Je bent bepaald niet enthousiast over beide films en komt toch maar net onder de IMDB scores uit met flink hoge cijfers?quote:Op woensdag 11 november 2009 21:53 schreef SnuggLe het volgende:
The Station Agent
When his only friend dies, a man born with dwarfism moves to rural New Jersey to live a life of solitude, only to meet a chatty hot dog vendor and a woman dealing with her own personal loss.
[ afbeelding ]
Finbar is en dwerg die door iedereen nagestaard wordt. Hij houdt van treinen en trekt zich graag terug. Maar als hij verhuisd naar een treinhuisje (anders kan ik het even niet noemen) komt hij twee mensen in zijn leven tegen die tegen hem aan blijven praten en doen, waardoor hij zich wat opent.
De film is sloom en er gebeurt niet zo heel veel. De rol van FIn wordt wel heel goed gespeeld. Maar echt overtuigen doet de film niet; het is geen Garden State of andere feel-good film die door de muziek en het 'happy'gevoel 'het' doet. Ja, het is leuk om de vriendshcap tussen de praatgrage Joe en 'vrouwe met een verhaal'' Olivia te zien groeien. Maar echt een topper? Nee.
IMDB: 7.9
Zelf: 7.8
LÁuberge Espanol
They came from Paris, Rome, London and Berlin to... l'Auberge Espagnole ...where a year can change a lifetime
[ afbeelding ]
Met zo'n tagline dacht ik: de ultieme feel-good film! Een kruising tussen motorcycle diaries, tu mama et tambien en weet ik wat nog meer. Allemaal jongeren bij elkaarwaarbij de relaties opbloeien en je veel diepgang hebt. Tneminste, zo'n idee had ik eigenlijk. Hmm....dat viel een beetje tegen. Fillms vind je meestal om meerdere redenen goed. Of het is de muziek. Of het is het acteerwerk. Of het is omdat je je identificeert met de hoofdpersoon.
De hoofdpersoon is een franse superKNEUS. Niet normaal. Identificatie: nul komma nul. Acteerwerk: drama. Verhaal: best weinig diepgang. Soms zedlfs irritant. Het concept wordt in ieder geval totaal niet goed uitgediept. Het enige pluspunt is de muziek. Die is zeer zeker goed. En wellicht Audrey Tautu. Die franse dame uit Chocolat e.d. Eh...ik bedoel Amelie. Maar in totaal: nee...
IMDB: 7.3
Zelf: 7.1
Klopt wel wat je zegt ja.... Maar het gaat ook om verwachtingen: ik had meer verwacht en een stuk beter, en daardoor zo negatief. Maar zooooooo slecht zijn ze niet. En soms pas ik mijn ratings na een aantal dagen aan dan denk ik "Hmmm...". The Station Agent is gewoon wel een redelijk goede film, maar gezien recensies van anderen had ik er veel meer van verwacht. Aubere Espagnol moet wellicht wat lager toch ja.quote:Op donderdag 12 november 2009 18:49 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Je bent bepaald niet enthousiast over beide films en komt toch maar net onder de IMDB scores uit met flink hoge cijfers?
Exactly. Het niet-grappig zijn is een onderdeel van de film, maar de te-lange-film is gewoon niet goed. Eerder ophouden, en snijden in de film zou goed zijn geweest.quote:Op donderdag 12 november 2009 21:51 schreef Shoombak het volgende:
Funny People
[ afbeelding ]
Ik kende alleen de filmposter van deze film, en ik moet zeggen dat deze nogal misleidend is. Ik had een komedie in de trant van de 40 year old virgin verwacht, maar dat is dus niet het geval. Een aardig drama verhaal rond een aantal standup comedians, die in mijn ogen niet eens erg grappig zijn. Adam Sandler vond ik zeer irritant met zijn stemmetjes en af en toe een kleine glimlach om de stand up grappen. Verder duurt de film, echt bizar lang, had volgens mij makkelijk een half uur afgekund.
IMDB 7.4/10
Ik 5.5/10
Gisteren gezien en ik ben het hiermee eens. De film zelf is wel oké, mooie special effects. Om sommige ontsnappingen moest ik lachen, zo absurd, dat kan niet de bedoeling zijn denk ik.quote:Op zaterdag 14 november 2009 00:27 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hoewel het allemaal net iets te vaak maar net goed gaat. Ik kan dat best hebben als je een paar van die miraculeuze ontsnappingen hebt, maar je kunt het ook overdrijven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toch een 7 van mij
IMDb: 6,7
Ik hoop niet dat je zo'n buurmeisje/vriendinnetje hebt gehadquote:Op zaterdag 14 november 2009 11:26 schreef SeLang het volgende:
Eigenlijk zou ik vaker in dit topic moeten posten, aangezien ik deze reeks altijd check welke films interessant zijn om te downloaden en te kijken
Orphan (2009)
Dit is toch wel een redelijk goede en spannende film. Ik heb ervan genoten! Waarschijnlijk gaat niemand me geloven als ik zeg dat de film realistischer is dan je misschien denkt. Sommige dingen waren erg herkenbaar voor mij. Ondanks het voorspelbare cliché einde geef ik een 8 (imdb: 7.2)
De film nog eens kijken, wetende wat je te wachten staat kan wonderen doen. En als je er zelf echt zo weinig uitgehaald hebt is het inderdaad een goed idee om er het een en ander over te lezen. Maar interpreteer zelf ook vooral.quote:Op donderdag 12 november 2009 10:56 schreef macondo het volgende:
2001 A Space Odyssey (1968, Kubrick)
Had mij best verheugd op deze film. Begon ook redelijk veelbelovend en vreemd met een bende apen. Maar helaas kon de rest van de film mij nauwelijks boeien. Erg wazig allemaal, af en toe minutenlange scenes met veel kleuren alsof het de eerste film in kleur was. Het hele verhaal is mij ook niet helemaal duidelijk geworden, wellicht doordat ik niet geboeid raakte door de film. Misschien als ik allemaal verklaringen ga doorlezen dat ik het dan wat aangenamer ga vinden, maar vooralsnog vind ik het maar niets. En sta daarin behoorlijk alleen merk ik op whatiwatch.net![]()
6/10
Als ik iemand over die film vertel, verbaast het me nog altijd dat ik non-stop met interesse naar 12 Angry Men heb gekeken. Het concept is inderdaad enorm simpel, maar het is nergens een saaie film.quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:29 schreef SnuggLe het volgende:
12 Angry Men
A dissenting juror in a murder trial slowly manages to convince the others that the case is not as obviously clear as it seemed in court
[ afbeelding ]
Een 12 koppige jury moet beslissen of ze een man, die terecht staat voor moord, wel of niet schuldig vinden aan die moord. De film is eigenlijk 1 grote conversatie tussen de 12 mannen. Henry Fonda speelt 1 van de hoofdrollen. Had de film heel heel lang geleden al eens gezien, maar omdat ik nu de IMDB top 20 weer eens compleet wilde maken (en ik 12 Angry Men, 7 Samurai & the Good the Bad and the Ugly nog moest zien) was deze als eerste aan de beurt. Geweldige film, geweldig acteerwerk, geweldige conversatie. En o zo'n simpel concept.
IMDB: 8.9
Zelf: 8.5
The Shins als soundtrack?!quote:Op zaterdag 14 november 2009 22:47 schreef Arcee het volgende:
[..]
Héle toffe soundtrack met het mooiste nummer dat ik ooit dankzij een film ontdekt heb:
Héle toffe soundtrack met het mooiste nummer dat ik ooit dankzij een film ontdekt heb:quote:Op zaterdag 14 november 2009 14:01 schreef Butterfly91 het volgende:
Garden State
Toffe film met een toffe soundtrack. Zach Braff en Natalie Portman spelen hun rol fantastisch.
Mijn cijfer: 8,7
IMDb: 7,9
Garden State blijft, onder andere door de te gave soundtrack inderdaad, een van mijn favo films allertijden. Ik heb door die soundtrack meerdere geweldige albums ontdekt. Onder andere:quote:Op zaterdag 14 november 2009 22:47 schreef Arcee het volgende:
[..]
Héle toffe soundtrack met het mooiste nummer dat ik ooit dankzij een film ontdekt heb:
Snuggle!quote:Op zaterdag 14 november 2009 23:12 schreef SnuggLe het volgende:
...te zien. Muziek wordt vooral gedragen door de muziek. Goede soundtrack...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |