abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 15 juli 2009 @ 07:53:08 #251
9859 crew  Karina
Woman
pi_70990832
In the Loop
Politieke comedy/satire (hoe noem je zoiets)?

Amerika wil oorlog verklaren aan "een" land en wil Engeland meekrijgen. Er is een geheim rapport, dat natuurlijk wordt uitgelekt, er is gekonkel en gedoe, manipulatie, etc.

Leuke film met hele grappige dialogen. Nooit geweten dat James Gandolfini zo grappig kon zijn (alhoewel hij eigenlijk precies hetzelfde speelt als in de Soprano's). Ook om "Malcolm" heb ik me rot gelachen. En dat gedoe om de muur van een of ander oud vrouwtje was hilarisch.

Het deed mij een beetje denken aan die tv-serie van een tijdje geleden "Yes Minister".
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 15 juli 2009 @ 09:35:25 #252
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_70992400
Management

Matige film, paar leuke scenes zeker in het begin waren de kleine details wel grappig. 5/10
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
  woensdag 15 juli 2009 @ 09:44:09 #253
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_70992595
Brüno

een grappige film maar minder leuk dan Borat, dit komt vooral doordat heel deze film minder natuurlijk aanvoelt... het lijkt alsof de humor geforceerd wordt, in tegenstelling tot dat deze vanzelf voortkomt uit de situatie, vooral de 2de helft van de film is hier de dupe van.. maar desalniettemin een erg vermakelijke film met grappige situaties

een 7.5
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  woensdag 15 juli 2009 @ 23:20:56 #254
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_71018832
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 07:53 schreef Karina het volgende:
In the Loop
Het deed mij een beetje denken aan die tv-serie van een tijdje geleden "Yes Minister".

het is dan ook van dezelfde makers

Op de terugweg van vakantie gezien in de bus:

Premonition
Het uitgangspunt, het idee achter het verhaal is goed en kan een originele film opleveren maar daar is wel een goede uitwerking voor nodig. en dat is waar het in het grootste deel van deze film aan ontbreekt. Het tempo ligt in het grootste deel te laag, te film is te lang, bevat nogal wat plotgaten, is tamelijk voorspelbaar en het einde gaat nergens over.
Daarbij laat het acteerwerk van Bullock op momenten te wensen over. Helaas, want er zat zeker meer potentieel in dan dat er nu uit is gekomen.

IMDB Cijfer: 5,6/10
Mijn Cijfer: 6,5/10
  woensdag 15 juli 2009 @ 23:38:43 #255
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_71019457
Tasogare Seibei (Twilight Samurai)
Mooi samuraidrama, dat zich focust op de sociale aspecten. Het viel me op hoeveel waarde gehecht wordt aan de vrouw in de Samurai-samenleving, terwijl ik dat vooraf niet verwacht had van deze film. Bij zo'n titel als Twilight Samurai verwacht je heldhaftigheid en volop actie, maar integendeel, niets van dat! Erg aangename verrassing dus met mooie plaatjes van Japan. Het tempo had wat mij betreft wel iets hoger mogen liggen. Cijfer: 7,5

Burn After Reading
Ai, ik had toch wel wat jofelers verwacht van de Coen Brothers. De verhaallijnen rond Brad Pitt en Frances McDormand waren een genot om naar te kijken, maar de rest haalde het bij dat duo niet. Het einde vond ik ook een vieze tegenvaller . Cijfer: 6,5

Viktor Vogel - Commercial Man
Viktor Vogel is een ambitieuze en excentrieke jonge reclamestudent. Via allerlei trucjes weet hij binnen te komen bij een groot succesvol reclamebureau en krijgt hij de baan van zijn leven aangeboden. Hij is een ontzettend onbeholpen hoofdpersoon die alles onbedoeld op zijn kop zet. Het levert een handvol grappige scenes op, maar daaromheen is het niet al te spannend en hoop je op weer wat nieuwe fratsen van onze hoofdpersoon. Leuk kijkje in de Duitse arbeidscultuur, dat wel, maar een topper is deze film zeer zeker niet. Cijfer: 6

Sherlock Jr.

Erg cool filmpje van Buster Keaton. In deze film laat hij zien dat hij van alle markten thuis is. Of het nu een motor, auto of krakkemikkerige zeilboot is, hij weet er wel raad mee en voert er geweldig mooie stunts mee. Op bovenstaand screenshot zie je de held een nekwervelbreuk oplopen, dat pas een aantal jaren later werd opgemerkt. De held had wat over voor zijn films .
Ook blijkt Keaton een begenadigd pooler te zijn in een geweldig leuke scene, waarbij hij telkens net niet een bal raakt die een bom blijkt te zijn 8). Sherlock Jr. biedt tevens film-in-een-film-elementen (altijd tof!) met daarbij erg mooi in elkaar verweven hippe effecten. Overigens keek ik een versie met een bijzonder aangename soundtrack, dat draagt natuurlijk ook wel mee bij het kijkplezier van zo'n stomme film. Cijfer: 8
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 16 juli 2009 @ 00:13:04 #256
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_71020604
Buster Keaton is dan ook leuker dan Chaplin (net zoals Harold Lloyd trouwens).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 16 juli 2009 @ 00:20:42 #257
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_71020833
Land of the Lost (2009)
Griebel wat te zeggen...

Will Ferell is de uitvinder van de tachyon amplifier. Waarmee het mogelijk is om zijwaarts in tijdruimte te bewegen. Tijdens een expeditie in grot treedt zijn machine in werking een belanden in een woestijnwereld met dinosauriers.

Het is een debiele comedy maar wordt hier eigenlijk het principe van de transcendentienaar het 5de dimensie van wat er komt ná de 9de maya-cyclus wat eindigd in 28 oct 2011, belachelijk gemaakt. De sneue lizardmen dat is echt een knipoog naar de vermeende reptilians.

Waarom komt er nu zo'n film?!

Het is een mengelmoes van Jurassic Parc, Forbidden Planet, Planet of the Apes en Monolith Monsters.

Een andere ding, 60 jaar na Harryhausen stop motion techniek is het nog niets verbeterd. Wat een cheap
graphics.

Wat heeft die Will Ferell met poep en pies.?!! Serieus. Wat een ongein.

cijfer 5.5 / imdb 5.4

[ Bericht 31% gewijzigd door Lambiekje op 16-07-2009 00:29:07 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_71020884
Film viel mij ook zwaar tegen, de trailers zag er nogal veelbelovend uit. Maar dat is tegenwoordig blijkbaar altijd zo.
  donderdag 16 juli 2009 @ 00:29:16 #259
52357 Lambiekje
pi_71021048
Two Lovers (2008)

Leonard (Joaquin Phoenix) is een manisch depressieve jongen die nog bij zijn ouders woont. Op een dag komen er mensen op visitie die wel interesse hebben om zijn vaders bedrijf over te nemen. De dochter Sandra (Vinessa Shaw) is meegekomen omdat ze hem eens gezien heeft in de zaak, en bindt er geen doekjes om dat zij hem erg leuk vindt. De volgende ochtend ontmoet Leonard de nieuwe buurvrouw Michelle (Gwyneth Paltrow) een femme fatale in de zin van drugs en zwak ziek. Zij gaat om met een getrouwde man maar er zijn spanningen of hij voor haar kiest of niet. Op zeer ongelukkige momenten heeft Michelle de aandacht nodig van Leonard.

Cinematographisch is het goed. Joaquin in een ingetogen rol is goed. Gwyneth als troel is goed en Vinessa als de oprecht begrijpende is goed. een mooie vrouw

Een degelijke drama.

cijfer 8 / imdb 7.4
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 16 juli 2009 @ 00:31:04 #260
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_71021104
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:10 schreef HostiMeister het volgende:
Ik snap niet hoe mensen Watchmen zo kunnen afkraken, het is in mijn ogen namelijk tot dusverre de beste film van 2009. Als je niet van comic adaptaties houdt kan ik er nog wel in komen maar in mijn ogen is het de trouwste comicbook verfilming sinds Sin City, het ruwste geweld sinds Kill Bill en een nog grauwer wereldbeeld dan Dark Knight aangaande superhelden/schurken. Daarnaast zit er nog een diepere laag in die bijna filosofisch genoemd kan worden.

Maar dat is dan maar mijn mening.
Ik zal 'm binnenkort eens gaan kijken als ik tijd heb .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_71030743
Deception

Wel een aardige film, wel erg voorspelbaar op sommige momenten. Jammer want met Hugh Jackman, Ewan McGregor en Michelle Williams heb je niet de minste acteurs

IMDb: 5,8
Mijn cijfer: 6,5
  donderdag 16 juli 2009 @ 13:38:17 #262
256220 85
Together we're invincible
pi_71032082
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 07:53 schreef Karina het volgende:
In the Loop
Politieke comedy/satire (hoe noem je zoiets)?

Amerika wil oorlog verklaren aan "een" land en wil Engeland meekrijgen. Er is een geheim rapport, dat natuurlijk wordt uitgelekt, er is gekonkel en gedoe, manipulatie, etc.

Leuke film met hele grappige dialogen. Nooit geweten dat James Gandolfini zo grappig kon zijn (alhoewel hij eigenlijk precies hetzelfde speelt als in de Soprano's). Ook om "Malcolm" heb ik me rot gelachen. En dat gedoe om de muur van een of ander oud vrouwtje was hilarisch.

En nu is ie trainer van Ajax toch?
Face the facts of being what you are, for that is what changes what you are.
  donderdag 16 juli 2009 @ 15:19:23 #263
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_71035466
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 13:38 schreef 85 het volgende:

[..]

En nu is ie trainer van Ajax toch?
!!
  donderdag 16 juli 2009 @ 18:01:00 #264
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_71040982
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 00:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
Buster Keaton is dan ook leuker dan Chaplin (net zoals Harold Lloyd trouwens).
Helemaal mee eens. Chaplins films scoren bij mij vijven en magere zesjes met een positieve uitzondering (Modern Times). Die andere twee helden uit het Silent Era-tijdperk (Keaton & Lloyd) wisten me telkens te verbazen met steengoede films
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 16 juli 2009 @ 19:45:58 #265
52357 Lambiekje
pi_71043627
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 18:01 schreef Falco het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Chaplins films scoren bij mij vijven en magere zesjes met een positieve uitzondering (Modern Times). Die andere twee helden uit het Silent Era-tijdperk (Keaton & Lloyd) wisten me telkens te verbazen met steengoede films
Hehe Stan Laurel & Oliver Hardy zijn ook niet te vergeten gasten in de silent-era. ZIjn zijn die wel succes boekten na introductie geluid...
pi_71043901
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 19:45 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Hehe Stan Laurel & Oliver Hardy zijn ook niet te vergeten gasten in de silent-era. ZIjn zijn die wel succes boekten na introductie geluid...
Die hebben ook nog camo's in Asterix & Obelix gehad
  Moderator donderdag 16 juli 2009 @ 22:23:54 #267
9859 crew  Karina
Woman
pi_71048022
Lesbian Vampire Killers
Komedie (nou ja, komedie).
Dorpje is vervloekt door een vrouwelijke vampier: alle meisjes in het dorp veranderen op hun 18e in een lesbische vampier (hoe kom je er op). Ze kunnen nog gered worden natuurlijk!

Wat een onzinfilm en helemaal niet grappig ook.
niet zo tof doen
pi_71048582
The Truman Show
Truman Burbank speelt zijn hele leven in een reallife soap waar hij zelf de ster van is, maar weet het zelf niet. Alles wat hij ziet is nep en iedereen waar hij mee omgaat zijn acteurs.
Goed uitgewerkt concept, gewoon een erg goede film.
8/10
  vrijdag 17 juli 2009 @ 00:14:40 #269
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_71051517
Vanavond gezien in de bios:

Drag Me To Hell
Na de Spider-Man trilogie keert Sam Raimi terug naar z`n horror roots. En hoe.
Het verhaal van de vervloekte hoofdrolspeelster is misschien dan niet super origineel maar de uitwerking laat helemaal niets te wensen over. Een briljante mix van genoeg oprecht spannende momenten en de typische Raimi over-the-top horror humor die we kennen uit de Evil Dead reeks werkt geweldig, zorgt voor de nodige afwisseling en het houdt het tempo hoog.

Hoofdrolspeelster Alison Lohman overtuigd en draagt de film zonder problemen. De effecten zijn fenomenaal en er zitten een aantal redelijk gore momenten in.
Een speciale vermelding verdiend het sound design, dat geweldig te noemen en de sfeer absoluut verhoogd.
Ook de muziek is prachtig.

Sam Raimi: vergeet de big budget blockbuster en maak in het vervolg alsjeblieft meer van dit soort films!!
Drag Me To Hell is één van de beste en meest vermakelijke horror films van de afgelopen jaren, een waar meesterstuk.

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
pi_71086104
Sneakers (1992)

Leuke cast, heel aardige film, bij vlagen zelfs echt spannend maar het duurde allemaal veel te lang. Te vroeg raad je het verloop van de verdere film en het einde was zo humorisch als dat van een boevenfilm voor kinderen van acht jaar. Zonde vind ik dat maar heb me evengoed echt wel vermaakt.

Down with Love.

Ik vind het in ieder geval een draak van een film meer kan ik er niet van zeggen want hij staat zelfs nog op maar het kan me echt totaal niet boeien. Moet wrs. je genre zijn om dit te waarderen want anders ga je nog liever de keukenkastjes schrobben en dat wil in mijn geval heel wat zeggen. .
  Moderator zaterdag 18 juli 2009 @ 09:22:47 #271
9859 crew  Karina
Woman
pi_71088410
The Hangover
Comedy
Vier vrienden gaan voor een vrijgezellenfeest naar Las Vegas. Terwijl ze daar zijn raken ze de bruidegom en hun geheugen kwijt. De rest van de film zijn ze op zoek naar de bruidegom.

Echt grappig vond ik het niet, ik heb niet een keer echt hardop gelachen. Het leukste van de film was nog de aftiteling met de foto's. Het stukje met Mike Tyson was echt stom, die kan echt niet acteren, vreselijk.
niet zo tof doen
pi_71091137
17 Again

Gaat over een middle aged man (gespeeld door Matthew Perry) die het gevoel heeft dat hij op 17 jarige leeftijd zijn carrière heeft verpest door op de moment suprême van een sportcarrière als basketballer te kiezen voor zijn vriendin.

Uiteindelijk baalt in van zijn beslissing en krijgt hij de kans om opnieuw zijn schooltijd te beleven....

Normaal gesproken heb ik een hekel aan dit soort films, en vermijdt ik ze. Tegen beter in toch gekeken, en heeft deze film mij positief verbaasd. Mooiboy Zac Efron blijkt verbazingwekkend goed te acteren. De 21 jarige New Kid in Town, is niet alleen een knappe verschijning, maar ook in staat de film volwassen en geloofwaardig te kunnen dragen. Ook het verhaaltje werd goed verteld en verveelde me eigenlijk geen moment.

Brad Pitt move over, deze jongen heeft de toekomst!

Mijn cijfer: 7.3/10 (IMDB 6,5/10)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  zaterdag 18 juli 2009 @ 15:36:41 #273
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_71095053
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:23 schreef Karina het volgende:
Lesbian Vampire Killers
Komedie (nou ja, komedie).
Dorpje is vervloekt door een vrouwelijke vampier: alle meisjes in het dorp veranderen op hun 18e in een lesbische vampier (hoe kom je er op). Ze kunnen nog gered worden natuurlijk!

Wat een onzinfilm en helemaal niet grappig ook.
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 09:22 schreef Karina het volgende:
The Hangover
Comedy
Vier vrienden gaan voor een vrijgezellenfeest naar Las Vegas. Terwijl ze daar zijn raken ze de bruidegom en hun geheugen kwijt. De rest van de film zijn ze op zoek naar de bruidegom.

Echt grappig vond ik het niet, ik heb niet een keer echt hardop gelachen. Het leukste van de film was nog de aftiteling met de foto's. Het stukje met Mike Tyson was echt stom, die kan echt niet acteren, vreselijk.
[ afbeelding ]
hou je eigenlijk wel van comedy films? The Hangover is 1 van de betere die ik in jaaaren heb gezien.... LVK is gewoon over de top fout dat ik en vele andere in de bios zich prima vermaakte
  zaterdag 18 juli 2009 @ 15:38:46 #274
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_71095100
De brief voor de koning

Matige film, lypsync irritant, stemmen irritant vind het eigenlijk maar een beetje afgeraffeld en hij is nog niet eens afgelopen.

IMDB 6,2
Ik 4
pi_71107631

Mooie pianomuziek, en Parijs. .

Apart gefilmd, kreeg steeds het idee als een voyeur naar een homevideo te kijken en die me door de kleuren terug nam naar dat vroeger, net dat gevoel uit je kindtijd waar je zo graag weer deel van zou willen uitmaken maar dat kan niet en in de film lukt dat ook niet, je bekijkt het hierin ook ergens anders vandaan. Apart vond ik dat. Grappig, totaal anders dan mijn favoriete klassieker Le Ballon Rouge uit 1956, maar deze film ontroerde me ook.

De film is trouwens alles behalve een aanrader voor mensen die van actie houden, begin er dan ook absoluut niet aan en hij duurt ook nog eens heel lang. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')