Ik vond die trailer juist wel erg goed, ik had gelijk erg veel zin om die film te gaan bekijken, het zag er zo veelbelovend uit. Er zaten nog genoeg andere grappen in de film, maar die vond ik gewoon niet zo grappig. De aftiteling was trouwens wel erg grappig.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit vond ik persoonlijk ook meer een film om juist niet een trailer van te zien, want in de bios kwam deze trailer vaak voor. Vandaar dat ik ook bijna elke grap al kende voordat ik de film volledig heb gezien. Het was leuk, maar zeer zeker niet legendarisch goed.
De aftiteling was briljant. Ik vond het toch wel een aardig leuke comedy. Had gelukkig geen voorstukjes gezien, dat maat het wel leuker.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:47 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Ik vond die trailer juist wel erg goed, ik had gelijk erg veel zin om die film te gaan bekijken, het zag er zo veelbelovend uit. Er zaten nog genoeg andere grappen in de film, maar die vond ik gewoon niet zo grappig. De aftiteling was trouwens wel erg grappig.
RoboCop Heerlijke satire weer van Verhoeven. Gewelddadig als altijd. Na Showgirls zijn beste Amerikaanse film.
Vond je die goed of niet? Ik heb hem 2! keer in de bios in londen gezien, en degenen met mij vonden hem helemaal geweldig, ik vond het meer 'zo-zo'. Blijf er wel bij dat ik het een bios film vond.quote:
De film is zeker de moeite waard.quote:Op zondag 21 juni 2009 14:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Vond je die goed of niet? Ik heb hem 2! keer in de bios in londen gezien, en degenen met mij vonden hem helemaal geweldig, ik vond het meer 'zo-zo'. Blijf er wel bij dat ik het een bios film vond.
dat vond ik toch zo'n vermoeiende trage film... heb moeite moeten doen om het einde te bekijken... en het einde was ook nog es bagger zeg...quote:Op zondag 21 juni 2009 13:46 schreef sitting_elfling het volgende:
Laatste 2 films die ik gezien heb.
The Aviator (2004)
The rise and fall van Howard Hughes is perfect in beeld gebracht. Geld nog moeite werd gespaard voor decors en gfx in deze film, met een mooi 3d shot op het eind van de hercules, s'werelds grootste vliegtuig ooit gevlogen nog steeds. Wat een leven moet die gast gehad hebben, perfect vertolkt door Leo Caprio.
Top film 9!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. kon de film niet redden.
IMDB cijfer: 3.6/10
Mijn cijfer: 4.0/10 (en dat is te danken aan de scene)
Ik verslikte me bijna, ik dacht dat je True Romance bedoelde, 1 van mn favo filmsquote:Op maandag 22 juni 2009 21:38 schreef Morgause het volgende:
Ik lig al weken ziek op bed met mijn laptopje. (vandaar ook mijn aanmelding hier bij FOK! verveel me de pleuris) maar heb dus ook heel veel films gezien de afgelopen weken.
Vandaag Wild romance poging nr 3, ik val er steeds bij in slaap. Op zich best interessant om te kijken maar ik vind de acteur een slechte keuze, zo nep speelt hij. Maar ja vind maar een acteur die Brood kan naspelen.
Ik geef hem 3*
Hoezo tegenvallend?! Moet je eens over nadenken al die keren dat je vroeger jouw fotos liet ontwikkelen bij de HEMA?! Misschien heeft nu z'n zwemopa wel een verzameling plaatjes terwijl jij denkt dat je onschuldige familiekiekjes hebt op het strand met je 2 jarige die naakt rond huppelt!quote:Op zondag 21 juni 2009 14:43 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]
@Falco, One Hour Photo, dat vond ik juist een tegenvallende film. Leuke ideetjes als uitgangspunt maken samen nog geen leuke film wat mij betreft.
Dat had ik me dus nooit goed gerealiseerd. Dat in het pre-digitale tijdperk de ontwikkelaar in de fotoshop nog best wel een goed beeld van je leven zou kunnen krijgenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 00:11 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Hoezo tegenvallend?! Moet je eens over nadenken al die keren dat je vroeger jouw fotos liet ontwikkelen bij de HEMA?! Misschien heeft nu z'n zwemopa wel een verzameling plaatjes terwijl jij denkt dat je onschuldige familiekiekjes hebt op het strand met je 2 jarige die naakt rond huppelt!
Hij zegt toch juist dat het uitgangspunt wel goed is, maar de rest tegenvallend. En eigenlijk ben ik het daar helemaal mee eens. Ik kan me sowieso weinig meer van de film herinneren en dat is nooit een goed teken.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 00:11 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Hoezo tegenvallend?! Moet je eens over nadenken al die keren dat je vroeger jouw fotos liet ontwikkelen bij de HEMA?! Misschien heeft nu z'n zwemopa wel een verzameling plaatjes terwijl jij denkt dat je onschuldige familiekiekjes hebt op het strand met je 2 jarige die naakt rond huppelt!
Dat het nu niet geheel meer opgaat omdat alles digitaal is en men het eigenlijk niet eens meer uit print maakt het niet minder creepy.
Het zal ook wel los lopen...maar toch wat voor controles zijn er vroeger geweest? Ik denk dat het niet al te moeilijk was geweest om bepaalde fotos achter over te drukken. Perverselingen heb je altijd al gehad.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:04 schreef Falco het volgende:
[..]
Dat had ik me dus nooit goed gerealiseerd. Dat in het pre-digitale tijdperk de ontwikkelaar in de fotoshop nog best wel een goed beeld van je leven zou kunnen krijgen. Aan de andere kant moet je geen zwembadopa's erbij halen en mensen onnodig bang maken. Zolang zo'n opa het voor zichzelf houdt, heb ik er nu geen last van, voor zover er allemaal obscene jeugdkiekjes van mij gemaakt zijn vroeger.
Ook ik heb Push gekeken.quote:Op zondag 21 juni 2009 11:35 schreef banaantjeEE het volgende:
Push
Beetje Heroes-achtig en lijkt sterk op de film Jumper.
Vond hem eigenlijk niet zo goed :t.
En DaVinci Code dan? Ik vond deze nog wel om aan te zien.quote:Op woensdag 24 juni 2009 08:52 schreef Godtje het volgende:
Angels & Demons gekeken.
Mijn god wat een misbaksel van een film.
Misschien ken ik het boek te goed maar ik heb zo objectief mogelijk proberen te kijken. De karakters komen er niet goed uit, geen enkele diepgang of iets in de film waarom je gaat meeleven met 1 van de karakters. Veel te veel losse flarden en weinig verhaal.
IMDB een 6.9 ik kom niet veel verder dan een 4
Ik vond het concept leuk en interessant, net als jij blijkbaar. Creepy, nooit bij stilgestaan etc etc. Maar vervolgens viel de film zelf mij erg tegen omdat het eigenlijk bleef hangen bij het interessante startgegeven van de film.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 00:11 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat het nu niet geheel meer opgaat omdat alles digitaal is en men het eigenlijk niet eens meer uit print maakt het niet minder creepy.
into the wild vond ik zelf ook een indrukwekkende filmquote:Op woensdag 24 juni 2009 19:35 schreef Moron het volgende:
Into the wild
[ afbeelding ]
Wat een prachtige film is dit! Beste film die ik dit jaar gezien heb. Gaat over een jongen die door Amerika reist om uiteindelijk uit te komen in Alaska om daar in de wildernis te gaan leven. De soundtrack met Eddie Vedder en Kaki King is ook echt geweldig!
9
1 gespreksonderwerp in 1 kamer met 12 man in zwart/wit en prijkt mooi wel op #9.quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:40 schreef sitting_elfling het volgende:
Heb 12 angry men nog steeds niet gekeken, het nodigt niet uit een zwart wit film te zien die de hele tijd duurt over 1 gesprek. Hoop hem voor eind deze week toch gezien te hebben.
Inderdaad een prachtige film! Ik kan er wel inkomen dat hij de verkeerde plant koos om op te eten. Hij zat al zo lang in de wildernis en verging van de honger. Dan denk je op dat moment ook niet meer helemaal helder volgens mij.quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
into the wild vond ik zelf ook een indrukwekkende filmalleen vond ik het einde, nu spoiler ik wel behoorlijk maar uitgaande van het feit dat de meeste hier hem wel gezien hebben, het mooie verhaal een behoorlijke deuk geven. Dat een relatief slim iemand z'n boekje met eetbare planten een beetje verkeerd leest .. sjaa
Wat ik nog beter vind is wat voor implicaties het heeft als je conflicten/ruzies, schoonoudervisities doorspooelt of wegzapt. Het moraal zit er natuurlijk dik bovenop.quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:31 schreef resque het volgende:
Click
[ afbeelding ]
Verenigde Staten
Komedie / Drama
98 minuten
geregisseerd door Frank Coraci
met Adam Sandler, Kate Beckinsale en Christopher Walken
Het verhaal gaat over architect/workaholic Michael Newman, die een universele afstandsbediening krijgt waarmee hij bepaalde delen uit zijn leven vooruit kan spoelen en terugspoelen. Er ontstaan problemen wanneer de afstandsbediening niet meer doet wat Michael wil.
imdb: 6,7
ik: 8, vind de onderliggende gedachte heel goedgeniet van je leven, ook al zijn er dingen die je even niet leuk vind... en kate beckinsale is gewoon nice
Die ganzen (of waren het zwanen) in het meer was mooi.quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:46 schreef Falco het volgende:
The Notebook
Onderhoudende film met hier en daar een clicheetje, maar niet op een heel vervelende manier. Acteerwerk was oke, van Rachel McAdams zelfs bijzonder aangenaam. Tot slot nog even melden dat het mooie scenes met veel natuurschoon had. Cijfer: 7,5
precies... dat bedoel ik er ook meequote:Op donderdag 25 juni 2009 20:36 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Wat ik nog beter vind is wat voor implicaties het heeft als je conflicten/ruzies, schoonoudervisities doorspooelt of wegzapt. Het moraal zit er natuurlijk dik bovenop.
Heb hem gisteren gezien, en ik moet zeggen dat ik het concept nog niet eerder heb gezien. Een arbeider die het land wordt uitgegooid en dan de 1e de beste maar gaat trouwen om dat te voorkomen. Er is inderdaad chemistry tussen de 2 tortelduifjesquote:Op woensdag 24 juni 2009 00:05 schreef Greys het volgende:
The Proposal (2009)
IMDBcijfer: 7.3/10
Mijn cijfer: 8/10
Hey jij hier?quote:Op woensdag 24 juni 2009 00:05 schreef Greys het volgende:
The Proposal (2009)
[ afbeelding ]
Here comes the bribe...!
Vanavond in de bioscoop gezien. Had er niet teveel van verwacht, gewoon een gezellige romcom.
Zelden een bioscoopzaal vol zo vaak en hard horen lachen. Ook de aanwezige heren hadden het naar hun zin. Bijzonder goede chemistry tussen Ryan Reynolds (33) en Sandra Bullock (45). Gezien het leeftijdsverschil had ik daar van te voren mijn twijfels over.
Sandra is bijzonder goed op dreef als überbitch - en zo zien we haar niet vaak - waar ook lieve kantjes doorheen schijnen en ze is vreselijk grappig in deze film. De scene met de roofvogel en het hondje is hilarisch.
[ afbeelding ]
Degene die wat mij betreft echter de show steelt is Betty (Golden Girl) White als grandma Annie. Bijna elke zin uit haar mond was goed voor een grote lach door de zaal.
[ afbeelding ]
In het kort het verhaal:
Een bitchy baas dwingt haar jonge assistent met haar te trouwen om haar US visum te behouden en te voorkomen dat ze uitgezet wordt naar Canada. Hij stemt daarmee in, op voorwaarde dat hij promotie maakt.
Als de immigratiedienst het voorgenomen huwelijk gaat onderzoeken, voelen ze zich gedwongen een weekend bij de assistent zijn familie in Alaska door te brengen om elkaar goed te leren kennen, om zo de vragen van de immigratiedienst goed te kunnen beantwoorden.
Citygirl Margaret is als een vis op het droge in Alaska bij de vreemde maar warme familie van Andrew.
IMDBcijfer: 7.3/10
Mijn cijfer: 8/10
Trailer:
Ik was ook perplex van de film.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:13 schreef Siniti het volgende:
Paris, Texas (1984)
Ik ging zonder enige verwachting en zonder enige kennis over het verhaal deze film in, behalve dan dat Lonewolf2003 er ontzettend positief door verrast was. Ik kan dit niet echt zeggen, het is te min. Ik werd weggeblazen door deze film. Hij begint erg vaag, en blijft bijna de hele film erg vaag maar toch geweldig en dan komt die laatste scene die een van de beste dialogen ooit bevat. Het hele plot werd op zo'n briljante manier duidelijk gemaakt en is ook zo goed dat ik hier niet minder dan de maximale score voor kan geven.
10/10
je bent toch niet stiekem een jong breezersletje. Check de ratingverdelingquote:Field of Dreams (1989)
Wat een tiefesslecht abonimabel excuus voor een kutfilm. Hoe slecht kan je een film maken? Geen wonder dat dit een van de lievelingsfilms is van George Bush, hij is met net zoveel hersens gemaakt als George Bush. Niks klopt, alles is debiel geacteerd, het plot is belabberd en ik voel mee met James Earl Jones dat hij in zo een kutfilm heeft gespeeld. Ik snap ook echt niet hoe dit kutding ooit een 7,7 in de wacht heeft kunnen slepen op imdb, tenzij 99,9% van de votes van mannen uit Iowa komen die van honkbal houden. Slechtste quote: " 'Is this heaven?' 'No, this is Iowa' ". En dit werd een paar keer in de film herhaalt.
1/10
Had ik ook al gezien jaquote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:14 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ik was ook perplex van de film.
[..]
je bent toch niet stiekem een jong breezersletje. Check de ratingverdeling
Die mening deel ik helemaal met je.quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:35 schreef Moron het volgende:
Into the wild
[ afbeelding ]
Wat een prachtige film is dit! Beste film die ik dit jaar gezien heb. Gaat over een jongen die door Amerika reist om uiteindelijk uit te komen in Alaska om daar in de wildernis te gaan leven. De soundtrack met Eddie Vedder en Kaki King is ook echt geweldig!
9
Crank generatie ook.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 19:16 schreef Edwinuss het volgende:
Speed
Film gaat over een man die graag geld wil krijgen van de cops, de eerste poging mislukt waardoor hij na 2 jaar nog een keer probeert.
Deze keer zou je denken dat hij het wat slimmer aanpakt, maar het slaat eigenlijk helemaal nergens op
Hij heeft een bom op een bus aangebracht, zodra deze bus over de 50MPH gaat staat de bom op scherp, als de bus daarna langzamer gaat dan 50MPH komt de bom tot ontploffing. Keanu Reeves is de badge dragende politie actieheld die dit mag gaan oplossen.
Je zou denken dat het wat spanning met zich mee brengt tijdens het kijken van de film, maar dit viel reuze mee. Ik zat niet op het puntje van m'n stoel omdat het zo spannend was.
Het was een aardige film, zeker geen topper.
[ afbeelding ]
En waarom is het tegenwoordig niet meer spannend dan?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 19:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Crank generatie ook.
Dit was 15 jaar geleden echt wel een mega-spannende film in de categorie op-je-puntje-van-je-stoel-zitten.
Persoonlijk vind ik het een film die niet echt met de tijd mee kan gezien de nieuwe technologieën enzoquote:Op zaterdag 27 juni 2009 20:23 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
En waarom is het tegenwoordig niet meer spannend dan?
Je had ook wel eerst een dikke joint moeten roken sukkel!!!quote:Op maandag 22 juni 2009 20:31 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]
Spirited Away, of Sen to Chihiro no kamikakushi
Animatiefilm met verbazingwekkend hoge score op IMDB. Staat zelfs steady in de top 250. De fantasierijke kinderfilm is helaas niet mijn ding. Er zijn veel fans van, maar ik vind het maar matig voor volwassenen. Heeft overigens een oscar in de wacht gesleept.
3/10
Ik had dezelfde reactie. Blijkbaar kan je tegenwoordig bij dat soort films al zeggen dat je oud word...quote:Op zaterdag 27 juni 2009 19:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Crank generatie ook.
Dit was 15 jaar geleden echt wel een mega-spannende film in de categorie op-je-puntje-van-je-stoel-zitten.
Moet jij mij niet vragen ik vind het een van de betere actie films..quote:Op zaterdag 27 juni 2009 20:23 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
En waarom is het tegenwoordig niet meer spannend dan?
Smaken verschillen.quote:Op zondag 28 juni 2009 00:25 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Moet jij mij niet vragen ik vind het een van de betere actie films..
Ga ik zo zienquote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:25 schreef Lambiekje het volgende:
Living with Michael Jackson
Mijn god, wat was MJ hier open, oprecht, eerlijk, ontwapenend. Er zit (zat) echt geen vlieg kwaad in die man.
Hij was alleen door de mediadruk, psychisch in zijn jonge tiener gebleven. Excentriek JA, Bizar misschien. Maar een pedofiel NEE. Dat hij slaapt met kinderen JA. Maar sexueel naar kinderen toe NEE. Is zijn wacco gedrag slecht/fout, NEE.
Hij heeft naast Lisa Presley niemand gehad die wat voor hem voelde. Tenminste als ik de brief die Presley heeft gescheven naar aanleiding van zijn overleden naar oprechtheid moet geloven.
Prachtig als hij Bashir mee neemt naar zijn secret spo, zijn boom. Als Michael dan de boom gaat klimmen prachtig! Het shoppen, geweldig.
We zijn een icoon, een onschuldige excentriekeling voor eeuwig kwijt.![]()
Er is denk ik geen enkel ander persoon op aarde die zóo bekend is van de uithoeken van ZuidKora, ZuidAmerika, hooglanden van Nepal tot Pitcairn Eilanden.
quote:So there's this guy right? and he grows up to be a hippie and marries some hippie chick and they start a farm and the guy hears voices that tell him to build a baseball stadium and he does and a bunch of these baseball players rise from the dead and then it is revealed that only the hippie family can see them and theres a bunch of people burning books and the hippie chick verbally pwns them and accuses them of being nazis and the guy says that he needs to go to boston to ease someones pain and he meets darth vader and kidnaps him and takes him to a baseball game and they hear some voice that tells them to go the distance so the guy uses his ability to travel through time and he meets some doctor who is apparently scottish or something but he can't keep a consistent accent and slips in and out of a country accent and sometimes a newyorker one and so the guy goes back through his time portal so he can take darth vader with him to iowa and they're driving and they come across some kid who is hitchhiking and he plays baseball and he is really happy so they go back to the farm and everyone plays baseball together and his daughter almost chokes on a hot dog and the guy is doing something and he meets his dad and everything is good and the end.
Ik vond de zwembad scene geweldigquote:Op zondag 28 juni 2009 12:13 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren:
Låt Den Rätte Komma In (Let The Right One In)
Op de hoes van de blu-ray staat in grote letters "Best.Vampire.Movie.Ever!". Dat is toch een klein beetje misleidende tekst. Het is niet echt, in de eerste plaats, een vampieren verhaal. Het is eigenlijk meer een romantisch drama waarin de nadruk op het drama gedeelte ligt, dat gegoten is in een horror/fantasy jasje. Deze aanpak maakt het geheel tot een originele film, waarin de goedkope schrik effecten en gebruikelijke horror achtige muziek achterwege wordt gelaten. Ook hierdoor komt de nadruk meer op het drama gedeelte te liggen. De regie is rustig en het geheel is smaakvol in beeld gebracht.
De jonge hoofdrolspelers zijn stuk voor stuk fantastisch, vooral de kleine Kåre Hedebrant zet als Oskar een wereld prestatie neer.
Een absolute wereld film, één van de beste horror/fantasy films van de afgelopen jaren.
IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
Toch 3 sterren?quote:Op zondag 28 juni 2009 13:16 schreef Gorro het volgende:
Transformers: Revenge of the Fallen (Michael Bay, 2009)
[ afbeelding ]
Tijdens het kijken van dit actiespektakel wordt je al snel overdonderd. Overdonderd door de eindeloze stroom van spectaculaire actiescenes en een moordend tempo. Maar helaas gaat het op een gegeven moment vervelen. Er komt een moment tijdens de film waarop je inhoud wil en dat heeft Transformers 2 niet te bieden. Het is als een kogel, waarbij je na een ontploffing achter blijft met een lege huls. Waar in de eerste film de humor nog leuk was, is hij hier niet meer dan een wel heel kinderlijke variant daarvan. Het meeste is gewoon niet grappig en te cartoonish. Verder lopen de helft van de personages er doelloos bij. Wat is de functie van Megan Fox behalve eye-candy? Waarom moet die Leo mee? En breek me de bek niet open over die ouders. Maar uiteindelijk, ondanks al deze gebreken blijft de film toch entertainend. Je moet Michael Bay wel nageven een oog te hebben voor spektakel. ***
Heb deze film ook gezien van het weekend. Het eerste gedeelte met het ontcijferen van het papier vond ik nog wel aardig, maar het 2e gedeelte werd steeds erger met als dieptepunt voor mijquote:Op dinsdag 30 juni 2009 07:43 schreef Karina het volgende:
Knowing
Wetenschapper/leraar komt in het bezit van een papier met allemaal cijfers erop geschreven. Papier is afkomstig uit een tijdcapsule van 50 jaar geleden. Hij komt erachter dat de cijfers datums/gebeurtenissen voorstellen.
Ik vond het wel een spannende film. Hoe het zou eindigen had ik wel al snel in de gaten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Haha, ik ben het nog met je eens ookquote:Op maandag 29 juni 2009 23:16 schreef Lambiekje het volgende:
Crank 2 (2009)
JEZUS wat is dit ?!!
Chelios (Jason Statham) krijgt kunsthart en om leven te blijven moet hij z'n nu een dan stroomstoten krijgen.
Te belachelijke scenes. Fucking idioot gemonteerd. Over de top excessief geweld. Titty bars, kuthoeren en lelijk bloot ... En wederom een banale vrijpartij met Eve (Amy Smart). Het is zo over de top dat het niet meer leuk is... waar deel 1 nog spannend was is het hier gewoon irritant aan het worden.
cijfer 4 / imdb 6.9
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cijfer: 7,5<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:47 schreef Flitspaal het volgende:
36 Films in Juni 2009 wegens druk met project.
Top 10:
1. The Time Machine (1960) George Pal 9,1
Ik ben dan gisteren naar de normale versie (NL) geweest vanwege mijn broertje, maar dan heb je toch echt een onbevredigd gevoelquote:Op woensdag 1 juli 2009 21:59 schreef Knuffelzacht het volgende:
Nou ben net terug van Ice Age 3 3D. Erug leuk, vooral juist door bepaalde scenes die special voor 3D zijn gemaakt. De nieuwe technologie van die brilletjes werkt ook goed. Als je van animatie houdt en de andere 2 ook leuk vond is het zeker een aanrader!
van mij krijgt hij een dikke 8!
En er zijn zo veel betere comedies. Ga je je leven beteren en toch het genre een kans te geven ?!!quote:Op donderdag 2 juli 2009 14:19 schreef Karina het volgende:
Gisteren op TV ook nog The 40 Year Old Virgin gekeken. Normaal kijk ik eigenlijk nooit comedies, maar deze was eigenlijk best wel leuk. Af en toe wel wat flauwe onderbroekenlol, maar ik heb me toch wel vermaakt.
Mwah ik houd er gewoon niet zo van, deze keek ik eigenlijk omdat er toch niets anders was. De enige andere comedy die ik me kan herinneren die ik leuk vond was "What women want".quote:Op donderdag 2 juli 2009 20:01 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En er zijn zo veel betere comedies. Ga je je leven beteren en toch het genre een kans te geven ?!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dees ook gezien, ik geef er zelfs een 9 voorquote:Op woensdag 1 juli 2009 23:32 schreef DanielleM het volgende:
Let the right one in
[ afbeelding ]
Wat kunnen ze in Zweden toch mooie films maken! De film gaat over Oskar, een jongetje van 12 dat vriendschap sluit met een Eli. Alleen is Eli een vampier en niet een normaal meisje van 12.
8
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb ook nog even nagedacht over welke comedy ik nog meer leuk vond en dat was Borat, dus Bruno wil ik ook wel zien. Hangover lijkt me ook wel aardig.
Omdat ze 1 van de belangrijkste personages uit het boek gewoon weg hebben gelaten.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 20:19 schreef Karina het volgende:
Angels & Demons
Wel had ik al snel door wie het brein was achter de bedreiging, maar toch, goede film.
Ik heb het boek niet gelezen, maar dan begrijp ik waarom het zo voor de hand lag.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 20:47 schreef Godtje het volgende:
[..]
Omdat ze 1 van de belangrijkste personages uit het boek gewoon weg hebben gelaten.![]()
Ze hadden kennelijk ook zelf weinig nieuwe ideeen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.7,7/10
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 23:14 schreef mschol het volgende:
sinds een weekje of 2 weer eens naar de bios geweest:
Ice age 3: Dawn of the Dinosaurs
ik heb mij echt meer dan prima vermaakt, uiteraard steelt scratch weer de show...plak er nog maar 1tje aan vast... studio heeft de makers opdracht gegeven tot een 4e filmSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.7,7/10
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
Niet raar. Alle delen waren tot nu toe toch een groot succes?quote:Op zaterdag 4 juli 2009 09:55 schreef Knuffelzacht het volgende:
[..]
plak er nog maar 1tje aan vast... studio heeft de makers opdracht gegeven tot een 4e film
Zo jammer dat een goed concept vaak zo uitgemolken wordt...quote:Op zaterdag 4 juli 2009 09:55 schreef Knuffelzacht het volgende:
[..]
plak er nog maar 1tje aan vast... studio heeft de makers opdracht gegeven tot een 4e film
daarom zei ik dus ook dat ze hadden moeten kappen bij 3quote:Op zondag 5 juli 2009 03:59 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zo jammer dat een goed concept vaak zo uitgemolken wordt...
van mij mogen ze ook... ik vermaak me prima bij de ice ages films...quote:Op zaterdag 4 juli 2009 21:43 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Niet raar. Alle delen waren tot nu toe toch een groot succes?
Ze zijn slim geweest en er geen sequals van gemaakt zoals met shrek. Door het feit dat het lostaande verhalen zijn (wel met terugkerende karakters) blijven ze grappig en ongebonden aan de vorige verhaal lijnen (jaja op manny en vrouwtje na)quote:Op zondag 5 juli 2009 03:59 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zo jammer dat een goed concept vaak zo uitgemolken wordt...
Jaaaaaaaaa, das 1 van mn favo filmsquote:Op zondag 5 juli 2009 15:40 schreef Karina het volgende:
Taegukgi hwinalrimyeo (Brotherhood)
Koreaanse oorlogsfilm over twee broers die moeten vechten tegen de communisten van Noord Korea.
Ze raken elkaar kwijt, de een denkt dat de ander dood is en een van de broers gaat meevechten met de Noord Koreanen.
Goede film, ik ben zelf niet echt een liefhebber van oorlogsfilms, maar deze heeft me wel geboeid.
[ afbeelding ]
Mén, dat is juist een enorm geestige film.quote:Op zondag 5 juli 2009 01:52 schreef sitting_elfling het volgende:
Knocked Up (2007)
[ afbeelding ]
Not my kind of comedy. Bezopen dude die one night stand heeft met chick, en een baby krijgt, en oh oh wat een relatie problemen. Persoonlijk zag ik hier weinig humor in, die driftbuien vond ik vrij irritant. Op een gegeven moment werd het doorspoelen bij elke scene waar debbie in voorkwam, men wat een drama was dat.
Een 5.5 vanwege Paul Rudd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7 /imdb 6.9
[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 06-07-2009 18:55:15 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 6 / imdb 5.8Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Die lijkt me ook leuk, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik hem alleen wil zien vanwege "Tony Soprano".quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:04 schreef ChickenMan het volgende:
[ afbeelding ]
In the Loop
Politieke satire. Je moet er even inkomen, maar na een kwartiertje zit je toch wel constant te gniffelen of hardop te lachen. Fijne acteurs en de dialogen zijn gewoon.
8
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IMDB Cijfer: 6.6/10
Mijn cijfer: 6/10
Beaches
't Wordt blijkbaar vaak gezien als de ultieme chickflick, en dat is ook wel te merken. Ik vond er dan ook weinig aan (terwijl mijn vriendin het de tofste film vindt).
IMDB Cijfer: 6.2/10
Mijn Cijfer: 5.5/10
A Fistfull of Dollars is van 1964, dus 2 jaar eerder.quote:Op woensdag 1 juli 2009 02:42 schreef Siniti het volgende:
Django
Erg toffe spaghettiwestern, lijkt ontzettend veel op Sergio Leone's westerns, maar aangezien deze eerder was ga ik er maar vanuit dat Sergio Leone eerder inspiratie heeft gehaald uit deze western. Zelfs de muziek klinkt op bepaalde momenten erg als die van Ennio Morricone en dan voornamelijk Chi Mai.
9/10
Nu je het zegt is die inderdaad eerder. Ik wist wel dat A Fistful een remake van Yojimbo was, wat trouwens een geweldige film is maar ik zie de overeenkomsten tussen yojimbo en Django niet echtquote:Op woensdag 8 juli 2009 12:22 schreef victorinox het volgende:
[..]
A Fistfull of Dollars is van 1964, dus 2 jaar eerder.
En het zijn allebei remakes van Yojimbo (1961).
Zo aangepastquote:Op woensdag 8 juli 2009 11:10 schreef Tha_Bartman het volgende:
Lijstje van afgelopen 1.5 week ( nadere uitleg volgt later),
Done
12 Angry men
een van de beste films die ik ooit heb gezien, de benauwde sfeer van het kamertje slaat over op je eigen kamer, je voelt de druk en alle actieurs spelen op de toppen van hun kunnen...
een 9
Dr Strangelove or how I stopped worrying and learned to love the bomb
Vreemde zwarte komedie, er waren een aantal leuke momenten en het is vrij duidelijk waneer er wat geparodieerd wordt, maar over het algmeen is het niet een film die ik snel nog een keer op zou zetten..
een 7
Ducksoup
Hoge grapdichtheid, snelle slapstick comedy, absurde situaties een pareltje uit de jaren 30 comedy stal![]()
een 8
King Kong (1933)
De special effects zijn gedateerd maar als je daar doorheen kijkt, blijft er een film met een hoog tempo over (stukken beter dan het tempo van de 2005 versie) waar je van het ene actiemoment in het andere valt en er prima geacteerd wordt...
een 8
Notorious
On the Waterfront
The Good, The bad and the Ugly
Wizard of Oz
Geen zin om de rest te beschrijven
je had ook gewoon eff je ouwe post kunnen editten.... (toch?)quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is geen film die je snel doet vergeten.
Hier lees de comments op IMDB
cijfer 7.5 / imdb 7Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Je blijftt toch met schokkende beelden in je hoofd. Het is iets wat je niet naast je neerlegt. Het grijpt aan.quote:Op donderdag 9 juli 2009 01:03 schreef Mike het volgende:
Een steengoede film die toch maar een 7.5 krijgt?
Zo even vluchtig door de lijst te kijken heb ik nog wel wat te kijkenquote:Films That Can Inspire and Build Virtues and Character Strengths
This appendix consists only of Positive Psychology Movies. These ratings take the quality of
the film into consideration; however, we emphasize each film’s pedagogical value and its
ability to inspire viewers.
The positive psychology film meets one or more of the following criteria (Niemiec, 2007):
1) Balanced portrayal of a character strength
2) Realistic depiction of obstacles or setbacks for the character
3) Character uses his/her strength(s) to overcome or face the barriers and adversity
4) Uplifting or inspiring tone (including music, cinematography, or film mood)
Hier een appendix van films
Je hemelt de film op en dan nog maar een 8quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:36 schreef Tha_Bartman het volgende:
Once upon a time in the west
Heerlijke rollen van Henry Fonda en Charles Bronsoneen prachtige vrouw in de hoofdrol, een sterk verhaal, mooie shots van de landschappen, en onvergetelijke muziek van morricone...
een 8
Ja weetje wat het is.. ik vind becijferen moeilijk.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:37 schreef Siniti het volgende:
[..]
Je hemelt de film op en dan nog maar een 8
een 8 is gewoon goed, alleen mensen delen tegenwoordig veel te snel een 8 uit waardoor het zijn waarde een beetje verliestquote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:37 schreef Siniti het volgende:
[..]
Je hemelt de film op en dan nog maar een 8
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:50 schreef Tha_Bartman het volgende:
[..]
Ja weetje wat het is.. ik vind becijferen moeilijk.want ik vind niet snel iets een 9, en een 10 doe ik niet aan, want geen enkele film is perfect
![]()
Ik vond het een hele goede film maar voelt soms wat langzaam (al draagt dat veel bij aan de sfeer en spanning (dus is het eigenlijk ook positief))
ik wilde nog meer negatiefs schrijven maar kan eigenlijk niets bedenken...
DUS:
Vooruit je hebt me mijn fout laten inzienIk heb te snel becijferd, ik heb er nog eens over nagedacht en ik vind het een 9
Dat kan ik begrijpen, maar ik voelde mij verplicht de in mijn ogen best film aller tijden te verdedigenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:51 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
een 8 is gewoon goed, alleen mensen delen tegenwoordig veel te snel een 8 uit waardoor het zijn waarde een beetje verliest
Zo'n onzin. 'geen enkele film is perfect'. Omg, sterf. Als jij de film fokking geweldig vind en je geen film beter vind dan geeft je 'm gvd een 10 ja!quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:50 schreef Tha_Bartman het volgende:
[..]
Ja weetje wat het is.. ik vind becijferen moeilijk.want ik vind niet snel iets een 9, en een 10 doe ik niet aan, want geen enkele film is perfect
![]()
Ik vond het een hele goede film maar voelt soms wat langzaam (al draagt dat veel bij aan de sfeer en spanning (dus is het eigenlijk ook positief))
ik wilde nog meer negatiefs schrijven maar kan eigenlijk niets bedenken...
DUS:
Vooruit je hebt me mijn fout laten inzienIk heb te snel becijferd, ik heb er nog eens over nagedacht en ik vind het een 9
ja maar dan komt er straks een film die je weer beter vindt en dan moet je die een 11 geven.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 05:00 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Zo'n onzin. 'geen enkele film is perfect'. Omg, sterf. Als jij de film fokking geweldig vind en je geen film beter vind dan geeft je 'm gvd een 10 ja!
Wat vond je er dan niet goed aan?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 10:12 schreef jimjim1983 het volgende:
ik vond the last king of scotland erg tegenvallen
ik vond m niet slecht maar had veel meer verwacht van een film over dit onderwerp.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 10:13 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Wat vond je er dan niet goed aan?
quote:Op zondag 12 juli 2009 18:25 schreef Guppi het volgende:
Adams æbler
[ afbeelding ]
Meesterlijke film.
Mads Mikkelsen (inderdaad, Le Chiffre!) speelt Ivan, een priester (En hoe! Onherkenbaar!). Ivan vangt exgedetineerden of mensen die van het padje zijn geraakt op in zijn kerk. Deze zouden op deze manier wat "geintegreerd" worden in het echte en gelovige leven.
Ivan ziet de wereld echter door een al te roze bril, vat alles positief op en zelfs als je hem op de meest harde manier beledigt keert hij de wang toe om daarna een lekker ontbijtje voor je klaar te maken. In combinatie met de rauwe mannen die hij probeert op te voeden een al te groot contrast, dat de perfecte basis is voor deze zwarte komedie.
Lange scenes met de meest absurde gesprekken, prachtige beelden, karakterontwikkeling, het is een sterke film in het genre.
Adam is een nazi die in deze kerk terecht komt, en de spanning tussen Ivan en Adam wordt té groot, met alle gevolgen van dien. Wordt Adam een lieve knul, of zet Ivan zijn roze bril af?
Ik heb genoten. Een 8,5 (IMDB: 7,9).
Deze Deense regisseur, Anders Thomas Jensen, heeft trouwens nog meer films gemaakt waar Mikkelsen ook in voor komt, ik ben benieuwd!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Dankje voor de tip! Ik twijfelde waar ik mee moest beginnen, deze wordt 't!quote:Op zondag 12 juli 2009 20:05 schreef Roi het volgende:
Geweldige film idd! Check ook The Green Butchers, mijn favo van Thomas Jensen.
Dit vond ik echt zo'n typische gehypte filmquote:Op maandag 13 juli 2009 12:04 schreef jimjim1983 het volgende:
[ afbeelding ]
Begon veelbelovend maar zakt aan het einde helemaal in. teveel gelul in de ruimte, geen hele vette actie, niteowl is veel te gay. muziek was in het begin leuk maar was later iets over the top. een 6je.
Ik vond hem anders geweldigquote:Op maandag 13 juli 2009 15:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit vond ik echt zo'n typische gehypte filmWaar drama, heb hem dan ook niet uitgezien. Gevechten, animaties, die lul van die blauwe meneer, die vage muziek bij die sex scene. Het was het allemaal net niet
Hele vette film, kan ik eigenlijk iedereen wel aanraden.quote:Op maandag 13 juli 2009 00:37 schreef FireFox1 het volgende:
The Hurt Locker
Film gaat over de laatste maand van de bom opruimingsdienst midden in de War on Terror in Irak. Deze film geeft een een goede indruk over welke gevaren de Amerikanen dagelijks mee te maken hebben en wat de psychologische invloeden daar van zijn.
[ afbeelding ]
Ondanks dat het verhaal soms niet helemaal te volgen is, en wat de beweegredenen zijn van 3 soldaten die gevolgd worden, geeft deze film zonder chroom, en zonder de overdreven patriottistische superioriteit van de Amerikanen (wat in sommige andere films wel het geval is) een zeer sterk en beklemmend signaal af aan hoe het aan toe gaat in hedendaagse oorlogssituaties.
Na deze film ben ik zeer blij dat ik me nooit heb opgegeven voor het leger!
Mijn cijfer: 8,2/10 (imdb 7,7 / 5.711 votes)
http://www.imdb.com/title/tt0887912/
Idd, zeer goed. 8.5 eensch.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 00:03 schreef Tha_Bartman het volgende:
Leon
Wat een prachtige film, sterk geacteerd door beiden en ow wat heb ik toch een hekel aan corrupte agenten zoals gespeeld door Gary Oldman.. mensen die denken dat ze boven de wet staan, en die mensen in de rug schieten...
een film die me wist te pakken van begin tot eind.. en waarik nog even op een goed einde hoopte past dit einde er toch veel beter bij
een 8.5
Had hem zelfs nog een hogere cijfer gegevenquote:
ik vind m juist erg pretentieus.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:10 schreef HostiMeister het volgende:
Ik snap niet hoe mensen Watchmen zo kunnen afkraken, het is in mijn ogen namelijk tot dusverre de beste film van 2009. Als je niet van comic adaptaties houdt kan ik er nog wel in komen maar in mijn ogen is het de trouwste comicbook verfilming sinds Sin City, het ruwste geweld sinds Kill Bill en een nog grauwer wereldbeeld dan Dark Knight aangaande superhelden/schurken. Daarnaast zit er nog een diepere laag in die bijna filosofisch genoemd kan worden.
Maar dat is dan maar mijn mening.
Het gaat niet alleen om de actie, gewoon de geweldsdaden, de manier waarop het hele wereldbeeld gevormd wordt. Ik bedoel die scene die uitlegt hoe Rorschach ontstaan is... heel bruut mijns inziens. En over de top muziek? Een van de beste soundtracks sinds lange tijd, wederom mijns inziens.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:23 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik vind m juist erg pretentieus.
muziek die compleet over the top is, veel te lange speelduur (hoewel ik wel lang geboeid bleef) , teveel oninteressante personages (niteowl) en het ruwste geweld sinds kill bill? daar heb ik niks van gemerkt, de actie was zelfs erg matig voor een comicverfilming.
Rosarch is een heel vet personage idd. de muziek vond ik in het begin nog wel leuk, met bob dylan en simon & garfunkel maar dat was al op het randje. toen ride of the vakyries langskwam moest ik hard lachen, dat lijkt me niet echt de bedoeling...toen dat nummer van koyaanisqatsi langskwam vond ik t allemaal echt te kitscherig.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:36 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om de actie, gewoon de geweldsdaden, de manier waarop het hele wereldbeeld gevormd wordt. Ik bedoel die scene die uitlegt hoe Rorschach ontstaan is... heel bruut mijns inziens. En over de top muziek? Een van de beste soundtracks sinds lange tijd, wederom mijns inziens.
Ben normaal geen fan van de smashing pumpkins, maar dit song past perfect bij de filmquote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:41 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
Rosarch is een heel vet personage idd. de muziek vond ik in het begin nog wel leuk, met bob dylan en simon & garfunkel maar dat was al op het randje. toen ride of the vakyries langskwam moest ik hard lachen, dat lijkt me niet echt de bedoeling...toen dat nummer van koyaanisqatsi langskwam vond ik t allemaal echt te kitscherig.
het is dan ook van dezelfde makersquote:Op woensdag 15 juli 2009 07:53 schreef Karina het volgende:
In the Loop
Het deed mij een beetje denken aan die tv-serie van een tijdje geleden "Yes Minister".
Ik zal 'm binnenkort eens gaan kijken als ik tijd hebquote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:10 schreef HostiMeister het volgende:
Ik snap niet hoe mensen Watchmen zo kunnen afkraken, het is in mijn ogen namelijk tot dusverre de beste film van 2009. Als je niet van comic adaptaties houdt kan ik er nog wel in komen maar in mijn ogen is het de trouwste comicbook verfilming sinds Sin City, het ruwste geweld sinds Kill Bill en een nog grauwer wereldbeeld dan Dark Knight aangaande superhelden/schurken. Daarnaast zit er nog een diepere laag in die bijna filosofisch genoemd kan worden.
Maar dat is dan maar mijn mening.
En nu is ie trainer van Ajax toch?quote:Op woensdag 15 juli 2009 07:53 schreef Karina het volgende:
In the Loop
Politieke comedy/satire (hoe noem je zoiets)?
Amerika wil oorlog verklaren aan "een" land en wil Engeland meekrijgen. Er is een geheim rapport, dat natuurlijk wordt uitgelekt, er is gekonkel en gedoe, manipulatie, etc.
Leuke film met hele grappige dialogen. Nooit geweten dat James Gandolfini zo grappig kon zijn (alhoewel hij eigenlijk precies hetzelfde speelt als in de Soprano's). Ook om "Malcolm" heb ik me rot gelachen. En dat gedoe om de muur van een of ander oud vrouwtje was hilarisch.
Het deed mij een beetje denken aan die tv-serie van een tijdje geleden "Yes Minister".![]()
quote:
Helemaal mee eens. Chaplins films scoren bij mij vijven en magere zesjes met een positieve uitzondering (Modern Times). Die andere twee helden uit het Silent Era-tijdperk (Keaton & Lloyd) wisten me telkens te verbazen met steengoede filmsquote:Op donderdag 16 juli 2009 00:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
Buster Keaton is dan ook leuker dan Chaplin (net zoals Harold Lloyd trouwens).
Hehe Stan Laurel & Oliver Hardy zijn ook niet te vergeten gasten in de silent-era. ZIjn zijn die wel succes boekten na introductie geluid...quote:Op donderdag 16 juli 2009 18:01 schreef Falco het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Chaplins films scoren bij mij vijven en magere zesjes met een positieve uitzondering (Modern Times). Die andere twee helden uit het Silent Era-tijdperk (Keaton & Lloyd) wisten me telkens te verbazen met steengoede films
Die hebben ook nog camo's in Asterix & Obelix gehadquote:Op donderdag 16 juli 2009 19:45 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Hehe Stan Laurel & Oliver Hardy zijn ook niet te vergeten gasten in de silent-era. ZIjn zijn die wel succes boekten na introductie geluid...
quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:23 schreef Karina het volgende:
Lesbian Vampire Killers
Komedie (nou ja, komedie).
Dorpje is vervloekt door een vrouwelijke vampier: alle meisjes in het dorp veranderen op hun 18e in een lesbische vampier (hoe kom je er op). Ze kunnen nog gered worden natuurlijk!
Wat een onzinfilm en helemaal niet grappig ook.
hou je eigenlijk wel van comedy films? The Hangover is 1 van de betere die ik in jaaaren heb gezien.... LVK is gewoon over de top fout dat ik en vele andere in de bios zich prima vermaaktequote:Op zaterdag 18 juli 2009 09:22 schreef Karina het volgende:
The Hangover
Comedy
Vier vrienden gaan voor een vrijgezellenfeest naar Las Vegas. Terwijl ze daar zijn raken ze de bruidegom en hun geheugen kwijt. De rest van de film zijn ze op zoek naar de bruidegom.
Echt grappig vond ik het niet, ik heb niet een keer echt hardop gelachen. Het leukste van de film was nog de aftiteling met de foto's. Het stukje met Mike Tyson was echt stom, die kan echt niet acteren, vreselijk.
[ afbeelding ]
Af en toequote:Op zondag 19 juli 2009 00:42 schreef GuitarJJ het volgende:
Mirrors
Film met Kiefer Sutherland (uit de serie 24). De film gaat over een man die als werk om de paar uur een rondje moet maken als beveiliger in een oud half-afgebrand gebouw. Er zijn veel spiegels en er gebeuren rare dingen met hem en zijn familie (als ze in de spiegels kijken).
Niet een topfilm maar wel oke om te kijken. Zitten af en toe wel wat schrikmomenten in.
IMDB: 6,2
ik: 7,0
Voorspelbaar kutfilm. Maar dat is mijn meningquote:Op zondag 19 juli 2009 01:02 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Af en toe?
Schrok me elke keer kapot
Die deel ik met je.quote:Op zondag 19 juli 2009 02:32 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Voorspelbaar kutfilm. Maar dat is mijn mening
dat dusquote:Op zondag 19 juli 2009 14:50 schreef Suusje-V het volgende:
Ik ook Harry Potter. Vond 't best een goeie film, alleen niet echt supergoed verfilmd vanuit het boek.. Mja
Nou eigenlijk niet nee, maar ik dacht er een paar te proberenquote:Op zaterdag 18 juli 2009 15:36 schreef Knuffelzacht het volgende:
[..]
[..]
hou je eigenlijk wel van comedy films? The Hangover is 1 van de betere die ik in jaaaren heb gezien.... LVK is gewoon over de top fout dat ik en vele andere in de bios zich prima vermaakte
Ah, dat lijkt me wel wat voor mij! Even zoeken. Thanks Guppi.quote:Op zondag 19 juli 2009 12:57 schreef Guppi het volgende:
Eerst:
Sunshine Cleaning
Een fijne film. Inderdaad te vergelijken met Little Miss Sunshine (logisch), maar toch ook anders. Er zijn wel leuke momenten in de sfeer van LMS, maar toch is de toon een stuk serieuzer. Twee zussen hebben het moeilijk om rond te komen en beginnen een post mortal schoonmaakservice. Intussen worden de problemen in hun leven langzaam duidelijk, maar ook de mooie dingen. Wel een paar slikmomenten gehad, maar heb ook hardop gelachen. Leuke sfeer, mooie film, een 8 (IMDB: 7,3).
Geinig, je vindt hetzelfde wat ik vind:quote:Op maandag 20 juli 2009 13:47 schreef JFIJWZ het volgende:
The Shining
Ik had er zoveel verhalen van gehoord, dat het 1 van de engste film ooit gemaakt is, dus ik dacht die moet ik wel zien. Ik vond er niets aan. Niet eng, een oerlelijke actrice en muziek die soms niet bij de scenes past. Jack Nicholson heeft de film nog enigzins gered.
quote:Op maandag 20 juli 2009 08:30 schreef SnuggLe het volgende:
The Shining
Vroegah...toen was ik helemaal fan van Stephen King. Verschillende boeken meerdere malen gelezen van A tot Z. Maar van de films? Veel te weinig gezien! Dus daarom nu maar eens rustig wat films gaan inhalen. Ja natuurlijk kent iedereen het stukje "Here's Johnny!" (is het niet vanuit de film zelf, dan is het vanuit de housemuziek, Hellraiser 2 ofzo imho).
Stanley Kubrick levert een goede film af die meer spannend is door de muziek, dan door het feit dat de film echt spannend is ofzo. Muziek is sterk, film verder vind ik nogal onsamenhangend. Karakteropbouw is tegenvallend. Shelley Duvall heeft al zo'n kop waar je van denkt "dat is voer voor het gekkenhuis" overigens.
IMDB: 8.5
Zelf: 7.4
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |