abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 juli 2009 @ 22:37:00 #151
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_70628497
Gisteren een kleine filmmarathon gehouden, uiteindelijk ook niet tot alle geplande films toe gekomen.

In chronologische volgorde:

Monty Python and the Quest for the Holy Grail - Nog altijd erg leuke humor, ik lig nog steeds dubbel bij dat liedje in Castle Camelot.

Amélie - Die had ik een aantal jaar terug gezien, maar ik heb toen blijkbaar niet erg goed opgelet. Ik durfde het gisteren niet toe te geven (ik keek met mn vriendin), maar het was een mooie film.

Anchorman - Een lekker makkelijke comedy, met een goede Steve Carell.

Howl's Moving Castle - Deze had ik echt al 10 keer gezien, maar ik vind dit toch nog wel steeds een verrassend mooie film.

Milk - Wát een karakter zet Sean Penn daar neer, zeg. Ik was diep onder de indruk van zijn acteerwerk, en sowieso over de casting van de film. Alleen vond ik Jack vervelend, maar dat zal zn rol wel zijn geweest.

Spirited Away - Die heb ik nu eigenlijk ook wel te vaak gezien, ik vond hem niet zo sterk meer. Desalniettemin zegt het wel wat dat ik hem nog een keer gekeken heb.

Eternal Sunshine of the Spotless Mind - Deze hebben we niet af gekeken, al heb ik hem ongeveer een jaar terug nog wel af gekeken. Mooie film.
pi_70629849
sinds een weekje of 2 weer eens naar de bios geweest:
Ice age 3: Dawn of the Dinosaurs

ik heb mij echt meer dan prima vermaakt, uiteraard steelt scratch weer de show...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
7,7/10
  zaterdag 4 juli 2009 @ 09:55:23 #153
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_70635479
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 23:14 schreef mschol het volgende:
sinds een weekje of 2 weer eens naar de bios geweest:
Ice age 3: Dawn of the Dinosaurs

ik heb mij echt meer dan prima vermaakt, uiteraard steelt scratch weer de show...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
7,7/10
plak er nog maar 1tje aan vast... studio heeft de makers opdracht gegeven tot een 4e film
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_70638215
The Proposal

Leuke romcom waarbij je aan het begin van de film weet hoe het gaat eindigen. Ondanks dat heb ik me príma weten te vermaken, net als de rest van de zaal. Sandra Bullock en Ryan Reynolds deden het beide goed.

IMDb: 7,3
Mijn cijfer: 7,8
  zaterdag 4 juli 2009 @ 12:32:08 #155
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_70638713
Lolita
Lang niet zo'n 'smerige' film als ik vooraf had verwacht! Al te veel expliciteit kon ook niet in die tijd, al zijn er wel wat 'viezige' dingen en woordspelingen uit deze film zo op te pikken. Niet Kubricks beste werk is dit. Soms had ik het gevoel dat het verhaal onwillekeurige tijdsprongen maakte. Desalniettemin een aangename film met prima acteerwerk van James Mason en Sue Lyon. Cijfer: 7

La Passion de Jeanne d'Arc
Vanaf de eerste minuten worden Falconetti's uitpuilende ogen en haar triestig kijkende gezicht tevoorschijn gehaald en die houding blijft ze de gehele film houden. Op zich knap acteerwerk hoor, aan de andere kant ben ik van mening dat dit niet één van de beste acteerprestaties is. Het deed me niet veel ('ze is vast een beetje gek, dacht ik) en ondanks haar vastberaden idealistische karakter, begon Falconetti's personage me toch menigmaal te irriteren. De hele film zelf deed me ook te weinig om echt emotioneel betrokken te worden. Mooie scenes op het eind, dat weer wel. Cijfer: 7

Top Gun
Eigenlijk een heel fout promotiefilmpje voor de Amerikaanse marine. De muziek is lekker fout, het verhaaltje is fout, de tegenstelling tussen de good guy (Cruise) en de bad guy (Kilmer) is fout en het allerfoutst is nog de snor van Cruise zijn buddy. Ondanks dat alles heb ik me prima weten te amuseren. Mooie vliegactiescenes, al was niet alles even helder volgbaar. Cijfer: 6,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_70651549
Finding Nemo

Wat een leuke film, ook voor de tweede keer.

IMDb: 8,2 daar kan ik me wel in vinden.

Monsters, Inc.

Pixarfilm uit 2001. Wel een leuke film, hoewel ik het zeker niet de beste Pixarfilm vind.

IMDb: 8,0
Mijn cijfer: 7,0

[ Bericht 17% gewijzigd door Butterfly91 op 04-07-2009 21:41:55 (toevoeging Monsters, Inc.) ]
pi_70651774
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 09:55 schreef Knuffelzacht het volgende:

[..]

plak er nog maar 1tje aan vast... studio heeft de makers opdracht gegeven tot een 4e film
Niet raar. Alle delen waren tot nu toe toch een groot succes?
pi_70652417
We were soldiers nu op rtl 5.
GO LANCE !!!
  zondag 5 juli 2009 @ 01:52:22 #159
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_70657730
Ice Age 3 (2009)

Vond het deel 3 beter dan deel 1 en 2. Het stuk met de dino's was verrassend leuk, en scrat en z'n vriendinnetje was ook grappig en wat beter dan vorige keren.

8

Knocked Up (2007)

Not my kind of comedy. Bezopen dude die one night stand heeft met chick, en een baby krijgt, en oh oh wat een relatie problemen. Persoonlijk zag ik hier weinig humor in, die driftbuien vond ik vrij irritant. Op een gegeven moment werd het doorspoelen bij elke scene waar debbie in voorkwam, men wat een drama was dat.

Een 5.5 vanwege Paul Rudd

Superbad (2007)

Herzien omdat ik hem de vorige keer erg slecht vond, blijkbaar viel dat mee en heb ik hem destijds wat te bezopen gekeken. Dit is meer my kind of comedy. De sexgrappen vond ik soms ietwat te overdone, die politieagenten waren wel heel erg droog, die tengere dude met die bril is niet mn favo acteur, al vind ik dit wel z'n beste film. Jonah en zn maatje Michael Cera vond ik wel goed, en die pasten ook perfect in het cheesy verhaal.

7.5
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_70658252
Balls Out: Gary the Tennis Coach

Het heeft z'n droge humor en grappige scenes. Maar voor de rest is het niet veel bijzonders.
  zondag 5 juli 2009 @ 03:59:33 #161
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_70659197
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 09:55 schreef Knuffelzacht het volgende:

[..]

Zo jammer dat een goed concept vaak zo uitgemolken wordt...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_70659290
The Promotion

Toch een aardige film met Seann William Scott (Doug Stauber) en Chris Conrad ( Teddy Grahams ).

Doug is een assistent manager bij een supermarktketen die een nieuwe vestiging krijgt. Doug wil graag in aanmerking komen voorde manager positie op die locatie. De manager van z'n huidige vestiging zegt dat hij een goede kans maakt.
Chris is een assistent manager bij een dochterketen. Chris komt bij de vestiging komt werken waar Doug op dit moment ook assistent manager is.
Chris komt er ook achter dat er een nieuwe keten geopend gaat worden en wil ook de positie van manager bemachtigen.
Al met al had dit heel grappig kunnen worden, maar helaas zoeken ze een meer serieuze toon op, nu is het maar net de vraag of helaas het goede woord is.
Ze naaien elkaar wel ontzettend in de film, maar op het einde zien ze beide in dat het toch niet "rechtvaardig" is om op die manier een manager positie te bemachtigen.

Er zit wel humor in de film, maar je moet er niet te veel van verwachten. Er worden snel hordes emoties bij betrokken, ze hebben beide namelijk een partner die er ook op rekenen etc.

Al met al een aardig film, ik hou wel van die serieuze toon in films, ze geven toch een leuke blik op hoe het leven nu eigenlijk "is". Persoonlijk ben ik niet echt fan van Chris Conrad, hij doet altijd zo simpel.

IMDB geeft de film maar een 5.9. Voor mij is de film zeker een 7.5 waard.

[ Bericht 1% gewijzigd door Edwinuss op 05-07-2009 04:21:49 ]
pi_70662169
Net Milk gezien. Prachtige film met een treurig einde.
pi_70663402
quote:
Op zondag 5 juli 2009 03:59 schreef Mikkie het volgende:

[..]

daarom zei ik dus ook dat ze hadden moeten kappen bij 3

net Sweeney Todd: Demon barber on fleet street gezien

goed geacteerd, het muzikale was wat minder voor mij weggelegd maar des al niettemin een goeie film
7,5/10
pi_70668559
Net Alexander gezien.

Prima film, maar veeeel te lang.
  zondag 5 juli 2009 @ 15:34:39 #166
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_70668611
The Proposal. Clichématig einde, maar wél erg grappig. Goeie chemistry tussen Bullock en Reynolds . En Betty White .
Cijfer: 7/10
Niet meer actief op Fok!
  Moderator zondag 5 juli 2009 @ 15:40:58 #167
9859 crew  Karina
Woman
pi_70668807
Taegukgi hwinalrimyeo (Brotherhood)
Koreaanse oorlogsfilm over twee broers die moeten vechten tegen de communisten van Noord Korea.

Ze raken elkaar kwijt, de een denkt dat de ander dood is en een van de broers gaat meevechten met de Noord Koreanen.

Goede film, ik ben zelf niet echt een liefhebber van oorlogsfilms, maar deze heeft me wel geboeid.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 5 juli 2009 @ 16:44:55 #168
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_70671020
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 21:43 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Niet raar. Alle delen waren tot nu toe toch een groot succes?
van mij mogen ze ook... ik vermaak me prima bij de ice ages films...
quote:
Op zondag 5 juli 2009 03:59 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ze zijn slim geweest en er geen sequals van gemaakt zoals met shrek. Door het feit dat het lostaande verhalen zijn (wel met terugkerende karakters) blijven ze grappig en ongebonden aan de vorige verhaal lijnen (jaja op manny en vrouwtje na)
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
  zondag 5 juli 2009 @ 17:28:21 #169
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_70672783
quote:
Op zondag 5 juli 2009 15:40 schreef Karina het volgende:
Taegukgi hwinalrimyeo (Brotherhood)
Koreaanse oorlogsfilm over twee broers die moeten vechten tegen de communisten van Noord Korea.

Ze raken elkaar kwijt, de een denkt dat de ander dood is en een van de broers gaat meevechten met de Noord Koreanen.

Goede film, ik ben zelf niet echt een liefhebber van oorlogsfilms, maar deze heeft me wel geboeid.
[ afbeelding ]
Jaaaaaaaaa, das 1 van mn favo films
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 5 juli 2009 @ 19:15:42 #170
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_70676297
Op aanraden van iemand van hier L'auberge Espagnole gezien. Idd een leuke film!
Niet meer actief op Fok!
pi_70683683
Ice Age: Dawn of the Dinosaurs Carlos Saldanha, 2009
Net gezien, leuke film. Genoeg vermakelijke momentjes, alleen een beetje te zoetsappig af en toe. Was trouwens voor het eerst dat ik een 3D film zag in de bios en dat viel me niks tegen, technologie heeft al een aardige sprong gemaakt (in vergelijk met The Polar Express, de vorige 3D film die ik heb gezien). De stukjes met Scrat (en Scratte) waren ook weer leuk. 7.0
  zondag 5 juli 2009 @ 22:40:56 #172
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_70684016
American Pie: The Naked Mile

In het kader van enorm studieontwijkend gedrag, net maar even voor de tv gehangen. Oh mij god, wat een drama is deze film. Het plot is flinterdun en ziet een blinde van 20 km afstand nog aankomen. Het acteerwerk is tenenkrommend slecht. De film is verder zó matig dat je het maar moet hebben van de complete onzin, vooroordelen en vrouwen, want anders zet je het ding meteen af.

Een 4.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 6 juli 2009 @ 00:51:55 #173
67089 Gillingham
The horror...
pi_70688314
Een beetje laat, maar toch. In juni heb ik slechts 9 films gezien, waarvan 7 voor de eerste keer en 2 in de bioscoop. Daarom slechts een top 5.

Top 5:

1. Vals im Bashir (Ari Folman, 2008) 8.5
2. Encounters at the End of the World (Werner Herzog, 2007) 8
3. Pride & Prejudice (Joe Wright, 2005) 8
4. Killer's Kiss (Stanley Kubrick, 1955) 7-
5. Back to the Future (Robert Zemeckis, 1985) 6+
What's it going to be then, eh?
  maandag 6 juli 2009 @ 13:31:12 #174
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_70698261
quote:
Op zondag 5 juli 2009 01:52 schreef sitting_elfling het volgende:

Knocked Up (2007)
[ afbeelding ]
Not my kind of comedy. Bezopen dude die one night stand heeft met chick, en een baby krijgt, en oh oh wat een relatie problemen. Persoonlijk zag ik hier weinig humor in, die driftbuien vond ik vrij irritant. Op een gegeven moment werd het doorspoelen bij elke scene waar debbie in voorkwam, men wat een drama was dat.

Een 5.5 vanwege Paul Rudd

Mén, dat is juist een enorm geestige film.
Overal verstand van.
pi_70698735
Films die ik vorige maand gezien heb:

Rio Bravo (1959). 8.

Assault On Precinct 13 (1976) 7.

Dog Day Afternoon (1975) 8,5.

The Deer Hunter (1978) 7,5.

The Godfather (1972) 7,5.
  maandag 6 juli 2009 @ 13:54:00 #176
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_70699111
Fanboys (2008)
De film speelt zich af enkele maanden voor de premiere van Phantom Menace. 4 nerderige StarWars-fans hebben het plan op gevat om de video te jatten bij George Lucas ranch, als blijkt dat een van hen terminaal ziek is.

Het is een geslaagde comedie roadmovie geworden. Lekker veel Starwars en StarTrek grappen.
SPOILER
cijfer 7 /imdb 6.9

[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 06-07-2009 18:55:15 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_70699249
Good Will Hunting (1997)

Ik geef hem een 9.0. / IMDb 8.0

[ Bericht 9% gewijzigd door .txt op 06-07-2009 14:04:36 ]
GO LANCE !!!
pi_70730704
Diary of a Times Square Thief

Deze docu van een uur was gisteren op ned. 2, en naar aanleiding van een gesprek met de maker (Klaas Bense) in De zomer draait door, heb ik hem gekeken. In het gesprek heeft Klaas Bense alles zo vaag gehouden, dat ik prettig verrast werd door het verloop van de film, dus ik ga proberen het net zo vaag te houden.

Klaas Bense speurt graag op ebay naar vreemde voorwerpen, en kwam een dagboek tegen van ene John, die werkte in het Times Square Hotel. De schrijfstijl van John is op z'n minst bijzonder te noemen, daarnaast lijkt hij de vreemdste dingen mee te maken en de meest bijzondere mensen te kennen. De laatste pagina's zijn uit het dagboek gesneden. Bense werd zo nieuwsgierig dat hij besloot een documentaire te maken waarin hij op zoek gaat naar de schrijver van het dagboek. Hij trekt dan ook naar New York.

Hier ontmoet hij verschillende mensen die door John worden beschreven, de een excentrieker dan de ander, de een interessanter dan de ander, maar allen erg bijzonder en met een heftig leven. Het hotel blijkt vroeger een plek te zijn geweest waar mensen woonden, waar mensen werden opgevangen, en op straat was het toen nog guur en reed politie en ambulance af en aan.

In het eerste gedeelte van de film was ik benieuwd waar de film naartoe zou leiden, eigenlijk werd meer op de levens van de personen uit het dagboek ingegaan, dan op de zoektocht naar John. Het voelde heel even als een freakshow. Maar daarna verandert de toon van de film, komen gevoelige onderwerpen naar boven, en wordt de zoektocht intensiever. De docu eindigt erg mooi, en achteraf was elk levensverhaal op zich eigenlijk een hele documentaire waard.

Ik vond het eigenlijk een erg mooie, grappige en ontroerende documentaire, soms een tikje filosofisch maar nooit teveel. Ook bijzonder is dat de maker tijdens in een interview zichzelf blootgeeft, heel kort, maar het past mooi in de rest.

Een 8. (IMDB: nog geen score)
  dinsdag 7 juli 2009 @ 22:59:45 #179
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_70762849

Ik vond 'm best tof
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_70763065

In the Loop

Politieke satire. Je moet er even inkomen, maar na een kwartiertje zit je toch wel constant te gniffelen of hardop te lachen. Fijne acteurs en de dialogen zijn gewoon .

8
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')