quote:
Op zondag 21 juni 2009 11:35 schreef banaantjeEE het volgende:PushBeetje Heroes-achtig en lijkt sterk op de film Jumper.
Vond hem eigenlijk niet zo goed :t.
Ook ik heb
Push gekeken.
![]()
Ik vond het wél een bijzondere film. Het verhaal doet inderdaad sterk denken aan Heroes, maar Heroes was de eerste uren ook nog leuk

Jumpers vond ik ook niet al te best, maar die vond ik toch niet te vergelijken met deze film.
In het kort komt het er op neer dat er mensen zijn met 'powers' zoals telekinese, toekomst kijken etc. De overheid heeft in de oorlog geprobeerd deze mensen op te sporen en klaar te stomen als leger. De injecties die hierbij werden gebruikt waren echter altijd dodelijk. Na de oorlog zijn ze niet gestopt, maar doorgegaan met het zoeken naar deze mensen. De hoofdpersoon ziet zijn vader vermoord worden en deze vertelt hem dat hij in de toekomst zal worden aangesproken door een meisje dat hem een bloem geeft. Dit meisje zal hij moeten helpen. De reden hiervan is dan nog niet duidelijk. De rest van de film speelt tien jaar later.
Het verhaal is inderdaad niet erg bijzonder, ook is het eigenlijk een te kort verhaal voor de duur van de film. Waarom dan toch bijzonder? De manier van filmen, en de toch verrassende plottwists aan het einde. Er wordt door ruiten heen gefilmd, of er zijn zes shots van het openen van een deur, dat soort dingen zorgen ervoor dat ik toch geboeid blijf. Daarnaast is de ontknoping, de ultieme vechtscene van de film zeg maar, echt een stukje kunst. Dit speelt zich af voor een grote steiger van bamboe, en met de kleuren, manier van filmen, het ziet er echt prachtig uit. Daar komt nog bij dat de film zich afspeelt in Hong Kong, en deze keer is echt mooi gebruik gemaakt van de oosterse stad (in tegenstelling tot bijvoorbeeld in Bangkok Dangerous).
Het meisje (dat snoepie uit Men on Fire) speelt niet al te best, in het begin zie je haar zelfs een grijns onderdrukken in een serieuze scene, maar toch is ze het frisse element in de cast. De hoofdpersoon vind ik nogal een sukkel, maar kon toch de sfeer in de film niet negatief beinvloeden.
Verder zijn er wel wat gewaagde scenes, die er eigenlijk belachelijk uit zien, en waarvan ik me eerst af vroeg waarom ze erin zijn gelaten. Daarna vond ik het eigenlijk wel gaaf dat ze het gewoon deden. Waarom moet het er per se mooi/stoer uit zien, het zijn ook maar mensen, en we zitten verdorie geen Heroes te kijken!
Ja, ik was verrast! Door het verhaal geen uitmuntend cijfer, door de manier van filmen ook niet te laag, een
7,4. (IMDB: 6,2).