abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74748794
Showtime.

Niet echt bijzonder; een 6.
pi_74749123
Me And You And Everyone We Know

'Me and You and Everyone We Know' is a poetic and penetrating observation of how people struggle to connect with one another in an isolating and contemporary world.

Hij kabbelt rustig voort zonder dat er echt hele boeiende dingen gebeuren. Ondanks het rustige tempo vond ik het een leuke film.

IMDb: 7,4
Mijn cijfer: 7,3
pi_74750885
The Skeptic

Verenigde Staten
Thriller
90 minuten

geregisseerd door Tennyson Bardwell
met Tim Daly, Zoe Saldana en Tom Arnold

Na de mysterieuze dood van zijn tante verhuist de advocaat Bryan Becket naar haar grote huis in Victoriaanse stijl. Sceptisch als hij is, zet hij de vreemde ongelukken die gebeuren, telkens weer van zich af. Maar dan worden de gebeurtenissen een stuk persoonlijker; hij hoort 's nachts gefluister en ziet verschijningen in het donker. Langzaam maar zeker komt de waarheid boven water.

Lekker spannend filmpje dat geen seconde verveeld. Het verhaal is goed uitgewerkt en zit goed in elkaar. Ook het acteerwerk mag er wezen. Het enigste waar ik wat moeite mee had, was het einde. Vond ik nogal flauw en makkelijk verzonnen. Wat een anti-climax was het.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  maandag 16 november 2009 @ 16:42:50 #179
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_74751817
The Cave (2005)
Een horrorfilm die vrijwel identiek is aan The Descent, maar dan beduidend slechter. De acteerprestaties zijn matig, het camerawerk ronduit rommelig, en eng wordt de film geen moment. Beoordeling: 4

Cube (1997)
Een low-budget sci-fi/horrorfilm die mij echter positief heeft verrast. De zeer simpele maar dodelijke omgeving waarin de verschillende karakters zich bevinden vormt mijns inziens één der pluspunten, alsook de karakterontwikkeling. Beoordeling: 8

2012 (2009)
Een groots opgezette rampenfilm die uitblinkt qua special effects maar faalt qua verhaal. Wat betreft verhaallijnen bij rampenfilms vind ik mezelf zeer tolerant, maar 2012 maakt het toch iets te gortig. De eerste helft van 2012 is prima te pruimen, daarna wordt het geleidelijk bergafwaarts. Beoordeling: 7
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
  maandag 16 november 2009 @ 19:35:25 #180
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_74757790
quote:
Op zondag 15 november 2009 00:31 schreef Guppi het volgende:

[..]

Snuggle! Je zit nog in de film!
Laten we het erop houden dat de SOUNDTRACK oftewel de MUZIEK gewoon goed was
quote:
Op maandag 16 november 2009 15:14 schreef Butterfly91 het volgende:
Me And You And Everyone We Know

'Me and You and Everyone We Know' is a poetic and penetrating observation of how people struggle to connect with one another in an isolating and contemporary world.

Hij kabbelt rustig voort zonder dat er echt hele boeiende dingen gebeuren. Ondanks het rustige tempo vond ik het een leuke film.

IMDb: 7,4
Mijn cijfer: 7,3
Moet ik nog zien...schijnt idd ook een feelgoodmovie te zijn. Maar ik ben heel benieuwd...
quote:
Kon er nog wel om lachen. In zijn genre toch aardig!
pi_74759541
Antichrist
Aparte film zeg. Begint met een 5 minuten durende neukscene die wat mij betreft ook in 30 seconde had gekund. De hele film zelf zit propvol slowmo's en is enigszins (lees: gigantisch) masochistisch. Toch een aanrader voor mensen die William Dafoe willen zien klaarkomen met bloed .
7/10

Avalon
In de nabije toekomst is er een levensecht illegaal spel/simulatie gemaakt met enorm veel spelers. De film volgt één van de beste spelers die alles in dat spel wil bereiken, zo ook een level genaamd "Special A" en die daar alles voor overheeft. Hele film gaat er eigenlijk over wat nou echt realiteit is voor die mensen, dat spel of het echte leven? Ik als ex-wownerd die ervan droomt dat zulke simulaties er ooit gaan komen vond em iig erg tof
8/10
  maandag 16 november 2009 @ 22:32:26 #182
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_74765793
Onibaba
Een film die me eigenlijk niet helemaal kon bekoren. Hoewel de fotografie, de geluidseffecten en het geluidsdesign geweldig zijn (vooral de combinatie ervan is in veel scenes adembenemend) en het acteerwerk goed is, kon het verhaal me eigenlijk alleen aan het begin pakken. Ik vond het geheel wat afstandelijk waardoor ik nooit echt met de personages kon meeleven.
Jammer, want ik had na de vele goede verhalen er toch iets meer van verwacht.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
  maandag 16 november 2009 @ 23:52:57 #183
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74769125
Eden Lake
Best leuke spannende film met Engelse paupers . Wel beetje raar en plotseling einde, maar ik heb me goed vermaakt. Ik geef een 7,0 (IMDB: 7,0).

Crank: High Voltage (2009)
Dit is gewoon zoveel onzin in zo'n kort tijdsbestek dat ik de film al na 15 minuten heb uitgezet. Sorry maar ik trek dat gewoon niet. Mogelijk doe ik de film daarmee geen recht maar ik vond het te zonde van mijn tijd.
Ik geef een 3,0 vanwege het voordeel van de twijfel (omdat ik hem niet af heb gekeken) (IMDB:6,5).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 17 november 2009 @ 00:10:06 #184
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74769602
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:01 schreef muisje-eliza het volgende:
ik heb gisteravond "9" gezien lees hier meer erover.
[ afbeelding ]

Een hele tijd geleden las ik over deze animatiefilm. Ik was nieuwschierig, en heb m even gekuikt om te kijken of het wat is.

Het verhaal gaat over 9, een lappenpop die plots ontwaakt in een duistere wereld vol oud ijzer en rommel. Hij kan niet praten, en heeft een rits over zijn buik lopen.
In zijn zoektocht naar niets komt hij een andere lappenpop tegen. Op zijn rug staat een 5. 5 is al wat langer op deze onwerkelijke planeet aan het ronddolen, en helpt 9 aan een stem. Net op het moment dat de twee vriendschap sluiten word 9 ontvoerd door een buitenproportioneel groot en eng skelettenmonster.
Hij komt er snel achter dat het leven als lappenpop hard is. Gelukkig komt hij anderen tegen. Samen met hen gaat hij proberen om 9 weg te halen bij het duistere monster. Of het hem gaat lukken, en wat het grote gevaar wat hen boven het hoofd hangt nou precies is, ga ik niet vertellen.
Ik heb ademloos naar de film zitten kijken

De animatie is prachtig gemaakt. De poppen lijken levensecht. De duistere sfeer die de animatie uitstraalt is prachtig gemaakt. Als de film op BR uitkomt ga ik m zeker kopen

Edit: oh op de vorige pagina heeft iemand m ook al gezien Nou ik deel die mening en het cijfer ook

genoteerd
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_74776216
Law Abiding Citizen

Gerard Butler's vrouw en kind worden gelijk in het begin bruut vermoord, advocaat Jamie Foxx sluit een deal met 1 van de moordenaars, en Butler wordt gek.

Van begin tot eind keihard, vond m erg vermakelijk, alleen had het einde wat mij betreft wel anders gemogen.

8/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_74777938
Duplicity

Verenigde Staten / Duitsland
Misdaad / Romantiek
125 minuten

geregisseerd door Tony Gilroy
met Julia Roberts, Clive Owen en Paul Giamatti

Claire Stenwick en Ray Koval zijn twee geliefden die beide werken als bedrijfsspionnen in het zakenleven aan Wall Street. Wanneer ze door hun respectievelijke bazen bedrogen worden en de kans krijgen een waardevol product te stelen besluiten ze samen te werken.

Verhaal op zich valt best mee, hoewel het wel zeer langdradig was. In het begin snap je niets van de verhouding, maar na 1u15 minuten wordt alles wat duidelijker.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_74778554
2012 (Roland Emmerich, 2009)
Hoe krijg je het in hemelsnaam voor elkaar om met dit script zo’n megabudget binnen te slepen? Dat was de eerste vraag die bij me op kwam na het zien van 2012. Je gaat niet naar een dergelijke film voor het verhaal, maar dat neemt nog niet weg dat je het helemaal kan verwaarlozen. De film duurt met zijn bijna drie uur veel te lang, met name het laatste deel had erg ingekort kunnen worden. Het is nu ook niet zo dat men het goede verhaal nog netjes moest afronden…En dan het zogenaamde sterke punt van de film, de special-effects. Het ziet er allemaal niet onaardig uit, maar heel speciaal is het verder niet, veel gelijksoortige over-the-top scènes. Klein pluspuntje: het leuke bijrolletje van Woody Harrelson.4.0
  dinsdag 17 november 2009 @ 13:38:56 #188
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_74780254
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 12:40 schreef Hulkio het volgende:
2012 (Roland Emmerich, 2009)
Hoe krijg je het in hemelsnaam voor elkaar om met dit script zo’n megabudget binnen te slepen?
Zo.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 17 november 2009 @ 13:42:12 #189
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_74780365

Defiance

Toffe film met Sabertooth en James bond.
Sabertooth speelt nog steeds de boze broer alleen dan nu zonder klauwen.
En Daniel Craig ja Ik vind Daniel Craig volgens mij alleen tof in niet bond films.
In Munich was hij al erg goed en in deze film doet hij het weer naar behoren.

Verhaal zit verder goed in elkaar . Alleen jammer dat hier en daar er soms te weinig gebeurt terwijl in andere scenes dingen te snel achter elkaar gebeuren.

Verder mooie blueray kwaliteit en goed geschikte film.

Ik zeg een 7
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  dinsdag 17 november 2009 @ 13:45:45 #190
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_74780456
Ilja Muromets

Eenvoudig te volgen fantasy-verhaal dat teruggrijpt naar de middeleeuwen. Rusland besloeg toen nog maar een klein gebied, dat regelmatig leeggeroofd werd door hordes vervaarlijke Mongolen. In deze film is het niet veel anders. De knorrige held Ilya laat niet met zich sollen en trekt ten strijde tegen de Mongoolse badguys met als eindbaas een driekoppige draak. Wat een kunststukje en scene is dat! Verder bevat het een lollige winddemon en dan heb je alle hoogtepunten van deze film wel weer gehad. Groots in opzet, knullig in de uitvoering en ook nog eens een matige Amerikaanse nasynchronisatie. Al met al toch nog een voldoende vanwege de vermaakfactor. Cijfer: 6

Escape from New York

Het idee dat Manhattan in een grote gevangenis veranderd wordt is zwaar onzinnig. Waarom zou een natie zoals Amerika niet een andere, minder waardevolle locatie kiezen om daar al zijn gevangenen te dumpen, bijvoorbeeld ergens in de woestijn. Maar goed zo'n grauw Manhattan levert wel een aardige productie met een somber sfeertjeop. Het wist me echter nooit op de spreekwoordelijke punt van de stoel te brengen. Het culterige zie ik er in, maar de suffigheid is me meer bijgebleven. Karakters zorgen voor nauwelijks sympathie en zo heel veel gebeurt er nou ook weer niet. Geef mij dan maar Blade Runner, een andere dystopia-film die in dezelfde vijver als Escape from New York vist, maar wel heersend cool is. Cijfer: 6

Falling Down
Gave film en dan met name op welke manier Michael Douglas doordraait omdat hij zo walgt op de maatschappij om hem heen. Het zorgt voor boeiende en erg grappige scenes. De rol van Robert Duvall vond ik helaas wat mager en het nut waarom hij zo uitgebreid belicht werd, kon ik niet inzien. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_74780925
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 13:38 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Zo.
Hmz, ja het brengt wel wat op. Zal alleen wel pijnlijk worden als een film echt een keer hard flopt.
pi_74783873
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 14:01 schreef Hulkio het volgende:

[..]

Hmz, ja het brengt wel wat op. Zal alleen wel pijnlijk worden als een film echt een keer hard flopt.
Als hij zelfs een verhaal/film als 10.000 BC aan de man krijgt, staat er gewoon een consequente & goede marketingmachine achter hem. Op zich ook een prestatie, alhoewel ik er ook niet bijzonder blij mee ben ofzo.
  dinsdag 17 november 2009 @ 16:03:03 #193
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_74784719
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:36 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Als hij zelfs een verhaal/film als 10.000 BC aan de man krijgt, staat er gewoon een consequente & goede marketingmachine achter hem. Op zich ook een prestatie, alhoewel ik er ook niet bijzonder blij mee ben ofzo.
Precies. It's all about the marketing. Ook al is het ruk; door een goede marketing en het creeren van een hype-effect, sleep je echt heel vaak de kosten er makkelijk uit.
  Redactie Games dinsdag 17 november 2009 @ 16:26:35 #194
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_74785460
Hey, sinds Independence Day, heb ik besloten om geen enkele film meer van Roland Emmerich in de bios te bekijken. Dat is een beetje de "Uwe Boll" van alle Rampenfilms..
En keer op keer bewijst die gast het weer, rampzalige films te kunnen maken met een ontzettend groot budget

Overigens schijnt Emmerich nog een vervolg op te maken op ID4, genaamd ID-4-Ever..
Wederom met Will Smith in de hoofdrol..
Bron

10.000 BC, heb ik zelfs halverwege maar uitgezet, tering dat ging nergens over..

[ Bericht 13% gewijzigd door Mr.Noodle op 18-11-2009 01:06:23 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  dinsdag 17 november 2009 @ 16:58:56 #195
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_74786432
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 13:45 schreef Falco het volgende:

Falling Down
Gave film en dan met name op welke manier Michael Douglas doordraait omdat hij zo walgt op de maatschappij om hem heen. Het zorgt voor boeiende en erg grappige scenes. De rol van Robert Duvall vond ik helaas wat mager en het nut waarom hij zo uitgebreid belicht werd, kon ik niet inzien. Cijfer: 7
An sich een schitterende film, ware het niet dat halverwege de regisseur niet meer precies wist waar hij naar toe wilde met het verhaal. Begint fantastisch met fraai uitgangspunt, maar daarna houdt het een beetje op. Zeker wel een 7 waard trouwens. En verrassend Falco, dat jij nog dergelijke oude mainstream films nog moet inhalen
Overal verstand van.
  dinsdag 17 november 2009 @ 21:11:48 #196
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_74794824
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:58 schreef macondo het volgende:

[..]

An sich een schitterende film, ware het niet dat halverwege de regisseur niet meer precies wist waar hij naar toe wilde met het verhaal. Begint fantastisch met fraai uitgangspunt, maar daarna houdt het een beetje op. Zeker wel een 7 waard trouwens. En verrassend Falco, dat jij nog dergelijke oude mainstream films nog moet inhalen
Ik loop idd wat achter op het gebied van mainstreamfilms. Ik heb alleen niet het gevoel dat ik veel mis, maar zoiets meepikken als Falling Down is wel weer oke .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Redactie Games woensdag 18 november 2009 @ 02:41:43 #197
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_74804632
John Rabe (2009)

Regisseur: Florian Gallenberger
met Ulrich Tukur, Daniel Brühl en Steve Buscemi
Productie: Frankrijk / China / Duitsland
Genre: Drama / Oorlog
Tijd: 134 minuten
IMDb-score: 7.5/10 (543 stemmen)

Het jaar is 1937, China wordt aangevallen door Japanners tijdens het begin van de 2e wereld oorlog. In de toenmalige hoofstad Nanking werden in 6 weken tijd 350.000 chinezen op gruwelijke wijze door de Japanners vermoord. De Duitse zakenman (en lid van de Duitse nazi-partij) John Rabe, creëerde een veiligheidszone waardoor hij 200.000 - 250.000 chinezen van de dood wist te redden.

Je ziet het verhaal van John Rabe, die met lijdzame ogen ziet dat op een dag hoe de Japanners de stad binnenvallen. John laat het er niet bij zitten dat al zijn medewerkers afgevoerd worden om gefusilleerd te worden en wendt met macht en moeite zijn invloed van de Duitse partij aan om de Japanners te vertragen in het afslachten en de massaverkrachting van vrouwen van de Chinese bevolking in Nanking.

Film vandaag gezien in de sneak, eerlijk gezegd geen film die ik zelf zou uitkiezen, maar ik ben eigenlijk wel blij dat ik em gezien heb. Verteld in mijn ogen toch een belangrijk stukje geschiedenis die je als Europeaan zou overzien en het is goed dat zo'n ingrijpend verhaal verteld wordt. Laatste paar jaren werd je echt doodgegooid met al die WOII verhalen en eerlijk gezegd is dit toch nog een verrassing voor me geworden.

In de eerste instantie denk je, dat verhaal komt bekend voor Oscar Schindler, van Schindler's List. Ja het lijkt er inderdaad veel op. Blijkbaar zijn er meerdere goede Duitsers (toeval leert dat de film ook wel The Good German/Nazi genoemd wordt) in de 2e wereld oorlog geweest. Toch frappant dat zijn dagboeken pas 12 jaar geleden gevonden werden, zodat het verhaal verteld kon worden.

Alleen de manier waarop het verhaal in de film wordt verteld, daar ben ik eerlijk gezegd niet zo tevreden over. Het hoofdpersonage wordt een beetje ondergesneeuwd door alle kleine side-stories en opvulling die de regisseur in de film probeerde te krijgen, waardoor de focus op het hoofdpersonage John Rabe een beetje wegvloeide en daardoor een beetje 2e rangs/kitcherig aanvoelde. Er zit bijvoorbeeld een kleine love-story in tussen een Chinees meisje en een Duitse ambtenaar, waarvan je denkt. Ja leuk, maar heeft het nou echt nog toegevoegde waarde aan het verhaal. In mijn ogen echt een minpunt want het had echt veel meer impact kunnen hebben als je die kleine verhaaltjes had weggelaten of in ieder geval wat korter had gehouden.

Er zitten ook een aantal onnodig grove stukken in, die van mij weggelaten hadden mogen worden.
Op een gegeven zie je ook een stuk dat er Chinezen met Samurai-zwaarden onthoofd werden en vervolgens opgestapeld zag liggen als een stel bloempotten op elkaar.
Eerlijk gezegd, had dat voor me ook niet gehoeven, omdat eigenlijk de onthoofding van meerdere mensen wel de boodschap voldoende overbracht..

Wat wel positief/beter was t.o.v Schindler's List, was dat al de personages in de film ook alleen hun eigen moedertaal spraken en alleen in situaties waarin meerdere nationaliteiten van de partij waren, Engels gesproken werd, waardoor de film wel wat realistischer overkwam. Steve Buscemi vond ik ook een geweldige bijrol hebben en erg grappig op z'n tijds als Cynische Amerikaanse dokter. Fijn dat we deze kerel zien nog in van die onafhankelijke/kleinere/niet Hollywood producties.

De invulling van het verhaal had misschien iets beter gekund, maar al met al toch nog wel een goede film en gaf me in ieder geval nog een impuls om wat meer over deze man te weten te komen.

Mijn score: 7,0/10
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_74807517
Up

Verenigde Staten
Animatie / Avontuur
96 minuten

geregisseerd door Pete Docter en Bob Peterson
met de stemmen van Edward Asner, Jordan Nagai en Christopher Plummer

Carl Fredricksen heeft er zijn hele leven al van gedroomd om de wereld te ontdekken en grootse avonturen te beleven. Maar op 78-jarige leeftijd lijkt het alsof zijn leven aan hem voorbij is gegaan en zijn de grootse avonturen alleen maar dromen geweest. Maar dat gaat vanaf nu veranderen als Carl besluit om zijn dromen uit te laten komen. Samen met de 8-jarige padvinder Russel gaat hij op avontuur.

Was een leuke wegkijkfilm die geen moment verveelde. Leuk verhaal over een oude dwarsliggende, chagrijnige opa die nog iets van zijn leven wil maken. Het enigste echte jammere van de familie vond ik de uitwerking van die honden. Ik begrijp nog steeds niet hoe die konden praten enz? Het toppunt was de vogel Kevin (heb ik mee toegelegen)
  woensdag 18 november 2009 @ 10:27:42 #199
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_74808024
quote:
Op woensdag 18 november 2009 10:10 schreef banaantjeEE het volgende:
Up

Het enigste echte jammere van de familie vond ik de uitwerking van die honden. Ik begrijp nog steeds niet hoe die konden praten enz?
Dit wordt gewoon uitgelegd in de film.. hun baasje (de antagonist) heeft die halsbanden gemaakt zodat ze konden communiceren..
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_74808378
quote:
Op woensdag 18 november 2009 10:27 schreef Tha_Bartman het volgende:

[..]

Dit wordt gewoon uitgelegd in de film.. hun baasje (de antagonist) heeft die halsbanden gemaakt zodat ze konden communiceren..
Ja, dat wist ik. Maar ik vond het nogal zwak indien dat de echte reden zou zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')