The HangoverLeuke film, zeer onderhoudend, maar niet die hilarische film zoals veel mensen aangeven dat de film zou zijn. Leuk, geinig, maar dus niet meer dan dat.
IMDB: 8.3
Zelf: 7.9
The ShiningVroegah...toen was ik helemaal fan van Stephen King. Verschillende boeken meerdere malen gelezen van A tot Z. Maar van de films? Veel te weinig gezien! Dus daarom nu maar eens rustig wat films gaan inhalen. Ja natuurlijk kent iedereen het stukje "Here's Johnny!" (is het niet vanuit de film zelf, dan is het vanuit de housemuziek, Hellraiser 2 ofzo imho).
Stanley Kubrick levert een goede film af die meer spannend is door de muziek, dan door het feit dat de film echt spannend is ofzo. Muziek is sterk, film verder vind ik nogal onsamenhangend. Karakteropbouw is tegenvallend. Shelley Duvall heeft al zo'n kop waar je van denkt "dat is voer voor het gekkenhuis" overigens.
IMDB: 8.5
Zelf: 7.4
The French ConnectionNog een uit de oude doos. Gene Hackman is nog ONTZETTEND jong. Geniaal. Film gaat over 2 cops die denken een grote zaak te hebben en die samen willen uitlopen. Verder weinig verhullend en simpel in elkaar. Aardig, niet meer dan dat.
IMDB: 7.9
Zelf: 7.2
To watch list komende tijd:
- Walz with Bashir
- Sunshine Cleaning
- Quiz Show (vanavond op NED3)
- Crank High Voltage
- Wristcutters; a love Story
quote:
Op zondag 19 juli 2009 12:57 schreef Guppi het volgende:Eerst:
Sunshine CleaningEen fijne film. Inderdaad te vergelijken met Little Miss Sunshine (logisch), maar toch ook anders. Er zijn wel leuke momenten in de sfeer van LMS, maar toch is de toon een stuk serieuzer. Twee zussen hebben het moeilijk om rond te komen en beginnen een post mortal schoonmaakservice. Intussen worden de problemen in hun leven langzaam duidelijk, maar ook de mooie dingen. Wel een paar slikmomenten gehad, maar heb ook hardop gelachen. Leuke sfeer, mooie film, een 8 (IMDB: 7,3).
Ah, dat lijkt me wel wat voor mij! Even zoeken. Thanks Guppi.