slachtoffers achter en komt hij achter een complot om de zwarte gemeenschap te pakken.

Ongelooflijk flauwe parodie op een blaxploitation film van de jaren 70. Hij begint briljant maar zwakt dankzij het absurde verhaal een beetje af. Ik heb letterlijk zitten janken van het lachen bij deze film. Alles aan deze film is een parodie. Het opzettelijk slechte camerawerk, het verschrikkelijke over the top acteerwerk, de microfoon die in beeld komt, de soundtrack. Heerlijke foute film. Strak gedaan zeker als je realiseert dat de film afgelopen jaar geschoten is. Zo hoort een parodie te zijn.

Ik: 8
Imdb: 7.6

Jennifer's Body

Needy is het standaard meisje met een standaard vriendje en heeft een BFF sinds de zandbak die Jennifer heet. Jennifer is ongelooflijk knap en op een avond wordt ze meegenomen door een band die haar wil offeren aan satan. Jennifer verandert in een demon die jochies op eet.

Veel slechte dingen over gelezen maar ik vond hem heel erg meevallen. Lekkere flauwe dialogen (weer allemaal net iets te gevat net als Juno), lekker wijf (Megan Fox) en hier en daar wat bloed. Niets mis mee.

Ik: 6.5
Imdb: 5.6
pi_74478419
500 Days of Summer

Wat een heerlijke originele, meeslepende en grappige film. Met een onweerstaanbare Zooey Deschanel en een sterk acterende Joseph Gordon-Levitt zit je vanaf het begin goed in de film. Na 800 romantische comedy's gezien te hebben die allemaal dezelfde verhaalstructuur en einde hadden is dit echt heerlijk verfrissend. Je leeft echt mee met de personage en zijn pijn is ook herkenbaar. Daarnaast is de soundtrack echt geweldig. Eén van de beste romantische comedy's van de afgelopen 5 jaar.

Ik: 8.8
Imdb: 8.2
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_74479384
Surrogates

Had hoge verwachtingen van de film, na het zien van de trailer. Uiteindelijk viel het met toch behoorlijk tegen. Verhaal zit vol plotholes en vond het verhaal ook behoorlijk vaag en onsamenhangend.

Cijfer Imdb: 6.4
Mijn cijfer: 6

Yes Man

Yes man gaat over een man die een saai normaal leven lijdt tot de dag dat hij bij een seminair komt, waar hij een pact sluit om over al 'Yes' op te zeggen. Wat volgt is een leuk verhaal, waarin het leven van Carl Allen (gespeeld door Jim Carrey) op slag verandert en de liefde van zijn leven ontmoet (Zooey Deschanel ).

Een standaard Amerikaanse feel good movie, maar wel eentje die me vermaakte.

Cijfer Imdb: 7
Mijn cijfer: 7
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_74480532
Bande à part
Ik heb niks met Godard en deze film onderstreepte dat weer. Ik begin zelfs te vermoeden dat de Nouvelle Vague niet echt aan mij besteed is. Cinematografisch is het af en toe wel erg fraai en ook de twee beroemdste scenes - de minuut stilte en de dansscene - maken de film desalniettemin de moeite waard. Voor mij persoonlijk echter niet de klassieker zoals hij dat bij zovelen is.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 november 2009 @ 15:53:19 #34
862 Arcee
Look closer
pi_74483715
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 22:58 schreef SnuggLe het volgende:
Mary and Max
Lijkt me leuk.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 7 november 2009 @ 17:33:20 #35
67640 SaintOfKillers
pi_74486396
The Box

Koppel krijgt doos met knop. Drukken ze op de knop, dan krijgen ze een miljoen dollar en gaat er ergens anders iemand dood. Drukken ze de knop in of niet? Ik kende het kortverhaal en ik vroeg me af hoe ze daar een full length film van gingen maken. Anderhalf uur discussie over het morele dilemma? Maar nee, er wordt vrij snel beslist, de rest van de film bestaat uit uitbreidingen van regisseur/schrijver Richard Kelly.

En daar loopt het mis, het eerste half uur is degelijk, maar daarna verwatert het naar een ontzettend warrige en rommelige film die van de hak op de tak springt en als los zand aan elkaar hangt. Kelly probeert een uitleg te geven aan het hoe en waarom achter "the box" en zijn verklaring is even onnozel als wat we in bijvoorbeeld Knowing kregen voorgeschoteld.

Het acteerwerk is degelijk en op zich is 't allemaal wel goed gefilmd, maar het verhaal vond ik dus bedenkelijk. Ik blijf wel geloven in de regie-capaciteiten van Kelly, maar qua scripts bewijst hij hier eens en voor altijd dat Donnie Darko een toevalstreffer was. Het basisgegeven van de film blijft sterk, alle minpunten zijn de fantasietjes van Kelly. Hij heeft altijd wel goede ideeën en ergens blijft de film steeds interessant, maar hij werkt zijn hersenspinsels ontzettend onevenwichtig uit.

Goed begin, het einde viel ook nog mee, daartussen zat een (weliswaar intrigerende) ramp. Kelly gaat helaas verder in Southland Tales-stijl.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 november 2009 @ 19:31:18 #36
862 Arcee
Look closer
pi_74489432
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 17:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
The Box

Koppel krijgt doos met knop. Drukken ze op de knop, dan krijgen ze een miljoen dollar en gaat er ergens anders iemand dood. Drukken ze de knop in of niet? Ik kende het kortverhaal en ik vroeg me af hoe ze daar een full length film van gingen maken.
Ja, ik ken het als een aflevering van The Twilight Zone uit de jaren 80:

Button, Button (The Twilight Zone)

Ah, de film wordt ook vermeld: A film entitled The Box based on this story starring Cameron Diaz and James Marsden was released in 2009.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_74492083
(500) Days Of Summer

Toffe film. Weer eens wat anders dan de standaard romantische comedy met standaard einde. Joseph Gordon-Levitt speelt zijn rol goed en Zooey Deschanel doet wat Zooey Deschanel altijd doet en het verveelt nog steeds niet.
Gave soundtrack ook.

IMDb: 8,2
Mijn cijfer: 8,8
  zaterdag 7 november 2009 @ 22:03:33 #38
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_74493466
Brødre (Brothers)
Mooi en aangrijpend Deens Drama van Susanne Bier waarin de beroepsmilitair Michael wordt uitgezonden naar Afghanistan. Hij laat z`n vrouw Sarah en twee kleine dochters achter. Z`n net uit de gevangenis vrij gelaten broer Jannik ontfermt zich over hen. Dan krijgt Sarah het bericht dat Michael bij een crash om het leven is gekomen...

Bier werpt met haar manier van filmen een tamelijk realistische blik op de dingen die een gezin mee maakt in zware tijden, in dit geval dus het verlies van de man en vader. Zonder veel opschmuck schenkt ze de kijker grauwe beelden, die in combinatie met het sterke acteerwerk en de volledige afwezigheid van muziek als echt op het publiek overkomen.
Vooral Ulrich Thomsen en Nikolaj Lie Kaas, die respectievelijk de rollen van Michael en Jannik op zich nemen, zijn erg goed.
Ben benieuwd of de op stapel staande Amerikaanse remake met Jake Gyllenhaal, Tobey Maguire en Natalie Portman hier wat aan kan toevoegen of het origineel kan benaderen.

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

The Love Parade
Ernst Lubitsch pionierde in Hollywood op musical gebied met The Love Parade, zijn eerste talkie en de eerste film in Hollywood waarin muziek op een narratieve manier werd gebruikt.
Het verhaal stelt niet heel veel voor: een militair attaché van het fictieve land Sylvania wordt terug gestuurd naar z`n eigen land en moet zich verantwoorden bij de koningin (die nog altijd ongetrouwd is) voor z`n vele affaires. De rest van het verhaal kun je wel invullen.
Maurice Chavellier speelt hier, in z`n doorbraak rol, geweldig. Het lijkt een rol die hem op het lijf geschreven is. De chemie die hij met de hier debuterende Jeanette MacDonald heeft is in bijna iedere seconde aanwezig en de liedjes die in de film verwerkt zijn, zijn erg leuk.
Het enige minpunt is dat Lubitsch het geheel met een speelduur van 109 minuten iets te lang heeft uitgerekt. Het had wat korter mogen duren.
Een leuke kennismaking met de musicals van Lubitsch.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 7,2/10
pi_74494174
The Rock (Michael Bay, 1996)
Samen met Die Hard 3 de aktiefilm die ik het vaakst heb herkeken, ook ditmaal op blu-ray weer erg vermakelijk. Lekker hoog tempo, vette aktie, goede onliners en een prima soundtrack. Fijn om te zien dat Nicolas Cage ooit wel goed werk afleverde, in deze film is hij helemaal op zijn plek. 8.0
pi_74494427
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 11:54 schreef MaxC het volgende:
500 Days of Summer

[ afbeelding ]

Wat een heerlijke originele, meeslepende en grappige film. Met een onweerstaanbare Zooey Deschanel en een sterk acterende Joseph Gordon-Levitt zit je vanaf het begin goed in de film. Na 800 romantische comedy's gezien te hebben die allemaal dezelfde verhaalstructuur en einde hadden is dit echt heerlijk verfrissend. Je leeft echt mee met de personage en zijn pijn is ook herkenbaar. Daarnaast is de soundtrack echt geweldig. Eén van de beste romantische comedy's van de afgelopen 5 jaar.

Ik: 8.8
mee eens! hij is heel realistisch en ik kon me indenken dat een relatie zo loopt, een 8.8 vind ik wel heel hoog. leuk einde ook... nu ik er weer over nadenk, toch wel een 7,8 waard

aanrader
pi_74495158
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 22:37 schreef resque het volgende:

[..]

mee eens! hij is heel realistisch en ik kon me indenken dat een relatie zo loopt, een 8.8 vind ik wel heel hoog. leuk einde ook... nu ik er weer over nadenk, toch wel een 7,8 waard

aanrader
Me3!

OT
The Taking Of Pelham 1 2 3

Gijzel-drama-thriller met onder meer Denzel Washington en John Travolta, onder leiding van Tony Scott (ja de broer van Ridley). Waar Tony zich in t verleden meer bezig hield met tv-series, zoals Numb3rs, waagt hij zich ditmaal aan een film. Zit allemaal op zich goed in elkaar; in t begin enkele te geforceerde effecten in de shots, waardoor het hier en daar te CSI-achtig overkomt. Overall niets te klagen, maar ook niets om over naar huis te schrijven.

Ik: 6
IMDB: 6.6
  zaterdag 7 november 2009 @ 23:33:31 #42
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_74495940
500 Days of Summer
Zoals zovelen hier net gekeken. Hij stond hoog op mijn to watch lijst, gezien alle lovende reacties hier en vergelijkingen met andere 'feel-good' films. En nee, deze film heeft me zeker niet teleurgesteld. Vrolijk, grappig, grotendeels feel-good; het zat er allemaal in. Ik zou het geen romatische comedy willen noemen eigenlijk zoals MaxC, maar wat dan wel, weet ik niet.

Zooey Deschanel is gewoon een schatje, ik kan er door zo'n film echt verliefd op worden. Ze speelt leuk, is zeer spontaan maar het woord dat me vooral te binnen schiet bij haar is ontwapenend. Een gave die niet veel mensen hebben. Je kan volgensmij niet kwaad worden op zo'n dame. En dat zit ook in de film. Het beste wordt dat verwoord als Joseph Gordon-Levitt weer begint te daten na Summer en de date hem vraagd of ze hem ooit bedrogen heeft e.d.

Een paar keer flink lachen maar ook een paar flinke waarheden. Zoals bv de beste vriend die op dat zwart witte beeld zegt dat zijn vriendin niet zijn 'droomvrouw' is omdat ze geen flinke borsten heeft, maar juist beter is dan zijn droomvrouw omdat ze 'real' is. Schitterend en zo waar.

Eigenlijk zou dit een 9of zoiets moeten zijn, en daarmee de nummer 1 film van dit jaar. Maar dat is het niet. De band tussen de Zooey en Joseph is zo goed, zo leuk, zo intens, dat alles goed moet gaan. Maar richting het einde van de film gaat het allemaal toch wat anders. Anders in de zin dat je Zooey niet helemaal snapt. De scene aan het eind op het bankje geeft antwoorden, maar eigenlijk niet de atnwoorden die ik persoonlijk zou willen. Nee het hoeft niet altijd een happy ending, maar ik frustreerde me een beetje deze keer. Vrouwen zijn rare wezens en Joseph ervaarde dat helemaal aan het eind. Jammer, maar helaas. Maar het einde, de naam van zijn 'concullega' was geniaal. Maar dus geen 8.7, maar 'maar' een 8.4. Geniale film.

Oh en de soundtrack: zeker kopen/downloaden whatever mensen! Een dergelijke lekkere soundtrack (vgl met bv Garden State) is een dikke bonus bij een goede film.

Zelf: 8.5
pi_74498104
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 23:33 schreef SnuggLe het volgende:
500 Days of Summer
Zoals zovelen hier net gekeken. Hij stond hoog op mijn to watch lijst, gezien alle lovende reacties hier en vergelijkingen met andere 'feel-good' films. En nee, deze film heeft me zeker niet teleurgesteld. Vrolijk, grappig, grotendeels feel-good; het zat er allemaal in. Ik zou het geen romatische comedy willen noemen eigenlijk zoals MaxC, maar wat dan wel, weet ik niet.

Zooey Deschanel is gewoon een schatje, ik kan er door zo'n film echt verliefd op worden. Ze speelt leuk, is zeer spontaan maar het woord dat me vooral te binnen schiet bij haar is ontwapenend. Een gave die niet veel mensen hebben. Je kan volgensmij niet kwaad worden op zo'n dame. En dat zit ook in de film. Het beste wordt dat verwoord als Joseph Gordon-Levitt weer begint te daten na Summer en de date hem vraagd of ze hem ooit bedrogen heeft e.d.

[ afbeelding ]

Een paar keer flink lachen maar ook een paar flinke waarheden. Zoals bv de beste vriend die op dat zwart witte beeld zegt dat zijn vriendin niet zijn 'droomvrouw' is omdat ze geen flinke borsten heeft, maar juist beter is dan zijn droomvrouw omdat ze 'real' is. Schitterend en zo waar.

Eigenlijk zou dit een 9of zoiets moeten zijn, en daarmee de nummer 1 film van dit jaar. Maar dat is het niet. De band tussen de Zooey en Joseph is zo goed, zo leuk, zo intens, dat alles goed moet gaan. Maar richting het einde van de film gaat het allemaal toch wat anders. Anders in de zin dat je Zooey niet helemaal snapt. De scene aan het eind op het bankje geeft antwoorden, maar eigenlijk niet de atnwoorden die ik persoonlijk zou willen. Nee het hoeft niet altijd een happy ending, maar ik frustreerde me een beetje deze keer. Vrouwen zijn rare wezens en Joseph ervaarde dat helemaal aan het eind. Jammer, maar helaas. Maar het einde, de naam van zijn 'concullega' was geniaal. Maar dus geen 8.7, maar 'maar' een 8.4. Geniale film.

Oh en de soundtrack: zeker kopen/downloaden whatever mensen! Een dergelijke lekkere soundtrack (vgl met bv Garden State) is een dikke bonus bij een goede film.

Zelf: 8.5
zooey speelde wel goed inderdaad, maar haar karakter in de film vind ik wel frustrerend! ik zou helemaal gek worden!!! ik zou haar op het eind bij et bankje keihard hebben weggestuurd en verteld dat ze mag opzouten... maar ja dat is natuurlijk allemaal alleen persoonlijk en situatie afhankelijk
  zondag 8 november 2009 @ 01:36:24 #44
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_74498535
Crank: High Voltage

Dit was echt teveel van het goede. Normaal kan ik de films waarin Jason Statham speelt wel waarderen, maar deze was echt ver over the top.

Cijfer Imbd: 6.5
mijn cijfer: 5
Elite
Tegen TTIP
  zondag 8 november 2009 @ 04:48:13 #45
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_74499673
quote:
Op zondag 8 november 2009 01:36 schreef Happel het volgende:
Crank: High Voltage

Dit was echt teveel van het goede. Normaal kan ik de films waarin Jason Statham speelt wel waarderen, maar deze was echt ver over the top.

Cijfer Imbd: 6.5
mijn cijfer: 5
Eerste film die ik heb gedownload en vervolgens niet heb uitgekeken. Ooit.
  Moderator zondag 8 november 2009 @ 16:22:14 #46
9859 crew  Karina
Woman
pi_74509915
Orphan
Horror

Echtpaar, wiens dochter was doodgeboren, adopteert een meisje uit een weeshuis. Met dit meisje is iets niet pluis, de andere kinderen van het echtpaar (een jongen en een doof meisje) merken dit al snel en het meisje zorgt er voor dat ze hun mond dichthouden over de vreselijke dingen die ze doet.

Wel spannend, maar niet echt origineel en nogal voorspelbaar allemaal, de plot was wel vergezocht vond ik. Ach wel aardig voor een saaie zondagmiddag.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_74510549
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:22 schreef Karina het volgende:
Orphan
Horror

Echtpaar, wiens dochter was doodgeboren, adopteert een meisje uit een weeshuis. Met dit meisje is iets niet pluis, de andere kinderen van het echtpaar (een jongen en een doof meisje) merken dit al snel en het meisje zorgt er voor dat ze hun mond dichthouden over de vreselijke dingen die ze doet.

Wel spannend, maar niet echt origineel en nogal voorspelbaar allemaal, de plot was wel vergezocht vond ik. Ach wel aardig voor een saaie zondagmiddag.
SPOILER
[ afbeelding ]
Ook net gezien, geef hem een 7.5
pi_74512516
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:22 schreef Karina het volgende:
Orphan
Horror

SPOILER
[ afbeelding ]
Is dit trouwens een remake van El Orfanato ?
pi_74513506
quote:
Op zondag 8 november 2009 17:35 schreef Shoombak het volgende:

[..]

Is dit trouwens een remake van El Orfanato ?
Nee.
pi_74514661
Vantage Point

Twee geheim agenten, Thomas Barnes (Dennis Quaid) en Kent Taylor (Matthew Fox), hebben de opdracht de Amerikaanse president Ashton (William Hurt) te beschermen tijdens een belangrijke top over terrorisme in Salamanca, Spanje. Tijdens zijn toespraak wordt de president neergeschoten en chaos volgt. Onder de getuigen bevinden zich een Amerikaanse toerist, Howard Lewis (Forest Whitaker) en een Amerikaanse tvnieuwsproducer Rex (Sigourney Weaver). Door de gebeurtenis vanuit hun perspectief en die van zes andere getuigen te laten zien, wordt de shockerende waarheid achter de moordaanslag op de Amerikaanse president ontrafeld.

-----------------------

De film begint briljant - je ziet elke keer dezelfde 20 minuten, maar dan vanuit de belevenis van andere mensen, en met elke 20 minuten krijg je dus wat meer informatie om de puzzel compleet te maken.
Helaas houden ze dit niet de hele film vol, wat bij mij toch een beetje een "jammer" gevoel achterlaat aan het eind van de film.
Desalnietemin, leuke film om te kijken!
  zondag 8 november 2009 @ 19:15:00 #51
60704 LeonH
pi_74515454
Outlaw (2007)

quote:
Wanneer veteraan Bryant terugkomt van een missie in Irak is hij geshockeerd door wat hij ziet. Hij herkent zijn eigen Londen niet meer. Als hij dan ook nog wordt ontslagen uit het leger besluit hij, om samen met enkele anderen, een groepering te beginnen. Door middel van keihard optreden willen ze de straten schoon vegen!
Gisteravond op DVD gekeken en heb me prima vermaakt! Geen topfilm maar gewoon een fijne harde Britse misdaadfilm. Ook zeer goed acteerwerk! En het idee deed me een beetje denken aan Boondock Saints.

IMDB: 5,9
Persoonlijk: 6,8

[ Bericht 3% gewijzigd door LeonH op 08-11-2009 20:44:07 ]
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
  zondag 8 november 2009 @ 20:45:43 #52
170987 Dennis1969
De Vectrex leeft
pi_74519518
Cirque Du Freak

Wat een leuk verhaal, maar enigzins jammer van de slordige uitvoering. De special fx waren karig, af en toe zo slecht gemonteerd dat je dacht dat je een stukje mistte.....
Maar zoals ik zei, dusdanig leuk verhaal dat ik toch benieuwd ben naar het vervolg. Een 7 van mij.
Ultravox 26 april in Paradiso....eindelijk!!!!!
  zondag 8 november 2009 @ 21:12:14 #53
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_74521756
Lekker weekend, veel films en ook best wat aardige ertussen!

Zombieland
The horror comedy Zombieland focuses on two men who have found a way to survive a world overrun by zombies...

Hack & Slash zombiefilm met een op zijn retour zijnde Woody Harrelson. Op zich is het wel aardig, de best brute actie, maar de film stijgt qua script en acteerwerk niet boven de middelmaat uit. ISnap niet dat deze film op IMDB dan ook zo'n hoog cijfer krijgt...

Zelf: 7.0

Looking for Eric
Eric a football fanatic postman whose life is descending in to crisis receives some life coaching from the famously philosophical Eric Cantona.

Ik las hier een review van iemand die mij wel triggerde om deze film te kijken. Ik wist eigenlijk alleen niet of het nu een lichtvoetige comedy zou zijn of iets anders. Ik dacht het eerste, maar dat is het dus niet. Eric is een gescheiden vader met twee inwonende (stief)kinderen die zijn leven niet geheel op orde heeft. Hij is postbode, idolaat van Eric Cantona en zit met zichzelf in de clinch door zijn relatie. Hij vraagt Eric Cantona, zijn held, om raad als hij wiet heeft gerookt.

Om terug te komen wat voor een film het is, ik denk een soort van tragi-komedie slash drama. Het leven van Eric is niet om over naar huis te schrijven en de relatie met Eric Cantona voor raad is een zeer interessante. Je krijgt medelijden met Eric, maar moet soms ook wel om hem en zijn buddies lachen. Eric worstelt met zijn leven en zijn kinderen en relatie, maar heeft met alles het beste voor. Acteerwerk is aardig tot goed. Het platte Engelse dialect doet het altijd goed. Film heeft mij zeer verrast en toch wel een aanrader!

IMDB:7.4
Zelf: 8.0

The Proposal
A pushy boss forces her young assistant to marry her in order to keep her Visa status in the U.S. and avoid deportation to Canada.

Sandra Bullock (zeer lekker classy in high heals en strakke mantelpakjes) moet als bitchy baas trouwen met haar personal-assistent om in het land te blijven. Standaard rom-com met een voorspelbare plot en alle cliche's. Maar op zich wel leuk voor er tussendoor.

IMDB: 6.9
Zelf: 7.0
  maandag 9 november 2009 @ 01:42:39 #54
274338 Tvan050
in·sub·or·di·na·tie (de ~ (v.)
pi_74530756
Terug Naar de Kust
Spannend boek, spannende film. Klopt wel aardig, alleen de film is te rommelig. Flashbacks komen en gaan op de meest onlogische tijden, en Arian Schluter kan niet huilen. Jammert.
Mijn cijfer: 5,8

Love Happens
Sterker dan ik dacht. Deze film wordt afgekraakt door Jan en Alleman, maar de film zelf is zo slecht nog niet. Wordt gepromoot als romkom, maar dat is hij duidelijk niet. Ontzettend mooie film over rouwverwerking, soms stoort het romantische sausje wel een beetje. Echt zo slecht nog niet.
IMDB cijfer: 5.3
Mijn cijfer: 7.8
1 verzet tegen het gezag waaraan men door zijn functie ondergeschikt is => tuchteloosheid
  maandag 9 november 2009 @ 02:50:59 #55
75556 erkel
back from Dagestan
pi_74531020
Vorige week: Nick and Norah's Infinite Playlist (2008)

Leuke film, met een heerlijk gezapig sfeertje. Michael Cera doet mijn mondhoeken altijd wel krullen met zijn droge humor en semi-verlegen opmerkingen. Dat gecombineerd met een soort van roadmovie in de stad en een leuk en lief liefdesverhaaltje maakt het voor mij een geslaagde film.

Vanavond: Insomnia (2002)

De cast bij deze film is natuurlijk prima in orde. Pacino, Williams en Swank. Deze acteurs houden de film dan ook staande en mij bij de les. Het verhaal achter de moordzaak en het vervolg erop zat goed in elkaar, maar het wilde niet echt werken bij mij. Toch blijft een voldoende staan door hoe vooral Al Pacino zijn insomnia vertolkte.
Weisst
  maandag 9 november 2009 @ 03:05:27 #56
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_74531047

Vozvrashcheniye / 'The Return', (2003)

Nadat heb ik de film aangeraden kreeg op een site, en toch wel benieuwd was naar een film met zo'n titel, besloot ik deze te gaan kijken.
Een korte omschrijving:
SPOILER
Ik was erg onder de indruk van het acteerwerk, en vond het een erg realistisch verhaal, met logische reacties. Dit wil namelijk nog wel eens niet het geval zijn.

IMDB: 8.1
Ik: 8.5
  maandag 9 november 2009 @ 08:40:08 #57
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74531847
Død snø (Dead Snow) 2009

Een groepje medische studenten neemt een kleine ski-vakantie in de bergen. Daar komen ze in aanraking met een leger nazi-zombies!

Fantastische zombie-film. Je moet wel de helderheid en het contrast ietsjes opschroeven zodat je bij de donkere scenes niets mist. gewoon geweldig. Ik heb de film ook met engelse overdub gekeken omdat de originele taal in het noorweegs is. Van de dialogen, de humor, en de horror heb ik erg genoten. Het veveelde eigenlijk geen moment. Het einde was wel een beetje raar, Ging het nou om dat goud of toch niet? Maar das alleen als je miereneukerig doet. Gewoon genieten!

Cijfer: 9
iMDB: magere 6.6 en zeer onterecht!
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 9 november 2009 @ 08:44:48 #58
231094 melvddonk
Just have fun!
pi_74531893
Amélie

Ik vond het een geweldige film. Voor wie hem nog niet gezien heeft: Kijken! Het is echt de moeite waard.
Het was een mooie film die serieuze maar ook grappige dingen in zich had. Ik vond heel de opmaak leuk, bijvoorbeeld dat ze over iedereen die 'voorgesteld' werd gingen zeggen wat hij/zij nou wel/niet leuk vond.
SPOILER
Mijn Cijfer: 9

Ik ga nu Schindler's List kijken. Ik ben benieuwd.
pi_74531968
De laatste dagen van Emma Banks was huilen met de pet op. Wat een trage saaie ongeloofwaardig stukje ellende op een schijfje was dat
Daarna Crank II gezien die was dan wel weer smullen
En last but not least "Table for 3" gezien welke samen met vriendinlief best te doen was:

In cijfers in 7 ofzo
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_74532762
quote:
Op maandag 9 november 2009 08:40 schreef Schenkstroop het volgende:
Het einde was wel een beetje raar, Ging het nou om dat goud of toch niet?
SPOILER
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_74532896
quote:
Op maandag 9 november 2009 08:44 schreef melvddonk het volgende:

Ik ga nu Schindler's List kijken. Ik ben benieuwd.
Een van de beste film ooit gemaakt

Gisteren voor de 2e keer Payback met Mel Gibson gezien.

Blijft een gruwelijke film

8.5/10
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  maandag 9 november 2009 @ 10:37:20 #62
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_74533728
Transporter 3

Andere film met Jason Statham in de hoofdrol. Veel vermakelijker dan Crank: High Voltage. Zelfde principe als met de eerste twee Transporter films. Snelle auto's, veel actie en een mooie vrouw om het mee af te ronden. Kleine rol in weg gelegd voor de Nederlanders Jeroen Krabbé en de kickbokser Sem Schilt.

Gewoon achterover liggen en vooral niet te serieus naar kijken.

IMDB: 5.9
Mijn cijfer: 6.5

Ghosts of Girlfriends Past

Standaard dertien in een dozijn romantische komedie, met het standaard verhaal en happy ending.

IMDB: 5.7
Mijn cijfer: 5

The International

Verhaal over een bank (IBBC), wat onderzocht wordt door Salinger (gespeeld door Clive Owen), vanwege wat malafide praktijken. Verhaal duurde me te lang en kwam ook nooit echt op gang. Zat ook totaal geen suspense in, waardoor het uiteindelijk een wat saaie film was.

IMDB: 6.6
Mijn cijfer: 5
Elite
Tegen TTIP
  maandag 9 november 2009 @ 11:03:36 #63
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74534362
quote:
Op maandag 9 november 2009 09:50 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
SPOILER
Dat was mij niet ontgaan hoor
SPOILER
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 9 november 2009 @ 18:35:00 #64
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_74548433

Terminator: Salvation (2009)
Het zal niemand ontgaan zijn dat er dit jaar een nieuwe Terminator verschenen is, en wel uit handen van McG. Een man die ons recent verblijdde met oa. The O.C. en de Charlies Angels films. Ohoh... als dat maar goed gaat.

En dat gaat het grotendeels dus niet. Het verhaal is slap en de meeste karakters ronduit vervelend of oninteressant.
Christian Bale rammelt netjes zijn lijnen op, maar het karakter John Connor stelt zwaar teleur. Sam Worthington en Anton Yelchin zijn de enige twee acteurs die iets konden met de karakters en dat ook prima uitwerkten.

Weinig inspiratie, weinig verhaal, voorspelbaar en heel erg veel (Transformers style) CGI actie. Tegenvaller dus.

IMDB: 6,9/10
Zelf: 5,5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 09-11-2009 22:14:57 ]
pi_74548576
Filmpjes gezien afgelopen weekend.

Orphan; niemandal met een twist, die ik een beetje gezocht vond, 5.
Dead Snow; Noorse horror/slash/nazi-zombie film, flauwekul, 3 (voor de moeite).
The Bourne Ultimatum; de koek was duidelijk op, een 3 is eigenlijk teveel.
Star Trek IX, leuk als prequel met 'oude vrienden' uit de eerste serie, maar verder veel slaapverwekkende actie en niet bijzonder plot, 6.
Food Inc, docu, over voedselindustrie in VS, zeer interessant, geeft je wel te denken, 9.
Zombieland (vlak voor het weekend nog gezien); leuke zombieflic, vooral dankzij, de op zijn retour zijnde (las ik ergens), Woody Harrelson, 7.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 09-11-2009 18:49:24 ]
I´m back.
pi_74551403
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 07:14 schreef WammesWaggel het volgende:
The Informant!,

Bleef boeien al was het alleen maar dankzij parteltjes als deze via de voice-over op cruciale momenten:
[..]

9/10
Ook net deze film gezien. Die voice-over stukjes waren echt compleet nutteloos, maar oh zo grappig. Het steeds terugkomende vrolijke deuntje vond ik ook echt geweldig gedaan. Aparte humor draagt deze film, maar het was mijn humor.
8/10
  maandag 9 november 2009 @ 20:02:09 #67
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74551575
Dead Air 2009

Afghaanse Terroristen planten een tijdbom ergens in het stadium van LA (dacht ik). Dit gaat een beetje mis en de boosdoeners raken ook zelf besmet met een gas dat mensen in hondsdolle mensen-verscheurende zombies verandert. Even verderop in de stad doet een patserige radio-host aan zijn carriere als rado-entertainer. Als het zombie terreur midden in zijn show ook hen bereikt wordt onwerkelijkheid écht.

Het is een B-film niet heel slecht maar valt toch in die categorie. Heb zelf gemengde gevoelens of ik het een leuke film vond of niet. I guess so maar ik ben er nog niet over uit. het is wel spannend afentoe maar that's it. "dead snow' was way leuker!

Cijfer: 6.5
iMDB: -
pi_74555778
Zomebieland

Leuke film, heb al aardig wat zombiefilms gezien en dit was toch anders, meer met wat humor gesproken door de hoofdrolspeler. Zitten een paar grappige quotes tussen. Einde was niet super.

"The first girl I let into my life and she tries to eat me."

8/10
pi_74557875
Gigantic (2008)
http://www.imdb.com/title/tt1176251/

Mattress salesman Brian Weathersby (Dano) finds his plan to adopt a Chinese baby augmented by the arrival of a young woman, Happy (Deschanel), who comes into his workplaces, falls asleep on one of the beds, and starts to affect his life upon waking up.

Na flink opgehemeld te zijn hier op fok besloten deze film te kijken. Paul Dano is een geweldige acteur, en ook nog eens leuk om naar te kijken.
Maar de film zelf viel een beetje tegen. Ik had meer humor verwacht. Het einde vond ik ook wat abrupt.

Cijfer: 6
SPOILER
  maandag 9 november 2009 @ 22:54:45 #70
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_74558064
Das Leben der Anderen
Vandaag is het precies 20 jaar na één van de meest historische dagen uit de recente wereld geschiedenis: de val van De Muur. Een mooie gelegenheid om deze alom geprezen speelfilm debuut van Florian Henckel von Donnersmarck, over een Stasi agent Wiesler (Ulrich Mühe) die een beroemde toneel schrijver en zijn partner moet afluisteren, aan een herkijkbeurt te onderwerpen. Langzaam maar zeker raakt Wiesler steeds meer verstrikt in en geobsedeerd door de levens van z`n slachtoffers.

Toen ik deze film voor het eerst zag vond ik er niet heel veel aan, het was (na alle uiterst positieve dingen) nogal een teleurstelling.
Daarom kreeg hij nu een herkansing. Gelukkig maar dat ik `m een herkansing heb gegeven want wat een prachtige film is dit.
Een gevoelige, indringende en uiterst precieze karakter studie over ideologieën en principes die door Mühe waanzinnig goed wordt weer gegeven. Een briljante rol.
De muziek is ook erg goed en vormt samen met de beelden en het acteerwerk van Mühe een sterke combinatie.
Van begin tot einde weet de film te boeien en te ontroeren.
Een belangrijke film die de jonge generatie bij spijkert over de DDR en de manier van "leven" die daar normaal was.
Een moderne klassieker.

IMDB Cijfer: 8,5/10
Mijn Cijfer: 8,7/10

2 ou 3 choses que je sais d'elle (2 or 3 Things I Know About Her)
Een film van Godard die een beetje een mix is van zijn vroege films en de films die hij tegenwoordig maakt. Deels fictie en deels documentaire achtig, gebruikt Godard het verhaal van Julliette Jeanson die geld bijverdiend om rond te komen door zich te prostitueren slechts als kapstok om z`n mening over ongeveer aan op te hangen. Na het kijken van deze film weet je bijna precies hoe Godard denkt over politiek, oorlog, het kapitalisme, de liefde en de mensheid in het algemeen. Hij voert Jeanson (en prositutie in het algemeen) op als het ultieme van de consumerende maatschappij, van het kapitalisme. Later in z`n carriere zou Godard dan ook overtuigd Maoïst worden.
Het zoeken naar een echt verhaal is redelijk nutteloos maar de film geeft op meerdere momenten absoluut stof tot nadenken.
Een sterke Godard waarbij meerdere kijkbeurten zeker aan te raden zijn, maar het is geen voer voor beginnelingen binnen het oeuvre van de Meester.

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 09-11-2009 23:09:03 ]
  dinsdag 10 november 2009 @ 08:02:38 #71
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_74563018
quote:
Op maandag 9 november 2009 22:48 schreef lelouch het volgende:
Gigantic (2008)
Na flink opgehemeld te zijn hier op fok besloten deze film te kijken. Maar de film zelf viel een beetje tegen.
Cijfer: 6

Helemaal mee eens, kan geen moment in de buurt komen van een Garden State / 500 days of Summer o.i.d.
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:17:36 #72
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_74567083
Franklyn

iets anders dan ik had verwacht. Een film over relaties,geloof, gekte en onze samenleving. Een redelijke film, maar ik vond het Meanwhile city gedeelte interessanter dan londen maar daar lag nou net niet de nadruk op...

een 6.5
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  dinsdag 10 november 2009 @ 12:42:21 #73
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_74569707
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:17 schreef Tha_Bartman het volgende:
Franklyn

[ afbeelding ]

iets anders dan ik had verwacht. Een film over relaties,geloof, gekte en onze samenleving. Een redelijke film, maar ik vond het Meanwhile city gedeelte interessanter dan londen maar daar lag nou net niet de nadruk op...

een 6.5
Is die vrouw rechts op het plaatje de vrouw van Fight Club? Ze lijkt er in ieder geval wel op.
  dinsdag 10 november 2009 @ 12:48:49 #74
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_74569896
neej, van James bond. Die van fightclub is helena bonham carter, zit in al die Depp films van die regisseur die haar man is uuuh. Tim burton
  dinsdag 10 november 2009 @ 12:49:32 #75
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_74569913
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 12:48 schreef One_conundrum het volgende:
neej, van James bond. Die van fightclub is helena bonham carter, zit in al die Depp films van die regisseur die haar man is uuuh. Tim burton
Was dat allemaal uit je hoofd?
pi_74569935
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 12:49 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Algemene kennis als je hier post
  dinsdag 10 november 2009 @ 12:51:43 #77
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_74569974
http://www.imdb.com/name/nm1200692/

dit is haar kan je zelf kijken in wleke films ze gespeeld heeft, en waar je haar eventueel van kent
  dinsdag 10 november 2009 @ 12:57:09 #78
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_74570112
quote:

[..]

dat zijn de basics nog maar idd
  dinsdag 10 november 2009 @ 14:39:12 #79
231094 melvddonk
Just have fun!
pi_74573221
Schindler's List

Ik had deze film nog nooit gezien (Ja, ik weet het, slecht ), terwijl ik hem toch al een tijdje in de kast heb staan. Maar goed, eindelijk heb ik hem dan gekeken! En jeetje wat een film zeg! Hij heeft echt een diepe indruk op me gemaakt. Ik heb zitten kijken met een brok in mijn keel die er niet uit ging. Normaal gesproken kan je dan denken: 'Het is maar een film'. Maar dit is niet zomaar een film, het is echt gebeurd. Het is echt een indrukwekkende film die erg mooi in elkaar gezet is. Briljant gedaan door Spielberg!
Heb ook nog even de extra'tjes zitten kijken; onder andere een documentaire met interviews met mensen van the list, waarbij ik bijna non-stop heb zitten huilen. In die documentaire kan je ook zien hoe Schindler er in het echt uit zag enzo, en wat dat betreft is de casting ook echt geweldig gedaan! Sowieso heb ik op geen van de acteurs iets aan te merken over de manier waarop ze hun rol gespeeld hebben. Ik vond het briljant acteerwerk!

Mijn Cijfer: 9.2
IMDB: 8.9
pi_74575611
Gisteravond maar eens Das Leben Der Anderen aangezet. Had hem toen hij net op DVD uitkwam al eens gezien, maar omdat ik niet erg oplette tijdens het kijken snapte ik de hele film niet. Gisteren wel een keer aandachtig gekeken en vond het echt een prachtfilm. Mooie sfeerzetting, overtuigend geacteerd en een fantastisch plot met geweldige details. Kan met recht een klassieker genoemd worden.

Cijfer: 8.5
Prachtfilm, maar als je even niet oplet is het plot moeilijk te plaatsen. Misschien dat je hem daardoor wat vaker moet zien om hem te waarderen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_74575776
(500) Days of Summer

Iedereen hier was zo lyrisch over deze film dus ik moest hem even kijken. Goede muziek, leuk acteerwerk, mooie shots hierdoor ontstijgt deze film de standaard rom-com. Doordat ik me heel goed in de schoenen van Tom kon vinden denk ik dat ik dit wel een speciale film vindt, heb ik zelden bij zulke films. Hij blijft hangen zal ik maar zeggen. En mijn god wat een frustrerend wijf die Summer.

Ik: 8
pi_74577766
Mary and Max (2009)

Na de leuke reacties deze film ook maar eens bekeken. En ondanks de hoge verwachtingen viel het niet tegen! De film gaat over een eenzaam meisje van 8 in Australië, dat in een Amerikaanse dikke man met asperger syndroom haar beste vriend vindt. Ze schrijven elkaar brieven en houden dit (met ups en downs, dat wel) hun hele leven vol. Vooral dat je ze door hun hele leven ziet, en niet maar een jaartje volgt, vond ik erg mooi.

Als je het commentaar van de narrator van Amelie leuk vindt, dan is dit de zevende hemel. De hele film door dit soort observeringen, heerlijk. De werkelijke spelers zeggen eigenlijk bar weinig, behalve via hun brieven. Prachtig gedaan, en het einde is deze keer niet zoetsappig, een verademing. Het outtro met Bert Kaempfert maakt het helemaal af. Er had van mij wel een brief af gemogen qua afwisseling, aan de andere kant zou ik niet weten welke, want ze waren allemaal zinvol voor het verhaal.

Overigens hebben de filmmakers denk ik een fascinatie voor scheten, wat niet eens irritant was (mijn vriend moest bijna huilen van het lachen zelfs).

Een 8,8. (IMDB: 8,3)
  dinsdag 10 november 2009 @ 17:55:36 #83
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_74579619
Ik vind het echt leuk dat zoveel mensen hier elkaar aansteken qua films!
pi_74580750
quote:

[..]

Als je Helena Bonham Carter kent, weet je dat ze in 102931028398123 films van haar man Tim Burton met Johnny Depp heeft gespeeld
pi_74584512
Helena Bonham Carter speelt ook in Harry Potter films en daarin is geen Depp te zien en Burton regiseert die films niet
pi_74585839
En ze is in de Harry Potter films erg goed gecast
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:04:31 #87
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_74587458
Mary and Max

Een heerlijke stop motion film over de vriendschap tussen een klein meisje uit australie en een man met het asperger ssyndroom in new york, ze hebben elkaar nooit gezien maar er ontstaat een hele speciale band..
De film bevat een aantal leuke grapjes bijv:
SPOILER
Maar geeft denk ik een goed beeld van hoe iemand met dit syndroom die wereld ziet/ hoe zo iemand zich voelt.. goed verhaal, de film verveelt geen moment en mooie muziek

een 8
  dinsdag 10 november 2009 @ 23:02:50 #88
67103 Caspian
pi_74589689
Ik vraag me af hoeveel mensen die Mary and Max gezien hebben de betekenis/symboliek van het tv-programma doorhadden.
Take Sick Boy, for instance, he came off junk at the same time as me, not because he wanted to, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle.
  dinsdag 10 november 2009 @ 23:05:36 #89
60704 LeonH
pi_74589816
American History X

Danny Vinyard wordt beïnvloedt door z'n oudere broer, de skinhead Derek. Dereks haat tegen andere rassen komt voort uit de moord op zijn vader. Hij belandt zelf ook in de gevangenis wegens moord en komt er achter dat hij door zijn eigen bende verraden is. Dan besluit Derek een aantal mensen, waaronder z'n broertje, een lesje te leren.

Deze film een hele lange tijd terug gezien. Voor het komende tentamen Sociologie kregen we de opdracht om de film te kijken omdat er vragen in de toets staan hier over. Toch maar even gedaan om op te frissen en wat een fantastische film blijft het toch!

IMDB: 8.6
Persoonlijk: een dikke 9!

In de slotscene viel me wel een foutje op, en na IMDB gecheckt te hebben schijnen er nog meer in te zitten die me nog niet eens waren opgevallen Maargoed, dit heeft iedere film
  dinsdag 10 november 2009 @ 23:27:49 #90
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_74590656
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 23:02 schreef Caspian het volgende:
Ik vraag me af hoeveel mensen die Mary and Max gezien hebben de betekenis/symboliek van het tv-programma doorhadden.
SPOILER
  dinsdag 10 november 2009 @ 23:44:05 #91
67103 Caspian
pi_74591242
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 23:27 schreef Tha_Bartman het volgende:

[..]
SPOILER
Nee, het gaat (volgens mij) wat dieper dan dat.
SPOILER
  dinsdag 10 november 2009 @ 23:57:12 #92
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_74591678
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 23:44 schreef Caspian het volgende:
SPOILER
SPOILER
Maar het is moeilijk dit soort dingen definitief te bewijzen, ik denk dat iedereen er in ziet wat diegene er in wil zien
  woensdag 11 november 2009 @ 00:26:07 #93
67103 Caspian
pi_74592333
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 23:57 schreef Tha_Bartman het volgende:

[..]
SPOILER
Maar het is moeilijk dit soort dingen definitief te bewijzen, ik denk dat iedereen er in ziet wat diegene er in wil zien
Dat is juist het mooie van dat soort dingen.
  woensdag 11 november 2009 @ 00:32:31 #94
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_74592460
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 23:57 schreef Tha_Bartman het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
  woensdag 11 november 2009 @ 00:50:04 #95
278075 TeaserRay
Deception, so is life.
pi_74592734
Reign Over Me

http://www.imdb.com/title/tt0490204/

Cijfer IMDb: 7.8, mijn cijfer: dikke 8

Fijne film over het tragische leven van [Adam Sandler] nadat zijn vrouw en drie jonge dochtertjes zijn omgekomen in de 9/11 vliegtuigaanslagen. Helemaal afgesloten van de maatschappij komt hij een jeugdvriend hem tegen op straat en begint een praatje. Al snel zijn het weer elkaars beste vrienden. Dit deels omdat [Don Cheadle] zijn vrouw en kinderen nooit gezien en gekend heeft en dus er ook niet over begint. De man is zeer getraumatiseerd en weigert onder ogen te komen wat er is gebeurd.

De jeugdvriend besluit uiteindelijk ook te proberen zijn vriend te helpen om uit zijn psychologische gevangenis te ontsnappen en te leren omgaan met zijn verlies. Daar waar zijn huidige beste vriend/advocaat (tevens de regisseur van de film), zijn huisbazin en zijn schoonouders faalden lukt het [Don Cheadle] om binnen de dringen door de muur die [Adam Sandler] opgeworpen heeft om maar geen pijn te voelen.

Persoonlijk vond ik het een zeer indringende film waar de acteerprestaties van beide hoofdrolspelers echt tot uiting komen (ben een fan van de komische Adam Sandler en meende dat drama niet zijn sterke kant zou zijn). Normaal huil ik niet zo makkelijk en zeker niet bij films. Maar bij het zien van deze film vanmiddag rolde er toch echte dikke tranen over mijn wangen.
Life's often a bitch, cherish your bitch
  woensdag 11 november 2009 @ 00:54:56 #96
278075 TeaserRay
Deception, so is life.
pi_74592797
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 23:05 schreef LeonH het volgende:
American History X

[ afbeelding ]

Danny Vinyard wordt beïnvloedt door z'n oudere broer, de skinhead Derek. Dereks haat tegen andere rassen komt voort uit de moord op zijn vader. Hij belandt zelf ook in de gevangenis wegens moord en komt er achter dat hij door zijn eigen bende verraden is. Dan besluit Derek een aantal mensen, waaronder z'n broertje, een lesje te leren.

Deze film een hele lange tijd terug gezien. Voor het komende tentamen Sociologie kregen we de opdracht om de film te kijken omdat er vragen in de toets staan hier over. Toch maar even gedaan om op te frissen en wat een fantastische film blijft het toch!

IMDB: 8.6
Persoonlijk: een dikke 9!

In de slotscene viel me wel een foutje op, en na IMDB gecheckt te hebben schijnen er nog meer in te zitten die me nog niet eens waren opgevallen Maargoed, dit heeft iedere film
Ja, een hele vette film. Juist door het morele bewustzijn vind ik het zo'n topper. KLASSIEKER!!!

Wel een beetje jammer dat sommige van de mensen die ik ken altijd deze film ook aangrijpen als een fraai voorbeeld van hoe we zwarten e.d. moeten behandelen (die gasten begrepen het doel van film niet denk ik). Maar ik kom het echt regelmatig tegen dat ze de beruchte "stoeprand-scene" roemen om zijn 'terechte' manier van handelen tegen etnische minderheden.
Life's often a bitch, cherish your bitch
pi_74593146
Dikke spoiler die je daar in de eerste zin zet Teaser
pi_74593160
(500) Days Of Summer
Ik vond het eigenlijk niet veel bijzonders. Leuke rom-com, maar daar houdt het dan ook op.
7/10
pi_74593326
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 17:55 schreef SnuggLe het volgende:
Ik vind het echt leuk dat zoveel mensen hier elkaar aansteken qua films!
Daarom volg ik dit topic ook zo graag
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_74594682
Ik ben ook zo iemand die aan de hand van dit topic zijn films uitkiest

Ik kende (500) Days Of Summer bijvoobeeld helemaal niet, maar wat een geweldige film Prachtige muziek, prima geacteerd, en voor mij een zeer herkenbaar verhaal.

9/10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')