Je hemelt de film op en dan nog maar een 8quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:36 schreef Tha_Bartman het volgende:
Once upon a time in the west
Heerlijke rollen van Henry Fonda en Charles Bronsoneen prachtige vrouw in de hoofdrol, een sterk verhaal, mooie shots van de landschappen, en onvergetelijke muziek van morricone...
een 8
Ja weetje wat het is.. ik vind becijferen moeilijk.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:37 schreef Siniti het volgende:
[..]
Je hemelt de film op en dan nog maar een 8
een 8 is gewoon goed, alleen mensen delen tegenwoordig veel te snel een 8 uit waardoor het zijn waarde een beetje verliestquote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:37 schreef Siniti het volgende:
[..]
Je hemelt de film op en dan nog maar een 8
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:50 schreef Tha_Bartman het volgende:
[..]
Ja weetje wat het is.. ik vind becijferen moeilijk.want ik vind niet snel iets een 9, en een 10 doe ik niet aan, want geen enkele film is perfect
![]()
Ik vond het een hele goede film maar voelt soms wat langzaam (al draagt dat veel bij aan de sfeer en spanning (dus is het eigenlijk ook positief))
ik wilde nog meer negatiefs schrijven maar kan eigenlijk niets bedenken...
DUS:
Vooruit je hebt me mijn fout laten inzienIk heb te snel becijferd, ik heb er nog eens over nagedacht en ik vind het een 9
Dat kan ik begrijpen, maar ik voelde mij verplicht de in mijn ogen best film aller tijden te verdedigenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:51 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
een 8 is gewoon goed, alleen mensen delen tegenwoordig veel te snel een 8 uit waardoor het zijn waarde een beetje verliest
Zo'n onzin. 'geen enkele film is perfect'. Omg, sterf. Als jij de film fokking geweldig vind en je geen film beter vind dan geeft je 'm gvd een 10 ja!quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:50 schreef Tha_Bartman het volgende:
[..]
Ja weetje wat het is.. ik vind becijferen moeilijk.want ik vind niet snel iets een 9, en een 10 doe ik niet aan, want geen enkele film is perfect
![]()
Ik vond het een hele goede film maar voelt soms wat langzaam (al draagt dat veel bij aan de sfeer en spanning (dus is het eigenlijk ook positief))
ik wilde nog meer negatiefs schrijven maar kan eigenlijk niets bedenken...
DUS:
Vooruit je hebt me mijn fout laten inzienIk heb te snel becijferd, ik heb er nog eens over nagedacht en ik vind het een 9
ja maar dan komt er straks een film die je weer beter vindt en dan moet je die een 11 geven.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 05:00 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Zo'n onzin. 'geen enkele film is perfect'. Omg, sterf. Als jij de film fokking geweldig vind en je geen film beter vind dan geeft je 'm gvd een 10 ja!
Wat vond je er dan niet goed aan?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 10:12 schreef jimjim1983 het volgende:
ik vond the last king of scotland erg tegenvallen
ik vond m niet slecht maar had veel meer verwacht van een film over dit onderwerp.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 10:13 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Wat vond je er dan niet goed aan?
quote:Op zondag 12 juli 2009 18:25 schreef Guppi het volgende:
Adams æbler
[ afbeelding ]
Meesterlijke film.
Mads Mikkelsen (inderdaad, Le Chiffre!) speelt Ivan, een priester (En hoe! Onherkenbaar!). Ivan vangt exgedetineerden of mensen die van het padje zijn geraakt op in zijn kerk. Deze zouden op deze manier wat "geintegreerd" worden in het echte en gelovige leven.
Ivan ziet de wereld echter door een al te roze bril, vat alles positief op en zelfs als je hem op de meest harde manier beledigt keert hij de wang toe om daarna een lekker ontbijtje voor je klaar te maken. In combinatie met de rauwe mannen die hij probeert op te voeden een al te groot contrast, dat de perfecte basis is voor deze zwarte komedie.
Lange scenes met de meest absurde gesprekken, prachtige beelden, karakterontwikkeling, het is een sterke film in het genre.
Adam is een nazi die in deze kerk terecht komt, en de spanning tussen Ivan en Adam wordt té groot, met alle gevolgen van dien. Wordt Adam een lieve knul, of zet Ivan zijn roze bril af?
Ik heb genoten. Een 8,5 (IMDB: 7,9).
Deze Deense regisseur, Anders Thomas Jensen, heeft trouwens nog meer films gemaakt waar Mikkelsen ook in voor komt, ik ben benieuwd!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |