Sta je bij de bioscoop en denk je naar 2012 te gaan, blijkt er dus een fout op de website te zijn geweest dat deze nog niet draaide waardoor vriendinlief toch deze kon zienquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:59 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren in de sneak:
Terug Naar De Kust
Het succesvolle boek van Saskia Noort heeft met het speelfilmdebuut van tv regisseur Will Koopman zijn weg naar het witte doek gemaakt.
Linda de Mol speelt Maria Vos, een gescheiden moeder van 2 kinderen die samen met haar alcoholistische vriend in Amsterdam woont. Nadat ze een abortus heeft ondergaan ontvangt ze een aantal drijgende brieven en foto`s. De bedreigingen worden steeds erger en op aanraden van de politie duikt ze onder bij haar zus, die een verlaten huis aan de kust heeft.
De film begint bij het einde en vertelt het verhaal in één lange flashback. We krijgen een kleine blik in het chaotische leven van Maria. De spanning wordt redelijk goed opgebouwd en het wordt een leuke whodunnit. Maar doordat het geheel wel heel erg voorspelbaar wordt het grootste deel van de spanning ook weer weg genomen.
Toch blijft het interessant genoeg, vooral doordat je zelf blijft raden of je het goed had en of het dus inderdaad zo voorspelbaar was als het lijkt.
Linda de Mol zet een hele sterke rol neer, overtuigd en draagt de film zonder problemen.
Achter af zijn er toch zeker wel dingen op aan te merken en hoe langer je er over nadenkt hoe meer dingen je gaan opvallen als plot gaten of dingen die niet echt kloppen.
Dat is wel jammer. Maar desalniettemin is Terug Naar De Kust toch zeker een kijkje waard.
6,7/10
heb ik ook gezien vandaag!quote:Op woensdag 4 november 2009 23:35 schreef Tha_Bartman het volgende:
das leben der anderen
[ afbeelding ]
indrukwekkende film, sterk geacteerd, goed verhaal, mooi vormgegeven een stukje geschiedenis tot leven gebracht
maar voor mij niet beter dan Pan's labyrinth voor wiens neus hij de oscar wegsnoepte
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
Erg fijn filmpje inderdaad.quote:Op donderdag 5 november 2009 19:00 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Tillsammans (Together) (2000, Zw, Lukas Moodysson)
Wat een heerlijke en geweldige film was dit. Ten eerste is het een ontzettend grappige film, waarin hippies en dergelijke lui en hun hypocriete en wereldvreemde gedrag aan de kaak wordt gesteld. Maar ook de burgerlijke buren worden niet gespaard.
De film blijft gelukkig niet steken in alleen maar simpel belachelijk maken van die mensen. Want langzaam aan krijgen de personen ook steeds meer een menselijke kant. Waardoor de film ook erg ontroerend wordt. Moodysson laat weer zien dat hij een meester is in het overbrengen van de beleveniswereld van kinderen. Dat Moodysson nooit de menselijke kant van de film vergeet blijkt ook uit het einde. Welke andere film eindigt er nou met een simpel en gezellig potje voetballen?
cijfer: 9
Gevindtdt!quote:
9/10quote:"Polar bears cover their noses before they pounce on a seal. How do polar bears know their noses are black? Did they look in the water one day, see their reflection and say, 'Man, I'd be invisible if it wasn't for that thing'. That seems like a lot of thinking for a bear."
Lijkt me leuk.quote:
Ja, ik ken het als een aflevering van The Twilight Zone uit de jaren 80:quote:Op zaterdag 7 november 2009 17:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
The Box
Koppel krijgt doos met knop. Drukken ze op de knop, dan krijgen ze een miljoen dollar en gaat er ergens anders iemand dood. Drukken ze de knop in of niet? Ik kende het kortverhaal en ik vroeg me af hoe ze daar een full length film van gingen maken.
mee eens! hij is heel realistisch en ik kon me indenken dat een relatie zo loopt, een 8.8 vind ik wel heel hoog. leuk einde ook... nu ik er weer over nadenk, toch wel een 7,8 waardquote:Op zaterdag 7 november 2009 11:54 schreef MaxC het volgende:
500 Days of Summer
[ afbeelding ]
Wat een heerlijke originele, meeslepende en grappige film. Met een onweerstaanbare Zooey Deschanel en een sterk acterende Joseph Gordon-Levitt zit je vanaf het begin goed in de film. Na 800 romantische comedy's gezien te hebben die allemaal dezelfde verhaalstructuur en einde hadden is dit echt heerlijk verfrissend. Je leeft echt mee met de personage en zijn pijn is ook herkenbaar. Daarnaast is de soundtrack echt geweldig. Eén van de beste romantische comedy's van de afgelopen 5 jaar.
Ik: 8.8
Imdb: 8.2
Me3!quote:Op zaterdag 7 november 2009 22:37 schreef resque het volgende:
[..]
mee eens! hij is heel realistisch en ik kon me indenken dat een relatie zo loopt, een 8.8 vind ik wel heel hoog. leuk einde ook... nu ik er weer over nadenk, toch wel een 7,8 waard
aanrader
zooey speelde wel goed inderdaad, maar haar karakter in de film vind ik wel frustrerend! ik zou helemaal gek worden!!! ik zou haar op het eind bij et bankje keihard hebben weggestuurd en verteld dat ze mag opzouten... maar ja dat is natuurlijk allemaal alleen persoonlijk en situatie afhankelijkquote:Op zaterdag 7 november 2009 23:33 schreef SnuggLe het volgende:
500 Days of Summer
Zoals zovelen hier net gekeken. Hij stond hoog op mijn to watch lijst, gezien alle lovende reacties hier en vergelijkingen met andere 'feel-good' films. En nee, deze film heeft me zeker niet teleurgesteld. Vrolijk, grappig, grotendeels feel-good; het zat er allemaal in. Ik zou het geen romatische comedy willen noemen eigenlijk zoals MaxC, maar wat dan wel, weet ik niet.
Zooey Deschanel is gewoon een schatje, ik kan er door zo'n film echt verliefd op worden. Ze speelt leuk, is zeer spontaan maar het woord dat me vooral te binnen schiet bij haar is ontwapenend. Een gave die niet veel mensen hebben. Je kan volgensmij niet kwaad worden op zo'n dame. En dat zit ook in de film. Het beste wordt dat verwoord als Joseph Gordon-Levitt weer begint te daten na Summer en de date hem vraagd of ze hem ooit bedrogen heeft e.d.
[ afbeelding ]
Een paar keer flink lachen maar ook een paar flinke waarheden. Zoals bv de beste vriend die op dat zwart witte beeld zegt dat zijn vriendin niet zijn 'droomvrouw' is omdat ze geen flinke borsten heeft, maar juist beter is dan zijn droomvrouw omdat ze 'real' is. Schitterend en zo waar.
Eigenlijk zou dit een 9of zoiets moeten zijn, en daarmee de nummer 1 film van dit jaar. Maar dat is het niet. De band tussen de Zooey en Joseph is zo goed, zo leuk, zo intens, dat alles goed moet gaan. Maar richting het einde van de film gaat het allemaal toch wat anders. Anders in de zin dat je Zooey niet helemaal snapt. De scene aan het eind op het bankje geeft antwoorden, maar eigenlijk niet de atnwoorden die ik persoonlijk zou willen. Nee het hoeft niet altijd een happy ending, maar ik frustreerde me een beetje deze keer. Vrouwen zijn rare wezens en Joseph ervaarde dat helemaal aan het eind. Jammer, maar helaas. Maar het einde, de naam van zijn 'concullega' was geniaal. Maar dus geen 8.7, maar 'maar' een 8.4. Geniale film.
Oh en de soundtrack: zeker kopen/downloaden whatever mensen! Een dergelijke lekkere soundtrack (vgl met bv Garden State) is een dikke bonus bij een goede film.
IMDB: 8.2
Zelf: 8.5
Eerste film die ik heb gedownload en vervolgens niet heb uitgekeken. Ooit.quote:Op zondag 8 november 2009 01:36 schreef Happel het volgende:
Crank: High Voltage
Dit was echt teveel van het goede. Normaal kan ik de films waarin Jason Statham speelt wel waarderen, maar deze was echt ver over the top.
Cijfer Imbd: 6.5
mijn cijfer: 5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 8 november 2009 16:22 schreef Karina het volgende:
Orphan
Horror
Echtpaar, wiens dochter was doodgeboren, adopteert een meisje uit een weeshuis. Met dit meisje is iets niet pluis, de andere kinderen van het echtpaar (een jongen en een doof meisje) merken dit al snel en het meisje zorgt er voor dat ze hun mond dichthouden over de vreselijke dingen die ze doet.
Wel spannend, maar niet echt origineel en nogal voorspelbaar allemaal, de plot was wel vergezocht vond ik. Ach wel aardig voor een saaie zondagmiddag.Ook net gezien, geef hem een 7.5SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
quote:Op zondag 8 november 2009 16:22 schreef Karina het volgende:
Orphan
Horror
Echtpaar, wiens dochter was doodgeboren, adopteert een meisje uit een weeshuis. Met dit meisje is iets niet pluis, de andere kinderen van het echtpaar (een jongen en een doof meisje) merken dit al snel en het meisje zorgt er voor dat ze hun mond dichthouden over de vreselijke dingen die ze doet.
Wel spannend, maar niet echt origineel en nogal voorspelbaar allemaal, de plot was wel vergezocht vond ik. Ach wel aardig voor een saaie zondagmiddag.Is dit trouwens een remake van El Orfanato ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
Nee.quote:Op zondag 8 november 2009 17:35 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Is dit trouwens een remake van El Orfanato ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |