quote:Op zondag 12 juli 2009 18:25 schreef Guppi het volgende:
Adams æbler
[ afbeelding ]
Meesterlijke film.
Mads Mikkelsen (inderdaad, Le Chiffre!) speelt Ivan, een priester (En hoe! Onherkenbaar!). Ivan vangt exgedetineerden of mensen die van het padje zijn geraakt op in zijn kerk. Deze zouden op deze manier wat "geintegreerd" worden in het echte en gelovige leven.
Ivan ziet de wereld echter door een al te roze bril, vat alles positief op en zelfs als je hem op de meest harde manier beledigt keert hij de wang toe om daarna een lekker ontbijtje voor je klaar te maken. In combinatie met de rauwe mannen die hij probeert op te voeden een al te groot contrast, dat de perfecte basis is voor deze zwarte komedie.
Lange scenes met de meest absurde gesprekken, prachtige beelden, karakterontwikkeling, het is een sterke film in het genre.
Adam is een nazi die in deze kerk terecht komt, en de spanning tussen Ivan en Adam wordt té groot, met alle gevolgen van dien. Wordt Adam een lieve knul, of zet Ivan zijn roze bril af?
Ik heb genoten. Een 8,5 (IMDB: 7,9).
Deze Deense regisseur, Anders Thomas Jensen, heeft trouwens nog meer films gemaakt waar Mikkelsen ook in voor komt, ik ben benieuwd!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Dankje voor de tip! Ik twijfelde waar ik mee moest beginnen, deze wordt 't!quote:Op zondag 12 juli 2009 20:05 schreef Roi het volgende:
Geweldige film idd! Check ook The Green Butchers, mijn favo van Thomas Jensen.
Dit vond ik echt zo'n typische gehypte filmquote:Op maandag 13 juli 2009 12:04 schreef jimjim1983 het volgende:
[ afbeelding ]
Begon veelbelovend maar zakt aan het einde helemaal in. teveel gelul in de ruimte, geen hele vette actie, niteowl is veel te gay. muziek was in het begin leuk maar was later iets over the top. een 6je.
Ik vond hem anders geweldigquote:Op maandag 13 juli 2009 15:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit vond ik echt zo'n typische gehypte filmWaar drama, heb hem dan ook niet uitgezien. Gevechten, animaties, die lul van die blauwe meneer, die vage muziek bij die sex scene. Het was het allemaal net niet
Hele vette film, kan ik eigenlijk iedereen wel aanraden.quote:Op maandag 13 juli 2009 00:37 schreef FireFox1 het volgende:
The Hurt Locker
Film gaat over de laatste maand van de bom opruimingsdienst midden in de War on Terror in Irak. Deze film geeft een een goede indruk over welke gevaren de Amerikanen dagelijks mee te maken hebben en wat de psychologische invloeden daar van zijn.
[ afbeelding ]
Ondanks dat het verhaal soms niet helemaal te volgen is, en wat de beweegredenen zijn van 3 soldaten die gevolgd worden, geeft deze film zonder chroom, en zonder de overdreven patriottistische superioriteit van de Amerikanen (wat in sommige andere films wel het geval is) een zeer sterk en beklemmend signaal af aan hoe het aan toe gaat in hedendaagse oorlogssituaties.
Na deze film ben ik zeer blij dat ik me nooit heb opgegeven voor het leger!
Mijn cijfer: 8,2/10 (imdb 7,7 / 5.711 votes)
http://www.imdb.com/title/tt0887912/
Idd, zeer goed. 8.5 eensch.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 00:03 schreef Tha_Bartman het volgende:
Leon
Wat een prachtige film, sterk geacteerd door beiden en ow wat heb ik toch een hekel aan corrupte agenten zoals gespeeld door Gary Oldman.. mensen die denken dat ze boven de wet staan, en die mensen in de rug schieten...
een film die me wist te pakken van begin tot eind.. en waarik nog even op een goed einde hoopte past dit einde er toch veel beter bij
een 8.5
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |