abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 18 juli 2009 @ 09:22:47 #271
9859 crew  Karina
Woman
pi_71088410
The Hangover
Comedy
Vier vrienden gaan voor een vrijgezellenfeest naar Las Vegas. Terwijl ze daar zijn raken ze de bruidegom en hun geheugen kwijt. De rest van de film zijn ze op zoek naar de bruidegom.

Echt grappig vond ik het niet, ik heb niet een keer echt hardop gelachen. Het leukste van de film was nog de aftiteling met de foto's. Het stukje met Mike Tyson was echt stom, die kan echt niet acteren, vreselijk.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_71091137
17 Again

Gaat over een middle aged man (gespeeld door Matthew Perry) die het gevoel heeft dat hij op 17 jarige leeftijd zijn carrière heeft verpest door op de moment suprême van een sportcarrière als basketballer te kiezen voor zijn vriendin.

Uiteindelijk baalt in van zijn beslissing en krijgt hij de kans om opnieuw zijn schooltijd te beleven....

Normaal gesproken heb ik een hekel aan dit soort films, en vermijdt ik ze. Tegen beter in toch gekeken, en heeft deze film mij positief verbaasd. Mooiboy Zac Efron blijkt verbazingwekkend goed te acteren. De 21 jarige New Kid in Town, is niet alleen een knappe verschijning, maar ook in staat de film volwassen en geloofwaardig te kunnen dragen. Ook het verhaaltje werd goed verteld en verveelde me eigenlijk geen moment.

Brad Pitt move over, deze jongen heeft de toekomst!

Mijn cijfer: 7.3/10 (IMDB 6,5/10)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  zaterdag 18 juli 2009 @ 15:36:41 #273
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_71095053
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:23 schreef Karina het volgende:
Lesbian Vampire Killers
Komedie (nou ja, komedie).
Dorpje is vervloekt door een vrouwelijke vampier: alle meisjes in het dorp veranderen op hun 18e in een lesbische vampier (hoe kom je er op). Ze kunnen nog gered worden natuurlijk!

Wat een onzinfilm en helemaal niet grappig ook.
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 09:22 schreef Karina het volgende:
The Hangover
Comedy
Vier vrienden gaan voor een vrijgezellenfeest naar Las Vegas. Terwijl ze daar zijn raken ze de bruidegom en hun geheugen kwijt. De rest van de film zijn ze op zoek naar de bruidegom.

Echt grappig vond ik het niet, ik heb niet een keer echt hardop gelachen. Het leukste van de film was nog de aftiteling met de foto's. Het stukje met Mike Tyson was echt stom, die kan echt niet acteren, vreselijk.
[ afbeelding ]
hou je eigenlijk wel van comedy films? The Hangover is 1 van de betere die ik in jaaaren heb gezien.... LVK is gewoon over de top fout dat ik en vele andere in de bios zich prima vermaakte
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
  zaterdag 18 juli 2009 @ 15:38:46 #274
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_71095100
De brief voor de koning

Matige film, lypsync irritant, stemmen irritant vind het eigenlijk maar een beetje afgeraffeld en hij is nog niet eens afgelopen.

IMDB 6,2
Ik 4
pi_71107631

Mooie pianomuziek, en Parijs. .

Apart gefilmd, kreeg steeds het idee als een voyeur naar een homevideo te kijken en die me door de kleuren terug nam naar dat vroeger, net dat gevoel uit je kindtijd waar je zo graag weer deel van zou willen uitmaken maar dat kan niet en in de film lukt dat ook niet, je bekijkt het hierin ook ergens anders vandaan. Apart vond ik dat. Grappig, totaal anders dan mijn favoriete klassieker Le Ballon Rouge uit 1956, maar deze film ontroerde me ook.

De film is trouwens alles behalve een aanrader voor mensen die van actie houden, begin er dan ook absoluut niet aan en hij duurt ook nog eens heel lang. .
pi_71107745
Mirrors

Film met Kiefer Sutherland (uit de serie 24). De film gaat over een man die als werk om de paar uur een rondje moet maken als beveiliger in een oud half-afgebrand gebouw. Er zijn veel spiegels en er gebeuren rare dingen met hem en zijn familie (als ze in de spiegels kijken).

Niet een topfilm maar wel oke om te kijken. Zitten af en toe wel wat schrikmomenten in.

IMDB: 6,2
ik: 7,0
pi_71108246
quote:
Op zondag 19 juli 2009 00:42 schreef GuitarJJ het volgende:
Mirrors

Film met Kiefer Sutherland (uit de serie 24). De film gaat over een man die als werk om de paar uur een rondje moet maken als beveiliger in een oud half-afgebrand gebouw. Er zijn veel spiegels en er gebeuren rare dingen met hem en zijn familie (als ze in de spiegels kijken).

Niet een topfilm maar wel oke om te kijken. Zitten af en toe wel wat schrikmomenten in.

IMDB: 6,2
ik: 7,0
Af en toe ?

Schrok me elke keer kapot
pi_71109941
quote:
Op zondag 19 juli 2009 01:02 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Af en toe ?

Schrok me elke keer kapot
Voorspelbaar kutfilm. Maar dat is mijn mening
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_71109960
quote:
Op zondag 19 juli 2009 02:32 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Voorspelbaar kutfilm. Maar dat is mijn mening
Die deel ik met je.
  zondag 19 juli 2009 @ 04:26:53 #280
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_71110881
Watchmen

Ik vind het een ontiegelijk saaie film. Dat melodramatische gebrabbel op de ahctergrond van de autistische 'Mr. Blue Dong' (Mr. Manhatten) waren slaapverwekkend en uiterst irritant. Uit ervaring weet ik dat dit veel van mijn vrienden zal aanspreken. iets met wat ik cool vindt vinden zij te eng. En waar ik van in slaap val (Sin City, Man who wasn't there) vinden zij prachtig. Op het oog is het wel leuk gedaan. Veel dames in Varga-stijl, korte latex jurkjes, high heels en jarretels die ze openlijk laten zien. Echter geen echte diepgang wat de film klaarblijkelijk wel probeerde te behalen.

Vijf kots-smilies voor deze film (schaal 1-5)

[ Bericht 11% gewijzigd door Schenkstroop op 19-07-2009 17:20:04 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_71115151
Gisteren twee totaal verschillende films gekeken.

Eerst:

Sunshine Cleaning

Een fijne film. Inderdaad te vergelijken met Little Miss Sunshine (logisch), maar toch ook anders. Er zijn wel leuke momenten in de sfeer van LMS, maar toch is de toon een stuk serieuzer. Twee zussen hebben het moeilijk om rond te komen en beginnen een post mortal schoonmaakservice. Intussen worden de problemen in hun leven langzaam duidelijk, maar ook de mooie dingen. Wel een paar slikmomenten gehad, maar heb ook hardop gelachen. Leuke sfeer, mooie film, een 8 (IMDB: 7,3).

Daarna:

The 40 Year Old Virgin

Dit soort combinaties komen vaker voor als ik met mijn vriend een filmavondje houd. Ik had hier een slecht voorgevoel over, maar de film heeft me positief verrast. De titel zegt eigenlijk al genoeg, dus het verhaal hoef ik niet te vertellen, maar ik heb toch vaak heel erg gelachen, de manier waarop de scenes zijn opgezet zijn vaak origineel. Als je zou moeten denken dat alles goed komt, maar weet dat er natuurlijk nog iets heel erg mis gaat, gebeurt het ook, dus de voorspelbaarheid was aanwezig, maar het bleef leuk. Ik heb me niet verveeld, en de film is toch behoorlijk lang.

Leuk detail, als je op youtube de outtakes kijkt blijkt dat ook deze film voor een deel uit improvisatie bestaat, dit waren dan ook de leukste scenes.

Een 7. (IMDB: 7,5).
  zondag 19 juli 2009 @ 13:20:25 #282
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_71115808
The Hangover

erg leuk, maar niet zo geniaal als alle reacties doen geloven.
pi_71115907
Net die nieuwe harry potter bekeken, wat is die film kut in elkaar gezet zeg.
  zondag 19 juli 2009 @ 14:50:50 #284
250930 CommodoOblivisci
Somnus stricta
pi_71118782
Ik ook Harry Potter. Vond 't best een goeie film, alleen niet echt supergoed verfilmd vanuit het boek.. Mja
pi_71118992
Ook Harry Potter gezien. Maar ik vond het gewoon een leuke en goede film!
pi_71122637
quote:
Op zondag 19 juli 2009 14:50 schreef Suusje-V het volgende:
Ik ook Harry Potter. Vond 't best een goeie film, alleen niet echt supergoed verfilmd vanuit het boek.. Mja
dat dus

qua sfeer: top, helemaal prima neergezet wat mij betreft..
maar het verhaal: er is in geknipt en geplakt waar je helemaal eng van wordt, halve verhaallijnen enzo
het is al een tijd geleden dat ik het boek heb geleze maar als dit mij dan bij de film opvalt heb je het wel erg slecht gedaan, ben namelijk helemaal niet zo kritisch normaal gesproken.. (de andere 5 vond ik dan ook prima)

sfeer: 8/10
verhaal: 5.5/10
mijn overall score: 7/10
expliciet vermeld ik de aparte score's, omdat ik de sfeer en decors enzo wel heel erg kon waarderen....
de overall score heeft de voordeel van de twijfel gekregen..
als je namelijk het boek niet kent kijkt het best lekker weg
  zondag 19 juli 2009 @ 17:26:40 #287
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_71123917
Vantage Point

Goeie film. Verhaal zat goed in elkaar en was grotendeels niet voorspelbaar (vond ik)

7,5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Knuffelzacht op 19-07-2009 19:13:45 ]
  Moderator zondag 19 juli 2009 @ 17:33:03 #288
9859 crew  Karina
Woman
pi_71124181
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 15:36 schreef Knuffelzacht het volgende:

[..]

[..]

hou je eigenlijk wel van comedy films? The Hangover is 1 van de betere die ik in jaaaren heb gezien.... LVK is gewoon over de top fout dat ik en vele andere in de bios zich prima vermaakte
Nou eigenlijk niet nee, maar ik dacht er een paar te proberen Ik vind het allemaal zo ontzettend flauw. In the Loop vond ik wel leuk, niet echt een comedy, meer satire, dat is meer mijn smaak dan waarschijnlijk.
niet zo tof doen
  maandag 20 juli 2009 @ 01:23:04 #289
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_71138483
Vandaag afgekeken:

Mad Men - Season 1
Er wordt vaak gezegd dat HBO het alleenrecht heeft op kwalitatief goede tv series. Mad Men bewijst definitief het tegendeel.
Vergeet alle andere series die nu te zien zijn, want dit is hét. Dit eerste seizoen van Mad Men kun je samenvatten met één woordt: WOW!
Alles klopt. Het acteerwerk is geweldig, de sfeer van de jaren `60 wordt goed neer gezet (waarbij de muziek iedere aflevering weer een personage op zich is en ontzettend belangrijk is). De diepgang die alle personages, ook de kleinere bijrollen, hebben is ongekend. Allemaal hebben ze een achtergrond die wordt verkend, alle personages komen aan bod. De verhaallijnen zijn een goede combinatie van (vooral) drama en humor met dialogen die sterk en oneindig quote-baar zijn.
Ook de aankleding van de sets en de kostuums zijn tot in de puntjes verzorgd.

Daarnaast werd ik iedere aflevering opnieuw verliefd op January Jones, die met veel gevoel de rol van Betty Draper neerzet, en inderdaad veel wel wat weg heeft van Grace Kelly, zoals in één aflevering wordt gezegd. Een vrouw van geweldige schoonheid.

Kortom: deze serie heeft alles, absoluut de beste serie die op het moment loopt. Iedereen die graag tv series kijkt is verplicht dit te gaan kijken. Ik hoop dat seizoen 2 ook snel op dvd verschijnt, want ik wil meer!

10/10
  maandag 20 juli 2009 @ 01:36:22 #290
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_71138638

1 van Bruce Lee zijn beste film, met Enter the Dragon.

Bruce wordt naar Rome gestuurd om familie te helpen met een restaurant dat wordt bedreigd door criminelen. Bruce eindigt in het Colosseum in een episch gevecht met Chuck Norris.
pi_71138662
ik heb:

Max Manus gezien. film uit norwegen over de 2e wereld oorlog. Zeer leuk
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_71139702
Office Space
Had hem nooit gezien en vanwege het grote aantal fans, ook hier op FOK!, toch maar eens gaan kijken. Leuke film, maar vond hem niet echt episch ofzo. 3/5

Duplicity
Keek wel redelijk weg, maar hij was onnodig lang en ondanks wat twists en turns aardig voorspelbaar. Ben ook geen fan van Julia Roberts dus dat hielp ook niet 2.5/5

Slumdog Millionaire
Wat een hype, maar hij is het waard en dat had ik eigenlijk niet verwacht. Ik heb zelf echt helemaal niets met de Indiase cultuur, verre van zelfs, maar heb echt genoten. De hoofdrolspeler kende ik nog van Skins en hij liet weer zien een groot talent te zijn. Ondanks de redelijk lange speelduur verveelde hij geen moment en had hij een waardig einde 4.5/5

Stay Alive
Deze had ik al ooit gezien en hoewel hij toch iets minder tof was dan ik in mijn hoofd had zitten na de eerste viewing in 2006 blijft hij erg vermakelijk. Het concept van een videogame en gamers die op dezelfde manier dood gaan als in het spel is origineel en de cast is zeker niet onaardig met enkele gezichten die ik kende van andere series (Frankie Muniz, Sophia Bush, Wendell "Bunk" Pierce en Samaire Armstrong). 3.5/5
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  maandag 20 juli 2009 @ 08:30:07 #293
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_71140466
The Hangover
Leuke film, zeer onderhoudend, maar niet die hilarische film zoals veel mensen aangeven dat de film zou zijn. Leuk, geinig, maar dus niet meer dan dat.
IMDB: 8.3
Zelf: 7.9

The Shining
Vroegah...toen was ik helemaal fan van Stephen King. Verschillende boeken meerdere malen gelezen van A tot Z. Maar van de films? Veel te weinig gezien! Dus daarom nu maar eens rustig wat films gaan inhalen. Ja natuurlijk kent iedereen het stukje "Here's Johnny!" (is het niet vanuit de film zelf, dan is het vanuit de housemuziek, Hellraiser 2 ofzo imho).
Stanley Kubrick levert een goede film af die meer spannend is door de muziek, dan door het feit dat de film echt spannend is ofzo. Muziek is sterk, film verder vind ik nogal onsamenhangend. Karakteropbouw is tegenvallend. Shelley Duvall heeft al zo'n kop waar je van denkt "dat is voer voor het gekkenhuis" overigens.
IMDB: 8.5
Zelf: 7.4

The French Connection
Nog een uit de oude doos. Gene Hackman is nog ONTZETTEND jong. Geniaal. Film gaat over 2 cops die denken een grote zaak te hebben en die samen willen uitlopen. Verder weinig verhullend en simpel in elkaar. Aardig, niet meer dan dat.
IMDB: 7.9
Zelf: 7.2

To watch list komende tijd:
- Walz with Bashir
- Sunshine Cleaning
- Quiz Show (vanavond op NED3)
- Crank High Voltage
- Wristcutters; a love Story
quote:
Op zondag 19 juli 2009 12:57 schreef Guppi het volgende:
Eerst:
Sunshine Cleaning

Een fijne film. Inderdaad te vergelijken met Little Miss Sunshine (logisch), maar toch ook anders. Er zijn wel leuke momenten in de sfeer van LMS, maar toch is de toon een stuk serieuzer. Twee zussen hebben het moeilijk om rond te komen en beginnen een post mortal schoonmaakservice. Intussen worden de problemen in hun leven langzaam duidelijk, maar ook de mooie dingen. Wel een paar slikmomenten gehad, maar heb ook hardop gelachen. Leuke sfeer, mooie film, een 8 (IMDB: 7,3).

Ah, dat lijkt me wel wat voor mij! Even zoeken. Thanks Guppi.
pi_71140502
The Hangover
Ik ben niet heel erg entousiast. Het kijkt lekker weg maar ik vind het ook weer geen toppertje. Leuke regenachtige zondag film.
IMDB: 8.3
Zelf: 6.4

Harry Potter
Zoals eerder al vermeld inderdaad prachtig geschoten. Beeldtechnisch heb ik echt genoten van de film. Ik ken de boeken iets te goed dus dan zeur je al snel over stukken die je mist en hoe ze in godsnaam dat en dat kunnen weg laten. Ik merk wel dat mensen die de boeken niet kennen elke keer enthousiaster zijn. Kortom prima film om je mee te vermaken en prachtig beeld.
  Moderator maandag 20 juli 2009 @ 09:12:43 #295
9859 crew  Karina
Woman
pi_71140917
Terminator Salvation
SF/Actie
Het is 2018 en John Connor moet zijn vader (die nu nog een puber is) redden van Skynet, fabrikant van robots die de wereld willen overnemen.

Veel actie en special effects, maar ik had denk ik eerst nog even de vorige delen moeten kijken, want ik snapte eerlijk gezegd geen bal van het het verhaal. Vanwege de actie heb ik me toch wel vermaakt.

Ook nog gekeken:
Harry Potter and the Philosopher's Stone
Fantasy
Harry Potter is 11 jaar geworden en moet nu naar de tovenaarsschool, waar hij al bekend en berucht is, vanwege zijn ouders die jaren geleden door de slechte tovenaar Voldemort zijn vermoord. Hij beleefd in zijn eerste jaar al een groot avontuur.

Leuke film, maar toch al best gedateerd, de special effects zijn soms niet echt geweldig en het viel me op (had ik destijds niet gezien eigenlijk) dat de kinderen niet echt goed acteren, het is allemaal nogal gemaakt.

[ Bericht 40% gewijzigd door Karina op 20-07-2009 10:11:47 ]
niet zo tof doen
pi_71141525
SnuggLe, graag gedaan!

En dan nu een film die je niét hoeft te kijken.

Grandma's Boy

Deze film was gisteren op TV en ik had wel zin in een domme film. Nou, dat heb ik gekregen. Het verhaal in het kort: Alex (Allen Covert) is een gametester van 35, die zijn huis uit wordt gezet. Het gebrek aan andere opties doet hem intrekken bij zijn oma en haar twee vriendinnen. Het begin is echt afschuwelijk, met té flauwe grappen, waar zelfs de acteurs er maar met moeite om kunnen lachen. Ook komen alle cliché's tevoorschijn, zoals oma die per ongeluk stoned wordt. Het leuke element in de film is de game-industrie, die totaal niet wordt weergegeven, maar waar wel de leuke grappen vandaan komen. De 'wonderkid' Joel Moore is bij vlagen érg grappig. Maar de momenten die hilarisch zouden moeten zijn, zitten er toch te vaak naast. Ik vond het geen voldoende waard. Het werd op een gegeven moment ook een semi-stoner film, en daar ben ik niet zo dol op. Een deel van de cast brengt de film boven de 5.

Een 5,3 (IMDB: 7)
  maandag 20 juli 2009 @ 11:19:08 #297
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_71143410
Heb je het dan over het deel van de cast dat 2 bloemkolen heeft en blond haar?
Zo ja, dan is de film wel wat voor Sitting_Elfling
pi_71143529
Ik had op zich wel weer eens zin in een flauwe film, niet teveel nadenken en gewoon kijken.
Dus heb ik maar The Covenant opgezet.
Als je niet meer wilt dan vermaakt worden is het een toffe film, als je echt een verhaal wilt, met goede plotwendingen en iets dat niet voorspelbaar is: Niet kijken
IMDB cijfer: 4.8/10
Mijn cijfer: 6/10

Daarna weer 'ns Snakes On A Plane opgezet.
Ik blijf 'm tof vinden
Wat een idee ook, iemand moet vermoord worden dus laten we maar 450 giftige slangen op een vliegtuig zetten
IMDB cijfer: 6.2/10
Mijn cijfer: 7.5/10

Vervolgens Doom gekeken.
Tja, wat moet je ervan zeggen. Vermakelijk, meer niet. Net als het spel natuurlijk. Wat ik wel erg tof vind in de film is het stuk wat gefilmd is alsof het een videogame is.
IMDB cijfer: 5.2/10
Mijn cijfer: 6.5/10
pi_71147978
The Shining
Ik had er zoveel verhalen van gehoord, dat het 1 van de engste film ooit gemaakt is, dus ik dacht die moet ik wel zien. Ik vond er niets aan. Niet eng, een oerlelijke actrice en muziek die soms niet bij de scenes past. Jack Nicholson heeft de film nog enigzins gered.
Fear can hold you prisoner. Hope can set you free.
  maandag 20 juli 2009 @ 16:49:10 #300
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_71153826
quote:
Op maandag 20 juli 2009 13:47 schreef JFIJWZ het volgende:
The Shining
Ik had er zoveel verhalen van gehoord, dat het 1 van de engste film ooit gemaakt is, dus ik dacht die moet ik wel zien. Ik vond er niets aan. Niet eng, een oerlelijke actrice en muziek die soms niet bij de scenes past. Jack Nicholson heeft de film nog enigzins gered.
Geinig, je vindt hetzelfde wat ik vind:
quote:
Op maandag 20 juli 2009 08:30 schreef SnuggLe het volgende:
The Shining
Vroegah...toen was ik helemaal fan van Stephen King. Verschillende boeken meerdere malen gelezen van A tot Z. Maar van de films? Veel te weinig gezien! Dus daarom nu maar eens rustig wat films gaan inhalen. Ja natuurlijk kent iedereen het stukje "Here's Johnny!" (is het niet vanuit de film zelf, dan is het vanuit de housemuziek, Hellraiser 2 ofzo imho).
Stanley Kubrick levert een goede film af die meer spannend is door de muziek, dan door het feit dat de film echt spannend is ofzo. Muziek is sterk, film verder vind ik nogal onsamenhangend. Karakteropbouw is tegenvallend. Shelley Duvall heeft al zo'n kop waar je van denkt "dat is voer voor het gekkenhuis" overigens.
IMDB: 8.5
Zelf: 7.4
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')