abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 juni 2009 @ 23:44:21 #61
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_70377922
Jalla! Jalla! (2000)
Twee plantsoengasten discussieren hun prive-leven. Een libanees Roro en Mans een gast met erectiestoornis. Roro heeft een vriendinnetje Lisa alleen weet hij niet zo goed hoe hij de familie dat moet vertellen. Ze hebben hem uitgehuwelijk aan Yasmin. Roro helpt zijn collega/vriend Mans om een oplossing voor zijn stoornis

Gewoon een leuke Zweedse comedy.

cijfer 7.6 / imdb 7.0
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 01:05:01 #62
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_70381587

The Hustler (1961)

Schitterende film met een jonge Paul Newman als pooltalent. Uiteraard denkt iedereen dan tegenwoordig aan The Colour of Money. Er is natuurlijk zeker overlap, en deze film is echt heel sterk. Wel duurde hij voor mijn gevoel tien minuten te lang, maar dat ligt aan de periode gok ik. Absolute aanrader!

8,8/10
Overal verstand van.
pi_70382593
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 20:36 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Wat ik nog beter vind is wat voor implicaties het heeft als je conflicten/ruzies, schoonoudervisities doorspooelt of wegzapt. Het moraal zit er natuurlijk dik bovenop.
precies... dat bedoel ik er ook mee
  vrijdag 26 juni 2009 @ 11:42:42 #64
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_70390513
Gisteren in de sneak:

Ghosts Of Girlfriends Past
Het aloude Scrooge verhaal wordt in een modern jasje geduwd en herbewerkt tot een romantische comedy met Matthew McConaughey en Jennifer Garner in de hoofdrollen.
Hier vermelden dat het verhaal voorspelbaar is, is natuurlijk overbodige luxe. Natuurlijk weet je hoe het gaat aflopen. Het gaat bij dit soort films dan ook niet om de eindbestemming maar om de reis naar die eindbestemming toe. En die is hier zeer in orde.
Matthew McConaughey is wel de man die je dit soort rollen kunt toevertrouwen en is goed op z`n plaats. De chemie die hij met Garner heeft spat van het scherm en komt dus geloofwaardig over. De geweldige bijrol die Michael Douglas heeft steelt eigenlijk de show.
Verder zit er absoluut genoeg humor in en is die gelukkig niet van het lach-of-ik-schiet niveau.
Een zeer vermakelijke film dus. Dat ik nog steeds een onmiskenbaar groot zwak heb voor Jennifer Garner (die kuiltjes in haar wangen!) helpt natuurlijk het nodige.

IMDB Cijfer: 5,4/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
pi_70395002
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 00:05 schreef Greys het volgende:
The Proposal (2009)
IMDBcijfer: 7.3/10
Mijn cijfer: 8/10
Heb hem gisteren gezien, en ik moet zeggen dat ik het concept nog niet eerder heb gezien. Een arbeider die het land wordt uitgegooid en dan de 1e de beste maar gaat trouwen om dat te voorkomen. Er is inderdaad chemistry tussen de 2 tortelduifjes al vind ik sandra bullock wat gekunsteld overkomen maar ze heeft wel een aantal aardige momenten, wat apart is want normaliter zie ik die niet in andere sandra bullock films. Ryan Reynolds vind ik helemaal niet het type voor romantische komedies al vond ik hem wel de film trekken, op een gegeven moment verwachtte ik ook deadpool met z'n zwaarden binnenvallen en iedereen omhakken, maar dat moment kwam maar niet en kwam maar niet

Moet gezegd worden dat de rom com het eerste uur meer dan geslaagd is en mocht het op die tocht zijn verder gegaan had ik het nog wel een 8 willen geven, maar dat einde, dat verschrikkelijke laatste 15 minuten einde. Cliche na cliche na cliche na cliche besmeurd met een ander cliche, oi oi oi

En ik vind S.Bullock wat 'dun' overkomen

7

Beverly Hills Cop 2 (1987)

Nadat ik deel 1 had gezien die opzich wel leuk was, is deel 2 een regelrechte kopie van deel 1. Alleen is het nieuwe er van af, eddie is minder grappig, er worden minder jokes gemaakt en het verhaal is slechter.

6

misschien vnaaf dan toch eens 12 angry old men kijken
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_70396725
Knowing

Ik heb behoorlijk wat niet al te positieve reacties gelezen over deze film, maar de trailer vond ik veelbelovend. De eerste helft van de film vond ik echt boven verwachting goed. Het was spannend, er kwamen vragen naar boven die niet werden beantwoord, er zaten echt enge stukken in, en ik ergerde me niet eens heel erg aan Nicolas Cage.

Eigenlijk kan ik niks zeggen, want het korte eerste gedeelte, dat 50 jaar eerder speelt dan de rest van de film, bracht voor mij de spanning er meteen in, en als ik vertel waarom verpest ik dat voor de mensen die nog niet hebben gekeken. Ik probeer het dus heel vaag te houden: Cage is een alcoholist, sterrenkundeleraar en weduwnaar, woont samen met zijn zoon en zondert zich behoorlijk af van de buitenwereld. Op een gegeven moment krijgen ze een grote hint van wat de toekomst zal brengen. Dit ziet er niet positief uit, dus wil Cage er alles aan doen om dit te voorkomen.

Nogmaals, de eerste helft was goed. Camerawerk, muziek (bijna oldschool jaws achtig, maar paste prima), personages. Er werd wel wat veel nadruk gelegd op de sleutelmomenten.

Maar dan komt de tweede helft. Alles waarvan je hoopt dat het niet gebeurt, gebeurt dan toch. Nicolas Cage wordt irritant, het zoontje speelt ineens verrekte slecht, en de gebeurtenissen zijn echt... alles wat het niet moet zijn. Het verpestte voor mij de complete film. Het zag er prachtig uit, dat moet ik wel zeggen, ik klaag niet over de special effects, om over het geluid nog maar te zwijgen, ik werd echt van de bank geblazen!

Doordat het er zo mooi uit zag, en door de eerste helft, kom ik wel uit op een redelijk ruime voldoende, maar bij het einde past echt alleen deze:

Een 6,3 (IMDB: 6,7)
  vrijdag 26 juni 2009 @ 16:58:42 #67
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_70401295
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 00:05 schreef Greys het volgende:
The Proposal (2009)

[ afbeelding ]

Here comes the bribe...!
Vanavond in de bioscoop gezien. Had er niet teveel van verwacht, gewoon een gezellige romcom.
Zelden een bioscoopzaal vol zo vaak en hard horen lachen. Ook de aanwezige heren hadden het naar hun zin. Bijzonder goede chemistry tussen Ryan Reynolds (33) en Sandra Bullock (45). Gezien het leeftijdsverschil had ik daar van te voren mijn twijfels over.
Sandra is bijzonder goed op dreef als überbitch - en zo zien we haar niet vaak - waar ook lieve kantjes doorheen schijnen en ze is vreselijk grappig in deze film. De scene met de roofvogel en het hondje is hilarisch.

[ afbeelding ]

Degene die wat mij betreft echter de show steelt is Betty (Golden Girl) White als grandma Annie. Bijna elke zin uit haar mond was goed voor een grote lach door de zaal.

[ afbeelding ]

In het kort het verhaal:
Een bitchy baas dwingt haar jonge assistent met haar te trouwen om haar US visum te behouden en te voorkomen dat ze uitgezet wordt naar Canada. Hij stemt daarmee in, op voorwaarde dat hij promotie maakt.
Als de immigratiedienst het voorgenomen huwelijk gaat onderzoeken, voelen ze zich gedwongen een weekend bij de assistent zijn familie in Alaska door te brengen om elkaar goed te leren kennen, om zo de vragen van de immigratiedienst goed te kunnen beantwoorden.
Citygirl Margaret is als een vis op het droge in Alaska bij de vreemde maar warme familie van Andrew.

IMDBcijfer: 7.3/10
Mijn cijfer: 8/10

Trailer:

Hey jij hier? . Wat een leuke review . Ik ga hem ook zien iig .

Ik heb gisteren The Bridges of Madison County gezien. Heerlijke film met een prachtige Meryl Streep .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 26 juni 2009 @ 19:04:44 #68
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_70404465
Het overkomt me nooit, maar gisterenavond dus wel:
Ik ben in slaap gesukkeld tijdens het kijken van een film.

Il Divo is dan ook een film die enerzijds erg traag verloopt, anderzijds worden er zoveel mensen naar voren gebracht dat je het niet meer kunt volgen.
De acteur van dienst speelt een sterke rol als Andreotti, maar het wil maar niet loskomen.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 10:25:37 #69
52357 Lambiekje
pi_70418561
Living with Michael Jackson
Mijn god, wat was MJ hier open, oprecht, eerlijk, ontwapenend. Er zit (zat) echt geen vlieg kwaad in die man.
Hij was alleen door de mediadruk, psychisch in zijn jonge tiener gebleven. Excentriek JA, Bizar misschien. Maar een pedofiel NEE. Dat hij slaapt met kinderen JA. Maar sexueel naar kinderen toe NEE. Is zijn wacco gedrag slecht/fout, NEE.

Hij heeft naast Lisa Presley niemand gehad die wat voor hem voelde. Tenminste als ik de brief die Presley heeft gescheven naar aanleiding van zijn overleden naar oprechtheid moet geloven.

Prachtig als hij Bashir mee neemt naar zijn secret spo, zijn boom. Als Michael dan de boom gaat klimmen prachtig! Het shoppen, geweldig.

We zijn een icoon, een onschuldige excentriekeling voor eeuwig kwijt.

Er is denk ik geen enkel ander persoon op aarde die zóo bekend is van de uithoeken van ZuidKora, ZuidAmerika, hooglanden van Nepal tot Pitcairn Eilanden.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_70419108
The Hangover

Heerlijke film, veel gelachen. Vooral die baby, die Aziaat en Alan waren prachtig

ImdB: 8,4 en hier ben ik het wel mee eens
pi_70420237
He's just not that into you

Ik vind het altijd moeilijk dit soort films een cijfer te geven. Normaal gesproken kijk ik namelijk of een film origineel is, of het in de manier van filmen zit of in het verhaal, en of het verhaal goed in elkaar steekt, dat soort dingen.

Ik zet geen romcom op om een sterk verhaal te zien, maar om een leuke avond te hebben, een lekker gevoel aan 't eind en om niet zo heel goed op te hoeven letten. Aan deze criteria voldeed He's just not.. perfect voor mij. Maar als ik het nuchter bekijk is de film eigenlijk een slap aftreksel van Love Actually. Achteraf bekeken is er bijna geen personage waar ik feeling mee heb gekregen, zaten er hele stukken in de film die eigenlijk niets aan het verhaal toevoegden. Maar toch, ik heb me niet verveeld, ik heb gelachen, ik zag allemaal leuke acteurs voorbij komen en feelgood was de film zeker.

Voor waar ik naar zocht was de film zeker een 8, kijk ik er kritisch naar dan misschien een mager zesje. Een 6,8 dan maar. (IMDB: 6,5)
pi_70421222

Knowing.
Redelijk goede film.
Bij vlagen heel meeslepend, zo heel af en toe wel wat saaie momenten maar die overheersen niet.
Het sci fi laagje ligt er wat te dik boven op, op de mindere momenten.

6.5.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 14:11:55 #73
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_70422986

The Hangover

Phil Wenneck: Tracy, it's Phil.
Tracy Garner: Phil, where the hell are you guys?
Phil Wenneck: Listen, we fucked up. We lost Doug.
Tracy Garner: What? We're getting married in *five hours*.
Phil Wenneck: Yeah... that's not gonna happen.

Grappige films zijn best zeldzaam, en dit is er zeker eentje.

8,5/10
Overal verstand van.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 14:46:32 #74
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_70423905
Les Choristes

Deze film is gesitueerd in 1949 (eigenlijk bestaat de film uit een grote flashback/herinnering/dagboek) en gaat over Clément Mathieu. Hij krijgt een baan als muziekdocent op een internaat voor moeilijk opvoedbare jongeren en weeskinderen. Het hoofd van de school is een koppige en strenge blaaskaak die niks ziet in het plan van Mathieu om een koor te beginnen. Clément Mathieu wil door middel van de muziek tot de jongens doordringen en ze door zang beter te laten gedragen. Dit alles wordt maar net toegestaan door het schoolhoofd.
Mathieu is voral gefascineerd door de rebelse jongen Morhange, die een uitzonderlijke stem blijkt te hebben. Ook het kleinste jongetje van de klas, Pepinot, krijgt een speciaal plekje in het hart van de docent.
---
Ik vind deze film prachtig. Heb 'm nu een aantal keer al gezien (binnen een paar maanden tijd) en ik blijf het prachtig vinden. Het verhaal zit goed in elkaar en is geloofwaardig. Je zou je kunnen storen aan de stereotypische rollen (streng schoolhoofd, ietwat sullige docent die de held van de film moet worden), maar op een of andere manier werkt het heel goed en krijg je daadwerkelijk sympathie voor de docent en zijn koor (met als toppunt toch wel het allerschattigste jongetje ooit, Pepinot) . Iets wat de film ook uitzonderlijk maakt is de muziek. Het jongenskoor is echt meesterlijk en hun weg naar een goed koor is erg vermakelijk. Ik krijg keer op keer kippenvel van de muziek.

Als je van een aandoenlijk verhaal en personages houdt en van prachtige muziek dan is het zeker een aanrader.

IMDb 7.8
Ik 8.5
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 15:55:09 #75
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_70425838
El topo (The Mole)
Het jaar 1970 zit boordevol rare films (denk aan Performance of Auch Zwergen...), maar dit is wel een heel rare film, sowieso een van de raarste die ik ooit gezien heb. vage gewelddadige scenes met een vleugje bloot en vervolgens nog een portie vreemde komedie. Het wilde bij mij er niet in, zeker niet als de film gewoonweg te lang duurt en soms ronduit irriterend is. El topo is typisch zo'n film die misschien leuk is in gezelschap met wat alcoholische versnaperingen. Zonde trouwens dat er een hoop dieren gesneuveld lijken te zijn in deze productie . Cijfer: 5

Kitten With a Whip

Eén van de betere films uit het jongedame-begeeft-zich-op-het-verkeerde-pad-genre. Kitten with a Whip heeft niet zo'n vervelende moraliserende ondertoon en is bij vlagen best grappig en dus redelijk genietbaar. Het heeft zo zijn momenten, ondanks de bizarre plotontwikkelingen. Ann-Margret heeft een leuk karakter, die iedereen (waaronder een politicus) naar haar hand kan zetten. Ze ziet er aantrekkelijk uit en kan ook nog aardig acteren. De rest van de cast is helaas net zo wisselvallig als de film is. Cijfer: 5

Batman Returns
Nah, toch een stuk matiger vervolg van de eerste Burton-Batman-film. Michelle Pfeiffer als Catwoman en Selina Kyle vond ik grandioos misplaatst en stupide. Keaton vond ik ook maar een sulletje, terwijl Batman vooral stoer moet zijn. Danny Devito als pinguin ging nog wel. Verder had het wel de typische Batmansfeer met een flinke scheut Burton-saus. Cijfer: 6

The Wrestler

Wauw, weer zo'n geslaagde knaller van Aronofsky door een geniale Mickey Rourke ! Wat een karaktermens is het ook. De hele tijd was ik geboeid door zijn karakter, zijn handelingen, zijn gedachten. Perfect einde trouwens. Cijfer: 9
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_70426288
The Blues Brothers (1980)
Deze film wordt zo vaak opgehemeld, dat ik besloot hem eindelijk eens te zien. En daar ik er ontzettend veel van verwachtte, viel hij toch vies tegen. Het leek voor mij net dat mensen dit briljant vinden alleen omdat James Brown en Ray Charles een kleine rol spelen ofzo. Humor was redelijk grappig, film zelf was redelijk grappig. Niet veel bijzonders dus, maar wel een leuke film.
6/10

Serpico (1973)
Er is een aanbod van hier tot Tokio aan films die gaan over het goede cop tegen corrupte cop verhaaltje en slechts enkele daarvan zijn goed. Ik geloof dat dit een van de eerste van dit genre is, maar voor mij ook meteen een van de beste. Al Pacino speelt een erg sterke, geloofwaardige rol. Een van de briljantere rollen uit Al Pacino's jongere jaren, al kon hij toen toch al weinig fout doen. Verhaal, dat gebaseerd is op een waargebeurd verhaal, is ook erg sterk en goed uitgewerkt.
9/10

Paris, Texas (1984)
Ik ging zonder enige verwachting en zonder enige kennis over het verhaal deze film in, behalve dan dat Lonewolf2003 er ontzettend positief door verrast was. Ik kan dit niet echt zeggen, het is te min. Ik werd weggeblazen door deze film. Hij begint erg vaag, en blijft bijna de hele film erg vaag maar toch geweldig en dan komt die laatste scene die een van de beste dialogen ooit bevat. Het hele plot werd op zo'n briljante manier duidelijk gemaakt en is ook zo goed dat ik hier niet minder dan de maximale score voor kan geven.
10/10

Good Will Hunting (1997)
Erg sterke film over de extreem hoogbegaafde Will Hunting die echter niks met zijn hersenen wil doen en bepaalde leraren besluiten hem over te halen er wat mee te doen. Sterk geacteerd en een tof verhaal.
8/10

Five Easy Pieces (1970)
Jack Nicholson is briljant. En hij bewijst dat nogmaals met deze film. Nu speelt ie eigenlijk een nietsnut, die niks met zijn leven wil doen of kan doen en eigenlijk schijt aan iedereen heeft. Nicholson draagt deze film en maakt hem geweldig.
8/10

Field of Dreams (1989)
Wat een tiefesslecht abonimabel excuus voor een kutfilm. Hoe slecht kan je een film maken? Geen wonder dat dit een van de lievelingsfilms is van George Bush, hij is met net zoveel hersens gemaakt als George Bush. Niks klopt, alles is debiel geacteerd, het plot is belabberd en ik voel mee met James Earl Jones dat hij in zo een kutfilm heeft gespeeld. Ik snap ook echt niet hoe dit kutding ooit een 7,7 in de wacht heeft kunnen slepen op imdb, tenzij 99,9% van de votes van mannen uit Iowa komen die van honkbal houden. Slechtste quote: " 'Is this heaven?' 'No, this is Iowa' ". En dit werd een paar keer in de film herhaalt.
1/10

Cinderella Man (2005)
Eindelijk weer een goede boxfilm. Na de teleurstelling van Ali en de Rocky films die eigenlijk allemaal gewoon crap zijn, is deze film naast Raging Bull een verademing. Prachtige biografie van Jim Braddock die wegens de grote depressie niet meer mag boksen en geldproblemen krijgt. Als hij een kans krijgt zijn comeback te maken grijpt hij die met twee handen aan. Briljante Russel Crowe, goed script.
9/10

Schichinin No Samurai (1954)
Tweede keer dat ik hem heb gezien, maar na ik hem de eerste keer op een 18 inch monitortje zag keek ik hem deze keer op een 42 inch scherm. Dit maakt de ervaring nog mooier dan de eerste keer. Toshirô Mifune als Kikuchiyo is zo briljant. Het briljanste karakter uit de film en dan zijn de rest van de karakters ook nog eens briljant. Alles klopt gewoon. Kan het niet anders zeggen.
10/10

En dat waren de films die ik heb gezien in de tijd dat ik geband was
  zaterdag 27 juni 2009 @ 17:14:39 #77
52357 Lambiekje
pi_70427924
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 16:13 schreef Siniti het volgende:

Paris, Texas (1984)
Ik ging zonder enige verwachting en zonder enige kennis over het verhaal deze film in, behalve dan dat Lonewolf2003 er ontzettend positief door verrast was. Ik kan dit niet echt zeggen, het is te min. Ik werd weggeblazen door deze film. Hij begint erg vaag, en blijft bijna de hele film erg vaag maar toch geweldig en dan komt die laatste scene die een van de beste dialogen ooit bevat. Het hele plot werd op zo'n briljante manier duidelijk gemaakt en is ook zo goed dat ik hier niet minder dan de maximale score voor kan geven.
10/10
Ik was ook perplex van de film.
quote:
Field of Dreams (1989)
Wat een tiefesslecht abonimabel excuus voor een kutfilm. Hoe slecht kan je een film maken? Geen wonder dat dit een van de lievelingsfilms is van George Bush, hij is met net zoveel hersens gemaakt als George Bush. Niks klopt, alles is debiel geacteerd, het plot is belabberd en ik voel mee met James Earl Jones dat hij in zo een kutfilm heeft gespeeld. Ik snap ook echt niet hoe dit kutding ooit een 7,7 in de wacht heeft kunnen slepen op imdb, tenzij 99,9% van de votes van mannen uit Iowa komen die van honkbal houden. Slechtste quote: " 'Is this heaven?' 'No, this is Iowa' ". En dit werd een paar keer in de film herhaalt.
1/10
je bent toch niet stiekem een jong breezersletje. Check de ratingverdeling
pi_70427963
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 17:14 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik was ook perplex van de film.
[..]

je bent toch niet stiekem een jong breezersletje. Check de ratingverdeling
Had ik ook al gezien ja

Ik troost met met het feit dat ik een gruwelijke hekel heb aan chickflicks en slechts 49 breezersletjes hebben gestemd, dat niet representatief is
pi_70431253
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 19:35 schreef Moron het volgende:
Into the wild

[ afbeelding ]

Wat een prachtige film is dit! Beste film die ik dit jaar gezien heb. Gaat over een jongen die door Amerika reist om uiteindelijk uit te komen in Alaska om daar in de wildernis te gaan leven. De soundtrack met Eddie Vedder en Kaki King is ook echt geweldig!

9
Die mening deel ik helemaal met je.
pi_70431447
Speed

Film gaat over een man die graag geld wil krijgen van de cops, de eerste poging mislukt waardoor hij na 2 jaar nog een keer probeert.
Deze keer zou je denken dat hij het wat slimmer aanpakt, maar het slaat eigenlijk helemaal nergens op

Hij heeft een bom op een bus aangebracht, zodra deze bus over de 50MPH gaat staat de bom op scherp, als de bus daarna langzamer gaat dan 50MPH komt de bom tot ontploffing. Keanu Reeves is de badge dragende politie actieheld die dit mag gaan oplossen.

Je zou denken dat het wat spanning met zich mee brengt tijdens het kijken van de film, maar dit viel reuze mee. Ik zat niet op het puntje van m'n stoel omdat het zo spannend was.
Het was een aardige film, zeker geen topper.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')