abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 juni 2009 @ 19:39:40 #81
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_70432138
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 19:16 schreef Edwinuss het volgende:
Speed

Film gaat over een man die graag geld wil krijgen van de cops, de eerste poging mislukt waardoor hij na 2 jaar nog een keer probeert.
Deze keer zou je denken dat hij het wat slimmer aanpakt, maar het slaat eigenlijk helemaal nergens op

Hij heeft een bom op een bus aangebracht, zodra deze bus over de 50MPH gaat staat de bom op scherp, als de bus daarna langzamer gaat dan 50MPH komt de bom tot ontploffing. Keanu Reeves is de badge dragende politie actieheld die dit mag gaan oplossen.

Je zou denken dat het wat spanning met zich mee brengt tijdens het kijken van de film, maar dit viel reuze mee. Ik zat niet op het puntje van m'n stoel omdat het zo spannend was.
Het was een aardige film, zeker geen topper.

[ afbeelding ]
Crank generatie ook.

Dit was 15 jaar geleden echt wel een mega-spannende film in de categorie op-je-puntje-van-je-stoel-zitten.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_70433143
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 19:39 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Crank generatie ook.

Dit was 15 jaar geleden echt wel een mega-spannende film in de categorie op-je-puntje-van-je-stoel-zitten.
En waarom is het tegenwoordig niet meer spannend dan?
pi_70435520
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 20:23 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik het een film die niet echt met de tijd mee kan gezien de nieuwe technologieën enzo
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_70436514
Angels & Demons. Vermakelijke film
Children of the night. What music they make.
pi_70437016
quote:
Op maandag 22 juni 2009 20:31 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]

Spirited Away, of Sen to Chihiro no kamikakushi

Animatiefilm met verbazingwekkend hoge score op IMDB. Staat zelfs steady in de top 250. De fantasierijke kinderfilm is helaas niet mijn ding. Er zijn veel fans van, maar ik vind het maar matig voor volwassenen. Heeft overigens een oscar in de wacht gesleept.

3/10
Je had ook wel eerst een dikke joint moeten roken sukkel!!!
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zondag 28 juni 2009 @ 00:01:23 #86
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_70437796
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 19:39 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Crank generatie ook.

Ik had dezelfde reactie. Blijkbaar kan je tegenwoordig bij dat soort films al zeggen dat je oud word...
Overal verstand van.
pi_70438347
Ik heb al een héééle tijd niets meer in dit topic geschreven, maar deze film ga ik jullie niet onthouden.

Eén van de beste films die ik in tijden heb gezien. Brilliante animaties, geweldig uitgewerkte personages, een heerlijk fantasievol verhaal en mooie muziek. Ik ben helemaal verkocht

Geweldig! Zien!
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
  zondag 28 juni 2009 @ 00:25:06 #88
52357 Lambiekje
pi_70438354
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 20:23 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Moet jij mij niet vragen ik vind het een van de betere actie films..
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 28 juni 2009 @ 00:42:47 #89
52357 Lambiekje
pi_70438762
Transformers 2
Oech wat een jammerlijke film. Graphics zijn mooi maar heeft totaal geen functie in het verhaal.
Kreupele opa-robot, hoe sneu.

Het verhaal ansich was al totaal pointless.

cijfer 4.8 / imdb 6.8
pi_70439809
quote:
Op zondag 28 juni 2009 00:25 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Moet jij mij niet vragen ik vind het een van de betere actie films..
Smaken verschillen.
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 10:25 schreef Lambiekje het volgende:
Living with Michael Jackson
Mijn god, wat was MJ hier open, oprecht, eerlijk, ontwapenend. Er zit (zat) echt geen vlieg kwaad in die man.
Hij was alleen door de mediadruk, psychisch in zijn jonge tiener gebleven. Excentriek JA, Bizar misschien. Maar een pedofiel NEE. Dat hij slaapt met kinderen JA. Maar sexueel naar kinderen toe NEE. Is zijn wacco gedrag slecht/fout, NEE.

Hij heeft naast Lisa Presley niemand gehad die wat voor hem voelde. Tenminste als ik de brief die Presley heeft gescheven naar aanleiding van zijn overleden naar oprechtheid moet geloven.

Prachtig als hij Bashir mee neemt naar zijn secret spo, zijn boom. Als Michael dan de boom gaat klimmen prachtig! Het shoppen, geweldig.

We zijn een icoon, een onschuldige excentriekeling voor eeuwig kwijt.

Er is denk ik geen enkel ander persoon op aarde die zóo bekend is van de uithoeken van ZuidKora, ZuidAmerika, hooglanden van Nepal tot Pitcairn Eilanden.
Ga ik zo zien
  zondag 28 juni 2009 @ 11:45:28 #91
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_70443317
Ha, zondagmiddag vrij. Beetje studeren, maar ook proberen straks tijd in te ruimen om 'n filmpje te kijken .

Eergisteren Fired Up gezien.

De verhaallijn is dun en oppervlakkig. De grappen hadden beter uit de verf kunnen komen, maar zijn niet vervelend. Het is allemaal het aanzien wel waard, maar een hoogvlieger was het wat mij betreft niet.

Een 6,5.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 28 juni 2009 @ 12:13:16 #92
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_70443815
Gisteren:

Låt Den Rätte Komma In (Let The Right One In)
Op de hoes van de blu-ray staat in grote letters "Best.Vampire.Movie.Ever!". Dat is toch een klein beetje misleidende tekst. Het is niet echt, in de eerste plaats, een vampieren verhaal. Het is eigenlijk meer een romantisch drama waarin de nadruk op het drama gedeelte ligt, dat gegoten is in een horror/fantasy jasje. Deze aanpak maakt het geheel tot een originele film, waarin de goedkope schrik effecten en gebruikelijke horror achtige muziek achterwege wordt gelaten. Ook hierdoor komt de nadruk meer op het drama gedeelte te liggen. De regie is rustig en het geheel is smaakvol in beeld gebracht.
De jonge hoofdrolspelers zijn stuk voor stuk fantastisch, vooral de kleine Kåre Hedebrant zet als Oskar een wereld prestatie neer.
Een absolute wereld film, één van de beste horror/fantasy films van de afgelopen jaren.

IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
  zondag 28 juni 2009 @ 13:16:01 #93
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_70445131
Transformers: Revenge of the Fallen (Michael Bay, 2009)

Tijdens het kijken van dit actiespektakel wordt je al snel overdonderd. Overdonderd door de eindeloze stroom van spectaculaire actiescenes en een moordend tempo. Maar helaas gaat het op een gegeven moment vervelen. Er komt een moment tijdens de film waarop je inhoud wil en dat heeft Transformers 2 niet te bieden. Het is als een kogel, waarbij je na een ontploffing achter blijft met een lege huls. Waar in de eerste film de humor nog leuk was, is hij hier niet meer dan een wel heel kinderlijke variant daarvan. Het meeste is gewoon niet grappig en te cartoonish. Verder lopen de helft van de personages er doelloos bij. Wat is de functie van Megan Fox behalve eye-candy? Waarom moet die Leo mee? En breek me de bek niet open over die ouders. Maar uiteindelijk, ondanks al deze gebreken blijft de film toch entertainend. Je moet Michael Bay wel nageven een oog te hebben voor spektakel. ***
pi_70464878
Synecdoche, New York
Waar Philip Seymour Hoffman een briljante toneelregisseur speelt. Deze wint een prijs voor zijn werk van een groot geldbedrag, en hij besluit het grootste en beste toneelstuk ooit te maken. Probleem is alleen dat hij voor het verhaal uiteindelijk bij zijn eigen leven komt, maar dit verhaal nog niet is afgelopen. Elke keer dat er nieuwe dingen gebeuren in zijn leven stopt hij deze weer in het toneelstuk zodat het een neverending spiraal word. Erg origineel concept, prachtige zwarte en cynische humor.
9/10
pi_70465075
Trouwens een prachtige review gezien op IMDB over Field Of Dreams (spoilers)
quote:
So there's this guy right? and he grows up to be a hippie and marries some hippie chick and they start a farm and the guy hears voices that tell him to build a baseball stadium and he does and a bunch of these baseball players rise from the dead and then it is revealed that only the hippie family can see them and theres a bunch of people burning books and the hippie chick verbally pwns them and accuses them of being nazis and the guy says that he needs to go to boston to ease someones pain and he meets darth vader and kidnaps him and takes him to a baseball game and they hear some voice that tells them to go the distance so the guy uses his ability to travel through time and he meets some doctor who is apparently scottish or something but he can't keep a consistent accent and slips in and out of a country accent and sometimes a newyorker one and so the guy goes back through his time portal so he can take darth vader with him to iowa and they're driving and they come across some kid who is hitchhiking and he plays baseball and he is really happy so they go back to the farm and everyone plays baseball together and his daughter almost chokes on a hot dog and the guy is doing something and he meets his dad and everything is good and the end.
  maandag 29 juni 2009 @ 00:37:09 #96
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_70465174
quote:
Op zondag 28 juni 2009 12:13 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren:

Låt Den Rätte Komma In (Let The Right One In)
Op de hoes van de blu-ray staat in grote letters "Best.Vampire.Movie.Ever!". Dat is toch een klein beetje misleidende tekst. Het is niet echt, in de eerste plaats, een vampieren verhaal. Het is eigenlijk meer een romantisch drama waarin de nadruk op het drama gedeelte ligt, dat gegoten is in een horror/fantasy jasje. Deze aanpak maakt het geheel tot een originele film, waarin de goedkope schrik effecten en gebruikelijke horror achtige muziek achterwege wordt gelaten. Ook hierdoor komt de nadruk meer op het drama gedeelte te liggen. De regie is rustig en het geheel is smaakvol in beeld gebracht.
De jonge hoofdrolspelers zijn stuk voor stuk fantastisch, vooral de kleine Kåre Hedebrant zet als Oskar een wereld prestatie neer.
Een absolute wereld film, één van de beste horror/fantasy films van de afgelopen jaren.

IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
Ik vond de zwembad scene geweldig
Heel de film eigenlijk, maar die scene is me echt bijgebleven.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  maandag 29 juni 2009 @ 00:46:29 #97
52357 Lambiekje
pi_70465431
Låt den rätte komma in (2008)
Een jonge wordt gepest op school. Er komen nieuwe buren wonen. Op een avond op het plein ontmoet hij de buurmeid. Ze raken bevriend maar zij blijkt een vampier te zijn. Ondanks dat hij het weet blijft hij bevriend met haar.

De zwembadscene is inderdaad een memorable scene.

cijfer 8 / imdb 8.2
  maandag 29 juni 2009 @ 00:49:13 #98
52357 Lambiekje
pi_70465502
quote:
Op zondag 28 juni 2009 13:16 schreef Gorro het volgende:
Transformers: Revenge of the Fallen (Michael Bay, 2009)
[ afbeelding ]
Tijdens het kijken van dit actiespektakel wordt je al snel overdonderd. Overdonderd door de eindeloze stroom van spectaculaire actiescenes en een moordend tempo. Maar helaas gaat het op een gegeven moment vervelen. Er komt een moment tijdens de film waarop je inhoud wil en dat heeft Transformers 2 niet te bieden. Het is als een kogel, waarbij je na een ontploffing achter blijft met een lege huls. Waar in de eerste film de humor nog leuk was, is hij hier niet meer dan een wel heel kinderlijke variant daarvan. Het meeste is gewoon niet grappig en te cartoonish. Verder lopen de helft van de personages er doelloos bij. Wat is de functie van Megan Fox behalve eye-candy? Waarom moet die Leo mee? En breek me de bek niet open over die ouders. Maar uiteindelijk, ondanks al deze gebreken blijft de film toch entertainend. Je moet Michael Bay wel nageven een oog te hebben voor spektakel. ***
Toch 3 sterren?
Ik vond er geen klap aan. Niets klopte aan de film afgezien van de FX, wat ook al niet functioneel was.
Een misser van formaat.

En inderdaad de moeder is een sneue secreet.
pi_70476795
Reconstruction Christoffer Boe, 2003
Een film over een jonge fotograaf, Alex, die verliefd wordt op de vrouw van een succesvol schrijver. Na een wilde nacht met haar is niets meer zoals het was. Simone, de vriendin van Alex, blijkt hem niet meer te herkennen, zijn appartement bestaat niet meer en zijn oude vrienden weten niet wie hij is. Sterke, mooie, ontroerende en originele film uit Denemarken. Het is geen standaard film met een netjes afgerond en duidelijk plot, maar daar zit deels de kracht van de film in. Daarnaast een heerlijke sfeer die wordt neergezet, iemand anders omschreef het als “warme en poëtische cinematografie” en dat dekt precies de lading. Het acteerwerk is ook sterk met een bekende cast voor personen die vaker Deense films hebben gezien. Ga zeker nog meer films van Christoffer Boe kijken en Reconstruction zal ik zeker nog eens herkijken. 8.0

[ Bericht 8% gewijzigd door Hulkio op 29-06-2009 13:50:29 ]
pi_70476993
Taking of Pelham 1 2 3 (2009)

De sfeer zit er goed in, die tony soprano, denzel washington en enigsinds verrassend john travolta speelde nog goed ook in deze thriller/actie flick van Scott. Het grootste probleem van deze film is het script, en het veelste cheesy en gemakkelijk einde. Al houdt de film de spanning er goed in tot het eind

7.5
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')