abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 juli 2009 @ 12:39:35 #221
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_70897428
Brüno (2009)
Ooech wat een ubernicht. Er zitten wel een paar leuke grappen in. Naar mijn idee te gemaakte grappen waar Borat toch losser was. Het was overigens redelijk kort.

Cijfrer 6.5 / imdb 9.4 (ja wel maar liefst 5 votes).

Watchmen (2009)
Saai. Pointless. Onduidelijk. Stom. Sinds tijden een film echt doelbewust uitgezet. na anderhalfuur kijken bleek dat ik nog eens anderhalf uur moest. Misschien dat ik het ooit is eens ga afkijken maar voor nu is het onvoldoende.

cijfer 4 / imdb 7.9
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  Moderator zondag 12 juli 2009 @ 15:28:29 #222
9859 crew  Karina
Woman
pi_70902338
Deze week SAW I t/m V gekeken.

Verhaal is wel bekend denk ik: Jigsaw stelt mensen op de proef, kiezen ze voor het leven of gaan ze dood door niet te slagen voor zijn test.

Wat me opviel (ik had ze allemaal al een keer gezien):
Deel 2 vond ik toch beter dan deel 1: in deel 1 werd best wel slecht geacteerd en de make-up was nou ook niet om over naar huis te schrijven, de make-up van Dr Gordon bijvoorbeeld, erg slecht, hoe hij was witgemaakt.

De clou van deel 2 was ook beter (al wist ik nog wat het was, als je de film nog niet had gezien, best wel verrassend).

Deel 4 en 5 waren nogal slecht. In deel 4 kon ik soms de mannen moeilijk uit elkaar halen, ik vond ze, qua uiterlijk, nogal op elkaar lijken. Deel 5 was eigenlijk meer een samenvatting/uitleg van alle voorgaande delen, beetje makkelijk gedaan dus.

Deel 3 zat er een beetje tussenin.

Wat me ook opviel, nu ik alle delen achter elkaar heb gekeken, dat het toch best wel een vervolgverhaal is, dat was me eerder wel opgevallen, maar niet dat het zo sterk was.

Wat ik eigenlijk nog steeds niet weet: wat is er eigenlijk met Dr Gordon gebeurd? In deel 1 zag je dat hij ontsnapte en hulp ging halen (met zijn voet eraf), maar volgens mij heb je hem nooit meer terug gezien. Of heb ik dat dan toch weer gemist?

Toch wel weer benieuwd naar deel 6. Hopelijk niet weer terugblikken, maar een nieuw verhaal (alhoewel ik me wel kan voorstellen wie dan de nieuwe Jigsaw zou moeten worden).
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 12 juli 2009 @ 15:38:22 #223
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_70902733
Gisteren The Hangover gezien. Wat een platvloerse kutfilm, bleh . Heb me niet verveeld, dat niet, maar vond hem ook niet echt grappig ofzo.
Niet meer actief op Fok!
pi_70908446
Adams æbler

Meesterlijke film.

Mads Mikkelsen (inderdaad, Le Chiffre!) speelt Ivan, een priester (En hoe! Onherkenbaar!). Ivan vangt exgedetineerden of mensen die van het padje zijn geraakt op in zijn kerk. Deze zouden op deze manier wat "geintegreerd" worden in het echte en gelovige leven.

Ivan ziet de wereld echter door een al te roze bril, vat alles positief op en zelfs als je hem op de meest harde manier beledigt keert hij de wang toe om daarna een lekker ontbijtje voor je klaar te maken. In combinatie met de rauwe mannen die hij probeert op te voeden een al te groot contrast, dat de perfecte basis is voor deze zwarte komedie.

Lange scenes met de meest absurde gesprekken, prachtige beelden, karakterontwikkeling, het is een sterke film in het genre.

Adam is een nazi die in deze kerk terecht komt, en de spanning tussen Ivan en Adam wordt té groot, met alle gevolgen van dien. Wordt Adam een lieve knul, of zet Ivan zijn roze bril af?

Ik heb genoten. Een 8,5 (IMDB: 7,9).

Deze Deense regisseur, Anders Thomas Jensen, heeft trouwens nog meer films gemaakt waar Mikkelsen ook in voor komt, ik ben benieuwd!
  zondag 12 juli 2009 @ 19:51:51 #225
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_70910990
quote:
Op zondag 12 juli 2009 18:25 schreef Guppi het volgende:
Adams æbler

[ afbeelding ]

Meesterlijke film.

Mads Mikkelsen (inderdaad, Le Chiffre!) speelt Ivan, een priester (En hoe! Onherkenbaar!). Ivan vangt exgedetineerden of mensen die van het padje zijn geraakt op in zijn kerk. Deze zouden op deze manier wat "geintegreerd" worden in het echte en gelovige leven.

Ivan ziet de wereld echter door een al te roze bril, vat alles positief op en zelfs als je hem op de meest harde manier beledigt keert hij de wang toe om daarna een lekker ontbijtje voor je klaar te maken. In combinatie met de rauwe mannen die hij probeert op te voeden een al te groot contrast, dat de perfecte basis is voor deze zwarte komedie.

Lange scenes met de meest absurde gesprekken, prachtige beelden, karakterontwikkeling, het is een sterke film in het genre.

Adam is een nazi die in deze kerk terecht komt, en de spanning tussen Ivan en Adam wordt té groot, met alle gevolgen van dien. Wordt Adam een lieve knul, of zet Ivan zijn roze bril af?

Ik heb genoten. Een 8,5 (IMDB: 7,9).

Deze Deense regisseur, Anders Thomas Jensen, heeft trouwens nog meer films gemaakt waar Mikkelsen ook in voor komt, ik ben benieuwd!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_70911444
Geweldige film idd! Check ook The Green Butchers, mijn favo van Thomas Jensen.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_70911643
Jarhead

Mooie film over de onzin van oorlog. Militairen die uitgezonden worden en helemaal niks mogen doen behalve olievelden bewaken. Goede rol ook van Jake Gyllenhaal als militair die langzaamaan gek wordt van verveling in de woestijn.

8
Because simple is bad!
pi_70916689
Der Baader Meinhof Komplex

Jeetje, wat een ontzettend goede film, een absolute aanrader als je deze film nog niet gezien hebt !

http://www.imdb.com/title/tt0765432/
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_70919037
Brüno
voor het neerzetten van het karakter krijgt hij pluspunten...
de grappen... tja.. welke grappen? (bijna) alles was saai, overvoorspelbaar en ruk... ik volgens mij 1x ergens wel om grinniken... maar daar houd het echt bij op
2/10

Effi Briest & Cheri

Probleem, wat mij betreft, met kostuumdrama's is het tempo van het verhaal, dat mist vaak, zo ook met deze 2.
de verhaallijnen kon ik wel waarderen evenals de karakters die werden neergezet (zover die neergezet werden, in effi was dat imho minder goed dan in cheri.)
overigens ga ik beide een keertje thuis in de herhaling zien.....
beide krijgen van mij een 7/10

[ Bericht 22% gewijzigd door mschol op 12-07-2009 23:44:44 ]
pi_70920974
The Hurt Locker

Film gaat over de laatste maand van de bom opruimingsdienst midden in de War on Terror in Irak. Deze film geeft een een goede indruk over welke gevaren de Amerikanen dagelijks mee te maken hebben en wat de psychologische invloeden daar van zijn.

Ondanks dat het verhaal soms niet helemaal te volgen is, en wat de beweegredenen zijn van 3 soldaten die gevolgd worden, geeft deze film zonder chroom, en zonder de overdreven patriottistische superioriteit van de Amerikanen (wat in sommige andere films wel het geval is) een zeer sterk en beklemmend signaal af aan hoe het aan toe gaat in hedendaagse oorlogssituaties.

Na deze film ben ik zeer blij dat ik me nooit heb opgegeven voor het leger!

Mijn cijfer: 8,2/10 (imdb 7,7 / 5.711 votes)

http://www.imdb.com/title/tt0887912/
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_70926584
quote:
Op zondag 12 juli 2009 20:05 schreef Roi het volgende:
Geweldige film idd! Check ook The Green Butchers, mijn favo van Thomas Jensen.
Dankje voor de tip! Ik twijfelde waar ik mee moest beginnen, deze wordt 't!
pi_70929482

Begon veelbelovend maar zakt aan het einde helemaal in. teveel gelul in de ruimte, geen hele vette actie, niteowl is veel te gay. muziek was in het begin leuk maar was later iets over the top. een 6je.
  maandag 13 juli 2009 @ 12:12:02 #233
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_70929716
seven sumarai

de eerste 1.45 uur vond ik erg lang duren, en er gebeurt weinig... ik kan de karakters in aziatische films vaak moeilijk uit elkaar houden, zo ook in deze film (ik doel hiermee op de dorpelingen, ze lijken allemaal op elkaar )
de tweede 1.45 uur vond ik een stuk beter, er kwam tempo in het verhaal en de karakters waren makkelijker te onderscheiden (hiermee doel ik op de samurai)

het is geen film die ik nog een keer ga kijken, maar vond hem ook niet slecht

een 7
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_70934804
quote:
Op maandag 13 juli 2009 12:04 schreef jimjim1983 het volgende:
[ afbeelding ]
Begon veelbelovend maar zakt aan het einde helemaal in. teveel gelul in de ruimte, geen hele vette actie, niteowl is veel te gay. muziek was in het begin leuk maar was later iets over the top. een 6je.
Dit vond ik echt zo'n typische gehypte film Waar drama, heb hem dan ook niet uitgezien. Gevechten, animaties, die lul van die blauwe meneer, die vage muziek bij die sex scene. Het was het allemaal net niet
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_70935115
quote:
Op maandag 13 juli 2009 15:09 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dit vond ik echt zo'n typische gehypte film Waar drama, heb hem dan ook niet uitgezien. Gevechten, animaties, die lul van die blauwe meneer, die vage muziek bij die sex scene. Het was het allemaal net niet
Ik vond hem anders geweldig

Smaak verschillen denk ik, want ik kan me voorstellen dat mensen hem niet leuk vinden.

(heb de comics van Watchmen overigens nooit gelezen)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_70935168
quote:
Op maandag 13 juli 2009 00:37 schreef FireFox1 het volgende:
The Hurt Locker

Film gaat over de laatste maand van de bom opruimingsdienst midden in de War on Terror in Irak. Deze film geeft een een goede indruk over welke gevaren de Amerikanen dagelijks mee te maken hebben en wat de psychologische invloeden daar van zijn.

[ afbeelding ]

Ondanks dat het verhaal soms niet helemaal te volgen is, en wat de beweegredenen zijn van 3 soldaten die gevolgd worden, geeft deze film zonder chroom, en zonder de overdreven patriottistische superioriteit van de Amerikanen (wat in sommige andere films wel het geval is) een zeer sterk en beklemmend signaal af aan hoe het aan toe gaat in hedendaagse oorlogssituaties.

Na deze film ben ik zeer blij dat ik me nooit heb opgegeven voor het leger!

Mijn cijfer: 8,2/10 (imdb 7,7 / 5.711 votes)

http://www.imdb.com/title/tt0887912/
Hele vette film, kan ik eigenlijk iedereen wel aanraden.
  maandag 13 juli 2009 @ 21:35:14 #237
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_70946967
Net Brüno gezien. Vond hem duidelijk minder dan Borat, ik vond een flink deel van de film bovendien ongeloofwaardig, maar er zaten toch wel aardig wat hilarische scènes in .
Niet meer actief op Fok!
pi_70947478
Land of the Lost.

IMDB geeft een 5.4. Hier kan ik me helemaal in vinden, zeer matige film.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 00:03:00 #239
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_70952888
Leon

Wat een prachtige film, sterk geacteerd door beiden en ow wat heb ik toch een hekel aan corrupte agenten zoals gespeeld door Gary Oldman.. mensen die denken dat ze boven de wet staan, en die mensen in de rug schieten...
een film die me wist te pakken van begin tot eind.. en waarik nog even op een goed einde hoopte past dit einde er toch veel beter bij

een 8.5
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_70953002
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 00:03 schreef Tha_Bartman het volgende:
Leon

Wat een prachtige film, sterk geacteerd door beiden en ow wat heb ik toch een hekel aan corrupte agenten zoals gespeeld door Gary Oldman.. mensen die denken dat ze boven de wet staan, en die mensen in de rug schieten...
een film die me wist te pakken van begin tot eind.. en waarik nog even op een goed einde hoopte past dit einde er toch veel beter bij

een 8.5
Idd, zeer goed. 8.5 eensch.
GO LANCE !!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')