abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74478419
500 Days of Summer

Wat een heerlijke originele, meeslepende en grappige film. Met een onweerstaanbare Zooey Deschanel en een sterk acterende Joseph Gordon-Levitt zit je vanaf het begin goed in de film. Na 800 romantische comedy's gezien te hebben die allemaal dezelfde verhaalstructuur en einde hadden is dit echt heerlijk verfrissend. Je leeft echt mee met de personage en zijn pijn is ook herkenbaar. Daarnaast is de soundtrack echt geweldig. Eén van de beste romantische comedy's van de afgelopen 5 jaar.

Ik: 8.8
Imdb: 8.2
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_74479384
Surrogates

Had hoge verwachtingen van de film, na het zien van de trailer. Uiteindelijk viel het met toch behoorlijk tegen. Verhaal zit vol plotholes en vond het verhaal ook behoorlijk vaag en onsamenhangend.

Cijfer Imdb: 6.4
Mijn cijfer: 6

Yes Man

Yes man gaat over een man die een saai normaal leven lijdt tot de dag dat hij bij een seminair komt, waar hij een pact sluit om over al 'Yes' op te zeggen. Wat volgt is een leuk verhaal, waarin het leven van Carl Allen (gespeeld door Jim Carrey) op slag verandert en de liefde van zijn leven ontmoet (Zooey Deschanel ).

Een standaard Amerikaanse feel good movie, maar wel eentje die me vermaakte.

Cijfer Imdb: 7
Mijn cijfer: 7
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_74480532
Bande à part
Ik heb niks met Godard en deze film onderstreepte dat weer. Ik begin zelfs te vermoeden dat de Nouvelle Vague niet echt aan mij besteed is. Cinematografisch is het af en toe wel erg fraai en ook de twee beroemdste scenes - de minuut stilte en de dansscene - maken de film desalniettemin de moeite waard. Voor mij persoonlijk echter niet de klassieker zoals hij dat bij zovelen is.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 november 2009 @ 15:53:19 #34
862 Arcee
Look closer
pi_74483715
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 22:58 schreef SnuggLe het volgende:
Mary and Max
Lijkt me leuk.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 7 november 2009 @ 17:33:20 #35
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_74486396
The Box

Koppel krijgt doos met knop. Drukken ze op de knop, dan krijgen ze een miljoen dollar en gaat er ergens anders iemand dood. Drukken ze de knop in of niet? Ik kende het kortverhaal en ik vroeg me af hoe ze daar een full length film van gingen maken. Anderhalf uur discussie over het morele dilemma? Maar nee, er wordt vrij snel beslist, de rest van de film bestaat uit uitbreidingen van regisseur/schrijver Richard Kelly.

En daar loopt het mis, het eerste half uur is degelijk, maar daarna verwatert het naar een ontzettend warrige en rommelige film die van de hak op de tak springt en als los zand aan elkaar hangt. Kelly probeert een uitleg te geven aan het hoe en waarom achter "the box" en zijn verklaring is even onnozel als wat we in bijvoorbeeld Knowing kregen voorgeschoteld.

Het acteerwerk is degelijk en op zich is 't allemaal wel goed gefilmd, maar het verhaal vond ik dus bedenkelijk. Ik blijf wel geloven in de regie-capaciteiten van Kelly, maar qua scripts bewijst hij hier eens en voor altijd dat Donnie Darko een toevalstreffer was. Het basisgegeven van de film blijft sterk, alle minpunten zijn de fantasietjes van Kelly. Hij heeft altijd wel goede ideeën en ergens blijft de film steeds interessant, maar hij werkt zijn hersenspinsels ontzettend onevenwichtig uit.

Goed begin, het einde viel ook nog mee, daartussen zat een (weliswaar intrigerende) ramp. Kelly gaat helaas verder in Southland Tales-stijl.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 november 2009 @ 19:31:18 #36
862 Arcee
Look closer
pi_74489432
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 17:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
The Box

Koppel krijgt doos met knop. Drukken ze op de knop, dan krijgen ze een miljoen dollar en gaat er ergens anders iemand dood. Drukken ze de knop in of niet? Ik kende het kortverhaal en ik vroeg me af hoe ze daar een full length film van gingen maken.
Ja, ik ken het als een aflevering van The Twilight Zone uit de jaren 80:

Button, Button (The Twilight Zone)

Ah, de film wordt ook vermeld: A film entitled The Box based on this story starring Cameron Diaz and James Marsden was released in 2009.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_74492083
(500) Days Of Summer

Toffe film. Weer eens wat anders dan de standaard romantische comedy met standaard einde. Joseph Gordon-Levitt speelt zijn rol goed en Zooey Deschanel doet wat Zooey Deschanel altijd doet en het verveelt nog steeds niet.
Gave soundtrack ook.

IMDb: 8,2
Mijn cijfer: 8,8
  zaterdag 7 november 2009 @ 22:03:33 #38
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_74493466
Brødre (Brothers)
Mooi en aangrijpend Deens Drama van Susanne Bier waarin de beroepsmilitair Michael wordt uitgezonden naar Afghanistan. Hij laat z`n vrouw Sarah en twee kleine dochters achter. Z`n net uit de gevangenis vrij gelaten broer Jannik ontfermt zich over hen. Dan krijgt Sarah het bericht dat Michael bij een crash om het leven is gekomen...

Bier werpt met haar manier van filmen een tamelijk realistische blik op de dingen die een gezin mee maakt in zware tijden, in dit geval dus het verlies van de man en vader. Zonder veel opschmuck schenkt ze de kijker grauwe beelden, die in combinatie met het sterke acteerwerk en de volledige afwezigheid van muziek als echt op het publiek overkomen.
Vooral Ulrich Thomsen en Nikolaj Lie Kaas, die respectievelijk de rollen van Michael en Jannik op zich nemen, zijn erg goed.
Ben benieuwd of de op stapel staande Amerikaanse remake met Jake Gyllenhaal, Tobey Maguire en Natalie Portman hier wat aan kan toevoegen of het origineel kan benaderen.

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

The Love Parade
Ernst Lubitsch pionierde in Hollywood op musical gebied met The Love Parade, zijn eerste talkie en de eerste film in Hollywood waarin muziek op een narratieve manier werd gebruikt.
Het verhaal stelt niet heel veel voor: een militair attaché van het fictieve land Sylvania wordt terug gestuurd naar z`n eigen land en moet zich verantwoorden bij de koningin (die nog altijd ongetrouwd is) voor z`n vele affaires. De rest van het verhaal kun je wel invullen.
Maurice Chavellier speelt hier, in z`n doorbraak rol, geweldig. Het lijkt een rol die hem op het lijf geschreven is. De chemie die hij met de hier debuterende Jeanette MacDonald heeft is in bijna iedere seconde aanwezig en de liedjes die in de film verwerkt zijn, zijn erg leuk.
Het enige minpunt is dat Lubitsch het geheel met een speelduur van 109 minuten iets te lang heeft uitgerekt. Het had wat korter mogen duren.
Een leuke kennismaking met de musicals van Lubitsch.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 7,2/10
pi_74494174
The Rock (Michael Bay, 1996)
Samen met Die Hard 3 de aktiefilm die ik het vaakst heb herkeken, ook ditmaal op blu-ray weer erg vermakelijk. Lekker hoog tempo, vette aktie, goede onliners en een prima soundtrack. Fijn om te zien dat Nicolas Cage ooit wel goed werk afleverde, in deze film is hij helemaal op zijn plek. 8.0
pi_74494427
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 11:54 schreef MaxC het volgende:
500 Days of Summer

[ afbeelding ]

Wat een heerlijke originele, meeslepende en grappige film. Met een onweerstaanbare Zooey Deschanel en een sterk acterende Joseph Gordon-Levitt zit je vanaf het begin goed in de film. Na 800 romantische comedy's gezien te hebben die allemaal dezelfde verhaalstructuur en einde hadden is dit echt heerlijk verfrissend. Je leeft echt mee met de personage en zijn pijn is ook herkenbaar. Daarnaast is de soundtrack echt geweldig. Eén van de beste romantische comedy's van de afgelopen 5 jaar.

Ik: 8.8
Imdb: 8.2
mee eens! hij is heel realistisch en ik kon me indenken dat een relatie zo loopt, een 8.8 vind ik wel heel hoog. leuk einde ook... nu ik er weer over nadenk, toch wel een 7,8 waard

aanrader
pi_74495158
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 22:37 schreef resque het volgende:

[..]

mee eens! hij is heel realistisch en ik kon me indenken dat een relatie zo loopt, een 8.8 vind ik wel heel hoog. leuk einde ook... nu ik er weer over nadenk, toch wel een 7,8 waard

aanrader
Me3!

OT
The Taking Of Pelham 1 2 3

Gijzel-drama-thriller met onder meer Denzel Washington en John Travolta, onder leiding van Tony Scott (ja de broer van Ridley). Waar Tony zich in t verleden meer bezig hield met tv-series, zoals Numb3rs, waagt hij zich ditmaal aan een film. Zit allemaal op zich goed in elkaar; in t begin enkele te geforceerde effecten in de shots, waardoor het hier en daar te CSI-achtig overkomt. Overall niets te klagen, maar ook niets om over naar huis te schrijven.

Ik: 6
IMDB: 6.6
  zaterdag 7 november 2009 @ 23:33:31 #42
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_74495940
500 Days of Summer
Zoals zovelen hier net gekeken. Hij stond hoog op mijn to watch lijst, gezien alle lovende reacties hier en vergelijkingen met andere 'feel-good' films. En nee, deze film heeft me zeker niet teleurgesteld. Vrolijk, grappig, grotendeels feel-good; het zat er allemaal in. Ik zou het geen romatische comedy willen noemen eigenlijk zoals MaxC, maar wat dan wel, weet ik niet.

Zooey Deschanel is gewoon een schatje, ik kan er door zo'n film echt verliefd op worden. Ze speelt leuk, is zeer spontaan maar het woord dat me vooral te binnen schiet bij haar is ontwapenend. Een gave die niet veel mensen hebben. Je kan volgensmij niet kwaad worden op zo'n dame. En dat zit ook in de film. Het beste wordt dat verwoord als Joseph Gordon-Levitt weer begint te daten na Summer en de date hem vraagd of ze hem ooit bedrogen heeft e.d.

Een paar keer flink lachen maar ook een paar flinke waarheden. Zoals bv de beste vriend die op dat zwart witte beeld zegt dat zijn vriendin niet zijn 'droomvrouw' is omdat ze geen flinke borsten heeft, maar juist beter is dan zijn droomvrouw omdat ze 'real' is. Schitterend en zo waar.

Eigenlijk zou dit een 9of zoiets moeten zijn, en daarmee de nummer 1 film van dit jaar. Maar dat is het niet. De band tussen de Zooey en Joseph is zo goed, zo leuk, zo intens, dat alles goed moet gaan. Maar richting het einde van de film gaat het allemaal toch wat anders. Anders in de zin dat je Zooey niet helemaal snapt. De scene aan het eind op het bankje geeft antwoorden, maar eigenlijk niet de atnwoorden die ik persoonlijk zou willen. Nee het hoeft niet altijd een happy ending, maar ik frustreerde me een beetje deze keer. Vrouwen zijn rare wezens en Joseph ervaarde dat helemaal aan het eind. Jammer, maar helaas. Maar het einde, de naam van zijn 'concullega' was geniaal. Maar dus geen 8.7, maar 'maar' een 8.4. Geniale film.

Oh en de soundtrack: zeker kopen/downloaden whatever mensen! Een dergelijke lekkere soundtrack (vgl met bv Garden State) is een dikke bonus bij een goede film.

IMDB: 8.2
Zelf: 8.5
pi_74498104
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 23:33 schreef SnuggLe het volgende:
500 Days of Summer
Zoals zovelen hier net gekeken. Hij stond hoog op mijn to watch lijst, gezien alle lovende reacties hier en vergelijkingen met andere 'feel-good' films. En nee, deze film heeft me zeker niet teleurgesteld. Vrolijk, grappig, grotendeels feel-good; het zat er allemaal in. Ik zou het geen romatische comedy willen noemen eigenlijk zoals MaxC, maar wat dan wel, weet ik niet.

Zooey Deschanel is gewoon een schatje, ik kan er door zo'n film echt verliefd op worden. Ze speelt leuk, is zeer spontaan maar het woord dat me vooral te binnen schiet bij haar is ontwapenend. Een gave die niet veel mensen hebben. Je kan volgensmij niet kwaad worden op zo'n dame. En dat zit ook in de film. Het beste wordt dat verwoord als Joseph Gordon-Levitt weer begint te daten na Summer en de date hem vraagd of ze hem ooit bedrogen heeft e.d.

[ afbeelding ]

Een paar keer flink lachen maar ook een paar flinke waarheden. Zoals bv de beste vriend die op dat zwart witte beeld zegt dat zijn vriendin niet zijn 'droomvrouw' is omdat ze geen flinke borsten heeft, maar juist beter is dan zijn droomvrouw omdat ze 'real' is. Schitterend en zo waar.

Eigenlijk zou dit een 9of zoiets moeten zijn, en daarmee de nummer 1 film van dit jaar. Maar dat is het niet. De band tussen de Zooey en Joseph is zo goed, zo leuk, zo intens, dat alles goed moet gaan. Maar richting het einde van de film gaat het allemaal toch wat anders. Anders in de zin dat je Zooey niet helemaal snapt. De scene aan het eind op het bankje geeft antwoorden, maar eigenlijk niet de atnwoorden die ik persoonlijk zou willen. Nee het hoeft niet altijd een happy ending, maar ik frustreerde me een beetje deze keer. Vrouwen zijn rare wezens en Joseph ervaarde dat helemaal aan het eind. Jammer, maar helaas. Maar het einde, de naam van zijn 'concullega' was geniaal. Maar dus geen 8.7, maar 'maar' een 8.4. Geniale film.

Oh en de soundtrack: zeker kopen/downloaden whatever mensen! Een dergelijke lekkere soundtrack (vgl met bv Garden State) is een dikke bonus bij een goede film.

Zelf: 8.5
zooey speelde wel goed inderdaad, maar haar karakter in de film vind ik wel frustrerend! ik zou helemaal gek worden!!! ik zou haar op het eind bij et bankje keihard hebben weggestuurd en verteld dat ze mag opzouten... maar ja dat is natuurlijk allemaal alleen persoonlijk en situatie afhankelijk
  zondag 8 november 2009 @ 01:36:24 #44
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_74498535
Crank: High Voltage

Dit was echt teveel van het goede. Normaal kan ik de films waarin Jason Statham speelt wel waarderen, maar deze was echt ver over the top.

Cijfer Imbd: 6.5
mijn cijfer: 5
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  zondag 8 november 2009 @ 04:48:13 #45
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_74499673
quote:
Op zondag 8 november 2009 01:36 schreef Happel het volgende:
Crank: High Voltage

Dit was echt teveel van het goede. Normaal kan ik de films waarin Jason Statham speelt wel waarderen, maar deze was echt ver over the top.

Cijfer Imbd: 6.5
mijn cijfer: 5
Eerste film die ik heb gedownload en vervolgens niet heb uitgekeken. Ooit.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  Moderator zondag 8 november 2009 @ 16:22:14 #46
9859 crew  Karina
Woman
pi_74509915
Orphan
Horror

Echtpaar, wiens dochter was doodgeboren, adopteert een meisje uit een weeshuis. Met dit meisje is iets niet pluis, de andere kinderen van het echtpaar (een jongen en een doof meisje) merken dit al snel en het meisje zorgt er voor dat ze hun mond dichthouden over de vreselijke dingen die ze doet.

Wel spannend, maar niet echt origineel en nogal voorspelbaar allemaal, de plot was wel vergezocht vond ik. Ach wel aardig voor een saaie zondagmiddag.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_74510549
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:22 schreef Karina het volgende:
Orphan
Horror

Echtpaar, wiens dochter was doodgeboren, adopteert een meisje uit een weeshuis. Met dit meisje is iets niet pluis, de andere kinderen van het echtpaar (een jongen en een doof meisje) merken dit al snel en het meisje zorgt er voor dat ze hun mond dichthouden over de vreselijke dingen die ze doet.

Wel spannend, maar niet echt origineel en nogal voorspelbaar allemaal, de plot was wel vergezocht vond ik. Ach wel aardig voor een saaie zondagmiddag.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ afbeelding ]
Ook net gezien, geef hem een 7.5
pi_74512516
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:22 schreef Karina het volgende:
Orphan
Horror

SPOILER
[ afbeelding ]
Is dit trouwens een remake van El Orfanato ?
pi_74513506
quote:
Op zondag 8 november 2009 17:35 schreef Shoombak het volgende:

[..]

Is dit trouwens een remake van El Orfanato ?
Nee.
pi_74514661
Vantage Point

Twee geheim agenten, Thomas Barnes (Dennis Quaid) en Kent Taylor (Matthew Fox), hebben de opdracht de Amerikaanse president Ashton (William Hurt) te beschermen tijdens een belangrijke top over terrorisme in Salamanca, Spanje. Tijdens zijn toespraak wordt de president neergeschoten en chaos volgt. Onder de getuigen bevinden zich een Amerikaanse toerist, Howard Lewis (Forest Whitaker) en een Amerikaanse tvnieuwsproducer Rex (Sigourney Weaver). Door de gebeurtenis vanuit hun perspectief en die van zes andere getuigen te laten zien, wordt de shockerende waarheid achter de moordaanslag op de Amerikaanse president ontrafeld.

-----------------------

De film begint briljant - je ziet elke keer dezelfde 20 minuten, maar dan vanuit de belevenis van andere mensen, en met elke 20 minuten krijg je dus wat meer informatie om de puzzel compleet te maken.
Helaas houden ze dit niet de hele film vol, wat bij mij toch een beetje een "jammer" gevoel achterlaat aan het eind van de film.
Desalnietemin, leuke film om te kijken!
  zondag 8 november 2009 @ 19:15:00 #51
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_74515454
Outlaw (2007)

quote:
Wanneer veteraan Bryant terugkomt van een missie in Irak is hij geshockeerd door wat hij ziet. Hij herkent zijn eigen Londen niet meer. Als hij dan ook nog wordt ontslagen uit het leger besluit hij, om samen met enkele anderen, een groepering te beginnen. Door middel van keihard optreden willen ze de straten schoon vegen!
Gisteravond op DVD gekeken en heb me prima vermaakt! Geen topfilm maar gewoon een fijne harde Britse misdaadfilm. Ook zeer goed acteerwerk! En het idee deed me een beetje denken aan Boondock Saints.

IMDB: 5,9
Persoonlijk: 6,8

[ Bericht 3% gewijzigd door LeonH op 08-11-2009 20:44:07 ]
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
  zondag 8 november 2009 @ 20:45:43 #52
170987 Dennis1969
De Vectrex leeft
pi_74519518
Cirque Du Freak

Wat een leuk verhaal, maar enigzins jammer van de slordige uitvoering. De special fx waren karig, af en toe zo slecht gemonteerd dat je dacht dat je een stukje mistte.....
Maar zoals ik zei, dusdanig leuk verhaal dat ik toch benieuwd ben naar het vervolg. Een 7 van mij.
Ultravox 26 april in Paradiso....eindelijk!!!!!
  zondag 8 november 2009 @ 21:12:14 #53
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_74521756
Lekker weekend, veel films en ook best wat aardige ertussen!

Zombieland
The horror comedy Zombieland focuses on two men who have found a way to survive a world overrun by zombies...

Hack & Slash zombiefilm met een op zijn retour zijnde Woody Harrelson. Op zich is het wel aardig, de best brute actie, maar de film stijgt qua script en acteerwerk niet boven de middelmaat uit. ISnap niet dat deze film op IMDB dan ook zo'n hoog cijfer krijgt...

Zelf: 7.0

Looking for Eric
Eric a football fanatic postman whose life is descending in to crisis receives some life coaching from the famously philosophical Eric Cantona.

Ik las hier een review van iemand die mij wel triggerde om deze film te kijken. Ik wist eigenlijk alleen niet of het nu een lichtvoetige comedy zou zijn of iets anders. Ik dacht het eerste, maar dat is het dus niet. Eric is een gescheiden vader met twee inwonende (stief)kinderen die zijn leven niet geheel op orde heeft. Hij is postbode, idolaat van Eric Cantona en zit met zichzelf in de clinch door zijn relatie. Hij vraagt Eric Cantona, zijn held, om raad als hij wiet heeft gerookt.

Om terug te komen wat voor een film het is, ik denk een soort van tragi-komedie slash drama. Het leven van Eric is niet om over naar huis te schrijven en de relatie met Eric Cantona voor raad is een zeer interessante. Je krijgt medelijden met Eric, maar moet soms ook wel om hem en zijn buddies lachen. Eric worstelt met zijn leven en zijn kinderen en relatie, maar heeft met alles het beste voor. Acteerwerk is aardig tot goed. Het platte Engelse dialect doet het altijd goed. Film heeft mij zeer verrast en toch wel een aanrader!

IMDB:7.4
Zelf: 8.0

The Proposal
A pushy boss forces her young assistant to marry her in order to keep her Visa status in the U.S. and avoid deportation to Canada.

Sandra Bullock (zeer lekker classy in high heals en strakke mantelpakjes) moet als bitchy baas trouwen met haar personal-assistent om in het land te blijven. Standaard rom-com met een voorspelbare plot en alle cliche's. Maar op zich wel leuk voor er tussendoor.

IMDB: 6.9
Zelf: 7.0
  maandag 9 november 2009 @ 01:42:39 #54
274338 Tvan050
in·sub·or·di·na·tie (de ~ (v.)
pi_74530756
Terug Naar de Kust
Spannend boek, spannende film. Klopt wel aardig, alleen de film is te rommelig. Flashbacks komen en gaan op de meest onlogische tijden, en Arian Schluter kan niet huilen. Jammert.
Mijn cijfer: 5,8

Love Happens
Sterker dan ik dacht. Deze film wordt afgekraakt door Jan en Alleman, maar de film zelf is zo slecht nog niet. Wordt gepromoot als romkom, maar dat is hij duidelijk niet. Ontzettend mooie film over rouwverwerking, soms stoort het romantische sausje wel een beetje. Echt zo slecht nog niet.
IMDB cijfer: 5.3
Mijn cijfer: 7.8
1 verzet tegen het gezag waaraan men door zijn functie ondergeschikt is => tuchteloosheid
  maandag 9 november 2009 @ 02:50:59 #55
75556 erkel
back from Dagestan
pi_74531020
Vorige week: Nick and Norah's Infinite Playlist (2008)

Leuke film, met een heerlijk gezapig sfeertje. Michael Cera doet mijn mondhoeken altijd wel krullen met zijn droge humor en semi-verlegen opmerkingen. Dat gecombineerd met een soort van roadmovie in de stad en een leuk en lief liefdesverhaaltje maakt het voor mij een geslaagde film.

Vanavond: Insomnia (2002)

De cast bij deze film is natuurlijk prima in orde. Pacino, Williams en Swank. Deze acteurs houden de film dan ook staande en mij bij de les. Het verhaal achter de moordzaak en het vervolg erop zat goed in elkaar, maar het wilde niet echt werken bij mij. Toch blijft een voldoende staan door hoe vooral Al Pacino zijn insomnia vertolkte.
Weisst
  maandag 9 november 2009 @ 03:05:27 #56
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_74531047

Vozvrashcheniye / 'The Return', (2003)

Nadat heb ik de film aangeraden kreeg op een site, en toch wel benieuwd was naar een film met zo'n titel, besloot ik deze te gaan kijken.
Een korte omschrijving:
SPOILER
Ik was erg onder de indruk van het acteerwerk, en vond het een erg realistisch verhaal, met logische reacties. Dit wil namelijk nog wel eens niet het geval zijn.

IMDB: 8.1
Ik: 8.5
  maandag 9 november 2009 @ 08:40:08 #57
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74531847
Død snø (Dead Snow) 2009

Een groepje medische studenten neemt een kleine ski-vakantie in de bergen. Daar komen ze in aanraking met een leger nazi-zombies!

Fantastische zombie-film. Je moet wel de helderheid en het contrast ietsjes opschroeven zodat je bij de donkere scenes niets mist. gewoon geweldig. Ik heb de film ook met engelse overdub gekeken omdat de originele taal in het noorweegs is. Van de dialogen, de humor, en de horror heb ik erg genoten. Het veveelde eigenlijk geen moment. Het einde was wel een beetje raar, Ging het nou om dat goud of toch niet? Maar das alleen als je miereneukerig doet. Gewoon genieten!

Cijfer: 9
iMDB: magere 6.6 en zeer onterecht!
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 9 november 2009 @ 08:44:48 #58
231094 melvddonk
Just have fun!
pi_74531893
Amélie

Ik vond het een geweldige film. Voor wie hem nog niet gezien heeft: Kijken! Het is echt de moeite waard.
Het was een mooie film die serieuze maar ook grappige dingen in zich had. Ik vond heel de opmaak leuk, bijvoorbeeld dat ze over iedereen die 'voorgesteld' werd gingen zeggen wat hij/zij nou wel/niet leuk vond.
SPOILER
Mijn Cijfer: 9

Ik ga nu Schindler's List kijken. Ik ben benieuwd.
pi_74531968
De laatste dagen van Emma Banks was huilen met de pet op. Wat een trage saaie ongeloofwaardig stukje ellende op een schijfje was dat
Daarna Crank II gezien die was dan wel weer smullen
En last but not least "Table for 3" gezien welke samen met vriendinlief best te doen was:

In cijfers in 7 ofzo
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_74532762
quote:
Op maandag 9 november 2009 08:40 schreef Schenkstroop het volgende:
Het einde was wel een beetje raar, Ging het nou om dat goud of toch niet?
SPOILER
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')