ik heb gisteravond "9" gezien lees
hier meer erover.
![]()
Een hele tijd geleden las ik over deze animatiefilm. Ik was nieuwschierig, en heb m even gekuikt om te kijken of het wat is.
Het verhaal gaat over 9, een lappenpop die plots ontwaakt in een duistere wereld vol oud ijzer en rommel. Hij kan niet praten, en heeft een rits over zijn buik lopen.
In zijn zoektocht naar niets komt hij een andere lappenpop tegen. Op zijn rug staat een 5. 5 is al wat langer op deze onwerkelijke planeet aan het ronddolen, en helpt 9 aan een stem. Net op het moment dat de twee vriendschap sluiten word 9 ontvoerd door een buitenproportioneel groot en eng skelettenmonster.
Hij komt er snel achter dat het leven als lappenpop hard is. Gelukkig komt hij anderen tegen. Samen met hen gaat hij proberen om 9 weg te halen bij het duistere monster. Of het hem gaat lukken, en wat het grote gevaar wat hen boven het hoofd hangt nou precies is, ga ik niet vertellen.
Ik heb ademloos naar de film zitten kijken
De animatie is prachtig gemaakt. De poppen lijken levensecht. De duistere sfeer die de animatie uitstraalt is prachtig gemaakt. Als de film op BR uitkomt ga ik m zeker kopen

Edit: oh op de vorige pagina heeft iemand m ook al gezien

Nou ik deel die mening en het cijfer ook
[ Bericht 8% gewijzigd door muisje-eliza op 15-11-2009 20:09:09 ]